Γράφει ο/η Delacovias Ioannis | |
Στην χρυσή κατηγορία ελαιόλαδων με υψηλή περιεκτικότητα πολυφαινολών το ελαιόλαδο που παρήχθη για το ελαιοκομικό έτος 2016-2017 από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Αγίου Νικολάου Βοιών «Ο Μαλέας».Στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής των Ελλήνων πραγματοποιήθηκε στις 11 Μαΐου 2017 η εκδήλωση για την απονομή των OLYMPIA AWARDS HEALTH & NUTRITION 2017.
Στην επιτυχημένη εκδήλωση ακούστηκαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις σχετικές με την υγειοπροστασία που παρέχουν τα ελαιόλαδα και συγκεκριμένα όσα εξ' αυτών είναι πλούσια σε πολυφαινόλες.
Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν οι: Καθηγητής κ. Προκόπης Μαγιάτης, Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας κ. Περικλής Μαντάς, Συντονιστής του Διακρατικού έργου ARISTOIL Δρ Νίκος Κρημνιανιώτης, Καθηγήτρια του ΑΠΘ κα Μάγδα Τσολάκη, Καθηγητής του Πανεπ. DAVIS της Καλιφόρνιας κ. Dan Flynn, Ερευνήτρια του Παν. Αθηνών Δρ. Ελένη Μέλλιου, Καθηγητής του Northeastern University Διομήδης Λογοθέτης και Καθηγητής του Harvard University Στέφανος Καλές. Την εκδήλωση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κος Κόκκαλης, ο Βουλευτής κος Κασαπίδης, ο Πρέσβης του Κατάρ και εκπρόσωπος από την Πρεσβεία της Κύπρου. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγίου Νικολάου Βοιών «Ο Μαλέας» , πήρε το βραβείο GOLD STANDARD OF EXCELLENCE for High Phenolic Extra Virgin Olive Oil. Το βραβείο παρέλαβε ο εκπρόσωπος του Αγροτικού Συνεταιρισμού κ. Ιωάννης Δελακοβίας. Στη συγκεκριμένη τελετή παρουσιάστηκε για πρώτη παγκόσμια αποκλειστικότητα η ίδρυση , του Παγκοσμίου Κέντρου ελαιολάδου, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει ως στόχο να παρέχει πιστοποίηση της ποιότητας του ελαιολάδου ως προς την προστασία της υγείας, να προβάλλει και να ενισχύει την έρευνα για την ελιά και το λάδι, όπως και την εκπαίδευση των ελαιοπαραγωγών. Να σημειώσουμε ότι , σχεδόν 2 χρόνια έπειτα από το καταστροφικό συμβάν της πυρκαγιάς που συντελέστηκε στην περιοχή των Βοιών , η οποία στέρησε σημαντικούς πόρους από τους αγρότες και βύθισε το προσδοκώμενο αγροτικό εισόδημα σε σημαντικά χαμηλά επίπεδα, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγίου Νικολάου κέρδισε χρυσό βραβείο στην κατηγορία του Υγειοπροστατευτικού έξτρα παρθένου ελαιολάδου. Η σημαντικότατη αυτή διάκριση αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα για όλη την περιοχή μας, και απόδειξη ότι όταν υπάρχει προσήλωση σε υψηλό στόχο, επιμονή και υπομονή, έρχεται στο τέλος η επιβράβευση, η οποία ανήκει σε όλους όσους πίστεψαν, προσπάθησαν, βοήθησαν και πέτυχαν να γευτούν όχι μόνο τις υψηλότερες τιμές πώλησης για την κατηγορία του χύμα έξτρα παρθένου ελαιολάδου, αλλά και την επίγνωση της αξίας του «χρυσού» που κρατάει στα χέρια του ο κάθε παραγωγός. Και ορισμένα στοιχεία για συγκριτική αξιολόγηση: Α) στην κατηγορία αυτή βραβεύθηκαν συνολικά 65 δείγματα από την Ελλάδα , την Κύπρο , την Ισπανία , την Ιταλία, την Κροατία και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Β) η παρτίδα από την οποία ελήφθη το δείγμα ήταν η μία και μοναδική δεξαμενή που περιείχε την ελαιοκομιδή 14,5tn εξτρα παρθένου ελαιολάδου από παραγωγούς της Τ.Κ Αγίου Νικολάου αλλά και άλλους όπως ο παραγωγός Τσάκος Χαράλαμπος του Αντωνίου (Νεάπολη). Μια συγκομιδή 14,5tn μόλις από μια ελαιοκομική περιοχή που άλλοτε αριθμούσε τους 300 τν μ.ό (προ πυρκαγιάς). Γ) Ισάξια διάκριση επετεύχθη από την παραγωγό Σταματική Κοντάκου (σύζ.Φάββα Παναγιώτη) η οποία βραβεύθηκε επίσης με χρυσό βραβείο στην ίδια κατηγορία, με δείγμα που προήλθε από την παρτίδα ελαιολάδου single estate και προϊόν σημαντικής στήριξης για την βιωσιμότητα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αγίου Νικολάου Βοιών.
