ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΑΠΟΝΤΕ. Ιστορικός και πασίγνωστος Άγιος Γιάννης στο γκρεμνό...

 Ιστορικός και πασίγνωστος Άγιος Γιάννης στο γκρεμνό.
Να ξεκινήσω με την παρατήρηση ότι η μακαρίτισσα η γυναίκα μου ποζάρη στη βάση της φωτογραφίας, Δίπλα της ο Αντώνης τότε ο πιο μικρός από τους γιους μου που γεννήθηκε το 1965, και δεδομένου ότι στη φωτογραφίας είναι περίπου 5 χρόνων, αυτή τραβήχτηκε το 1970. Πρέπει να πω ακόμη ότι ακριβώς πάνω από τον άγιο Γιάννη τα άκρα των βράχων στις 31/8 1944, πενήντα Αντάρτες του Αντάρτικου ΕΛΑΣ Κυθήρων άρχισαν να σφυροκοπούν ανελέητα τους τυράννους του Χίτλερ "που τώρα έφευγαν σαν κυνηγημένα σκυλιά", όπως έγραψε συμπατριώτης συγγραφέας.Όπως γνωρίζουμε οι φασίστες του Χίτλερ ξεκουμπίστηκαν από τα Κύθηρα υπό την κάλυψη αεροπλάνων στις 4/9/1944 το πρωί στις 10+30"κακείν κακώς ακόμη και κολυμπώντας" όπως άλλος συμπατριώτης έγραψε.

 Manolis Daponte

Χριστούγεννα 2016 στο Δήμο Ανατολικής Μάνης

Αναλυτικά οι εκδηλώσεις
Ο Δήμος Ανατολικής Μάνης και το Ν.Π. Πολιτισμού και Περιβάλλοντος για άλλη μια χρονιά διοργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Χριστουγεννιάτικο παγοδρόμιο, διασκεδαστικά φουσκωτά παιχνίδια, το χωριό του Άη Βασίλη και καλλιτεχνικά εργαστήρια θα περιμένουν και φέτος μικρούς και μεγάλους τα φετινά Χριστούγεννα στο Δήμο Ανατολικής Μάνης.
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων
Σάββατο 3/12/2016, 19:30 - πλατεία ''Αθανάτων'' Αρεόπολης, άναμμα Χριστουγεννιάτικου δέντρου
Σάββατο 10/12/2016, 18:00 - πλατεία Δημαρχείου Γυθείου, άναμμα Χριστουγεννιάτικου δέντρου
Κυριακή 11/12/2016, 10:00 - 15:00 - πλατεία Δημαρχείου Γυθείου, Χριστουγεννιάτικο παζάρι
Κυριακή 18/12/2016, 10:30 - πλατεία ''Αθανάτων'' Αρεόπολης, καλλιτεχνικό εργαστήρι
Κυριακή 18/12/2016, 16:00 - πλατεία Πύργου Διρού, καλλιτεχνικό εργαστήρι
Παρασκευή και Σάββατο 23 και 24/12/2016 - 10:00 - πλατεία Δημαρχείου Γυθείου, χριστουγεννιάτικο παζάρι
Παρασκευή 23/12/2016, 20:00 - Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ανατολικής Μάνης, χριστουγεννιάτικη μουσική εκδήλωση
Τετάρτη 28/12/2016, 17:00 - Διοικητήριο Αρεόπολης, καλλιτεχνικό εργαστήρι
Πέμπτη 29/12/2016, 17:00 - Κέντρο Πολιτισμού Ανατολικής Μάνης, καλλιτεχνικό εργαστήρι
Σάββατο 31/12/2016, 23:45 - πλατεία ''Αθανάτων'' Αρεόπολης, εκδήλωση για την υποδοχή του νέου έτους

Χριστουγεννιάτικο χωριό στο Γύθειο 10/12/2016 - 8/1/2017 και ώρες 10:00 - 14:00 και 17:30 - 21:00
- See more at: http://githio-click.gr/

