Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Να επιτραπεί η τέλεση των Ακολουθιών τη διάρκεια του Πάσχα χωρίς την παρουσία πιστών αποφάσισε η κυβέρνηση.



Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας προβλέπονται νέα προσωρινά περιοριστικά μέτρα στους χώρους λατρείας, όλων των και δογμάτων για το διάστημα από 12.04.2020 έως και 20.4.2020 εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Οι νέες ρυθμίσεις για την αποτροπή μετάδοσης του κορονοϊού στους χώρους λατρείας προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:
α) Απαγορεύονται, παρουσία κοινού, οι λειτουργίες, λατρευτικές συνάξεις, ιεροπραξίες και πάσης φύσεως θρησκευτικές τελετές σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητας, στο σύνολο της Επικράτειας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας.
β) Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών κεκλεισμένων των θυρών, αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό λειτουργό και βοηθητικό προσωπικό (πχ ιεροψάλτης) των οποίων ο συνολικός αριθμός δεν υπερβαίνει τα 4 φυσικά πρόσωπα. Ο κατά νόμο θρησκευτικός λειτουργός είναι υπεύθυνος για να λάβει όλα τα προσήκοντα μέτρα σύμφωνα με την ΚΥΑ. Δεν επιτρέπεται, ούτε κεκλεισμένων των θυρών, η τέλεση λειτουργιών σε χώρους λατρείας που βρίσκονται σε ιδιωτικά κτήματα, κτίρια κλπ.
γ) Απαγορεύεται η επίσκεψη κοινού, ατομικά ή ομαδικά, στα μοναστήρια. Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργιών και ακολουθιών στα μοναστήρια χωρίς την παρουσία κοινού.
δ) Επιτρέπεται, επιπλέον της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής, και η αυτοτελής διαδικτυακή μετάδοση της λειτουργίας.
 vimaorthodoxias.gr

ΜΟΝΟ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ¨ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ¨ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ


ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ¨ΓΝ-ΚΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΡΙΦΥΛΛΕΙΟ¨




ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ.Αγία πελαγία Κύθηρα 1950-1960

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ Ntina Samiou

Κι όμως η κεντρική Πελοπόννησος είχε ελέφαντες και μαμούθ!

Η πρώτη εμφάνιση των ελεφάντων στην Πελοπόννησο έγινε πριν από 5 εκατομμύρια χρόνια !
Από  notospress.gr


Σε Μεγαλόπολη, Σπάρτη και Βλαχιώτη ήταν τόποι που ζούσε ο Elephas antiquus


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. "Μετά τη διάβαση του Αλφειού έχει κανείς μια περιοχή ονομαζόμενη Τραπεζουντία, όπου υπάρχουν και ερείπια μιας πόλης Τραπεζούντας. Και πάλι, αριστερά καθώς κανείς κατεβαίνει από την Τραπεζούντα προς τον Αλφειό, κοντά στο ποτάμι, υπάρχει θέση ονομαζόμενη Βάθος, όπου γίνεται γιορτή με μυστικές ιεροπραξίες κάθε τρίτη χρονιά για τις Μεγάλες θεές. Υπάρχει αυτού και πηγή ονομαζόμενη Ολυμπιάς, η οποία στερεύει κάθε δεύτερο έτος• κοντά στην πηγή βγαίνει φωτιά. Οι Αρκάδες λένε πως η μάχη των γιγάντων και των θεών έγινε εδώ κι όχι στη θρακική Παλλήνη, και κάνουν σ' αυτό το μέρος θυσίες για τις αστραπές, τις θύελλες και τις βροντές".
"Αρκαδικά" Παυσανία - Κεφ. 29


Σύμφωνα με τα πορίσματα της Παλαιοντολογικής Αρχαιολογίας, η πρώτη εμφάνιση των ελεφάντων στην Πελοπόννησο έγινε πριν από 5 εκατομμύρια χρόνια, ενώ πριν από 2.000.000 - 10.000 χρόνια συναντάμε στη Λακωνία και την Αρκαδία και ιδιαίτερα στην επαρχία Μεγαλόπολης, στην περιοχή της Σπάρτης και του Βλαχιώτη, το Μαμούθ του νότου, το Μαμούθ της Τούνδρας και τον Πρώιμο Ελέφαντα (Elephas antiquus)».

