Κυριακή 14 Ιουνίου 2020

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΑΞΑΙΤΙΑΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ-ΚΑΡΜΠΟΝ ΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΛΛΩΝ ΔΗΜΩΝ.


Ο Δήμος Μονεμβασίας έρχεται να εγκρίνει σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών.Είναι σχέδιο στα χαρτιά.
Καρμπόν με τα σχέδια άλλων Δήμων.
Το μόνο που αλλάζει είναι το όνομα του δημάρχου των αντιδημάρχων και τα τηλέφωνα.
Τέτοια σχέδια στο παρελθόν δε μας έσωσαν από καταστροφικές φωτιές όπως του 2015 στην περιοχή της Νεάπολης.
Είναι σχέδια που αφήνουν ολάνοιχτες τις πόρτες στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων στο κομμάτι της πυροπροστασίας και της δασοπυρόσβεσης.Από την οργάνωση την εκπαίδευση την έρευνα την παροχή υπηρεσιών μέχρι την εκμετάλλευση των δασικών συστημάτων.

Η περιοχή μας έχει τραγική εμπειρία των αποτελεσμάτων αυτής της πολιτικής.Στα καμμένα φυτρώνουν τα τεράστια αιολικά βιομηχανικά συγκροτήματα, θα φυτευτούν φωτοβολταικά, περνούν γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης  Πελοποννήσου και το ρεύμα που παράγουν τα ιδιωτικά αιολικά πάρκα.Αυτές οι συνέπειες στο περιβάλλον και οχι μόνο αλλά και στην αγροτική κτηνοτροφική παραγωγή στη μελισσοκομία στην οικογενειακή μικρή επιχείρηση στον τουρισμό και στην εστίαση.Θα είναι πιο οδυνηρό τα επόμενα χρόνια με το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων στη Μεγαλόπολη.
Διαχρονικά οι κυβερνήσεις θέλουν και μεταφέρουν αρμοδιότητες πυρασφάλειας και δασοπροστασίας σε δήμους περιφέρειες,ιδιώτες,εθελοντικές οργανώσεις, ΜΚΟ με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη μείωση δαπανών του κρατικού προυπολογισμού και τη μεταφορά του κόστους για την πυροπροστασία μέσω της ανταποδοτικότητας εκ νέου στις πλάτες των δημοτών  του λαού μας γενικά.

Οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και μέσων στους Δήμους στην Πυροσβεστική και στις Δασικές υπηρεσίες είναι η πραγματικότητα που μαρτυρά την αποτυχία των όποιων σχεδίων που πάντα και παντού μένουν στα χαρτιά.
Απαιτείται σχεδιασμός των απαραίτητων δασοτεχνικών αντιδιαβρωτικών αντιπλημμυρικών έργων και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων από τον κρατικό προυπολογισμό για μια συνολική διαχείρηση των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών ημιορεινών περιοχών.
Χρειάζεται να διατεθεί από την κεντρική διοίκηση στη Δασική υπηρεσία ώστε να γίνουν διανοίξεις δασικών δρόμων, αποψιλώσεις,καθαρισμοί και αραιώσεις δασικών περιοχών.
Τοποθέτηση υδατοδεξαμενών στα κατάλληλα σημεία,συντήρηση των υπαρχόντων και δημιουργία ζωνών πυρασφάλειας και τόσων άλλων παρεμβάσεων για την αποτροπή και τον περιορισμό των καταστροφικών δασικών πυρκαγιών.

 ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
 ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
 ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
 ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
 ΕΛΕΝΗ

ΣΚΑΛΑ-Συνελήφθη ένα (1) άτομο για ναρκωτικά και συσκευασίες λαθραίου καπνού



Συνελήφθη, (12.6.2020) το πρωί σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ευρώτα Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Λακωνίας, 34χρονος αλλοδαπός, διότι κατείχε ποσότητα κάνναβης, συνολικού βάρους -23,79- γραμμαρίων και τέσσερις (4) συσκευασίες λαθραίου καπνού, συνολικού βάρους -200- γραμμαρίων, οι οποίες κατασχέθηκαν.
Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Ευρώτα.
 dimotikiagoratislakonias.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ:Δείτε πως απέσπασαν από ηλικιωμένη στους Μολάους 1000€


ΜΟΛΑΟΙ. Το απόγευμα του Σαββάτου στους Μολάους Λακωνίας ηλικιωμένη έπεσε θύμα απατεώνα. Ο δράστης έπεισε την ηλικιωμένη ότι συγγενικά της πρόσωπα εμπλέκονται σε τροχαίο. Γνώριζε πολλά στοιχεία για την οικογενειακή της κατάσταση. Κατόρθωσε να αποσπάσει 1000€. Μάλιστα την απασχολούσε στο τηλέφωνο για να μην μπορέσει η ηλικιωμένη να τηλεφωνήσει στους δικούς της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει ο Μιχάλης Καρούνης χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατί οι δράστες γνωρίζουν καλά πρόσωπα και πράγματα.
 notospress.gr

¨AMIRALIS COFFEE SHOP-RESTAURANT¨ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΡΕΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΑ


¨Ανοίξαμε λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για τον κορωνοιό που ισχύουν στα καταστήματα εστίασης¨

Σε ένα από τα ωραιότερα τοπία του νησιού στην καταπράσινη ρεματιά του πολυτραγουδισμένου Καραβά μέσα στην φύση,κάτω από τα δέντρα, και δίπλα στα τρεχούμενα νερά βρίσκετε το κατάστημα μας.

              AMIRALIS  COFFEE  SHOP-RESTAURANT 
Θα μας βρείτε ανοιχτά από το πρωί έως αργά το βράδυ και το φετινό καλοκαίρι να σας εξυπηρετήσουμε, και να σας προσφέρουμε καλό καφέ,πλούσιο ελληνικό πρωινό,φυσικούς χυμούς,πίτες,ολόφρεσκα αυγά,γιαούρτι με μέλι !
ΤA ΠΑΝΤΑ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΓΝΑ ΥΛΙΚΑ
 

Συνδυάζουμε το καλό αγνό φαγητό με το υπέροχο μοναδικό τοπίο!!! Σουβλάκια φτιαγμένα από εμάς από ντόπια κρέατα καλοψημένα,
νοστιμότατο κατσικάκι λεμονάτο,μεγάλο μπέρκερ αργεντίνικο,και κάποια μαγειρευτά.
Φυσικά δεν λείπει το καλό τσίπουρο και το ουζάκι συνοδευόμενο πάντα με πολλούς και διαφορετικούς πεντανόστιμους μεζέδες !!!
Σας περιμένουμε να μας γνωρίσετε από κοντά και να κάνετε την βόλτα σας στις δροσερές πηγές του AMIRALI.
Τηλέφωνα 2736034346-6985612872
facebookAmir Alis




ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ :Ενόψει των Πανελληνίων Εξετάσεων που αρχίζουν αύριο


Ενόψει των Πανελληνίων Εξετάσεων που αρχίζουν αύριο εύχομαι από καρδιάς σε όλους τους μαθητές καλή επιτυχία! Σημασία έχει η συμμετοχή, η γνώση, η εμπειρία. Μέσα από τη συμμετοχή στις Πανελλήνιες, μαθαίνεις να συγκεντρώνεσαι, να διαβάζεις με σύστημα και μέθοδο, να ιεραρχείς σωστά τον χρόνο και τις ανάγκες σου, να μπορείς να επιλέγεις τα ουσιώδη από τα δευτερεύοντα. Αυτά τα στοιχεία είναι η κληρονομιά του μαθητή ακόμα και αν δεν πετύχει στις εξετάσεις. Εξάλλου όλη η ζωή μας είναι εξετάσεις!
Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ:ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ 1100μ

