Στα σχολεία μας δίδαξαν μεταξύ άλλων και τα πάρα κάτω: "Ελευθερία ¨η θάνατος" , "Καλλίτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή" , Μητρός τε και "Πατρός τε και πάντων των προγόνων τιμιότερον και ιερότερον εστί η Πατρίς" .κ.ά. Αυτός είναι ο λόγος που ενταχθήκαμε εθελοντικά στην Εθνική Αντίσταση και παλέψαμε για τη λευτεριά της Πατρίδας μας από τις ορδές του Χίτλερ και αυτό που πετύχαμε εδώ στα ταπεινά Κύθηρα τον τόπο που μας γέννησε, με τις αλλεπάλληλες παρενοχλήσεις που κάναμε στους καταχτητές (συλλήψεις κλπ) να τους αναγκάσουμε να εγκαταλείψουν το ιερό τόπο μας στις 4 Σεπτέμβρη του 1944 στις 10+30 π.μ. υπό την κάλυψη 3ων αεροπλάνων, ( ΠΡΏΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΈΔΑΦΟΣ ΠΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΏΘΗΚΕ) Ο Γιάννης Π. Κασιμάτης στο ιστορικό βιβλίο του με τίτλο "από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή Ζωή" εκδόσεως 1957 γράφη: " Οι Γερμανοί δεν έφυγαν από τον τόπο μας ατιμωρητί, εις τούτο συνετέλεσε η δράσης των Ανταρτών του Ε.Λ.Α.Σ. και λίγο πιο κάτω γράφει: Οι Γερμανοί έφυγαν κακήν κακώς ακόμη και κολυμπώντας" Δυστυχώς το τιμητικό αυτό για το νησί μας γεγονός που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2009 αποφασίστηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο και ενώ εορτάστηκε έκτοτε κανονικά έως το 2014, εφέτος (2015) ΑΠΟΣΙΩΠΉΘΗΚΕ- ΔΥΣΤΥΧΩΣ. Δεν μάθαμε επισήμως ποιανού ιδέα ήταν και ποιος το διέταξε.
Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016
Εορτή του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου
Εκκλησία μας.
Ο Μέγας Βασίλειος ήταν ένας διδάσκαλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, γεννήθηκε το 329 μ.Χ., στη Νεοκαισάρεια του Πόντου στο χωριό Άννησα και μεγάλωσε στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Είχε 8 αδέρφια, 3 αγόρια και 5 κορίτσια. Οι γονείς του ονομάζονταν Βασίλειος, και Εμμέλεια, ευσεβείς χριστιανοί και πλούσιοι.
Αυτοί μάλιστα έθεσαν και τις πρώτες πνευματικές βάσεις του Αγίου. Με εφόδιο λοιπόν αυτή τη χριστιανική ανατροφή, ο Βασίλειος αρχίζει μια καταπληκτική ανοδική πνευματική πορεία.
Έχοντας τα χαρίσματα της ευστροφίας και της μνήμης, σπουδάζει σχεδόν όλες τις επιστήμες της εποχής του.Και το σπουδαιότερο, κατακτά τη Θεία θεωρία του Ευαγγελίου, που την κάνει αμέσως πράξη με την αυστηρή ασκητική ζωή του.
Μετά τις πρώτες του σπουδές στην Καισαρεία και κατόπιν στο Βυζάντιο, επισκέφτηκε, νεαρός ακόμα, την Αθήνα, όπου επί τέσσερα χρόνια συμπλήρωσε τις σπουδές του, σπουδάζοντας φιλοσοφία, ρητορική, γραμματική, αστρονομία και ιατρική, έχοντας συμφοιτητές του τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό τον θεολόγο, και τον Ιουλιανό τον Παραβάτη. Από την Αθήνα επέστρεψε στην Καισαρεία και δίδασκε την ρητορική.