Την πρώτη αρχαιολογική μαρτυρία για την ύπαρξη των παραπάνω ελεφάντων προκάλεσε ένα τυχαίο γεγονός που έγινε το 1902. Στο δυτικό άκρο της λεκάνης της Μεγαλόπολης, στους πρόποδες του όρους Λύκαιου, ένας ξυλοκόπος από το χωριό Ίσωμα Καρυών, κατέβηκε στη γειτονική απότομη χαράδρα, ψάχνοντας για το τσεκούρι του. Εκεί είδε να ξεπροβάλλουν πελώρια οστά. Το εύρημα αποτέλεσε την περίφημη πλειστοκαινική πανίδα.
Τον ίδιο χρόνο ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεόδωρος Σκούφος έκανε ανασκαφές τόσο σε αυτό το σημείο όσο και χαμηλότερα, κοντά στην κοίτη του Αλφειού, αποκαλύπτοντας πέντε τόνους απολιθωμένων σκελετών, ένας ανεκτίμητος θησαυρός γνώσεων που σήμερα βρίσκονται στο Παλαιοντολογικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πιο πρόσφατο παλαιοντολογικό εύρημα στην περιοχή της Μεγαλόπολης εντοπίστηκε πριν από ένα χρόνο, όταν κατά τη διάρκεια ελέγχου εκσκαφών της ΔΕΗ αποκαλύφθηκαν τμήματα από μεγάλο χαυλιόδοντα της οικογένειας των Ελεφάντων, που χρονολογείται την περίοδο του Πλειστόκαινου (ηλικίας 2.000.000 - 10.000 χρόνων). Η αρχαιολογική έρευνα συνεχίστηκε από την Εφορεία Σπηλαιολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας Νότιας Ελλάδος από όπου περιμένουμε τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας.
Η ύπαρξη απολιθωμένων οστών ήταν ήδη γνωστή από την αρχαιότητα. Οι κάτοικοι της περιοχής μάλιστα απέδιδαν τα μεγαλύτερα από αυτά (προφανώς εκείνων των παχύδερμων) σε γίγαντες η σε μυθικούς ήρωες», τονίζει ο αρχαιολόγος, κάνοντας έναν ακόμα αποκαλυπτικό συσχετισμό: «Η ταύτιση των οστών της οικογένειας των προβοσκιδωτών (δηλ. των ελεφάντων) με ανθρωπόμορφα όντα η μυθικούς ήρωες είναι αληθοφανής, καθώς σε προφίλ το κρανίο ενός ελέφαντα θυμίζει σε μεγέθυνση κρανίο ανθρώπου, όπως και τα δόντια τους αλλά και οι σπόνδυλοι και τα πλευρά θα μπορούσαν να είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζουν υπολείμματα γιγάντιου ανθρώπου. Τα οστά, κυρίως των άκρων, μπορούν να θεωρηθούν ανθρώπινα, αφού μορφολογικά είναι παρόμοια και η μόνη εμφανής διαφορά είναι το κατά πολύ μεγαλύτερο μέγεθός τους»

