Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Πρόταση για πρόγραμμα LIFE Φύση στα Κύθηρα‏

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ-
ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

1
Με FAX & E-MAIL
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Αθήνα, 15 Ιουλίου 2014
Α.Π. 28266
Ταχ. Δ/νση : Σταδίου 27
Ταχ. Κώδικας: 10183, Αθήνα
Πληροφορίες: Δρ.Αντώνιος Καρβούνης
Τηλέφωνο: 210 37 44 710
Φαξ: 210 37 44 713
E-mail: a.karvounis@ypes.gr
Προς:
1) Αποκεντρωμένες Διοικήσεις
Δ/νσεις Διοίκησης
2) Δήμους και Περιφέρειες της Χώρας
ΘΕΜΑ: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LIFE για το Περιβάλλον και τη Δράση για το Κλίμα: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρώτη πρόσκληση υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του προγράμματος LIFE για τη χρηματοδότηση έργων δράσης για το κλίμα. Μέσω του υποπρογράμματος LIFE για το περιβάλλον θα διατεθούν το 2014 238,86 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη και την εφαρμογή καινοτόμων τρόπων για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη, με έμφαση στη διατήρηση της φύσης και της βιοποικιλότητας, την αποδοτικότητα των πόρων και την περιβαλλοντική διακυβέρνηση και πληροφόρηση.
1. Γενικά
Οι περιβαλλοντικοί πόροι είναι άνισα κατανεμημένοι ανά την Ένωση, αλλά τα οφέλη τους αφορούν και γίνονται αισθητά από την Ένωση ως σύνολο. Η υποχρέωση που έχει η Ένωση να διατηρεί τους πόρους αυτούς προϋποθέτει τη συνεκτική εφαρμογή των αρχών της αλληλεγγύης και του επιμερισμού των ευθυνών, πράγμα που συνεπάγεται ότι ορισμένα περιβαλλοντικά και κλιματικά προβλήματα της Ένωσης αντιμετωπίζονται καλύτερα σε περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο. Από το 1992, τα προγράμματα LIFE έχουν διαδραματίσει ουσιώδη ρόλο για τη βελτίωση της αλληλεγγύης και του επιμερισμού ευθυνών όσον αφορά τη διατήρηση του κοινού αγαθού που συνίσταται στο περιβάλλον και το κλίμα της Ένωσης. Το πρόγραμμα LIFE αναμένεται να συνεχίσει να διαδραματίζει το ρόλο αυτό. Με δεδομένα τα χαρακτηριστικά και το μέγεθός του, το πρόγραμμα LIFE δεν μπορεί να επιλύσει όλα τα περιβαλλοντικά και κλιματικά προβλήματα. Στόχος του είναι να γίνει καταλύτης για την προώθηση αλλαγών στην ανάπτυξη και υλοποίηση πολιτικών, παρέχοντας και διαδίδοντας λύσεις και βέλτιστες πρακτικές για την επίτευξη των περιβαλλοντικών και κλιματικών στόχων αλλά και προωθώντας καινοτόμες τεχνολογίες όσον αφορά το περιβάλλονκαι την αλλαγή του κλίματος. Κατά την προσπάθεια αυτή, το Πρόγραμμα LIFE θα στηρίξει την υλοποίηση του γενικού ενωσιακού προγράμματος δράσης για το περιβάλλον έως το 2020 «Ευημερία εντός των ορίων του πλανήτη μας»(«7ο πρόγραμμα δράσης για το περιβάλλον»).
Σε αυτό το πλαίσιο, οι γενικοί στόχοι το Προγράμματος LIFE είναι οι ακόλουθοι:  Να συμβάλει στη στροφή προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με αποδοτικότητα των πόρων και ανθεκτικότητα στην αλλαγή του κλίματος, στην προστασία και στη βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος, καθώς και στην ανάσχεση και αντιστροφή της απώλειας της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της στηρίξεως του δικτύου Natura 2000, και στην αντιμετώπιση της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων.  Να βελτιώσει την ανάπτυξη, την υλοποίηση και την επιβολή της περιβαλλοντικής και κλιματικής πολιτικής και νομοθεσίας της Ένωσης καθώς και να ευνοήσει και να προωθήσει την ολοκλήρωση και την ενσωμάτωση περιβαλλοντικών και κλιματικών στόχων σε άλλες πολιτικές της Ένωσης και στην πρακτική του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μεταξύ άλλων και μέσω της αύξησης των δυνατοτήτων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.  Να υποστηρίξει τη βελτίωση της περιβαλλοντικής και κλιματικής διακυβέρνησης σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης συμμετοχής της κοινωνίας των πολιτών, των ΜΚΟ και τοπικών παραγόντων.  Να υποστηρίξει την υλοποίηση του 7ου Περιβαλλοντικού Προγράμματος Δράσης. Επιδιώκοντας τους εν λόγω στόχους, το πρόγραμμα LIFE θα συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην επίτευξη των στόχων και σκοπών της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», του 7ου Περιβαλλοντικού Προγράμματος Δράσης και άλλων ευρωπαϊκών στρατηγικών και σχεδίων σχετικών με περιβάλλον και κλιματική αλλαγή. Το νέο Πρόγραμμα LIFE με δύο υποπρογράμματα: ένα για το Περιβάλλον και άλλο για τη Δράση Κλίμα θα προωθήσει τους πιο πάνω γενικούς στόχους. Σημειώνεται ότι η δημιουργία του υποπρογράμματος για τη Δράση Κλίμα αναβαθμίζει την πρώην θεματική ενότητα της “κλιματικής αλλαγής” στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Πολιτικής και του μέρους της Διακυβέρνησης του LIFE+ . Το μέρος του «Περιβάλλοντος» του νέου προγράμματος καλύπτει τρεις τομείς προτεραιότητας: περιβάλλον και αποδοτικότητα των πόρων; φύση και βιοποικιλότητα; και περιβαλλοντική διακυβέρνηση και πληροφόρηση. Το μέρος της “Δράσης για το

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ."ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ"7/10/15

" Η ευκαιρία που χάθηκε εξ αιτίας της ολιγωρίας της Δημοτικής Αρχής", σύμφωνα με το δελτίο τύπου της "ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ" Ένα θέμα που θα συζητήσουμε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κύριο Μανώλη Χάρο και με τον Μιχάλη Πρωτοψάλτη.

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΠΑΡΟΥΤΟΜΥΛΟΙ { ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM }


Η Δημητσάνα είναι από τα ομορφότερα ορεινά χωριά της Αρκαδίας και συνάμα ένας τόπος με πλούσια ιστορία. Είναι γεμάτη πέτρινα αρχοντόσπιτα και γραφικά σοκάκια και βέβαια διαθέτει και ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή. Είναι χτισμένη σε υψόμετρο από 930 μ. έως 1.020 μ., στο σημείο που βρισκόταν η αρχαία Τεύθις, πάνω σε δύο λόφους, ανάμεσα από τους οποίους διέρχεται ο κεντρικός ασφαλτόδρομος του χωριού. Από κάποια σημεία του χωριού η θέα φτάνει μέχρι και τον κάμπο της Μεγαλόπολης.

Η Δημητσάνα απέχει 48 χλμ. από την Τρίπολη (μέσω μιας πανέμορφης διαδρομής που διασχίζει το Μαίναλο και περνά από Χρυσοβίτσι). Αν ερχόμαστε από Αθήνα με προορισμό τη Δημητσάνα έχουμε δύο επιλογές: ο πιο σύντομος δρόμος είναι η Ανατολική Οδός (αυτοκινητόδρομος Α7 Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα), οπότε πρέπει να βγούμε από τον κόμβο της Νεστάνης με κατεύθυνση προς ΛεβίδιΒυτίνα και Λαγκάδια. Μετά τη Βυτίνα, μόλις φτάσουμε στην Καρκαλού, αντί να πάμε προς Λαγκάδια στρίβουμε αριστερά προς Δημητσάνα (συνολικά Αθήνα Δημητσάνα 211 χλμ.). Ο άλλος δρόμος είναι να μπούμε μέσα στην Τρίπολη και να πάρουμε το δρόμο που - όπως είπαμε λίγο πιο πριν - ανεβαίνει στο Μαίναλο και περνά από Χρυσοβίτσι (συνολικά Αθήνα Δημητσάνα 213 χλμ. αλλά σε χρόνο 15΄- 20΄ περισσότερο).
 Το παρκάρισμα μέσα στη Δημητσάνα είναι άκρως ψυχοφθόρα διαδικασία. Το δημοτικό πάρκινγκ (το οποίο μετά βίας χωράει 25-26 αυτοκίνητα) σε περιόδους εορτών και αργιών δεν επαρκεί, είναι ασφυκτικά γεμάτο. Προσοχή: αν προσπεράσεις το (συνήθως γεμάτο) πάρκινγκ ο δρόμος μετά είναι αδιέξοδο, οπότε θα αναγκαστείς να κάνεις μανούβρες επί ώρες, μπας και ξεκολλήσεις! Ακόμη κι αν καταφέρεις να εισχωρήσεις σε κάποιο στενάκι με το αυτοκίνητο, τελικά ή θα φρακάρεις ή θα σου γδάρουν τον προφυλακτήρα ή θα σου σπάσουν τον καθρέφτη. Ώσπου να κατασκευαστούν επαρκείς χώροι στάθμευσης καλύτερα να αφήνουμε το αυτοκίνητό μας είτε στη βόρεια είσοδο του χωριού (π.χ. στο Κέντρο Υγείας) είτε στη νότια (π.χ. στο ξενοδοχείο "Δημητσάνα" ή στην απέναντί του ταβέρνα "Καλλιθέα") είτε στο δρόμο που φεύγει για Ζάτουνα. Πώς όμως να ζητάμε πολυτέλειες, τη στιγμή που καλά καλά δεν υπάρχουν ούτε καν πεζοδρόμια στον κεντρικό δρόμο; Ας κάνουμε τώρα μια βόλτα με τα πόδια στο χωριό, το περπάτημα δεν έβλαψε ποτέ και κανέναν, άσε που με τέτοιο σκηνικό είναι και ρομαντικό. Βέβαια δεν είναι και πολύ ρομαντικό σε περίπτωση που ανεβοκατεβαίνουμε δεκάδες σκαλοπάτια με τις βαλίτσες στην πλάτη και υπό καταρρακτώδη βροχή ψάχνοντας αριστερά και δεξιά τον ξενώνα μας...

8 Οκτωβρίου γιορτή της Οσίας Πελαγίας

Φωτογραφία του χρήστη Συμβαίνει Τώρα.
Από το βίο της Οσίας Πελαγίας
Η οσία Πελαγία έζησε στην Αντιόχεια στα μέσα του Γ' αιώνα. Καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αγαπούσε τα στολίδια, ντυνόταν προκλητικά, ήταν ωραία και ζούσε στο βούρκο της ακολασίας.
Ο πολυεύσπλαχνος όμως Κύριός μας, οικονόμησε την επιστροφή της με τον εξής τρόπο:
Στην Αντιόχεια έγινε στην εποχή της Τοπική σύνοδος και μεταξύ των άλλων ήλθε ο πολύ ενάρετος και άγιος Επίσκοπος Νόννος, τον οποίον η Εκκλησία μας τιμά στις δέκα Νοεμβρίου. Αυτόν το σοφό άνθρωπο του Θεού παρεκάλεσαν οι ορθόδοξοι πιστοί να τους κηρύξει τον θείον λόγο, διά πνευματική τους ωφέλεια. Ενώ όμως ο Άγιος μιλούσε έξω από το Ναό πέρασε επιδεικτικά και αναίσχυντα η πόρνη Πελαγία καθισμένη επάνω σε στολισμένο αμάξι. Οι άλλοι επίσκοποι γύρισαν τα μάτια τους προς το άλλο μέρος διά να μη την βλέπουν, ενώ ο άγιος Νόννος γεμάτος από θεϊκή αγάπη την έβλεπε και αφού αναστέναξε είπε:
Αλλοίμονο σε εμάς που ζούμε με αμέλεια και αδιαφορούμε διά την σωτηρία μας. Κατά την ημέρα της Κρίσεως θα ντροπιαστούμε, διότι αύτη η πόρνη διά να αρέσει σε θνητούς ανθρώπους, φροντίζει τόσο πολύ το σώμα της και στολίζεται ενώ εμείς αμελούμε και δεν φροντίζουμε την ψυχή μας διά να αρέσουμε στον αθάνατο και ζωντανό Θεό, παρά ασχολούμεθα με τα φθαρτά πράγματα και περιφρονούμε την αξία μας. Δι' αυτό θα χάσουμε τη θαυμάσια αιώνια μακαριότητα και θα κατακριθούμε διά την αμέλειά μας...
Μετά το τέλος του λόγου του επήγε εις το κελλί του ο Άγιος και προσευχόμενος με δάκρυα στα μάτια εις τον Θεόν, έλεγε:

Πολυεύσπλαχνε Θεέ μου, συγχώρεσε εμένα τον αμελή διατί η επιμέλεια που έδειξε η πόρνη μέσα σε μια ημέρα, ξεπερνάει τη δική μου φροντίδα που έδειξα σ' όλα τα χρόνια της ζωής μου, διά να στολίσω την ψυχή μου ώστε να γίνει δική σου κατοικία. Ποια πρόφαση λοιπόν να βρω εγώ μπροστά σου, Συ που γνωρίζεις τα μυστικά των καρδιών! Αλλοίμονο σε μένα τον άθλιο, διατί μπαίνω ανάξια στο Ιερό Θυσιαστήριο και δεν στολίζω την ψυχή μου σύμφωνα με το Άγιο Θέλημα σου. Αλλά Κύριε, σε παρακαλώ μη με καταδικάσεις την ημέρα της Κρίσεως, διατί είμαι έρημος από κάθε αρετή και δεν ετήρησα καμιά από τις εντολές σου.
Όταν ο επίσκοπος έπεσε να κοιμηθεί είδε ένα όνειρο πως δήθεν λειτουργούσε εις το Ναό και ένα βρώμικο περιστέρι πετούσε γύρω του και τον ενοχλούσε πολύ. Όταν όμως έφτασε εις τα κατηχούμενα και έλεγε: «όσοι κατηχούμενοι προέλθετε», τότε το περιστέρι βγήκε και στάθηκε έξω μέχρι το τέλος της θείας λειτουργίας. Βγαίνοντας ο Όσιος από το Άγιο Βήμα, είδε και πάλι το λερωμένο περιστέρι να πετάει κοντά του. Τότε ο Όσιος άπλωσε τα χέρια του, το πήρε και το βύθισε στην Κολυμβήθρα που βάπτιζε τους ανθρώπους. Αμέσως το περιστέρι καθαρίστηκε και πέταξε ψηλά στον αέρα, ώσπου δεν φαινόταν πια. Το θαυμαστό αυτό όνειρο έδειξε πως κάτι σπουδαίο πρόκειται να γίνει. Πράγματι, την άλλη ημέρα που επήγε εις το Ναό του ανέθεσε ο Πατριάρχης να κηρύξει τον θείον λόγον εις τον λαόν. Μέσα στους άλλους από οικονομία Θεού βρέθηκε και η αμαρτωλή Πελαγία. Άκουσε, τότε, διά την αθανασία της ψυχής, τη δικαιοσύνη του Θεού, την αιώνια σωτηρία των δικαίων, αλλά και διά την καταδίκη των αμαρτωλών.
Η του Θεού άπειρος ευσπλαχνία έφερε μέσα της συντριβή και κατάνυξη και άρχισε να κλαίει διά τις αμαρτίες της. Μίσησε από την καρδιά της τις βρωμερές πράξεις της, και ένοιωσε στην καρδιά της ιερό πόθο προς τον Ιησούν Χριστόν... έστειλε δε και γράμμα με τους υπηρέτας της προς τον άγιον επίσκοπον Νόννον εις τον οποίο έγραφε:
«Εις τον Άγιον Επίσκοπον και μαθητήν του Χριστού, η μαθήτρια του δαίμονος Πελαγία, η οποία είναι ένα πέλαγος ολόκληρο από ανομίες, απονέμει την δουλικήν προσκύνησιν.
Άκουσα, άγιε του Θεού, από κάποιο Χριστιανό, ότι ο Χριστός δεν ήλθε να καλέσει "δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν". Μου είπε επίσης, ότι δεν εμίσησε, ούτε απέφευγε από σιχαμάρα τις πόρνες, τους ληστάς και τους τελώνες, αλλά συναναστράφηκε και συνομίλησε μαζί τους. Αυτός, που δεν μπορούν να τον ιδούν με ακάλυπτο το πρόσωπο και αυτά ακόμη τα χερουβίμ. Εάν, λοιπόν, και συ είσαι μαθητής ενός τέτοιου Διδασκάλου, απόδειξέ το στην πράξη και δέξε με κοντά σου. Μη με αηδιάσεις, ούτε να με σιχαθείς την πόρνη και αμαρτωλή. Σε παρακαλώ να με δεχθείς για να σου εξομολογηθώ και να σου πω τα κρίματά μου, διά να σώσω την ψυχήν μου η άσωτη».
Όταν διάβασε αυτά τα λόγια ο Όσιος Νόννος, φοβήθηκε μήπως δεν είναι ειλικρινά και του ετοιμάζει καμιά πλεκτάνη. Γι' αυτό της παρήγγειλε να πάει στην εκκλησία όταν θα ήταν και άλλοι Αρχιερείς, για να εξαγορευθεί τα αμαρτήματά της. Πράγματι, η Πελαγία, δεν χάνει καιρό. Τρέχει αμέσως στην εκκλησία και πέφτει στα πόδια του, σαν την πόρνη του Ευαγγελίου. Τα μουσκεύει με τα δάκρυα της, που έτρεχαν ασταμάτητα. Εκεί εξομολογήθηκε μεγαλοφώνως τις αμαρτίες της.
Σπλαχνίσου με την αμαρτωλή, Πάτερ Όσιε, σαν τον Δεσπότη Χριστό. Βάπτισε με και οδήγησέ με στη μετάνοια, έμενα που μοιάζω με πέλαγος απέραντο από αμαρτίες. Η ζωή μου είναι μια κόλαση ολόκληρη. Έπεσα στα χέρια του Σατανά. Έγινα δόλωμά του και παγίδα, για να πάνε πολλοί στην Κόλαση. Τώρα με τη Χάρη του Θεού μετανοώ για την αμαρτωλή ζωή μου. Παίρνω την ηρωική απόφαση να ζήσω από δω και πέρα, όπως θέλει ο Θεός με μετάνοια, διά να μην κολασθώ αιώνια.
Οι Αρχιερείς αισθάνθηκαν ιερή συγκίνηση για τη ριζική αλλαγή, που έγινε στην αμαρτωλή, με την βοήθεια του Θεού. Εθαύμαζαν για τα δάκρυα, που έχυνε και εχαίροντο, για τη σωτηρία της. Εκείνη συνέχιζε να κόπτεται και να οδύρεται για την αμαρτωλή της ζωή.
Ο ιερός Νόννος της απαντάει:
Οι κανόνες της Εκκλησίας μας ορίζουν να μη βαπτίζουμε καμιά πόρνη, εάν δεν έχει κάποιον εγγυητή, ότι δεν θα επιστρέψει πλέον στα προηγούμενα αμαρτήματα.
Εκείνη τότε κλαίγοντας ακόμη περισσότερο, λέγει στον Επίσκοπο:
Να με έχεις στο λαιμό σου και να κρεμαστούν επάνω σου όλα τα αμαρτήματά μου. Θα δώσεις λόγο για την ψυχή μου κατά την ώρα της Κρίσεως, εάν δεν με βάπτισης το συντομότερο. Θέλω να με αναγεννήσεις πνευματικά και να με παραστήσεις καθαρή νύμφη μπροστά στον Νυμφίο Χριστό. Μη χάνομε καιρό, Επίσκοπε, γιατί φοβάμαι ότι αν δεν βαπτισθώ τώρα γρήγορα, και αν μείνω μακριά από τη Χάρη του Θεού, θα με πλανέψει ο διάβολος και θα ξαναπέσω στην αμαρτία.
Όταν άκουσε αυτά ο Νόννος εδόξασε το Θεόν, που έδειξε τόση μεγάλη μετάνοια. Της εδιάβασε την ευχή της εξομολογήσεως και τη ρώτησε, πως τη λένε.
Στην αρχή, είπε, με λέγανε Πελαγία. Ύστερα όμως οι άνθρωποι, θαυμάζοντας τα πολλά και πολύτιμα πετράδια και μαργαριτάρια που φορούσα, με ονόμασαν Μαργαρώ. Σε λίγο την εβάπτισε ο Επίσκοπος εις το όνομα της Αγίας Τριάδος και της έδωσε το πρώτο της όνομα, Πελαγία.
Ανάδοχός της έγινε μια ενάρετη Μοναχή, που την έλεγαν Ρωμάνα. Κατόπιν ετέλεσε την θείαν Μυσταγωγίαν και την εκοινώνησε τα άχραντα Μυστήρια.
Το γεγονός βέβαια αυτό έγινε γνωστό σε όλη την Αντιόχεια και είχαν όλοι οι πιστοί γιορτή για τη σωτηρία της ψυχής της. Ο καθένας θεωρούσε τη χαρά της και δική του χαρά, διότι ενίκησε τον εχθρό διάβολο και μπήκε στη μάνδρα του Χριστού μια άσωτη...
Μετά το βάπτισμά της η φωτισμένη πλέον Πελαγία παρέδωσε όλα τα πλούτη της στον άγιο Επίσκοπο Νόννο για να δοθούν σε καλοσύνες. Και ο Επίσκοπος ανέθεσε στον αρμόδιο Κληρικό με την εντολή: Να μην κρατήσει τίποτε από αυτά για την Εκκλησία, αλλά να τα μοιράσει στους πτωχούς, τις χήρες και τα ορφανά, για να δοθούν καλά, όσα συγκεντρώθηκαν άσχημα.
Η ίδια ελευθέρωσε τους δούλους και τις δούλες της και τους συμβούλεψε να φροντίσουν για την σωτηρία τους, για να λυτρωθούν με την ευσπλαχνία τού Δεσπότου Χριστού από την αιώνια αιχμαλωσία, όπως εκείνη τους ελευθέρωσε από την προσωρινή αιχμαλωσία.
Από τη μέρα που βαπτίσθηκε η μακαρία Πελαγία, δεν έφαγε τίποτε αγορασμένο από τα πλούτη της, γιατί ήταν συγκεντρωμένα με αμαρτωλό τρόπο, την έτρεφε όμως η Ρωμάνα όσες μέρες έμενε κοντά της.
* * *
Την νύκτα μιας Κυριακής έβγαλε τα γυναικεία ρούχα. Ντύθηκε με ένα τρίχινο και κουρελιασμένο χιτώνα και πήγε στα Ιεροσόλυμα, χωρίς να πει σε κανένα το σκοπό της. Φεύγοντας από την Αντιόχεια η εκλέξασα την αγαθή μερίδα Πελαγία, επήγε στο όρος των Ελαίων. Έμεινε εκεί τρία ολόκληρα χρόνια μέσα σε ένα κελλί με ανδρική ενδυμασία, εντελώς αγνώριστη. Εκεί μέσα αγωνίζονταν και έκανε τέτοιους νικηφόρους αγώνες κατά του πονηρού και με τέτοιες αρετές στολίσθηκε, που μόνον ο Θεός ο οποίος διαβάζει τα κρύφια της καρδιάς μας το γνωρίζει.
Αλλά ο Θεός δεν θέλησε να αφήσει τη δούλη Του να αγωνίζεται μέχρι τέλους κρυμμένη. Όπως ακριβώς είχε γίνει ο περίγελος των ανθρώπων με την αμαρτωλή ζωή της, έτσι οικονόμησε τα πράγματα ο Θεός να ακτινοβολήσει στην κοινωνία με την αρετή της, για την ωφέλεια των πολλών. Τούτο δε έγινε ως εξής:
Ο Ιερός Ιάκωβος, μαθητής του αγίου Επισκόπου Νόννου, κυριεύθηκε από την αγία επιθυμία να πάει να προσκυνήσει τον Πανάγιο Τάφο. Όταν ξεκίνησε να φύγει, πήρε την ευλογία του Αγίου Νόννου. Ο Άγιος είχε διορατικό χάρισμα και του είπε:
Ύπαγε εν ειρήνη, τέκνον μου, και αφού προσκυνήσεις τους Αγίους Τόπους, ρώτησε να μάθεις για κάποιον ενάρετο Μοναχόν, τον Πελάγιον. Θα λάβεις από αυτόν μεγάλη ψυχική ωφέλεια. Είναι δούλος πραγματικός του Κυρίου μας.
Πράγματι, ο ιερός Ιάκωβος πήγε και προσκύνησε τους Αγίους Τόπους και ρώτησε να μάθει, διά τον μοναχόν Πελάγιον. Του είπαν, ότι ήτο στο όρος των Ελαίων. Όταν έφθασε εκεί χτύπησε την πόρτα του κελλιού του και βγήκε η Αγία, με ανδρικό σχήμα. Και αυτή μεν ανεγνώρισε τον Ιάκωβον, εκείνος όμως, δεν μπόρεσε να την γνωρίσει, διότι η ομορφιά της, που είχε άλλοτε είχε χαθεί από τη μεγάλη άσκηση. Το πρόσωπό της ήταν μαραμένο. Τα μάτια της είχαν χωθεί βαθειά μέσα στις κόγχες. Το σώμα της ήταν σκελετωμένο από την πολλή σκληραγωγία, την άσκηση και τη νηστεία. Μόνον το δέρμα της φαινόταν και τα κόκκαλα.
Τον ρώτησε η Αγία, εάν ήτο ο υποτακτικός του Επι-σκόπου Νόννου και εκείνος απάντησε: Ναι.
Όντως, του προσέθεσε η Αγία, Απόστολος του Θεού είναι εκείνος ο άνθρωπος: πες του σε παρακαλώ να προσεύχεται στο Θεό να μου συγχωρήσει τις αμαρτίες μου.
Αφού είπε αυτά, έκλεισε τη θύρα της και μέσα στο κελλί της έψαλλε ψαλμούς, σύμφωνα με την τάξη των μοναχών. Ο Ιάκωβος μαζί με τις άλλες ωφέλειες, που πήρε, διδάχθηκε, ότι θα πρέπει να είναι κανείς πολύ σύντομος στα λόγια του.
Ανεχώρησεν από εκεί ο Ιάκωβος και πήγε και σε άλλα κελλιά για να επισκεφθεί και άλλους αδελφούς. Αλλά όπου και αν πήγαινε, παντού άκουγε για τον Πελάγιο τα καλλίτερα λόγια. Τον επαινούσαν όλοι, σαν τον πλέον ενάρετο και αγιότατο άνθρωπο.
* * *
Μετά από λίγες μέρες διαδόθηκε σ' όλη την περιοχή η είδηση ότι ο Πελάγιος άφησε τον παρόντα κόσμο και αναχώρησε για την άλλη ζωή.
Συγκεντρώθηκαν στη Σκήτη της, όχι μόνον από την Ιερουσαλήμ, αλλά και από τον Ιορδάνη, την Ιεριχώ και από όλα τα γύρω περίχωρα με μεγάλη ευλάβεια, διά να ενταφιάσουν το άγιο λείψανο .
Και όταν θέλησαν να πλύνουν το σώμα του νεκρού, κατά την τάξη, εγνώρισαν, ότι ήταν γυναίκα. Όλοι τότε έμειναν κατάπληκτοι και εδόξασαν τον Κύριον, ο όποιος της έδωσε τη δύναμη να πολεμήσει τον διάβολο και να τον νικήσει κατά κράτος.
Αυτή η είδηση μαθεύτηκε και στα περίχωρα και κόσμος πολύς ερχόταν κύματα-κύματα. Εσπρώχνονταν μάλιστα, ποιος θα πρωτοασπασθεί το άγιο λείψανο. Το σήκωσαν κατόπιν ευλαβείς και άγιοι άνδρες. Ακολουθούσαν όλοι, με λαμπάδες και θυμιάματα και το ενταφίασαν με τιμές, όπως έπρεπε σε Αγία.
Κοιμήθηκε το 284 μ.Χ. και η Ορθόδοξος Εκκλησία την εορτάζει στις 8 Οκτωβρίου.
* * *
Αυτός είναι ο βίος της Οσίας Πελαγίας της πρώην αμαρτωλής πόρνης. Έτσι αγωνίσθηκε αυτή, που την υπολόγιζαν όλοι για χαμένη. Αλλά ξέφυγε από την αμαρτία και έστησε τόσα λαμπρά τρόπαια κατά του διαβόλου.
Αυτήν λοιπόν ας έχουν για παράδειγμα, όλοι όσοι μολύνανε την εικόνα του Θεού με βρώμικες πράξεις. Κανένας να μην απελπισθεί, έστω και αν είχε το ατύχημα να διαπράξει τα πιο χειρότερα αμαρτήματα. Το παράδειγμα της Οσίας Πελαγίας της πόρνης μας δείχνει ότι πολλές φορές μπορεί κανείς και από αυτά τα σκοτεινά άντρα της αμαρτίας να ξεπεταχθεί επάνω και να ζήσει αγγελική ζωή, σημειώνει ο αείμνηστος π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος στη βιογραφία της Αγίας Πελαγίας.
Απολυτίκιον. Ήχος δ'. Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ.
Εξ ακανθών καθάπερ ρόδον ευώδες, τη Εκκλησία Πελαγία εδείχθης, ταις εναρέτοις πράξεσιν ευφραίνουσα ημάς' όθεν και προσήγαγες, ως οσμήν ευωδίας, τω σε θαυμαστώσαντι, τον σον βίον Οσία' ον εκδυσώπει σώζεσθαι ημάς παθών παντοίων, ψυχής τε και σώματος.
Πηγή 
Συμβαίνει Τώρα

ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

Το νησί των Αντικυθήρων, που αυτή την εποχή βρίσκεται στο επίκεντρο του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος παγκοσμίως, κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο λόγω της εξαιρετικής στρατηγικής θέσης τους βρίσκονταν συχνά πολύ κοντά στο θέατρο πολεμικών συγκρούσεων, αεροναυμαχιών κ.τ.λ.

Στις 7 Μαϊου 1944 τα ξημερώματα, έξι μεγάλα Γερμανικά βενζινόπλοια προσεγγίσανε στον όρμο των Αντικυθήρων και αποβίβασαν δύναμη 200 Γερμανών στρατιωτών οπλισμένων. 
Στην αρχή οι ντόπιοι δεν έδωσαν σημασία, διότι ήταν συνηθισμένοι στα πήγαινε έλα στρατευμάτων κατοχής.
Όμως όσο περνούσε η ώρα κατάλαβαν το σκοπό της αφίξεώς τους. Έπρεπε το νησί να εκκενωθεί από τον ντόπιο πληθυσμό, διότι οι Γερμανοί τους κατηγορούσαν ότι είχαν μετατρέψει τα Αντικύθηρα σε κέντρο πληροφοριών για τους συμμάχους και ότι τροφοδοτούσαν τα υποβρύχια των συμμάχων.
Την ίδια μέρα αργά το βράδυ δεν καμφθήκανε από το θρήνο των γυναικών και των μικρών παιδιών και υποχρέωσαν δια της βίας νέους, γέρους, ασθενείς, μωρά, γυναίκες να επιβιβασθούν στα βενζινόπλοια ,τα οποία τους μεταφέρανε στα Χανιά και στο Καστέλι της Κρήτης. Εκεί τους ξεφόρτωσαν και τους εγκατέλειψαν.
Για καλή τους τύχη η Κρητική φιλοξενία εκδηλώθηκε σε όλο της το μεγαλείο και οι Δήμαρχοι Χανίων και Καστελίου φρόντισαν και οργάνωσαν συσσίτια και οι Κρητικοί τους φιλοξένησαν στα σπίτια τους. Η περιπέτεια αυτή κράτησε μέχρι το Σεπτέμβριο, οπότε όλοι οι Αντικυθήριοι επανήλθαν στο νησί τους για να βρούν τα σπίτια τους οικτρά λεηλατημένα.
Όταν γύρισε και ο εξόριστος ιερέας, που το Μάϊο τον ανάγκασαν οι κατακτητές να διακόψει τη λειτουργία, πήγε με όλο τον κόσμο στον άγιο Μύρωνα, τον πολιούχο του νησιού και έψαλαν τη δοξολογία για τη διάσωση και τον επαναπατρισμό τους.
----------------------------------
Ελένη Χάρου - Κορωναίου
----------------------------------

Πριν αλέκτωρ λαλήσει .......