Λακωνία: Σε επτά συλλήψεις προχώρησε χθες η αστυνομία

Εκτεταμένη αστυνομική επιχείρηση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε χθες από τις Διευθύνσεις Αστυνομίας των πέντε νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Οι συνολικές συλλήψεις ανήλθαν σε 48.
Στο νομό μας συνελήφθησαν και θα οδηγηθούν στους αρμόδιους κατά τόπο εισαγγελείς δύο άτομα για ναρκωτικά, ένα για καταδικαστικό έγγραφο, ένα επειδή παρέβη τη νομοθεσία περί όπλων και τρία για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Οι αστυνομικές αρχές της Λακωνίας κατέσχεσαν επίσης 5,93 γραμμάρια και ένα τσιγαριλίκι κάνναβης, ένα κυνηγετικό όπλο και 11 φυσίγγια.
http://www.laconialive.gr/

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓ/ΟΓ ΠΛΟΙΟ "ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ"

ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΕΓ/ΟΓ "ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ"
ΟΙ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ,Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ,ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ
ΣΑΣ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2017 !!!
 ΝΑ ΣΑΣ ΦΕΡΕΙ ΥΓΕΙΑ,ΧΑΡΑ,ΑΓΑΠΗ

AΛΩΝΙΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ (ΦΩΤΟ)


Για να κατασκευάσουν ένα αλώνι την παλιά εποχή, διάλεγαν μια κατάλληλη τοποθεσία, που την «έπιαναν» οι άνεμοι, ένα μέρος ελεύθερο, ανοιχτό, χωρίς δέντρα, τοίχους και εμπόδια. Σ’ ένα ίσιωμα κάρφωναν ένα καρφί και με σταθερό σημείο αυτό το καρφί σχημάτιζαν ένα κύκλο γύρω γύρω ανάλογα με το άνοιγμα του αλωνιού που ήθελαν. Στην περιφέρεια του κύκλου άνοιγαν ένα χαντάκι, μέσα στο οποίο τοποθετούσαν ειδικές πλάκες, τις αλωνόπλακες, γερές σιδερόπλακες και τις τοποθετούσαν όρθιες στο χαντάκι γύρω γύρω. Αυτές τις πλάκες τις έλεγαν αντριαλίκους. Έτσι σχηματιζόταν το αλώνι. Μέσα στο αλώνι τα παλιά χρόνια έστρωναν μια επάλειψη από πηλό. Σε νεότερα χρόνια το έστρωναν με τσιμέντο. Κατά την περίοδο του αλωνίσματος τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχε τσιμέντο, έκαναν ένα μείγμα από βουτσέα (κοπριά των βοδιών) πηλό και νερό και έκαναν μια επίστρωση στο αλώνι. Αυτό το μείγμα όταν ξεραινόταν γινόταν πολύ ανθεκτικό σαν ταράτσα και άντεχε σε όλη την περίοδο του αλωνίσματος.
 Eleni Harou

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ.Προκόπιου Παυλόπουλου στα εγκαίνια της εκδήλωσης “Αντικύθηρα 2016. Το αρχαίο DNA” στο Ίδρυμα “Αικατερίνης Λασκαρίδη”

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ.Προκόπιου Παυλόπουλου στα εγκαίνια της εκδήλωσης “Αντικύθηρα 2016. Το αρχαίο DNA” στο Ίδρυμα “Αικατερίνης Λασκαρίδη”

