Δήμος Ευρώτα: Προθεσμίες και διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής στους πληγέντες από τον ανεμοστρόβιλο

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2059/τεύχος Β/06-07-2016 η αρ. πρωτ. ΔΑΕΦΚ/οικ.3057/A321/23.6.2016 απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα «Προθεσμίες και διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση και επισκευή κτιρίων πληγέντων από τον

ανεμοστρόβιλο στις 21 Σεπτεμβρίου 2015 σε περιοχές της ΠΕ Λακωνίας (ΔΚ Σκάλας, ΤΚ Λεήμονα, ΤΚ Έλους και ΤΚ Αστερίου δήμου Ευρώτα) της Περιφέρειας Πελοποννήσου».
Οι αιτήσεις για βεβαίωση καθορισμού στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και οι αιτήσεις για έκδοση άδειας επισκευής/άδεια επισκευής μικρής κλίμακας υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕΦΚ), εντός ενός έτους από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της αντίστοιχης ΚΥΑ περί χορήγησης στεγαστικής συνδρομής, δηλαδή έως 10/3/2017.
Για περισσότερες και πιο αναλυτικές πληροφορίες οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στη ΔΑΕΦΚ (ταχ. δ/νση: Ι. Κόνιαρη 43 & Λ. Κατσώνη, 11471 Αθήνα, τηλέφωνο 210 8704711, fax 2106440627).

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ





    Το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Ιουλίου, γιατροί, από πέντε ειδικότητες που υπηρετούν στο εθνικό Σύστημα Υγείας και έχουν συγκροτήσει την Εθελοντική Ομάδα Προσφοράς “ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ” υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και με τη στήριξη και συνδρομή του Νομικού Προσώπου Δήμου Μονεμβασίας  εξετάζουν, ΔΩΡΕΑΝ, τους κατοίκους του Δήμου Μονεμβασίας.
Το Σάββατο 30 Ιουλίου στο πρώην δημαρχείο Παπαδιανίκων από 12.00 το μεσημέρι μέχρι 5.00 το απόγευμα και την Κυριακή 31 Ιουλίου από 10.00 το πρωί έως 4.00 το απόγευμα, στο πρώην δημαρχείο στη Ρειχιά.
Οι ειδικότητες  των γιατρών του που θα εξετάσουν είναι:
1) Οφθαλμίατρος,
2) Ωτορινολαρυγγολόγος (Ω.Ρ.Λ.),
3) Δερματολόγος,
 4) Ουρολόγος
 5) Χειρούργος.
       Όσοι επιθυμούν να εξεταστούν ΔΩΡΕΑΝ από τους “Γιατρούς της Αγάπης”, καλούνται να κλείσουν ραντεβού  για τα Παπαδιάνικα  στα τηλ.2732083280 και 6977890997 και για τη Ρειχιά στα τηλ.2732360420 και 6977890997 εργάσιμες ημέρες και ώρες.
           Την Κυριακή 31 Ιουλίου στις 9 και μισή στην πλατεία της Ρειχιάς θα γίνει συναυλία από το Νομικό Πρόσωπο του Δήμου Μονεμβασίας  με τον Τάκη Σούκα, τη Λένα Αλκαίου και τον Γιώργο Υδραίο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για όλους.
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας θα γίνει λαχειοφόρος αγορά με την ευγενική συνδρομή των Πολιτιστικών συλλόγων του Ζάρακα τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για προμήθεια αναλώσιμων υλικών για το Νοσοκομείο Μολάων.
                                                                                                           Από το Δ.Σ του  
                                                                                                       Νομικού Προσώπου

