Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019
Η Μεγαλοοικονόμου ιδρύει το κόμμα ΛΥΣ.ΙΣΟ.ΛΑ
Την ίδρυση νέου κόμματος με τα αρχικά ΛΥΣ.ΙΣΟ.ΛΑ ανακοίνωσε η Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου. Το εν λόγω όνομα προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων ΛΥΣιστράτη, ΙΣΟτητα και ΛAμπιτώ.
Όπως εξηγεί η ίδια, η Λυσιστράτη ήταν Αθηναία δημοκρατική, ενώ η Λαμπιτώ ήταν Σπαρτιάτισσα ολιγαρχική.
«Το κόμμα μου δεν θα έχει χρώμα και θα βρίσκεται ανάμεσα στον κεντροδεξιό - κεντροαριστερό χώρο. Αν μπω στη Βουλή, θα στηρίξω όποιο κόμμα εκλεγεί, φθάνει να υιοθετεί τα πιστεύω του κόμματός μου. Επίσης στο κόμμα δεν θα κατέβω με το Μεγαλοοικονόμου, που είναι του συζύγου μου το όνομα, αλλά με το πατρικό μου, Πασχαλίδου» ανέφερε σε εβδομαδιαία εφημερίδα.
Παράλληλα, δήλωσε μετανιωμένη για τη συνεργασία της με τον ΣΥΡΙΖΑ: «Δεν τον έχω δει τον Τσίπρα. Όταν κατέθεσα την ανεξαρτητοποίησή μου στον πρόεδρο της Βουλής, ταυτοχρόνως του έστειλα και μια επιστολή όπου του εξηγούσα τους λόγους της αποχώρησής μου από το κόμμα που ήμουν συνεργαζόμενη. Δεν τη δημοσιοποίησα πριν γίνουν οι εθνικές εκλογές, αφού δεν τη δημοσιοποίησε ο ίδιος, γιατί δεν ήθελα να θεωρήσουν ότι τους βλάπτω. Θα προτιμούσα να είχα μείνει ανεξάρτητη μέχρι το τέλος, να μην είχα πάει συνεργαζόμενη με τον ΣΥΡΙΖΑ».
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει σωστή δουλειά και έχει πιο πολλή πείρα. Οι άλλοι ήταν άπειροι. Αν είχα μείνει ανεξάρτητη μέχρι το τέλος, όταν προκηρύσσονταν εκλογές, θα είχα πάει στη Νέα Δημοκρατία» πρόσθεσε.
ΠΗΓΗ zougla.gr/
Ηλίας Παναγιωτακάκος.5770 πρόσφυγες στην Πελοπόννησο
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τους πρόσφυγες – μετανάστες
= 5770 πρόσφυγες στην Πελοπόννησο ( ! ) =
********
Το 1% του πληθυσμού ανά περιφέρεια θα υποδεχθεί τις μεταναστευτικές ροές, σύμφωνα με τν κυβερνητικό σχεδιασμό (Στ. Πέτσας κυβερνητικός εκπρόσωπος)
Στην Πελοπόννησο με πληθυσμό 577903 κατοίκους (απογραφή του 2011) θα υποδεχθεί ως πλαφόν 5.770 πρόσφυγες.
1)Είναι σίγουρο ότι πρόκειται για Εθνικό θέμα/πρόβλημα ,όπου η κυβέρνηση ‘’θύμα της δικής της αυταπάτης’’ δεν μπορεί να επιλύσει μόνη της. Ανεξάρτητα από διαχρονικά λάθη είναι ώρα ευθύνης και εθνικής συνεννόησης. Η σύγκλιση του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών είναι βήμα τόλμης για ηρεμία στην χώρα και διεκδικητικό πλαίσιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αλλαγή της γεωστρατηγικής απέναντι στην Τουρκία και ειρήνευση στην ευρύτερη περιοχή της Ευρασίας. Αναλογικότητα (επί ποινή) στα Κράτη μέλη στις υφιστάμενες ροές των προσφύγων.
