Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Mυλοπόταμος Οδοιπορικό στην ερημιά και τη σιωπή


Οδηγώντας προς την Κάτω Χώρα των Κυθήρων, περνά κανείς τα Αρωνιάδικα και στα Δόκανα στρίβει αριστερά με κατεύθυνση τη δυτική ακτή του νησιού. Εδώ υπάρχει αρκετή βλάστηση, αν σκεφτεί κανείς την ερημιά που επικρατεί στο μεγαλύτερο μέρος του νησιού. Το πρώτο χωριό στα τρία χιλιόμετρα είναι οι Αραίοι και ακολουθεί ο Μυλοπόταμος, μια ολόκληρη αγροτική κοινότητα κτισμένη δίπλα στα ερείπια μιας βενετσιάνικης καστροπολιτείας. Τα σπίτια του σημερινού Μυλοπόταμου έχουν μορφολογική ομοιογένεια, που δίνει χρώμα στον σύγχρονο οικισμό: κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να ίσχυε και για τη μεσαιωνική πόλη. Μέσα στο κάστρο τα σπίτια είναι κτισμένα σε συγκροτήματα διώροφων κατοικιών, λόγω της στενότητας του χώρου. Οι δύο όροφοι δεν επικοινωνούν εσωτερικά, αλλά ανέβαινες στον πάνω όροφο μέσω μιας σκάλας εξωτερικής, που κατέληγε σε πλατύσκαλο ή εξώστη. Οι ισόγειοι χώροι ήταν βοηθητικοί, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα σύγχρονα χωριατόσπιτα, στεγάζονταν με κυλινδρικούς θόλους και θερμαίνονταν με γωνιακό τζάκι. Βασικά οικοδομικά τους χαρακτηριστικά ήταν τα φουρούσια, οι αφανείς γωνιακοί λίθοι και η αργολιθοδομή, ο «ηλιακός» εξώστης και η καμινάδα. Ένας σχετικά σύντομος περίπατος στις επάλξεις προσφέρει τη μοναδική θέα ενός πελάγους που το διεκδίκησαν όλες οι ηγέτιδες δυνάμεις της νότιας Ευρώπης στους πενήντα αιώνες της ιστορίας του νησιού. Μόλις μετά βίας ιχνηλατείς τους τελευταίους επτά αιώνες στα ερείπια του μπούργκου του Μυλοπόταμου.
Δεν μαρτυρείται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κάποιος νεολιθικός οικισμός ανάλογος με εκείνον της Γραμμικής Α που εντόπισε ο Γ. Σακελλαράκης στον Άη Γιώργη στο Βουνό, ή παρεμφερής με τα μινωϊκά ευρήματα (3000-1200 π.Χ.). Το Τσιρίγο πρέπει να είχε εποικισθεί από Φοίνικες και Κρήτες εμπόρους κατά το δεύτερο ήμισυ του 9ου π.Χ. αιώνα, ενώ λείψανα της Εποχής του Χαλκού στο Καστρί (Παλαιόπολη) χρονολογήθηκαν ανάμεσα στο 2500 και το 1500 π.Χ. Ακολούθησαν οι Μυκηναίοι, ενώ οι Αργίτες χρησιμοποίησαν το νέο αυτό ορμητήριό τους κατά των Σπαρτιατών, που τελικά το κατέκτησαν, το 546 π.Χ. Κατόπιν, το νησί της Κυθερείας Αφροδίτης (σημ. 1) πέρασε, διαδοχικά, από τα χέρια των Λακεδαιμονίων στα χέρια των Αθηναίων και τανάπαλιν, μέχρι που, το 21 π.Χ., ο Οκταβιανός Αύγουστος το «προίκισε» στον ευγενή Γάιο Ιούλιο Ευρυκλή.

Σε ποιον ανήκε ο Μυλοπόταμος

Το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε για την περιοχή Μυλοποτάμου είναι πως θα πρέπει να είχε κάποιο ανεξερεύνητο ιερό, είτε ίσως χρησιμοποιήθηκε ως παρατηρητήριο (βίγλα) για ναυτικές εξορμήσεις. Οι πρώτοι τέσσερις χριστιανικοί αιώνες του νησιού παραμένουν σκοτεινοί, ενώ από το 395 μ.Χ. τα Κύθηρα υπάγονται στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος ως μια αραιοκατοικημένη, άγονη περιοχή. Στα 530 μ.Χ. υποτάχθηκαν, μαζί με τα υπόλοιπα Ιόνια νησιά, στη διοίκηση της Επαρχίας της Ελλάδος, με βυζαντινό ανθύπατο (proconsul) (σημ. 2).

