Δημιουργία hotspots και στην Πελοπόννησο ?

Ζητούν από το Δ. Σπάρτης να υποδείξει χώρους για hotspots

Στην αποκάλυψη ότι ο Δήμος Σπάρτης έλαβε έγγραφο από την ΚΕΔΕ, σύμφωνα με το οποίο οι δήμοι της Πελοποννήσου καλούνται να υποδείξουν χώρους όπου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν κέντρων προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων (hotspots), προχώρησε ο δήμαρχος Σπάρτης, Β. Βαλιώτης κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ Σπάρτης της Τετάρτης 30/3.

Ανάλογο έγγραφο κοινοποιήθηκε στο Δήμο Σπάρτης και από το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σύμφωνα με το οποίο αναζητούνται κατάλληλοι χώροι για την στέγαση των έκτακτων αναγκών των προσφύγων.

Όπως είπε ο κ. Βαλιώτης, από τις αρμόδιες υπηρεσίες αναζητούνται χώροι όπως εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα, γήπεδα, δημοτικές εκτάσεις κλπ. Ο δήμαρχος Σπάρτης πρότεινε το θέμα να έρθει προς συζήτηση στο επόμενο ΔΣ Σπάρτης.


Απ’ ότι φαίνεται η δημιουργία hotspots και στην Πελοπόννησο είναι ένα θέμα που μόλις ανοίγει και θα απασχολήσει έντονα τις τοπικές κοινωνίες το επόμενο διάστημα…

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΣΤΟ Ενημερωτικό Δελτίο Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κυθήρων 2/4/2016

Μιχάλης Πρωτοψάλτης Είναι αναγκαίο μετά τον σάλο των τελευταίων ημερών, οι Κυθήριοι να γνωρίζουμε και ιδιαίτερα οι γονείς των παιδιών που επισκέπτονται την Δημοτική Βιβλιοθήκη τα εξής:
1ον. Αντικαταστάθηκε ο μέχρι τώρα υπεύθυνος, ο οποίος είχε οριστεί από τον Δήμαρχο;
2ον. Υπάρχει ακόμη εθελοντική ομάδα και ποιοί την αποτελούν;
Με ονοματεπώνυμο.
3ον. Ποιός κρίνει και αποφασίζει ποιά βιβλία δεν χρειάζονται και χαρίζονται;
4ον. Γνωρίζουν ότι ο εμπλουτισμός σε βιβλία της Βιβλιοθήκης έγινε από προσφορές οι οποίες μπορεί να ανακοπούν λόγω του σάλου;
5ον. Γνωρίζουν ότι η Βιβλιοθήκη για να φτάσει στη σημερινή της μορφή έχει κοστίσει αρκετά χρήματα στους Κυθήριους;
Θα περιμένουμε απαντήσεις.

 6ον. Ποιός είναι ο χειριστής της σελίδας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης στο FB;
Θα περιμένουμε απαντήσεις.

ΚΥΘΗΡΑΪΚΕΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ


Οι παροιμίες που σήμερα δυστυχώς δεν χρησιμοποιούνται όπως άλλοτε, είναι το απόσταγμα της σοφίας, της πείρας και της παρατηρητικότητας του λαού μας. Είναι σύντομες, ευτράπελες φράσεις που αγαπήθηκαν πολύ από το λαό και άλλοτε τις χρησιμοποιούσαν πολύ στην καθημερινότητά τους, όταν επικοινωνούσαν καλύτερα οι άνθρωποι και τα παιδιά άκουγαν τις διηγήσεις των μεγάλων.
Αναγέλασ’ ο μυξιάρης τον καϋμένο το σαλιάρη!
Απόξω μπέλα μπέλα κι από μέσα δεν εφέλα.
Ανάθεμα που’χει δικούς και περπατεί με ξένους!
Εδά στα γεροντάματα θέλει η γριά κουνίσματα.
Τόπου συνήθειο, νόμου κεφάλαιο!
Του φτωχού ο θάνατος και του πλούσιου οι ντροπές δε γροικώνται.
Που πήρε χίλια πέρπυρα και κακουδιά γυναίκα, τα χίλια παν στο διάολο κι η κακουδιά του μένει.
Καλύτερα να σε μισούν και να σου βγεί το μάτι, παρά να πάρεις κοπελιά να ’ναι κληρονομάτη.
Το σκύλο κάμε σύντεκνο και το ραβδί σου βάστα!
Πηγή
Eleni Harou