2)Στην Πελοπόννησο αλλά και στην Λακωνία όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι γνωρίζουν όλο τον σχεδιασμό ,γιατί και συναντήσεις γίνονται και ‘’πολιτικά μασάζ’’ υπάρχουν και συμφωνίες προκύπτουν. Γι ‘ αυτό καλό είναι να ανοίξει ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες για τις προθέσεις και τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, αλλά και τις πολιτικές αποφάσεις των διοικούντων. Ο αιφνιδιασμός και τα τετελεσμένα δεν είναι ευδόκιμη λύση …. .αν έτσι κάποιοι έτσι σκέπτονται (! )
Ας ακολουθήσουν την πολιτική
# ‘’ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ – Ή ΘΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΜΕ Ή ΘΑ ΚΑΤΑΣΡΑΦΟΥΜΕ
Η πρωτοβουλία τους ανήκει…….
= 5770 πρόσφυγες στην Πελοπόννησο ( ! ) =
********
Το 1% του πληθυσμού ανά περιφέρεια θα υποδεχθεί τις μεταναστευτικές ροές, σύμφωνα με τν κυβερνητικό σχεδιασμό (Στ. Πέτσας κυβερνητικός εκπρόσωπος)
Στην Πελοπόννησο με πληθυσμό 577903 κατοίκους (απογραφή του 2011) θα υποδεχθεί ως πλαφόν 5.770 πρόσφυγες.
1)Είναι σίγουρο ότι πρόκειται για Εθνικό θέμα/πρόβλημα ,όπου η κυβέρνηση ‘’θύμα της δικής της αυταπάτης’’ δεν μπορεί να επιλύσει μόνη της. Ανεξάρτητα από διαχρονικά λάθη είναι ώρα ευθύνης και εθνικής συνεννόησης. Η σύγκλιση του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών είναι βήμα τόλμης για ηρεμία στην χώρα και διεκδικητικό πλαίσιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αλλαγή της γεωστρατηγικής απέναντι στην Τουρκία και ειρήνευση στην ευρύτερη περιοχή της Ευρασίας. Αναλογικότητα (επί ποινή) στα Κράτη μέλη στις υφιστάμενες ροές των προσφύγων.
2)Στην Πελοπόννησο αλλά και στην Λακωνία όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι γνωρίζουν όλο τον σχεδιασμό ,γιατί και συναντήσεις γίνονται και ‘’πολιτικά μασάζ’’ υπάρχουν και συμφωνίες προκύπτουν. Γι ‘ αυτό καλό είναι να ανοίξει ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες για τις προθέσεις και τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, αλλά και τις πολιτικές αποφάσεις των διοικούντων. Ο αιφνιδιασμός και τα τετελεσμένα δεν είναι ευδόκιμη λύση …. .αν έτσι κάποιοι έτσι σκέπτονται (! )
Ας ακολουθήσουν την πολιτική
# ‘’ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ – Ή ΘΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΜΕ Ή ΘΑ ΚΑΤΑΣΡΑΦΟΥΜΕ
Η πρωτοβουλία τους ανήκει…….
Newsit / Ελλαδα / Θα γεμίσει η Ελλάδα υδατοδρόμια!Από την Αττική μέχρι το πιο ακριτικό νησί! .Μονεμβάσια και Κύθηρα
Μαιρη Ι. Παπακωνσταντινου
100 υδατοδρόμια θα φτιαχτούν σε όλη την Ελλάδα! Το νομοσχέδιο κατατίθεται στην Βουλή έως το τέλος του μήνα! Οι επενδυτές και η πρώτη πτήση το 1918 από το Τροκαντερό!
Εκατό
χρόνια αφότου εκδόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης υδροπλάνου στην Ελλάδα και
μετά από καθυστερήσεις ετών, το «φιλόδοξο» project, για τη δημιουργία
100 υδατοδρομίων, σε λιμάνια και λίμνες παίρνει το δρόμο της υλοποίησης,
με προοπτική οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους
Παξούς και την Πάτρα το Μάιο του 2020.
Το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα. Πρόθεση αποτελεί, να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Την ίδια στιγμή σε θέση ετοιμότητας, βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών.
Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.
Τα δικά τους υδατοδρόμια πρόκειται να αποκτήσουν, όμως και η Ικαρία, η Σάμος, η Λήμνος, η Χίος αλλά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά Ψαρά και Άγιος Ευστράτιος, καθώς η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι αποφασισμένη να αδειοδοτήσει 10 υδατοδρόμια.
Αποφασισμένος για τη δημιουργία υδατοδρομίων είναι και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, καθώς βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία δικτύου που θα εξυπηρετεί τις εξής περιοχές: Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Μάνη και Κυλλήνη, ενώ πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο και Νέα Κίο.
Αλλά και στο Λουτράκι, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται δύο υδατοδρόμια, (το ένα στο λιμάνι Λουτρακίου και το άλλο στο Καλαμάκι), τα οποία θα λειτουργούν εναλλακτικά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Σε διαδικασία, επίσης, αδειοδότησης, βρίσκονται 6 υδατοδρόμια στην Κρήτη και συγκεκριμένα, σε: Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.
Ο Α. Καροτσιέρης, επαγγελματίας πιλότος, δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς διέθετε δική του αεροπορική εταιρεία, την K2 Smart Jets, που πραγματοποιούσε για 8 χρόνια VIP πτήσεις και διέκοψε την λειτουργία της το 2011, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο ίδιος διαθέτει μικρό ποσοστό συμμετοχής στην Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ο δεύτερος ενδιαφερόμενος, ο Ρ. Νικολόπουλος, διαθέτει επίσης, εμπειρία στις αερομεταφορές, καθώς έχει στην ιδιοκτησία του μία αεροπορική εταιρεία στην Αμερική, που πραγματοποιεί πτήσεις με επιβάτες, αλλά και με εμπορεύματα (cargo). Στόχος του είναι να μεταφέρει την εμπειρία του για μικτή χρήση υδροπλάνων (επιβάτες και εμπορεύματα) και στην Ελλάδα. Να σημειωθεί, ότι τα υδροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες, εάν όμως τροποποιηθούν τα καθίσματα, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς 1.700 κιλών σε εμπορεύματα (φάρμακα, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης κ.λπ).
Επιφυλακτικό, ως προς τη γνωστοποίηση των προθέσεών του είναι το τρίτο επενδυτικό σχήμα, που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή Γερμανών και Ελβετών. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, τις προθέσεις τους προτίθενται να γνωστοποιήσουν τις επόμενες ημέρες.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, η Κέρκυρα αποκτούσε στα Γουβιά, το δικό της υδατοδρόμιο, το ίδιο και η Ρόδος (Μανδράκι), η Σύμη και το Καστελόριζο.
Στη νεότερη ιστορία, οι πρώτες πτήσεις ξεκίνησαν το 2005, λίγο μετά τους Ολυμπιακούς από την Air Sea Lines (καναδικών συμφερόντων) και με κεντρικό υδατοδρόμιο στο Φάληρο. Τα προβλήματα, ωστόσο της γραφειοκρατίας, δεν άφησαν πολλά περιθώρια για να αναπτυχθεί ο κλάδος. Έτσι, οι πτήσεις υδροπλάνων διήρκεσαν μέχρι το 2008 με τα δρομολόγια να συνδέσουν την Κέρκυρα με τους Παξούς, (με εισιτήριο 50 ευρώ προς τη μία κατεύθυνση), ενώ αργότερα πτήσεις πραγματοποιούνταν και από την Κέρκυρα προς το Πρίντεζι της Ιταλίας. Την ίδια τετραετία, δικά τους υδατοδρόμια διέθεταν επίσης, τα Ιωάννινα και η Πάτρα.
Λόγω της εμπειρίας που διαθέτει και του ενδιαφέροντος να συμμετάσχει στα νέα έργα, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, φιλοδοξεί να αποτελέσει τη «Fraport των Υδατοδρομίων», καθώς μέχρι σήμερα έχει αναλάβει την αδειοδότηση τριάντα επτά υδατοδρομίων. Στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, συμμετέχουν ο ιδρυτής της κ. Τάσος Γκόβας, η K2 Smart Jets, η Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, η Chatziandronis Aerospace & Touristic και η ΑΚΤΩΡ Facility Management.
Όπως ανέφερε στο newsit ο κ. Τ. Γκόβας «Είμαστε χαρούμενοι που και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν το 2020, αλλά και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έχει πάρει πρωτοβουλία να φέρει ένα νόμο περισσότερο λειτουργικό και με λιγότερη γραφειοκρατία. Με τις ενέργειες που κάνει η κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές, που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα των υδροπλάνων».
ΠΗΓΗ .newsit.gr
Το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα. Πρόθεση αποτελεί, να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Την ίδια στιγμή σε θέση ετοιμότητας, βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών.
Τα πρώτα υδροπλάνα
Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων θα ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα, το Μάιο του 2020, αφού αποτελούν τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, στο Ιόνιο, εκτός από τα παραπάνω, σε φάση αδειοδότησης βρίσκονται 8 ακόμη υδατοδρόμια, σε Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι, καθώς και στα τρία διαπόντια νησιά: Ερεικούσα, Οθωνούς και Μαθράκι.Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.