Οι Εγκληματίες



Από sembreviva2.blogspot.com
Μεγάλο το Έγκλημα που διαπράξαμε σήμερα. Σαν δεν ντρεπόμαστε οι άτιμοι; Παρανομήσαμε εγκληματικά απέναντι στο Κράτος-Εκκλησία και στους συμπολίτες μας. Τολμήσαμε και πήγαμε να κοινωνήσουμε Χριστό. Γίναμε εγκληματίες εξαιτίας Του. Για την ακρίβεια, Τον ληστέψαμε. Πήγαμε και Τον κλέψαμε! Κλέψαμε τον Παράδεισο όπως ο Ληστής πάνω στο Σταυρό!
Μαγκιά μας! Άτιμοι και εγκληματίες εσείς είσ
τε, Γραμματείς και Φαρισαίοι Υποκριτές του καιρού μας. Όπως και τότε Τον θεωρήσατε Παράνομο έτσι και σήμερα φανήκατε αντάξιοι επίγονοι των προγόνων σας. Παράνομοι είστε εσείς, Αρχιερείς και Άρχοντες του σκοτεινού αιώνος τούτου. Γράψτε το καλά στο νου σας: Καλύτερα Ληστές μαζί με τον Χριστό, παρά «Δίκαιοι» μαζί με τον Αντίχριστο! Καλύτερα να πεθάνουμε μαζί Του με κορωνοϊό παρά να ζήσουμε μαζί σας σταυρώνοντας τον Υιό! Αφού είμαστε τόσο επικίνδυνοι απομονώστε μας. Βγάλτε όλους τους εγκληματίες έξω από τις φυλακές και βάλτε στη θέση τους εμάς. Φωνάξτε όπως και τότε: Βαραββάν, Βαραββάν! Καλύτερα φυλακισμένοι με τον Χριστό παρά «ελεύθεροι» με τον Πονηρό.
Και ύστερα μας λέτε: σας απαγορεύουμε να ζήσετε το Πάσχα. Ταλαίπωροι! Εμείς ζούμε ήδη το Πάσχα. Σταυρώσατε εμάς στη θέση Του. Χωρίς να το καταλαβαίνετε μας οδηγήσατε μυστικά στην Ανάστασή Του. Το μόνο που απομένει να πούμε για σας είναι: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι. Τετέλεσται». Αμήν!
π. Χ. Μ.

... ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑΚΙΑ ΜΕΙΝΑΝ ΕΞΩ ΤΟΥ ΝΥΜΦΩΝΟΣ 4

 
 Από sembreviva2.blogspot.com
Οι βοσκοί ήταν οι πιο αξιοθρήνητοι από τους ήρωες του παραμυθιού μας. Τι τους είχαν πει οι έμποροι; τους είχαν πει ότι στα χλοερά βοσκοτόπια είχε εμφανιστεί ένα κακό χορταράκι, λέει, που θα ήταν πολύ επικίνδυνο να το φάνε τα προβατάκια. Και όντως έτσι ήταν. Ήταν θανατηφόρο. Μα γνώριζαν πολύ καλά και οι βοσκοί απο την μεριά τους, ότι αυτό το χορταράκι δεν μπορεί να πειράξει στο ελάχιστο τα προβατάκια τους. Γιατί; Διότι κάθε μέρα τους δίναν μια υπερ-βιταμίνη. Αυτή η υπερ-βιταμίνη τα έκανε άτρωτα τα προβατάκια. Ουσιαστικά δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας. Μα τι έπαθαν οι άμοιροι; Λίγο οι μαλαγανιές των εμπόρων, λίγο οι παρατρεχάμενοι κτηνίατροι, λίγο η μόδα, λίγο η μάζα.... και την πάτησαν. Όχι δεν τους δικαιολογώ. Θα έπρεπε να είχαν πάρει εξ' αρχής τις ξύλινες βαριές γκλίτσες τους και να τους είχαν εξαποστείλει τους φθονερούς εμπόρους και το σινάφι τους. Μα ... λες και είχαν υπνωτιστεί. Έτσι φθάσαν τα προβατάκια να μαραζώνουν στο μαντρί. 
Μα ας πλησιάσουμε λίγο στο κονάκι. Απ' έξω στην ξύλινη βεραντούλα κάθονταν δυο-τρεις βοσκοί γυρμένοι στις γκλίτσες τους. Μια ξεφύσαγαν, μια βλέπανε με ντροπή τα προβατάκια κάτω στο μαντρί, μια χτυπούσαν το ξύλινο πάτωμα της βεραντούλας. Αυτό. Μέχρι εκεί. Αναγνωρίζαν την μεγάλη τους ευθύνη. 
Μέσα στο κονάκι γινόταν πανηγύρι. Στο βάθος του δωματίου δυο τραπέζια ήταν τα πιο φασαριόζικα. Στο ένα είχαν κάτσει οι έμποροι και κάποιοι βοσκοί που είχαν βγάλει τις κάπες τους. Γέλαγαν και χαχάνιζαν. Οι βοσκοί μας συμπεριφέρονταν και αντέγραφαν μιμητικά τους τρόπους των εμπόρων. Πόσο αστείοι ήταν. Ούτε βοσκοί, ούτε έμποροι. Στο διπλανό τραπέζι κάθονταν οι επιστήμονες. Συγκρατημένο στιλ, προσποιητή ευγένεια και αέρας... αριστοκρατίας. Και 'κει κάποιοι βοσκοί ξεδίπλωναν τις περγαμηνές τους με κρυφή καύχηση, μπροστά στους κτηνιάτρους. Κοιτάξτε και μας, κάτι ξέρουμε από επιστήμη...! Τα μπροστινά τραπέζια φιλοξενούσαν μόνο βοσκούς. Επικρατούσε ένα πνεύμα αμηχανίας. Πλαστικά χαμόγελα που διαδέχονταν χαλαρά σχόλια. Πολυλογίες που διαδέχονταν νεύρα, και μετά πάλι χαμόγελα. Περίεργες καταστάσεις. Η συνείδηση, τους κοπανούσε ανελέητα. Εικόνες με τα αγαπημένα τους προβατάκια σε άλλες εποχές γυρνούσαν στο κεφάλι τους. Κάποια από τα προβατάκια τα είχαν από μικρά με το μπιμπερό. Για κάποια είχαν βάλει σε κίνδυνο την ίδια την ζωή τους οι βοσκοί εκεί στα απότομα βράχια και στα γλιστερά μονοπάτια. Τα αγαπούσαν, μα πως ξεγελάστηκαν έτσι; Πως θόλωσε το κεφάλι τους; Όλοι είχαν ακουμπήσει τις γκλίτσες στους τοίχους. Οι καημένες οι γκλίτσες... και αυτές με την σειρά τους θυμούνταν τις μέρες δόξας, και βγάζαν ρόζους από την λύπη τους. Μωρέ, αν είχαν την δύναμη θα σηκωνόντουσαν μόνες τους και όποιον πάρει, και όπου τον βρει. Μα ακόμη και αυτές, κάναν υπακοή. 
Παιδιά τι λέτε να βγούμε από το κονάκι; Πολύ κλεισούρα. Να πάρουμε λίγο φρέσκο αέρα; Τι λέτε; Άϊντε, και αύριο θα σας πω για τα μυστικά σχέδια των ατάκτων. Τα παιδιά κυρίως τα μικρότερα χαρήκαν. Στο κρεβάτι που έπεσαν λίγο αργότερα, είχαν ήδη ξεχάσει τους βοσκούς και κάναν σχέδια απόδρασης. Τα αγαπούσαν πάρα πολύ τα άτακτα προβατάκια. Πόσο θα θέλανε να τους μοιάσουν!!!