Τί γιορτάζουμε την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως;

Η  Κυριακή 3 Απριλίου, είναι τρίτη Κυριακή των Νηστειών. Ονομάζεται Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως και εορτάζεται έκαστο έτος 28 ημέρες πριν το Πάσχα.
Ονομάζεται Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως γιατί στην αγρυπνία ή στον ή στον Όρθρο αυτής της μέρας, μετά από τη μεγάλη Δοξολογία, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
AdTech Ad
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στο πλαίσιο του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς. Ακόμα δε περισσότερο οι Ειρμοί του Κανόνα της Κυριακής είναι παραμένει από την πασχαλινή ακολουθία,«Αναστάσεως ημέρα», και ο Κανόνας είναι παράφραση του αναστάσιμου Κανόνα (Σταυροαναστάσιμος Κανόνας).
Ποιό, όμως, είναι το νόημα όλων αυτών; Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή.
Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή την κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μέχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.
Η Σαρακοστή είναι η σταύρωση του εαυτού μας, είναι η εμπειρία – περιορισμένη βέβαια – που αποκομίζουμε από την εντολή του Χριστού που ακούγεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής: «όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθήτω μοι» (Μάρκ. 8,34). Αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε το σταυρό μας και ν΄ ακολουθήσουμε το Χριστό αν δεν ατενίζουμε το Σταυρό που Εκείνος σήκωσε για να μας σώσει. Ο δικός Του Σταυρός, όχι ο δικός μας,είναι εκείνος που μας σώζει. Ο δικός Του Σταυρός είναι εκείνος που δίνει νόημα αλλά και δύναμη στους άλλους. Αυτό μας εξηγεί το συναξάρι της Κυριακής αυτής:
«Τη αυτή ημέρα Κυριακή τρίτη των Νηστειών, την προσκύνησιν εορτάζομεν του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού». Επειδή στη διάρκεια της νηστείας των σαράντα ημερών, κατά κάποιο τρόπο, και μείς σταυρωνόμαστε, νεκρωνόμαστε από τα πάθη, έχουμε την πίκρα της ακηδίας και της πτώσης, γι΄ αυτό υψώνεται ο τίμιος και ζωοποιός Σταυρός, για αναψυχή και υποστήριξή μας· μας θυμίζει τα πάθη του Κυρίου Ιησού Χριστού και μας παρηγορεί... Είμαστε σαν τους οδοιπόρους σε δύσκολο και μακρινό δρόμο που κατάκοποι, αν βρούν κάποιο ευσκιόφυλλο δένδρο κάθονται για λίγο ν΄αναπαυθούν και ανανεωμένοι συνεχίζουν το δρόμο τους. Έτσι και τώρα τον καιρό της νηστείας και στο δύσκολο ταξίδι της προσπάθειας, ο ζωηφόρος Σταυρός φυτεύτηκε στο μέσον του δρόμου από τους αγίους Πατέρες για να μας δώσει άνεση και αναψυχή, για να μας ενθαρρύνει στην υπόλοιπη προσπάθειά μας.
Ή, για να δώσουμε και ένα άλλο παράδειγμα: όταν έρχεται ένας βασιλιάς, πριν απ’ αυτόν πορεύονται τα διακριτικά του γνωρίσματα, τα σκήπτρα, τα σύμβολα του και ύστερα εμφανίζεται ο ίδιος χαρούμενος για τη νίκη και μαζί του χαίρονται και όλοι οι υπήκοοί του· έτσι και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, που σε λίγο θα μας δείξει τη νίκη Του κατά του θανάτου Του και θα εμφανιστεί μετά δόξης την ημέρα της αναστάσεως, μας στέλνει πρώτα το σκήπτρο Του, τη βασιλική σημαία, το ζωοποιό Σταυρό ώστε να μας προετοιμάσει να δεχτούμε και τον ίδιο τον Βασιλιά και να Τον δοξάσουμε για τη νίκη...
Με το ζωοποιό Σταυρό γλυκαίνει την πικρία που νοιώθουμε από τη νηστεία, μας ενισχύει στην πορεία μας στην έρημο έως ότου φτάσουμε στην πνευματική Ιερουσαλήμ με την ανάστασή Του... Επειδή ο Σταυρός λέγεται Ξύλον Ζωής και είναι εκείνο το ξύλο που φυτεύτηκε στον Παράδεισο,γι΄ αυτό και οι θείοι Πατέρες τοποθέτησαν τούτο στο μέσον της Σαρακοστής, για να μας θυμίζει του Αδάμ της ευδαιμονία και την πτώση του από αυτή· να μας θυμίζει ακόμα ότι με τη συμμετοχή μαςστο παρόν Ξύλο δεν πεθαίνουμε πια αλλά ζωογονούμαστε».
π. Αλεξάνδρου Σμέμαν/dogma.gr