Μαζί με τον επιβλέποντα μηχανικό της Περιφέρειας, δώσαμε σήμερα τις απαραίτητες οδηγίες στον ανάδοχο του έργου για την διαπλάτυνση και τσιμεντοστρωση του Περιφερειακού Δρόμου Ποταμού Αντικυθήρων μήκους 1100μ, που χρηματοδοτείται με 285.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και εκτελείται από το Δήμο Κυθήρων.
Το έργο είναι πολύπαθο και αποτελεί προσωπικό μου στοιχημα από το 2013 όταν ως Πρόεδρος της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων κατόρθωσα την ένταξη του στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας επί Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη. Απαιτήθηκαν 6 χρόνια, κατά τα οποία εναλλαχθηκαν 3 Περιφερειακες Αρχές, για να ληφθεί η ΑΕΠΟ επειδή το νησί ανήκει στο δίκτυο Natura!!! Χρειάστηκαν συνολικά 17 γνωμοδοτησεις κρατικών υπηρεσιών για την τσιμεντοστρωση ενός χωματόδρομου που υπάρχει εδώ και 30 χρόνια!!!
Το έργο ξεκινάει άμεσα και θα αναβαθμίσει τον κεντρικό οικισμό του νησιού, ενώ θα συμβάλει και στην οικιστική του επέκταση και την αξιοποίηση των παροδιων ιδιοκτησιων.
Το έργο μας στα Αντικύθηρα είναι ουσιαστικό και θα συνεχιστεί με σοβαρές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και δράσεις.
 Stratos Charchalakis


ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ -ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΚΑΙ Ο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ Τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων Σεραφείμ


ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ -ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ ΚΑΙ
Ο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ

Τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων Σεραφείμ
Τό ἀκόλουθο κείμενο δημοσιεύεται, ἐπειδή στίς 04-06-2020 ἐκδικάσθηκε στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας ἡ Αἴτησις ἀκυρώσεως κατά τοῦ Προεδρικοῦ Διατάγματος, μέ ἀριθ. 45/2016, σχετικά μέ τήν ἵδρυσι τῆς 4ετοῦς Κατεύθυνσης προπτυχιακῶν Μουσουλμανικῶν Σπουδῶν στό Τμῆμα Θεολογίας Α.Π.Θ., ἡ ὁποία ὑποβλήθηκε ἀπό Πανεπιστημιακούς Καθηγητές τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ἡ διδασκαλία ΑΝΟΘΕΥΤΗΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ (δηλ. ΕΞΙΣΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΥ, ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ), ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, τήν ὁποίαν ἐνστερνίζεται ἡ συντριπτική πλειονότητα τῶν Ἑλλήνων, οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν μέλη τῆς ἐπικρατούσης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τήν Ἑλλάδα, συνιστᾶ, κατά τήν γνώμη μας, θεμελιώδη συνταγματική ὑποχρέωσι καί τῶν μελῶν ΔΕΠ τοῦ Τμήματος Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ, ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ(4) ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Αὐτό συνάγεται, δυνάμει τοῦ ἄρθρου 16 παρ. 1 τοῦ Συντάγματος (ἀκαδημαϊκή ἐλευθερία μελῶν ΔΕΠ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ διά τήν - κατά τά ἀνωτέρω ἀναφερόμενα, κατά τό Σύνταγμα καί τόν ἱδρυτικό νόμο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ, ὅπως ὀρθά ἑρμηνεύονται, κατά τά ὡς ἄνω, ἀπό τήν νομολογία τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου - διδασκαλία καί ἔρευνα προεχόντως τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Θεολογίας καί δευτερευόντως, λοιπῶν χριστιανικῶν δοξασιῶν, ρωμαιοκαθολικῆς καί προτεσταντικῶν), τοῦ ἄρθρου 3, παρ. 1 (εἰδική συνταγματική ἀναγνώρισι τῆς ἐπικρατούσης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τήν Ἑλλάδα), τοῦ ἄρθρου 13 (θρησκευτική ἐλευθερία τῆς ἐπικρατούσης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τῶν μελῶν αὐτῆς) καί τοῦ ἄρθρου 24 παρ. 1 (συνταγματική προστασία τοῦ Ὀρθόδοξου χριστιανικοῦ πολιτιστικοῦ περιβάλλοντος τῆς Χώρας). Ἡ ταυτόχρονη ὕπαρξις καί λειτουργία δύο Προγραμμάτων Σπουδῶν στό Τμῆμα Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ, ἐκείνου τῆς 4ετοῦς προεχόντως Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Θεολογίας καί ἐκείνου τῆς 4ετοῦς Εἰσαγωγικῆς Κατεύθυνσης Μουσουλμανικῶν σπουδῶν (δηλ. – τῆς ὑποτιθέμενης - Ἰσλαμικῆς θεολογίας), τά ὁποῖα ἀποτελοῦν ἀντικείμενα διαχειρίσεως ἀπό τά ὄργανα τοῦ Τμήματος Ὀρθόδοξου Χριστιανικῆς Θεολογίας (τοῦ ὁποίου τά μέλη ΔΕΠ οὔτε τήν ἀραβική γλῶσσα