Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Δίκτυο Δημοτικού Φωτισμού

Η εξοικονόμηση ενέργειας στον Δημοτικό Φωτισμό πρέπει να περιλαμβάνεται στις στρατηγικές ενέργειες για κάθε Δήμο καθώς η εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικότερου εξοπλισμού στον οδοφωτισμό μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην εξοικονόμηση πόρων, στη μείωση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και, ταυτόχρονα, στη βελτίωση της ποιότητας φωτισμού. Έχει, συνεπώς, οικονομικά, περιβαλλοντικά και ποιοτικά οφέλη για τον Δήμο και τους κατοίκους του.



Ο Δήμος Κυθήρων, έχοντας κατανοήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την Ενεργειακή Εξοικονόμηση (όχι μόνο στον Δημοτικό Φωτισμό αλλά σε όλους τους τομείς), προχωρεί για πρώτη φορά με σαφή και συγκεκριμένο προγραμματισμό στην χάραξη ολοκληρωμένου ενεργειακού σχεδιασμού που μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη από τη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δήμου μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας. Για τον σκοπό αυτό, τον Οκτώβριο 2015, ο Δήμος Κυθήρων αποφάσισε την συμμετοχή του στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία «Σύμφωνο των Δημάρχων» (www.eumayors.eu), η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της αναγνώρισης του ιδιαίτερα σημαντικού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επίτευξη του στόχου που ανέλαβε το 2008 η Ευρωπαϊκή Ένωση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά τουλάχιστον 20% έως το 2020 (και 40% έως το 2030), ως αποτέλεσμα της αύξησης της ενεργειακής απόδοσης κατά 20% και του προσδιορισμού του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα σε 20%.

Η συμμετοχή του Δήμου Κυθήρων στο «Σύμφωνο των Δημάρχων» του δίνει το δικαίωμα πρόσβασης σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, καθώς η Ε.Ε. προσαρμόζει ή δημιουργεί συγκεκριμένους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για να βοηθήσει τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους, εφόσον επιδεικνύουν σχετική ωριμότητα μελετών. Ο Δήμος Κυθήρων για να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τα εργαλεία αυτά, συνέταξε Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ), στο οποίο περιγράφονται τα μέτρα που προτείνονται σε διάφορους άξονες τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, και το έχει υποβάλλει προς έγκριση στο «Σύμφωνο των Δημάρχων». Το Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΣΔΑΕ) είναι το βασικό έγγραφο που παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίον ο Δήμος θα εκπληρώσει την δέσμευσή του -ηθική και όχι νομική- για

  • Εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 20%
  • Συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20%.
  • Μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) τουλάχιστον κατά 20%
έως το 2020 με έτος αναφοράς το 1990, ή άλλο πλησιέστερο έτος. Για τον Δήμο Κυθήρων το έτος αναφοράς είναι το 2011, για το οποίο υπάρχουν ακριβή δεδομένα απογραφής των εκπομπών CO2.
Στο ΣΔΑΕ περιγράφεται η υφιστάμενη ενεργειακή κατάσταση του Δήμου Κυθήρων και οι εκπομπές CO2 που προκύπτουν από τις δράσεις του Δήμου και των πολιτών. Με βάση τα αποτελέσματα της Απογραφής Εκπομπών Αερίων στο έτος αναφοράς, προσδιορίζονται οι βέλτιστοι τομείς δράσης και προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα μείωσης των εκπομπών CO2.

Το ΣΔΑΕ περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων και παρεμβάσεων που αποσκοπούν:

  • στην ενεργειακή αναβάθμιση των δημοτικών και δημόσιων κτηρίων
  • στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων του τριτογενή τομέα και τις κατοικίες
  • στην εξοικονόμηση και ορθολογική διαχείριση στο δημοτικό φωτισμό
  • στην αξιοποίηση των τεχνολογιών ΑΠΕ
  • στην υιοθέτηση διαδικασιών «Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων»
  • στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας
Συνοπτικά οι δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση των δημοτικών και δημόσιων κτηρίων περιλαμβάνουν:
  • εξωτερική θερμομόνωση του κελύφους του κτηρίου
  • αντικατάσταση των κουφωμάτων
  • εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης κτηρίων (BMS)
  • αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων
  • αντικατάσταση παλαιών συστημάτων θέρμανσης και ψύξης
Ο Δήμος αναγνωρίζει ότι οι δράσεις για τη μείωση της κατανάλωσης στα δημοτικά κτίρια και εγκαταστάσεις δεν θα αποφέρει σημαντικές μειώσεις στις συνολικές εκπομπές CO2 εντός του Δήμου. Δεδομένου, όμως, ότι είναι ο πλησιέστερος φορέας διοίκησης των πολιτών, οφείλει να αποτελεί πρότυπο για τους πολίτες κάνοντας ορθολογική χρήση ενέργειας και υιοθετώντας αειφόρα πρότυπα κατανάλωσης, τα οποία παρουσιάζουν πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες των υποδομών και λειτουργιών αλλά και για τον ίδιο το Δήμο μέσω των μειωμένων λογαριασμών ενέργειας.

Σημαντικό ποσοστό της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στον Δήμο αφορά στο φωτισμό Δημοσίων και ανοιχτών χώρων. Συγκεκριμένα, στο ΣΔΑΕ με έτος αναφοράς 2011 υπολογίστηκε ότι ο Δήμος Κυθήρων καταναλώνει ετησίως 852.000kWh, εκ των οποίων τις 356.000kWh (δηλαδή το 41,78%) για τον δημοτικό φωτισμό. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι στα δημοτικά αντλιοστάσια η ετήσια κατανάλωση είναι 389.000kWh (45,65%) και θα πρέπει να είναι ο επόμενος στόχος εξοικονόμησης (Έχει ήδη υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης εξοπλισμού τηλε-ελέγχου και τηλεχειρισμού, προϋπολογισμού 1.981.396€, που αναμένεται να συμβάλει στην μείωση κατανάλωσης ενέργειας).

Συνεπώς η δράση για την εξοικονόμηση ενέργειας στον δημόσιο φωτισμό πρέπει να αποτελέσει ένα μείζον θέμα για τον Δήμο μας τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και κυρίως για οικονομικούς λόγους. Για τον λόγο αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουμε στον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων συστημάτων φωτισμού σε ανοιχτούς δημοσίους χώρους (π.χ. πεζόδρομους, πλατείες) και στον οδοφωτισμό, αφού κάτι τέτοιο αποτελεί άμεση, εύκολη και δραστική λύση για εξοικονόμηση ενέργειας. Ήδη στις αρχές Απριλίου αντικαταστάθηκαν όλα τα φωτιστικά σώματα στο λιμένα Διακοφτίου (συνολικά 20) με σύγχρονα συστήματα φωτισμού τύπου led, που κυριολεκτικά άλλαξαν τον φωτισμό του κύριου λιμανιού του νησιού μας.

Κύρια δράση αποτελεί η χρήση λαμπτήρων και φωτιστικών σωμάτων led στον οδοφωτισμό και στον φωτισμό πλατειών. Οι λαμπτήρες/φωτιστικά led:

  • Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
  • Έχουν χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας λόγω της μικρότερης εγκατεστημένης ισχύος
  • Έχουν μηδενικό κόστος λειτουργίας
Οι δράσεις αυτές μπορεί να επιφέρουν μείωση έως 35% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για Δημοτικό Φωτισμό του Δήμου Κυθήρων, δηλαδή 124.50kWh λιγότερες σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει σημαντική μείωση των λογαριασμών ρεύματος του Δήμου και, συνεπώς, περισσότερα διαθέσιμα χρήματα για πραγματοποίηση άλλων χρήσιμων και απαραίτητων έργων.
Ο Δήμος θα προχωρήσει άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την αναλυτική καταγραφή του δημοτικού φωτισμού και των πλατειών με ταυτόχρονες μελέτες φωτισμού τμημάτων ή όλου του δικτύου, όπου θα ελέγχεται και η ποιότητα του φωτισμού σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ώστε να τεκμηριωθεί και να υπολογιστεί:

  • η εξοικονόμηση πόρων
  • η μείωση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης
  • η βελτίωση της ποιότητας φωτισμού
που θα προκύψουν από την αντικατάσταση του υπάρχοντος εξοπλισμού φωτισμού με σύγχρονης τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Θα εξεταστούν, επίσης, εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης της υλοποίησης της επένδυσης. Στόχος του Δήμου είναι εντός του 2017 να έχει πλήρη Φάκελο Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας αντικατάστασης φωτισμού, ώστε να υποβάλλει το έργο προς χρηματοδότηση.