Κυρίες και κύριοι,
Γύρω στο 50 π. Χ. μία ρωμαϊκή ολκάς, γνωστός τύπος φορτηγού πλοίου περίπου 300 τόνων, ναυαγούσε κοντά στ΄ Αντικύθηρα, κάτω απ΄ αδιευκρίνιστες συνθήκες. Πιθανότατα θύμα μιας σφοδρής καταιγίδας, αν κρίνουμε από τον τρόπο, με τον οποίο σήμερα τα υπολείμματα του ναυαγίου είναι κατεσπαρμένα στον βυθό. Έμελλε αυτό το ναυάγιο, το ναυάγιο των Αντικυθήρων όπως το ξέρουμε όλοι σήμερα, να γίνει το πιο διάσημο ναυάγιο, το πιο διάσημο ναυάγιο από πλευράς υποβρύχιας αρχαιολογίας, για να μην παρεξηγηθώ σε ό,τι αφορά την σύγκριση με άλλα ναυάγια.
Η αξία των ευρημάτων είναι τεράστια. Είναι, ίσως, ένα ναυάγιο το οποίο φέρνει στο φως μια εποχή, και όχι μόνο. Φέρνει στο φως βασικά στοιχεία του πολιτισμού της εποχής εκείνης και κυρίως του ελληνικού πολιτισμού. Αυτό το ναυάγιο ποιος ξέρει άλλο τι μυστικά μας κρύβει; Ξέρουμε σήμερα, πριν απ΄ όλα, τον τύπο του πλοίου. Πιθανόν να μην ήταν μόνο του, κι αυτό είναι προς διερεύνηση απ΄ ό,τι φαίνεται. Τον τύπο ενός φορτηγού πλοίου, το οποίο είναι πολύ προηγμένο, για την εποχή του. Πρωτίστως όμως φέρνει στο φως τα αντικείμενα που ήταν επάνω στο πλοίο αυτό. Αντικείμενα που, όπως προκύπτει, είναι από πολλές πόλεις της περιοχής του Αιγαίου. Αντικείμενα, τα οποία δείχνουν μια τέχνη ανυπέρβλητη. Με μάρμαρα από διάφορες περιοχές, και κυρίως από την Πάρο. Και επίσης, δείχνει ότι –μάλλον- αυτά τα αντικείμενα ήταν προορισμένα να κοσμήσουν κάποιο ανάκτορο ή κάποια έπαυλη στην περιοχή της Ρώμης. Μην ξεχνάμε, ποια ήταν η Ρώμη της εποχής εκείνης, ποιος ήταν ο πλούτος και ποιες ήταν οι συνήθειες των Ρωμαίων, ιδίως εκείνων που είχαν σχέση με την Ελλάδα.
Μία άλλη εκδοχή θα μπορούσε να είναι πως το πλοίο αυτό έκανε εμπόριο. Μάλλον δεν στέκει, γιατί τα αντικείμενα αυτά δεν ήταν γι΄ ένα συνηθισμένο εμπόριο. Ήταν φτιαγμένα –και φαίνεται- ν΄ αντιστοιχούν σ΄ ένα σύνολο, το οποίο ήταν προορισμένο να κοσμήσει κάποιο πολύ μεγάλο οικοδόμημα, όπως είπα ένα ανάκτορο ή μια έπαυλη.
Τέλος, εκείνο που έκανε διάσημο το ναυάγιο των Αντικυθήρων πριν απ΄ όλα, είναι ο μηχανισμός των Αντικυθήρων. Που σήμερα, ξέρουμε όλοι, ότι έχει αποκατασταθεί στο μεγαλύτερο μέρος του. Κι είχαμε την τύχη, πολλοί, να δούμε την αναπαράστασή του. Η εταιρεία Hublot, άλλωστε, φρόντισε και εκείνη από την πλευρά της να ξέρουμε ποιος ήταν ο μηχανισμός, ακόμα και αν δεν έχουμε ανακαλύψει, σε τι χρησίμευε στο σύνολό του. Ξέρουμε ορισμένες λειτουργίες. Σίγουρα, όμως, δεν ξέρουμε το σύνολο των λειτουργιών που κάλυπτε ο μηχανισμός αυτός.
Υπάρχει όμως κάτι άλλο -το οποίο δεν έχει τονισθεί, και ίσως θα πρέπει- κι αυτό είναι δουλειά κυρίως των Ελλήνων επιστημόνων να το δουν. Είναι ο μεγαλύτερος υπολογιστικός μηχανισμός της αρχαιότητας, μην το ξεχνάμε αυτό. Τι αποδεικνύει τούτο: Ότι η επιστήμη την εποχή εκείνη –μιλάμε για πρώτο αιώνα προ Χριστού- θα πρέπει να είχε προχωρήσει πολύ περισσότερο απ΄ όσο σήμερα φανταζόμαστε. Γιατί, σήμερα, προηγείται η επιστήμη, η έρευνα η οποία αποτυπώνεται -γραπτώς, ηλεκτρονικώς- και ύστερα δημιουργείται ένα αντικείμενο, το οποίο είναι εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής.
Την εποχή εκείνη όμως δεν υπήρχαν πάντα γραπτές αποδείξεις, του πια ήταν η εξέλιξη μιας συγκεκριμένης έρευνας. Περισσότερο, και πριν γράψουν οτιδήποτε –που δεν χρειαζόταν να το γράψουν- κατασκεύαζαν ένα επιστημονικό αντικείμενο. Αν αναλογιστούμε, λοιπόν, όταν θα καταλάβουμε ποιο είναι το σύνολο των λειτουργιών ποιο ήταν το επίπεδο των γνώσεων που οδήγησε στην κατασκευή αυτή, τότε θα εκπλαγούμε από το ότι τα γραπτά τεκμήρια της επιστήμης για την εποχή εκείνη είναι πολύ πίσω από την πραγματικότητα την οποία αντιπροσώπευε και αντιπροσωπεύει. Πρακτικώς είναι όλα αυτά που πρέπει να τα αποκαλύψουμε, να τα ζήσουμε μαζί για να είναι μια μαρτυρία της εποχής εκείνης, για να ξέρουμε πώς πορεύτηκε ο Πολιτισμός μας, τι σήμαινε το Αιγαίο, η λεκάνη της Μεσόγειου, όλος αυτός ο χώρος που είναι λίκνο Πολιτισμών. Όλα αυτά θα είχαν μείνει κάπως πίσω. Δείτε ότι η πρώτη ανακάλυψη έγινε εντελώς τυχαία το 1901, η δεύτερη πιο οργανωμένη ήταν την περίοδο της έρευνας, το 1976 του Ζαν-Ζακ Κουστώ, και η τρίτη άρχισε από το 2012 και εκτείνεται μέχρι σήμερα. Κι εντείνεται, είναι χάρη στη μεγάλη προσπάθεια –αδικώ πολλούς, μένω σε τρεις- στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, στην κυρία Σίμωσι και στους συνεργάτες της, είναι επίσης το Αμερικανικό και Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole –ακούσαμε προηγουμένως, και με πολλή σεμνότητα παρουσιάστηκε ποια είναι η συμβολή του Ινστιτούτου αυτού-, και βέβαια το Ίδρυμα «Αικατερίνης Λασκαρίδη», και προσωπικά ο Πάνος Λασκαρίδης. Ο φίλος Πάνος Λασκαρίδης, σεμνός όπως πάντα, αυθόρμητος.
Τον ευχαριστώ πολύ γιατί κάνει αυτό το οποίο, ξέρετε, δεν το μαθαίνουμε πολλές φορές. Αν βρίσκομαι εδώ είναι γιατί θέλω, να αναδείξω τι κάνουν κάποιοι άνθρωποι σήμερα μέσα σ’ αυτή την κρίση, τη βαθιά κρίση η οποία έχει τόσο πολύ τραυματίσει τον Τόπο μας, τον Λαό μας. Είπε ο κ.Λασκαρίδης προηγουμένως ότι «το χρέος μου έκανα το αυτονόητο, γιατί υπάρχει αυτού του είδους η αναφορά;» Θα το πω ευθέως: Ζούμε σε έναν Τόπο ο οποίος πάσχει πολλές φορές από αυτό το σύνδρομο του φθόνου το οποίο τόσο πολύ μας έχει τραυματίσει, το έλεγα κι χθες μιλώντας στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πολλές φορές ο Λαός μας δεν έχει αποδώσει σε καθέναν αυτό που του ανήκει υπό όρους Αριστείας. Λες και δεν θέλουμε να του το αναγνωρίσουμε ή δεν μπορούμε. Κι όμως πρέπει να αναγνωρίσουμε στον καθέναν αυτό που του αναλογεί. Αλλιώς, η ισοπεδωτική ισότητα δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο. Μην ξεχνάμε ότι ο Γιάννης Τσαρούχης στη διάρκεια της δικτατορίας έλεγε στα φοιτητικά μας χρόνια στο Παρίσι ότι «μια μέρα των ημερών θα απαλλαγούμε από τη δικτατορία των Συνταγματαρχών, κινδυνεύουμε όμως πάντα στην Ελλάδα από την δικτατορία των μετρίων».
Κι αυτό είναι το πρόβλημα, φίλε Πάνο. Ότι εσύ, τόσοι άλλοι άνθρωποι ιδίως στον χώρο της Ναυτιλίας αισθάνεσθε αυτονόητο αυτό που κάνετε. Αφήστε κι εμάς να θεωρήσουμε αυτονόητο ότι πρέπει να διακρίνουμε τους ανθρώπους με βάση αυτό που κάνουν και προσφέρουν, ιδίως αυτές τις κρίσιμες ώρες.
Συγχαρητήρια, καλή δύναμη, κι εμπρός!
 http://www.presidency.gr/

Γιώργος Κασιμάτης, ΤΟ «ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ» ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ

Εισήγηση του Συνταγματολόγου Καθηγητή Γιώργου Κασιμάτη στην εκδήλωση της «Ομάδας των 10 για το Κυπριακό» στην Πάφο, στις 26.11.2016, την οποία διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολις Πάφου.
  1. Το Κυπριακό Πρόβλημα δεν είναι πρόβλημα ίδρυσης ή διεθνούς αναγνώρισης νέου κυρίαρχου κράτους, ούτε ισχύος του πολιτεύματος της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και της προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου που εγγυώνται οι καταστατικές Συνθήκες του ΟΗΕ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης. Υπάρχει και κυρίαρχο κράτος και ισχύς αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου, σύμφωνα με τις εγγυήσεις των ύπατων αυτών διεθνών Οργανισμών των οποίων πλήρες μέλος είναι η Κυπριακή Δημοκρατία. Συνεπώς, αν επιχειρηθεί από τα εμπλεκόμενα μέρη να καταλυθούν η κυριαρχία και το δημοκρατικό πολίτευμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι σχετικές πράξεις θα είναι κατάφωρα αντίθετες, όχι μόνο προς τις θεμελιώδεις αρχές της συνταγματικής τάξης της ίδιας, αλλά και προς τον Καταστατικό Χάρτη και τις ad hoc Αποφάσεις και Πράξεις του ΟΗΕ, προς τις Συνθήκες του Διεθνούς Δικαίου και προς τις Συνθήκες της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης, των οποίων κατέστη μέλος η Κυπριακή Δημοκρατίας με αυτές ακριβώς τις καταστατικές προϋποθέσεις ως κυρίαρχου και δημοκρατικό κράτος. Επομένως, οποιαδήποτε απόφαση ή «λύση» που θα παραβιάζει τις αρχές αυτές νομιμότητας θα είναι παράνομη και ανυπόστατη.
Συγκεκριμένα, οι αρχές αυτές είναι: Α. Η δημοκρατική αρχή, όπως την εννοεί το διεθνές δίκαιο και ο Καταστατικός Χάρτης του ΟΗΕ και η αντιπροσωπευτική αρχή της δημοκρατίας, όπως την εννοούν οι Συνθήκες της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης· Β.  Τα θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου και τα πολιτικά δικαιώματα του πολίτη, που εγγυώνται οι ίδιες καταστατικές Συνθήκες· Γ. Η αρχή της κυριαρχίας του κράτους. Οι θεμελιώδεις αυτές αρχές είναι δεσμευτικές για όλα ανεξαιρέτως τα κράτη, δεν μπορεί δε να παρακαμφθούν ή να τροποποιηθούν ούτε βάσει πολυμερών διεθνών συνθηκών, ούτε,  γενικά, με πρωτογενές δίκαιο κράτους (συντακτικής εξουσίας, λαϊκής συνέλευσης ή ομάδας κρατών). Δεν είναι, συνεπώς, δυνατή, κατά το σήμερα διεθνές δίκαιο, η δημιουργία μη κυρίαρχων ή ημικυρίαρχων κρατών μετά από κατάλυση κυρίαρχου κράτους και ασύμβατων προς τη δημοκρατική αρχή και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Η επίκληση του αποστρατικοποιημένου καθεστώτος των Åland Islands είναι ατυχής, γιατί αφενός δεν ιδρύθηκε μετά από κατάλυση πλήρως κυρίαρχου δημοκρατικού κράτους και αφετέρου προϋπήρχε του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και των ισχυουσών σήμερα διεθνών εγγυήσεων της κυριαρχίας και του δημοκρατικού πολιτεύματος κράτους.