γνωρίζουν, οὔτε τήν ἰσλαμική θεολογία κατέχουν), ἔρχεται σέ εὐθεῖα ἀντίθεσι, διά τούς ἀνωτέρω λόγους, πρός τό ἄρθρο 16, παρ. 1 Συντάγματος (ἀκαδημαϊκή ἐλευθερία μελῶν ΔΕΠ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ) - κατά τά ἀνωτέρω ἀναφερόμενα, κατά τό Σύνταγμα καί τόν ἱδρυτικό νόμο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ. Κατά συνέπεια, εἶναι εὐθέως ἀντίθετος εἰς τάς ἐν λόγω συνταγματικάς διατάξεις ὁ ἰσχυρισμός τοῦ τότε Προέδρου τοῦ Τμήματος (Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς) Θεολογίας κ.Χρυσοστόμου Σταμούλη, ὁ περιεχόμενος εἰς τήν ἐπιστολήν του πρός τόν Μακ.Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο Β΄, κατά τόν ὁποῖο: «Στά πλαίσια αὐτά ἐντάχθηκε καί ἡ προσπάθεια γιά τήν κατάρτιση προγράμματος Μουσουλμανικῶν Σπουδῶν ὄχι, ὅμως, ὡς μέρος τοῦ οὐσιώδους Προγράμματος Σπουδῶν τῆς Θεολογίας καί ὁπωσδήποτε ὄχι ὡς νέο τμῆμα, ἀλλά ὡς μιά νέα κατεύθυνση (δηλ. Ο ΤΟΤΕ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΜΗΜΑ), ἡ ὁποία δέν θά ὑπεισέρχεται στό Πρόγραμμα καί τήν οὐσία τῶν Θεολογικῶν Σπουδῶν, ὥστε νά ἐπηρεάζει καί νά παραβλάπτει τήν αὐτοτέλεια τοῦ Τμήματος Θεολογίας καί τῆς Θεολογικῆς ἐπιστήμης» καί «Τό προτεινόμενο Πρόγραμμα θά εἶναι αὐτόνομο καί αὐτοτελές… Ὁμοίως, αὐτόνομο καί αὐτοτελές παραμένει τό ἤδη ὑπάρχον Πρόγραμμα τῆς Θεολογίας..».
Ὁ ἀνωτέρω ἰσχυρισμός τοῦ τότε Προέδρου τοῦ ἐν λόγω Τμήματος ἔρχεται σέ εὐθεῖα ἀντίφασι πρός τήν ἑξῆς παράγραφο τῆς ἰδίας ἐπιστολῆς του : «Ἡ εὐθύνη τοῦ Τμήματος Θεολογίας συνίσταται στά ἑξῆς:
- Στήν κατάρτιση προγράμματος Σπουδῶν, κατά τίς ἐξειδικευμένες ἀνάγκες τῆς ἐργασιακῆς ἀπασχόλησης τῶν ἀποφοίτων.
- Στόν προσδιορισμό κατάλληλου διδακτικοῦ προσωπικοῦ ὄχι μόνον ἀπό τό Τμῆμα Θεολογίας, ἀλλά καί ἀπό ἄλλα Τμήματα τοῦ ΑΠΘ, ὅπως ἐπίσης καί ἀπό ΑΕΙ τῆς ἡμεδαπῆς καί τῆς ἀλλοδαπῆς.
- -Στή διοικητική εὐθύνη τῆς εἰσαγωγικῆς κατεύθυνσης σπουδῶν».
Οἱ αὐτοί ἰσχυρισμοί εἶναι εὐθέως ἀντιφατικοί, διότι εἶναι ΛΟΓΙΚΑ ΑΤΟΠΟ, δηλ. Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΣΟΦΙΣΜΑ, τά δύο προγράμματα τῶν δύο 4ετῶν Εἰσαγωγικῶν Κατευθύνσεων, ἐκείνης τῆς (Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς) Θεολογίας καί ἐκείνης τῶν Μουσουλμανικῶν σπουδῶν, νά εἶναι αὐτόνομα καί αὐτοτελῆ, ὅταν τά ὄργανα τοῦ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ εἶναι ἁρμόδια 1) νά καθορίζουν ὄχι μόνον τό Πρόγραμμα Σπουδῶν τῆς κατεύθυνσης τῆς (Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς) Θεολογίας ἀλλά καί ἐκεῖνο τῆς κατεύθυνσης Μουσουλμανικῶν σπουδῶν (χωρίς βεβαίως νά ἔχουν καμμία εἰδίκευση στήν τελευταία κατεύθυνσι καί, ἑπομένως, μέ ἔλλειψι εἰδικῶν ἐπιστημονικῶν καί θεολογικῶν κριτηρίων, πού