Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ 15-11-15 - Έπαινος για την δυναμική και επιτυχή παρουσία του Δήμου Κυθήρων στη Θεσσαλονίκη

Ολοκληρώθηκε η 31η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Θεσσαλονίκης PHILOXENIA 2015 κατά την οποία ο Δήμος Κυθήρων παρουσιάστηκε για ακόμα μία φορά στο κοινό της Βορείου Ελλάδος. Η φετινή παρουσία έγινε με ανανεωμένο περίπτερο και νέο έντυπο υλικό, τα οποία εντυπωσίασαν εκθέτες και επισκέπτες αποκομίζοντας θετικότατα σχόλια, ενώ κατά την λήξη της έκθεσης το περίπτερο του Δήμου μας βραβεύθηκε από τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO με έπαινο, γεγονός που αποδεικνύει ότι η καλά οργανωμένη και μεθοδική δουλειά της Δημοτικής Αρχής τυγχάνει ευρύτερης αναγνώρισης και μάλιστα από τον μεγαλύτερο εκθεσιακό φορέα στην Ελλάδα.

Στη διάρκεια της έκθεσης έγιναν επαφές με τουριστικούς πράκτορες από την Αγγλία, την Κύπρο, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Ελβετία, την Ολλανδία, τη Γαλλία, τη Σουηδία και τη Δανία. Παράλληλα, το περίπτερο του Δήμου μας επισκέφθηκαν πολλοί Δήμαρχοι από όλη την Ελλάδα καθώς και εκπρόσωποι φορέων και οργανώσεων του τουριστικού κλάδου και φυσικά εκατοντάδες επισκέπτες που δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από το νέο έντυπο υλικό του Δήμου μας.

Το "Μάρθα"στο λιμάνι του Πειραιά. 1995

Το "Μάρθα"στο λιμάνι του Πειραιά.
Μια φωτογραφία τραβηγμένη πριν από είκοσι χρόνια.
Ήταν χειμώνας του 1995 και το "Μάρθα" ετοιμαζόταν για την τελευταία του χρονιά στην ακτοπλοΐα μας.
Ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Νεάπολης-Κυθήρων και Γυθείου-Κυθήρων.
Ταξίδεψε στη γραμμή αυτή μέχρι το 1996.
Ακολούθησε μακροχρόνιος παροπλισμός στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.
Για τις παλιές αγάπες μην πάψεις ποτέ να μιλάς.
Ακόμα και αν έσβησαν δεν θα λησμονηθούν ποτέ.
Λένε πως οι παλιές αγάπες πάνε στον Παράδεισο.
Το"Μάρθα" σήμερα θυμίζει μια παλιά αγαπημένη μελωδία, μια ζακυνθινή αρέκια.
Το περίφημο "Μάρθα" των αδελφών Μοίρα.
Βίος πολυτάραχος και πολυκύμαντος.
Γεννήθηκε στο Πέραμα το 1968.
Καθελκύστηκε,αρχικά, ως πλοίο ανοικτού τύπου.
Στην πορεία μετασκευάστηκε σε πλοίο κλειστού τύπου.
Ναυπηγήθηκε για τη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου.
Πέρασε για ένα διάστημα και από τη γραμμή του Σαρωνικού.
Η φιγούρα του είναι συνδεδεμένη με το λιμάνι της Ζακύνθου.
Συνοδοιπόρος και ανταγωνιστής για χρόνια με το "Πρωτεύς" του κ.Τυρογαλά.
Από τις αρχές της δεκαετίας του '80 προστέθηκε στην ζακυνθινή παρέα τους και το πρώτο "Ζάκυνθος" της ΑΝΕΖ.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80 το "Μάρθα", το "Πρωτεύς"και το "Ζάκυνθος" ανταγωνίζονταν για τα καλά σε μια γραμμή που το καλοκαίρι αυξανόταν κατακόρυφα η κίνηση και το μικρό λιμάνι τότε της Κυλλήνης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει τα πλοία της Κεφαλλονιάς και της Ζακύνθου.
Οι μεγάλες ουρές των αυτοκινήτων δημιουργούσαν συχνά ένα χάος στην Κυλλήνη.
Στα τέλη της δεκαετίας του '80 αλλάζουν άρδην οι ισορροπίες.
Δρομολογείται το "Δημήτριος Μοίρας" στην ζακυνθινή γραμμή και το "Μάρθα"παίρνει μετάθεση για τη γραμμή των Κυθήρων.
Το στίγμα του "Ζάκυνθος"σβήνεται οριστικά λίγο έξω από την Κυλλήνη τον Δεκέμβριο του 1989.
Θα αντικατασταθεί από το "Ζάκυνθος Ι", το οποίο είναι το μοναδικό πλοίο που παραμένει ακόμα στις γραμμές της Κυλλήνης.
Το "Μάρθα" γράφει ιστορία στο Τσιρίγο.
Και το 1992 το "Μάρθα"θα κληθεί να βοηθήσει το "Ιόνιον" των Σταθάκη-Μανούσου που είχε ναυαγήσει κοντά στην Γραμβούσα της Κρήτης.
Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης, από τα Κύθηρα, μιλά για το "Μάρθα" με το οποίο ταξίδεψε ως καπετάνιος:
«Το «Μάρθα» ήταν πολύ συμπαθητικό καραβάκι. Το πλοίο είχε και ένα μικρό προπελάκι. Δεν είχε, βέβαια, ταχύτητα. Και παρόλο που κάποια στιγμή του άλλαξαν τις μηχανές και του έβαλαν μεγαλύτερες, εντούτοις και πάλι δεν πήρε πολλά πράγματα από ταχύτητα. Οι προπέλες δεν ήταν ανάλογες με το πλοίο και τις μηχανές, δεν ταυτίζονταν όλα αυτά. Το πλοίο ξεκίνησε να γίνει παντόφλα. Στην πορεία, όπως, αποφασίστηκε να το κάνουν κλειστού τύπου και να πάει να δουλέψει στη Ζάκυνθο. Έτσι έμεινε η παλιά παντόφλα και πάνω του χτίστηκε ένα άλλο πλοίο. Ήταν κατά κάποιο τρόπο «πλοίο διπλού τοιχώματος». Το πλοίο ήρθε, τελικά, να δουλέψει στη γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου όπου έφερε πραγματικά την τουριστική επανάσταση στη Ζάκυνθο. Αυτό ήταν το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου στη γραμμή της Ζακύνθου. Το «Πρωτεύς» ήρθε αργότερα. Η κυρία Μάρθα Μοίρα είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στον καπετάν-Βασίλη ότι το πρώτο φορτίο του «Μάρθα» στη γραμμή της Ζακύνθου ήταν μια γίδα με πέντε επιβάτες. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, μπορεί και να είναι αληθινό".
Το 1992, ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης θα ζήσει μια απίστευτη εμπειρία, καθώς θα κληθεί από τον ΜηνάΣιγάλα να μεταφέρει τα οχήματα από το "Ιόνιον" στο "Μάρθα". Ο καπετάνιος που είχε για χρόνια ταξιδέψει με το "Ιόνιον" έσπευσε αμέσως να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αγαπημένο πλοίο.
Ο ίδιος αναφέρεται στο γεγονός σε μια παλιά συνέντευξη που είχε δώσει στοArxipelagos.com:
«Πήρα ένα σήμα από το λιμεναρχείο για να πάμε να πάρουμε τα οχήματα από το «Ιόνιον». Το σήμα όριζε ότι το όλο operation θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη των δύο πλοιάρχων. Και, συνιστούσε μόνο να γίνει η επιχείρηση με καλές καιρικές συνθήκες. 
Πράγματι, πήγαμε, ρίξαμε τον καταπέλτη στον καταπέλτη του «Ιόνιον» και πήραμε όλα τα οχήματα από το «Ιόνιον» και μαζί με αυτά και μία μπουλντόζα 70 τόνων. Και πήγαμε στη Νεάπολη και αποβιβάσαμε τα αυτοκίνητα. Το πλοίο έμεινε σκαρωμένο στη Γραμβούσα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 1992, ανήμερα του Αγίου Νικολάου. 
Την ημέρα εκείνη έφυγε από τον κόσμο ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας και την ίδια ημέρα εχάθηκε και το «Ιόνιον» από την επιφάνεια της θάλασσας. Εβυθίσθη την ημέρα εκείνη. Μέχρι την ημέρα εκείνη φαινόταν το κατάρτι του. Και στους δύο μήνες που μεσολάβησαν το πλοίο έγερνε ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνούσε, μέχρι που χάθηκε οριστικά".
Όταν ο ίδιος αντίκρυσε το «Ιόνιον» σκαρωμένο πάνω στο βράχο ένιωσε πολύ άσχημα, δύσκολα συναισθήματα, μιας και στο πλοίο αυτό μεγάλωσαν και τα τρία του παιδιά. Και δεν θα ήθελε ποτέ να έχει την τύχη να αναλάβει ο ίδιος αυτή τη μεταφορά των οχημάτων από το αγαπημένο του πλοίο. Όμως, έπρεπε να το κάνει για να τιμήσει αυτή τη λαμαρίνα που ήταν εκεί και πάλευε με τα κύματα να βυθιστεί.
Φωτογραφία - κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Πηγή  TheSeaNation

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ»

Έχομε γράψει πολλές φορές ότι το «Ταξίδι στα Κύθηρα» η αναζήτηση ενός μαγικού και μυθικού παραδείσου είναι ένα πολύ αγαπημένο και διαδεδομένο θέμα στην Ευρωπαϊκή λογοτεχνία και γενικά πηγή έμπνευσης στην Ευρωπαϊκή τέχνη, ιδίως το 18ο αι., την εποχή του Ροκοκό, και το 19ο αι. με το θρίαμβο του ρομαντισμού. Ο 20ός αι. με τον ξέφρενο παραλογισμό των παγκοσμίων πολέμων μας προσγείωσε οδυνηρά. Το 1944, μόλις έβγαινε η Ελλάδα σιγά σιγά από τη συμφορά του πολέμου για να μπει στη συνέχεια σε άλλες χειρότερες περιπέτειες, το «Ταξίδι στα Κύθηρα» έχασε τη μαγεία του και έγινε πολύ πεζό και επικίνδυνο. Με την έναρξη του πολέμου σταμάτησαν τα πλοία της γραμμής και η επικοινωνία των Κυθήρων με Πειραιά, Κρήτη και Πελοπόννησο γινόταν με καϊκια 5-6 μέτρων, τα οποία έπαιρναν μέχρι 10 επιβάτες μαζί με τα αμανάτια τους. Πολλές φορές ανάλογα με τον καιρό, για να φτάσει από Πειραιά στα Κύθηρα έκανε 3 ημέρες, με πρώτη προσέγγιση στον Πόρο, δεύτερη στο Γέρακα, κοντά στη Μονεμβασία και κατόπιν στα Κύθηρα. Οι επιβάτες, ντόπιοι το πλείστον, στριμωγμένοι, ταλαιπωρημένοι, θαλασσοβρεγμένοι, φοβισμένοι δεν θύμιζαν σε τίποτα τα ξένοιαστα ζευγάρια του Βαττώ και το Τσιριγώτικο ψαροκάικο, που έκανε τα ριψοκίνδυνα δρομολόγια δεν είχε καμιά σχέση με την ονειρική γαλέρα του θρυλικού πίνακα. Αυτό το ταξίδι, με αυτές τις συνθήκες φαίνεται ότι έκανε ο Κυθήριος ποιητής Νίκος Καρύδης, της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς, ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης και ιδρυτής των εκδόσεων ΙΚΑΡΟΣ με το Μάριο Πλωρίτη. Πολλά ποιήματά του μελοποιήθηκαν από το Χατζηδάκη και το Σπανό. Ο Καρύδης μας δίδει μια εντελώς διαφορετική εικόνα του ταξιδιού στα Κύθηρα με πολύ γραφικό και ρεαλιστικό τρόπο:
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
Πάνω σε μια ψαρόκασα
Σε κάτι καραβόσκοινα
Στις αλυσίδες της άγκυρας
Βρεθήκαμε δίπλα δίπλα
Και μιλήσαμε με τη θάλασσα 
Και τ’ άστρα
Ένα παιδί έκλαιγε
Κι ένας σκύλος κοιμόταν δεμένος,
Έν αντρόγυνο έτρωγε κεφτέδες
Ο καπετάνιος νύσταζε,
Αργεί ακόμα το πρώτο λιμάνι.
Πηγαίναμε στο Τσιρίγο
Να μαζέψουμε τις ελιές,
Ταξιδεύαμε κι οι δυό κατάστρωμα
Και βρεθήκαμε δίπλα δίπλα.
Παρακαλούμε πολύ
Να μη γίνουμε πίνακας!