http://www.agiosnikolaos.net/
|
Κυριακή 21 Μαΐου 2017
ΒΑΤΙΚΑ-Χρυσό βραβείο για τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Αγίου Νικολάου
Μαγιάτικη γιορτή στα Αντικύθηρα
Η αληθινή ουσία της Ορθοδοξίας έγκειται στην ταπεινότητα. Οι Ορθόδοξοι Ναοί αποσκοπούν στην ένωση του ανθρώπου με το Θεό μέσα από την απλότητα και την ταπεινότητα, σε αντίθεση με τους μεγάλους καθεδρικούς ναούςτης Δύσης που προβάλουν το δέος των ουρανών σε αντιπαραβολή με τη μικρότητα των επιγείων. Πρόκειται για μια ουσιαστική διαφορά θεώρησης στον τρόπο προσέγγισης των πιστών ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή. Αυτή την ταπεινότητα και απλότητα μπορεί κανείς να ζήσει ιδιαίτερα στα χιλιάδες εκκλησάκια της ελληνικής επαρχίας, των νησιών και των χωριών μας, στους μικρούς ταπεινούς Ναούς που η ευσέβεια των προγόνων μας έχτισε, ανακαίνισε, ευλόγησε και εμείς έχουμε χρέος να συντηρήσουμε και να διαφυλάξουμε.
Σε ένα τέτοιο ταπεινό ξωκλήσι, στον Άγιο Νικόλαο στο ακριτικό – αλλά παγκοσμίως γνωστό λόγω του αρχαίου Ναυαγίου και του Μηχανισμού – νησί των Αντικυθήρων, εορτάστηκε απλά και ταπεινά η ετήσια μνήμη της Παρόδου του Ιερού Λειψάνου του Αγίου των Θαλασσών, που όταν μεταφερόταν από την Ανατολή στη Δύση, από τις θάλασσες αυτές σίγουρα θα πέρασε.
Μέσα στο κλίμα της Αναστάσιμης Χαράς, ο μικρός Ναός πανηγύρισε με Θεία Λειτουργία που τέλεσε κατά μόνας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, ο κληρικός που υπηρέτησε τον Άγιο Νικόλαο 32 χρόνια ως εφημέριος της ιστορικής ιεράς του Μονής στις Σπέτσες, μέχρι της εις επίσκοπον εκλογήν του το 2005. Οι λιγοστοί μόνιμοι κάτοικοι του όμορφου νησιού λειτουργήθηκαν και έλαβαν την ευλογία του Αγίου Νικολάου. Μετά τη Θεία Λειτουργία ακολούθησε εόρτια τράπεζα στην αυλή του Ναού, απλά, λιτά και ταπεινά όλοι σαν μία οικογένεια γεύθηκαν και τη βιολογική τροφή, αφού είχε προηγηθεί η πνευματική. Τα κεράσματα προσέφεραν ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας κ. Ανδρέας Χαρχαλάκης μαζί με τους κατοίκους.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος τέλεσε Αγιασμό στο εργοτάξιο του υπό αποκατάσταση ΧΑΔΑ (χώρου εναπόθεσης απορριμμάτων) των Αντικυθήρων, ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής. Το απόγευμα τέλεσε τον Πανηγυρικό Εσπερινό στον εορτάζοντα Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Αντικυθήρων και ανεχώρησε με σκάφος του Λιμενικού Σώματος για τα Κύθηρα.
ΠΗΓΗ http://orthodoxia.info
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 153η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΦΩΤΟ)
** 153 ΧΡΟΝΙΑ !! ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ **
21 Μαίου 2017.
