Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017
ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γύρω στα 1753 ο Ελβετός ποιητής από τη Ζυρίχη, Salomon Gessner έγραψε τα «Ειδύλλια» ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ. Ένα από αυτά τα ειδύλλια με τίτλο «Ο πρώτος ναύτης» είναι ένας ύμνος για τα Κύθηρα, το νησί που ανέκαθεν τροφοδοτούσε τη φαντασία και τα όνειρα των Ευρωπαίων νοσταλγών. Ο Gessner χρησιμοποιεί το δημοφιλές ερωτικό μοτίβο του νησιού της Αφροδίτης και μας μεταφέρει σ’ ένα κλίμα αθωότητας και αγαθότητας, όπου κυριαρχεί το ειδυλλιακό περιβάλλον και η εξιδανικευμένη φύση. Η υπόθεση έχει ως εξής: Τα Κύθηρα ήταν, λέει, σε κάποια φάση ενωμένα με την απέναντι στεριά της Λακωνικής και με μια φοβερή γεωλογική αναστάτωση αποχωρίστηκαν και έγιναν νησί. Μια οικογένεια που βρέθηκε μετά την αποκοπή πάνω στο νησί με ένα πανέμορφο κοριτσάκι είχε μεγάλους δεσμούς με μια οικογένεια που έμεινε απέναντι με ένα πανέμορφο αγοράκι. Με απέραντη οδύνη έβλεπαν οι δύο οικογένειες τη θάλασσα που τους χώριζε. Οι διηγήσεις της οικογένειας που ζούσε στη στεριά για την οικογένεια που ζούσε στα Κύθηρα, φούντωσαν τον έρωτα του αγοριού για την κόρη των Κυθήρων, ώστε έβαλε σκοπό να βρει τρόπο να διαπλεύσει το στενό και να πάει να την συναντήσει. Έτσι έγινε ο πρώτος ναύτης και η κινητήριος δύναμις που γέννησε τη ναυτική τέχνη ήταν ο έρωτας για τη Μελίνδα, την πανέμορφη κοπέλα των Κυθήρων. Ο νεαρός έκανε ένα αυτοσχέδιο πλεούμενο, βρήκε ένα κοίλο κορμό δέντρου και μ’ αυτόν διέπλευσε το στενό. Οι νύμφες κι οι θαλάσσιες θεότητες χόρευαν και τραγουδούσαν γύρω από το πλοιάριο και τον οδήγησαν με επιτυχία στη γη των Κυθήρων που τον δέχτηκε με γλυκιά αναψυχή. Όταν έφθασε στα Κύθηρα, αφού περιπλανήθηκε μέσα σε οπωροφόρα δέντρα, κλήματα, γιασεμιά και δάση από μυρτιές, άνθη και τρεχούμενα νερά, βρήκε την κόρη των ονείρων του, την παντρεύτηκε, έκαναν παιδιά και οι απόγονοί του τελειοποίησαν τη ναυτική τέχνη.
Το 1797 ο Ρήγας Φερραίος τύπωσε στη Βιέννη το βιβλίο «Ηθικός Τρίπους» το οποίο περιλαμβάνει 3 έργα της Ευρωπαϊκής λογοτεχνίας σε μετάφραση: «Τα Ολύμπια» «Η βοσκοπούλα των Άλπεων» και «Ο πρώτος ναύτης» Τα δύο πρώτα τα μετέφρασε ο ίδιος ο Ρήγας. Το τρίτο το μετέφρασε ο Αντώνιος Κορωνιός από τη Χίο, που μαρτύρησε μαζί με το Ρήγα. Είναι η εποχή που ο Ν.Ελληνικός Διαφωτισμός επιδιώκει με μεταφράσεις Ευρωπαϊκών έργων να εισαγάγει στην Ελληνική πνευματική ζωή νέες ιδέες. Γιατί διάλεξε ο Ρήγας τον ύμνο στα Κύθηρα του Gessner για το βιβλίο του; Όπως λέει ο ίδιος, για τη φυσική απλότητα. Με κυρίαρχο θέμα τον έρωτα εξυμνείται η αρετή, η πρωτόγονη αθωότητα των ηρώων, η ευγενική και ανώτερη απλή αγροτική ζωή, που ερχόταν σε αντίθεση με τη διεφθαρμένη ζωή των μεγαλουπόλεων. Αυτά τα έργα που αγαπήθηκαν πολύ το 18ο αι. υποδηλώνουν τη λαχτάρα των ανθρώπων για μια επιστροφή στη φύση.