Αποφάσισε όμως, να ακολουθήσει τη μοναχική ζωή και γι'αυτό πήγε στα κέντρα του ασκητισμού, για να διδαχθεί τα της μοναχικής πολιτείας στην Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Συρία και Μεσοποταμία. Όταν επέστρεψε, πήγε σε μια Μονή του Πόντου, αφού έγινε μοναχός, και ασκήθηκε εκεί με κάθε αυστηρότητα για πέντε χρόνια (357 - 362 μ.Χ.). Ήδη τέλεια καταρτισμένος στην Ορθόδοξη Πίστη, χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος από τον επίσκοπο Καισαρείας Ευσέβιο. Ο υποδειγματικός τρόπος της πνευματικής εργασίας του δεν αργεί να τον ανεβάσει στο θρόνο της Αρχιεροσύνης, διαδεχόμενος τον Ευσέβιο στην επισκοπή της Καισαρείας (370 μ.Χ.).
Με σταθερότητα και γενναίο φρόνημα, ως Αρχιερέας έκανε πολλούς αγώνες για την Ορθόδοξη Πίστη. Στους αγώνες του κατά του Αρειανισμού αναδείχτηκε αδαμάντινος, ούτε οι βασιλικές κολακείες του Ουάλεντα, που πήγε αυτοπροσώπως στην Καισαρεία για να τον μετατρέψει στον Αρειανισμό, ούτε οι απειλές του Μόδεστου μπόρεσαν να κάμψουν το ορθόδοξο φρόνημα του Αγίου.
Υπεράσπισε με θάρρος την Ορθοδοξία, καταπλήσσοντας τον βασιλιά και τους Αρειανούς. Ακόμα, αγωνίστηκε κατά της ηθικής σήψεως και επέφερε σοφές μεταρρυθμίσεις στο μοναχισμό. Η δε υπόλοιπη ποιμαντορική δράση του, υπήρξε απαράμιλλη, χτίζοντας την περίφημη «Βασιλειάδα», συγκρότημα με ευαγή Ιδρύματα, όπως φτωχοκομείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο, ξενοδοχείο και νοσοκομείο κ.ά., όπου βρήκαν τροφή και περίθαλψη χιλιάδες πάσχοντες κάθε ηλικίας, γένους και φυλής.
Ο Μέγας Βασίλειος έχει πλούσιο και σημαντικό συγγραφικό έργο. Τα κυριότερα έργα του είναι οι 9 ομιλίες στην Εξαήμερο. Εκτός των άλλων έργων του, έγραψε και Θεία Λειτουργία, που, μετά την επικράτηση αυτής της συντομότερης του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, τελείται 10 φορές το χρόνο: την 1η Ιανουαρίου (όπου γιορτάζεται και η μνήμη του), τις πρώτες πέντε Κυριακές της Μ. Τεσσαρακοστής, τις παραμονές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων, την Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο.
Στα πενήντα του χρόνια ο Μέγας Βασίλειος, εξαιτίας της ασθενικής κράσεώς του και της αυστηρής ασκητικής ζωής του (ορισμένες πηγές λένε από βαριά αρρώστια του ήπατος ή των νεφρών), την 1η Ιανουαρίου του 378 μ.Χ. ή κατ' άλλους το 379 με 380 μ.Χ., παρέδωσε την ψυχή του στον Κύριο.
Ανάλυση ονόματος:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: (από το βασιλεύς, εκ του βάσις = το θεμέλιο + λαός) = ο βασιλικός, ο φερόμενος ως βασιλεύς, ο θεμελιωτής της ευτυχίας του λαού.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: (από το βασιλεύς, εκ του βάσις = το θεμέλιο + λαός) = ο βασιλικός, ο φερόμενος ως βασιλεύς, ο θεμελιωτής της ευτυχίας του λαού.
Απολυτίκιο:
Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος σου, ως δεξαμένην τον λόγον σου, δι'ου θεοπρεπώς εδογμάτισας, την φύσιν των όντων ετράνωσας, τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας. Βασίλειον ιεράτευμα, Πάτερ Όσιε, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος σου, ως δεξαμένην τον λόγον σου, δι'ου θεοπρεπώς εδογμάτισας, την φύσιν των όντων ετράνωσας, τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας. Βασίλειον ιεράτευμα, Πάτερ Όσιε, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Πηγή http://www.pronews.gr/
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ... Στην Ελαφόνησο, στα Βάτικα και στα Κύθηρα την Πρωτοχρονιά του 1826 ...