Με άστατο καιρό σήμερα Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης έγιναν οι εορταστικές εκδηλώσεις τιμώντας την συμπλήρωση 153 χρόνων της Ένωσης των Επτανήσων με την Μητέρα Ελλάδα,παρουσία των στρατιωτικών και πολιτικών αρχών του Νησιού, των σχολείων και αρκετού κόσμου.τις εορταστικές εκδηλώσεις τίμησε με την παρουσία του ο Δήμαρχος Σκύρου κ.Μιλτιάδης Χατζηγιαννάκης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα τελέστηκε δοξολογία, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κυθήρων κυρίου Σεραφείμ, στον Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα. Στη συνέχεια εψάλει επιμνημόσυνη δέηση στην Κεντρική Πλατεία της Χώρας όπου έγινε κατάθεση στεφάνων.
Ακολούθησε ο πανυγηρικός της ημέρας αναφερόμενος σε ιστορικά στοιχεία,παραδοσιακοί χοροί από μαθητές, και η εκδήλωση έκλεισε με την παρέλαση των σχολείων ενώπιον των Αρχών.
Περισσότερο ρεπορτάζ στο video που θα ακολουθήσει
RADIO ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ .
Την Επτάνησο αποτελούν τα νησιά: Κέρκυρα, Παξοί, Κεφαλληνία, Ιθάκη, Κύθηρα, Λευκάδα, Ζάκυνθος και οι νησίδες Οθωνοί, Στροφάδες, Ερικούσα, Μαθράκι, Κάλαμος, Αντικύθηρα, Αντίπαξοι, Νυδρί, Μεγανήσι, Άτοκος κι άλλες μικρότερες νησίδες. Από τους αρχαίους χρόνους , η Επτάνησος έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Ελλάδος και προσέφερε στον Όμηρο την πλουσιώτερη πηγή υλικού, για την περιγραφή των ηθών και των εθίμων της εποχής εκείνης. Έδωσε δε μερικούς από τους χαρακτηριστικώτερους τύπους της φυλής μας, στα πρόσωπα του Οδυσσέα, της Πηνελόπης, τους Τηλεμάχου, της Ναυσικάς.
Τις πατρογονικές αρετές, τα υψηλά ιδανικά που απετέλεσαν το κύριο γνώρισμα της Ελληνικής φυλής, την αγάπη προς τις τέχνες και το ωραίο διετήρησαν αναλλοίωτα οι Επτανήσιοι στο πέρασμα των χρόνων.
Μετά την 4η Σταυροφορία και την πρώτη πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας το 1204, τα νησιά του Ιονίου αποκόπηκαν από την υπόλοιπη Ελλάδα και βρέθηκαν αλληλοδιαδοχικά υπό την κυριαρχία της Σικελίας, της Ενετίας και του Ανδηγουικού οίκου της Νεαπόλεως.Αργότερα δε, μετά από πολλές περιπέτειες, πρώτη η Κέρκυρα δέχθηκε οικειοθελώς τα Ενετικά πλοία, υπό τον ναύαρχο Μιάνι τον Μάρτιο του 1386. Ακολούθησε η κατάληψη σε διαφορετικό χρόνο της Ζακύνθου, της Κεφαλληνίας, της Λευκάδας και των Κυθήρων, έτσι βρέθηκαν ενωμένα υπό Ενετική κυριαρχία.Η Ενετία εφήρμοσε σύστημα διοικήσεως τελείως ξένο προς την Ελληνική παράδοση, πιστό αντίγραφο της Δυτικής κοινωνίας. Οι κάτοικοι χωρίσθηκαν σε τρεις τάξεις : Τους ευγενείς, τους αστούς και τους ποπολάρους. Έγιναν αρκετές εξεγέρσεις, όπως το περίφημο “Ρεμπελιό των ποπολάρων”. Η αποσόβηση του Τουρκικού ζυγού, επέτρεψε στους κατοίκους ν’ αναπτύξουν την οικονομία, καθώς επίσης και την πνευματική κίνηση. Τα Επτάνησα δέχονται πολλούς πρόσφυγες από την Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, οι οποίοι έφεραν μαζί τους πνευματικούς θησαρούς και πολύτιμα χειρόγραφα, τα οποία όχι μόνον διεσώθησαν από βέβαιη καταστροφή, αλλά με την διάδοσή τους συνέβαλαν στην πνευματική και λογοτεχνική ανάπτυξη των νησιών.