Στην σημερινή τοπική ειδησεογραφία κυριάρχησε το θέμα "Μη έγκαιρη υποβολή της πρότασης για χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Life", που εξεδόθη σαν δελτίο τύπου της Ενωτικής Πρωτοβουλίας.

Συγχρόνως με την έκδοση του δελτίου απεστάλλησαν στην σελίδα μας αρκετές διαμαρτυρίες από αλιείς των Κυθήρων οι οποίοι αντιτάσσονταν σφόδρα για συγκεκριμμένο πρόγραμμα φοβούμενοι απαγορεύσεις αλιείας στην Κυθηραϊκή θάλασσα.
Στην βραδυνή ενημερωτική ραδιοφωνική εκπομπή του AdeliFM υπήρξε παρέμβαση του εμπνευστή του προγράμματος επικεφαλής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Μανόλη Χάρου, για το ίδιο θέμα, καθώς και του δημότη κ. Μ. Πρωτοψάλτη τέως Αντιδημάρχου και παράλληλη παρέμβαση του κ. Γιώργου Σκλάβου εκ μέρους του συλλόγου αλιέων Αυλαίμωνα.
Τέλος αργά το βράδυ και έπειτα από την επιστροφή του Δημάρχου από τις ανειλημμένες υποχρεώσεις του, εξεδόθη δελτίο τύπου του Δήμου, άκρως διευκρινηστικό που διέλυσε τις όποιες αμφιβολίες υπήρχαν, σχετικά με την εμπλοκή του Δήμου, Περιφέρειας, Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΚΙΠΑ αλλά και όλων των συμμετεχόντων.
Όπως απεδείχθη από τα συναρτούμενα έγγραφα η μη έγκριση του προγράμματος είχε ήδη αποφασισθεί από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην παρούσα περίοδο. Επειδή η διάρκεια του προγράμματος είναι 2014-2020, σύμφωνα με πληροφορίες, από την ιστοσελίδα της ΕΕ: http://ec.europa.eu/environment/life/, τίποτα δεν αποκλείει την επανεξέταση και την επανένταξη του θέματος σε επόμενη φάση του προγράμματος.
Πλην όμως το θέμα θα πρέπει πρώτα να τεθεί υπ'όψιν και να διαβουλευθεί η τοπική κοινωνία έτσι ώστε η πρόταση και περαιτέρω υλοποίηση της να τυγχάνουν της πλήρους αποδοχής όλων των πλευρών και ιδιαίτερα των επαγγελματιών του κλάδου.
Ως εκ τούτου αδυνατούμε να κατανοήσουμε την καταιγιστική αναγκαιότητα της επί τροχάδην υλοποίησης της, εκτός και εάν συντρέχουν άλλοι λόγοι που δεν τους γνωρίζουμε. Επίσης απορούμε γιατί ο κύριος φορέας της προσπάθειας διατήρησε επί τόσους μήνες στάση αποσιώπησης των μέχρι τώρα προσπαθειών και επίσης πως είναι δυνατόν κάποιες αποφάσεις που αγγίζουν ευρεία μάζα του πληθυσμού να παραμένουν κρυφές και να ανακοινώνονται πάνω στην επί ξυρού ακμής.
Δυστυχώς ο ελληνικός λαός έχει μια έμφυτη δυσπιστία όταν ακούει για μεγάλα έργα και όταν αυτά συνοδεύονται από μεγάλα ποσά, τότε η δυσπιστία του κορυφώνεται και αρχίζει να ψάχνει για μυθικούς μύλους και σιδερένιους ιππότες. Και ενώ ένα έργο μπορεί να αποτελεί μια αληθινή πνοή ζωής τελικά να αποτυγχάνει χωρίς λόγο.
Πιστεύουμε ότι η δημοσιοποίηση και η σωστή ενημέρωση μπορεί να φέρει πολύ αισιόδοξα αποτελέσματα, ειδικά δε όταν υπάρχει πλήρης διαφάνεια και σωστή κατανόηση.
Ας κατανοήσουμε λοιπόν πλήρως πρώτα το θέμα και είμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες για την σωστή του εξέλιξη και υλοποίηση....
---------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
---------------------------------