---------------------------------------------------------------------
Πηγή: kainourgiamera.gr- Δημήτρης Ι. Μπογιατζής
--------------------------------------------------------------------- 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗΣ Ενημερωτικό Αντικατάστασης τριβέος βάσεως μηχανής Diesel

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει ένα όργιο φημών και συγχρόνως ανακριβειών από πολλούς "ξερόλες" των καφενείων αλλά και από συμπολίτες (-τισες) οι οποίοι δεν έχουν ιδέα του τι ακριβώς συμβαίνει αλλά και τι σημαίνει η βλάβη που υπάρχει σε μία από τις τρείς κινητήριες μηχανές του πλοίου της γραμμής από Πειραιά.


Ακούγονται εξωφρενικές ιδέες και προτάσεις και αντί να υπάρξει αναζήτηση για το τι ακριβώς σημαίνει "Βλάβη τριβέος (κουζινέτου) βάσεως της μηχανής", εκτοξεύονται απειλές προς πάσα κατεύθυνση και ζητείται αγόγγυστα διακοπή της γραμμής του Πειραιά και αναζήτηση χίμαιρων και φανταστικών σεναρίων.

Κάθε δίχρονη μηχανή εσωτερικής καύσεως (βενζινομηχανή η πετρελαιομηχανή), μεγάλη (πλοίου) η μικρή (αυτοκινήτου), οφείλει την κίνηση της στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα που περιστρέφεται από την παλινδρομική κίνηση των διωστήρων (μπιέλες) οι οποίοι προσαρμόζονται στα έμβολα που κινούνται μέσα στους κυλίνδρους των μηχανών.

Ο στροφαλοφόρος εδράζεται στην βάση της μηχανής επάνω σε σταθερούς τριβείς (κουζινέτα) που ονομάζονται έδρανα βάσεως.

Χαρακτηριστικό στροφαλοφόρο εδραζόμενο βλέπετε στην πάρακάτω φωτογραφία καθώς και ένα τυπικό μέταλλο εδράνου βάσεως.



 
Οι λόγοι ζημιάς ενός μετάλλου εδράνου βάσεως είναι αρκετοί με κυριότερο της ελλιπούς λίπανσης του.

Εν πάσει περιπτώσει για οποιονδήποτε λόγο και να συνέβη, υπήρξε ζημιά σε κουζινέτο βάσεως στην μία από τις τρείς των κυρίων μηχανών.

Από την στιγμή που θα υπάρξει παρόμοια βλάβη, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση της συγκεκριμμένης μηχανής διότι τότε υπάρχει περίπτωση το σημείο του άξονα (κομβίο) που περιστρέφεται μέσα στον τριβέα να αρπάξει και να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά ολόκληρος ο στροφαλοφόρος.

Για την αποκατάσταση της ζημιάς απαιτείται ορισμένος χρόνος ο οποίος χρειάζεται για την αντικατάσταση του μετάλλου του τριβέος βάσεως.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το είδος της εργασίας η οποία είναι αρκετά δύσκολη επίπονη και χρονοβόρα (βέβαια αφορά μεγαλύτερη μηχανή αλλά η διαδικασία είναι σχεδόν παρόμοια σε όλες τις μηχανές.)



