Ενδοσχολική επιμόρφωση στο Γυμνάσιο Κυθήρων

Από Παρασκευή 13/11 έως Κυριακή 15/11 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων” για τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στα Κύθηρα. Όσοι από τους εκπαιδευτικούς συμμετείχαν είχαν τη σπάνια για το νησί ευκαιρία να επιμορφωθούν σε θέματα σημαντικά για την καλή λειτουργία μιας σχολικής μονάδας.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο προγραμματίστηκε από το σχολικό έτος 2014-2015 με αίτηση που κατέθεσε η υπεύθυνη συντονισμού διευθύντρια του Γυμνασίου Κυθήρων, Κα Σταυρούλα Φατσέα, στο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ.
Τα θέματα, Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Μονάδα, Δημιουργία και Λειτουργία Αποτελεσματικών Ομάδων Εργασίας, Αλλαγή Στάσεων και Συμπεριφορών που δεν είναι αποδοτικές κ.α. παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον 9 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο Γυμνάσιο Κυθήρων, δύο εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο ΓΕΛ Κυθήρων και 1 εκπαιδευτικός που υπηρετεί στο Δημοτικό Σχολείο Ποταμού.
Το σεμινάριο εντάσσεται στο υποέργο Εξειδικευμένα Προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση , ΕΣΠΑ 2007-2013 του Υπουργείου Παιδείας και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Επρόκειτο για πραγματικά σπάνια ευκαιρία, καθώς το δυσπρόσιτο του νησιού και οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης συχνά εμποδίζουν τους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν τέτοιου είδους επιμορφώσεις που κυρίως γίνονται στα αστικά κέντρα. Το Γυμνάσιο Κυθήρων θα συνεχίσει την προσπάθεια για παρόμοιες επιμορφωτικές ευκαιρίες και ελπίζουμε την επόμενη φορά η συμμετοχή να είναι ευρύτερη.
Πηγή  http://gym-kythir.att.sch.gr/

Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 17/11/2015 - Ορκωμοσία δημοτικού συμβούλου


Ορκίστηκε την Δευτέρα 16/11 Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Κυθήρων με την παράταξη "ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟ" ο κ. Δημήτρης Φατσέας. 

Η ορκωμοσία έγινε ενώπιον του Αντιδημάρχου κ. Γεωργίου Κομηνού λόγω απουσίας του Δημάρχου εκτός Κυθήρων

Ο κ. Φατσέας κλήθηκε σε αντικατάσταση του κ. Μιχαήλ Πρωτοψάλτη, μετά από έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σύμφωνα με το οποίο η επιβληθείσα ποινή της έκπτωσης στον κ. Πρωτοψάλτη θεωρείται άμεσα εκτελεστή λόγω απόρριψης του αιτήματος αναστολής εκτέλεσης της ποινής του κ. Πρωτοψάλτη από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σημειώνεται ότι οι επιβληθείσες πειθαρχικές ποινές σε μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Κυθήρων που αφορούν σε πειθαρχικές παραβάσεις της προηγούμενης δημοτικής θητείας έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας των συλλογικών οργάνων διοίκησης του Δήμου μας, ενώ οι αρμόδιες κρατικές αρχές καθυστερούν πολύ στην απάντηση σχετικών ερωτημάτων καθώς πρόκειται για πρωτόγνωρες πειθαρχικές διαδικασίες για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική εμπειρία αντιμετώπισης. 

Θα ακολουθήσει αντικατάσταση του κ. Πρωτοψάλτη στη θέση του Μέλους και Αντιπροέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, με εκλογή από το Δημοτικό Συμβούλιο.
----------------------
Πηγή: kythira.gr 
----------------------

"ΣΚΟΥΤΑΡΙ" ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ adelin fm [ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ]

 Βρίσκεστε στο όμορφο λακωνικό χωριό Σκουτάρι! Κτισμένο αμφιθεατρικά σ’ ένα κατάφυτο λοφίσκο αγναντεύει τον πανέμορφο κόλπο του Σκουταρίου με τα καταγάλανα νερά του Λακωνικού κόλπου. Μέχρι τον 6ο αιώνα η περιοχή ονομάζονταν ακόμα Βορδώνη και περίπου τον 8ο αιώνα μετονομάστηκε σε Σκουτάρι από τους Βυζαντινούς και τη λατινική λέξη scutum, που σημαίνει ¨ασπίδα,¨ επειδή προστάτευε τον ομώνυμο όρμο, λόγω της φυσικής οχυρής θέσης του.
 Η ιστορία του κρατάει στο βάθος του χρόνου και φτάνει στην Προϊστορική εποχή περίπου στο 2.500 π.χ.! Στην περιοχή άκμασαν η αρχαία Ασίμη και η αρχαία Βορδώνη. Το χωριό αναπτύχθηκε πολύ στα μέσα του 18ου αιώνα. Σ’ αυτό τον ηρωικό τόπο έγινε η θυσία της οικογένειας των Καλκαντήδων, που το 1780 από το πύργο τους, συγκρούστηκαν με τις ορδές του Χατζή-Οσμάν, δίνοντας χρόνο στους Μανιάτες να οργανωθούν και να τον νικήσουν στα Τρικεφάλια.
 Σήμερα το Σκουτάρι είναι ένα ήσυχο Μανιάτικο χωριό που διατηρεί την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, με ελεγχόμενη και σεβασμό στον οικισμό τουριστική ανάπτυξη! Περπατώντας στα δρομάκια του χωριού μπορείτε να ανακαλύψετε τις βυζαντινές εκκλησιές και τους μανιάτικους πύργους που στέκουν αγέρωχα περιμένοντας ακόμα το πειρατικό σάλπισμα του Μπαρμπαρόσα που αγαπούσε ιδιαίτερα τη Μάνη.
πηγή  http://www.kavoulakos-studios.gr/
 Στο Σκουτάρι του Γυθείου θα συναντήσουμε τον ιστορικό Πύργο των Καλκαντήδων οι οποίοι θυσιάστηκαν εδώ το 1780, αντιμετωπίζοντας τις ορδές του Χατζή-Οσμάν, δίνοντας έτσι καιρό στους Μανιάτες να οργανωθούν και να τον νικήσουν στη θέση Τρικεφάλια.

Σύμφωνα με ιστορική έρευνα το δημοτικό αυτό διαμέρισμα έχει ιστορία που αρχίζει από το 2500 π.χ.
Οι δύο πόλεις που το πλαισίωναν ήταν η Ασίμη και η Βορδώνη που σήμερα είναι γνωστές ως Στενολάκομα και Αγία Βαρβάρα.


Οι δύο αυτές πόλεις, Ασίμη και Βορδώνη, καταποντίσθηκαν και όσοι από τους κατοίκους απέμειναν ανέβηκαν και δημιούργησαν το σημερινό Σκουτάρι, που το ονόμαζαν μέχρι το 595 π.χ. Boρδώνη.Οι βυζαντινοί το 785 μ.χ. έδωσαν το όνομα Σκουτάρι από την Λατινική λέξη scutum που σημαίνει ασπίδα γιατί από τον οικισμό επιτηρούσαν όλο τον όρμο του Σκουταριού.Στην παραλία Σκουταρίου, 1-15 Αυγούστου γιορτάζουμε τα Βορδώνια με πολιτιστικές εκδηλώσεις, τραγούδι και μουσική.

ΚΑΨΑΛΙ. δεκαετία 40-50.[ ΦΩΤΟ Μ.ΣΟΦΙΟΣ ]

 Αυτή η φωτο του Καψαλιού είναι παρμένη από την τοποθεσία του σημερινού άλσους στη στροφή του Γορδοβανά.. Είναι στη δεκαετία 40-50 που ακόμα δεν είχε γίνει αναδάσωση στο νησί, δεν είχαν γίνει τα λιμενικά έργα στο Καψάλι, δεν είχαν γίνει τα σκαλοπάτια στον αγιο Γιώργη, το εστιατόριο του Μάγου κ.α.
Πηγή 
Nikos Desillas

Το αγαπημένο μας "Μαριλένα"

Φωτογραφία του χρήστη TheSeaNation.
Το αγαπημένο μας "Μαριλένα" στο στενό Μήλου-Κιμώλου, όπως επισήμανε η καλή φίλη Αντωνία Καμακάρη Βενιζέλου από τη Μήλο.
Το πλοίο σαλπάρει για Πειραιά.
Η φωτιά που ανάβεται από τον Γιώργο Ζούλια. 
Σαν κατευόδιο ....
Καλό ταξίδι, στο καλό ....
Το υπέροχο αυτό στιγμιότυπο αποτυπώθηκε με την κινηματογραφική μηχανή λήψης του Αγαθοκλή Κυπριώτη.
Περιλαμβάνεται στο ντοκυμαντέρ "Επιστροφή στη Μήλο" που γυρίστηκε από τον Νίκο Αλπαντάκη το 2008.
Σκηνοθεσία-μοντάζ-κάμερα: Νίκος Αλπαντάκης
Σενάριο-πρωτότυπη μουσική: Ηρώ Διαμαντούρου
Παραγωγή: Ηρωνικός 2008
διάρκεια: 80'
Το ντοκυμναντέρ βασίζεται σε σε έγχρωμο αρχειακό υλικό (φιλμ 8mm) της δεκαετίας του 1950, το οποίο προέρχεται από οικογενειακό αρχείο. Τα φιλμάκια γυρίστηκαν από τον Αγαθοκλή Κυπριώτη.
Το 1946, ο Αγαθοκλής Κυπριώτης, αγωνιστής της Αντίστασης, αυτοεξορίζεται στη Μήλο και αναλαμβάνει την διεύθυνση του εργοστασίου Βαρυτίνης.
Την ίδια χρονιά, το 1946, το πλοίο της φωτογραφίας πρωτοφτάνει στην Ελλάδα ως "Πατρίς" για την ναυτική εταιρεία των αδελφών Χαδούλη.
Κάποιοι άνθρωποι ανάβουν φωτιά θέλοντας να χαιρετήσουν το πλοίο και τους φίλους τους, ή συγγενείς τους που αναχωρούσαν από το νησί.
Η Αντωνία Καμακάρη Βενιζέλου ανέφερε ότι τη φωτιά την είχε ανάψει ο θείος της, ο κ. Γιώργος Ζούλιας, στα Πολλώνια της Μήλου.
Το άναμμα της φωτιάς, τιμητικά για το πλοίο, δείχνει πόσο σημαντικό ήταν το πλοίο για τα νησιά μας.
Το υπέροχο "Μαριλένα" του Λάζαρου Λαγά είναι το πρώτο επιβατηγό πλοίο που μετέφερε την εικόνα της Χρυσοπηγής από τις Καμάρες στον βράχο με την πολιούχο του νησιού.
Όλα αυτά συνέβησαν κάπου στα 1966.
Το "Μαριλένα" πήρε τη θέση του πολεμικού πλοίου "Μαχητής".
Το "Μαριλένα" είναι το πρώην "Κωστάκης Τόγιας" του Ευάγγελου Τόγια. 
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1911 στο Σαουθάμπτον και ταξίδεψε μέχρι το 1971.
Στην Ελλάδα πρωτοταξίδεψε το 1946 ως "Πατρίς" για την οικογένεια Χαδούλη.
Το 1948 μετονομάστηκε σε "Μαρή" και ένα χρόνο μετά πέρασε στην πλοιοκτησία του Ευάγγελου Τόγια.
Κατά τη μετασκευή του σκοτώθηκε στο πλοίο ο γιος της οικογένειας του Ευάγγελου Τόγια και για αυτό το πλοίο ονομάστηκε προς τιμήν του παιδιού "Κωστάκης Τόγιας".
Το 1958 πέρασε στην πλοικτησία του Λάζαρου Λαγά παίροντας το όνομα "Μαριλένα" και αντικαθιστώντας το "Έλενα". 
Η μετασκευή που του έγινε το 1960 από τον Λάζαρο Λαγά είναι πραγματικά απίστευτη.