Το 1797 ο Ρήγας Φερραίος τύπωσε στη Βιέννη το βιβλίο «Ηθικός Τρίπους» το οποίο περιλαμβάνει 3 έργα της Ευρωπαϊκής λογοτεχνίας σε μετάφραση: «Τα Ολύμπια» «Η βοσκοπούλα των Άλπεων» και «Ο πρώτος ναύτης» Τα δύο πρώτα τα μετέφρασε ο ίδιος ο Ρήγας. Το τρίτο το μετέφρασε ο Αντώνιος Κορωνιός από τη Χίο, που μαρτύρησε μαζί με το Ρήγα. Είναι η εποχή που ο Ν.Ελληνικός Διαφωτισμός επιδιώκει με μεταφράσεις Ευρωπαϊκών έργων να εισαγάγει στην Ελληνική πνευματική ζωή νέες ιδέες. Γιατί διάλεξε ο Ρήγας τον ύμνο στα Κύθηρα του Gessner για το βιβλίο του; Όπως λέει ο ίδιος, για τη φυσική απλότητα. Με κυρίαρχο θέμα τον έρωτα εξυμνείται η αρετή, η πρωτόγονη αθωότητα των ηρώων, η ευγενική και ανώτερη απλή αγροτική ζωή, που ερχόταν σε αντίθεση με τη διεφθαρμένη ζωή των μεγαλουπόλεων. Αυτά τα έργα που αγαπήθηκαν πολύ το 18ο αι. υποδηλώνουν τη λαχτάρα των ανθρώπων για μια επιστροφή στη φύση.
Eleni Harou
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/7/2017
Δελτίο Τύπου - 7/7/2017
Την Παρασκευή 7/7 ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους κ. Κομηνό και κ. Ζαντιώτη και τον Προϊστάμενο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Στάθη, επισκέφθηκαν το εργοτάξιο του υπό κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) στη θέση "Λαχνός" και ενημερώθηκαν για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Αττικής.
Οι υπεύθυνοι του έργου ενημέρωσαν τη Δημοτική Αρχή για τα υπό εκτέλεση έργα, με τα οποία το νησί μας επιλύει οριστικά και σε ορίζοντα πολλών δεκαετιών το σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα όλων των πολιτών, μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.
Στην περιοχή δημιουργείται μια υπερσύγχρονη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, με
Στα τέλη του μήνα θα υπάρξει επίσκεψη στο χώρο και της Περιφερειάρχου Αττικής κας. Δούρου και των συνεργατών της.μονάδα κομποστοποίησης και παραγωγής βιοαερίου, που θα εντάξει το Δήμο μας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πλαίσια διαχείρισης απορριμμάτων, απομακρύνοντας οριστικά σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλα νησιά και τουριστικές περιοχές.
Στα τέλη του μήνα θα υπάρξει επίσκεψη στο χώρο και της Περιφερειάρχου Αττικής κας. Δούρου και των συνεργατών της.μονάδα κομποστοποίησης και παραγωγής βιοαερίου, που θα εντάξει το Δήμο μας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πλαίσια διαχείρισης απορριμμάτων, απομακρύνοντας οριστικά σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλα νησιά και τουριστικές περιοχές.
Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τη δεξαμενή στη θέση "Μαραθέας" όπου κατασκευάζονται οι βάσεις για την τοποθέτηση μεταλλικής δεξαμενής πόσιμου νερού 150 κυβικών που χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το πρόγραμμα Gwmed της Coca Cola.
Αντίστοιχες δεξαμενές θα τοποθετηθούν στον Κάλαμο και στα Αντικύθηρα με στόχο να ενισχύσουν το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές που παρατηρούνται προβλήματα κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Αντίστοιχες δεξαμενές θα τοποθετηθούν στον Κάλαμο και στα Αντικύθηρα με στόχο να ενισχύσουν το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές που παρατηρούνται προβλήματα κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Η συνολική δαπάνη των 3 νέων αυτών δεξαμενών και των συνοδευτικών εργασιών θα υπερβεί τις 100.000€ και η επιβάρυνση του Δήμου είναι μηδενική.
ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ...ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ...
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ
Σήμερα το μεσημέρι κάλεσα στο γραφείο μου τους 3 συναδέλφους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων (η πρόσκληση έγινε τηλεφωνικά από χτες) για να συζητήσουμε το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παντελώς απαράδεκτη προς τα Κύθηρα και Αντικύθηρα συμπεριφορά της ΛΑΝΕ. Στη συνάντηση, πέραν εμού, συμμετείχαν ο κ. Δημήτρης Λουράντος, ο κ. Μανόλης Χάρος και ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης.
Καταλήξαμε στα εξής:
1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.
Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?
Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?
Ο Μανώλης Αντωνάκος ,δικαίως ερωτά και εκφράζει την αγωνία του ,καθώς και κάτοικοι της περιοχής των Βατίκων ανυπομονούν ,καθώς πέρασε ο Ιούνιος και κοντεύουμε στα μισά του Ιουλίου.
Πρόκειται για σημαντικό έργο ανάπτυξης ,ιδιαίτερα για την περιοχή των Βατίκων που φέρνει πιο κοντά την Μονεμβασιά με την Νεάπολη, το σταυροδρόμι Ελαφονήσου Κυθήρων με τις ομορφότερες παραλίες και ένα σπάνιας ομορφιάς Σπήλαιο στην Καστανιά.
Η δήλωση του κυρίου Αντωνάκου :
"Υπάρχει κάποιος λόγος η φταίει η καλοκαιρινή ραστώνη;
Ας τελειώνουν οι αρμόδιοι με το θέμα. Ηδη διανύσσαμε τη πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.Οι καθυστερήσεις δεν βοηθούν ούτε τη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής ούτε εξυπηρετούν τους συμπατριώτες στις μετακινήσεις τους από και προς Νεάπολη- Μονεμβάσια.
Με την ευκαιρία τι γίνεται με το πεπαλαιωμένο τμήμα Μονεμβάσια Αγιος Φωκάς;
Ας υπάρξει μια επίσημη ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας η και του Δήμου.Καλό θα ήταν!"
Δημήτρης Καρύδης: Η κυβέρνηση εξαπάτησε Κυθήριους και Αντικυθήριους με τη διακοπή της Ακτοπλοϊκής σύνδεσης
Με μια σκληρή δήλωσή του, ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης κατηγορεί την κυβέρνηση για εξαπάτηση των Κυθηρίων και των Αντικυθηρίων, στο μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, υπενθυμίζοντας τη μη εφαρμογή του Νόμου, βάσει του οποίου έπρεπε άμεσα να είχε αντικατασταθεί το «Βιτσέντζος Κορνάρος» με άλλο πλοίο. Ιδού τι αναφέρει:
«Δεν έχει προηγούμενο ο παχυδερμισμός και η εξοργιστική αδιαφορία που επιδεικνύει ενάμισι μήνα τώρα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέναντι στους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, και τους ταξιδιώτες που θέλουν να μεταβούν στο νησί.
Μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κρήτη, γεγονός με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα δύο νησιά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας σφυρίζει αδιάφορα, αντί να εφαρμόσει το Νόμο 2932/2001, αντικαθιστώντας άμεσα το πλοίο και επιβάλλοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται στους υπεύθυνους, στην πιο ακριβή γραμμή δημόσιας υπηρεσίας.
Πέρασε ο Ιούνιος και όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς, θα περάσει και ο Ιούλιος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Κατά τα άλλα, οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, ζουν με τον πιο βάρβαρο τρόπο στο πετσί τους μια ακόμη καραμπινάτη απάτη των ΣυριζΑνελ, που υπόσχονταν ότι θα δημιουργήσουν Ενιαίο Δημόσιο φορέα στην Ακτοπλοΐα… για να μην κάνουν οι εταιρείες ότι θέλουν, ειδικά στις άγονες γραμμές!
Η κοροϊδία και η εξαπάτηση δεν έχει όριο».
Λ.Α.Ν.Ε.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΩΣ 17/07/2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το
Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε
κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης.
Ως εκ τούτου τα
δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα
παραμείνουν ανεκτέλεστα.
ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ
7 Ιουλίου .Χρόνια Πολλά στους Βατικιώτες και στους εορτάζοντες !
Ο ασκητής Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ
Στον επιβλητικό και απόκρημνο τόπο του τρικυμιώδους περάσματος του ακρωτηρίου Μαλέα (ή αλλιώς καβο-Μαλιά, στην περιοχή που έχει μείνει γνωστή και ως "μικρό Άγιον Όρος", λόγω των πολλών ασκητών που είχε τη Χάρη να φιλοξενήσει ο τόπος), πριν από δέκα περίπου αιώνες, η σπουδαία μορφή της ορθοδοξίας μας, ο Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ, με καταγωγή που χάνεται πιθανώς στην οικογένεια των Παλαιολόγων, απαρνούμενος τα σπουδαία στρατιωτικά του αξιώματα, τις ανθρώπινες τιμές, δόξες και πλούτη, ενδύθηκε το απέριττο σχήμα του μοναχού και έζησε, σαν άλλος Πρόδρομος, τη λιτή ασκητική ζωή στους κυματόδαρτους βράχους του Μαλέα, σε σπηλιές που μοιάζουν με αετοφωλιές. Τα πνευματικά ύψη, στα οποία αξιώθηκε να φθάσει ο Όσιος, με την προσευχή, τη νηστεία και την αυστηρή άσκηση, ελκύοντας τη χάρη του Θεού, γίνονταν αισθητά στο κόσμο μέσω των θαυματουργικών του ενεργειών. Τα συναξάρια αναφέρουν πως έβγαλε δαιμόνια από ανθρώπους, θεράπευε χωλούς και τυφλούς που προσέτρεχαν σ' αυτόν και πως διά της προσευχής του επέτρεψε ο Θεός να αναβλύσει νερό από βράχο, τον οποίο "επαλάμησε" ή "εράβδισε" ο Όσιος, σαν άλλος Μωϋσής. Τούτο δε το νερό αναβλύζει από τότε έως και σήμερα αδιάκοπα, ενώ τα θαυμαστά σημεία που μαρτυρούν άνθρωποι που θεραπεύτηκαν ακόμα και στις μέρες μας από αρρώστιες μέσω αυτού, δεικνύουν πως πρόκειται για αγίασμα, αναβλύζον με τη χάρη του Θεού διά των προσευχών του Οσίου, ως ένδειξη της ζωντανής πίστης μας και προς ενίσχυση του φρονήματός μας. Η παράδοση επίσης αναφέρει ότι οι κάτοικοι από τα Κύθηρα, απέναντι από τον τόπο όπου ασκήτευε ο Όσιος, έβλεπαν μια στήλη πυρός στο σημείο άσκησής του.
Ιερά Μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης