Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Ημέρα ΠΡΟΛΗΨΗΣ Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας

Dr. ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ Δ. ΜΑΡΙΟΛΗΣ Γενικός / Οικογενειακός Ιατρός
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Διευθυντής Κέντρου Υγείας Αρεόπολης Μάνης

Τηλ.: 2733 -360011, -051242,
Fax:  2733 -360025  
amariolis@gmail.com
  -  hcareopolis@gmail.com

Γεωμετρική αναμένεται η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού αν δεν αποφασιστεί το άνοιγμα των σφραγισμένων παραθύρων τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ


Η μετάδοση του κορονοϊού στους επιβάτες του τουριστικού λεωφορείου στην Ηλεία διευκολύνθηκε μέσα στον κλειστό και κακώς αεριζόμενο χώρο του λεωφορείου. Τα παράθυρα οροφής, οι καταπακτές όπως τις αποκαλούν παραμένουν συνήθως σφραγισμένες γιατί κάποιος επιβάτης κρυώνει ενώ ο κλιματισμός όταν δουλεύει μόνο ανανέωση του εσωτερικά κλεισμένου αέρα
δεν επιτυγχάνει. Για την προστασία της Δημόσιας Υγείας οι συναρμόδιοι υπουργοί άμεσα πρέπει να αποφασίσουν την υποχρεωτική μετατροπή των σφραγισμένων παραθύρων των τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ σε ανοιγόμενα.


https://www.facebook.com/Τάκης-Αλεξανδράκης-103413627729937/

 
Παναγιώτης Αλεξανδράκης
Lawyer
Coordinator of "Man in the Epicenter" scientific Forum

Mobile: +30-699-22-699-69
blog: http://takisalexandrakis.blogspot.com/
facebook: https://www.facebook.com/Τάκης-Αλεξανδράκης-103413627729937/


Τι αλλάζει στους κοτσαδόρους και τα τρέιλερ από 12 Μαρτίου 2020

 

Με την Γ9/46447/2397 (ΦΕΚ 2302/12.06.19) απόφαση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τους κοτσαδόρους και τα ρυμουλκούμενα, ακόμα και για τα απλά επιβατικά οχήματα με μπαγκαζιέρες.

Τι προκύπτει από αυτήν την απόφαση, η οποία τίθεται σε ισχύ, 9 μήνες από την δημοσίευσή της, δηλαδή από τις 12 Μαρτίου του 2020;
Ότι όλα τα ρυμουλκούμενα θεωρούνται ξεχωριστά οχήματα που πρέπει να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας, ενώ οι κοτσαδόροι πρέπει όλοι να είναι αναδιπλούμενοι ή αποσπώμενοι και να μην προεξέχουν του οχήματος, όταν αυτό δεν έλκει το ρυμουλκούμενο.
Στην απόφαση κυρίως καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για να μπορέσει ένα ρυμουλκούμενο να λάβει άδεια κυκλοφορίας, αλλά και όσον αφορά την μεγάλη μάζα των επιβατικών αυτοκινήτων που διαθέτουν κοτσαδόρο για να ρυμουλκούν μπαγκαζιέρες ή σκάφη, ξεκαθαρίζονται σαφώς οι όροι κυκλοφορίας τους.
Για τρέιλερ και μπαγκαζιέρες γενικότερα
Οι ιδιοκτήτες τους πρέπει να φροντίσουν, αν θέλουν να είναι νόμιμοι, να εκδώσουν άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας μέχρι και τις 12 Δεκεμβρίου του 2020 (9 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της ως άνω απόφασης). Τα παλιά σημειώματα ρυμούλκησης δεν θα ισχύουν πλέον.
Όταν κυκλοφορούν με το αυτοκίνητό τους και έλκουν το ρυμουλκούμενο πρέπει να έχουν μαζί τους και τις δύο άδειες κυκλοφορίας.
Μέχρι 12 Ιουνίου του 2020 είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν τους κοτσαδόρους στο αυτοκίνητό τους με αποσπώμενους ή αναδιπλούμενους (όσοι δεν έχουν ήδη τέτοιους). Έτσι όταν το αυτοκίνητο δεν έλκει, ο κοτσαδόρος είτε θα έχει αποσπαστεί είτε θα έχει αναδιπλωθεί, ώστε να μην προεξέχει από τον προφυλακτήρα.
Εννοείται ότι και στα ΚΤΕΟ, όταν προσκομίζεται για έλεγχο αυτοκίνητο με σταθερό, μη αποσπώμενο ή μη αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, τότε θα σημειώνεται σοβαρή έλλειψη και ο ιδιοκτήτης του θα είναι υποχρεωμένος να το πάει για επανέλεγχο μέσα σε ένα μήνα.
Πηγή: Gonews.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Αιολικά Πάρκα εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000