-------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------

ΛΑΚΩΝΙΑ Συνελήφθη ένα (1) άτομο για παράβαση του Τελωνιακού Κώδικα και των νομοθεσιών για τα ναρκωτικά και τα όπλα Στη Μανη

Συνελήφθη ένα (1) άτομο για παράβαση του Τελωνιακού Κώδικα και των νομοθεσιών για τα ναρκωτικά και τα όπλα
Συνελήφθη, χθες (19.6.2017) το απόγευμα, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ανατολικής Μάνης Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, σε συνεργασία με αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) Λακωνίας, 44χρονος ημεδαπός, γιατί σε έρευνα που έγινε στην οικία του και σε όχημα ιδιοκτησίας του, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν ένα (1) κυνηγητικό όπλο, -18- πακέτα λαθραίων τσιγάρων, μικροποσότητα κάνναβης και ποσότητα κάνναβης αναμιγμένη με καπνό, συνολικού βάρους -19,28- γραμμαρίων.
ΠΗΓΗ http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ-Αναμένω την αυριανή ενημέρωση από το ΥΝΝΠ για να καθορίσουμε περαιτέρω ενέργειες...


Από την πρώτη στιγμή που άρχισαν οι ματαιώσεις δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ (αμέσως μετά τη νόμιμη ετήσια ακινησία του) βρίσκομαι σε συνεχή επαφή τόσο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και με τους Βουλευτές της Περιφέρειάς μας και με κάθε άλλο αρμόδιο, αλλά και με τη διοίκηση της ΛΑΝΕ. Είναι σαφές ότι ένας Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα ούτε πλοία να δρομολογεί, ούτε επισκευές να πραγματοποιεί σε αυτά, αλλά ούτε και να υποκαθιστά τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους πράκτορες και το καθ΄ ύλιν αρμόδιο Υπουργείο που έχουν την απόλυτη ευθύνη σε τέτοια θέματα. Η ευθύνη του Δήμου είναι η άσκηση της μέγιστης δυνατής πίεσης (με κάθε νόμιμο μέσο) προς τους αρμόδιους ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα, κάτι που γίνεται από την πρώτη στιγμή.

Σήμερα είχα εκτεταμένη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, τους Βουλευτές κ. Θοδωρή Δρίτσα (πρώην Υπουργό Ναυτιλίας), κα. Γεωργία Γεννιά, κα. Ελένη Σταματάκη και κ. Κώστα Κατσαφάδο, τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Παν. Χατζηπέρο καθώς και τα εμπλεκόμενα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου. Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε από τη ΛΑΝΕ προς την πολιτική ηγεσία του ΥΝΝΠ, και η οποία μου μεταφέρθηκε προ ολίγου από τον ίδιο τον Υφυπουργό, το πλοίο βρίσκεται ακόμα σε διαδικασία επισκευής της μηχανής (κουζινέτα), η οποία εκτελείται από εξειδικευμένα συνεργεία και επρόκειτο σήμερα να κάνει δοκιμαστικό πλου προκειμένου να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του. Ωστόσο αποφασίστηκε να αντικατασταθεί ακόμα ένα εξάρτημα στη μηχανή και η δέσμευση της ΛΑΝΕ είναι ότι θα επανέλθει στα δρομολόγια μέχρι την Παρασκευή.
Διαβίβασα στον Υφυπουργό και τους Βουλευτές την μεγάλη απογοήτευση των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και των κατοίκων, καθώς το πλοίο όφειλε να επιστρέψει από την ετήσια ακινησία του πλήρως επισκευασμένο και λόγω των συνεχών (μετά την ακινησία) βλαβών, οι ακυρώσεις εκδρομέων από την Κρήτη, το Γύθειο και τον Πειραιά είναι αρκετές, γεγονός που επιβαρύνει αρνητικά τα τοπικά εισοδήματα.
Από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να εκτελεστούν τα δρομολόγια με άλλο πλοίο για όσο χρονικό διάστημα επισκευάζεται το ΚΟΡΝΑΡΟΣ, ωστόσο λάβαμε την απάντηση ότι δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο πλοίο τουλάχιστον για την παρούσα περίοδο. Σύμφωνα με το άρθρο VI παρ.1 της σύμβασης της ΛΑΝΕ με το Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των γραμμών μας, η αντικατάσταση του ΚΟΡΝΑΡΟΣ με άλλο πλοίο αναλόγων προσόντων δεν είναι υποχρεωτική αλλά δυνητική.
Αναμένω την αυριανή ενημέρωση από το ΥΝΝΠ για να καθορίσουμε περαιτέρω ενέργειες, ενώ ζήτησα από τον Υφυπουργό κ. Σαντορινιό να επισκεφθεί το νησί μας μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να συζητήσουμε για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μετά το 2017, καθώς λόγω των συνδυασμένων μεταφορών και των διευρωπαϊκών δικτύων που προωθεί η Ε.Ε. θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις και αλλαγές, στις οποίες οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψιν.
Stratos Charchalakis