θά τούς ἐπιτρέπουν νά καθορίζουν Πρόγραμμα Σπουδῶν μέ ἐπιστημολογική πληρότητα), 2) νά προσλαμβάνουν τό κατάλληλο διδακτικό καί ἐρευνητικό προσωπικό, ὄχι μόνον τῆς κατεύθυνσης τῆς (Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Θεολογίας), ἀλλά καί ἐκεῖνο τῆς κατεύθυνσης Μουσουλμανικῶν σπουδῶν (χωρίς βεβαίως νά ἔχουν καμμία εἰδίκευσι εἰς τήν τελευταία κατεύθυνσι, οὔτε καί τά ἀπαιτούμενα ἐπιστημονικά καί θεολογικά κριτήρια ἐπιλογῆς), καί 3) νά ἔχουν τήν διοικητική εὐθύνη ὄχι μόνον τῆς κατεύθυνσης τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Θεολογίας ἀλλά καί ἐκεῖνο τῆς κατεύθυνσης Μουσουλμανικῶν σπουδῶν (χωρίς βεβαίως νά ἔχουν καμμία εἰδίκευση στήν τελευταία κατεύθυνση, οὔτε τίς ἀπαιτούμενες προϋποθέσεις γιά ἄσκηση διοίκησης, σέ ἄγνωστες ἐπιστημονικά καί θεολογικά περιοχές ἤ κριτήρια διοίκησης).
Τό ἀποτέλεσμα τῆς ἀνωτέρω λογικῆς ἀντίφασης εἶναι ἡ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗΣ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, πρᾶγμα τό ὁποῖο σημαίνει, ΕΙΣ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ Η ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΥ, εἴτε ὅτι καί οἱ δύο θρησκευτικές παραδόσεις ἀποτελοῦν θρησκευτικούς μύθους, μέ ὑποκειμενική ἀξία γιά τούς ἀντίστοιχους ὀπαδούς τους εἴτε ὅτι καί οἱ δύο θρησκευτικές παραδόσεις, παρά τίς ἐντελῶς ἀντίθετες θεολογικές τους βάσεις, ἀποτελοῦν δῆθεν ἐξίσου ἔγκυρους δρόμους πρός τόν Θεό, διά τήν ἀντίληψι τοῦ ὁποίου ἔχουν ἀντίθετες θρησκευτικές πεποιθήσεις, δεδομένου ὅτι ἡ μέν Ὀρθόδοξος Χριστιανική Παράδοσις πιστεύει ὅτι ὁ Θεός εἶναι Τρία Πρόσωπα καί Μία Οὐσία, ἐνῶ ἡ Μουσουλμανική παράδοσις πιστεύει ὅτι ὁ Θεός εἶναι Μονοπρόσωπος καί παρά τό ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός διά τό Ἰσλάμ θεωρεῖται ἕνας ἁπλός Προφήτης, ὅπως εἶναι ὁ Μωάμεθ, ἀλλά κατώτερος τοῦ Μωάμεθ, καί ὄχι Θεάνθρωπος Σωτήρας καί Λυτρωτής.
Σημειωτέον ὅτι, κατά τόν θρησκευτικό συγκρητισμό ἤ τόν θρησκευτικό σχετικισμό, ὅλες οἱ θρησκεῖες καί κοσμοθεωρίες εἶναι ἐξίσου ἔγκυροι δρόμοι, πού ὁδηγοῦν στήν ὑπερβατική ἀλήθεια (ultimate reality), ἡ ὁποία γιά κάποιους ταυτίζεται μέ τόν Προσωπικό Θεό (Τριαδικό ἤ Μονοπρόσωπο τῶν Ἀβρααμικών θρησκειῶν), ἐνῶ γιά κάποιους μέ τόν Πανθεϊσμό ἤ Παγανισμό (δηλ. μέ τήν θεοποίησι τοῦ Σύμπαντος καί ὅλων τῶν ὄντων του, περιλαμβανομένων τῶν ἀνθρώπων).
Αὐτός ὁ θρησκευτικός συγκρητισμός ἤ ὁ θρησκευτικός σχετικισμός:
1. Εἶναι ὁ καταδικασμένος ἀπό τούς Ἀποστόλους, καί μάλιστα ἀπό τόν Ἀπόστολο Ἰωάννη καί τόν Ἀπόστολο Παῦλο, ἀπό τίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί ἀπό τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ὡς ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ.
2. Δέν διδάσκεται ἀπό τίς κύριες (ὀρθόδοξες) διδασκαλίες τοῦ Ἀβρααμικοῦ δένδρου θρησκειῶν (Ἰουδαϊσμό, Χριστιανισμό, Ἰσλάμ).
3. Διδάσκεται ἀπό τίς συγκρητιστικές ὁμάδες τῶν ἴδιων Ἀβρααμικῶν θρησκειῶν.
4. Διδάσκεται ἀπό τίς θρησκεῖες τοῦ Βραχμανικοῦ δένδρου θρησκειῶν (Ἰνδουϊσμό, Βουδισμό, Γιανινισμό).
5. Διδάσκεται ἀπό τήν (Ἀποκρυφιστική) Θεοσοφία τῆς Blavatsky (βλ. Theosophical Society of England, http://theosophicalsociety.org.uk/. Επίσης, United Nations – Theosophy Wiki, http://theosophy.wiki/w-en/index.php?title=United_Nations).
Ὑπενθυμίζεται ὅτι ἡ παγκοσμιοποίηση (globalization) ἐπιδιώκει, ἐκτός τῆς φερόμενης παγκόσμιας κυβέρνησης καί τῆς παγκόσμιας οἰκονομίας, καί τήν πράσινη παγκόσμια θρησκεία (The Green Agenda, http://www.green-agenda.com/).
Μέσα ἐπίτευξης τοῦ σκοποῦ τῆς δημιουργίας τῆς φερόμενης πράσινης παγκόσμιας θρησκείας εἶναι οἱ διαχριστιανικοί ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΙ διεθνεῖς ὀργανισμοί (π.χ. Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν (350 Προτεσταντικῶν καί 12 Ὀρθοδόξων, https://www.oikoumene.org/en), καί οἱ διαθρησκευτικοί ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΙ διεθνεῖς ὀργανισμοί (π.χ. Congress of leaders of world and traditional religions εἰς τήν Ἀστανά τοῦ Καζακστάν, http://www.religions-congress.org/index.php?lang=english, United Religions Initiative, http://www.uri.org/), οἱ ὁποῖοι ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ἐναρμονίζουν, διά τήν μεταξύ τους σύγκλισι, τίς θρησκευτικές πεποιθήσεις τῶν χριστιανικῶν δογμάτων καί τῶν θρησκειῶν ἀντιστοίχως.
Πρός ἀποφυγήν τῆς ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗΣ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ἡ ὁποία γίνεται μέ τό προσβαλλόμενο Προεδρικό Διάταγμα καί ἡ ὁποία ἔρχεται σέ εὐθεῖα ἀντίθεσι μέ τίς ἀνωτέρω ἀναφερόμενες συνταγματικές διατάξεις, θά ἔπρεπε, de lege ferenda, νά ἱδρυθῆ ἕνα ἀνεξάρτητο Τμῆμα Μουσουλμανικῶν σπουδῶν ἤ Μουσουλμανικῆς θεολογίας σέ μιά ἄλλη Σχολή (ἐκτός τῶν Ὀρθοδόξων Θεολογικῶν Σχολῶν), εἴτε τοῦ ΑΠΘ, εἴτε τοῦ ΕΚΠΑ, εἴτε ἄλλου Πανεπιστημίου (ὅπως εἰς τό Παιδαγωγικό Τμῆμα τοῦ ΑΠΘ ἤ εἰς τήν Φιλοσοφική Σχολή τοῦ ΑΠΘ).
Σημειωτέον ὅτι ἡ ἕδρα Ἑβραϊκῶν Σπουδῶν ἐπανιδρύθηκε εἰς τήν ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ τοῦ ΑΠΘ καί ἐπαναλειτουργεῖ ἀπό τόν Ὀκτώβριο 2016, μετά τήν κατάργησι της τό 1939 (https://www.youtube.com/watch?v=OZ9OMec8N2w).
Τμῆμα Χριστιανικῆς Θεολογίας, πού νά ἔχει καί Κατεύθυνση Μουσουλμανικῶν σπουδῶν, δέν ὑπάρχει σέ καμμία Χώρα τοῦ κόσμου. Ἀποτελεῖ πρωτοτυπία τό Τμῆμα πού ἱδρύθηκε στή Θεολογική Σχολή καί στό Τμῆμα της, τό Τμῆμα Θεολογίας τῆς Θεσσαλονίκης.