Ο Μέγας Ναπολέων το 1797 κατέλυσε την Ενετική κυριαρχία κι έστειλε στα Επτάνησα τον στρατηγό Γεντίλλη. Δυστυχώς καμμία αό τις υποσχέσεις περί πολιτικής ανεξαρτησίας δεν ετήρησαν οι Γάλλοι κι έτσι τα Επτάνησα βρέθηκαν υπό πλήρη Γαλλική κυριαρχία. Μετά την καταστροφή του Γαλλικού στόλου στοπ Αβουκίρ τα Επτάνησα πέρασαν στα χέρια των Ρώσων και των Τούρκων με την σύμφωνη γνώμη της Αγγλίας.
Το 1800 η Ρωσία εγκατέλειψε οριστικά τα Επτάνησα, διατηρώντας τον τίτλο της προστάτιδας δύναμης, έτσι τα Επτάνησα απετέλεσαν την Ιόνιον Πολιτεία υπό την κυριαρχία της υψηλής Πύλης. Οι κοινωνικές αναταραχές ανάγκασαν την Ρωσία το 1802 να στείλει στα Επτάνησα τον κόμη Γεώργιο Μοντσενίγο, ο οποίος έκανε γενικές εκλογές και στην συνέχεια με τους εκλεγέντες αντιπροσώπους συνέταξε σύνταγμα το 1803. Το σύνταγμα τούτο συνιστά την δημοκρατία της Επτανήσου με κύρια χαρακτηριστικά την καθιέρωση της Ελληνικής γλώσσας και την κατάργηση των προνομίων της κληρονομικής αριστοκρατίας.Νέες περιπέτειες γνωρίζουν τα Επτάνησα κατά την διάρκεια του Ρωσοτουρκικού πολέμου. μετά την υπογραφή της συνθήκης στο Τίλσετ μεταξύ Γαλλίας και Ρωσίας, την οποία αναγνώρισε και η Τουρκία, η Ρωσία μεταβίβασε τα δικαιώματά της επί της Επτανήσου στην Γαλλία.Ο Μέγας Ναπολέων φοβούμενος Αγγλικό πραξικόπημα έστειλε αμέσως δυνάμεις υπό τον στρατηγό Μπερτιέ, ο οποίος κατέλαβε τον Αυγουστο του 1807 την Κέρκυρα και κατόπιν και τ’ άλλα νησιά. Η υπεροχή του Αγγλικού στόλου ανάγκασε τους Γάλλους το 1809 να εγκαταλείψουν την Ιθάκη την Κεφαλλονιά και την Ζάκυνθο. Το 1810 τα νησιά αυτά και η Λευκάδα περιήλθαν στην Αγγλική κατοχή. Έκτοτε η Ιόνιος Πολιτεία περιελάμβανε μόνον την Κέρκυρα και τους Παξούς, όσπου τον Ιούνιο του 1814 παραδόθησαν κι αυτά στους Άγγλους.
Μόλις οι Άγγλοι έγιναν κυρίαρχοι της Επτανήσου, επεδίωξαν την πλήρη προσάρτησή της. Δεν κατόρθωσαν όμως να πετύχουν τα σχέδιά τους, γιατί συνάντησαν αντιδράσεις από τις άλλες δυνάμεις και από τους κατοίκους των νησιών, οι οποίοι ζητούσαν σθεναρά την ανεξαρτησία τους. Κατόπιν διαμάχης μεταξύ Αγγλίας – Ρωσίας, τα νησιά παραχωρήθηκαν στην Αγγλία σαν προστάτιδα δύναμη με την συνθήκη των Παρισίων το 1815 ονομαζόμενα Ηνωμένα κράτη των Ιονίων.