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
Στην Ελαφόνησο, στα Βάτικα και στα Κύθηρα την Πρωτοχρονιά του 1826 ο Ελληνικός Στόλος με τους Α. Μιαούλη, Γ. Σαχτούρη, Α. Πιπίνο κ.α.
Από το Ιστορικό, Πολιτισμικό και Ναυτικό Ημερολόγιο του Σμιγοπέλαγου Πολιτισμού της Ν. Ελλάδας
του Δρ. Κωνσταντίνου Σπ. Μέντη
Στην Ελαφόνησο, στα Βάτικα και στα Κύθηρα την Πρωτοχρονιά του 1826 ο Ελληνικός Στόλος με τους Α. Μιαούλη, Γ. Σαχτούρη, Α. Πιπίνο κ.α.
Από το Ιστορικό, Πολιτισμικό και Ναυτικό Ημερολόγιο του Σμιγοπέλαγου Πολιτισμού της Ν. Ελλάδας
του Δρ. Κωνσταντίνου Σπ. Μέντη
Κατόπιν εράνου συγκεντρώθηκαν μεταξύ των μελών του Βουλευτικού και του Εκτελεστικού 82.000 γρόσια και 42.000 αντίστοιχα και προσφέρθηκαν για την παρασκευή του στόλου.
Την 1η Ιανουαρίου του 1826, ημέρα Παρασκευή και ώρα 3 μ.μ.,
ο Ναύαρχος Μιαούλης κάνει σενιάλο για την αναχώρηση του στόλου από την Ύδρα, στις 10 μ.μ. ο Στόλος παρακάμπτει τον Κάβο-Μαλιά και μετά τις 11 μ.μ. βρίσκεται στο Στενό της Ελαφονήσου, αλλά αδυνατεί να συνεχίσει την πορεία του προς Μεσολόγγι, λόγω σφοδρότατου πουνεντογάρμπη και έτσι κατευθύνεται προς το Σαρακήνικο της Ελαφονήσου για προσόρμιση.
ο Ναύαρχος Μιαούλης κάνει σενιάλο για την αναχώρηση του στόλου από την Ύδρα, στις 10 μ.μ. ο Στόλος παρακάμπτει τον Κάβο-Μαλιά και μετά τις 11 μ.μ. βρίσκεται στο Στενό της Ελαφονήσου, αλλά αδυνατεί να συνεχίσει την πορεία του προς Μεσολόγγι, λόγω σφοδρότατου πουνεντογάρμπη και έτσι κατευθύνεται προς το Σαρακήνικο της Ελαφονήσου για προσόρμιση.
Ναύαρχος του Στόλου είναι ο Α. Μιαούλης, Αντιναύαρχος ο Γ. Σαχτούρης
και Πλοίαρχοι των πολεμικών οι:
Α. Κριεζής, Λ. Πινότσης, Ι. Λαλεχός, Αλέξανδρος Ραφαήλ, Γ. Νέγκας, Στ. Δοκός, Δ. Βόκος, Γ. Καμίνης, Α. Ραφαήλ, Ι. Ζάκας, Χρ. Δημητρίου, Γκίκας Κοσμάς, Κ. Μπελεμπίνης, Σάββας Ανδρέου, Ι. Μαρούκας, Γκίκας Ψεύτης
και των πυρπολικών Ανδρέας Πιπίνος, Γ. Πολίτης, Μαρίνης Σπαχή Μανώλης και Μπούτης Μιχαήλ Μπουντούρης.
Α. Κριεζής, Λ. Πινότσης, Ι. Λαλεχός, Αλέξανδρος Ραφαήλ, Γ. Νέγκας, Στ. Δοκός, Δ. Βόκος, Γ. Καμίνης, Α. Ραφαήλ, Ι. Ζάκας, Χρ. Δημητρίου, Γκίκας Κοσμάς, Κ. Μπελεμπίνης, Σάββας Ανδρέου, Ι. Μαρούκας, Γκίκας Ψεύτης
και των πυρπολικών Ανδρέας Πιπίνος, Γ. Πολίτης, Μαρίνης Σπαχή Μανώλης και Μπούτης Μιχαήλ Μπουντούρης.