Τά ἀνωτέρω ἐγράφησαν ὀφειλετικῶς διά τήν πνευματική μου μητέρα καί τροφό, τήν Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, ἐκ τῆς ὁποίας χάριτι Θεοῦ ἀπεφοίτησα ἐν ἔτει 1976.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Οἱ Ἅγιοι Πάντες εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ ἄνθρωποι πού ἐφάρμοσαν στήν ἐπίγεια ζωή τους τίς αἰώνιες ἀλήθειες τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ. Γι΄αὐτό καί οἱ «Βίοι τῶν Ἁγίων» στήν πραγματικότητα εἶναι ἐφαρμοσμένο Εὐαγγέλιο, ἤ μέ ἄλλα λόγια μποροῦμε νά ποῦμε, ἐφαρμοσμένη Δογματική, ἐπειδή οἱ Ἅγιοι ἐβίωσαν ὅλες τίς αἰώνιες δογματικές ἀλήθειες πού πηγάζουν ἀπό τό Εὐαγγέλιο.
Εἶναι πολλές οἱ κατηγορίες , οἱ τάξεις τῶν Ἁγίων. Κάθε μία ἔχει τό χαρακτηριστικό της γνώρισμα, τό ξεχωριστό τῆς Χάρισμα! Ἀλλά οἱ Ἅγιοι σ΄ὅποιο τάγμα καί ἄν ἀνήκουν, ἔχουν κάτι τό κοινό ὅλοι: Τήν ὁμολογία. Εἶναι ὑποχρεωτικό γνώρισμα ἡ ὅμολογία.
Ὁ ἴδιος ὁ Κύριός μας θεωρεῖ ἀπαραίτητη προϋπόθεση σωτηρίας τήν ὁμολογία. Ὅπως δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει ἄνθρωπος χωρίς καρδιά καί στόμα, ἄλλο τόσο δέν λογίζεται χριστιανός χωρίς πίστη καί ὁμολογία. Ἡ πίστη ἔχει σχέση μέ τήν καρδιά˙ἡ ὁμολογία μέ τό στόμα. Στό στόμα ἔρχεται τό ξεχείλισμα τῆς καρδιᾶς. «Καρδίᾳ γάρ πιστεύεται εἰς δικαιοσύνην, στόματι δέ ὁμολογεῖται εἰς σωτηρίαν» λέει ὁ Ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν, ὁ Παῦλος (Ρωμ.10,10).
Ἡ ὁμολογία, λοιπόν, δέν εἶναι γνώρισμα μόνο ὅλων τῶν Ἁγίων, ἀλλά κοινό γνώρισμα ὅλων τῶν Χριστιανῶν. Καί πρέπει νά φανερώνεται μέ θάρρος, ἀλλά καί μέ σοφία καί μέ διάκριση. Θάρρος χωρίς σοφία σημαίνει ἀκρισία. Σοφία χωρίς θάρρος εἶναι δειλία. Καί τά δύο χρειάζεται ἡ ὁμολογία. Χρειάζεται ἀκόμη καί ἕνα τρίτο: τήν συνέπεια στή ζωή μας. Πολλοί Ἅγιοι ἔλεγαν λίγα μέ τό στόμα καί πολλά μέ τή ζωή τους. Ὁπωσδήποτε, ὅμως, προσέφεραν καί τή μαρτυρία τοῦ λόγου.
Ἡ ὁμολογία τοῦ Χριστοῦ καί τῆς ἀλήθειας στήν καθημερινή ζωή μας εἶναι ἡ ἐπιβεβαίωση τῆς σωτηρίας μας.
Ἡ ὁμολογία, ὅμως, αὐτή δέν εἶναι μόνο τά θαρρετά λόγια τῆς ἀληθείας, ὅπως νομίζουν πολλοί. Ὁμολογία τῆς ἀληθείας σημαίνει σωστή στάση ἀπέναντι στόν πόνο, στό θάνατο, στόν πλοῦτο. Ὁμολογία εἶναι τό μαρτύριο, ἡ ἄσκηση, ἡ λειτουργική ζωή. Ὁμολογία εἶναι ἡ ἀληθινή ἀγάπη καί ἡ ἀληθινή βίωση τῶν μυστηρίων.
Δέν μποροῦμε νά ὁμολογοῦμε Χριστό καί νά ζοῦμε μέ τόν ἀντίχριστο.Δέν μποροῦμε νά κοβόμαστε γιά τήν ἀλήθεια καί ὅπου θιγόμαστε νά χρησιμοποιοῦμε τό ψέμα. Δέν μποροῦμε νά ζητᾶμε δικαιοσύνη καί ἐμεῖς νά ἀδικοῦμε. Ἡ ὁμολογία τοῦ Χριστοῦ καί τῆς ἀληθείας ἀπαιτοῦν συνέπεια στή ζωή μας. Οἱ ἀληθινοί ὁμολογητές εἶναι ἀληθινοί ἅγιοι. Αὐτούς θά ὁμολογήσει ὁ Χριστός μπροστά στόν Οὐράνιο Πατέρα Του, ὅπως εἶπε στό σημερινό Εὐαγγέλιο.
Ὅποιος, λοιπόν, θέλει νά πάρει θέση κοντά στό Θεό πρέπει νά ὁμολογεῖ μέ ὅλη του τή ζωή, παντοῦ καί πάντοτε, τό Χριστό.
π.Φρ.Δημ.