Ένα κλασικό καραβόσκαρο μετατράπηκε σε ένα μοντέρνο επιβατηγό που πρόσφερε πολλά στα νησιά μας.
Ταξίδεψε ως "Μαριλένα" μέχρι της αρχές της δεκαετίας του ΄70.
Το τελευταίο του ταξίδι πραγματοποιήθηκε το 1971 και είχε άδοξο τέλος, καθώς το πλοίο "σκάρωσε" στις Καμάρες της Σίφνου, όπως μας πληροφόρησε η Αντωνία Καμακάρη Βενιζέλου που ταξίδευε με το πλοίο σε εκείνο το δρομολόγιο. H ίδια θυμάται εκείνο το ταξίδι:
"Ταξιδεύαμε καμιά δεκαριά μέρες πριν το Πάσχα, του '71 νομίζω, για Μήλο (ήμουνα μέσα),ξεκινήσαμε από Πειραιά με μπονάτσα αλλά σιγά σιγά άρχισε να φρεσκάρει ο γαρμπής!!! Από Σέρφο για Σίφνο ζοριστήκαμε πολύ,φεύγοντας όμως απ' τη Σίφνο τα κύματα το έριξαν έξω στα ρηχά στις Καμάρες και σκάρωσε!!! 
Έμελλε να είναι το τελευταίο του ταξίδι...
Εμάς μας πήρε την άλλη μέρα το ''Ευαγγελίστρια'' για Μήλο και το ''Μαριλένα'' αποκολλήθηκε και έφυγε μετά από χρόνια για παλιοσίδερα!!!!
Στο site http://www.ironick.gr/…/2009-03…/44-2009-03-10-23-49-15.htmlδιαβάζουμε:
"Το 1946, ο Αγαθοκλής Κυπριώτης, αγωνιστής της Αντίστασης, αυτοεξορίζεται στη Μήλο και αναλαμβάνει την διεύθυνση του εργοστασίου Βαρυτίνης. Δέθηκε με τους ντόπιους και προσπάθησε να τους βοηθήσει να φτιάξουν τη ζωή τους και να στήσουν ένα νέο χωριό, τα Πολλώνια.
Το 1956 αποκτά μια μηχανή λήψης και κινηματογραφεί τους κατοίκους του νησιού και τις δραστηριότητές τους, σε έγχρωμα φιλμ 8 μιλιμέτρ.
Το 2006, οι «πρωταγωνιστές» βλέπουν τις ταινίες για πρώτη φορά και μιλάνε για τα χρόνια εκείνα και το στενάχωρο τέλος του Αγαθοκλή Κυπριώτη, του ευεργέτη τους, που παραμένει μύθος για το νησί.
Ταινία ντοκιμαντέρ βασισμένη σε έγχρωμο αρχειακό υλικό (φιλμ 8mm) της δεκαετίας του 1950, το οποίο προέρχεται από οικογενειακό αρχείο. Τα φιλμάκια γυρίστηκαν από τον Αγαθοκλή Κυπριώτη (Αθήνα, 1910-1978), άγνωστο αλλά σπουδαίο κινηματογραφιστή, που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει το έργο του. Τα φιλμ παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό, αποτελούν την βάση της ταινίας αυτής και συνδυάζονται με σημερινές συνεντεύξεις ανθρώπων που γνώριζαν τον Αγαθοκλή Κυπριώτη H μυστηριώδης αλλά ενδιαφέρουσα ζωή του στηρίζει την πλοκή του ντοκιμαντέρ".
Φωτογραφία: πλάνο από το ντοκυμαντέρ "Επιστροφή στη Μήλο" που γυρίστηκε από τον Νίκο Αλπαντάκη το 2008
Κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Το κείμενο συμπληρώνεται με σχόλια της Αντωνίας Καμακάρη Βενιζέλου από τη Μήλο.
Πηγή 
TheSeaNation