 

5 Μαρτίου 2020


 Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Αιολικά Πάρκα εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000

Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν από την ΕΕ να σταματήσει τη συστηματική παραβίαση της ενωσιακής νομοθεσίας στην Ελλάδα εις βάρος της φύσης

 

Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη συστηματική και κατάφωρη παραβίαση της ενωσιακής νομοθεσίας από την Ελληνική Δημοκρατία κατέθεσαν στις 14 Φεβρουαρίου 2020, η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης.

Ο λόγος που οδήγησε στην καταγγελία αυτή είναι η συστηματική αδειοδότηση και εγκατάσταση βιομηχανικής κλίμακας ΑΣΠΗΕ (Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας) εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.

Τα αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία, με βάση δεδομένα δορυφορικής τηλεμετρίας, δείχνουν ότι οι συγκεκριμένοι ΑΣΠΗΕ θα έχουν επιβλαβείς συνέπειες για την ακεραιότητα των ευαίσθητων οικοτόπων και θα αποτελέσουν απειλή για τη βιοποικιλότητα. Τα πουλιά, και ειδικά ορισμένα κρισίμως απειλούμενα και προστατευόμενα είδη όπως το Όρνιο, ο Μαυρόγυπας και ο Ασπροπάρης, αλλά και τα χειρόπτερα (νυχτερίδες), θα έχουν αυξημένη θνησιμότητα εξαιτίας των προσκρούσεων στους έλικες των ανεμογεννητριών, προστατευόμενα είδη προτεραιότητας της άγριας πανίδας (αρκούδα, λύκος) θα εκτοπιστούν, ενώ θα μειωθεί η αναπαραγωγική τους επιτυχία εξαιτίας της απώλειας ή/και κατάτμησης κρίσιμων θέσεων φωλεοποίησης, ενώ ταυτόχρονα θα απειληθούν προστατευόμενα ενδημικά ή/και απειλούμενα είδη χλωρίδας και πανίδας (λεπιδόπτερα) από την ένταση και έκταση της βιομηχανικής κλίμακας δραστηριότητας εντός των προστατευόμενων περιοχών.

Ειδικότερα, οι επιπτώσεις δεν προέρχονται μόνο από τη λειτουργία των ΑΣΠΗΕ, αλλά επίσης από τις βαριές κατασκευές που τους συνοδεύουν (συνοδά έργα), όπως μεγάλης έκτασης οδοποιία, δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος κ.ά. Επίσης, με το παρόν νομικό καθεστώς αλλά και με την έλλειψη Σχεδίων Διαχείρισης για τις προστατευόμενες περιοχές, δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν πλήρως οι επιπτώσεις των έργων αυτών.

Η καταγγελία βασίζεται στη συστηματική παραβίαση εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας του άρθρου 6, παραγράφου 3 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας. Υπενθυμίζεται ότι με βάση την οδηγία αυτή έχει συσταθεί –τόσο στην Ελλάδα όσο και στα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης– το πανευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.

Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι και το Συμβούλιο της Επικρατείας, στις αποφάσεις που εκδίδει για εγκατάσταση ΑΣΠΗΕ εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, συχνά δεν συνυπολογίζει τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου όσον αφορά τη «δέουσα εκτίμηση» των επιπτώσεων, καθώς εγκρίνει έργα με αποδεδειγμένα σοβαρές επιπτώσεις σε οικότοπους και βιοποικιλότητα.

Επισημαίνουμε ότι, με βάση το άρθρο 6, παράγραφος 3 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και την πάγια νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία είναι δεσμευτική τόσο για τη διοίκηση όσο και για τα δικαστήρια, αν οι αρμόδιες εθνικές αρχές διατηρούν έστω και αμφιβολίες ως προς την απουσία επιβλαβών συνεπειών ενός έργου, τότε είναι υποχρεωμένες να ακυρώσουν την εκτέλεσή του.

Στο πλαίσιο της καταγγελίας αυτής, η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης αναφέρουν τις υποθέσεις των ΑΣΠΗΕ στα Άγραφα, στον Έβρο και στη Μάνη, καθώς και τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στις 14 νησίδες του Νότιου Αιγαίου ως χαρακτηριστικές περιπτώσεις ενός σοβαρού και επείγοντος ζητήματος εθνικής κλίμακας. Οι σχεδιαζόμενοι ΑΣΠΗΕ εντός του δικτύου NATURA αφορούν συνολικά την εγκατάσταση πάνω από 5.000 ανεμογεννητριών.


Σημειώσεις για τους συντάκτες:

  1. Κατέβασμα σχετικού οπτικού υλικού από ΕΔΩ

  2. Το Δελτίο Τύπου είναι διαθέσιμο σε μορφή word ΕΔΩ

  3. Το Δίκτυο NATURA 2000 αποτελεί ένα συνεκτικό, οικολογικό σύνολο προστατευόμενων περιοχών στην Ευρώπη, τόσο χερσαίων όσο και θαλάσσιων. Οι περιοχές που απαρτίζουν το Δίκτυο έχουν οριστεί ειδικά για την προστασία τύπων οικοτόπων και ειδών χλωρίδας, πανίδας και ορνιθοπανίδας τα οποία απαριθμούνται στις Οδηγίες για τη φύση. Τα είδη αυτά προστατεύονται επειδή είναι απειλούμενα, ευάλωτα, σπάνια, ή/και ενδημικά και οι περιοχές επειδή φιλοξενούν εξαιρετικά παραδείγματα οικοτόπων. Το Δίκτυο NATURA 2000 είναι το μεγαλύτερο δίκτυο προστατευμένων περιοχών παγκοσμίως. Σκοπός του Δικτύου είναι η διασφάλιση της κατάσταση διατήρησης ή η αποκατάσταση σε ικανοποιητική κατάσταση διατήρησης των τύπων οικοτόπων και ειδών, για τα οποία αυτές οι περιοχές έχουν οριστεί. Περισσότερα για το Δίκτυο NATURA 2000 ΕΔΩ

  4. Η υποβολή καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ένα από τα βασικά μέσα που διαθέτουν οι πολίτες για να καταγγείλουν κάθε μέτρο (νομοθετικό, κανονιστικό ή διοικητικό) ή πρακτική κράτους μέλους, που θεωρούν ότι παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ. Η Επιτροπή διερευνά την καταγγελία και εάν κρίνει ότι υπάρχει τέτοια παράβαση έχει τη δυνατότητα να κινήσει διαδικασία παράβασης κατά του κράτους μέλους και, στη συνέχεια, να ασκήσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  5. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στα Άγραφα: Στην περιοχή του ορεινού συμπλέγματος των Αγράφων, στα σύνορα της Ευρυτανίας και της Καρδίτσας, έχουν αδειοδοτηθεί δύο ΑΣΠΗΕ, αμφότεροι εντός περιοχών Natura και συγκεκριμένα σε περιοχές που είναι καίριας σημασίας τόσο για τα Όρνια, όσο και για την καφέ αρκούδα και τον λύκο. Ο πρώτος ΑΣΠΗΕ θα έχει ισχύ 46MW και 20 ανεμογεννήτριες, ενώ ο δεύτερος, ισχύ 40MW και επίσης 20 ανεμογεννήτριες. Οι δύο ΑΣΠΗΕ θα συνδέονται με το εθνικό δίκτυο με εναέριο δίκτυο μεταφοράς ρεύματος, μέσω πυλώνων υψηλής τάσης. Όπως προκύπτει από τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των δύο έργων, οι δύο ΑΣΠΗΕ θα εγκατασταθούν σε απόσταση μόλις 900 μ. και 2,8 χλμ. αντίστοιχα από τη βασική κούρνια των Όρνιων στην περιοχή, όπου έχουν καταγραφεί συγκεντρώσεις έως και 50 ατόμων (20-25% του συνολικού πληθυσμού Όρνιων της ηπειρωτικής Ελλάδας). Η θιγόμενη περιοχή αποτελεί επίσης τομέα επαν-αποίκησης της καφέ αρκούδας (είδος προτεραιότητας). Παράλληλα, μόνο για την εγκατάσταση των δύο αυτών ΑΣΠΗΕ θα αλλοιωθούν σε βαθμό μη αναστρέψιμο 843.597 τ.μ. δάσους και δασικών-χορτολιβαδικών εκτάσεων, σε υψόμετρο 1.600-2.000μ. Η έκταση αυτή ισοδυναμεί με 210 γήπεδα ποδοσφαίρου.