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Προγραμματισμός ψεκασμών προνυμφοκτονίας

Στο πλαίσιο έγκαιρης υλοποίησης του προγράμματος «Καταπολέμηση κουνουπιών στην Περιφέρειας Αττικής για τα έτη 2016-17», σας γνωστοποιούμε κατωτέρω πίνακα ημερομηνιών διεξαγωγής ψεκασμών προνυμφοκτονίας κουνουπιών στις αναφερόμενες περιοχές ως ακολούθως :
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΨΕΚΑΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕ ΝΗΣΩΝ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 21-06-2017 6η ΕΠΙΓΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
ΔΗΜΟΣ ΑΓΚΙΣΤΡΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23-06-2017 6η ΕΠΙΓΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 29-06-2017
6η ΕΠΙΓΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Η Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να αποφεύγεται η καθυστέρηση έναρξης των ψεκασμών και οι ενστάσεις των ενδιαφερομένων αλλά και για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος, προκήρυξε διετή διαγωνισμό.
Έτσι με την έγκαιρη έναρξη (Μάρτιος) αποφεύγονται οι πολλές εφαρμογές, με ότι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των ψεκασμών αλλά και την μείωση του κόστους.

ΒΑΤΙΚΑ: ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ !

Η Φιλαρμονική Βοιών του Δήμου Μονεμβασιάς σας προσκαλεί σε μια γιορτή μουσικής στη Νεάπολη ,στην αίθουσα δίπλα στο Ναυτικό Μουσείο. 
Σε όλες τις πόλεις από Αλεξανδρούπολη ,Πρέσπες Κρήτη Κόρινθο ,Ρόδο και ακόμα σε άλλες 50 πόλεις της Ελλάδας ,αύριο αφιερώνουν την ημέρα στην Μουσική.
Γιατί η μουσική ενώνει τους ανθρώπους !!

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ -ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Παρακαλω πολυ οσοι επαγγελματιες εχουν υποστει συγκεκριμενη απωλεια εισοδηματος απο τη μη εκτελεση δρομολογιων του ΚΟΡΝΑΡΟΣ να στειλουν μηνυμα με τα στοιχεια τους στο mayor@kythira.gr που να συνοδευεται απο σαφη στοιχεια οπως π.χ. συγκεκριμενες κρατησεις που ακυρωθηκαν, ημερομηνιες και εκτιμηση απωλεσθεντος εισοδηματος (π.χ. αναμενομενη εισπραξη απο δωματια κλπ). Ευχαριστω
ΠΗΓΗ 
Stratos Charchalakis

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ Ερώτηση για τον καθορισμό τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών στα ξενοδοχεία

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Ά ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ερώτηση στην Υπουργό Τουρισμού για τον καθορισμό τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών στα ξενοδοχεία κατέθεσε ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, με αφορμή σχετική υπουργική απόφαση.
Όπως αναφέρεται στην υπουργική απόφαση που έχει τροποποιηθεί, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, όπως τα κτιριακά, τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες, τα οποία και θα τα κατατάσσουν στην ανάλογη κατηγορία.
Στην ερώτησή του ο Βουλευτής τονίζει ότι, η εν λόγω απόφαση, βάσει της οποίας ορίζεται συγκεκριμένο μέγεθος διπλών κρεβατιών και συγκεκριμένο μέγεθος τηλεοράσεων νέας τεχνολογίας για δωμάτια 3 αστέρων και άνω, έχει προκαλέσει προβλήματα σε ιδιοκτήτες καταλυμάτων, που έχουν προβεί σε ανακαίνιση του εξοπλισμού τους λίγους μήνες πριν εκδοθεί η υπουργική απόφαση και βγαίνουν εκτός κριτηρίων.
«Για παράδειγμα, τι γίνεται αν ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων διαθέτει ολοκαίνουριες τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας 22’’-24’’ και όχι 28’’ όπως προβλέπει ο νόμος; Μήπως θα έπρεπε τελικώς, να υπάρχει μια πρόβλεψη για όσα ξενοδοχεία έκαναν τα τελευταία 2-3 χρόνια ανακαίνιση του εξοπλισμού τους;», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής.
Ο κ. Κώστας Κατσαφάδος επισημαίνει ακόμη ότι σύμφωνα με την απόφαση, τα περίπου 50.000 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια της χώρας θα πρέπει να έχουν καταταχθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, με το νέο σύστημα κατηγοριών, σε αστέρια και κλειδιά, διαφορετικά θα χάσουν το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 216/08.01.2015 απόφαση Υπουργού Τουρισμού «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών και βαθμολογούμενων κριτηρίων για τα ξενοδοχεία και κατάταξη αυτών σε κατηγορίες αστέρων» (ΦΕΚ 10Β/2015), όπως τροποποιήθηκε με την ΥΑ 19102/2016 (ΦΕΚ 3387/2016) καθορίζεται το σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων δίνοντας έμφαση στις υπηρεσίες, παράλληλα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Στην απόφαση ορίζεται μεταξύ άλλων, η διαδικασία κατάταξης των ξενοδοχείων, σύμφωνα με το Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο Κατάταξης, το οποίο προκύπτει μέσα από τον έλεγχο μιας σειράς κριτηρίων, όπως τα κτιριακά, ο εξοπλισμός, οι παρεχόμενες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με μια λίστα προαιρετικών κριτηρίων, τα οποία αυξάνουν την βαθμολογία κάθε καταλύματος. Το άθροισμα έχει ως αποτέλεσμα και την τοποθέτηση του καταλύματος στην ανάλογη κατηγορία.
Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση αναφέρεται και στις προδιαγραφές των δωματίων κάνοντας λόγο για συγκεκριμένο μέγεθος διπλών κρεβατιών, με ελάχιστο τα 1,60*2,00μ (ενώ πριν ήταν στο 1,50μ.) και 0,90*1,90 των μονών (πίνακας 4.2), διαστάσεις, οι οποίες τίθενται ως υποχρεωτικές για όλες τις κατηγορίες δωματίων και συγκεκριμένο μέγεθος τηλεοράσεων κατ’ ελάχιστον 28’’ νέας τεχνολογίας για δωμάτια 3 αστέρων και άνω. Δυστυχώς όμως, η συγκεκριμενοποίηση αυτή των κριτηρίων χωρίς μια στοιχειώδη ελαστικότητα γεννά μια σειρά από προβλήματα σε ιδιοκτήτες καταλυμάτων που βγαίνουν εκτός κριτηρίων.
Μάλιστα, υπάρχουν ξενοδοχεία που έχουν προβεί σε ανακαίνιση του εξοπλισμού τους λίγους μήνες πριν βγει η Υπουργική Απόφαση και οικονομικά είναι αδύνατον να αλλάξουν εκ νέου όλα τα κρεβάτια και τα στρώματα ή τις τηλεοράσεις τους, σε μια εποχή μάλιστα που ο κύκλος εργασιών τους είναι απαγορευτικός για νέα έξοδα. Για παράδειγμα, τι γίνεται αν ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων διαθέτει ολοκαίνουριες τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας 22’’-24’’ και όχι 28’’ όπως προβλέπει ο νόμος; Μήπως θα έπρεπε τελικώς, να υπάρχει μια πρόβλεψη για όσα ξενοδοχεία έκαναν τα τελευταία 2-3 χρόνια ανακαίνιση του εξοπλισμού τους;
Σύμφωνα με την απόφαση, τα περίπου 50.000 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια της χώρας θα πρέπει να έχουν καταταχθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, με το νέο σύστημα κατηγοριών, σε αστέρια και κλειδιά, διαφορετικά θα χάσουν το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους.
Κυρία Υπουργέ,
Επειδή η εν λόγω Υπουργική απόφαση -η οποία κινείται στο σωστό πνεύμα- δεν έχει προβλέψει, ίσως από παράληψη, ελαστικότερα κριτήρια σε όσους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων έχουν προβεί σε ανέγερση ή ανακαίνιση τα τελευταία χρόνια,
Επειδή σύμφωνα με την ετήσια μελέτη (2016) του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), σχεδόν τα μισά ξενοδοχεία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τις επιπλώσεις τους σε λιγότερο από 3-4 χρόνια,
Επειδή το ελληνικό ξενοδοχείο, εν μέσω  κρίσης, αποτελεί σταθερή πηγή απασχόλησης,
 Επειδή ο τουρισμός παραμένει, ακόμα και μέσα στην κρίση, ο μεγαλύτερος τροφοδότης της ελληνικής οικονομίας και οφείλουμε να τον στηρίξουμε,

Ερωτάται η κα Υπουργός:
1.       Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να διευκολύνει τα ξενοδοχεία εκείνα που έκαναν πρόσφατα (πχ τα τελευταία 3 χρόνια) ανακαίνιση;
2.       Προβλέπεται ελαστικοποίηση των κριτηρίων που αφορούν την επίπλωση, ιδίως όταν πρόκειται για μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις;
3.       Προβλέπεται να δοθεί παράταση μετά τα τέλη του 2017;

Πειραιάς 20 Ιουνίου 2017

Ο Ερωτών Βουλευτής                                                                                                     
Κώστας Κατσαφάδος

Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

ΛΑΚΩΝΙΑ Τουρκικό πλοίο προσάραξε στο Ταίναρο

Για περιστατικό προσάραξης πλοίου σε βραχώδη περιοχή ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Γυθείου, πρωινές ώρες της Παρασκευής 16 Ιουνίου 2017.

Συγκεκριμένα το «CAKIROGULLARI 6» σημαίας Τουρκίας, προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή δυτικά του Ακρωτηρίου Ταίναρου λακωνικού κόλπου, πλησίον Φάρου Ταίναρου. Στο πλοίο επέβαιναν 12 αλλοδαποί, μέλη πληρώματος, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους.



Στο σημείο κατέπλευσε περιπολικό σκάφος προς παροχή τυχόν συνδρομής, ενώ το ανωτέρω αλιευτικό πλοίο αφού αποκολλήθηκε με ιδία μέσα, κατέπλευσε αυτοδύναμα και συνοδευόμενο από το σκάφος του Λιμενικού Σώματος στο λιμένα Γυθείου.

Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ από το Λιμεναρχείο Γυθείου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του «CAKIROGULLARI 6» μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς και προσκόμισης βεβαιωτικού αξιοπλοΐας.
---------------------------
Πηγή: hcg.gr
--------------------------- 

Ευρωπαϊκή γιορτή μουσικής στο Καψάλι

Το Καψάλι την Τετάρτη 21 Ιουνίου θα συντονιστεί και φέτος από νωρίς το απόγευμα στους ρυθμούς της Ευρωπαϊκής γιορτής μουσικής !!!

Οι πέντε μουσικές σκηνές που θα απλωθούν στον μπροστά γιαλό θα γεμίσουν με πολύ μουσική όλο το Καψάλι… ενώ θα καλύψουν όλα τα γούστα σε ένα 3ωρο μουσικό ταξίδι......μουσικές που μυρίζουν Ελλάδα με Λαϊκό παραδοσιακό και έντεχνο αλλά και μουσικές του κόσμου με σύγχρονο ethno pop - ροκ αλλά και jazz.


 

Η φετινή γιορτή μουσικής είναι υπό την αιγίδα του Δήμου Κυθήρων ο οποίος ανέλαβε και τα έξοδα της εγκατάστασης των ηχητικών… Επίσης ευχαριστούμε τα καταστήματα του Καψαλίου και το s/m Λουράντος για τις ευγενικές τους χορηγίες.

Να είστε όλοι εκεί …
Σας περιμένουμε !!!!!
------------------------------------------------------------------
Σύλλογος Καψαλιωτών "Κυθέρεια Αφροδίτη"
------------------------------------------------------------------