Ο
Στόλος όμως δεν μπορεί να σταθεί ούτε στο ξακουστό Αγκυροβόλιο του
Σαρακήνικου, λόγω μεγάλης Θεομηνίας και πελαγοδρομεί μεταξύ Τσιρίγου και
Ελαφονήσου (κατά το γραμματέα του Μιαούλη, Ικέσιον Γ. Λάτριν,
ανήρχοντο σε 32 πλοία με τα πυρπολικά, προοριζόμενα να αντιταχθούν σ’
ένα εχθρικό στόλο, 130 πλοίων).
Παραθέτουμε αποσπάσματα από το Ημερολόγιο του Αντιναυάρχου Γ. Σαχτούρη για τη θεομηνία στην Ελαφόνησο σελ. 161).
"...
Έξημερώθημεν μέσον Τσιρίγου και προς τα Βάτικα εις τάς ώρας 2
έπλησιάσαμεν εις τα Έλαφονήσια ... ό αέρας Πονέντε-Γαρμπής και
βολτατζάρομεν (λοξοδρομούμεν) μέσον Τσιρίγου και Έλαφονήσια..»
Πηγή
Σύλλογος Επιστημόνων Ελαφονήσου
H ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016-ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
Επίσημη δοξολογία τελέστηκε την πρώτη ημέρα του Νέου Έτους 2016 στον Μητροπολιτικό Ναό Εσταυρωμένου Χριστού στη Χώρα Κυθήρων, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ,και τον πατέρα Φουρμέντιο Δημητρίου.Την δοξολογία παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Κυθήρων , Αντιδήμαρχοι,Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και κάτοικοι. Μετά το πέρας της δοξολογίας μετέβησαν στο Δημαρχείο όπου και έγινε η τελετή ευλογίας και κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου << Αρτέμιος Καλλίγερος>> απο τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων. Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε προς όλους μια καλή χρονιά με αγάπη και υγεία , τονίζοντας ιδιαίτερα για ειρήνη στον κόσμο . 'Οταν η τρομοκρατία έχει φτάσει στο κατώφλι της Ευρώπης, είναι σημαντικό σήμερα, ημέρα αγάπης και ανταλλαγής ευχών να ευχηθούμε να έχουμε ειρήνη και στις καρδιές αλλά και σε όλο τον κόσμο.Ο Δήμαρχος κύριος Ευστράτιος Χαρχαλάκης απηύθηνε ευχετήριο λόγο και αναφέρθηκε στα έκτροπα που παρατηρήθηκαν με τον βανδαλισμό του Δημαρχείου. Θα εφαρμοστούν οι νόμοι τόνισε και είναι ακατανόητο να συμβαίνουν σε μια μικρή κοινωνία τέτοιου είδους φαινόμενα τα οποία παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό, κάτι που υποβαθμίζει την πολιτιστική μας υπόσταση . Θα γίνει ότι προβλέπει ο νόμος για την προστασία από τέτοιου είδους απαράδεκτες πράξεις . Στην κοπή της πίτας ο τυχερός που κέρδισε το φλουρί ήταν ο Δήμαρχος Κυθήρων και έγινε αποδέκτης πολλών ευχών. Ο Δήμαρχος κλείνοντας την εκδήλωση ευχήθηκε σε όλους τους παρευρισκομένους αλλά και σε όλους τους πολίτες του Δήμου να έχουν υγεία ,αγάπη, ευημερία, ελπίδα και αισιοδοξία.Ακολούθησε μπουφές με τοπικά γλυκά σε ένα ευχάριστο κλίμα τιμώντας την ημέρα μέσα σε πνεύμα αισιοδοξίας για το Νέο Έτος 2016 ! Χρόνια Πολλά ! Ρεπορτάζ Φωτό Παναγιώτης Πολίτης radio adelin 107,3 fm Το ραδιόφωνο των Κυθήρων και Νότιας Λακωνίας !! Σε λίγες ώρες και το video.
Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς
Η γιορτινή ατμόσφαιρα στις όμορφα στολισμένες πόλεις και στα χωριά συνεχίζεται με τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς που αναβιώνουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Στη χώρα μας τηρούνται πολλά έθιμα για καλή τύχη όλο τον χρόνο, όπως το «ποδαρικό», το κρέμασμα της κρεμμύδας στην πόρτα και το σπάσιμο του ροδιού. Από τα αρχαία χρόνια ακόμα, τόσο η κρεμμύδα όσο και το ρόδι αποτελούσαν σύμβολα ευημερίας, αφθονίας για την οικογένεια και καλοτυχίας για τους απογόνους.
Με την αλλαγή του χρόνου, την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, σπάμε ένα ρόδι μπροστά στην πόρτα του σπιτιού μας. Το σπάσιμο του ροδιού είναι ένα από τα πιο γνωστά και τα πιο αγαπημένα έθιμα της πατρίδας μας. Το ρόδι, εξάλλου, είναι σύμβολο τύχης και ευημερίας.
Εκτός από το σπάσιμο του ροδιού, το κόψιμο της βασιλόπιτας, το «καλό ποδαρικό» και τα -απαραίτητα πλέον- γούρια για το σπίτι είναι κάποια από τα έθιμα που τηρούνται ακόμα...
Το σπάσιμο του ροδιού
Το σπάσιμο του ροδιού το πρωί της Πρωτοχρονιάς, μετά την εκκλησιαστική λειτουργία του Αγίου Βασιλείου, είναι μια παράδοση που τη συναντάμε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Ο νοικοκύρης κάθε σπιτιού φέρει στον εκκλησιασμό μαζί του ένα ρόδι. Όταν η οικογένεια επιστρέφει στο σπίτι, ο νοικοκύρης δεν μπαίνει μέσα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Πρέπει να χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας και να του ανοίξουν, καθώς δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει το κλειδί του. Μπαίνοντας ως καλεσμένος, με το δεξί πόδι, θα είναι αυτός που θα κάνει το καλό ποδαρικό, κρατώντας το ρόδι στο χέρι.
Στη συνέχεια, ρίχνει κάτω το ρόδι με δύναμη, ώστε να σπάσει και να πεταχτούν οι ρώγες-σπόροι του παντού, ενώ ταυτόχρονα λέει: «Με υγεία , ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».
Οι κολόνιες
Στην Κεφαλονιά, καθώς και στα υπόλοιπα Επτάνησα, το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, οι κάτοικοι του νησιού γεμάτοι χαρά για τον ερχομό του νέου χρόνου κατεβαίνουν στους δρόμους κρατώντας μπουκάλια με κολόνιες και ραίνουν ο ένας τον άλλον τραγουδώντας: «Ήρθαμε με ρόδα και με ανθούς να σας ειπούμε χρόνους πολλούς», ευλογώντας έτσι τον ερχομό του νέου έτους, ευχόμενοι μακροζωία και ευρωστία.
Η ευχή που ανταλλάσσουν για τον χρόνο που φεύγει είναι: «Καλή Αποκοπή», δηλαδή «με το καλό να αποχωριστούμε τον παλιό χρόνο».
Το πρωί της Πρωτοχρονιάς η μπάντα του δήμου περνάει από όλα τα σπίτια και τραγουδάει καντάδες και κάλαντα: «Πάλιν ακούσατε άρχοντες πάλι να σας ειπούμε ότι και αύριον εστί ανάγκη να χαρούμε και να πανηγυρίζουμε Περιτομήν Κυρίου, την εορτή του Μάκαρος Μεγάλου Βασιλείου».
Στη χώρα μας τηρούνται πολλά έθιμα για καλή τύχη όλο τον χρόνο, όπως το «ποδαρικό», το κρέμασμα της κρεμμύδας στην πόρτα και το σπάσιμο του ροδιού. Από τα αρχαία χρόνια ακόμα, τόσο η κρεμμύδα όσο και το ρόδι αποτελούσαν σύμβολα ευημερίας, αφθονίας για την οικογένεια και καλοτυχίας για τους απογόνους.
Με την αλλαγή του χρόνου, την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, σπάμε ένα ρόδι μπροστά στην πόρτα του σπιτιού μας. Το σπάσιμο του ροδιού είναι ένα από τα πιο γνωστά και τα πιο αγαπημένα έθιμα της πατρίδας μας. Το ρόδι, εξάλλου, είναι σύμβολο τύχης και ευημερίας.
Εκτός από το σπάσιμο του ροδιού, το κόψιμο της βασιλόπιτας, το «καλό ποδαρικό» και τα -απαραίτητα πλέον- γούρια για το σπίτι είναι κάποια από τα έθιμα που τηρούνται ακόμα...
Το σπάσιμο του ροδιού
Το σπάσιμο του ροδιού το πρωί της Πρωτοχρονιάς, μετά την εκκλησιαστική λειτουργία του Αγίου Βασιλείου, είναι μια παράδοση που τη συναντάμε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Ο νοικοκύρης κάθε σπιτιού φέρει στον εκκλησιασμό μαζί του ένα ρόδι. Όταν η οικογένεια επιστρέφει στο σπίτι, ο νοικοκύρης δεν μπαίνει μέσα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Πρέπει να χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας και να του ανοίξουν, καθώς δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει το κλειδί του. Μπαίνοντας ως καλεσμένος, με το δεξί πόδι, θα είναι αυτός που θα κάνει το καλό ποδαρικό, κρατώντας το ρόδι στο χέρι.
Στη συνέχεια, ρίχνει κάτω το ρόδι με δύναμη, ώστε να σπάσει και να πεταχτούν οι ρώγες-σπόροι του παντού, ενώ ταυτόχρονα λέει: «Με υγεία , ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».
Οι κολόνιες
Στην Κεφαλονιά, καθώς και στα υπόλοιπα Επτάνησα, το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, οι κάτοικοι του νησιού γεμάτοι χαρά για τον ερχομό του νέου χρόνου κατεβαίνουν στους δρόμους κρατώντας μπουκάλια με κολόνιες και ραίνουν ο ένας τον άλλον τραγουδώντας: «Ήρθαμε με ρόδα και με ανθούς να σας ειπούμε χρόνους πολλούς», ευλογώντας έτσι τον ερχομό του νέου έτους, ευχόμενοι μακροζωία και ευρωστία.
Η ευχή που ανταλλάσσουν για τον χρόνο που φεύγει είναι: «Καλή Αποκοπή», δηλαδή «με το καλό να αποχωριστούμε τον παλιό χρόνο».
Το πρωί της Πρωτοχρονιάς η μπάντα του δήμου περνάει από όλα τα σπίτια και τραγουδάει καντάδες και κάλαντα: «Πάλιν ακούσατε άρχοντες πάλι να σας ειπούμε ότι και αύριον εστί ανάγκη να χαρούμε και να πανηγυρίζουμε Περιτομήν Κυρίου, την εορτή του Μάκαρος Μεγάλου Βασιλείου».
Ενημερωτικό Δελτίο Εγχωρίου Περιουσίας
Κατά το έτος 2015 η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας, παρά τη μειωμένη σύνθεσή της η οποία όμως δεν επηρεάζει σε τίποτε απολύτως τη νόμιμη λειτουργία της, προχώρησε σε σειρά σημαντικών ενεργειών και δράσεων με την αμέριστη υποστήριξη του Δήμου Κυθήρων και του Γραμματέα της κ. Γεωργίου Εμμ. Κασιμάτη, ο οποίος για πολλές ώρες, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, απασχολήθηκε στην Επιτροπή αμίσθως , καθώς και με την άριστη συνεργασία του Μητροπολίτου και των εκκλησιαστικών επιτροπών της Μυρτιδιώτισσας και της Αγίας Μόνης.
Συγκεκριμένα, κατά το 2015:
1. Ολοκληρώθηκαν έγκαιρα, μέσα από μια άψογη σε όλα τα επίπεδα διαδικασία, οι μισθώσεις των παραλιών των Κυθήρων σε ιδιώτες, μετά την γενναία και κυρίως πολιτικά και νομικά ορθότατη απόφαση του Δήμου να προβεί στην απόδοση των αιγιαλών στην Εγχώριο, όπου και κατά το Νόμο ανήκουν. Οι μισθώσεις είναι διάρκειας τριών ετών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Χώρα που είναι μονοετείς, με ό,τι προβλήματα αυτό συνεπάγεται. Η διαδικασία έγινε κατά τρόπο υποδειγματικό, ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν υπήρξε ανάλογη μίσθωση των ακτών με τέτοια οργάνωση, μεθοδικότητα και νομική εποπτεία, με στόχο την προστασία και της Επιτροπής και κυρίως των επαγγελματιών. Οι παραλίες δούλεψαν κατά το καλοκαίρι του 2015 διαψεύδοντας τους κινδυνολόγους και αποδεικνύοντας ότι η τήρηση του νόμου και των διαδικασιών είναι απαραίτητη.
