Κυριακή 6 Μαρτίου 2016
Με επιτυχία η εκδήλωση του Χορευτικού Ομίλου Σκάλας
«Σείστηκε» το Πνευματικό Κέντρο
από το θερμό χειροκρότημα!
Μετρώντας στο ενεργητικό του δεκαέξι (16) χρόνια αταλάντευτης προσήλωσης στον πολιτισμό και την παράδοση, αριθμώντας αμέτρητες ώρες αδιάλειπτης συμμετοχής στο τοπικό, πανελλαδικό και διεθνές ακόμη πολιτιστικό γίγνεσθαι και κυρίως έχοντας διευρύνει σημαντικά και πολύπλευρα το πεδίο δράσης του, ο Χορευτικός Όμιλος πραγματοποίησε ακόμα μια επιτυχημένη εκδήλωση, την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στο Πνευματικό Κέντρο Σκάλας.
Σκοπός της ως άνω ξεχωριστής και καινοτόμου για την περιοχή εκδήλωσης, ήταν η παρουσίαση, τόσο του προϋπάρχοντος ιστορικού ενδυματολογικού πλούτου που έχει στην ιδιοκτησία του ο Χ.Ο. Σκάλας, όσο και του νέου, ύστερα από τον πρόσφατο εμπλουτισμό του βεστιαρίου του. Ο λόγος για την περίφημη συλλογή των παραδοσιακών στολών, που έλκουν τις ρίζες τους από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Θράκη, Μακεδονία, Επτάνησα, Πελοπόννησος, Ήπειρος κλπ) και που περιήλθαν στην κυριότητα του Ομίλου, κατόπιν της πολύτιμης συνεισφοράς των Δημοτικών Αρχών (τόσο του πρώην Καποδιστριακού Δήμου Σκάλας, όσο και του νυν Καλλικρατικού Δήμου Ευρώτα), του ευρωπαϊκού προγράμματος “Leader”, των τοπικών φορέων – συλλόγων, καθώς επίσης των μελών και των φίλων.
Αφορμώμενος από την ανάγκη για έκφραση βαθιάς και ειλικρινούς ευχαριστίας προς εκείνους οι οποίοι συνετέλεσαν, ώστε το βεστιάριο του Ομίλου να μετρά σήμερα πλέον των εκατό (100) παραδοσιακών στολών, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κος Παναγιώτης Κουτσοβασίλης δε θα μπορούσε να μην τιμήσει τη Δημοτική Αρχή Ευρώτα στο πρόσωπο του Δημάρχου κου Ιωάννη Γρυπιώτη, την Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Κυριών κα Παναγιώτα Μπασουράκου, αλλά και το χοροδιδάσκαλο κο Ηλία Παρασκευόπουλο, ο οποίος επί δεκαέξι συναπτά χρόνια με τη διδασκαλία του και το μεράκι του μεγαλώνει και γαλουχεί αρκετές γενιές χορευτών.
«Το ‘βαλες πάλι, το ‘βαλες το κόκκινο σπαλέτο» τραγουδούσαν στα Κύθηρα οι νησιώτες κι έσερναν το χορό, βάζοντας την ιδιαίτερη ανδρική και γυναικεία ενδυμασία τους. Τον ίδιο σκοπό, όπως και πολλά άλλα δημοτικά – παραδοσιακά άσματα, είδαμε, ωστόσο, να παρουσιάζουν και τα μέλη του Χ.Ο. Σκάλας, για ν’ αναβιώσουν μέσα από τις φιγούρες τους την ποιητική και τραγουδιστική λαογραφία του τόπου μας, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ομορφιά και την επιβλητικότητα των σύνθετων, πολυμερών, παραδοσιακών φορεσιών.
Στην κατάμεστη από αιρετούς, εκπροσώπους συλλόγων – φορέων, φίλων – μελών του Ομίλου και πλήθους κόσμου αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Σκάλας, υπήρξε διάχυτη συγκίνηση καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, γεγονός που υποδηλώνει, ότι ο βασικότερος στόχος των διοργανωτών – η ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού – επετεύχθη.
Εν κατακλείδι, μες στη γενικότερη οικουμενική ανθρωπιστική κρίση, τη βάναυση επιχείρηση ισοπέδωσης των αξιών, των ηθών, της ιστορίας μας και τον τεράστιο κίνδυνο απώλειας της εθνικής μας ταυτότητας, ο Χορευτικός Όμιλος Σκάλας, ως σύγχρονος υπηρέτης της παράδοσης κι ακούραστος εργάτης του πολιτισμού, αντιστέκεται σθεναρά στις δυσκολίες των καιρών κι ευρισκόμενος επάξια στην κορυφή της τοπικής πολιτιστικής πυραμίδας γίνεται με τη δράση του οδηγός άμβλυνσης κι ενίσχυσης της πολιτισμικής – ιστορικής μας συνείδησης, κουλτούρας και κληρονομιάς.
