Τρίτη 26 Ιουλίου 2016
32η Γεωργοκτηνοτροφική Έκθεση Φρατσίων.20 Αυγούστου
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ.
'Εκθεση θεσμός για τα Κύθηρα, ξεκίνησε το 1962.
Ασχολείται με την αγροτική ζωή των Κυθήρων, παραγωγοί από όλο το νησί, εκθέτουν τα ανεκτίμητα προϊόντα της Κυθηραϊκής Γης και του καθημερινού μόχθου, κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Ακολουθεί χορός, παιδιά από κάθε γωνιά των Κυθήρων, χορεύουν με παραδοσιακές στολές τους παραδοσιακούς χορούς μας και στη συνέχεια γλέντι μέχρι το πρωϊ.
'Εκθεση θεσμός για τα Κύθηρα, ξεκίνησε το 1962.
Ασχολείται με την αγροτική ζωή των Κυθήρων, παραγωγοί από όλο το νησί, εκθέτουν τα ανεκτίμητα προϊόντα της Κυθηραϊκής Γης και του καθημερινού μόχθου, κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Ακολουθεί χορός, παιδιά από κάθε γωνιά των Κυθήρων, χορεύουν με παραδοσιακές στολές τους παραδοσιακούς χορούς μας και στη συνέχεια γλέντι μέχρι το πρωϊ.
clock
|
Μη μείνουμε μόνο στα αντίσκηνα Tου παπα-Κώστα Λαγού
Λοιπόν, τα περνάμε πολύ όμορφα στα Κύθηρα. Τρία χρόνια είμαι εδώ και νομίζω ότι είμαι…δεκατρία! Έχω περάσει,κι εγώ και κυρίως η οικογένειά μου, πολύ δύσκολα κατά καιρούς. Ιδιαιτέρως από τη στιγμή που δεν επιτρέψαμε η μεγαλύτερη κόρη μας να γίνει υπηρέτρια (ή σάκος του μποξ καλύτερα) για το κακομαθημένο τέκνο (δε φταίει, έτσι το μεγαλώνουν) θεωρητικά επιφανών μελών της κοινωνίας των Κυθήρων, τους οποίους κανείς ποτέ δε συμπάθησε αλλά όλοι ανέχονταν και τους επέτρεπαν να φέρονται σαν… αγάδες.
Τότε ξετυλίχτηκε μπροστά μου όλο το φάσμα μιας διαπλεκόμενης, μέσω οικογενειακών, συντεχνιακών, μικροσυμφεροντολογικών δεσμών, μισο-οπισθοδρομικής, μισο-προοδευτικής κοινωνίας. Ταράχτηκαν τότε κάποιοι που θεωρούσαν εαυτούς προύχοντες του χωριού. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, είναι αρκετά αυτά.
Γιατί κάνω αυτό το πρόλογο; Για να γίνει αντιληπτό το κοινωνικό υπόβαθρο του νησιού. Κάτι ανάμεσα σε τουρκοκρατία, κατοχή και ΕΕ. Και μπαίνω στο θέμα μου. Θεωρώ αστείο (κι έτσι το έχω αντιμετωπίσει ως τώρα) τον «πόλεμο του ελεύθερου κάμπινγκ» που μαίνεται πια σε μπλόγκς και fb. Επιχειρήματα, μπηχτές, υπονοούμενα βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη, ενώ φαντάζομαι ότι θα βρουν ευκαιρία διάφοροι να βγάλουν χολή και για πρόσωπα που πιθανόν να μην εμπλέκονται με το όλο θέμα. Να πω την αλήθεια πολύ λίγο με νοιάζει αν θα επιτραπεί ή όχι το ελεύθερο κάμπινγκ ή αν θα έχουμε γυμνιστές ή αν είναι φιλόξενος ή όχι ο Αυλαίμονας (ή Αβλέμονας δεν ξέρω καν πως γράφεται).
Γιατί κάνω αυτό το πρόλογο; Για να γίνει αντιληπτό το κοινωνικό υπόβαθρο του νησιού. Κάτι ανάμεσα σε τουρκοκρατία, κατοχή και ΕΕ. Και μπαίνω στο θέμα μου. Θεωρώ αστείο (κι έτσι το έχω αντιμετωπίσει ως τώρα) τον «πόλεμο του ελεύθερου κάμπινγκ» που μαίνεται πια σε μπλόγκς και fb. Επιχειρήματα, μπηχτές, υπονοούμενα βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη, ενώ φαντάζομαι ότι θα βρουν ευκαιρία διάφοροι να βγάλουν χολή και για πρόσωπα που πιθανόν να μην εμπλέκονται με το όλο θέμα. Να πω την αλήθεια πολύ λίγο με νοιάζει αν θα επιτραπεί ή όχι το ελεύθερο κάμπινγκ ή αν θα έχουμε γυμνιστές ή αν είναι φιλόξενος ή όχι ο Αυλαίμονας (ή Αβλέμονας δεν ξέρω καν πως γράφεται).
Θα προτιμούσα να γίνεται τέτοιος ανοικτός και έντονος διάλογος για πιο σοβαρά θέματα. Για παιδαγωγούς που κοιτάνε τα παιδιά κάποιων (ισχυρών) περισσότερο από τα παιδιά άλλων, για παιδόφιλους σε δημόσιες θέσεις, για ελλείψεις του νησιού που δεν καλύπτονται για να μη θιγούν ψηφοφόροι, για νοοτροπίες περασμένων αιώνων, όπως ας πούμε «ο πλούσιος είναι καλός και παραβλέπουμε διάφορες ανηθικότητες» κλπ. Θα μου πει κάποιος και σε άλλες μικρές κοινωνίες τα ίδια γίνονται. Πιθανόν, αλλά εγώ σε αυτή τη μικρή κοινωνία ζω, όχι σε άλλη.
Παρ’όλα αυτά αισιοδοξώ ότι το πράγμα θα προχωρήσει, μια και επί της ουσίας πρόκειται για μια σύγκρουση νοοτροπιών και δε θα μείνει στο στενό «μου έθιξες το χωριό και το μαγαζί» ή στο «συντηρητικούρα φασίστα-αναρχοάπλυτε». Δίνεται μια καλή ευκαιρία.
Προφανώς καλά ριζωμένες νοοτροπίες δεκαετιών δε θα αλλάξουν σε μια μέρα. Αν όμως διευρύνουμε τον τσακωμό, θα γίνουν κάποια βήματα. Η νοοτροπία «δε μιλάμε για να μη διχαστούμε» το μόνο που κάνει είναι να καλύπτει και να διογκώνει τα προβλήματα του τόπου. Μόνο μέσα από σύγκρουση (δε σημαίνει απαραίτητα βία και καυγά) μπορεί να προοδεύσει μια κοινωνία. Η σύγκρουση που θα φέρει τα προβλήματα στην επιφάνεια και θα φέρει νέους συσχετισμούς, νέες συνεργασίες, νέες ιδέες αλλά και βελτίωση των υπαρχόντων συνθηκών, είναι κατά τη γνώμη μου ευλογημένη σύγκρουση. Ας κάνουμε το παραπάνω βήμα.
Προφανώς καλά ριζωμένες νοοτροπίες δεκαετιών δε θα αλλάξουν σε μια μέρα. Αν όμως διευρύνουμε τον τσακωμό, θα γίνουν κάποια βήματα. Η νοοτροπία «δε μιλάμε για να μη διχαστούμε» το μόνο που κάνει είναι να καλύπτει και να διογκώνει τα προβλήματα του τόπου. Μόνο μέσα από σύγκρουση (δε σημαίνει απαραίτητα βία και καυγά) μπορεί να προοδεύσει μια κοινωνία. Η σύγκρουση που θα φέρει τα προβλήματα στην επιφάνεια και θα φέρει νέους συσχετισμούς, νέες συνεργασίες, νέες ιδέες αλλά και βελτίωση των υπαρχόντων συνθηκών, είναι κατά τη γνώμη μου ευλογημένη σύγκρουση. Ας κάνουμε το παραπάνω βήμα.