Γρήγορη ιστορική αναδρομή

Η νεότερη ιστορία του νησιού αρχίζει με το συνοικισμό του Αγίου Γεωργίου και με μαρτυρίες για μετάβαση, εδώ, του Αγίου Θεοδώρου και για μαρτύριο (άθλησιν) της Αγίας Ελέσσας. Επί αυτοκράτορα Κώνσταντος (641-668) η Επισκοπή Κυθήρων υπάγεται στη δικαιοδοσία του Πάπα. Επί Λέοντος Γ΄ Ισαύρου και μετά την Εικονομαχία (717-741), η εν λόγω Επισκοπή επιστρέφει στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Από ένα ανώνυμο χρονικό του 16ου αιώνα μαθαίνουμε ότι, ήδη στο ξεκίνημα του 12ου αιώνα, είχε ιδρυθεί ο συνοικισμός Παλαιοχώρας (Αγίου Δημητρίου), τα ερείπια του οποίου σώζονται σήμερα ως μοναδικό ίχνος της βυζαντινής ιστορίας του νησιού. Εκείνη την εποχή οι κάτοικοι επέλεγαν κάποιον για να τους διοικεί, κι αυτός με τη σειρά του λογοδοτούσε στο δεσπότη Σπάρτης ή στον ομόλογό του Μονεμβασίας (σημ. 3). Ο εγχώριος πληθυσμός ευγενών θα πρέπει να προερχόταν από κάστρα της Λακωνικής μέχρι το 1390-93, όταν η Ενετική Σύγκλητος υπήγαγε τα Κύθηρα στο regimen της Κρήτης. Ιδρυτές της Παλαιοχώρας πρέπει να ήταν Κωνσταντινουπολίτες που μετοίκησαν δυσαρεστημένοι από τη βαριά φορολογία του Μιχαήλ Παλαιολόγου.

Σταυροφορίες

ΒΑΤΙΚΑ.ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΑ ΚΟΝΤΡΑΦΟΥΡΙΑΝΙΚΑ.

( φωτό αρχείου )
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε σήμερα τετάρτη 28/06 στις 16:30 στην περιοχή Κοντραφουριάνικα στα Βάτικα . Η επέμβαση της πυροσβεστικής ήταν άμεση με οχήματα και άντρες του κλιμακίου Νεάπολης. Κάηκαν σύμφωνα με πληροφορίες περίπου 4 στρέμματα χαμηλής δασικής βλάστησης κάποια ελαιόδεντρα και λάστιχα ποτίσματος Το ευτύχημα ήταν που δεν φυσούσε και γρήγορα τέθηκε η φωτιά υπό έλεγχο και αποφεύθηκαν τα χειρότερα. Η πυροσβεστική υπηρεσία διενεργεί προανάκριση για τα αίτια της φωτιάς.

ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

ΛΑΚΩΝΙΑ.Παρουσιάζεται η μελέτη για τις λιμενικές εγκαταστάσεις

Η μελέτη Λειτουργικού Σχεδιασμού των Λιμενικών Εγκαταστάσεων Μονεμβασίας (Από «Μαρίνα» έως «Βόρεια Προβλήτα») παρουσιάζεται την Παρασκευή 1η Ιουλίου και ώρα 5.30΄ το απόγευμα στη Μονεμβασία, στο ξενοδοχείο «Λαζαρέτο».
  
Τη μελέτη θα παρουσιάσουν οι μελετητές από το γραφείο MARNET, στο οποίο έχει ανατεθεί η ανωτέρω εργασία. Θα παρουσιαστεί μία ολοκληρωμένη πρόταση, επανακαθορίζοντας το λειτουργικό σχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, αντιμετωπίζοντας τυχόν προβλήματα και δυσλειτουργίες που έχουν παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια αλλά και δίνοντας τη δυνατότητα με νέα έργα να εξελιχθεί η Μονεμβασία σε σύγχρονο και ασφαλή λιμένα. 
  
Ο πρόεδρος ΔΛΤ Μονεμβασίας Χ. Κουτσονικολής και ο αντιδήμαρχος Μονεμβασίας Σ. Χριστάκος απευθύνουν πρόσκληση στους δημότες, προκειμένου να ενημερωθούν σωστά αλλά και να διατυπώσουν τυχόν απορίες που θα προκύψουν από τη μελέτη. - 