παπα-Παύλος Καλλίκας

¨Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε εδώ¨“ Ολοι οι ΟΤΑ, και ο Δήμος μας, πρέπει να λειτουργούν στον καλύτερο βαθμό παρά τα εμπόδια της περιόδου.



“ Ολοι οι ΟΤΑ, και ο Δήμος μας, πρέπει να λειτουργούν στον καλύτερο βαθμό παρά τα εμπόδια  της περιόδου. Και ορθή λειτουργία εκτός των άλλων σημαίνει τήρηση της δημοκρατίας στη λήψη και υλοποίηση των αποφάσεων και ουσιαστική συμμετοχή των συμβούλων.

Μπορεί να “μένουμε σπίτι” αλλά δεν δεχόμαστε την προωθούμενη απο την δημοτική αρχή αντίληψη “ψεκάστε – σκουπίστε – τελειώσατε “. 

Στο Δημοτικό (υποτίθεται) Συμβούλιο όπου απλά λέμε ναι ή όχι μέσω email, ανεξάρτητα από απαρτία, ενστάσεις ή όποια άλλη διαδικασία, ψηφίσαμε ΝΑΙ στα θέματα 1 και 2* και ζητήσαμε τα θέματα 3, 4 και 5** να συζητηθούν σε άλλη συνεδρίαση όταν θα έχει τελειώσει αυτός ο εφιάλτης και θα μπορούμε να κάνουμε συμβούλιο ανταλλάσσοντας απόψεις. Δεν πήραμε ποτέ καμιά απάντηση. Είδαμε από το δελτίο τύπου του Δήμου ότι τελικά ψηφίστηκαν όλα τα θέματα.

Άραγε είναι ενήμεροι όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι για την άποψη της παράταξής μας; Πώς ψήφισαν; Τι είπαν; Είναι όλο το δημοτικό συμβούλιο σύμφωνο στο να εγκρίνει γιορτές, αδελφοποιήσεις και κουμπαριές με άλλους Δήμους εν μέσω της δύσκολης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε; Ποιον εξυπηρετούν όλες αυτές οι φιέστες που θέλει ο δήμαρχος; Είναι άραγε τόσο επείγον θέμα η αδελφοποίηση με κάποιο Δήμο που δεν μπορεί να περιμένει; Κανείς δε χρειάζεται να απαντήσει. Το μόνο που μας ζητάνε είναι ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ σε ένα mail.

Οι προτάσεις και λύσεις ή έστω ένας προβληματισμός για τις δυσκολίες που δημιουργεί η πανδημία στο νησί μας, πρέπει να είναι τα βασικά ζητούμενα αυτή τη στιγμή.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Δ.ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ

Μ.ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ

Γ.ΔΙΔΥΜΙΩΤΗΣ

*1. Έγκριση της υπ΄ αριθμόν 11/2020 απόφασης της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων

2. Προσωρινή απαλλαγή από Δημοτικά Τέλη

**3, 4 και 5 Αδελφοποιήσεις του Δήμου Κυθήρων με τους Δήμους Αλίμου, Κισάμου και Σύμης



ΔΤ - Μένουμε Εδώ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ


Π.Κ. ΚΥΘΗΡΩΝ-ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ.ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΡΙΦΥΛΛΗ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟ


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Κύριε Εμμανουήλ Τριφύλλη,Με την παρούσα επιστολή οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων εκφράζουν τις θερμότατες ευχαριστίες τους για την ευγενική χειρονομία σας να μας δωρίσετε ένα κολάρο αυχένα για χρήση σε τροχαία ατυχήματα προς όφελος του κοινωνικού συνόλου των κατοίκων της νήσου Κύθηρα. 
Σας γνωρίζουμε ότι το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο θα είναι πάντα έτοιμο να ανταποκριθεί μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του.Ευελπιστούμε στην συνέχιση της καλής μας συνεργασίας.

Πολλάλης: «Χρεοκόπησαν τα ξενοδοχεία της Λακωνίας»


ΛΑΚΩΝΙΑ. Μπορεί η τουριστική σεζόν, υπό κανονικές συνθήκες,
να ξεκινούσε στα τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου, ωστόσο, η παγκόσμια εξάπλωση του κορονοϊού, βάζει φρένο και στη «βαριά» βιομηχανία, όχι μόνο, της χώρας μας, αλλά και του πλανήτη ολόκληρου, στον τουρισμό. Η φετινή σεζόν, όπως αναφέρουν στο ethnos.gr ξενοδόχοι ανά την Ελλάδα, θα σωθεί, μονάχα και εφόσον, περιοριστεί στο μέγιστο βαθμό η εξάπλωση του κορονοϊού. Ο Μάιος θεωρείται «χαμένος» ενώ στόχος για πολλούς είναι ο Ιούνιος, ακόμη και ο Ιούλιος.
Ολικές ακυρώσεις
Ο Μάρτιος και ο Απρίλιος, που αποτελούν παραδοσιακά την υψηλή περίοδο για την πρωτεύουσα του νομού Λακωνίας, τη Σπάρτη, έχουν χαθεί. «Τα ξενοδοχεία έχουν χρεοκοπήσει» αναφέρει χαρακτηριστικά στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του νομού Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης. Ο ίδιος φαίνεται απαισιόδοξος για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, η οποία μπορεί να προοιωνιζόταν ως μια καλή χρονιά, ωστόσο η εξέλιξή της, λόγω πάντα του κορονοϊού, έχει φέρει ολικές ακυρώσεις. «Το παιχνίδι έχει χαθεί, και αν οι παραθαλάσσιες περιοχές δουλέψουν Ιούλιο και Αύγουστο, και πάλι, η περίοδος δεν φτάνει, διότι οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων είναι 12μηνες» αναφέρει ο κ. Πολλάλης.
Φωτογραφία: Θεόδωρος Μπουγάδης / Spartavoice.gr
 notospress.gr