Το Σπήλαιο Αγίας Σοφίας στην Αγία Πελαγία


Το σπήλαιο βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό της Αγίας Πελαγίας κοντά στη ρεματιά της Γάλανης. Έχει έκταση 120 τετραγωνικά μέτρα. Ο διάκοσμος από σταλακτίτες και σταλαγμίτες είναι εντυπωσιακός.

Π. Υ. Γυθείου "Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής" ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά την 2632 / 17-10 – 2013 ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, εγκαινιάστηκε και λειτουργεί αδιάκοπα έως σήμερα ο Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός Β΄Τάξης του Δήμου Ευρώτα στην Τ.Κ. Μυρτιάς, από τις 22 Νοεμβρίου του 2013.
Με αφορμή την συμπλήρωση των δύο αυτών χρόνων προσφοράς των Εθελοντών Πυροσβεστών στην προστασία της ζωής και της περιουσίας των συμπολιτών μας, ο Δήμος Ευρώτα σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου διοργανώνει εορταστικό διήμερο εκδηλώσεων στις 20 & 21 Νοεμβρίου 2015.
Κατά την διάρκεια του διημέρου ο Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός του Δήμου μας θα είναι ανοικτός και επισκέψιμος, ώστε να έχει την ευκαιρία κάθε πολίτης να γνωρίσει, να ξεναγηθεί και να ενημερωθεί από Εθελοντές και Επαγγελματίες Πυροσβέστες για τις δράσεις, τις εκπαιδεύσεις, τις ασκήσεις και τα πολλά και σημαντικά συμβάντα που συμμετείχαν.
Οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν με εορταστική και τιμητική συνάντηση στο Πνευματικό Κέντρο Σκάλας.
Εκεί το πρόγραμμα μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:
Τιμητική χειρονομία εκ μέρους του Δήμου Ευρώτα για την υπεράνθρωπη και ουσιαστική προσφορά τους στο δύσκολο έργο της δασοπυρόσβεσης του Κυβερνήτη και του Συγκυβερνήτη που προσγείωσαν αναγκαστικά το Canander στην καταστροφική πυρκαγιά της Νεάπολης, οι οποίοι μαζί με τον Διοικητή τους θα παρευρίσκονται μεταξύ των επισήμων προσκεκλημένων,
Αναμνηστική Βεβαίωση Συμμετοχής στους Εθελοντές Πυροσβέστες που συμμετείχαν στις ενέργειες αποκατάστασης των ζημιών από το πρωτόγνωρο πέρασμα του ανεμοστρόβιλου μέσα από τον Δήμο Ευρώτα,
Παράδοση Πιστοποιητικών Κατάρτισης στους νέους Εθελοντές Πυροσβέστες μας.
Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015 Ώρες 09:00 – 16:00
Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός, Μυρτιά Δήμου Ευρώτα
Ξενάγηση, Ενημέρωση, Προβολή Video, Παρουσίαση έργου και δράσεων Σταθμού.
Σαββάτο 21 Νοεμβρίου 2015 
Α) Ώρες 10:00 – 15:00
Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός, Μυρτιά Δήμου Ευρώτα
Ξενάγηση, Ενημέρωση, Προβολή Video, Παρουσίαση έργου και δράσεων Σταθμού.
Β) Πνευματικό κέντρο Σκάλας Δήμου Ευρώτα
Ιστορική Αναδρομή, Δράσεις, Διεθνείς συνεργασίες, Παρουσίαση έργου, Αξία Εθελοντισμού, Βραβεύσεις, Διακρίσεις.
Ώρα έναρξης 18:00
Οργάνωση :
Δήμος Ευρώτα
Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου
Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός Δήμου Ευρώτα

Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων."Συντήρηση Γηπέδου Καλαθοσφαίρισης Αβλέμωνα"

Ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα το έργο "Συντήρηση Γηπέδου Καλαθοσφαίρισης Αβλέμωνα" με αρχικό προϋπολογισμό 12.000€ και ποσό σύμβασης μετά την επιτευχθείσα έκπτωση (15%) 10.200€ με το Φ.Π.Α. Στρώθηκε νέος ασφαλτικός τάπητας σε όλο το χώρο του γηπέδου, ενώ ο Σύλλογος του Αβλέμωνα ανέλαβε με δική του δαπάνη την επισκευή των μπασκετών. Ανάδοχος του έργου ήταν ο Ανδρέας Τραβασάρος μετά από δημόσια πρόσκληση υποβολής κλειστών σφραγισμένων προσφορών.
Με το έργο αυτό ο Αβλέμωνας και η ευρύτερη περιοχή αποκτούν έναν ευπρεπή αθλητικό χώρο που θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με στόχο τα παιδιά να αθλούνται με ασφάλεια.



ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΝΑΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΜΕ ΦΡΟΥΡΙΑΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

 Παλιό φουρνόσπιτο στις Καλοκαιρινές. Η μαστόρισσα του φούρνου, η πανέξυπνη Καλοκαιρνιάτισσα Ελένη Βλαντή-Καλλιγέρου έτοιμη για δράση.

 Διαβατικό με φούρνο, αποθήκες και βοηθητικούς χώρους, οδηγεί σε εσωτερική αυλή.

Σύμφωνα με μια παλιά παράδοση ο συνοικισμός των Καλοκαιρινών στα Κύθηρα δημιουργήθηκε από τους Βλαντήδες, μια βυζαντινή οικογένεια της Κρήτης που όταν ήρθαν στα Κύθηρα πρωτοκατοίκησαν στη θέση Λαχνός, κοντά στα Λιμνάρια, τον όρμο των Μυρτιδίων, στα δυτικά παράλια των Κυθήρων. Επειδή στην τοποθεσία αυτή κινδύνευαν από τους πειρατές, που πολύ συχνά έκαναν απόβαση στα δυτικά παράλια των Κυθήρων, μετακινήθηκαν περί τον 17ο αι. ψηλότερα και δημιούργησαν τον οικισμό στις Καλοκαιρινές που πιθανόν οφείλει το όνομά του στο κλίμα του, που είναι ευχάριστο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πάντως η ονομασία Καλοκαιρινές αναφέρεται το 1583 σε έγγραφο Βενετών αξιωματούχων, που σώζεται στο αρχείο των Κυθήρων. Από το φόβο των πειρατών οι Βλαντήδες έχτισαν τα σπίτια τους μικρά οχυρά με ψηλούς εξωτερικούς τοίχους και με τις αυλές εσωτερικές. Ο οικισμός έχει ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ύφος με διώροφες κατοικίες χωρίς εσωτερική επικοινωνία. Η είσοδος στον όροφο γίνεται με μια στενή σκάλα που καταλήγει σε ένα μικρό μπότζιο. Τα ισόγεια είναι βοηθητικοί χώροι με βόλτα, φουρνόσπιτα, παρακούζινα, πατητήρια, αχυρώνες, ενώ η κατοικία είναι στον όροφο. Ένα υπέροχο μορφολογικό στοιχείο στις Καλοκαιρινές, πολύ διαδεδομένο στα Κύθηρα, είναι οι Βενετσιάνικης καταγωγής πέτρινες λουλουδιέρες, συνήθως κάτω από τα παράθυρα και τους μπότζιους, που τις συγκρατούν πέτρινα φουρούσια.
Πηγή Eleni Harou
 Παράθυρο με λουλουδιέρα.
Παλιό διαβατικό στις Καλοκαιρινές γεμάτο εκπλήξεις.
Είσοδος με πώρινο περιθύρωμα.
Παλιό παράθυρο με λουλουδιέρα
Τύπος διώροφου σπιτιού με την κυρίως κατοικία στον όροφο και τους βοηθητικούς χώρους στο ισόγειο.
 Ανακαινισμένο παλιό σπίτι με φρουριακή αρχιτεκτονική.
Καντούνι στις Καλοκαιρινές.
Πέτρινη σκάλα διώροφης κατοικίας στις Καλοκαιρινές.
Σπίτια που ξέρουν να κρύβουν καλά τα μυστικά τους
Διπλή σκάλα μέσα στο διαβατικό.


