Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017
ΛΑΚΩΝΙΑ.Μωρό και οι γονείς του γλίτωσαν μετά από ανατροπή οχήματος στην ΕΟ Σπάρτης-Σκάλας! (ΦΩΤΟ)
Άγιο είχε μια τριμελής οικογένεια, το αυτοκίνητο της οποίας -κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες- εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, λίγο μετά το Δαφνί στην ΕΟ Σπάρτης-Σκάλας (στο ύψος του Δαφνίου), περίπου στις 6 το απόγευμα του Σαββάτου (7/10).
Σύμφωνα με το report24.gr, στο όχημα επέβαιναν τριά άτομα, ένας άνδρας (οδηγός), η έγκυος σύζυγός του και το περίπου 2,5 ετών παιδάκι τους. Το όχημα βρέθηκε στην άκρη της οδού αναποδυγυρισμένο, ωστόσο για καλή τύχη της οικογένειας, το παιδικό κάθισμα στο οποία ήταν δεμένο το παιδί, φαίνεται ότι αποσόβησε τα χειρότερα.
Όλοι οι επιβαίνοντες του οχήματος γλίτωσαν με ελαφρά τραύματα. Προανάκριση για τα αίτια του ατυχήματος διενεργεί η Τροχαία.
Φωτο: Ν. Σελίμος
ΠΗΓΗ http://lakonikos.gr
Γυμνάσιο Κυθήρων - Πρώτη συνάντηση του Συλλόγου Καθηγητών με γονείς και κηδεμόνες μαθητών του σχολείου μας
Την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη πρώτη συνάντηση του Συλλόγου Καθηγητών με γονείς και κηδεμόνες μαθητών του σχολείου μας.
Η Διευθύντρια Σταυρούλα Φατσέα, και οι καθηγητές που διδάσκουν στο Γυμνάσιο Κυθήρων ενημέρωσαν τους γονείς για τα θέματα του σχολείου και ανακοίνωσαν τις προγραμματισμένες δράσεις για το σχολικό έτος 2017-2018.
Στη σύντομη συζήτηση που ακολούθησε οι γονείς είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να κάνουν εποικοδομητικές προτάσεις.
Τους ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και την υποστήριξη και ευχόμαστε την επόμενη φορά να είναι κοντά μας ακόμα περισσότεροι
---------------------------------
Γυμνάσιο Κυθήρων
---------------------------------
Η Διευθύντρια Σταυρούλα Φατσέα, και οι καθηγητές που διδάσκουν στο Γυμνάσιο Κυθήρων ενημέρωσαν τους γονείς για τα θέματα του σχολείου και ανακοίνωσαν τις προγραμματισμένες δράσεις για το σχολικό έτος 2017-2018.
Στη σύντομη συζήτηση που ακολούθησε οι γονείς είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους και να κάνουν εποικοδομητικές προτάσεις.
Τους ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και την υποστήριξη και ευχόμαστε την επόμενη φορά να είναι κοντά μας ακόμα περισσότεροι
---------------------------------
Γυμνάσιο Κυθήρων
---------------------------------
Το Μήνυμα της Κυριακής 8-10-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα
Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
Από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ' ΛΟΥΚΑ
(08-10-2017)
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἀκούγοντας, χριστιανοί μου τό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἔρχεται στό μυαλό μᾶς ἡ σκέψη πώς σέ ἀνάλογες περιπτώσεις θά θέλαμε νά εἶναι ὁ Κύριός μας δίπλα μας νά πιάσει τό χέρι τοῦ νεκροῦ νέου ἤ νέας πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας καί νά τοῦ δώσει πάλι τή ζωή καί νά τόν ἐπιστρέψει στήν οἰκογένειά του καί στήν κοινωνία. Καί ὅμως ὁ Θεός εἶναι δίπλα μας, ἔστω καί ἄν δέν ἔχουμε ἀπό μέρους του τό χειροπιαστό θαῦμα.
Στό περιστατικό πού ἀκούσαμε παρουσιάζεται ἡ συμπόνοια τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπο, ἀλλά καί ἡ παντοδυναμία Του. Βλέπουμε τό Χριστό μας νά συμπονᾶ καί νά εὐσπλαχνίζεται τήν χαροκαμένη μάνα. Αὐτή ἡ συμπόνοια «προκάλεσε τήν ἴδια τήν παντοδυναμία του, ὥστε νά ἀναστείλει τό φυσικό νόμο καί νά ἐπαναφέρει τό γιό της στήν πρόσκαιρη ζωή».
Τό θαῦμα τῆς ἀναστάσεως τοῦ υἱοῦ τῆς Χήρας στή Ναΐν μᾶς διδάσκει καί μᾶς ἀποκαλύπτει κάποιες ἀλήθειες. Ἡ συμπόνοια καί ἡ παντοδυναμία ὡς ἰδιότητες τοῦ Θεοῦ παραμένουν ἀναλλοίωτες, κάτι πού δέν συμβαίνει μέ τούς ἀνθρώπους.
Ἀκόμα καί σήμερα, πού ὁ ἄνθρωπος βιώνει τήν ἀπομάκρυνσή του ἀπό τό Θεό, θεωρώντας, ἐξαιτίας τῆς γνώσης πού ἀπέκτησε ὅτι εἶναι ὁ ἴδιος παντοδύναμος, ὁ Θεός εὐσπλαχνίζεται τόν ἄνθρωπο καί περιμένει μέ ὑπομονή τήν ἐπιστροφή καί τή μετάνοια τοῦ κάθε ἁμαρτωλοῦ, διότι ὁ Θεός θέλει «πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν».
Ἀκόμα καί σήμερα αὐτή ἡ συμπόνοια τοῦ Θεοῦ προκαλεῖ τήν παντοδυναμία του νά σταθεῖ δίπλα στόν ἁμαρτωλό καί πονεμένο ἄνθρωπο. Καί στίς περιπτώσεις πού δέν ἐπέρχεται τό χειροπιαστό θαῦμα, ὁ Θεός εἶναι δίπλα, σ' αὐτόν βέβαια πού τόν πιστεύει καί ἁπαλύνει τόν πόνο του καί καλλιεργεῖ καί ἐξυγειαίνει τήν ψυχή του. Ὁ ἄνθρωπος τώρα γιά νά νιώσει τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ στή ζωή καί στόν πόνο του ὀφείλει διά τῆς συμμετοχῆς του στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας νά ζητήσει τό ἔλεός του καί θά τό λάβει.
«Σέ μία κοινωνία εὐημερίας τῶν ὀλίγων καί ἐξαθλίωσης τῶν πολλῶν πού σημαδεύεται καί ἀπό ξεριζωμούς, πείνα, ἀνεργία, βιαιότητα, αἴτημα τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ ἐνεργοποίηση καί ἡ συμβολή μας, ὥστε νά μειωθεῖ ἡ ἔνταση, νά ἀμβλυνθεῖ ἡ ἀντίθεση καί νά ἐλαττωθεὶ ἡ ἐμπερίστατη δυστυχία. Ἰδιαίτερα πρός τούς νέους, πιό ἐκτεθειμένους σέ προκλήσεις μιᾶς κοινωνίας πού ἀλλοτριώνει, διαφθείρει καί σκοτώνει, αἴτημα καί μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἔνταξή μας στήν αὐθεντική ζωή της γιά ἀσφαλῆ καί βεβαία διάσωση ἀπό τή φθορά καί τίς δυνάμεις τῆς ἀλλοτρίωσης».
π. Π.Μεγ.
------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
------------------------------------
Από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ' ΛΟΥΚΑ
(08-10-2017)
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἀκούγοντας, χριστιανοί μου τό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἔρχεται στό μυαλό μᾶς ἡ σκέψη πώς σέ ἀνάλογες περιπτώσεις θά θέλαμε νά εἶναι ὁ Κύριός μας δίπλα μας νά πιάσει τό χέρι τοῦ νεκροῦ νέου ἤ νέας πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας καί νά τοῦ δώσει πάλι τή ζωή καί νά τόν ἐπιστρέψει στήν οἰκογένειά του καί στήν κοινωνία. Καί ὅμως ὁ Θεός εἶναι δίπλα μας, ἔστω καί ἄν δέν ἔχουμε ἀπό μέρους του τό χειροπιαστό θαῦμα.
Στό περιστατικό πού ἀκούσαμε παρουσιάζεται ἡ συμπόνοια τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπο, ἀλλά καί ἡ παντοδυναμία Του. Βλέπουμε τό Χριστό μας νά συμπονᾶ καί νά εὐσπλαχνίζεται τήν χαροκαμένη μάνα. Αὐτή ἡ συμπόνοια «προκάλεσε τήν ἴδια τήν παντοδυναμία του, ὥστε νά ἀναστείλει τό φυσικό νόμο καί νά ἐπαναφέρει τό γιό της στήν πρόσκαιρη ζωή».
Τό θαῦμα τῆς ἀναστάσεως τοῦ υἱοῦ τῆς Χήρας στή Ναΐν μᾶς διδάσκει καί μᾶς ἀποκαλύπτει κάποιες ἀλήθειες. Ἡ συμπόνοια καί ἡ παντοδυναμία ὡς ἰδιότητες τοῦ Θεοῦ παραμένουν ἀναλλοίωτες, κάτι πού δέν συμβαίνει μέ τούς ἀνθρώπους.
Ἀκόμα καί σήμερα, πού ὁ ἄνθρωπος βιώνει τήν ἀπομάκρυνσή του ἀπό τό Θεό, θεωρώντας, ἐξαιτίας τῆς γνώσης πού ἀπέκτησε ὅτι εἶναι ὁ ἴδιος παντοδύναμος, ὁ Θεός εὐσπλαχνίζεται τόν ἄνθρωπο καί περιμένει μέ ὑπομονή τήν ἐπιστροφή καί τή μετάνοια τοῦ κάθε ἁμαρτωλοῦ, διότι ὁ Θεός θέλει «πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν».
Ἀκόμα καί σήμερα αὐτή ἡ συμπόνοια τοῦ Θεοῦ προκαλεῖ τήν παντοδυναμία του νά σταθεῖ δίπλα στόν ἁμαρτωλό καί πονεμένο ἄνθρωπο. Καί στίς περιπτώσεις πού δέν ἐπέρχεται τό χειροπιαστό θαῦμα, ὁ Θεός εἶναι δίπλα, σ' αὐτόν βέβαια πού τόν πιστεύει καί ἁπαλύνει τόν πόνο του καί καλλιεργεῖ καί ἐξυγειαίνει τήν ψυχή του. Ὁ ἄνθρωπος τώρα γιά νά νιώσει τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ στή ζωή καί στόν πόνο του ὀφείλει διά τῆς συμμετοχῆς του στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας νά ζητήσει τό ἔλεός του καί θά τό λάβει.
«Σέ μία κοινωνία εὐημερίας τῶν ὀλίγων καί ἐξαθλίωσης τῶν πολλῶν πού σημαδεύεται καί ἀπό ξεριζωμούς, πείνα, ἀνεργία, βιαιότητα, αἴτημα τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ ἐνεργοποίηση καί ἡ συμβολή μας, ὥστε νά μειωθεῖ ἡ ἔνταση, νά ἀμβλυνθεῖ ἡ ἀντίθεση καί νά ἐλαττωθεὶ ἡ ἐμπερίστατη δυστυχία. Ἰδιαίτερα πρός τούς νέους, πιό ἐκτεθειμένους σέ προκλήσεις μιᾶς κοινωνίας πού ἀλλοτριώνει, διαφθείρει καί σκοτώνει, αἴτημα καί μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἔνταξή μας στήν αὐθεντική ζωή της γιά ἀσφαλῆ καί βεβαία διάσωση ἀπό τή φθορά καί τίς δυνάμεις τῆς ἀλλοτρίωσης».
π. Π.Μεγ.
------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
------------------------------------
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ
Αν δεν εξετάσουμε τώρα, που το νησί μας υπέστη μεγάλη ζημιά, το «συγκοινωνιακό» ζήτημα από όλες τις πλευρές, τότε σύντομα θα έχουμε και πάλι πρόβλημα.
Σκοπός της συγκοινωνίας είναι ένας και μοναδικός. Η προσέλευση και η αναχώρηση των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών ενός τόπου, με τον πιο άνετο και οικονομικό τρόπο. Έτσι έρχεται ανάπτυξη. Βοηθούνται και οι περιοχές μέσω των οποίων γίνεται η διέλευση αυτή. Σκόπιμη καθυστέρηση των επιβατών, μέσω αναγκαστικής πολύωρης παραμονής ή διανυκτέρευσης σε ενδιάμεσο τόπο, ώστε να προκύψει οικονομικό όφελος για τον τόπο αυτόν, δεν βοηθά την ανάπτυξη κανενός, γιατί οδηγεί σε μείωση των επιβατών.
Δεδομένου ότι, πλην της αεροπορικής συγκοινωνίας, τα Κύθηρα έχουν ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, την Κρήτη και την Πελοπόννησο (Νεάπολη και Γύθειο κι όταν βελτιωθεί το οδικό δίκτυο Καλαμάτας – Πατρών και με την Καλαμάτα) και παράλληλα πρέπει να εξασφαλίζονται και τα Αντικύθηρα, το «συγκοινωνιακό» ζήτημα γίνεται περίπλοκο. Το πρόβλημα οφείλετε στο γεγονός ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, έχουν μικρό πληθυσμό και τους περισσότερους μήνες του έτους το μεταφορικό προϊόν είναι ανεπαρκές για τους εφοπλιστές και δεν ενδιαφέρονται να δρομολογήσουν πλοία. Προς επίλυση του προβλήματος το κράτος επιδοτεί τη γραμμή κι αρχίζει αλισβερίσι με τους εφοπλιστές. Πόσα δίνει το κράτος, πόσα θέλουν οι εφοπλιστές. Τελικά το κράτος, με καθυστερήσεις, αυξάνει το ποσόν, μέχρι να βρεθεί κάποιος εφοπλιστής που θα βάλει στη γραμμές ένα πλοίο τουλάχιστο 40 ετών.
Οφείλουμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση. Να εξετάσουμε το θέμα σε όλο του το βάθος και με την συνεργασία ειδικών και αρμοδίων, να βρούμε τρόπο ώστε και η συγκοινωνία μας να βελτιωθεί και οι επιδοτήσεις που χρειάζονται να λιγοστέψουν. Διατυπώνω τις εξής σκέψεις.
1. Όταν φεύγει πλοίο από Νεάπολη για Κύθηρα, πρέπει προηγούμενα να έχει φτάσει λεωφορείο των ΚΤΕΛ από την Αθήνα, ώστε να μπορούν να διακινηθούν και επιβάτες για τα Κύθηρα. Να ρυθμιστεί και το αντίστροφο. Όταν αποβιβάζονται επιβάτες από τα Κύθηρα να υπάρχει λεωφορείο, για να μπορούν να συνεχίζουν το ταξίδι τους από Νεάπολη προς την Αθήνα.
2. Το τμήμα της γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα ασφαλώς απαιτεί πολύ μικρότερη επιδότηση από τη γραμμή που φτάνει μέχρι τα Αντικύθηρα και την Κρήτη. Αυτή το τμήμα πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί. Ένα σύγχρονο πλοίο μπορεί να εξασφαλίσει χρόνο μεταξύ άλλων δρομολογίων του, να έρχεται, δηλαδή, μέχρι τα Κύθηρα και να επιστέφει αμέσως στον Πειραιά. Αυτό πρέπει να γίνεται δύο φορές την εβδομάδα, με διαφορετικά πλοία, ώστε να μη προκύπτει διακοπή κατά την ετήσια ακινησία τους.
3. Οι γραμμές του τριγώνου Κύθηρα, Πελοπόννησος, Κρήτη, με ενδιάμεσο σταθμό τα Αντικύθηρα, πρέπει να ανατεθούν σε άλλο πλοίο, που θα λαμβάνει τις επιδοτήσεις που αναλογούν για δύο υποχρεωτικές προσεγγίσεις την εβδομάδα. Τους θερινούς μήνες και όποτε άλλοτε υπάρχει αυξημένο επιβατηγό φορτίο, το πλοίο θα αυξάνει, κατά βούληση, τα δρομολόγιά του προς τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη κίνηση.
Με τον τρόπο αυτόν οι επιδοτήσεις, αθροιστικά, θα μπορούν να μειωθούν αφού κανένα πλοίο, μόνο του, δεν θα σηκώνει το βάρος πολλών μιλίων κάθε βδομάδα με ελάχιστους επιβάτες.
4.Για τους επιβάτες από και προς τα Αντικύθηρα θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ανταπόκρισης των δύο πλοίων. Μια φορά την εβδομάδα για να πάνε Αντικύθηρα και μια φορά την εβδομάδα για να πάνε Πειραιά. Βεβαίως θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το ταξίδι τους και μέσω ΚΤΕΛ, αφού πρώτα φτάσουν στο Γύθειο ή τη Νεάπολη και αντίστροφα.
5. Λεωφορεία που ξεκινούν από Κύθηρα και μέσω του τοπικού πλοίου φτάνουν στη Νεάπολη και συνεχίζουν για Αθήνα, ήδη υπάρχουν. Έχει αποδειχθεί καλή λύση που εύκολα μπορεί να εξυπηρετήσει και τους Αντικυθήριους από Νεάπολη και μετά. Τα «Κυθηραϊκά» λεωφορεία, όμως, θα πρέπει να αυξηθούν για να καλύπτουν τις εκάστοτε ανάγκες.
Το «συγκοινωνιακό» ζήτημα περιλαμβάνει και την ανύπαρκτη εσωτερική συγκοινωνία του νησιού μας Σύνδεση χωριών, σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος, αεροδρομίου, λιμανιού κ. λ. π. Θέμα δύσκολο που και αυτό ζητά τη λύση του.
Όσα προτείνω θεωρώ πως πρέπει να μελετηθούν, σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία και τις περιφέρειες Αττικής και Πελοποννήσου, για να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση. Είναι βέβαιο ότι όσο περισσότερο μας απασχολήσει το θέμα, με βάση τον ορθολογισμό, τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχουμε. Αλλά και όσο πιο έγκαιρα, ώστε οι προτάσεις μας, άρτια διαμορφωμένες, να είναι ο οδηγός των εξελίξεων και να μην περιμένουμε την τελευταία στιγμή (τον Φεβρουάριο που θα προκηρυχθούν οι άγονες γραμμές) να μας σώσουν υπουργοί και εφοπλιστές. Ας κάνουμε και εμείς κάτι πιο αποτελεσματικό από τις διαμαρτυρίες. Ορθολογικές και κοστολογημένες προτάσεις.
Κοσμάς Μεγαλοκονόμος
Αν δεν εξετάσουμε τώρα, που το νησί μας υπέστη μεγάλη ζημιά, το «συγκοινωνιακό» ζήτημα από όλες τις πλευρές, τότε σύντομα θα έχουμε και πάλι πρόβλημα.
Σκοπός της συγκοινωνίας είναι ένας και μοναδικός. Η προσέλευση και η αναχώρηση των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών ενός τόπου, με τον πιο άνετο και οικονομικό τρόπο. Έτσι έρχεται ανάπτυξη. Βοηθούνται και οι περιοχές μέσω των οποίων γίνεται η διέλευση αυτή. Σκόπιμη καθυστέρηση των επιβατών, μέσω αναγκαστικής πολύωρης παραμονής ή διανυκτέρευσης σε ενδιάμεσο τόπο, ώστε να προκύψει οικονομικό όφελος για τον τόπο αυτόν, δεν βοηθά την ανάπτυξη κανενός, γιατί οδηγεί σε μείωση των επιβατών.
Δεδομένου ότι, πλην της αεροπορικής συγκοινωνίας, τα Κύθηρα έχουν ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, την Κρήτη και την Πελοπόννησο (Νεάπολη και Γύθειο κι όταν βελτιωθεί το οδικό δίκτυο Καλαμάτας – Πατρών και με την Καλαμάτα) και παράλληλα πρέπει να εξασφαλίζονται και τα Αντικύθηρα, το «συγκοινωνιακό» ζήτημα γίνεται περίπλοκο. Το πρόβλημα οφείλετε στο γεγονός ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, έχουν μικρό πληθυσμό και τους περισσότερους μήνες του έτους το μεταφορικό προϊόν είναι ανεπαρκές για τους εφοπλιστές και δεν ενδιαφέρονται να δρομολογήσουν πλοία. Προς επίλυση του προβλήματος το κράτος επιδοτεί τη γραμμή κι αρχίζει αλισβερίσι με τους εφοπλιστές. Πόσα δίνει το κράτος, πόσα θέλουν οι εφοπλιστές. Τελικά το κράτος, με καθυστερήσεις, αυξάνει το ποσόν, μέχρι να βρεθεί κάποιος εφοπλιστής που θα βάλει στη γραμμές ένα πλοίο τουλάχιστο 40 ετών.
Οφείλουμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση. Να εξετάσουμε το θέμα σε όλο του το βάθος και με την συνεργασία ειδικών και αρμοδίων, να βρούμε τρόπο ώστε και η συγκοινωνία μας να βελτιωθεί και οι επιδοτήσεις που χρειάζονται να λιγοστέψουν. Διατυπώνω τις εξής σκέψεις.