( «Ταξίδι στα Κύθηρα» Λιοπύρι, Ίκαρος, Αθήνα 1944)


Eleni Harou
Πηγή 

ΛΑΚΩΝΙΑ.Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Επιμορφωτικό Σεμινάριο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας

5Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Επιμορφωτικού Σεμιναρίου της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, που είχε θέμα: «Η ποιμαντική προσέγγιση του παιδιού και του εφήβου στην σύγχρονη εποχή» και τελούσε υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Το πρωί της Τετάρτης 11 Νοεμβρίου 2015, στο Πνευματικό Κέντρο της Ενορίας Παλαιοπαναγιάς, πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση με εισηγητή τον Πρωτοπρεσβύτερο και Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Αδαμάντιο Αυγουστίδη, ο οποίος είναι επίσης Αναπληρωτής Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ψυχίατρος και Διευθυντής του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Θέμα της ομιλίας του ήταν: ‘’Τα δυναμικά του χάσματος των γενεών’’.

Ύστερα από την ολοκλήρωση της ενδιαφέρουσας ομιλίας και την εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε, πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση των εκπαιδευτών από τους εκπαιδευόμενους, ώστε να βοηθηθεί το Ίδρυμα Επιμορφώσεως στην βελτίωση της λειτουργίας του.

Εν συνεχεία το λόγο πήρε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ευστάθιος, ο οποίος κατ’ αρχάς ευχαρίστησε με θερμά λόγια τον π. Αδαμάντιο, για την προσφορά του Ιδρύματος Επιμορφώσεως στις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις και ιδιαίτερα στην τοπική Εκκλησία. Επίσης ευχαρίστησε τους κληρικούς και λαϊκούς συμμετέχοντες για την καλή διάθεση με την οποία παρακολούθησαν τις εισηγήσεις καθώς και για τις χρήσιμες παρεμβάσεις και απορίες που εξέφρασαν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου. Κατακλείοντας τον πάντα μεστό λόγο του ο σεπτός Ποιμενάρχης μας, ως ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης, προσέφερε στον π. Αδαμάντιο μία εικόνα της Παναγίας εκφράζοντας την ευχή η Υπεραγία Θεοτόκος να τον ενισχύει στο δύσκολο έργο που έχει αναλάβει.

Κατά την διάρκεια του Σεμιναρίου πραγματοποιήθηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες ομιλίες από αξιόλογους εισηγητές. Επιγραμματικά αναφέρουμε το πρόγραμμα:

Η έναρξη έγινε στις 19 Οκτωβρίου, στο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο Παλαιοπαναγιάς. Μετά την τέλεση του Αγιασμού μίλησε ο π. Αδαμάντιος Αυγουστίδης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Το παιδί και η γονεϊκή συντροφική σχέση».

Την Τρίτη 20 Οκτωβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Κοκκινόραχης, εισηγητής ήταν ο Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Απόστολος Καβαλιώτης, Δρ. Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αθηνών στον Τομέα Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, με θέμα: «Σεξουαλική κακοποίηση – παιδεραστία».

Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Ξηροκαμπίου, μίλησε ο Καθηγούμενος της Ι.Μ Αγίων Αναργύρων Πάρνωνα, Δρ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Πορφύριος Κονίδης, με θέμα: «Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της θρησκευτικής πίστης του παιδιού και του εφήβου».

Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Βλαχιώτη, εισηγητής ήταν ο Προηγούμενος της Ι.Μ Αγίων Αναργύρων Πάρνωνα, πτυχιούχος Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών Πανοσ. Αρχιμανδρίτης π. Πάμφιλος Γιαπιτζάκης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ποιμαντικές προσεγγίσεις του παιδιού και του εφήβου».

Την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Βλαχιώτη, ομιλητής ήταν ο Δρ. Ιατρικής, Ψυχίατρος και Ψυχαναλυτής κ. Κωνσταντίνος Εμμανουηλίδης. Θέμα της ομιλίας του ήταν: «Ψυχοπαθολογία και παραπτωματικότητα στην εφηβική ηλικία».

Την Τρίτη 3 Νοεμβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Τσεραμιού, ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων και Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων κ. Πέτρος Μισθός μίλησε με θέμα: «Η μετάβαση από την παιδικότητα στην εφηβεία».

Την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, επίσης στο Πνευματικό Κέντρο Τσεραμιού, η ψυχολόγος και Δρ. του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Ευφροσύνη Μπαρμπαγιάννη έκανε εισήγηση με θέμα: «Αναπτυξιακά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά του νηπίου και του παιδιού».