Σπίτια που ξέρουν να κρύβουν καλά τα μυστικά τους.
 Διώροφη κατοικία με πέτρινη σκάλα και μπότζιο.
Σπίτι με χρονολογία 1801 με παράθυρο και λουλουδιέρα.



Ο Δήμος Μονεμβασίας στην 31η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA


Αισθητή ήταν και φέτος η συμμετοχή του Δήμου Μονεμβασίας, με δικό του περίπτερο, στην 31η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα από 12 έως 15 Νοεμβρίου 2015, στο Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, HELEXPO.

Η PHILOXENIA αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά γεγονότα της τουριστικής βιομηχανίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι η φετινή διοργάνωση κατέγραψε υψηλότερο ποσοστό προσέλευσης επισκεπτών, σε σχέση με την περσινή χρονιά, τόσο σε επίπεδο μεμονωμένων όσο και σε επίπεδο εμπορικών επισκεπτών.
Παράλληλα το πρόγραμμα ”Β2Β-Point” έδωσε τη δυνατότητα στους εκθέτες της PHILOXENIA να προγραμματίσουν συναντήσεις με καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού, από 32 και πλέον χώρες στόχους, όπως τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Κύπρο, το Ισραήλ, την Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Σερβία κα).
Στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους εμπορικούς επισκέπτες, δόθηκε η ευκαιρία στους εκπροσώπους του Δήμου Μονεμβασίας, Δημήτρη Πολλάλη και Θεοδούλη Σπυριδάκου, να αναδείξουν τις τουριστικές δυνατότητες και τα μοναδικά τουριστικά πλεονεκτήματα του τόπου, με απώτερο σκοπό την ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος, την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την περιοχή αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης διενεμήθη πλούσιο τουριστικό υλικό, ενώ αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι επισκέπτες για το τουριστικό χαρτοφυλάκιο του Δήμου, με ιδιαίτερη έμφαση τις φυσικές ομορφιές, το περιβάλλον, το κλίμα, την ιστορία και τα μνημεία, τα προϊόντα αλλά και όλες τις εν γένει εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Ενθαρρυντικά ήταν επίσης τα μηνύματα για την επερχόμενη τουριστική περίοδο, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένεται αύξηση της επισκεψημότητας, αφού άλλωστε, τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Μονεμβασίας έχει αναδειχθεί σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς τουριστών, τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και του εξωτερικού.
Το περίπτερο επισκέφτηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους, η Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κα Ντία Τζανετέα, Δήμαρχοι από όλη την Επικράτεια, τουριστικοί φορείς καθώς επίσης και πλήθος κόσμου από τη Βόρεια Ελλάδα.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι H ΔΕΘ - HELEXPO ΑΕ απένειμε Έπαινο στο περίπτερο του Δήμου Μονεμβασίας για τη συμμετοχή του και την αξιόλογη και σταθερή παρουσία του.

To "Nήσος Κύθηρα" φθάνει στο λιμάνι της Νεάπολης Λακωνίας.