  1. Ο αναφυείς και χρησιμοποιούμενος όρο «διζωνική ομοσπονδία» στις συζητήσεις «λύσης» του Κυπριακού δεν αποτελεί επιστημονικό όρο κυρίαρχου κράτους ή μορφής κυρίαρχου κράτους. Πρόκειται για μια πολιτική εφεύρεση παράνομης και παραπλανητικής κάλυψης της κατάλυσης του κυρίαρχου κράτους της Κυπριακής Δημοκρατίας. Και τούτο, γιατί δεν προϋποθέτει πάνω από τους λαούς των δύο κρατιδίων  ενιαίο λαό με αδιαίρετη λαϊκή κυριαρχία και ομοσπονδιακό ή κεντρικό κράτος με αδιαίρετη κυριαρχία κράτους, του οποίου το νομοθετικό σώμα και τα κυβερνητικά όργανα εκλέγονται με βάση την αρχή της πλειοψηφίας από τον ενιαίο λαό. Οι επιστημονικοί και διεθνώς αναγνωρισμένοι όροι κυρίαρχων κρατών είναι: το ενιαίο κράτος, όπως η Ελλάδα, η Κύπρος κ.ά., καθώς και οι σύνθετες μορφές κράτους: συνομοσπονδία (confederatio), όπως η Ελβετία, και ομοσπονδιακό κράτος, όπως οι ΗΠΑ, η συντριπτική πλειονότητα των κρατών της Ευρώπης κ.ά. Ιστορικά και λογικά, η μορφή κράτους της Κυπριακής Δημοκρατίας θα έπρεπε να παραμείνει ενιαίο κράτος, όπως δημιουργήθηκε με την απελευθέρωση του κυπριακού λαού από την αγγλική κυριαρχία. Η πραγματικότητα, όμως,  που δημιουργήθηκε με την κατασκευή του «κυπριακού προβλήματος» επιτρέπει τη συντακτική μετατροπή της μορφής του ενιαίου σε σύνθετο, δήλαδή σε ομοσπονδιακό ή συνομοσπονδιακό κράτος.
Με βάση τις παραπάνω θεμελιώδεις αρχές κράτους, που εγγυώνται το διεθνές και το υπερεθνικό ευρωπαϊκό δίκαιο, και το πραγματικό ομοσπονδιακό δεδομένο,  για να υφίσταται σύμφωνα με αυτές κυρίαρχο σύνθετο δημοκρατικό κράτος πρέπει να έχει τα εξής βασικά στοιχεία δομής, τα οποία ακολουθεί, άλλωστε, παγίως η διεθνής πρακτική:
α. Να υπάρχει πάνω από τα κρατίδια, που συμμετέχουν στη σύνθετη μορφή κράτους, ομοσπονδιακό ή συνομοσπονδιακό κράτος με πλήρη και αδιαίρετη κυριαρχία,  και με πλήρη και αδιαίρετη λαϊκή κυριαρχία του ενός ενιαίου λαού.
β. Η συντακτική και η αναθεωρητική εξουσία του ομοσπονδιακού κράτους να ανήκει αποκλειστικά στον ενιαίο ομοσπονδιακό λαό, οπότε το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα έχει αυξημένη τυπική δύναμη απέναντι στα συντάγματα των ομόσπονδων κρατιδίων.
γ.  Το κυρίως νομοθετικό συλλογικό σώμα και η ηγεσία της εκτελεστικής εξουσίας του κεντρικού κράτους να εκλέγονται με βάση την αντιπροσωπευτική αρχή και την αρχή της πλειοψηφίας με άμεση και καθολική ψηφοφορία από τον ενιαίο ομοσπονδιακό λαό.
δ.  Στο ομοσπονδιακό κράτος να ανήκουν οι στρατηγικές αποφάσεις διακυβέρνησης και νομοθετικής ρύθμισης, που αφορούν τουλάχιστον: την κυρίαρχη και δημοκρατική συγκρότηση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ομοσπονδιακού κράτους και τη διασφάλιση της ενότητας της ως κράτους, τη μορφή κα το πολίτευμα του κράτους, την εξωτερική πολιτική και τη διεθνή εκπροσώπηση του όλου κράτους, την εξωτερική άμυνα και την εσωτερική ασφάλειά του, το πολίτευμα της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, τις εγγυήσεις της προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του κοινωνικού κράτους δικαίου με ανώτατη βαθμίδα δικαστικής και  συνταγματικής δικαιοδοσίας, καθώς και τις βάσεις ενιαίου κοινωνικοοικονομικού και γενικά  κοινωνικοπολιτικού συστήματος.
  1. Με βάση όλα τα παραπάνω, για μια σωστή και συμβατή με το διεθνές δίκαιο και τις συνθήκες της ΕΕ συζήτηση λύσης του Κυπριακού απαιτούνται τα εξής:
Πρώτον, τα εμπλεκόμενα στις συζητήσεις  μέρη οφείλουν να προβούν σε σαφή και κατηγορηματική δήλωση, ότι οι εν λόγω αρχές είναι αδιαπραγμάτευτες και ότι αποτελούν προϋποθέσεις και απαράβατους όρους (κόκκινη γραμμή) των συζητήσεων και του κύρους των συμφωνιών.
Δεύτερον, Από τη στιγμή που δεν προϋπάρχει ενεργός συντακτική συνέλευση του ενιαίου λαού της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία θα συνέτασσε το νέο σύνταγμά της, οι συζητήσεις και διαπραγματεύσεις που γίνονται οφείλουν να έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο τη διατύπωση των βασικών όρων του εν λόγω συντάγματος, που θα σέβονται τις αρχές της κόκκινης γραμμής (προστασία της κυριαρχίας, της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων όλων των πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας) και που  θα εγκρίνει στο σύνολό του ο κυπριακός λαός. Πρόκειται, δηλαδή, για προκαταρκτικές εργασίες νέου συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπου θα διατυπωθεί ο συντακτικός καθορισμός αφενός των αρμοδιοτήτων που θα ανήκουν στο κεντρικό δημοκρατικό κράτος, όπως περιγράφονται πιο πάνω και αφετέρου εκείνων που θα ανήκουν στα ημικυρίαρχα  δύο κρατίδια και θα διασφαλίζουν την ιστορική και πολιτισμική ταυτότητα και τα ειδικά θεμελιώδη δικαιώματα του λαού τους.
Τρίτον, εάν υπάρξουν συμμετέχοντες των συζητήσεων που αρνούνται την εν λόγω κόκκινη γραμμή, τα υπόλοιπα μέλη οφείλουν να αρνηθούν συμμετοχή σε διαπραγματεύσεις που είναι παράνομες και παραβιάζουν τις θεμελιώδεις αρχές νομιμότητας και να θέσουν το ζήτημα με σαφές νομικό ερώτημα στους παραπάνω διεθνείς οργανισμούς. 
Τέταρτον,  εάν όλοι οι συμμετέχοντες στις διαπραγματεύσεις αρνηθούν τα προτεινόμενα, τότε η Εκκλησία, πιστή στην ιστορία της αποστολής της, κάθε κοινωνική οργάνωση, κάθε κοινωνική ομάδα και κάθε πολίτης οφείλουν να προσφύγουν στους εν λόγω οργανισμούς και να θέσουν το ερώτημα, ζητώντας να παρέμβουν με βάση την αποστολή τους.
  1. Με βάση την κόκκινη γραμμή που αναφέραμε, η συζήτηση των ακόλουθων όρων θα πρέπει να αποκλεισθεί όχι μόνο από από τις όποιες διαπραγματεύσεις που λαμβάνουν ή θα λάβουν χώρα, γιατί καταλύουν ολοκληρωτικά την κυριαρχία, το δημοκρατικό πολίτευμα και πολλά θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας:
  2. Αποκλείεται όρος αρνησικυρίας (veto) σε συλλογικά όργανα για τη λήψη κυβερνητικών και νομοθετικών αποφάσεων.
  3. Αποκλείεται εκ περιτροπής ανάθεση άσκησης των καθηκόντων του προέδρου της δημοκρατίας ή άλλων μονοπρόσωπων κυβερνητικών οργάνων.
  4. Αποκλείεται κατασκευή «πολιτικής ισοτιμίας» των δύο ομόσπονδων κρατιδίων με την επίσης κατασκευή του 50% – 50% για τη λήψη των κυβερνητικών και νομοθετικών αποφάσεων του ομοσπονδιακού κράτους και των δύο ομόσπονδων κρατιδίων. Αυτό είναι στην ουσία veto.
  5. Αποκλείεται η ολική ή η μερική νομιμοποίηση του παράνομου εποικισμού, που αποτελεί κατά το διεθνές δίκαιο βαρύτατο έγκλημα κατά του ανθρώπου. Τυχόν νομιμοποίηση εποίκων, οι οποίοι απόκτησαν δοτή ιθαγένεια, αυξάνει τεχνητά και παράνομα, το ποσοστό των πολιτών (του λαού) του ενός κρατιδίου στο σύνολο των πολιτών (του λαού) της Κυπριακής Δημοκρατίας, τυχόν δε νομιμοποίηση της παράνομης διαμονής εποίκων ως εργαζομένων αυξάνει παράνομα το αντίστοιχο ποσοστό πληθυσμό της. Νομιμοποίηση εποίκων μπορεί να στηριχθεί μόνο για ορισμένες μικρές κατηγορίες (παιδιών, ασθενών κ.ά.) και μόνο με βάση την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και μετά από αντικειμενικό έλεγχο των ατομικών περιπτώσεων.