Τα δικά τους υδατοδρόμια πρόκειται να αποκτήσουν, όμως και η Ικαρία, η Σάμος, η Λήμνος, η Χίος αλλά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά Ψαρά και Άγιος Ευστράτιος, καθώς η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι αποφασισμένη να αδειοδοτήσει 10 υδατοδρόμια.
Αποφασισμένος για τη δημιουργία υδατοδρομίων είναι και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, καθώς βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία δικτύου που θα εξυπηρετεί τις εξής περιοχές: Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Μάνη και Κυλλήνη, ενώ πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο και Νέα Κίο.
Αλλά και στο Λουτράκι, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται δύο υδατοδρόμια, (το ένα στο λιμάνι Λουτρακίου και το άλλο στο Καλαμάκι), τα οποία θα λειτουργούν εναλλακτικά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Σε διαδικασία, επίσης, αδειοδότησης, βρίσκονται 6 υδατοδρόμια στην Κρήτη και συγκεκριμένα, σε: Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.
Στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Υδατοδρόμιο, όμως πρόκειται να αποκτήσει και η Αττική, μόλις απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς ήδη ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης συζητά, το πλάνο υλοποίησης με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, την εταιρεία που θα κατασκευάσει τα πρώτα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Πρόθεση του Γ. Πατούλη αποτελεί, η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που θα πραγματοποιεί πτήσεις από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού: Αίγινα, Πόρτο, Ύδρα, Σπέτσες, Μέθανα και Κύθηρα. Αυτή την περίοδο, δρομολογούνται οι διαδικασίες, για τη διαγωνιστική διαδικασία από όπου θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, που θα κατασκευάσει τα υδατοδρόμια.Υδατοδρόμια στις λίμνες
Σχέδια, όμως για να δημιουργηθούν υδατοδρόμια υπάρχουν και για 19 λίμνες. Πρόκειται για τις: Τριχωνίδα, Βόλβη, Βεγορίτιδα, Βιστωνίδα, Κορώνεια, Μικρή Πρέσπα, Μεγάλη Πρέσπα, Ορεστιάδα (Καστοριάς), Παμβώτιδα Ιωαννίνων, Υλίκη, Δοϊράνη, Αμβρακία, Στυμφαλία, Πετρών, Παραλίμνη, Καϊάφα, Οζερός, Βουλκαριά, Δύστος.Οι «μνηστήρες»
Εν τω μεταξύ έντονο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνουν επενδυτικά σχήματα απ’ όλο τον κόσμο, ενώ η λίστα με τους επιχειρηματίες που διαθέτουν υδροπλάνα κι ενδιαφέρονται να αναλάβουν τις πτήσεις από τα νέα υδατοδρόμια, διαρκώς μεγαλώνει. Σε αυτούς που έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους περιλαμβάνονται τα ονόματα των Ανδρέα Καροτσιέρη της Airwaves, του Ελληνομεξικανού Ρικάρντο Νικολόπουλου της Eagles Seaplenes, καθώς κι ένα επενδυτικό σχήμα (fund) με γερμανικά και ελβετικά κεφάλαια.Ο Α. Καροτσιέρης, επαγγελματίας πιλότος, δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς διέθετε δική του αεροπορική εταιρεία, την K2 Smart Jets, που πραγματοποιούσε για 8 χρόνια VIP πτήσεις και διέκοψε την λειτουργία της το 2011, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο ίδιος διαθέτει μικρό ποσοστό συμμετοχής στην Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ο δεύτερος ενδιαφερόμενος, ο Ρ. Νικολόπουλος, διαθέτει επίσης, εμπειρία στις αερομεταφορές, καθώς έχει στην ιδιοκτησία του μία αεροπορική εταιρεία στην Αμερική, που πραγματοποιεί πτήσεις με επιβάτες, αλλά και με εμπορεύματα (cargo). Στόχος του είναι να μεταφέρει την εμπειρία του για μικτή χρήση υδροπλάνων (επιβάτες και εμπορεύματα) και στην Ελλάδα. Να σημειωθεί, ότι τα υδροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες, εάν όμως τροποποιηθούν τα καθίσματα, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς 1.700 κιλών σε εμπορεύματα (φάρμακα, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης κ.λπ).