1. Όταν φεύγει πλοίο από Νεάπολη για Κύθηρα, πρέπει προηγούμενα να έχει φτάσει λεωφορείο των ΚΤΕΛ από την Αθήνα, ώστε να μπορούν να διακινηθούν και επιβάτες για τα Κύθηρα. Να ρυθμιστεί και το αντίστροφο. Όταν αποβιβάζονται επιβάτες από τα Κύθηρα να υπάρχει λεωφορείο, για να μπορούν να συνεχίζουν το ταξίδι τους από Νεάπολη προς την Αθήνα.
2. Το τμήμα της γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα ασφαλώς απαιτεί πολύ μικρότερη επιδότηση από τη γραμμή που φτάνει μέχρι τα Αντικύθηρα και την Κρήτη. Αυτή το τμήμα πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί. Ένα σύγχρονο πλοίο μπορεί να εξασφαλίσει χρόνο μεταξύ άλλων δρομολογίων του, να έρχεται, δηλαδή, μέχρι τα Κύθηρα και να επιστέφει αμέσως στον Πειραιά. Αυτό πρέπει να γίνεται δύο φορές την εβδομάδα, με διαφορετικά πλοία, ώστε να μη προκύπτει διακοπή κατά την ετήσια ακινησία τους.
3. Οι γραμμές του τριγώνου Κύθηρα, Πελοπόννησος, Κρήτη, με ενδιάμεσο σταθμό τα Αντικύθηρα, πρέπει να ανατεθούν σε άλλο πλοίο, που θα λαμβάνει τις επιδοτήσεις που αναλογούν για δύο υποχρεωτικές προσεγγίσεις την εβδομάδα. Τους θερινούς μήνες και όποτε άλλοτε υπάρχει αυξημένο επιβατηγό φορτίο, το πλοίο θα αυξάνει, κατά βούληση, τα δρομολόγιά του προς τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη κίνηση.
Με τον τρόπο αυτόν οι επιδοτήσεις, αθροιστικά, θα μπορούν να μειωθούν αφού κανένα πλοίο, μόνο του, δεν θα σηκώνει το βάρος πολλών μιλίων κάθε βδομάδα με ελάχιστους επιβάτες.
4.Για τους επιβάτες από και προς τα Αντικύθηρα θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ανταπόκρισης των δύο πλοίων. Μια φορά την εβδομάδα για να πάνε Αντικύθηρα και μια φορά την εβδομάδα για να πάνε Πειραιά. Βεβαίως θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το ταξίδι τους και μέσω ΚΤΕΛ, αφού πρώτα φτάσουν στο Γύθειο ή τη Νεάπολη και αντίστροφα.
5. Λεωφορεία που ξεκινούν από Κύθηρα και μέσω του τοπικού πλοίου φτάνουν στη Νεάπολη και συνεχίζουν για Αθήνα, ήδη υπάρχουν. Έχει αποδειχθεί καλή λύση που εύκολα μπορεί να εξυπηρετήσει και τους Αντικυθήριους από Νεάπολη και μετά. Τα «Κυθηραϊκά» λεωφορεία, όμως, θα πρέπει να αυξηθούν για να καλύπτουν τις εκάστοτε ανάγκες.
Το «συγκοινωνιακό» ζήτημα περιλαμβάνει και την ανύπαρκτη εσωτερική συγκοινωνία του νησιού μας Σύνδεση χωριών, σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος, αεροδρομίου, λιμανιού κ. λ. π. Θέμα δύσκολο που και αυτό ζητά τη λύση του.
Όσα προτείνω θεωρώ πως πρέπει να μελετηθούν, σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία και τις περιφέρειες Αττικής και Πελοποννήσου, για να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση. Είναι βέβαιο ότι όσο περισσότερο μας απασχολήσει το θέμα, με βάση τον ορθολογισμό, τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχουμε. Αλλά και όσο πιο έγκαιρα, ώστε οι προτάσεις μας, άρτια διαμορφωμένες, να είναι ο οδηγός των εξελίξεων και να μην περιμένουμε την τελευταία στιγμή (τον Φεβρουάριο που θα προκηρυχθούν οι άγονες γραμμές) να μας σώσουν υπουργοί και εφοπλιστές. Ας κάνουμε και εμείς κάτι πιο αποτελεσματικό από τις διαμαρτυρίες. Ορθολογικές και κοστολογημένες προτάσεις.
Κοσμάς Μεγαλοκονόμος