Οδηγίες και συμβουλές για την έναρξη της Αντιπυρικής περιόδου

H προστασία των δασών είναι υπόθεση όλων μας
Πώς να περιορίσουμε τον κίνδυνο των δασικών πυρκαγιών

Η χώρα μας στο σύνολό της καλύπτεται από δάση και δασικές εκτάσεις με ποικιλία ευαίσθητων οικοσυστημάτων. Το δάσος είναι φυσικό αγαθό ανυπολόγιστης αξίας για τον άνθρωπο. Η προστασία και η διατήρησή του είναι καθήκον, υποχρέωση και προτεραιότητα κάθε κοινωνικού συνόλου και κάθε πολίτη ξεχωριστά. Αποτελεί έναν ανανεώσιμο φυσικό πόρο με ανεξάντλητες δυνατότητες για την περιβαλλοντική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη ενός τόπου.
Οι δασικές πυρκαγιές που εκδηλώνονται κάθε χρόνο στη χώρα μας οφείλονται κατά μεγάλο ποσοστό στην ανθρώπινη αμέλεια, ενώ οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν τους καλοκαιρινούς μήνες σε συνδυασμό με το έντονο γεωφυσικό ανάγλυφο, ευνοούν την ταχεία εξάπλωσή τους.

Οδηγίες – συμβουλές για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, με αφορμή την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου την 1η Μαΐου, δίνει η Πυροσβεστική Υπηρεσία

Με δεδομένο ότι οι πυρκαγιές ως φυσικό φαινόμενο θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και στο μέλλον, αυτό που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε ο κάθε ένας ξεχωριστά, είναι να τις περιορίσουμε, λαμβάνοντας όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα πρόληψης.
Για να μην προκαλέσουμε πυρκαγιά από αμέλεια
  • Δεν πετάμε ποτέ αναμμένα τσιγάρα όταν βρισκόμαστε στο δάσος. Το τσιγάρο αποτελεί την πρώτη αιτία πρόκλησης πυρκαγιάς από αμέλεια.
  • Δεν καίμε σκουπίδια ή ξερά χόρτα και κλαδιά στην ύπαιθρο.
  • Αποφεύγουμε τις υπαίθριες εργασίες που ενδέχεται να προκαλέσουν πυρκαγιά (οξυγονοκολλήσεις, χρήση τροχού ή άλλου εργαλείου που προκαλεί σπινθήρες).
  • Δεν ανάβουμε υπαίθριες ψησταριές κατά τους θερινούς μήνες εντός των δασών ή σε χώρους που υπάρχουν ξερά χόρτα.
    Αν βρίσκεστε στην ύπαιθρο.
  • Μην κάνετε χρήση φωτιάς όταν η θερμοκρασία είναι πάνω από 30 0C. Είναι προτιμότερο να πάρετε μαζί σας έτοιμα τρόφιμα.
  • Ποτέ μην πετάτε αναμμένο τσιγάρο. Βεβαιωθείτε πριν απομακρυνθείτε ότι αυτό έχει σβήσει εντελώς.
  • Μην αφήνετε σκουπίδια στο δάσος. Υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης.
  • Σεβασθείτε τις απαγορευτικές πινακίδες πρόσβασης σε περιόδους υψηλού κινδύνου.
  • Μην κάνετε χρήση υπαίθριων ψησταριών.
Όταν οδηγείτε στο δάσος και ο κίνδυνος έναρξης πυρκαγιάς είναι υψηλός.
  • Ποτέ μην πετάτε αναμμένο το τσιγάρο από το παράθυρο του αυτοκινήτου.
  • Ποτέ μην σταθμεύετε το όχημά σας σε σημεία που υπάρχουν ξηρά χόρτα. Ο καταλύτης των αυτοκινήτων διατηρείται υπερθερμασμένος για αρκετό χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρός κίνδυνος έναρξης πυρκαγιάς.
  • Έχετε υπόψη σας ότι οι σπινθήρες που προκαλούνται από την εξάτμιση όλων των τύπων των οχημάτων μπορούν να προξενήσουν πυρκαγιά.
    Πως πρέπει να ενεργήσετε μόλις αντιληφθείτε μια πυρκαγιά.
  • Τηλεφωνήστε ΑΜΕΣΩΣ στο αριθμό κλήσης 199 και δώστε σαφείς πληροφορίες για την τοποθεσία και το ακριβές σημείο που βρίσκεσθε, καθώς και πληροφορίες για τη συγκεκριμένη θέση που βλέπετε την πυρκαγιά.
  • Περιγράψτε το είδος της βλάστησης που καίγεται.
  • Προσδιορίστε την κατεύθυνση της πυρκαγιάς.
  • Η κλήση στον αριθμό αυτό είναι χωρίς χρέωση τόσο από σταθερό όσο και από κινητό τηλέφωνο. Επίσης, στα καρτοτηλέφωνα δεν απαιτείται η εισαγωγή τηλεκάρτας. Σε περίπτωση που το κινητό τηλέφωνο μας δείχνει την ένδειξη «κλήσεις έκτακτης ανάγκης» ή «εκτός δικτύου» τηλεφωνείστε στο 112.
Μην ξεχνάτε ότι απαγορεύεται, γενικά, το άναμμα φωτιάς στην ύπαιθρο,