See more at: http://www.lakonikos.gr

Παράταση πρόσκλησης οχημάτων σε ΚΤΕΟ μέχρι τέλος του 2016


Παράταση πρόσκλησης οχημάτων σε ΚΤΕΟ μέχρι τέλος του 2016

Η ασφάλεια των πολιτών και των οχημάτων αποτελεί πρωταρχικό και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της Περιφέρειας.
Σε καιρούς οικονομικά δύσκολους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Π.Ε. Νήσων Αττικής και παρά τις καταβληθείσες άκαρπες προσπάθειες για εξασφάλιση δημόσιου κινητού ΚΤΕΟ, με εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Χατζηπέρου Παναγιώτη υπογράφηκε από τη Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και αναρτήθηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ 6ΓΑΧΟΡ1Κ -310 η απόφαση για παράταση πρόσκλησης οχημάτων για ΚΤΕΟ. 
Μέχρι να επιλυθεί οριστικά η εξασφάλιση της μόνιμης λειτουργίας Κινητών Μονάδων ΚΤΕΟ, η εξάμηνη παράταση προσκλήσεως αποτελεί ανάσα ανακούφισης για τους κατοίκους των νησιών του Αργοσαρωνικού, οι οποίοι, σε διαφορετική περίπτωση, θα εκκαλούντο να επιβαρυνθούν με την δαπάνη μετάβασης και τη δυσκολία από την ακτοπλοϊκή σύνδεση, προκειμένου να εφοδιασθούν τα απαραίτητα πιστοποιητικά καλής και ασφαλούς λειτουργίας των οχημάτων τους . 
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων δήλωσε πως η προσπάθεια συνεχίζεται και ελπίζει ότι μέσα στο 6μηνο θα έχει υπάρξει λύση.

ΒΑΤΙΚΑ.Περιήγηση στο πανέμορφο και άγνωστο δυστυχώς στους περισσότερους κάστρο των Βατίκων, στην Λακωνία.

Κρυμμένοι Θησαυροί στην Ελλάδα! 
Περιήγηση στο πανέμορφο και άγνωστο δυστυχώς στους περισσότερους κάστρο των Βατίκων, στην Λακωνία. 
Μόλις 2 χιλ. από την Νεάπολη Λακωνίας και πρόσφατα αναστηλωμένο, μας μεταφέρει σε άλλες εποχές, με πανέρμοφη θέα, σε όλο τον κάμπο των Βοιών, της Ελαφονήσου και των Κυθήρων.
Δεν του έχει δοθεί κάποιο συγκεκριμένο όνομα, γι’ αυτό συχνά αναφέρεται ως κάστρο των Βατίκων (Βοιών), κάστρο του Μεσοχωρίου, ή κάστρο της Αγίας Παρασκευής λόγω του ομώνυμου ναού που βρίσκεται στους πρόποδες του υψώματος.
Χτίστηκε στην υστεροβυζαντινή εποχή, πιθανόν από Φράγκους κατακτητές, για να ελέγχει την κίνηση των καραβιών στον όρμο των Βατίκων, πάνω σε έναν μικρό λόφο ώστε να έχει δύσκολη πρόσβαση σε περίπτωση επίθεσης.
Πάνω στο Κάστρο εκτιμάται ότι υπήρχαν τρία μεγάλα κτίσματα, μία εκκλησία και ένας τριόροφος πύργος, παρατηρητήριο του όρμου. Περιμετρικά του Κάστρου υπάρχουν οχυρωματικά κτίσματα που ενίσχυαν την άμυνα του.
Κατά τη διάρκεια της Φραγκοκρατίας, όλη η περιοχή που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Κάστρου παραχωρήθηκε από τον Γουλιέλμο Βιλεαρδουΐνο τον Β’ στους άρχοντες της Μονεμβασιάς, για να περάσει αργότερα στην ιδιοκτησία του Δεσποτάτου του Μυστρά.
Πληροφορίες απο τους κατοίκους της περιοχής λένε πως μετά πέρασε στα χέρια τοπικής αρχόντισας, που μετά τον θάνατο της εγκαταλήφθηκε.
Με πρωτοβουλία των τοπικών αρχών, συλλόγων και κατοίκων της περιοχής, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια για την αναστήλωση του ή οποία ξεκίνησε το 2012, καθιστώντας το πλέον επισκέψιμο, με εύκολη πρόσβαση και χωρίς πρόβλημα στάθμευσης.
Filmed and Edited by Drone Solutions Greece.
Για περισσότερες πληροφορίες για την Drone Solutions επισκεφτείτεhttp://www.dronesolutions.gr/
Μπορείτε να δείτε το βίντεο και στο κάναλι μας στο YouTube :https://www.youtube.com/channel/UCp0OE6lPLJedQmoxMCjGnXQ

Κάνουν κουπί" από την Πάτρα μέχρι τα Κύθηρα για να χαρίσουν ζωή !

Πάτρα - Κύθηρα με καγιάκ. Δύο τολμηροί κωπηλάτες του South Evian Gulf team 'Αγγελος Χριστοφίδης και Αποστόλης Κάτσινος επιχειρούν για έκτη συνεχή χρονιά ένα ναυτικό εγχείρημα συνολικής απόστασης 270 ναυτικών μιλίων, με απόπλου την Κυριακή 3 Ιουλίου 2016 από την Πάτρα.
Σκοπός της αποστολής τους είναι η διάδοση της εθελοντικής δωρεάς μυελού των οστών, σε συνεργασία με το Κέντρο Εθελοντών Δοτών Μυελού των Οστών του Πανεπιστημίου Πατρών (ΚΕΔΜΟΠ) «Χάρισε Ζωή». Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο 'Αγγελος Χριστοφίδης «κάθε φορά που βγαίνουμε στην ανοιχτή θάλασσα δεν αρκεί να ξέρουμε που πάμε, διαβάζοντας τον χάρτη και την πυξίδα με βάση το σχέδιο πλεύσης που με προσοχή και λεπτομέρεια εκπονήσαμε. Πρέπει, πριν ακόμα πιάσουμε κουμπάσο και διπαράλληλο, να ξέρουμε και εκείνο το συνειδητό «γιατί» που στη ζωή μας ορίζει, ή θα έπρεπε να ορίζει, όλες τις πράξεις μας, από τη μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερη».
Η εκκίνηση θα γίνει από την Πάτρα, καθώς αποτελεί την έδρα του ΚΕΔΜΟΠ - «Χάρισε Ζωή», και πιο συγκεκριμένα από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Πατρών. Στην συνέχεια, η αποστολή θα επιχειρήσει τη διάσχιση της δυτικής και νότιας Πελοποννήσου με στάσεις σε Κυπαρισσία, Πύλο, Κορώνη, Πόρτο-Κάγιο, Ελαφόνησο και με τελικό κατάπλου στα Κύθηρα. Κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος, θα πραγματοποιηθεί εκστρατεία ενημέρωσης για την εθελοντική δωρεά μυελού των οστών, με κύριο σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών και την ενίσχυση της ελληνικής δεξαμενής εθελοντών δοτών.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χριστοφίδης «από την πρώτη μέρα που φτιάξαμε την ομάδα, το 2010, μέχρι και τώρα που ετοιμαζόμαστε για την 6η κατά σειρά μεγάλη αποστολή, ξέραμε τις βαθύτερες αιτίες, που εξακολουθούν να συνιστούν την πρωταρχική δύναμη, το καύσιμο, την ενέργειά μας. Η πρώτη είναι η επιδίωξη της ελευθερίας, ένα αγαθό -το πολυτιμότερο μαζί με την υγεία- απειλούμενο και δυσεύρετο σε αυτόν τον κόσμο της ακραίας πειθάρχησης, εκμετάλλευσης, χειραγώγησης και ελέγχου. Στη θάλασσα γίνεσαι πάλι κύριος του εαυτού σου, υπακούοντας μόνο στους δικούς της νόμους και κανόνες. Η δεύτερη είναι απλώς το καθήκον μας, όπως απορρέει από την ίδια μας τη συνείδηση, να πορευθούμε σε έναν άλλον δρόμο αντίστασης: στον δρόμο της αλληλοβοήθειας. Να βάλουμε κι εμείς, ως ομάδα, ένα λιθαράκι στο χτίσιμο μίας νέας, ισχυρής, συλλογικής συνείδησης, ιεραρχώντας το συμφέρον της κοινότητας πάνω από αυτό του ατόμου. Καταπολεμώντας την αδιαφορία και την απάθεια» και συμπληρώνει: «Δεν μας κουράζει το κουπί. Και αν η απέναντι στεριά μοιάζει ακόμα μακρινή και αθέατη, κάποτε θα τη φτάσουμε».
Η Ελλάδα σήμερα διαθέτει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά εγγραφής εθελοντών δοτών μυελού των οστών, με αποτέλεσμα συχνά ασθενείς με πιθανά ιάσιμες μορφές καρκίνου του αίματος (όπως λευχαιμία, ο πιο συνηθισμένος καρκίνος στα μικρά παιδιά) να χάνονται επειδή δεν βρίσκουν συμβατό εθελοντή δότη. Όπως τονίζουν οι δυο εθελοντές κωπηλάτες, «μπορούμε σήμερα κιόλας να γίνουμε εθελοντές δότες μυελού των οστών, απλά, ανώδυνα και ακίνδυνα, και ίσως αύριο να είμαστε αυτοί που θα δώσουν ζωή σε κάποιον άνθρωπο που κινδυνεύει».
Η αποστολή τίθεται υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πατρών και της Ελληνικής Περιφέρειας της Παγκόσμιας Ομογενειακής Οργάνωσης ΑΗΕΡΑ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
eleftheriaonline.gr

ΒΑΤΙΚΑ.Φάρσα για βόμβα στο Δημαρχείο Ελαφονήσου.

Φάρσα για βόμβα στο Δημαρχείο Ελαφονήσου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αστυνομία και το μεικτό ,από την πρώτη στιγμή έθεσαν σε περιφρούρηση το δημαρχείο μέχρι να φθάσει ο ειδικός σκύλος.
Τελικά μετά την έρευνα αποδείχθηκε μια κακόγουστη φάρσα που έκανε κάποιος ανόητος και αναστάτωσε τους πάντες.
Το νησί της Ελαφονήσου επανήλθε στις καθημερινές δραστηριότητες με την τουριστική επισκεψιμότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα για αρχές καλοκαιριού.