  6. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στον Έβρο: Η περιοχή της Θράκης έχει τεράστια ορνιθολογική σημασία για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης υπάρχουν πέντε (5) Ζώνες Ειδικής Προστασίας της Οδηγίας 2009/147/ΕΚ για τα άγρια πτηνά, εκ των οποίων δύο έχουν χαρακτηριστεί Εθνικά Πάρκα και Ειδικές Ζώνες Διατήρησης της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ. Ιδίως το Εθνικό Πάρκο Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου αποτελεί τόπο πανευρωπαϊκής σημασίας, καθώς έχουν παρατηρηθεί 36 από τα 38 είδη ημερόβιων αρπακτικών της Ευρώπης. Επισημαίνεται ότι τα 103 άτομα του μοναδικού εναπομείναντα στη ΝΑ Ευρώπη πληθυσμού Μαυρόγυπα αναπαράγονται στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς και χρησιμοποιούν την ευρύτερη περιοχή της Θράκης για τροφοληψία. Στην περιοχή του Έβρου, το Συμβούλιο της Επικρατείας επέτρεψε το 2018 τη δημιουργία δύο ΑΣΠΗΕ (16,1 MW και 12,8 MW). Η περιοχή αμφότερων των ΑΣΠΗΕ εντοπίζεται εντός της ζώνης υψηλής συχνότητας παρουσίας του Μαυρόγυπα, όπου έχει παρατηρηθεί στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών αυξημένη θνησιμότητα λόγω πρόσκρουσης σε ανεμογεννήτριες.

  7. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στη Μάνη: Η Μάνη αποτελεί ένα από τα τέσσερα θεσμοθετημένα μεταναστευτικά περάσματα της Ελλάδας, με εθνική και ευρωπαϊκή σημασία, καθώς κατά τη μεταναστευτική περίοδο διέρχονται από την περιοχή περισσότερα από 5.000 αρπακτικά πτηνά, που είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε πρόσκρουση με ανεμογεννήτριες, και τουλάχιστον 7.000-7.500 άτομα συνολικά. Η καταγγελία αφορά τέσσερις ΑΣΠΗΕ, συνολικής ισχύος 103,2 MW (δύο ΑΣΠΗΕ, αποτελούμενοι από 26 και δύο ΑΣΠΗΕ αποτελούμενοι από 22 ανεμογεννήτριες), που έχουν εγκατασταθεί εντός περιοχής Natura. Στα μεταναστευτικά περάσματα, οι επιπτώσεις από πρόσκρουση δεν αφορούν μεμονωμένα άτομα, αλλά μεγάλους αριθμούς από μεταναστευτικά πτηνά που έχουν μεγάλη πυκνότητα κατά τη διέλευσή τους από το πέρασμα. Επομένως, οι θανατώσεις από πρόσκρουση είναι μαζικές και όχι μεμονωμένες. Με βάση το σχέδιο δράσης για τα αρπακτικά, το οποίο εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Σύμβασης της Βόννης, δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση ΑΣΠΗΕ σε περιοχές που είναι αναγνωρισμένα μεταναστευτικά περάσματα.