ΥΓ1. Προφανώς και δεν είναι όλα άσχημα στο νησί. Ούτε και στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι. Είμαστε ευχαριστημένοι όμως από την κατάσταση της χώρας;
ΥΓ2. Πολύς λόγος γίνεται για νόμους,ΦΕΚ κλπ. Αν θέλουμε να είμαστε άνθρωποι και όχι απλά υπήκοοι δεν πρέπει να σεβόμαστε το νόμο αλλά το δίκαιο. Η μόνη υποχρέωση που έχει ένας άνθρωπος είναι να πράττει ανά πάσα στιγμή αυτό που θεωρεί σωστό. Η συνείδηση δεν μπορεί να αφήνεται στον κάθε νομοθέτη. Η ελεύθερη άσκηση κρίσης και το αίσθημα της ηθικής είναι αυτά που μας χωρίζουν από τα τούβλα. Ο νόμος σπάνια κάνει κάποιο δικαιότερο. Πολλές φορές η τυφλή τήρησή του έχει αντίθετα αποτελέσματα.
ΥΓ3. Το παρόν έχει γραφτεί για το προσωπικό μου blog, γι’αυτό και η εισαγωγή.
Πηγή http://dragonerarossa.gr/
Πηγή http://dragonerarossa.gr/
ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
Ο άγιος Παντελεήμονας στα Κύθηρα τιμάται σε 2 φερώνυμους ναούς, στα Φράτσια και στην Παλιόπολη. Στις υπόλοιπες ενορίες του νησιού τον τιμούν και τον πανηγυρίζουν σαν "φιλοξενούμενο" άγιο. Ο ναός των Φρατσίων μαρτυρείται το 18ο αι. σαν ενορία και προς τιμήν του αγίου κάποια παιδιά βαφτίστηκαν Παντολέος, ώστε η περιοχή ονομάστηκε Παντολιάνικα.Μεταξύ των ενοριτών του ναού ήταν και η οικογένεια Ραπτάκη, πρόγονοι του τροβαδούρου μας, του Αττίκ, από τη πλευρά της μητέρας του, της Εριθέλγης Ραπτάκη. Το 1817 ως νοικοκύρης του ναού αναφέρεται ο παπα Νικόλαος Ραπτάκης, πρόπαππος της Εριθέλγης. Ο ναός της Παλιόπολης είναι από τα παλαιότερα χριστιανικά μνημεία των Κυθήρων. Ανήκει στον 7ο αι. μ.χ. λίγο πριν ερημωθεί το νησί από τις επιδρομές των Αράβων. Εντός του ναού σώζονται αρχιτεκτονικά λείψανα του αρχαίου οικισμού, όπως το τμήμα ενός κίονα που στηρίζει την αγία Τράπεζα. Στην ίδια εποχή δηλ. στον 7ο αι. ανήκει το ψηφιδωτό δάπεδο του αγίου Γεωργίου στο Βουνό, ο άγιος Κοσμάς στο Παλιόκαστρο, καθώς και ο ναός των αγίων Σεργίου και Βάκχου. Από τις ανασκαφές στο Καστρί, στην Παλιόπολη γνωρίζομε ότι η παλαιοχριστιανική Παλιόπολη ήταν κατοικημένη τον 6ο και 7ο αι. διότι σώζονται τείχη Βυζαντινής οχύρωσης.
Πηγή
Πηγή
Eleni Harou
850€ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ ΣΕ ΓΝΩΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ!
Χαμός στα Κύθηρα με τον online διαγωνισμό που χαρίζει 850 ευρώ για ψώνια σε Σουπερμάρκετ στα Κύθηρα!
Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό τώρα πριν λήξει!
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συμμετάσχετε σε μία έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ με διάφορες ερωτήσεις τύπου «Σε ποιο Σουπερμάρκετ κάνετε τα ψώνια σας» ή «Ποια μάρκα γαλακτοκομικών προτιμάτε» και έτσι μπορείτε να κερδίσετε τα 850 ευρώ καταχωρώντας απλά τα στοιχεία σας!
Σκεφτείτε για πόσους μήνες θα τρώει η οικογένεια με 850 ευρώ δωροεπιταγή!
Λάβετε μέρος λοιπόν στην έρευνα καταναλωτών πατώντας εδώ
Πηγη https://doroepitagesblog.wordpress.com
Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό τώρα πριν λήξει!
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συμμετάσχετε σε μία έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ με διάφορες ερωτήσεις τύπου «Σε ποιο Σουπερμάρκετ κάνετε τα ψώνια σας» ή «Ποια μάρκα γαλακτοκομικών προτιμάτε» και έτσι μπορείτε να κερδίσετε τα 850 ευρώ καταχωρώντας απλά τα στοιχεία σας!
Σκεφτείτε για πόσους μήνες θα τρώει η οικογένεια με 850 ευρώ δωροεπιταγή!