Επιφυλακτικό, ως προς τη γνωστοποίηση των προθέσεών του είναι το τρίτο επενδυτικό σχήμα, που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή Γερμανών και Ελβετών. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, τις προθέσεις τους προτίθενται να γνωστοποιήσουν τις επόμενες ημέρες.
Ιστορική αναδρομή
Τα υδατοδρόμια δεν αποτελούν πρωτόγνωρη επένδυση για την Ελλάδα, καθώς, η λειτουργία τους πηγαίνει σχεδόν ένα αιώνα πριν, αφού το 1918 δόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης, ενώ από το 1926, υδροπλάνα εκτελούσαν δρομολόγια, από το Παλαιό Φάληρο (Τροκαντερό) προς την Κωνσταντινούπολη.Λίγα χρόνια αργότερα, το 1929, η Κέρκυρα αποκτούσε στα Γουβιά, το δικό της υδατοδρόμιο, το ίδιο και η Ρόδος (Μανδράκι), η Σύμη και το Καστελόριζο.
Στη νεότερη ιστορία, οι πρώτες πτήσεις ξεκίνησαν το 2005, λίγο μετά τους Ολυμπιακούς από την Air Sea Lines (καναδικών συμφερόντων) και με κεντρικό υδατοδρόμιο στο Φάληρο. Τα προβλήματα, ωστόσο της γραφειοκρατίας, δεν άφησαν πολλά περιθώρια για να αναπτυχθεί ο κλάδος. Έτσι, οι πτήσεις υδροπλάνων διήρκεσαν μέχρι το 2008 με τα δρομολόγια να συνδέσουν την Κέρκυρα με τους Παξούς, (με εισιτήριο 50 ευρώ προς τη μία κατεύθυνση), ενώ αργότερα πτήσεις πραγματοποιούνταν και από την Κέρκυρα προς το Πρίντεζι της Ιταλίας. Την ίδια τετραετία, δικά τους υδατοδρόμια διέθεταν επίσης, τα Ιωάννινα και η Πάτρα.
Η Fraport των υδατοδρομίων
Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, του Τάσου Γκόβα, φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που αφορούν τη δημιουργία ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων. Ήδη, αποτελεί, την ανάδοχο εταιρεία, που θα δημιουργήσει και θα διαχειριστεί τα πρώτα υδατοδρόμια σε Πάτρα, Κέρκυρα και Παξούς, ενώ να σημειωθεί, ότι αποτελεί την εταιρεία που αδειοδότησε τα 12 πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, στην περίοδο 2004 με 2008. Ειδικά για το υδατοδρόμιο της Πάτρας, έχει συνάψει συνεργασία με την Hellenic Seaplanes (του επίσης έμπειρου, Νικόλα Χαραλάμπους) για το υδατοδρόμιο της Πάτρας. Οι δύο εταιρείες, ωστόσο, δεν αποκλείεται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους και στο μέλλον, μόλις ξεκινήσει το σερί επενδύσεων για την κατασκευή και διαχείριση υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα.Λόγω της εμπειρίας που διαθέτει και του ενδιαφέροντος να συμμετάσχει στα νέα έργα, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, φιλοδοξεί να αποτελέσει τη «Fraport των Υδατοδρομίων», καθώς μέχρι σήμερα έχει αναλάβει την αδειοδότηση τριάντα επτά υδατοδρομίων. Στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, συμμετέχουν ο ιδρυτής της κ. Τάσος Γκόβας, η K2 Smart Jets, η Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, η Chatziandronis Aerospace & Touristic και η ΑΚΤΩΡ Facility Management.
Όπως ανέφερε στο newsit ο κ. Τ. Γκόβας «Είμαστε χαρούμενοι που και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν το 2020, αλλά και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έχει πάρει πρωτοβουλία να φέρει ένα νόμο περισσότερο λειτουργικό και με λιγότερη γραφειοκρατία. Με τις ενέργειες που κάνει η κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές, που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα των υδροπλάνων».