Φωτογραφία του χρήστη TheSeaNation.
To "Nήσος Κύθηρα" φθάνει στο λιμάνι της Νεάπολης Λακωνίας.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε το καλοκαίρι του 2004 όταν το πλοίο ταξίδευε για τελευταίο καλοκαίρι στη γραμμή Νεάπολης-Κυθήρων.
Τούτο το σκαρί κουβαλά μια μεγάλη ιστορία, γεμάτη περιπέτειες, ανατροπές και εκπλήξεις.
Γέννημα-θρέμα του Περάματος και της πάλαι ποτέ ακμάζουσας Ναυπηγικής Ζώνης.
Με μήκος 52 μέτρα και πλάτος κάτι λιγότερο από 10 μέτρα, το πλοίο δεν προριζόταν για μεγάλα ταξίδια.
Παρόλα αυτά, υπήρξαν εποχές που το καράβι αυτό ταξίδευε σε μεγάλες, για τις διαστάσεις του, γραμμές.
H χάρη του έφτασε μέχρι την άγονη γραμμή από Καβάλα για Ρόδο, όπως αναφέρεται και στα σχόλια της φωτογραφίας.
Ξεκίνησε να ταξιδεύει το 1975 με το όνομα "Κατερίνα" στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, από Πειραιά για Κέα-Κύθνο-Σέφιφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.
Ένας τίτλος που θα του ταίριαζε ήταν "Παλεύοντας με τα κύματα".
Και πράγματι πάλεψε για τα καλά με τα κύματα και τους καιρούς του Αιγαίου.
Έπαιρνε τέσσερα-έξι φορτηγά και έναν μικρό αριθμό αυτοκινήτων.
Ήταν το πρώτο επιβατηγό/οχηματαγωγό που δρομολογήθηκε σε μόνιμη βάση στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Είχαν προηγηθεί το "'Έλλη" και το "Κυκλάδες", σε περιστασιακή βάση.
Η δρομολόγηση του "Ιόνιον" των Σταθάκη-Μανούσου οδήγησε στην αποδρομολόγηση του "Κατερίνα" από τη γραμμή του.
Το καραβάκι αυτό το χειμώνα του 1977 δρομολογήθηκε στη γραμμή από Καβαλα για Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο -Σάμο -Ικαρία -Πάτμο- Λέρο-Κάλυμνο -Κω-Ρόδο. Η αναφορά αυτή έγινε στα σχόλια της φωτογραφίας από τον κ. Petros Bezas.
Το 1979 θα περάσει για λίγο από το λιμάνι της Ραφήνας και τη γραμμή Ραφήνας-Μαρμαρίου.
Λίγους μήνες θα συμβεί ένα μικρό θαύμα.
Οι Σκυριανοί αναζητούν πλοίο για να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Κύμης-Λιναριάς.
Τα όνειρα, οι ελπίδες, οι πόθοι των Σκυριανών παίρνουν σάρκα και οστά με τούτο το σκαρί που μετονομάζεται σε "Ανεμόεσσα".
Το ξεκίνημα δεν είναι καθόλου εύκολο, καθώς το "Ανεμόεσσα" έχει να αντιπαλέψει τα πλοία του Νομικού.
Θα κονταροχτυπηθεί με το "Αιγεύς" και θα βγει νικητής.
Οι κάτοικοι της Σκύρου το στήριξαν ολόψυχα και πέτυχαν το θαύμα που προσδοκούσαν.
Η σκυριανή περίοδος κράτησε μέχρι το 1989, όταν ήρθε η ώρα της αντικατάστασής του από το μεγαλύτερο "Λυκομήδης".
Ακολούθησε μια περιπετειώδης φάση, όπου το πλοίο ταξίδεψε με τα ονόματα "Κέα Εξπρές" και "Ανεμόεσσα".
Ταξίδεψε από Λαύριο για Κέα, από το Κιάτο για την Ιτέα, αλλά και σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με έδρα τη Σύρα.
Το 1998 θα βρει μια νέα Ιθάκη στα Κύθηρα και στη Νεάπολη της Λακωνίας.
Με το όνομα "Νήσος Κύθηρα" θα ταξιδέψει με τα σινιάλα της εταιρείας ΒΟΙΑΙ ΑΝ, όπως το βλέπουμε και στη φωογραφία.
Η περίοδος αυτή κράτησε μέχρι το 2005.
Ακολούθησε η πώλησή του και η μετονομασία του σε "Νήσος Θήρα".
Ταξίδεψε σε δρομολόγια με έδρα τη Σαντορίνη για Ίο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Ανάφη.
Το 2007 θα αλλάξει ρόλους με το "Αρσινόη" και θα βρεθεί στο Βορειο-Ανατολικό Αιγαίο, στη γραμμή από τα Ψαρά μέχρι το λιμάνι της Χίου.
Παρέμεινε πιστό επί των επάλξεων μέχρι το 2012.
Μια μεγάλη ιστορία, μια μεγάλη περιπέτεια, μια μεγάλη διαδρομή.
Πλοίο-σύμβολο μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρεπτί.
Κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Φωτογραφία: Αρχείο οικογένειας Καλαβρέντζου
Πηγή 
TheSeaNation