Το Σεμινάριο ολοκληρώθηκε, όπως προαναφέραμε, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου στο Πνευματικό Κέντρο Παλαιοπαναγιάς. Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τις περισσότερες συνεδρίες.

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΝΕΟ [VIDEO] ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ.15/11/15

ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ.ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΠΟ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ.




Μήνυμα Κυριακής 15-11-15 και Ποιμαντορική Εγκύκλιος

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚΗ Η' ΛΟΥΚΑ (15-11-2015)

Η ΑΓΙΑ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ' ἀριθ. 136/2015)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων


«Νηστεία ἐστί γαλήνη τῶν ἡμετέρων ψυχῶν,
ἡ τῶν γερόντων εὐκοσμία, ἡ τῶν νέων παιδαγωγός,
ἡ τῶν σωφρονούντων διδάσκαλος...»
 (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Ε.Π.Ε 2,30) 
 
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά!
       Εὐλογημένη, εἰρηνική καί καρποφόρος ἄς εἶναι ἡ Αγία Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων, εἰς τήν ὁποίαν ἀπό σήμερα εἰσερχόμεθα. Περίοδος ἱερά καί κατανυκτική, καιρός νηστείας σωματικῆς καί πνευματικῆς, στάδιον πνευματικῶν ἀγώνων καί ἀρετῶν, εὐκαιρία μετανοίας, παλινορθώσεως καί ἀνυψώσεως τῆς ζωῆς μας.
Ὁ Δομήτωρ τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας Κύριος ἡμῶν  Ἰησοῦς Χριστός πρίν ἀρχίση τήν τριετῆ δημόσια δρᾶσι καί διακονία Του διά τόν εὐαγγελισμό καί τήν σωτηρία τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἐπί ἕνα 40ήμερο  ἐπάνω εἰς τό Σαραντάριον ὄρος ἐνήστευσε καί ἀντέκρουσε τά μηχανήματα καί τάς ἐπιθέσεις τοῦ ἀρχεκάκου ἐχθροῦ διαβόλου.
Ὁ Θεόπτης Μωϋσῆς 40 ἡμέρες καί 40 νύκτες παρέμεινε νηστεύων  ἐπάνω εἰς τό Θεοβάδιστον ὄρος Σινᾶ, προκειμένου νά λάβῃ τίς πλάκες τοῦ Θεογράφου νόμου τοῦ Θεοῦ. Καί ὁ πύρινος Προφήτης  Ἠλίας νῆστις διήνυσε δρόμον 40 ἡμερῶν διά νά ἀποφύγη τήν ὀργήν τῆς εἰδωλομανοῦς βασιλίσσης Ἰεζάβελ. Καί ἡμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοί καλούμεθα νά διανύσουμε  τόν ἱερό δίαυλο τῆς νηστείας μέ χαρά πνευματική, εἰρήνη ψυχῆς καί ἀγωνιστική διάθεσι.
       Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, τοῦ ὁποίου ἐτιμήσαμε προχθές τήν ἱερά μνήμη, μᾶς εἶπε μόλις πρό ὀλίγου ὅτι: «Ἡ νηστεία εἶναι ἡ γαλήνη τῶν ψυχῶν μας, ἡ εὐπρέπεια τῶν γερόντων, ἡ παιδαγωγός τῶν νέων, ἡ διδάσκαλος τῶν σωφρόνων καί συνετῶν, ἐκείνη πού στολίζει σάν ἄλλο διάδημα κάθε ἡλικία καί γένος». Καί εἰς τήν συνέχεια προσθέτει ὁ ἱερός Πατήρ: «Σήμερα, στήν χριστιανική ἐποχή, δέν ὑπάρχει (καί δέν πρέπει νά ὑπάρχῃ) διαφορά στό τραπέζι τοῦ πλουσίου καί τοῦ πτωχοῦ. Παντοῦ ἡ τράπεζα εἶναι (καί πρέπει νά εἶναι) ἁπλῆ, χωρίς πολυτέλεια καί ἐπιδεικτικότητα. Προσέρχονται ὅλοι στό λιτό τραπέζι μέ εὐχαρίστησι περισσότερη ἀπό ὅση ὅταν προσφέρωνται πολλά καρυκεύματα καί πολύ καλό κρασί».
       Σέ ἄλλο σημεῖο ὁ ἱερός Χρυσόστομος ἐπισημαίνει τόν τρόπο καί τήν διάθεσι, μέ τά ὁποῖα πρέπει νά γίνεται ἡ νηστεία καί ὄχι ἀπό κάποια συνήθεια ἤ ἕνα τυπικό χρέος, λέγοντας τά ἑξῆς:
       «Δέν παραθεωρῶ καί δέν ἀχρηστεύω τήν δύναμι τῆς νηστείας, μή γένοιτο, ἀφοῦ πολύ τήν ἐπαινῶ καί θαυμάζω τούς νηστεύοντας. Τά λέγω αὐτά διά νά διδάξω ὅτι πρέπει νά καταγίνεσθε εἰς τά πνευματικά μέ διαυγῆ σκέψι καί νά μή τηρῆτε ἐντολές ἀπό συνήθεια. Καί ἄν, ἀγαπητέ, συνεχίζει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, λόγῳ ἀσθενείας σωματικῆς  δέν ἠμπορέσης νά νηστεύσης ὅλη τήν ἡμέρα, δέν θά σέ κατηγορήση γι΄αὐτό κανένας πού σκέπτεται ὀρθά. Ἄλλωστε ἔχουμε Κύριο πρᾶο καί  φιλάνθρωπο, πού δέν μᾶς ζητάει τίποτα ἐπάνω ἀπό τίς δυνάμεις μας. Διότι δέν ἀπαιτεῖ ὁ Κύριος νά κάνουμε ἁπλῶς ἀποχή ἀπό φαγητά, νηστεία μόνο. Ἀλλά ζητάει νά διαθέτουμε ὅλη τήν ἀφοσίωσί μας στά πνευματικά, ἀφοῦ ἀπομακρύνουμε τούς ἑαυτούς μας ἀπό τά κοσμικά καί ἁμαρτωλά πράγματα». (Ἰωαν.Χρυς. Ε.Π.Ε 2,240).
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
       Αὐτόν τόν διπλό ἀγῶνα τῆς πνευματικῆς καί τῆς σωματικῆς νηστείας καλούμεθα νά ἀναλάβωμε κατά τήν ἀρχόμενη σαρανταήμερη Ἁγία Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων. Νηστεύοντας, ὅμως, σωματικά καί πνευματικά πρέπει νά ζούμε μέσα στό ἱερό καί κατανυκτικό κλῖμα τῆς μετάνοιας καί ἀνανήψεως. Ἡ ἐγκράτεια ἀπό τίς τροφές καί τά πάθη ἀνοίγει τόν πνευματικό δρόμο τῆς ἐναρέτου χριστιανικῆς ζωῆς, τῆς καθάρσεως καί τοῦ φωτισμοῦ. Τά φερέσβια  ἱερά Μυστήρια τῆς Μετανοίας καί Ἐξομολογήσεως καί τῆς Θείας Εὐχαριστίας - Κοινωνίας ἐνδυναμώνουν καί ζωογονοῦν τούς πιστούς. Ἁγνίζουν τήν συνείδηση καί λευκαίνουν τήν ψυχή, γαληνεύουν τήν καρδιά καί καθαρίζουν τίς πνευματικές  μας αἰσθήσεις.
       Ἄς σπεύσουμε μέ προθυμία καί ἐμπιστοσύνη στό πετραχῆλι τοῦ Πνευματικοῦ μας πατέρα, στόν νοητό Ἰορδάνη γιά νά ἐξαγνισθῆ ἡ ψυχοσωματική μας ὕπαρξι καί νά ἀναγεννηθοῦμε πνευματικά. Τότε μόνο ὁ ἀγώνας τῆς νηστείας θά καταξιωθῆ καί θά ἔχῃ τά ποθητά ἀποτελέσματα, θά γίνη πρόξενος χαριτώσεως καί εὐλογήσεως τῆς ζωῆς μας.
       Εὐχόμενος ἀπό καρδίας κάθε ἐνίσχυσι καί εὐλογία ἀπό τόν Τρισάγιο Κύριο καί Θεό μας καί πλούσια καρποφορία στά πνευματικά μας παλαίσματα καί ἀγωνίσματα, εὐλογημένη δέ καί εἰρηνική κατά Θεόν Ἁγία Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων, διατελῶ,
Μετ' ἐγκαρδίων εὐχῶν καί ἀγάπης
Ὁ Μητροπολίτης
  †Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
------------------------------