Λάβετε μέρος λοιπόν στην έρευνα καταναλωτών πατώντας εδώ
Πηγη https://doroepitagesblog.wordpress.com
ΕΚΤΑΚΤΟ ! Πυρκαγιά στον οικισμό Καμάρες της Τοπικής Κοινότητας Καλυβίων του Δήμου Ανατολικής Μάνης.
Φωτιά αυτή την ώρα στον οικισμό Καμάρες.
Λίγο μετά τις 16:00 σήμερα το μεσημέρι ξέσπασε πυρκαγιά στον οικισμό Καμάρες της Τοπικής Κοινότητας Καλυβίων του Δήμου Ανατολικής Μάνης. Η πυρκαγιά μαίνεται όπως βλέπεται και από τη φωτογραφία σε σημείο κοντά στην παραλία όπου υπάρχει χαμηλή βλάστηση.
Στο σημείο από την πρώτη στιγμή έσπευσε ένα πυροσβεστικό όχημα με 6 άνδρες.
Πηγή http://githio-click.gr/
ΛΑΚΩΝΙΑ.Πυρκαγιά στο Σιδηρόκαστρο της Μάνης
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ |
Πηγή http://www.laconialive.gr/
Αγία Παρασκευή
Οσιομάρτυρας της Χριστιανικής Εκκλησίας, ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας. Η μνήμη της εορτάζεται στις 26 Ιουλίου.
Η Παρασκευή έζησε το πρώτο ήμισυ του 2ου αιώνα στη Ρώμη. Οι γονείς της ονομάζονταν Αγάθων και Πολιτεία και ήταν χριστιανοί. Γεννήθηκε ημέρα Παρασκευή, απ’ όπου και το όνομά της, και ανατράφηκε χριστιανοπρεπώς.
Μετά το θάνατο τον γονέων της μοίρασε όλη την περιουσία της στους φτωχούς κι έγινε μοναχή. Συνελήφθη επί αυτοκράτορος Αντωνίνου Πίου (138-161), επειδή διέτρεχε τη Ρώμη και τα γύρω χωριά, κηρύττοντας το λόγο του Θεού. Βασανίστηκε άγρια για να αποκηρύξει την πίστη της και όταν το αρνήθηκε, αποκεφαλίστηκε.
Η λαϊκή παράδοση θεωρεί ότι η Αγία Παρασκευή θεραπεύει τις οφθαλμικές νόσους, γι’ αυτό έχει ανακηρυχθεί από τους οπτικούς ως προστάτιδα Αγία του επαγγελματικού τους κλάδου. Παλαιότερα πιστευόταν ότι αποτρέπει την πανώλη και τη χολέρα.
Απολυτίκιο
Την σπουδήν σου τη κλήσει κατάλληλον, εργασαμένη φερώνυμε, την ομώνυμόν σου πίστιν, εις κατοικίαν κεκλήρωσαι, Παρασκευή αθληφόρε· όθεν προχέεις ιάματα, και πρεσβεύεις υπέρ των ψυχών ημών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/893#ixzz4FUVNJslu
... Όσο συνεχίζουν τον κατήφορο τόσο αυτός τους παρασέρνει...
Όσο οι οψιμοι σχολιαστές (καλά κρυμμενοι και απόντες εδώ και χρόνια από τα αληθινά προβλήματα του τόπου) συνεχίζουν τις χυδαιοτητες τους τόσο εμείς θα συνεχίζουμε την πιστή τήρηση και εφαρμογή των Νόμων που είναι το κύριο ζητούμενο κάθε υγιως σκεπτόμενου πολίτη. Αν νομίζουν ότι θα πτοηθουμε από τα δήθεν εξυπνακιστικα ειρωνικά τους σχόλια πλανώνται πλανην οικτραν... όσο συνεχίζουν τον κατήφορο τόσο αυτός τους παρασέρνει... καμία υποχώρηση στην εφαρμογή των κανόνων και των Νόμων..