Πηγή 
Συμβαίνει Τώρα

Ανακοίνωση του ΚΚΕ Λακωνίας:: “Όχι ανεμογεννήτριες στα Κουλέντια – Κάτω τα χέρια από τους αγωνιστές”

Ανακοίνωση του ΚΚΕ Λακωνίας:
«Η τομεακή επιτροπή Λακωνίας του ΚΚΕ καταγγέλλει τη δίωξη δύο αγωνιστών από το χωριό Κουλέντια του δήμου Μονεμβάσιας επειδή συμμετείχαν σε κινητοποίηση των κατοίκων της περιοχής ενάντια στην εγκατάσταση αιολικού πάρκου στο χωριό τους από ιδιωτική επιχείρηση.
Μετά τη συνθήκη του Μάαστριχτ οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, με τη στήριξη όλων των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο διαμόρφωσαν το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την απελευθέρωση της ηλεκτρικής ενέργειας, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και τη σίγουρη κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.
Με την πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων η “φάμπρικα” των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) έχει εξελιχθεί σε πραγματική “ενεργειακή θηλιά” για εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, μικρούς ΕΒΕ και φτωχούς αγρότες, για το σύνολο των λαϊκών στρωμάτων. Το κόστος από την εγγυημένη για δεκαετίες και με πολύ υψηλή τιμή προαγορά της παραγόμενης από ΑΠΕ ηλεκτρικής ενέργειας μετακυλίεται στους λαϊκούς καταναλωτές, ενώ η κατασκευή αυτών των έργων έχει σημαντικές περιβαλλοντικές συνέπειες στην ευρύτερη περιοχή.
Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτά τα οικονομικά κίνητρα, χρόνια τώρα η περιοχή της Λακωνίας και ιδιαίτερα οι κορυφογραμμές του δήμου Μονεμβάσιας έχουν μπει στο στόχαστρο των καπιταλιστών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ανεμογεννητριών.
Στη θέση Αλώνια της τοπικής κοινότητας Κουλεντίων επιχειρηματικός όμιλος θέλει να εγκαταστήσει συγκρότημα ανεμογεννητριών παρά την αντίθετη απόφαση του δήμου Μονεμβάσιας και την άρνηση των κατοίκων όχι μόνο της ΤΚ Κουλεντίων αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Μετά από κινητοποιήσεις των κατοίκων που έγιναν στη θέση Αλώνια στις 9 Ιουνίου για να διαμαρτυρούν για το έγκλημα που επιχειρείται στην περιοχή τους, μετά από απαίτηση της εταιρείας διώκονται δύο κάτοικοι της ΤΚ Κουλεντίων και μάλιστα η δίκη ορίστηκε για την Παρασκευή 1 Ιουλίου.
Η ΤΕ Λακωνίας στηρίζει τον δίκαιο αγώνα των κατοίκων της περιοχής για τη μη εγκατάσταση ανεμογεννητριών και συμπαραστέκεται στους διωκόμενους αγωνιστές.
Φιλολαϊκή λύση μπορεί να υπάρξει όταν οι πλουτοπαραγωγικές πηγές για την παραγωγή ενέργειας (ορυκτά, ήλιος, αέρας, υδάτινοι πόροι) γίνουν λαϊκή περιουσία ώστε στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας ένας δημόσιος φορέας ενέργειας θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων».

Κύπελλο Ποδοσφαίρου - Κύθηρα vs Αυστραλία!!!!

Το πρώτο κύπελλο ποδοσφαίρου που θα παίξουν οι Τσιριγώτες που μένουν στα Κύθηρα με τους Τσιριγώτες που μένουν στην Αυστραλία!!! Κύθηρα vs Αυστραλία!!!! 

Θα παιχτούν 2 παιχνίδια, 1 με μικρούς και 1 με μεγάλους στο Γήπεδο Παναγιώτη Μάγειρος στο Λιβάδι Κυθήρων στης 9 Ιουλίου.

Δωρεάν προληπτικός έλεγχος οστεοπόρωσης και καρκίνου του μαστού στο Δήμο Μονεμβασίας

Ο δήμος Μονεμβασίας σε συνεργασία με το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων διοργανώνει στις έδρες των δημοτικών ενοτήτων του δωρεάν μέτρηση οστικής πυκνότητας, με υπερηχογράφημα πτέρνας, σε γυναίκες άνω των 45 ετών. Οι εξετάσεις μέτρησης θα διεξαχθούν από τις 15 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, ενώ δηλώσεις συμμετοχής γίνονται μέχρι την Παρασκευή 19 Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι μέχρι τις 20 Ιουλίου υποβάλλονται και οι δηλώσεις για τονδωρεάν προληπτικό έλεγχο καρκίνου του μαστού σε γυναίκες του δήμου χωρίς διαγνωσμένη νόσο.
Περισσότερες πληροφορίες δίνονται στα τηλέφωνα επικοινωνίας 27323 60570 (κ. Τζάκα) και 27323 60536 (κ. Μπατσάκη).

ΙΘΑΚΗ-ΚΥΘΗΡΑ

 Ο νοσταλγός Οδυσσέας ατενίζει την αγαπημένη του Ιθάκη.
Από το σύμπλεγμα των 7 νησιών του Ιονίου, που είναι άρρηκτα ενωμένα ιστορικά και μεταφυσικά, 2 κατόρθωσαν να γίνουν σύμβολα σ’ ολόκληρο τον πολιτισμένο κόσμο. Η Ιθάκη και τα Κύθηρα. Και τα δύο νησιά ανέκαθεν τα αναζητούσαν οι άνθρωποι, κι έψαχναν με λαχτάρα να τα βρουν, γιατί ήταν γι αυτούς ένα λυτρωτικό όραμα. Με μια διαφορά. Η Ιθάκη για τον Οδυσσέα της Ομηρικής ή της σύγχρονης εποχής είναι η επιστροφή σ’ ένα τόπο γνωστό κι αγαπημένο. Ο νοσταλγός γνωρίζει την Ιθάκη. Γύρισε τόπους και τόπους κι αφού τέλειωσε το μεγάλο ταξίδι, επιλέγει την Ιθάκη, που είναι γι αυτόν ο καλύτερος των δυνατών κόσμων. 
Αντίθετα ο επιβάτης για τα Κύθηρα δεν τα γνωρίζει, τα φαντάζεται. Εδώ δεν έχομε νόστο, επιστροφή, εδώ έχομε τάση φυγής σ’ ένα κόσμο σχεδόν εξωπραγματικό, που για την ουμανιστική Ευρώπη ταυτίστηκε με την ομορφιά και τον έρωτα. Στην περίπτωση των Κυθήρων έχομε την αέναη αναζήτηση ενός ιδεατού τόπου έρωτα και ευτυχίας που βρίσκεται κρυμμένος στο νησί της Αφροδίτης


Πηγή Eleni Harou
Κύθηρα. Το λιμάνι του Αγίου Νικολάου (Αυλαίμονα) με το Βενετικό Καστέλλο. Στο βάθος το βουνό του αγίου Γεωργίου με το μινωικό ιερό κορυφής.

Γιορτή των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου

Των δύο μεγάλων και κορυφαίων αποστόλων του Χριστού, του Πέτρου και του Παύλου, τη μνήμη εορτάζει στις 29 Ιουνίου η Εκκλησία μας. Προς αυτούς τους δύο μεγάλους άνδρες της θα αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο της τιμής και της ευγνωμοσύνης για την ανυπολόγιστα μεγάλη συμβολή τους στο έργο της διαδόσεως της χριστιανικής πίστεως και της εδραιώσεως της Εκκλησίας μας. Στις εικόνες τους ζωγραφίζονται οι δύο απόστολοι να κρατούν την Εκκλησία, που συμβολικά εικονίζεται με ένα μικρό βυζαντινό ναό. Γιατί και οι δύο αυτοί απόστολοι υπήρξαν πράγματι οι στύλοι και οι ακρογωνιαίοι λίθοι, επάνω στους οποίους οικοδομήθηκε το ιερό ίδρυμα της Εκκλησίας του Χριστού. Και συνημμένοι και οι δύο σε μία εορτή, εικονισμένοι σε μία εικόνα, συμβολίζουν την ενότητα της πίστεως, την ενότητα της Εκκλησίας, που απετελέσθη από ετερογενή στοιχεία, την περιτομή -τους Εβραίους- προς τους όποιους εστράφη το ιεραποστολικό έργο του Πέτρου, και τα έθνη -τους ειδωλολάτρες- για τον εκχριστιανισμό των οποίων κοπίασε ο απόστολος των Εθνών, ο Παύλος. Αυτός ακριβώς ήταν και ο λόγος που προκάλεσε τη σύσταση κοινής εορτής των δύο κορυφαίων, όταν το έτος 258 στις 29 Ιουνίου ο πάπας Σίξτος ο Β’ μετακόμιζε τα οστά τους στην κατακόμβη του αγίου Σεβαστιανού της Ρώμης. Και ήταν τόσο επιτυχής η συζυγία αυτή, ώστε πολύ γρήγορα η εορτή αυτή έγινε παγκόσμιος, εορταζομένη «εν πάσαις ταις κατά τόπον αγίαις του Θεού εκκλησίαις». Οι άλλες εορτές των αποστόλων και η μνήμη του θανάτου τους επισκιάσθηκαν από τη νέα εορτή. Γι’ αυτό και σπάνια θα βρει κανείς ναό τιμώμενο στο όνομα ενός μόνο από τους δυο κορυφαίους και εικόνα που να εικονίζει τον ένα μόνο από αυτούς. Αντιθέτως δεν υπάρχει πόλις ή χωριό που να μη έχει ναό ή παρεκκλήσιο επ’ ονόματι των δύο μεγάλων αποστόλων. Άπειρες είναι οι εικόνες τους. Κοινή η τιμή, κοινή η προσκύνηση, κοινός ο εορτασμός, όπως κοινό ήταν το έργο τους και κοινή η αποστολή τους και κοινή η δόξα τους.

Δεν έχει κανείς παρά να διαβάσει την εποποιία των κορυφαίων, όπως με συγκινητική απλότητα περιγράφεται από τον αυτόπτη και αυτήκοο των περισσοτέρων περιστατικών συγγραφέα των Πράξεων των Αποστόλων, τον Ευαγγελιστή Λουκά. Τις ακούσαμε να διαβάζονται στους ναούς μας κατά την περίοδο του Πεντηκοσταρίου και παρακολουθήσαμε στα αποστολικά αναγνώσματα των Κυριακών από του Πάσχα μέχρι της Πεντηκοστής τα μεγάλα βήματα τους για την κατάκτηση της Οικουμένης. Πώς πήραν τη σημαία του Χριστού, το Σταυρό, και τον περιήγαγαν στα πέρατα του κόσμου μέχρι που τον φύτευσαν στην καρδιά της αυτοκρατορίας, τη Ρώμη. Θα δει στο βιβλίο των Πράξεων τους αγώνες και τα παθήματα τους αλλά και τα περίλαμπρα τρόπαιά τους. Τα ίχνη τους σημειώθηκαν άσβεστα στις καρδιές των πιστών. Κάθε πόλη και χώρα έχει να επιδείξει με ευλάβεια τα σημάδια που άφησαν τα πόδια τους, τα ωραία πόδια «των ευαγγελιζομένων την ειρήνην, των ευαγγελιζομένων τα αγαθά», τη σωτηρία. Χαρακτηριστικά ομιλεί για τον απόστολο Παύλο ενα τροπάριο, η «υπακοή», της ακολουθίας του όρθρου της μνήμης τους:
«Ποία φυλακή ουκ έσχε σε δέσμιον; ποία δε Εκκλησία ουκ έχει σε ρήτορα; Δαμασκός μέγα φρονεί επί σοι Παύλε· είδε γαρ σε σκελισθέντα φωτί. Ρώμη σου το αίμα δεξαμενή και αύτη κομπάζει. Αλλ’ η Ταρσός πλέον χαίρει και πόθω τιμά σου τα σπάργανα. Αλλ’ ω Παύλε απόστολε, το καύχημα της οικουμένης, προφθάσας ημάς στήριξον».

Και γύρω από αυτά τα ενθυμήματα της διαβάσεως των αποστόλων πανηγύριζαν οι πόλεις και οι χώρες κατά την ημέρα αυτή, όσες δεν είχαν την τιμή, όπως η Ρώμη, να κατέχουν τα ιερά των λείψανα. Ιδίως ο ελληνικός χώρος είχε να επίδειξει πολλά τέτοια αναμνηστικά σημεία της διαβάσεως του μεγάλου αποστόλου του, του Παύλου. Αλλού έδειχναν και τιμούσαν τη φυλακή, όπως στους Φιλίππους, αλλού το βήμα, όπως στη Βέρροια, αλλού τον τόπο της δίκης, όπως το βήμα του Γαλλίωνος στην Κόρινθο, αλλού το βράχο όπου πάτησαν τα πόδια του και εκήρυξαν το λόγο, όπως στον Άρειο Πάγο στην Αθήνα, αλλού το λιμάνι στο οποίο αποβιβάσθηκε, όπως στους Καλούς λιμένες της Κρήτης και στη Λίνδο. Αλλού συνέδεσαν το πέρασμά του με μύθους και τερατουργίες, όπως στη Μυτιλήνη, όπου έδειχναν τον τόπο όπου φόνευσε διά προσευχής φοβερό δράκοντα. Δεν έχει σημασία αν το αφήγημα αυτό είναι μύθος· δείχνει συμβολικά πως αντελήφθη ο λαός το δυναμικό πέρασμα του αποστόλου, την εξόντωση της θηριώδους ειδωλολατρίας με τη δύναμη του Χριστού.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη επιδεικνύουν και σήμερα τον τόπο όπου κήρυξε ο απόστολος των Εθνών, στο αρχαίο παρεκκλήσιο της Μονής Βλατάδων και τον τόπο όπου καταδιωκόμενος κατέφυγε, στο μικρό σπήλαιο -αγίασμα κοντά στην ομώνυμό του συνοικία. Κατά τον ΙΕ’ αιώνα, ο Συμεών, που είναι ο τελευταίος αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης προ της αλώσεως της πόλεως αυτής από τους Τούρκους (1430), μαρτυρεί ότι στο ναό της Αχειροποιήτου εφυλάσσετο και ετιμάτο κατά τη μνήμη των αποστόλων ο λίθος, πάνω στον οποίο δέθηκε και ραβδίσθηκε ο απόστολος. Το τυπικό του πανηγυρικού εορτασμού, όπως ετελείτο τότε στην Θεσσαλονίκη, μας το δίδει ο Συμεών στο ανέκδοτο Τυπικό του. Αφ’ εσπέρας ετελείτο, χοροστατούντος του μητροπολίτου, η ακολουθία του εσπερινού στην Αγία Σοφία. Μετά το τέλος του εσπερινού εγίνετο λιτανεία και ψάλλοντες τα ιδιόμελα της λιτής έφθαναν στο ναό «του αγίου Παύλου τω συγκειμένω τω ναώ της Θεοτόκου της Αχειροποιήτου, ένθα και ο λίθος, εν ω έτυψαν αυτόν». Στο λίθο είχε χαραχθεί το ακόλουθο επίγραμμα, ανέκδοτο επίσης, που σώζεται σ’ ένα χειρόγραφο της βιβλιοθήκης της Βιέννης:
«Εν τώδε Παύλος ταννυθείς πριν τω λίθω,
ήνεγκε ράβδων αφορήτους αικίας,
ξεσθείς δε τανύν μορφοτύπων γλυφίδι,
τας προσκυνήσεις λαμβάνει και τα γέρα».


«Γι’ αυτούς λοιπόν τους δύο κορυφαίους αποστόλους τον Πέτρο και τον Παύλο, τι μεγαλύτερο εγκώμιο θα μπορούσε κανείς να επινόησει», παρατηρεί το συναξάριο της ημέρας, «παρά τη μαρτυρία και ανακήρυξη του Κυρίου γι’ αυτούς; Τον μεν ένα τον μακάρισε και πέτρα τον ονόμασε, επάνω στην οποία είπε ότι θα ιδρύσει την Εκκλησία Του. Για τον άλλον δε είπε ότι θα γίνει το σκεύος της εκλογής Του και ότι θα βαστάσει το όνομά Του ενώπιον τυράννων και βασιλέων».
Ι. Μ. Φουντούλη, από το βιβλίο «Λογική Λατρεία»
http://www.panagiachrysopolitissa.com

Τι θα γίνει τελικά με το θέμα του Κ.Τ.Ε.Ο. της Αντιπεριφέρειας Νήσων Πειραιώς, κύριε Χατζηπέρο ;;;;

Σύμφωνα με τα τα τελευταία γνωστά και μετά την τελευταία ισχύουσα παράταση σε 2 ημέρες, δηλαδή στις 30 Ιουνίου, εκπνέει η δοθείσα προθεσμία για τον έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο. όλων των οχημάτων της περιοχής.

Μετά την 30η Ιουνίου όλα τα οχήματα της Αντιπεριφέρειας νήσων Πειραιώς θα είναι εκπρόθεσμα και θα υπόκεινται και σε μία επί πλέον επιβάρυνση (πρόστιμο) 70 ευρώ.

Όπως είχε υποσχεθεί ο κ. Χατζηπέρος θα υπήρχε έγκαιρα αναγγελία παράτασης 6 μηνών και εν συνεχεία θα εδρομολογείτο η λύση της υπάρχουσας κινητής μονάδας Κ.Τ.Ε.Ο.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το γραφείο της Αντιπεριφέρειας νήσων Πειραιώς η αναγγελία καθυστερείται λόγω γραφειοκρατικής εμπλοκής της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής.

Και ειλικρινά αναρωτιόμαστε: Μπορεί τελικά 2-3 υπάλληλοι του κράτους που ζουν και συντηρούνται από τα χρήματα των πολιτών και παραμένουν εκεί χάρις στην δική μας ανοχή, να αποτελούν μια αέναη τροχοπέδη σε κάθε βήμα προς τα μπρός αυτού του τόπου ;;;;;

Αναμένουμε λοιπόν την ΑΜΕΣΗ και δυναμική ενέργεια του κ. Χατζηπέρου έτσι ώστε να λήξει άμεσα η εκκρεμότητα αυτή καθώς αναμένουμε και την ταχεία προώθηση της λύσης με την κινητή μονάδα του Κ.Τ.Ε.Ο., διότι είναι απαραίτητο στη Ευρώπη του 2016 να υπάρχει σωστός έλεγχος ΟΛΩΝ των οχημάτων και η ασφάλεια των οδηγών και επιβαινόντων στα οχήματα, χωρίς όμως αυτό να γίνεται με επί πλέον κόστος και ταλαιπωρία για τους κατοίκους των νησιών της Αντιπεριφέρειας, έτσι ώστε και αυτοί να αισθάνονται ασφαλείς αλλά και ισότιμοι με όλους τους υπόλοιπους κατοίκους της περιφέρειας Αττικής, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας.
-------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------