Το Μήνυμα της Κυριακής 3-4-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ΚΥΡΙΑΚΗ Γ! ΝΗΣΤΕΙΩΝ -ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ
03-04-2016)




Γ' Κυριακή τῶν Νηστειῶν (Σταυροπροσκυνήσεως) 3-4-2016) 
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ 
( Μάρκου η' 34 - θ'1)
Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, πολύ σοφά, ἀφιερώνει αὐτήν τήν τρίτη Κυριακή τῶν Νηστειῶν, πού εἶναι τό μέσον τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς, στόν Τίμιο Σταυρό. Διότι ἡ πορεία πρός τά οὐράνιά ἀγαθά πού μᾶς  ὑποσχέθηκαν τά ἀψευδῆ χείλη Τοῦ Κυρίου μας εἶναι σταυροαναστάσιμη.
Ὁ Κύριος μας δέν ὑπόσχεται ἐπίγεια δόξα καί καλοαναθρεμμένη ζωή, ἀλλά ἀντίθετα σταυρό καί κόπο πολύ γιά τήν πορεία μας αὐτή πρός τόν οὐρανό. 

Ὅπως ἐκεῖνος  σταυρώθηκε καί πέρασε μέσα ἀπό το μαρτύριο γιά νά μᾶς σώσει ἔτσι ὁ ἴδιος προτείνει σέ μᾶς νά ἀκολουθήσουμε τό ἅγιο παράδειγμα του καί νά σηκώσουμε μαζί μέ Ἐκεῖνον τόν νέον Κυρηναῖον, ὁ καθένας μας τόν δικό του σταυρό, ἀφοῦ ὅμως πετάξει ὁ καθένας μας στόν κάλαθο τῶν ἀχρήστων τόν ἐγωισμό καί τά πάθη του, ὥστε ἄν τηρήσουμε τίς θεῖες προσταγές του καί ἄν ὀμολογήσουμε ὡς τόν μόνον Σωτῆρα καί Λυτρωτή, ὡς τόν μόνον ἀληθινόν Θεόν, τότε καί ἐκεῖνος θά μας ὀμολογήσει ἔμπροσθεν τοῦ Πατρός του τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς καί θά μᾶς ἀναδείξει υἱούς καί θυγατέρες του κατά τή Θείαν αὐτοῦ Χάριν. 

Γιά αὐτόν λοιπόν τόν λόγο, ἡ Ἐκκλησία μας τοποθετεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν στό κέντρο τοῦ Ναοῦ , γιά νά μᾶς δώσει ἀφενός μέν δύναμιν καί κουράγιο γιά τή συνέχισιν τῆς νηστείας μας, καθώς καί γιά νά μας θυμίσει τί θυσία ἔκανε γιά μᾶς τούς ἀνθρώπους εἰς τον Γολγοθᾶν, ἀφετέρου δέ γιά νά μᾶς πεῖ ὅτι ἡ ζωή μας εἶναι σταυρός πού ἄν τόν σηκώσουμε μέ χαρά (σταυρώνοντας τά πάθη καί τίς ἀδυναμίες μας) μᾶς περιμένει καί μᾶς ἡ Ἀνάσταση. Ὁ Σταυρός, λοιπόν, ἀδελφοί μου εἶναι ἡ Ἐλπίδα μας. Χωρίς Σταυρό, ἀδελφοί μου, δέν θά ἀκολουθοῦσε καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ , οὔτε καί ἡ δική μας Σωτηρία . 

Γιά αὐτό, ἀδελφοί, εἶναι ἀνάγκη ὅλοι μας νά ὀμολογοῦμε Χριστόν Ἐσταυρωμένον καί Ἀναστάντα. Ἀμήν. 

π. Νικ. Ζουναρέλης 
----------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
----------------------------------