  6. Εάν δεν τεθεί και δεν τηρηθεί η τριπλή κόκκινη γραμμή της διατήρησης της κυριαρχίας, του δημοκρατικού πολιτεύματος και των θεμελιωδών αστικών και πολιτικών δικαιωμάτων των πολιτών της Κυπριακής Δημοκρατίας και εάν παρεισφρήσουν οι διασπαστικοί όροι ή οι συντακτικές ελλείψεις που επισημάναμε, είναι βέβαιες οι ακόλουθες συνέπειες:
α. Θα καταλυθεί η Κυπριακή Δημοκρατία ως κυρίαρχο και δημοκρατικό κράτος και η Κύπρος θα αποτελεί στο εξής μόρφωμα μη-κράτους και λαό υπό ξένην ή ξένες κυριαρχίες
β. Τα δύο «ισότιμα» κρατίδια της «διζωνικής ομοσπονδίας» δεν θα είναι , κυρίαρχα κρατίδια, αλλά θα είναι μορφώματα και αυτά υπό ξένην ή ξένες κυριαρχίες.
γ. Τα δικαιώματα του λαού της Κύπρου θα καθορίζονται από τις δυνάμεις επικυριαρχίας, η πολιτική ταυτότητα της Νήσου και οι έννοιες «ελληνοκύπριοι» και «τουρκοκύπριοι»,  με το ουσιαστικό τους ιστορικό, πολιτικό και πολιτισμικό περιεχόμενο, θα εκλείψουν.
δ. Η Εκκλησία της Κύπρου, καθώς και οι άλλες θρησκείες της Νήσου,  οι κοινωνικοί οργανισμοί του Κυπριακού Λαού, οι κυπριακές επιχειρήσεις και η κυπριακή οικονομία, καθώς και οι πολίτες δεν θα έχουν πια την αρωγή και την προστασία του εθνικού κράτους της κυρίαρχης Κυπριακής Δημοκρατίας, ούτε των ομόσπονδων κρατιδίων, ούτε, πολύ περισσότερο, του ΟΗΕ, της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης, αφού δε θα είναι πια  ο λαός της Κύπρου κυρίαρχο κράτος, αλλά δεύτερης κατηγορίας οντότητα.  Όλες αυτές οι δυνάμεις που αποτελούν τις συνιστώσες της Κυπριακής Δημοκρατίας θα είναι έρμαια των οικονομικών και των γεωπολιτικών  συμφερόντων των επικυρίαρχων δυνάμεων. Αν υπάρχουν σήμερα άνθρωποι, ιδίως της ανθούσας οικονομικής ανάπτυξη που νομίζουν ότι ακόμη και η «λύση» που επιδιώκεται σήμερα θα είναι προς όφελος της οικονομίας πλανώνται. Θα το αντιληφθούν σκληρά, όταν δε θα έχουν την προστασία του κυρίαρχου εθνικού κράτους. Η πανίσχυρη σήμερα Εκκλησία της Κύπρου θα είναι ένα από τα τραγικότερα θύματα. Τα πολιτικά κόμματα από παράγοντες και φορείς πολιτικής και κοινωνικής εξουσίας θα καταντήσουν άγνωστες και άθλιες ομάδες κοινής δουλείας.
  1. Ο Κυπριακός Λαός και οι Κυβερνήτες του, καθώς και η Ελληνική Κυβέρνηση και ο Ελληνικός Λαός θα πρέπει να αντιληφθούν ότι ο στόχος «λύσης» του Κυπριακού είναι η γεωπολιτική και η οικονομική άλωση της Κυπριακής Δημοκρατίας και ότι ο δικός τους στόχος σήμερα δεν είναι η όποια «λύση» του Κυπριακού αλλά μόνο η διάσωση της Κυπριακής Δημοκρατίας.


Εάν δεν  αντιληφθούν αυτό οι θεσμικές πολιτικές δυνάμεις της Κυπριακής Δημοκρατίας, τότε η σωτηρία της επαφίεται στον πατριωτισμό του Κυπριακού Λαού, ο οποίος ανέκτησε από την αγγλική κυριαρχία την κυριαρχία του και τις ελευθερίες του με το αίμα των παιδιών του.  Η  συμπαράταξη του Ελληνικού Λαού δεν αποτελεί απλά ένα αόριστο εθνικό καθήκον, αλλά πατριωτικό καθήκον  απέναντι στην ίδια την Ελλάδα ως κυρίαρχο κράτος.
http://diktioellada.blogspot.gr/