Βελανίδια Λακωνίας Οδοιπορικό του ADELIN 107,3 FM WEB TV ΚΥΘΗΡΑ

Ιστορία

  
Τα Βελανίδια είναι οικισμός των Βυζαντινών χρόνων, κάτι που μαρτυρά το πλήθος των βυζαντινών ναών που είναι διάσπαρτοι σε όλη την έκταση. Πιθανότατα ο οικισμός που δημιουργήθηκε περί το 1718 στη θέση ‘Παλιοκαμάρες είναι συνένωση πολλών  μικρότερων και παλαιοτέρων κάτι που εξηγείτε από την ανάγκη των ανθρώπων εκείνης της εποχής για την δημιουργία πιο οργανωμένων οικισμών.
  Όπως μαρτυρούν χαλάσματα κοντά στο ναό του Αγίου Παντελεήμονος ο οικισμός αυτός εγκαταλείφτηκε οριστικά από τους γηγενής οι οποίοι μετακινήθηκαν στην σημερινή θέση του οικισμού, η οποία υποθέτουμε ότι κατοικήθηκε γύρω στα 1770, με την εγκατάσταση Σπετσιωτών φυγάδων μετά τα Ορλωφικά.

 Έτσι πραγματοποιήθηκε η συνένωση των δυο οικισμών και η εξέλιξη του τα σημερινά Βελανίδια που φέρουν ξεκάθαρες αρχιτεκτονικές επιρροές από νησιώτικους οικισμούς κάτι που δικαιολογεί και δικαιολογείτε και από την τεράστια ανάπτυξη του ναυτικού επαγγέλματ
ν τον τόπο.

 Κατά τον αρχαιολόγο Χάσλακ εδώ τοποθετείται η αρχαία πόλη Σίδη, και πιο συγκεκριμένα στο όρμο του Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται ανατολικά του Κάβο Μαλέα.


  Το μέρος αυτό επέλεξαν σημαντικές μορφές της εκκλησίας μας όπως ο Άγιος Γεώργιος και ο Άγιος Θωμάς  οι εν Μαλεώ να ασκητέψουν και να θαυματουργήσουν.
 



Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 3/5/2015 - Ευχαριστήρια Δήμου στην Ομάδα Σύμπλευσης

Η πολυμελής εθελοντική ιατρική ομάδα της Σύμπλευσης επισκέφθηκε το Σάββατο 2 Μαΐου τα Αντικύθηρα και παρείχε δωρεάν εξειδικευμένες ιατρικές εξετάσεις στους κατοίκους του νησιού με ιατρούς 12 ειδικοτήτων.
Την ομάδα υποδέχθηκαν ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας και οι κάτοικοι, τους ξενάγησαν στο Ναό του Αγ. Μύρωνος και σε άλλα αξιοθέατα και πριν την αναχώρησή τους ο Πρόεδρος της Δημ. Κοινότητας παρέθεσε γεύμα, όπου τους δώρησε μία πλακέτα με το Μηχανισμό των Αντικυθήρων εκ μέρους του Δήμου και του Δημάρχου.
Το απόγευμα του Σαββάτου ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης είχε την ευκαιρία να συναντήσει από κοντά την ομάδα στον Αβλέμωνα όπου και κατέπλευσαν προερχόμενοι από τα Αντικύθηρα για διανυκτέρευση.

Ευχαριστήριο Μαθητών Γ! Γυμνασίου Κυθήρων

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ



Την Κυριακή 26 Απριλίου ολοκληρώθηκε η πενταήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ' Γυμνασίου Κυθήρων στην Κρήτη, η οποία δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς τη συμβολή κάποιων ανθρώπων. 
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον υπουργό κ. Θοδωρή Δρίτσα για την άμεση και αποτελεσματική παρέμβασή του, την κ. Μαρία Λουράντου που με διαρκή επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία παρακολουθούσε το θέμα των επίμαχων δρομολογίων, τους συνοδούς καθηγητές μας κ. Δημήτρη Ανδρικόπουλο, κ. Αλέκα Σταυροπούλου, τη Διευθύντρια του σχολείου μας Σταυρούλα Φατσέα , οι οποίοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της εκδρομής και μας χάρισαν μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία. 
Ευχαριστούμε επίσης το τουριστικό γραφείο drakakis tours για την άψογη οργάνωση της εκδρομής.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 2014-2015
Πηγή http://kithiraikanea.blogspot.gr

Στην έκθεση "Ελιά, το ευλογημένο δένδρο"



Μέχρι τις 10/5 θα είναι ανοιχτή η έκθεση φωτογραφίας με θέμα την ελιά.
Η έκθεση εγκαινιάστηκε απόψε στη αίθουσα του Κυθηραικού συνδέσμου από το δήμαρχο κ. Χαρχαλάκη.

 Την επιμέλεια των φωτογραφιών είχε ο κ. Γιάννης Σταθάτος.

ΝΕΑΠΟΛΗ :: “ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΖΩΗΣ 2015” ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Σάββατο 02-05-2015 το απόγευμα στη Νεάπολη ο  “ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΖΩΗΣ 2015” 0 τέταρτος κατα σειρά  αγώνας  με την σημετοχή 350 και πλέον   αθλητών όλων των ηλικιών  είναι πλέον θεσμός στα Βάτικα. Υπό την αιγίδα του Νομικού Προσώπου του Δήμου Μονεμβασιάς  και με την βοήθεια πολλών εθελοντών ,στην αθλητική εκδήλωση συμμετείχαν εκτός από Βατικιώτες μικροί μεγάλοι ,  από όλο τον δήμο Μονεμβασιάς , Νομό Λακωνίας και ξεπέρασε και τα σύνορα της Λακωνίας. Σημαντική συμμετοχή των παιδιών Α.Μ.Ε.Α. που πραγματικά έδωσαν το στίγμα τι σημαίνει Αγώνας Ζωής !! Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες. Περισσότερο ρεπορτάζ στο βίντεο που ακολουθεί.ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ


ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ......


Πριν λίγο διάβασα την δήλωση του επικεφαλής του Δημοτικού Συνδυασμού "Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες".

Είναι αλήθεια ότι αυτή η συνεχής ασάφεια και αβεβαιότητα για τα υποχρεωτικά προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου προκαλεί μια δικαιολογημένη αγανάκτηση αλλά συγχρόνως και μια σημαντική απώλεία πόρων για ένα μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του νησιού.



Στο σημείο όμως αυτό χρειάζεται ψυχραιμία. Δηλαδή δεν είναι αυτός λόγος για να διακοπεί η σύνδεση, που με τόσο κόπο και προσπάθειες κρατήθηκε, με τον Πειραιά ακτοπλοϊκώς. Διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε και τον οριστικό θάνατο του έστω κάποιου τουριστικού ρεύματος που υπάρχει, και δη με ξένους επισκέπτες οι οποίοι σαν βασικό σημείο εκκίνησης τοους θεωρούν τον Πειραιά, αφού έχουν αναλώσει κάποιο διάστημα στα αξιοθέατα της Αθήνας.


Ως γνωστόν η πλειονότητα των ξένων επισκεπτών φθάνει στην Ελλάδα μέ αεροπλάνο και εν συνεχεία σχεδιάζει την περαιτέρω διαδρομή του.


Σε προηγούμενο δημοσίευμα μας είχαμε τονίσει ότι μέσω Λακωνίας είναι πολύ μικρός ο αριθμός ξένων τουριστών που φθάνει τελικά στο νησί. Άρα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, καθώς και όποια κλειστά πακέττα έχουν επιτευχθεί και βασίζονται σε αυτή την σύνδεση, είναι τα μόνα που μπορούν να τροφοδοτήσουν με ξένους επισκέπτες το νησί.


Από την άλλη, και λόγω 40χρονης εμπειρίας στο ναυτιλιακό τομέα και ιδιαίτερα τον τεχνικό, θα ήθελα να ενημερώσω ότι ένα πλοίο 40ετίας είναι απόλυτα φυσιολογικό να παρουσιάζει συχνά μηχανικά προβλήματα λόγω δυσκολίας ευρέσεως γνησίων ανταλλακτικών και λόγω φυσικά της πολυετούς φθοράς των λειτουργούντων μηχανημάτων του.


Οπωσδήποτε το πρόβλημα έγκειται στο ότι έχει χαθεί η αξιοπιστία του πλοίου, και δη των διαχειριστών του, λόγω των προηγούμενων αδιακιολόγητων αναβολών και ακυρώσεων και έτσι όταν πράγματι συμβαίνει μια μηχανική βλάβη τίθεται εν αμφιβόλω και προκαλεί δυσπιστία.


Πρόσφατα οι τοπικοί σύλλογοι επαγγελματιών επήραν κάποιες αποφάσεις αλλά μόνον για απλή διαμαρτυρία. Ουσιαστικά όμως αυτό, η επίπληξη δηλαδή, μοιάζει σαν να λές σε ένα θηρίο μαθητή σου, "Κοίτα να είσαι καλό παιδί και μην το ξανακάνεις" , και με το που φεύγει από την τάξη βουτάει μια πέτρα και σου.. σπάει το τζάμι.....


Έχω τονίσει επανειλημμένα ότι αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται δικαστική προσφυγή με στοιχεία και απαιτούμενη αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη. Ένας η περισότεροι νομικοί (από έναν η περισότερους συλλόγους η ιδιώτες) μπορούν σύμφωνα με τον νόμο να τεκμηριώσουν τις απαιτήσεις αυτές και κάθε φορά να γίνονται απαιτητές από την υπεύθυνη εταιρεία.


Όπως έχει γίνει ευρέως γνωστό το πρόβλημα είναι εις γνώση του αναπληρωτή υπουργού ναυτιλίας κ. Δρίτσα, αλλά και όπως είναι γνωστό αυτή την εποχή τα προβλήματα της κυβερνητικής ομάδας και όλου του Ελληνικού λαού είναι πολύ πιο σοβαρά και ορισμένα θέματα έχουν ξεθωριάσει.


Απλά για πληροφορία σας εάν υπάρξει έγγραφη δικαστική προσφυγή τότε σε περίπτωση βλάβης δημιουργείται ανεξάρτητη τεχνική επιθεώρηση (εκτός κρατικών μηχνισμών - επιθεώρηση πλοίων κ.λ.π} η οποία γνωμοδοτεί εάν πράγματι υπήρξε μηχανική βλάβη που να δικαιολογεί την μη εκτέλεση δρομολογίου. Στην περίπτωση αυτή όλα τα διεκδικούμενα πρέπει να καλυφθούν από την ασφάλεια του πλοίου μαζί με την αποζημιώση για την αποκατάσταση της βλάβης.


Βέβαια η πρόσληψη νομικού και όλες αυτές οι διεργασίες απαιτούν και κάποια χρήματα, αλλά "χωρίς παρά δεν έχει παγιαβλάκι*" που λένε και οι Μυτιλινιοί.....


Επίσης δεν σημαίνει ότι επειδή μια αγελάδα είναι ανάποδη και παλάβωσε ότι πρέπει να χύσουμε όλο το γάλα των αγελάδων για να την εκδικηθούμε.....
----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------

Δήλωση κ. Δ. Λουράντου σχετικά με το θέμα της ακτοπλοϊας από Πειραιά

Η Δημοτική παράταξη της οποίας ηγούμαι θα εκδώσει ανακοίνωση τη Δευτέρα για την απο εδώ και πέρα στάση της σχετικά με την απαράδεκτη συνέχιση των καταστροφικών για το νησί μας πρακτικών της εταιρίας ΛΑΝΕ.

Ως απλός Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Κυθήρων, δηλώνω ότι θεωρώ ανεπιθύμητη την παραπάνω εταιρία και τα πλοία της στη γραμμή μας και με όλη την επίγνωση ευθύνης, την καλώ να δηλώσει επίσημα την παραίτησή της από τη γραμμή την οποία έτσι κι αλλιώς δεν εξυπηρετεί.

Σε όλους τους τόνους δηλώνω ότι προτιμώ να διακοπεί οριστικά η σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά αν γίνεται με αυτόν τον τρόπο..
----------------------------
Δημήτρης Λουράντος
----------------------------