Ιστορικό της επετείου Απελευθέρωσης της Μονεμβασίας – 23 Ιουλίου 1821

Η  επέτειος της Απελευθέρωσης είναι ημέρα μνήμης και απόδοσης φόρου τιμής σε όλους τους Έλληνες αγωνιστές που θυσιάσθηκαν για την απελευθέρωση της Μονεμβασίας από τους Τούρκους στις 23 Ιουλίου του έτους 1821.Με αφορμή αυτό το ιστορικό γεγονός ο Δήμος Μονεμβασίας σε συνεργασία με τον Αλιευτικό Σύλλογο Μονεμβασία «το Λαλούδι» διοργανώνει την αναπαράσταση ενός πολεμικού ναυτικού επεισοδίου, που συνέβη στο διάστημα της πολιορκίας της πόλης από τους Έλληνες. Πρόκειται για την πυρπόληση της τουρκικής γολέτας, δηλαδή ενός ιστιοφόρου σκάφους, από τα ελληνικά πλοία τα ξημερώματα της 1ης Ιουνίου του 1821, γεγονός που επέδρασε καταλυτικά στη μετέπειτα εξέλιξη της πολιορκίας της πόλης.Η σύντομη επισκόπηση των ιστορικών γεγονότων θα μας βοηθήσει να ασπασθούμε πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά, όπως ανδρεία, πατριωτισμός, τιμή, αυτοθυσία, αυταπάρνηση, ελπίδα και ελευθερία.
Το έγγραφο παράδοσης της Μονεμβασίας
Στις αρχές Μαρτίου του 1821 οι Τούρκοι κάλεσαν τους Μοραΐτες αρχιερείς και προεστούς στην Τριπολιτσά προκειμένου να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες εγγυήσεις σε ενδεχόμενη εξέγερση των Ελλήνων. Ο μητροπολίτης Μονεμβασίας Χρύσανθος Παγώνης έδωσε το πρώτο παράδειγμα ηρωισμού και καθοδήγησε το ποίμνιό του αλλά και τους υπόλοιπους χριστιανούς να αγωνιστούν με ελπίδα και σθένος για την απελευθέρωση της πατρίδας.Μετά τη φυλάκιση των αρχιερέων και των προεστώτων του Μοριά στην Τριπολιτσά, ξέσπασε η επανάσταση για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού. Την 23η Μαρτίου τα ένοπλα σώματα Μανιατών από την Ανατολική Μάνη ξεχύθηκαν στην πεδιάδα του Έλους και της Λακεδαίμονος και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς τη Μονεμβασία. Οι Τσάκωνες ύψωσαν την σημαία της επανάστασης την 25η Μαρτίου και ισχυρή δύναμη ενόπλων ενώθηκε την 27η Μαρτίου με τους Μανιάτες για να προχωρήσουν στην πολιορκία της Μονεμβασίας.Η πολιορκία της Μονεμβασίας από τα ένοπλα σώματα Μανιατών και Τσακώνων άρχισε τη  Δευτέρα της 28ης Μαρτίου του 1821. Στις πρώτες συγκρούσεις οι Μανιάτες υπό την ηγεσία του Τζανετάκη Γρηγοράκη ανάγκασαν τους Τούρκους που είχαν εξορμήσει από το κάστρο να τραπούν σε άτακτη υποχώρηση.
Ο ναυτικός αποκλεισμός της πόλης άρχισε την Κυριακή της 3ης Απριλίου, οπότε οι Σπετσιώτες ύψωσαν την σημαία της επανάστασης και ανταποκρίθηκαν στα αιτήματα των Μοραϊτών αγωνιστών για την αποστολή πλοίων στην Πελοπόννησο. Το απόγευμα της 5ης Απριλίου δέκα σπετσιώτικα πλοία υπό την ηγεσία του Γεωργίου Πάνου πραγματοποίησαν την πρώτη μεγάλη επίθεση από την πλευρά της θάλασσας. Στις αρχές Μαΐου το πολιορκητικό μέτωπο ενισχύθηκε με δύο υδραίικα πλοία και με μανιάτικα ένοπλα σώματα.Στις 22 Μαΐου εχθρικό πλοίο από το Ναύπλιο κατάφερε να προσεγγίσει το κάστρο της Μονεμβασίας μεταφέροντας ειδήσεις για τη νικηφόρα πορεία του κεχαγιάμπεη Μουσταφά στην Αργολίδα, καθώς επίσης για τα φιλόδοξα σχέδια του Τούρκου στρατηλάτη να επιχειρήσει τη διάσπαση των πολιορκητικών μετώπων στη Μονεμβασία και στο Ναύπλιο και να επιτρέψει τον εφοδιασμό των δύο κάστρων μέχρις ότου κατέφθανε βοήθεια από τον τουρκικό στόλο. Μετά από αυτές τις ενθαρρυντικές ειδήσεις οι Τούρκοι της Μονεμβασίας αποφάσισαν υπό την πίεση της έλλειψης τροφίμων να εξορμήσουν από το κάστρο. Στο πολιορκητικό στρατόπεδο καθημερινά έφθαναν φυγάδες από τη Μονεμβασία, οι οποίοι παρείχαν πληροφορίες για τη λιμοκτονία μέσα στην πόλη και για την σχεδιαζόμενη εξόρμηση των Τούρκων.
Τα ξημερώματα της 1ης Ιουνίου 168 Τούρκοι επιβιβάσθηκαν σε μια γολέτα και σε ένα τρεχαντήρι με σκοπό να αιφνιδιάσουν το στρατόπεδο των Ελλήνων από τα νώτα. Οι κινήσεις τους, όμως, έγιναν αντιληπτές από τα σπετσιώτικα πλοία, τα οποία άρχισαν να κανονιοβολούν τα εχθρικά κοντά στον κάβο Γέρακα. Η τουρκική γολέτα και το τρεχαντήρι πυρπολήθηκαν, αλλά οι Τούρκοι κατάφεραν τελικά να αποβιβασθούν σε κάποιο βαθύ όρμο στην περιοχή του Ζάρακος, ανάμεσα στο Λιμάνι του Γέρακα και στο Κυπαρίσσι. Ισχυρή δύναμη Τσακώνων και Σπετσιωτών άρχισε την καταδίωξη των εχθρών στα βουνά του Ζάρακος. Στην ορεινή θέση Κουπιά δόθηκε σκληρή μάχη κατά την οποία οι εναπομείναντες Τούρκοι αναγκάσθηκαν να παραδοθούν. Το γεγονός της αποτυχημένης εξόρμησης των Τούρκων της Μονεμβασίας διαδόθηκε γρήγορα ανάμεσα στους Έλληνες αγωνιστές και αναπτέρωσε το ηθικό τους.Στα μέσα Ιουνίου οι Τούρκοι της Μονεμβασίας άρχισαν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης τροφίμων, ενώ στα τέλη του μηνός διχόνοια ξέσπασε ανάμεσά τους. Οι αγάδες κλείστηκαν στην Πάνω Πόλη με όσα τρόφιμα είχαν απομείνει, ενώ οι Τούρκοι της Κάτω Πόλης ανέλαβαν την πρωτοβουλία να στείλουν πρεσβεία στο στρατόπεδο των Ελλήνων, η οποία πρότεινε την υπό όρους παράδοση της Μονεμβασίας.
Την 23η Ιουνίου ο Αλέξανδρος Καντακουζηνός, πληρεξούσιος του Δημητρίου Υψηλάντη, κατέφθασε από τα Βέρβαινα στη Μονεμβασία, προκειμένου να διαπραγματευθεί την παράδοση της πόλης. Επειδή, όμως, οι Τούρκοι κωλυσιεργούσαν και οι διαπραγματεύσεις καθυστερούσαν αποφάσισε να στενέψει τον πολιορκητικό κλοιό με την κυρίευση του πύργου της γέφυρας. Στις 10 ή 11 Ιουλίου ένοπλο σώμα  Τσακώνων και Μανιατών κατέλαβε μετά από σκληρή μάχη τον πύργο της γέφυρας εξορμώντας μέχρι τα τείχη της Κάτω Πόλης. Μετά την εξέλιξη αυτή οι Τούρκοι έσπευσαν να αποδεχθούν τη συνθήκη της παράδοσης.

Το Σάββατο της 23ης  Ιουλίου ο Τούρκος διοικητής Μουσταφάμπεης Χασάν Μπεηζανδές παρέδωσε τα κλειδιά της πόλης στον Αλέξανδρο Καντακουζηνό. Στη συνέχεια, οι Έλληνες οπλαρχηγοί κατευθύνθηκαν στον μητροπολιτικό ναό του Ελκομένου Χριστού, όπου τελέσθηκε θεία δοξολογία.Η απελευθέρωση της Μονεμβασίας είχε καθοριστική σημασία για τον αγώνα της εθνικής ανεξαρτησίας, διότι γέμισε αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση τους Έλληνες αγωνιστές. Παράλληλα, τα πολεμοφόδια του κάστρου χρησίμευσαν στην κρητική επανάσταση, καθώς επίσης στην πολιορκία της Τριπολιτσάς, του Ναυπλίου και της Κορίνθου. Η Μονεμβασία πέρασε στην κυριαρχία των ελληνικών επαναστατικών δυνάμεων μετά από 358 χρόνια ξένης κατοχής, καθώς γνώρισε την μακρόχρονη εναλλαγή Βενετών (1463-1540 και 1690-1715) και Τούρκων (1540-1690 και 1715-1821). Το 1463 ήταν το τελευταίο βυζαντινό έρεισμα της Πελοποννήσου που πέρασε σε ξένη κυριαρχία, ενώ το 1821 ήταν το πρώτο κάστρο που περιήλθε στην ελληνική κυριαρχία.
Νεκτάριος Σκάγκος, Αρχαιολόγος
πηγή http://www.monemvasianews.gr/

Βράβευση του κ. Ανάργυρου Δ. Μαριόλη από την Ακαδημία Αθηνών και το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών





Αρεόπολη, 21/07/2016
Αριθμ.Πρωτ.: 280


 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βράβευση του κ. Ανάργυρου Δ. Μαριόλη
από την Ακαδημία Αθηνών και το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών

Η Ακαδημία Αθηνών, το ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας, και το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας (ΙΙΒΕΑΑ), τη Τετάρτη 20 Ιουλίου, κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, διοργάνωσαν εκδήλωση Απονομής Τιμητικού Διπλώματος και Πλακέτας στον κ. Ανάργυρο Δ. Μαριόλη, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντή του Κέντρου Υγείας Αρεόπολης «για το ιατρικό και ανθρωπιστικό του έργο».  
Η βράβευση ξεκίνησε με ομιλία του Προέδρου του Ιδρύματος κ. Γρηγορίου Σκαλκέα, ο οποίος δήλωσε:
«Είμαι εξαιρετικά ευτυχής διότι οι συνάδελφοι, μέλη του ΔΣ του Ιδρύματος, οι οποίοι ενημερώθηκαν για το ιατρικό και ανθρωπιστικό έργο σας, ομοφώνως απεφάσισαν να σας απονείμουμε τιμητικό δίπλωμα και πλακέτα, σε αναγνώριση της προσφοράς σας.
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η φήμη σας για τις ιατρικές σας δυνατότητες, την αφοσίωση σας στο καθήκον και την αγάπη σας προς τον ασθενή έχει προ πολλού υπερβεί τα στενά όρια της Λακωνίας. Μεταξύ των πολλών θερμών θαυμαστών του έργου σας συγκαταλέγονται και δύο λίαν αξιόλογοι συμπατριώτες μας, ο εκλεκτός Δήμαρχος Ανατολικής Μάνης κ. Πέτρος Ανδρεάκος και ο εκ των κορυφαίων της Ιατρικής Σχολής Καθηγητής κ. Μιχάλης Κουτσιλιέρης.
Προσωπικά αισθάνομαι υπερήφανος που η γενέτειρα μου διαθέτει προσωπικότητα όπως εσείς, πολλώ δε μάλλον διότι πάντοτε πίστευα στον θεσμό της πρωτοβαθμίου περιθάλψεως υγείας για τον γενικό γιατρό και είναι γνωστές οι διαφωνίες μου για την καθιέρωση και τον τρόπο λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Δυστυχώς, το Εθνικό Σύστημα Υγείας δεν στηρίχθηκε στα θεμέλια αλλά στο ρετιρέ. Είναι γνωστόν ότι όπου δεν υπήρξε σωστή οργάνωση τα συστήματα αυτά απέτυχαν διεθνώς.
Ο άνθρωπος και ιδιαιτέρως ο ασθενής δεν είναι μόνον σώμα αλλά και ψυχή. Έχει ανάγκη από τον γιατρό του τον οποίο θα εκτιμήσει, θα αγαπήσει και σε αυτόν θα εμπιστευτεί την υγεία του. Ο γιατρός του θα γνωρίζει όλα τα προβλήματα, σωματικά και ψυχολογικά, θα επικοινωνεί μαζί του και θα τα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά.



Αυτός και μόνον αυτός θα πρέπει να κατευθύνει τον ασθενή, εάν βεβαίως είναι αναγκαίον, στα ειδικά νοσηλευτικά ιδρύματα.
Άλλως, ανενημέρωτοι οι ασθενείς περιπλανώνται στα διάφορα νοσοκομεία της χώρας, χωρίς προγραμματισμένη συνάντηση. Εκεί ευρίσκονται σε ένα ξένο περιβάλλον, όπου σε κάθε επίσκεψη τους περιθάλπονται από διαφορετικό γιατρό.
Αγαπητέ μου κύριε Μαριόλη,
Όσα ανωτέρω ανέφερα χαρακτηρίζουν επακριβώς την προσωπικότητα σας.
Σας εύχομαι ολόψυχα να συνεχίσετε το ανθρωπιστικό έργο σας για πολλές δεκαετίες ακόμα με τον ίδιο ζήλο και αυταπάρνηση που σας διακρίνουν.»
Η τελετή συνεχίστηκε με την απονομή Τιμητικού Διπλώματος και Πλακέτας από τον πρόεδρο του Ιδρύματος.
Ο κ. Μαριόλης, ιδιαίτερα φορτισμένος, ευχαρίστησε την Ακαδημία Αθηνών, λέγοντας:
«Αποτελεί ιδιαίτερη συγκίνηση για μένα η σημερινή βράβευσή μου από την Ακαδημία Αθηνών και το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών.
Αισθάνομαι πως η διάκριση αυτή, εκτός από την τιμή και την αναγνώριση, συνοδεύεται από την ενθάρρυνση, την προτροπή και την υποχρέωση να συνεχίσω τη μακρά και επίπονη προσπάθειά μου, προσφέροντας υπηρεσίες υγείας στους πολίτες – ασθενείς της Μάνης και όχι μόνο. Εξάλλου, η προσφορά στον άρρωστο είναι περισσότερο δεκτική στη μεταβολή.
Η σκέψη μου αυτή τη στιγμή πάει μακριά, μακριά…
Στο βραβείο αυτό απεικονίζονται όλοι αυτοί οι συνεργάτες και συνοδοιπόροι που είχα σε όλα τα στάδια της ζωής μου, ιδιαιτέρως αρχής γενομένης από την ιδέα για την ίδρυση και τη λειτουργία του 1ου Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου στην Ελλάδα, στο Βύρωνα, αλλά και όλοι οι δάσκαλοί μου στα θρανία της ζωής, με πρώτο και ξεχωριστό τον πατέρα μου.
Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου.»









ΕΚΘΕΣΗ ΑΛΙΚΗΣ ΡΗΓΟΥ silence - ΖΕΙΔΩΡΟΣ 31/7



ΣΙΩΠΗ

Ας είναι ευλογημένη η σιωπή!
Γιατί μέσα σ' αυτήν θα μ' ακούσεις να μιλώ (Χαλίλ Γκιμπράν)

Η σιωπή περικλείει ολες τις δυνατότητες της δημιουργίας, έχοντας τα χαρακτηριστικά της κοχλάζουσας ενέργειας του κενού.

Εκεί που παύουν οι φωνές, οι θόρυβοι, οι αντίλαλοι από τις άσκοπες μάχες επικράτησης των αλαλαζόντων κυμβάλων της εξουσίας. Στο πεδίο της αδιατάρακτης γαλήνης μπορεί να δρομολογηθεί το σωτήριο και μακρινό ταξίδι της αυτογνωσίας και της προσέγγισης στο Θείο.

Σε αυτό το περιβάλλον δεν υπάρχει λόγος ή αφορμή «ανταγωνισμού», «νίκης» και «κέρδους». Μόνο στη σιωπή εκείνος που πασχίζει να φαίνεται μπορεί να καταλάβει ότι τελικά αξίζει μόνο να είναι.

Η Σιωπή είναι Παρατήρηση, άρα Γνώση του Εαυτού. Ακούς τον εαυτό σου, το μυαλό και το σώμα σου. Αυξάνεις τη συνειδητότητά σου, αρχίζεις σιγά-σιγά να αντιλαμβάνεσαι,“ποιος είσαι”, τι συμβαίνει μέσα και γύρω σου.

Αυτό είναι  μια καλή αρχή για να ακούς και να κατανοείς και τους άλλους ανθρώπους καλύτερα.

Η Συνειδητή Σιωπή αφήνει την εσωτερική μας φωνή να μιλήσει και να ακουστεί, χωρίς να την παρασύρουν οι φωνές των αναμνήσεων, των θέλω και των προσδοκιών. Είναι ο πιο καθαρός σύμβουλος και υπάρχει μέσα σε όλους μας.

Το λευκό χαρτί, ο λευκός μουσαμάς, η σιωπή ανάμεσα στις νότες, είναι αυτά που αφήνουν σ' έναν καλλιτέχνη το χώρο να εμπνευστεί και να ξεκινήσει τη δημιουργία.



SILENCE

Let silence be blessed!
Because once your are in it, you will hear me speak (Kahlil Gibran)

Silence endorses all aspects of creation, having all the characteristics of the broiling energy of the void.

It is there where voices, noises, and echoes of worthless battles of futile domination all cease. The course of self-realization and the approach of the divine can be charted in the realm of undisturbed tranquility.

In this environment there is no reason or occasion for  "competition", "winning" or “personal gain."
Only in silence can someone who strives  for appearances, can realize that being is of greater importance.

Silence is observation, thus knowledge of the Self. You listen to yourself, you hear your mind and and body. By increasing your consciousness, you slowly realize, "Who you are" and what is happening inside and around you.

This is a good start to listening and to comprehending people better.
Conscious
silence liberates our inner voice, setting it free to speak and be heard without the influence of memories, wants and expectations. Silence is the best counsellor that exists within us.

And
let us not forget that sound, reason, dialogue, and silence, together with and the art of listening, should coexist and alternate, because we need both and only in this way we can achieve our internal balance and self-awareness.

A piece of white paper, a white canvas, silence between notes are the elements that provide the space to an artist to be inspired and thus become creative.-