Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Aπό τον προσωπικό λογαριασμό στο fb της Σοφίας Δουμάνη

Επειδή τις τελευταίες μέρες έχω στοχοποιηθεί προσωπικά σε διάφορες αναρτήσεις και μάλιστα αφήνονται υπονοούμενα για την δημοτική μας παράταξη περί εξυπηρέτησης μικροσυμφερόντων ή ρουσφετιών, τοποθετούμαι με ειλικρίνεια όπως έχω πράξει μέχρι τώρα στην ζωή μου και στην ενασχόληση μου με τα κοινά εδώ και 25 χρόνια. 
Η δημοτική μας παράταξη συμμετείχε στις δημοτικές εκλογές του 2014 με βάση ένα πλαίσιο αρχών. Επίσης είναι γνωστή η κομματική μου ιδιότητα ως μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιας βουλευτή στη Λακωνία. Για όλα τα θέματα που ήρθαν στο δημοτικό συμβούλιο από την αρχή της θητείας μας αλλά και για τα πολιτικά θέματα που έπρεπε να λάβουμε απόφαση κατά την περίοδο που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κυβέρνηση, λειτουργήσαμε οι δημοτικοί σύμβουλοι δημοκρατικά και πλειοψηφικά γιατί ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΌ της επικεφαλής, που σημαίνει ότι έχουν εκφραστεί και διαφορετικές απόψεις ακόμα και διαφοροποίηση ψήφου ( βλ. ταμειακά διαθέσιμα, Κλεισθένης, κλπ ). 
Για τα τρία θέματα που απασχολούν τον Δήμο και ιδιαίτερα την Δημοτ. Ενότητα Βοιών: 
1) ΠΥΛΩΝΕΣ : Παραπέμπω στην ομόφωνη απόφαση του ΔΣ. Εξάλλου πρώτη έφερα το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και πρώτη εξέφρασα ξεκάθαρη θέση για την υπογειοποίηση του δικτύου. 
2) ΑΠΕ: Ουδέποτε στο πλαίσιο αρχών της δημοτικής παράταξης υπήρχε θέση περί απόρριψης συλλήβδην των ΑΠΕ. Υπάρχει όμως ως αρχή μας η σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Θυμίζω την αρνητική μας ψήφο στο ΔΣ για την εγκατάσταση αιολικών στον ΖΑΡΑΚΑ, ακριβώς γιατί θεωρήσαμε ότι η τοπική κοινωνία δεν είναι πλήρως ενημερωμένη και ας υπήρχε σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινότητας. Όμως δεν μπορώ να μην σχολιάσω ότι καμία νέα άδεια δεν δόθηκε από την σημερινή κυβέρνηση αλλά και ότι τίθενται νομικά εμπόδια για τις ήδη αδειοδοτημένες ανεμογεννήτριες, ώστε να εμποδιστεί η ανεξέλεγκτη τοποθέτησή τους, αφού ως γνωστόν οι άδειες έχουν δοθεί στο παρελθόν αφειδώς, χωρίς κανένα χωροταξικό σχεδιασμό και όχι προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Συνεπώς σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ερωτούν ονομαστικά αν παραβρέθηκα στην Χ συγκέντρωση ακριβώς λόγω της κομματικής μου ιδιότητας, προφανώς και θα με αποτρέψουν να συμμετέχω σε κινητοποιήσεις οι οποίες παίρνουν τον χαρακτήρα αντικυβερνητικών συγκεντρώσεων. 
3) ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟ: Επίσης παραπέμπω στις ομόφωνες αποφάσεις του Λιμενικού Ταμείου και του ΔΣ Δήμου Μονεμβασίας για τον υπό κατάρτιση προ τριών ετών περίπου ΕΚΛ. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει παραπληροφόρηση ότι ο νέος υπό κατάρτιση ΕΚΛ από τον κ. Λιμενάρχη Βοιών αφορά εποχική αγκυροβολία αφού αποκρύπτεται ότι δεν αφορά όλο τον όρμο αλλά οριοθετημένη μικρή περιοχή ανοιχτά της προβλήτας με αριθμό πλοίων ( 2 ή 3 κλπ ) ανάλογα τον μήνα του έτους και καθολική απαγόρευση τους θερινούς μήνες ( σύμφωνα με πληροφορίες ). Στο συγκεκριμένο λοιπόν θέμα θα εξέφραζα μόνο την προσωπική μου άποψη και όχι και των λοιπών δημοτικών συμβούλων, καθώς από πέρυσι έχω εκφράσει τον προβληματισμό μου ( δεδομένου ότι όλες οι πληροφορίες που λαμβάνω είναι ότι είναι ανέφικτη η καθολική απαγόρευση λόγω περιορισμών από το διεθνές δίκαιο κλπ ), ότι προκειμένου οι όποιες δραστηριότητες να γίνονται ελέω γενικού κανονισμού δηλαδή σε όλο τον όρμο Βοιών, ένας αυστηρός ΕΚΛ θα έλυνε το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης αγκυροβολίας όπως εξάλλου λύθηκε και στην Παχη Μεγάρων ( βλ απόφαση ΣΤΕ ). Επαναλαμβάνω ότι εκφράζω την προσωπική μου άποψη με μοναδικό γνώμονα να βρεθεί λύση σε ένα πρόβλημα ετών για την περιοχή μας, με ειλικρίνεια και εντιμότητα και όχι επειδή εξυπηρετώ συμφέροντα και κάνω ρουσφέτια. Εξάλλου όσοι με γνωρίζουν το ξέρουν πολύ καλά αυτό.

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Δελτίο Τύπου - 23/6/2018

Δελτίο Τύπου - 23/6/2018


Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων το μεσημέρι της Παρασκευής 22/6 υπό την προεδρία του κ. Λάζαρου Βέζου και με την παρουσία του Δημάρχου κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη.
Το Δ.Σ. ενέκρινε τη σύναψη και τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή ενός από τα σημαντικότερα έργα οδοποιίας των τελευταίων ετών, που αφορά τους δρόμους: Αγίας Πελαγίας προς Αγία Αναστασία, Διακοπουλιάνικα - Προγκί - Άγ. Ιωάννης Γερακαρίου, Καλαμαύρος - Μελιδόνι και Κακή Λαγκάδα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 2.475.000€ και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής ενώ θα δημοπρατηθεί με δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό από το Δήμο Κυθήρων. Με το έργο αυτό επιλύονται πολυετή ζητήματα ασφαλούς όδευσης στις περιοχές αυτές και ικανοποιούνται πάγια αιτήματα των κατά τόπους κοινοτήτων. Η ωρίμανση του έργου επιτεύχθηκε χάρη στις άοκνες ενέργειες της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και των Τ.Υ. της Περιφέρειας.
Αποδέχθηκε επίσης τη μελέτη για την αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης στα Κοντολιάνικα και στα Αλοιζιάνικα (συνολικού μήκους 1.700 μέτρων) που χρηματοδοτείται με 74.000€ από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΠΔΕ) και θα δημοπρατηθεί άμεσα. Το έργο θα αντιμετωπίσει τις διαρκείς βλάβες δικτύου στις συγκεκριμένες περιοχές.
Το Δ.Σ. ενέκρινε επίσης την δαπάνη προβολής του νησιού μας σε μέσα ενημέρωσης και κοινωνικά δίκτυα, ενώ ασχολήθηκε και με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Ήθη – Έθιμα : Του Αγιάννη του Κλήδονα στα χωριά της Μονεμβασιάς, μια εμπειρία αξέχαστη(ΦΩΤΟ)

Ήθη – Έθιμα : Του Αγιάννη του Κλήδονα στα χωριά της Μονεμβασιάς, μια εμπειρία αξέχαστη
The custom of Klidonas revives in Agios Nickolaos Voion and Metamorfosi
Η λέξη Κλήδονας είναι αρχαία (ομηρική, Κλήηδών – Κληδών που σημαίνει φήμη, αγγελία, άκουσμα οιωνισμού, μαντική ρήση, ευτυχές μήνυμα). Ο λαός πιστεύει ότι ο Αγιάννης φέρνει τύχη γι’ αυτό και λέγεται ριζικάρης αλλά και φανιστής γιατί φανερώνει την τύχη.
Το συγκεκριμένο έθιμο είναι ένα είδος μαντικού παιχνιδιού, ένα λαϊκόέθιμο που επιβιώνει από την αρχαιότητα και κατά την παράδοση αποκαλύπτει στις άγαμες κοπέλες την ταυτότητα του μελλοντικού τους συζύγου.
Η διήμερη γιορτή, παραδοσιακά, περιελάμβανε δύο φάσεις: Την παραμονή, γινόταν το άναμμα της φωτιάς και το πέρασμα πάνω από αυτήν καθώς και η μεταφορά του αμίλητου νερού. Ανήμερα της εορτής γινόταν το άνοιγμα του κλήδονα, τα ριζικά και στη συνέχεια η γιορτή έκλεινε με διασκέδαση για τους συμμετέχοντες.
Δείτε περισσότερα: http://monemvasia.gr/to-ethimo-tou-klidona-sta-xoria-tou-d…/

The custom of Klidonas revives in Agios Nickolaos Voion and Metamorfosi
The village of Agios Nickolaos Voion (Vatika) is a picturesque and lively place in Laconia. Metamorfosi - near Molaoi - is another picturesque village which is situated at the foot of the mountain "Koulohera".
In these two villages has been celebrating the age – old custom of Klidonas for the last years. The custom of Klidonas takes place on the 23rd and 24th of July, that is on the eve and the same day of the birth of John the Baptist.
This is a very interesting custom not only for the visitor of the area but also for the inhabitants of these two villages since – apart for an opportunity for a lovely celebration – it also constitutes an “initiation” to an age-long custom which comes from the ancient times, has been adapted to the Christian religion and is still celebrated nowadays.
This particular custom constitutes a sort of a prophetic game, a popular custom that revives from ancient times and according to folk tradition reveals to the unmarried girls the identity of their future husband.
The two days celebration has two phases: On the eve of the celebration, a fire is lit above which everybody jumps while “the silent water” is also carried. On the same day of the celebration, Klidonas is opened and the “destinies” are revealed. What follows is a continuous round of pleasures.



Αναβίωση του εθίμου του Κλήδονα .στην Νεάπολη .
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η αναβίωση του εθίμου του Κλήδονα του Αι Γιανιού του ριζικάρη από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βατίκων. Το έθιμο αναβίωσε η κυρία Ανέζα Σταθάκη με την σημαντική βοήθεια της Αλεξίας Κότσυφα και μελών του Πολιτιστικού Συλλόγου. Η συμμετοχή του κόσμου και ιδιαίτερα των νέων παιδιών πολύ μεγάλη ! Βγήκαν τα μήλα από τον Κλήδονα ,ειπώθηκαν με χιούμορ τα ριζικά ,ανάψανε φωτιές και στήθηκε μεγάλο γλέντι! Στον κόσμο προσφέρθηκαν διάφορα κεράσματα! Και του χρόνου να είμαστε καλά να το ξανακάνουμε! Ευχαριστούμε όλο τον κόσμο και ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!

Δεσποινα Βαγγελόγλου