2. Έγινε η δημοπρασία της υπηρεσίας καθαριότητας και φύλαξης στο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, μέσα από την οποία ο χώρος του Ιερού Προσκυνήματος απολαμβάνει υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας για όλο το χρόνο.
3. Ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η τσιμεντόστρωση του δρόμου που οδηγεί στον Ιερό Ναό Αγ. Δημητρίου στο Πούρκο, κόστους 9.323€ που καλύφθηκε από ίδιους πόρους της Επιτροπής.
4. Ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η τσιμεντόστρωση μεγάλου τμήματος δρόμου προς τον Ι. Ναό Αγ. Νικολάου Κρασά, κόστους 13.985€, που καλύφθηκε από ίδιους πόρους της Επιτροπής.
5. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 1η Απριλίου 2016 η τσιμεντόστρωση οδών στα Αντικύθηρα με κόστος 9.507€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής.
6. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 30 Μαρτίου 2016 η πλακόστρωση τμήματος δρόμου στον οικισμό των Καλησπεριανίκων, κόστους 9.500€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής.
7. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 29 Απριλίου 2016 η πλακόστρωση και ανάδειξη της Πηγής στον Ποταμό Αντικυθήρων, κόστους 11.399€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής και συγκεκριμένα από τα ενοίκια των κεραιών στα Αντικύθηρα, που παγίως αποδίδονται σε έργα πάνω στο νησί των Αντικυθήρων.
8. Ενισχύθηκαν οι διεθνούς ενδιαφέροντος έρευνες στο χώρο του Ναυαγίου των Αντικυθήρων με το ποσό των 15.000€, με στόχο τη συμμετοχή της τοπικής μας κοινωνίας σε αυτές καθώς και σε όλες τις δράσεις προβολής και διαφήμισης.
9. Προχώρησε η διαδικασία ανάθεσης για την εκτέλεση του έργου δημιουργίας Έκθεσης Εικόνων στο Προσκύνημα της Μυρτιδιώτισσας, το οποίο καλύπτεται μέσα από την ευγενή δωρεά Κυθηρίου ομογενούς.
Απάντηση κ. Χαρχαλάκη στο Δ.Τ. της Νέας πορεία Όραμα και Έργο
Βλέπω ότι η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ κόπτεται ιδιαιτέρως για την Εγχώριο Περιουσία. Είναι λογικό, αφού ήθελε πάση θυσία να την υποβαθμίσει κάνοντάς την εξάρτημα του Δήμου. Η επικής ανευθυνότητας απόφασή της ήταν εκείνη που μπλόκαρε την διαδικασία έκδοσης νέου Π.Δ. για την Εγχώριο αφού το μόνο που δεν ζήταγε η τότε Δημοτική Αρχή ήταν να έρχονται τα μέλη κάθε πρωί στο Δήμο και να υποβάλουν τα διαπιστευτήριά τους στο Δήμαρχο! Θέλησε να υποβαθμίσει το θεσμό, ζητώντας μέχρι και την έγκριση του προϋπολογισμού της Εγχωρίου από το Δήμο, αγνοώντας ότι η Εγχώριος είναι θεσμός αυτοδιοίκητος και ανεξάρτητος σύμφωνα με τους νόμους που την διέπουν.
Εμείς είμαστε περήφανοι γιατί όχι μόνο γνωρίζουμε το νομικό πλαίσιο της Εγχωρίου πολύ καλλίτερα από τους όψιμους δήθεν προστάτες της, αλλά γιατί συνεργαζόμαστε πραγματικά για την πρόοδο του θεσμού και την υλοποίηση έργων στα Κύθηρα και Αντικύθηρα, που η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ δείχνει να μην αποδέχεται γιατί δεν της αρέσουν οι ανάδοχοι.