ΠΗΓΗ .newsit.gr
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Με τον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Θεόδωρο Λιβάνιο συναντήθηκε την Τρίτη 5/11 ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από το νομικό και τον τεχνικό του σύμβουλο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν σειρά θεμάτων που απασχολούν τους Δήμους όπως η επιτάχυνση των πληρωμών των έργων που χρηματοδοτούνται από το Π.Δ.Ε., η αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης της προκήρυξης 10Κ/2018 του ΑΣΕΠ για το μόνιμο επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό αλλά και η έκδοση της συμπληρωματικής προκήρυξης 3Κ για το προσωπικό ανταποδοτικών υπηρεσιών από την οποία ο Δήμος Κυθήρων θα προσλάβει 9 μόνιμους υπαλλήλους για τους τομείς της καθαριότητας, της ύδρευσης και του ηλεκτροφωτισμού. Η προκήρυξη θα έχει δημοσιευθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Με τον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Θεόδωρο Λιβάνιο συναντήθηκε την Τρίτη 5/11 ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από το νομικό και τον τεχνικό του σύμβουλο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν σειρά θεμάτων που απασχολούν τους Δήμους όπως η επιτάχυνση των πληρωμών των έργων που χρηματοδοτούνται από το Π.Δ.Ε., η αναγκαιότητα άμεσης ολοκλήρωσης της προκήρυξης 10Κ/2018 του ΑΣΕΠ για το μόνιμο επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό αλλά και η έκδοση της συμπληρωματικής προκήρυξης 3Κ για το προσωπικό ανταποδοτικών υπηρεσιών από την οποία ο Δήμος Κυθήρων θα προσλάβει 9 μόνιμους υπαλλήλους για τους τομείς της καθαριότητας, της ύδρευσης και του ηλεκτροφωτισμού. Η προκήρυξη θα έχει δημοσιευθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Επιπλέον, ο Δήμαρχος
Κυθήρων παρέδωσε υπόμνημα στον κ. Υφυπουργό που υπογράφουν Δήμαρχοι
νησιωτικών Δήμων και στο οποίο προτείνεται σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων
και αλλαγών με στόχο την υποβοήθηση των μικρών Δήμων στην άσκηση των
καθηκόντων τους.
Αντικείμενο ενδελεχούς συζήτησης απετέλεσε και το από 17-09-2019 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, σχετικά με την υποχρεωτικότητα απόδοσης της πάγιας προκαταβολής των Κοινοτήτων. Ο κ. Υφυπουργός, ως βαθύς γνώστης της αυτοδιοίκησης και του συγκεκριμένου θέματος και έχοντας ανάλογες οχλήσεις από πολλούς Δήμους, δεσμεύθηκε να διευκρινίσει το ζήτημα παραπέμποντας το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για γνωμάτευση καθώς η άποψη περί υποχρεωτικότητας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη δυνητικότητα που αναφέρεται στην με αρ. 62038/5-9-2019 Υπουργική Απόφαση αλλά και στην εκ του Νόμου υποχρέωση των Δήμων για πραγματοποίηση συγκεντρωτικών δαπανών και αποφυγή των κατατμήσεων ομοειδών δαπανών ανά Κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε στη συνάντηση, κατά το άρθρο 77 του Συντάγματος, η αυθεντική ερμηνεία των Νόμων ανήκει αποκλειστικά στη νομοθετική λειτουργία και όχι στην κρατική υπαλληλία, και θα αναμένονται οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών επί του ζητήματος.
Αντικείμενο ενδελεχούς συζήτησης απετέλεσε και το από 17-09-2019 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, σχετικά με την υποχρεωτικότητα απόδοσης της πάγιας προκαταβολής των Κοινοτήτων. Ο κ. Υφυπουργός, ως βαθύς γνώστης της αυτοδιοίκησης και του συγκεκριμένου θέματος και έχοντας ανάλογες οχλήσεις από πολλούς Δήμους, δεσμεύθηκε να διευκρινίσει το ζήτημα παραπέμποντας το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για γνωμάτευση καθώς η άποψη περί υποχρεωτικότητας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη δυνητικότητα που αναφέρεται στην με αρ. 62038/5-9-2019 Υπουργική Απόφαση αλλά και στην εκ του Νόμου υποχρέωση των Δήμων για πραγματοποίηση συγκεντρωτικών δαπανών και αποφυγή των κατατμήσεων ομοειδών δαπανών ανά Κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε στη συνάντηση, κατά το άρθρο 77 του Συντάγματος, η αυθεντική ερμηνεία των Νόμων ανήκει αποκλειστικά στη νομοθετική λειτουργία και όχι στην κρατική υπαλληλία, και θα αναμένονται οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών επί του ζητήματος.