Για το Χορευτικό Όμιλο Σκάλας
Νεκταρία Λυμπέρη
Δημοσιογράφος
Πηγή http://www.report24.gr/
Το Μήνυμα της Κυριακής 6-3-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα
Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
(06-03-2016)
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω
Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω
Φθάσαμε, χριστιανοί μου, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ στήν τρίτη Κυριακή τοῦ Τριῳδίου πού ὀνομάζεται Κυριακή τῶν Ἀπόκρεω, διότι ἀπό αὔριο ἕως τήν Κυριακή τοῦ Πάσχα ἀπέχουμε ἀπό τήν τροφή τοῦ κρέατος, προετοιμαζόμενοι ἔτσι καί σωματικά γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας.
Τό Εὐαγγέλιο πού ἀκούσαμε μᾶς ὑπενθυμίζει πρῶτο ὅτι θά ὑπάρξει Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου μας καί δίκαιη πλέον κρίση, πολύ διαφορετική ἀπό αὐτήν τῶν ἀνθρώπων, καί δεύτερο ὅτι θά κριθοῦμε μέ γνώμονα τήν ἀγάπη πού δώσαμε ἡ δέν δώσαμε στούς ἐμπερίστατους ἀδελφούς μας....
Βασικό, λοιπόν, κριτήριο γιά τήν εἴσοδο μας στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀρετή τῆς ἐλεημοσύνης, ὄχι ὅμως μέ τήν ἔννοια τοῦ καθήκοντος, ἀλλά μέ τήν ἔννοια τῆς ἀγάπης, ὅπως αὐτή μᾶς διδάχθηκε ἀπό τόν ἴδιο τό Θεό διά τοῦ Υἰοῦ του. Ὁ Θεός ἐλέησε τόν ἄνθρωπο στέλνοντας τόν Μονογενῆ Του Υἰό.
Ὁ Χριστός ἔγινε ἄνθρωπος. Θεράπευσε τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν κάθε εἴδους ἀσθένεια, θυσιάστηκε γιά τόν ἄνθρωπο πάνω στό Σταυρό καί ἀναστήθηκε γιά νά θεώσει τόν ἄνθρωπο. Γι΄ αὐτό μᾶς προτρέπει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος «Ἄς γίνουμε ὅπως ὁ Χριστός, ἀφοῦ καί ὁ Χριστός ἔγινε ὅπως ἐμεῖς˙ ἄς γίνουμε θεοί γι΄αὐτόν, ἐπειδή καί Ἐκεῖνος ἔγινε γιά μᾶς ἄνθρωπος».
Μᾶς μιλάει ὁ Κύριός μας γιά τήν ἐλεημοσύνη πού δέν περιορίζεται στήν οἰκονομική βοήθεια, ἀλλά καί στήν ἠθική συμπαράσταση «Πείνασα καί μοῦ δώσατε νά φάω, δίψασα καί μοῦ δώσατε νά πιῶ, ἤμουν ξένος καί μέ περιμαζέψατε, γυμνός καί μέ ντύσατε, ἄρρωστος καί μ΄ἐπισκεφθήκατε, φυλακισμένος καί ἤρθατε νά μέ δεῖτε». Κατά τόν ἱερό Χρυσόστομο ἀλλά καί τούς ἄλλους Πατέρες ἡ ἀρετή τῆς ἐλεημοσύνης εἶναι ἀνώτερη ἀπό κάθε ἄλλη ἀρετή καί μπορεῖ νά ἐξαγοράσει πλῆθος ἁμαρτιῶν. Διαβάζουμε στό βιβλίο τῆς Π.Διαθήκης, Σοφία Σειράχ, «Πῦρ φλογιζόμενον ἀποσβέσει ὕδωρ καί ἐλεημοσύνη καταπαύσει (δήλ. ἐξιλεώνει) ἁμαρτίας».
Ἡ ἐλεημοσύνη ὄχι ἁπλῶς ὡς μία καλή πράξη, ἀλλά ὡς πορεία ζωῆς καί μάλιστα μυστηριακῆς ζωῆς, πού μέσῳ τοῦ συνανθρώπου -ἀδελφοῦ μᾶς ὀδηγεῖ στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἑνωμένος μέ τόν Θεό ἀπ΄αὐτήν τή ζωή, γιατί ἐκεῖνο πού πρέπει νά φοβᾶται ὁ ἄνθρωπος δέν εἶναι ἡ αἰώνια κόλαση, ἀλλά ἡ στέρηση τῆς κοινωνίας μέ τό Θεό. Καί ἀληθινή ἐλεημοσύνη σημαίνει ἀφήνω τόπο στή καρδιά μου γιά τόν Χριστό ἄρα γιά τό συνάνθρωπο , γιά ν΄ἀκούσουμε ἔτσι τήν ἡμέρα τῆς κρίσεως τά λόγια τοῦ Κυρίου «Ἀμήν λέγω ὑμῖν, ἐφ΄ὄσον ἐποίησατε ἑνί τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων ἐμοί ἐποιήσατε. Εἰσέλθετε εἰς τήν χαράν τοῦ Κυρίου σας».
ΑΜΗΝ
Πρωτ.Παν.Μεγαλοκονόμος
------------------------------------
Πηγή: .imkythiron.gr
------------------------------------