Αλήθεια στα ίδια ονόματα δεν έδινε και εκείνη αναθέσεις έργων λίγο πριν παραδώσει την εξουσία στο Δήμο, τον Αύγουστο του 2014;; Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί λοιπόν. Να υπάρχει λίγη αιδώς κύριοι.
Εσείς δεν αντιδράσατε σφόδρα στην διαδικασία μίσθωσης των αιγιαλών από την Εγχώριο; Εσείς δεν λέγατε ότι είναι παράνομη η διαδικασία και ότι ο Δήμος θα υποστεί οικονομική καταστροφή επειδή δεν θα εισπράττει τα ενοίκια;;
Δεν λέγατε βέβαια ότι ενοίκια 3 ετών τα βεβαιώσατε στην τρούλα του Σαββάτου και τα αφήσατε ανείσπρακτα. Αν σας είχαμε ακούσει και διατηρούσαμε τη δική σας παράνομη διαδικασία, σήμερα οι μισθώσεις στα Κύθηρα θα συμπαρασύρονταν από την απόφαση του ΣτΕ και θα κρίνονταν παράνομες τινάζοντας στον αέρα επαγγελματίες και τουρισμό.
Για ακόμα μία φορά είχαμε δίκιο, για ακόμα μία φορά τα δικά σας επιχειρήματα αποδομούνται στην πράξη, αυτό δεν μπορείτε να το αντέξετε, ο εγωισμός σας πληγώνεται καθημερινά και αντιδράτε σπασμωδικά και χωρίς ουσιώδη πολιτικό λόγο. Αρνείστε να διαβάσετε την πραγματικότητα και τα στοιχεία των απαντήσεών μας και νομίζετε ότι ο κόσμος αποδέχεται τις απόψεις σας. Το να μιλάτε εσείς για σεβασμό στο θεσμό της Εγχωρίου είναι τουλάχιστον αστείο.
Εμείς είμαστε περήφανοι γιατί όχι μόνο γνωρίζουμε το νομικό πλαίσιο της Εγχωρίου πολύ καλλίτερα από τους όψιμους δήθεν προστάτες της, αλλά γιατί συνεργαζόμαστε πραγματικά για την πρόοδο του θεσμού και την υλοποίηση έργων στα Κύθηρα και Αντικύθηρα, που η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ δείχνει να μην αποδέχεται γιατί δεν της αρέσουν οι ανάδοχοι.
Αλήθεια στα ίδια ονόματα δεν έδινε και εκείνη αναθέσεις έργων λίγο πριν παραδώσει την εξουσία στο Δήμο, τον Αύγουστο του 2014;; Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί λοιπόν. Να υπάρχει λίγη αιδώς κύριοι.
Εσείς δεν αντιδράσατε σφόδρα στην διαδικασία μίσθωσης των αιγιαλών από την Εγχώριο; Εσείς δεν λέγατε ότι είναι παράνομη η διαδικασία και ότι ο Δήμος θα υποστεί οικονομική καταστροφή επειδή δεν θα εισπράττει τα ενοίκια;;
Δεν λέγατε βέβαια ότι ενοίκια 3 ετών τα βεβαιώσατε στην τρούλα του Σαββάτου και τα αφήσατε ανείσπρακτα. Αν σας είχαμε ακούσει και διατηρούσαμε τη δική σας παράνομη διαδικασία, σήμερα οι μισθώσεις στα Κύθηρα θα συμπαρασύρονταν από την απόφαση του ΣτΕ και θα κρίνονταν παράνομες τινάζοντας στον αέρα επαγγελματίες και τουρισμό.
Για ακόμα μία φορά είχαμε δίκιο, για ακόμα μία φορά τα δικά σας επιχειρήματα αποδομούνται στην πράξη, αυτό δεν μπορείτε να το αντέξετε, ο εγωισμός σας πληγώνεται καθημερινά και αντιδράτε σπασμωδικά και χωρίς ουσιώδη πολιτικό λόγο. Αρνείστε να διαβάσετε την πραγματικότητα και τα στοιχεία των απαντήσεών μας και νομίζετε ότι ο κόσμος αποδέχεται τις απόψεις σας. Το να μιλάτε εσείς για σεβασμό στο θεσμό της Εγχωρίου είναι τουλάχιστον αστείο.