Πηγή
Πηγή
Stratos Charchalakis
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ.25/07/16
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΑΔΜΗΕ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ .Η τοποθέτηση πυλώνων υψηλής τάσης στον Δήμο Μονεμβασιάς και η σύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο ήταν το θέμα που συζητήθηκε και το οποίο χαρακτήρισε Εθνικής σημασίας ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ . Υπήρχαν αντιδράσεις από τους παριστάμενους για την τοποθέτηση πυλώνων και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το έργο στο περιβάλλον και στην τοπική κοινωνία. Μάλιστα σε τοποθέτηση του προέδρου των μελισσοκόμων ότι αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα μετά την μεγάλη φωτιά του Ιούλη του 2015 που έκαψε χιλιάδες στρέμματα και μετά και τις πρόσφατε πυρκαγιές, διότι έχουν απομείνει λίγα σημεία για τα μελίσσια, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΑΔΜΗΕ τον ρώτησε αν γνωρίζει τις επιπτώσεις στα μελίσσια αν τοποθετηθούν κοντά σε πυλώνες. Όπως είπε ο πρόεδρος του συλλόγου μελισσοκόμων , δεν ζούνε πάνω από μια εβδομάδα . Σε αυτό ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ δήλωσε αναρμόδιος να απαντήσει.
Υπήρχε έντονη αντίδραση από τους κατοίκους σε πολλά σημεία ,ιδιαίτερα στον προβληματισμό αν μετά από το δίκτυο υψηλής τάσης ακολουθήσουν και οι ανεμογεννήτριες .Υπήρχε ένας δισταγμός στο να δείξουν εμπιστοσύνη προς τους ομιλητές παρά τις διαβεβαιώσεις τους . Την συζήτηση συντόνισε ο Δήμαρχος κύριος Τριχείλης και παρών στη συζήτηση ήταν και ο βουλευτής του Σύριζα στη Λακωνία κύριος Σταύρος Αραχωβίτης ο οποίος παρακολούθησε την ενημέρωση .
Πολλά σημεία είχαν κενά που δημιουργούσαν απορίες και προβληματισμό καθώς ήρθαν στην επιφάνεια σχεδιασμοί του 2011 από τον ίδιο φορέα που απέρριπταν την σύνδεση Κρήτης -Πελοποννήσου με υποβρύχιο καλώδιο εξ αιτίας του ρήγματος που υπάρχει. Επίσης σε ερώτηση γιατί δεν έρχεται το καλώδιο μέσω Αντικυθήρων για να βγει στην Ελιά και μετά υπόγεια να φτάσει μέχρι Μολάους, η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι τα Αντικύθηρα είναι περιοχή Νατούρα, ξεχνώντας ότι εδώ μιλάμε για τον Κάβο Μαλιά ,προστατευόμενο φυσικό μνημείο . Το συμπέρασμα μέχρι στιγμής είναι ότι καμία πλευρά δεν κατάφερε να πείσει την άλλη.
Πηγή
Συμβαίνει Τώρα
Υπήρχε έντονη αντίδραση από τους κατοίκους σε πολλά σημεία ,ιδιαίτερα στον προβληματισμό αν μετά από το δίκτυο υψηλής τάσης ακολουθήσουν και οι ανεμογεννήτριες .Υπήρχε ένας δισταγμός στο να δείξουν εμπιστοσύνη προς τους ομιλητές παρά τις διαβεβαιώσεις τους . Την συζήτηση συντόνισε ο Δήμαρχος κύριος Τριχείλης και παρών στη συζήτηση ήταν και ο βουλευτής του Σύριζα στη Λακωνία κύριος Σταύρος Αραχωβίτης ο οποίος παρακολούθησε την ενημέρωση .
Πολλά σημεία είχαν κενά που δημιουργούσαν απορίες και προβληματισμό καθώς ήρθαν στην επιφάνεια σχεδιασμοί του 2011 από τον ίδιο φορέα που απέρριπταν την σύνδεση Κρήτης -Πελοποννήσου με υποβρύχιο καλώδιο εξ αιτίας του ρήγματος που υπάρχει. Επίσης σε ερώτηση γιατί δεν έρχεται το καλώδιο μέσω Αντικυθήρων για να βγει στην Ελιά και μετά υπόγεια να φτάσει μέχρι Μολάους, η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι τα Αντικύθηρα είναι περιοχή Νατούρα, ξεχνώντας ότι εδώ μιλάμε για τον Κάβο Μαλιά ,προστατευόμενο φυσικό μνημείο . Το συμπέρασμα μέχρι στιγμής είναι ότι καμία πλευρά δεν κατάφερε να πείσει την άλλη.
Πηγή