Φυσικά ο πρώτος διορισθείς αρμοστής σερ Μαίτλανδ επέβαλλε πλήρη κυριαρχία κρίνοντας πως ο λαός της Επτανήσου δεν ήτο ακόμη ώριμος για αυτοδιοίκηση. Οι κάτοι πρόβαλαν έντονες αντιδράσεις διεκδικούντες την αυτονομία τους. Η αρχή της Ελληνικής Επανάστασης (την οποία οι Επτανήσιοι στήριξαν με υλικά μέσα και με την συμμετοχή τους) αναπτέρωσε τον πόθο τους για ένωση με την Ελλάδα. Αγωνίσθηκαν πενήντα ολόκληρα χρόνια μέχρι την πολυπόθητη στιγμή της ένωσης.Μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους και την θεμελίωση της Γαλλικής δημοκρατίας το 1848, ο αγώνας ενετάθη ιδιαίτερα δε στην Κεφαλληνία, έλαβε απειλητικές διαστάσεις για τους Άγγλους κατακτητές. Ο τότε αρμοστής Ούαρδ, για να πνίξει τις εξεγέρσεις προέβη σε καταστροφές οικιών και απαγχονισμούς πολιτών.
Το 1849 η Αγγλία αναγκάσθηκε να παραχωρήσει μερικές ελευθερίες, οι οποίες δυνάμωσαν την φλόγα του αγώνα. Έντεκα αντιπρόσωποι προτείνουν στην πρώτη εκλεγείσα βουλή ψήφισμα, με το οποίο η Επτάνησος ενώνεται με την Ελλάδα. Ο αρμοστής διαλύει την βουλή την ώρα της συνεδριάσεως και εξορίζει μερικούς βουλευτές. Οι επόμενες βουλές επαναλάμβαναν το ψήφισμα, χωρίς να προβαίνουν σε περαιτέρω νομοθετική εργασία. Έτσι τα Επτάνησα περιήλθαν σε δύο κυβερνεία. Η διεθνής κοινή γνώμη στηρίζει τις Εθνικές βλέψεις των Επτανησίων. Έτσι, η Αγγλία αναγκάζεται να καταλάβει, πως η μόνη λύση είναι να εγκαταλείψει τα Επτάνησα.
14 Νοεμβρίου του 1863 με την συνθήκη του Λονδίνου, η Αγγλία παραχωρεί τα Επτάνησα στην Ελλάδα, αφού πρώτα κατεδαφίζει το φρούριο της Κέρκυρας. Επιτέλους μετά από τόσες περιπέτειες και σκληρούς αγώνες, τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται πάλι στην αγκαλιά της μητέρας Ελλάδας.
ΠΗΓΗ https://ellas2.wordpress.com/
Το Μήνυμα της Κυριακής 21-5-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα
Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
(21-05-2017)
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Μεγάλο δῶρο, ἀγαπητοί Χριστιανοί, ἡ αἴσθηση τῆς ὁράσεως. Ἕνα ἀπό τά μεγαλύτερα δῶρα τοῦ Δημιουργοῦ στούς ἀνθρώπους. Οἱ πολλοί συνηθίζουμε στό νά μποροῦμε νά βλέπουμε καί καταλαβαίνουμε τί πολύτιμο διαθέτουμε, ἄν καμμιά φορά συναντήσουμε ἕνα τυφλό.
Ἡ ἐπιστήμη τῆς Φυσικῆς, καθώς καί ἡ Βιολογία καί Ἰατρική, ἔχουν ἤδη ἀνακαλύψει καί ἐμβαθύνει στόν μυστηριώδη καί θαυμαστό κόσμο τοῦ φωτός, τοῦ φυσικοῦ. Ἡ ἠλεκτρομαγνητική ἀκτινοβολία, συνέπεια τῆς Θείας ἐντολῆς «γενηθήτω φῶς», γίνεται ἀντιληπτή ἀπό τόν ἄνθρωπο χάρις σέ δύο πολύτιμα ὄργανα : Τούς ὀφθαλμούς καί τόν ὀπτικό φλοιό τοῦ ἐγκεφάλου. Ἄν κάποιο ἀπό τά δύο αὐτά νοσήσει ὁ ἄνθρωπος δέν βλέπει.
Ἐκτός ὅμως ἀπό τήν βιολογική ἱκανότητα τοῦ ὁρᾶν, τό φῶς καί οἱ εἰκόνες τοῦ κόσμου, στόν ὁποῖο ζοῦμε, χρησιμοποιήθηκαν ἀπό τόν Θεό σάν μέσο ἀποκάλυψης τῆς δικῆς Του Ἀλήθειας.
α) «Παράγων ὁ Ἰησοῦς εἶδε τυφλόν ἐκ γενετῆς». Ἡ ἀπροσμέτρητη εὐσπλαγχνία τοῦ Κυρίου μας δέν ἔμεινε ἀδιάφορη ἐμπρός στό θέαμα τοῦ δυστυχοῦς ἀνθρώπου. Καί στήν σπαρακτική φωνή του ἀπάντησε ὁ Ἴδιος Θεϊκά. Κάνοντας τό ἴδιο πού ἔκανε στήν Δημιουργία, πῆρε ὁ Χριστός «χῶμα ἀπό τήν Γῆ» καί ζωογόνησε τά μάτια τοῦ τυφλοῦ.
Γνωρίζουμε τήν συνέχεια τοῦ ἐπεισοδίου : Οἱ Φαρισαῖοι ἄρχισαν τήν ἐξονυχιστική ἀνάκριση γιά νά βροῦν τόν … ὑπαίτιο τῆς Νομικῆς παραβάσεως τοῦ Σαββάτου. Ἀλλά ἔπεσαν πάνω στό ἀκλόνητο θάρρος τοῦ πρώην τυφλοῦ : «Μή καί ὑμεῖς θέλετε μαθηταί Αὐτοῦ γενέσθαι;».
Γνωρίζουμε καί τήν κατάληξη τήν δοξολογική : «Σύ πιστεύεις εἰς τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ;» … «Πιστεύω, Κύριε» καί προσεκύνησεν Αὐτόν.
β) Φωτεινό ὅραμα εἶδε καί ὁ Ἅγιος Κωνσταντῖνος, πού ἑορτάζουμε σήμερα μαζί μέ τήν μητέρα του Ἁγία Ἑλένη. «Ἐν τούτῳ νίκα».
Τρεῖς αἰῶνες διωγμῶν καί κατακομβῶν ἦσαν βαρύ ἱστορικό τίμημα γιά τούς πιστούς τοῦ Ἀναστάντος. Μέ τά μάτια τοῦ σώματος ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος διέκρινε ἀπό ποῦ θά προέλθει ἡ νίκη.
Μέ τά μάτια τῆς ψυχῆς του καταλάβαινε ποιό γεγονός χώριζε πλέον τήν Ἱστορία : Ἡ Σταύρωση καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γι’ αὐτό καί δέν εἶναι παράξενο πώς – κοσμοκράτορας πιά – βάλθηκε νά βρεῖ μέ τήν μητέρα του τόν Τίμιο Σταυρό.
Αὐτόν πού προσκυνοῦμε αἰῶνες μετά οἱ πιστοί ὅλης τῆς οἰκουμένης, γνωρίζοντας καλά πώς ἐκείνη ἡ μοναδική στήν Ἱστορία Θυσία, ὁδήγησε στήν Ἀνάσταση.
Ἄς συνειδητοποιοῦμε, Χριστιανοί μου, τό δῶρο τῆς ὁράσεως. Ἄς δοξολογοῦμε γι’ αὐτό. Κι ἄς παρακαλοῦμε μαζί μέ τήν ὑγεία τῶν ὀφθαλμῶν νά μᾶς χαρίζει ὁ Θεός καί τό πνευματικό Φῶς : «…σημειωθήτω ἐφ’ ἡμᾶς τό Φῶς τοῦ προσώπου Σου, Κύριε».
Πρωτ. π. Π. Μαρ.
-----------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
-----------------------------------
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
(21-05-2017)
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ὅραση καί ὅραμα.
Μεγάλο δῶρο, ἀγαπητοί Χριστιανοί, ἡ αἴσθηση τῆς ὁράσεως. Ἕνα ἀπό τά μεγαλύτερα δῶρα τοῦ Δημιουργοῦ στούς ἀνθρώπους. Οἱ πολλοί συνηθίζουμε στό νά μποροῦμε νά βλέπουμε καί καταλαβαίνουμε τί πολύτιμο διαθέτουμε, ἄν καμμιά φορά συναντήσουμε ἕνα τυφλό.