από την 1η Μαΐου μέχρι την 31η Οκτωβρίου, κάθε έτους.
ΠΗΓΗ http://www.attikos.gr/

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ – Τα έθιμα, τα στεφάνια, το μαγιόξυλο και η μαγιοκουλούρα


Αποτέλεσμα εικόνας για πρωτομαγια
Σε δεκάδες χώρες, η Εργατική Πρωτομαγιά έχει και το χαρακτήρα της εξόδου στη φύση και εορτής, με την συλλογή ανθέων, το πλέξιμο στεφανιών, το γαϊτανάκι κι άλλα τοπικά έθιμα.
Η Πρωτομαγιά  έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα, τότε που οι εκδηλώσεις που γίνονταν είτε για τη Θεά Δήμητρα, είτε για τον Διόνυσο, είχαν σκοπό να γιορτάσει ο κόσμος τη γονιμότητα των αγρών, την καρποφορία της γης, την άνθιση της φύσης, το οριστικό τέλος του χειμώνα και τον ερχομό του καλοκαιριού.
Στην Ελλάδα το πιο διαδεδομένο έθιμο είναι η δημιουργία του πρωτομαγιάτικου στεφανιού από λουλούδια κομμένα από τους αγρούς.
Παλιότερα η κατασκευή του αποτελούσε ολόκληρη ιεροτελεστία, αφού τίποτα δεν φτιαχνόταν στην τύχη και καθετί που είχε πάνω του είχε και το δικό του συμβολισμό. Το μαγιάτικο στεφάνι έχει κατά πάσα πιθανότητα τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνια χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά και δεν έλειπαν από καμία σημαντική εκδήλωση.
Είναι αξιοπρόσεκτο ότι μια σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλιώνος, που αντιστοιχούσε περίπου χρονικά στο Μάιο, περιελάμβανε στα δρώμενά της την κατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο. Το κλαδί αυτό δεν το έφτιαχναν με άνθη, αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δέντρων, στα οποία τοποθετούσαν επίσης κρεμμύδι και σκόρδο. Το μαγιάτικο στεφάνι «χαρίζει» στους ενοίκους ενός σπιτιού υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία.
Σε πολλές περιοχές,  από το βράδυ της πρωτομαγιάς, κρεμούν στην πόρτα του σπιτιού τους ένα στεφάνι από λουλούδια, προσθέτοντας όμως και τσουκνίδες, κριθάρι και σκόρδο. Υπάρχει το έθιμο, ο ενδιαφερόμενος για το κορίτσι του σπιτιού, να πηγαίνει το βράδι με φίλους τους και να κλέβει το στεφάνι.
Το μαγιάτικο στεφάνι στόλιζε τις πόρτες των σπιτιών ως τις 23 Ιουνίου, του Αϊ – Γιαννιού του Θεριστή και τότε, το καίγανε στις φωτιές του αγίου.
Εκτός από το μαγιάτικο στεφάνι, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας αναβιώνουν ακόμα και στις μέρες μας κάποια ενδιαφέροντα έθιμα που έχουν λυτρωτικές, εξαγνιστικές ιδιότητες και κυρίως έχουν να κάνουν με την καλοτυχία και την υγεία.
Την ημέρα της Πρωτομαγιάς, πέρα από το στεφάνι με τα λουλούδια, σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως σε νησιά του Αιγαίου έθιμα, όπως αυτό του «αμίλητου νερού», είχε «πρωταγωνιστικό ρόλο». Τα κορίτσια σηκώνονταν την αυγή κι έπαιρναν μαζί τους τα λουλούδια, που είχαν μαζέψει από την παραμονή και πήγαιναν στα πηγάδια να φέρουν το «αμίλητο νερό» (αμίλητο γιατί το κουβαλούσαν χωρίς να μιλούν). Όταν το έφερναν στο σπίτι, πλένονταν όλοι με αυτό.
ΤΟ ΜΑΓΙΟΞΥΛΟ
Αποτέλεσμα εικόνας για μαγιοξυλο
Κατά τη διάρκεια της γιορτής της Πρωτομαγιάς ένας νέος θαυμάζει την ομορφιά μιας νεαρής αλλά παντρεμένης γυναίκας και πέφτει νεκρός από το χέρι του συζύγου της. 
Τότε ο Μάης με το θαυματουργό «μαγιόξυλο» του ακουμπά τον νέο και τον ανασταίνει.Η ανάσταση αυτή συμβολίζει την ανανέωση που είναι φανερή αυτή την εποχή.
Η πρωτομαγιά ήταν η ημέρα πολλών παγανιστικών εορτών, τελετών και λατρείας προς τη φύση και φυσικά δεν υπήρχε μεγαλύτερη ένδειξη τιμής προς την μητέρα φύση από το να συνευρεθούν ερωτικά οι γυναίκες με τους άντρες.
Tην Πρωτομαγιά σε πολλά μέρη συνηθίζεται το κύλισμα γυναικών και κοριτσιών πάνω στη χλόη, το ζώσιμο της μέσης με λυγαριά κ.ά., και ο εναγκαλισμός χονδρών δένδρων.
Στη Μεσημβρία οι γυναίκες την πρωτομαγιά έβγαιναν παρέες – παρέες… και χορεύανε, τραγουδούσανε κ’ ένα τραγούδι -Καλόγερε τ’ αδράχτια σου αλλα και άλλα τραγούδια, που λέγανε και τις αποκριές… Είχανε και μια βηλάρα (φαλλό) καμωμένη απο ξύλο, την οποία στολίζανε με πρασινάδες και με λουλούδια και την περνούσε η μια στην άλλη και την λέγανε Μάιο.
Στην Κοζάνη κόβουν λυγαριά και την τυλίγουν στη μέση, γιά να γίνουν ευλύγιστοι, αγκαλιάζουν χονδρά δένδρα, γιά να παχύνουν και να ζήσουν, σαν κι εκείνα, πολλά χρόνια. Αλλού, τα παιδιά ή και άνδρες γυρνούν την Πρωτομαγιά από σπίτι σε σπίτι κρατώντας το «μαγιόξυλο», κλαδί από κυπαρίσσι ή άλλο δένδρο, ή περιφέρουν το «Mαγιόπουλο», άνδρα ή παιδί στολισμένο με άνθη.
Στην Πάργα γύριζαν τα σπίτια και τραγουδούσαν το τραγούδι του Μαΐου, στεφανωμένα με λουλούδια και κρατώντας στα χέρια τους μεγάλους κλώνους πορτοκαλιάς ή νεραντζιάς, γεμάτους άνθη.
Μια έκφραση, λοιπόν, που λέγεται αυτήν την μέρα είναι «Έπιασες τον Μάη;» ή «Πού / Πώς έπιασες τον Μάη;» παραπέμπει στην εξόρμηση που κάναμε, το αν περάσαμε καλά και φυσικά αν απολαύσαμε κάτι ερωτικά.

Η ΜΑΓΙΟΚΟΥΛΟΥΡΑ
Σχετική εικόνα
Νοικοκυρές έχουν φυλαγμένη μία μεγάλη, ζυμωτή  κουλούρα από αυτές  της Μ. Πέμπτης στο εικονοστάσι, με σκοπό να καταναλωθεί την Πρωτομαγιάγια να προστατεύονται τα μέλη της οικογένειας από τα μάγια.
ΠΗΓΗ http://www.bankwars.gr/

Οι Κυθήριοι εκφράστηκαν!

Με μια μεγάλη συγκέντρωση στον Κυθηραϊκό Σύνδεσμο, Δήμος και Εγχώριος Περιουσία, ενημέρωσαν τους Κυθήριους και τους θεσμικούς τους φορείς και εκπροσώπους για τις δικαστικές διεκδικήσεις της τοπικής Μητρόπολης και της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφορικά με τα Ιερά μας Προσκυνήματα. 

 
Το ενδιαφέρον ήταν αμείωτο καθόλη τη διάρκεια των τριών και πλέον ωρών της εκδήλωσης, ενώ τέθηκαν και απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα. Κοινή συνισταμένη των τοποθετήσεων ήταν το αδικαιολόγητο των προσφυγών αυτών μιας και τα ζητήματα που ανακινεί εκ νέου η Εκκλησία έχουν διευθετηθεί και λυθεί οριστικά με την απόφαση 1956/1986 του Συμβουλίου της Επικρατείας, την οποία οι προσφεύγοντες επιμελώς έχουν αποκρύψει. 

Επιπλέον τονίστηκε από όλους το απαράδεκτο της προσφυγής της Εκκλησίας της Ελλάδος εναντίον ακόμα και του ιδρυτικού Νόμου της Εγχωρίου Περιουσίας (1416/1984, άρθρο 84) για το οποίο ζητά παρεπίμποντα έλεγχο συνταγματικότητας, κάτι που μέχρι σήμερα ουδείς είχε πράξει. 

Ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης χαρακτήρισε τη στάση αυτή εχθρική προς τους Κυθηρίους αφού ένας θεσμός αλλότριος προς την τοπική ιστορία και παράδοση ζητεί ουσιαστικά επανεξέταση του συνόλου του Θεσμού της Εγχώριας Περιουσίας, που θα μπορούσε υπό συνθήκες να αποδειχθεί εξαιρετικά επιζήμιο για την κοινή περιουσία του Κυθηραϊκού Λαού. 

Από τις παρεμβάσεις που ξεχώρισαν, πέραν του νυν και των τριών πρώην Προέδρων της Επιτροπής (κ. Παναγιώτη Κομηνού, κ. Εμμ. Κασιμάτη, κ. Κων/νου Καλλίγερου και κ. Κοσμά Μεγαλοκονόμου), ήταν εκείνη του Αντιδημάρχου κ. Κομηνού αλλά και του κ. Μάνου Τριφύλλη ο οποίος μέσα σε συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση στέκεται στο πλευρό του Δήμου και της Εγχωρίου Περιουσίας στο θέμα αυτό για να εισπράξει ένα θερμότατο χειροκρότημα. 

Τέλος ο Δήμαρχος δήλωσε δημόσια ότι εκείνος και η Δημοτική Αρχή έχουν εξαρχής σαφή και ξεκάθαρη στάση στο θέμα αυτό και ότι η νομική ομάδα που έχει συγκροτηθεί από το Δήμο και την Εγχώριο αποτελούμενη από 2 Καθηγητές Διοικητικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών (κ. Βλαχόπουλος και κ. Λαζαράτος) αλλά και ακόμα 4 Νομικούς, θα πράξει το καλλίτερο δυνατό για την προάσπιση των από αιώνων δικαιωμάτων του Κυθηραϊκού Λαού επί των Ιερών Προσκυνημάτων των Κυθήρων. 

Η προσέλευση αλλά και το ενδιαφέρον των παρισταμένων απέδειξαν ότι η επιλογή των διοργανωτών για μια απευθείας ενημέρωση των δημοτών δικαιώθηκε απόλυτα. Την εκδήλωση κάλυψαν τα τοπικά Μ.Μ.Ε. που ο Δήμαρχος ευχαρίστησε ιδιαίτερα ενώ ανακοίνωσε ότι σύντομα θα διανεμηθεί σε όλο το νησί ειδικό έντυπο με τις θέσεις και απόψεις του Δήμου και της Εγχωρίου απέναντι στις ανυπόστατες (ιστορικά και νομικά) αιτιάσεις των προσφευγόντων (Μητροπόλεως και Εκκλησίας της Ελλάδος).

----------------------------------------
Πηγή: kainourgiamera.gr
----------------------------------------