Ἡ ἐπιστήμη τῆς Φυσικῆς, καθώς καί ἡ Βιολογία καί Ἰατρική, ἔχουν ἤδη ἀνακαλύψει καί ἐμβαθύνει στόν μυστηριώδη καί θαυμαστό κόσμο τοῦ φωτός, τοῦ φυσικοῦ. Ἡ ἠλεκτρομαγνητική ἀκτινοβολία, συνέπεια τῆς Θείας ἐντολῆς «γενηθήτω φῶς», γίνεται ἀντιληπτή ἀπό τόν ἄνθρωπο χάρις σέ δύο πολύτιμα ὄργανα : Τούς ὀφθαλμούς καί τόν ὀπτικό φλοιό τοῦ ἐγκεφάλου. Ἄν κάποιο ἀπό τά δύο αὐτά νοσήσει ὁ ἄνθρωπος δέν βλέπει.
Ἐκτός ὅμως ἀπό τήν βιολογική ἱκανότητα τοῦ ὁρᾶν, τό φῶς καί οἱ εἰκόνες τοῦ κόσμου, στόν ὁποῖο ζοῦμε, χρησιμοποιήθηκαν ἀπό τόν Θεό σάν μέσο ἀποκάλυψης τῆς δικῆς Του Ἀλήθειας.
α) «Παράγων ὁ Ἰησοῦς εἶδε τυφλόν ἐκ γενετῆς». Ἡ ἀπροσμέτρητη εὐσπλαγχνία τοῦ Κυρίου μας δέν ἔμεινε ἀδιάφορη ἐμπρός στό θέαμα τοῦ δυστυχοῦς ἀνθρώπου. Καί στήν σπαρακτική φωνή του ἀπάντησε ὁ Ἴδιος Θεϊκά. Κάνοντας τό ἴδιο πού ἔκανε στήν Δημιουργία, πῆρε ὁ Χριστός «χῶμα ἀπό τήν Γῆ» καί ζωογόνησε τά μάτια τοῦ τυφλοῦ.
Γνωρίζουμε τήν συνέχεια τοῦ ἐπεισοδίου : Οἱ Φαρισαῖοι ἄρχισαν τήν ἐξονυχιστική ἀνάκριση γιά νά βροῦν τόν … ὑπαίτιο τῆς Νομικῆς παραβάσεως τοῦ Σαββάτου. Ἀλλά ἔπεσαν πάνω στό ἀκλόνητο θάρρος τοῦ πρώην τυφλοῦ : «Μή καί ὑμεῖς θέλετε μαθηταί Αὐτοῦ γενέσθαι;».
Γνωρίζουμε καί τήν κατάληξη τήν δοξολογική : «Σύ πιστεύεις εἰς τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ;» … «Πιστεύω, Κύριε» καί προσεκύνησεν Αὐτόν.
β) Φωτεινό ὅραμα εἶδε καί ὁ Ἅγιος Κωνσταντῖνος, πού ἑορτάζουμε σήμερα μαζί μέ τήν μητέρα του Ἁγία Ἑλένη. «Ἐν τούτῳ νίκα».
Τρεῖς αἰῶνες διωγμῶν καί κατακομβῶν ἦσαν βαρύ ἱστορικό τίμημα γιά τούς πιστούς τοῦ Ἀναστάντος. Μέ τά μάτια τοῦ σώματος ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος διέκρινε ἀπό ποῦ θά προέλθει ἡ νίκη.
Μέ τά μάτια τῆς ψυχῆς του καταλάβαινε ποιό γεγονός χώριζε πλέον τήν Ἱστορία : Ἡ Σταύρωση καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γι’ αὐτό καί δέν εἶναι παράξενο πώς – κοσμοκράτορας πιά – βάλθηκε νά βρεῖ μέ τήν μητέρα του τόν Τίμιο Σταυρό.
Αὐτόν πού προσκυνοῦμε αἰῶνες μετά οἱ πιστοί ὅλης τῆς οἰκουμένης, γνωρίζοντας καλά πώς ἐκείνη ἡ μοναδική στήν Ἱστορία Θυσία, ὁδήγησε στήν Ἀνάσταση.
Ἄς συνειδητοποιοῦμε, Χριστιανοί μου, τό δῶρο τῆς ὁράσεως. Ἄς δοξολογοῦμε γι’ αὐτό. Κι ἄς παρακαλοῦμε μαζί μέ τήν ὑγεία τῶν ὀφθαλμῶν νά μᾶς χαρίζει ὁ Θεός καί τό πνευματικό Φῶς : «…σημειωθήτω ἐφ’ ἡμᾶς τό Φῶς τοῦ προσώπου Σου, Κύριε».
Πρωτ. π. Π. Μαρ.
-----------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
-----------------------------------