  8. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ σε 14 νησίδες του Ν. Αιγαίου: Στον εξαιρετικά περιορισμένο χώρο 14 προστατευόμενων νησίδων του Ν. Αιγαίου, εντός 10 περιοχών Natura 2000 (εκ των οποίων 6 Ζώνες Ειδικής Προστασίας για τα πουλιά) σχεδιάζονται τρεις Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) με 104 ανεμογεννήτριες (από 3MW έως 6 MW εκάστη), 70 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο, 14 λιμάνια, 14 ελικοδρόμια, μόνιμος έντονος φωτισμός τη νύχτα και πλήθος συνοδών έργων (κτίρια, δεξαμενές κ.λπ.). Η κατασκευή-λειτουργία των ΑΣΠΗΕ και η συνεχής ανθρώπινη παρουσία απειλούν άμεσα (με πρόσκρουση, εκτοπισμό, όχληση και καταστροφή ενδιαιτήματος) όλα τα είδη πουλιών για τα οποία οι νησίδες έχουν χαρακτηριστεί ως Ζώνες Ειδικής Προστασίας, καθώς και την καταστροφή ενδιαιτημάτων ενδημικών ειδών χλωρίδας και πανίδας.

    Η περιοχή των ΑΣΠΗΕ στον Έβρο εντοπίζεται εντός της ζώνης υψηλής συχνότητας παρουσίας του Μαυρόγυπα, όπου έχει παρατηρηθεί στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών αυξημένη θνησιμότητα λόγω πρόσκρουσης σε ανεμογεννήτριες.

     

    Oι επιπτώσεις δεν προέρχονται μόνο από τη λειτουργία των ΑΣΠΗΕ, αλλά επίσης από τις βαριές κατασκευές που τους συνοδεύουν (συνοδά έργα), όπως μεγάλης έκτασης οδοποιία, δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος κ.ά.

     


Για περισσότερες πληροφορίες:
Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία: Ρούλα Τρίγκου - Συντονίστρια Επικοινωνίας, τηλ: 210 8228704 & 210 8227937 εσωτ.118, rtrigou[at]ornithologiki.gr
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης: Μίλτος Γκλέτσος - Συντονιστής Δράσεων Φύσης, 210 3224944 εσωτ.112, mgletsos[at]eepf.gr
Καλλιστώ: Δρ. Γιώργος Μερτζάνης - Επιστημονικός Υπεύθυνος, κιν. 699 9230693, mertzanis[at]callisto.gr

Η Περιφέρεια συνδράμει την Πυροσβεστική Υπηρεσία εν όψει της νέας αντιπυρικής περιόδου.Δ/Τ Περιφέρειας Πελοποννήσου



Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Πελοποννήσου
Πίστωση 200.000 ευρώ θα διαθέσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην Πυροσβεστική Υπηρεσία προκειμένου η τελευταία να προβεί στην αγορά σωλήνων πυρόσβεσης, αλλά και να έχει την δυνατότητα ετοιμότητας των οχημάτων της εν όψει της επόμενης αντιπυρικής περιόδου.
Την πιο πάνω δέσμευση ανέλαβε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας προς τον συντονιστή επιχειρήσεων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Νήσων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας υποστράτηγο (ΠΣ) Γιάννη Πετρούτσο και τον διοικητή των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου αρχιπύραρχο Θανάση Κολυβήρα, οι οποίοι τον επισκέφθηκαν την Τετάρτη 4 Μαρτίου, στην Τρίπολη.
Επιπλέον η Περιφέρεια θα αναλάβει και τον καθαρισμό των δασικών δρόμων τους οποίους θα της υποδείξει με σχετικό υπόμνημά του ο περιφερειακός διοικητής της Π.Υ. στην Πελοπόννησο.
“Ως Περιφέρεια, έχουμε ήδη διαθέσει ένα πολύ σημαντικό ποσόν από το ΕΣΠΑ, περί τα 2.000.000 ευρώ, για την αγορά καινούργιων πυροσβεστικών οχημάτων, ώστε να υπάρξει ανανέωση του στόλου και ο διαγωνισμός γίνεται από την Υπηρεσία” σημείωσε ο περιφερειάρχης.
Ακολούθησε, παρουσία και του αρμόδιου για την Πολιτική Προστασία αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Καπέλιου, σύσκεψη που αφορούσε την προετοιμασία για την επόμενη αντιπυρική περίοδο, με αντικείμενο συζήτησης, μεταξύ άλλων, τις υδατοδεξαμενές, τους κρουνούς, τα οχήματα και τα άλλα μέσα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ


 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
Ελαφόνησος, 03/03/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ
Λόγω των κλιματολογικών συνθηκών το τελευταίο διάστημα, της έλλειψης βροχοπτώσεων και των συχνών έντονων ανέμων, ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς είναι υψηλός, παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε εισέλθει επίσημα στην αντιπυρική περίοδο.
Συνιστάται  συνεπώς στους κατοίκους και επισκέπτες του Δήμου Ελαφονήσου  να συμμορφωθούν με την Πυροσβεστική διάταξη (υπ’αριθμόν 9/2000), προκειμένου να αποφευχθεί πυρκαγιά από αμέλεια. Γενικότερα δε, οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr) που αφορούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς στην ύπαιθρο.
Ο Δήμος μας απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες να μην κάνουν χρήση φωτιάς για αγροτικές εργασίες, τις ημέρες με άνεμο η/και υψηλή θερμοκρασία χωρίς να ενημερώνονται πριν από το δελτίο καιρού για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Επίσης τονίζεται ότι οι πολίτες θα πρέπει οπωσδήποτε μετά από κάθε αγροτική εργασία να απλώνουν, διαβρέχουν και να καλύπτουν (με δική τους ευθύνη) επαρκώς την τέφρα/στάχτη που απομένει ώστε να σβήνει τελείως, έτσι ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο επανέναρξης της φωτιάς λόγω ανέμων, με επακόλουθο την εκδήλωση πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να τηρούνται τα κάτωθι :
1.    Ενημέρωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου για την αποφυγή άσκοπης κινητοποίησης
2.    Επιλογή κατάλληλου αποψιλωμένου σημείου για την καύση
3.    Εξασφάλιση παρουσίας κατάλληλων μέσων για την αντιμετώπιση τυχόν επέκτασης της πυρκαγιάς (πτυοσκάπανα, επαρκής παροχή νερού κτλ).
4.    Η καύση θα διενεργείται μόνον όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν (χαμηλή ένταση ανέμου, υψηλή υγρασία κτλ).
5.    Εξασφάλιση αδιάλειπτης επιτήρησης της πυρκαγιάς.
6.    Να μην προκαλείται όχληση περιοίκων ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Επισημάνεται δε από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία, ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, για εκτάσεις που κάηκαν από εμπρησμό από πρόθεση ή αμέλεια, προβλέπονται κυρώσεις για τους εμπρηστές, όπως διακοπή της επιδότησης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτόφωρη διαδικασία, κήρυξη καμένης περιοχής ως αναδασωτέας και ποινές φυλάκισης.
Η Δήμαρχος
Ευσταθία Λιάρου

Κορονοϊος: Σήμα για έκτακτους ελέγχους σε εστιατόρια και καφετέριες

 
Εντατικοποίηση ελέγχων σε εστιατόρια και καφετέριες φέρνει ο Κορονοϊος και το υπουργείο Υγείας ζητά με έκτακτη εγκύκλιο του προς τις Περιφέρειες της χώρας ελέγχους για τα μέτρα προφύλαξης που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις

Εγκύκλιο με την οποία ζητά την εντατικοποίηση των ελέγχων καθώς και των μέτρων προφύλαξης στα εστιατόρια και γενικά στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος έστειλε προς τις Περιφέρειες της χώρας το υπουργείο Υγείας λόγω Κορονοϊού .
Ειδικότερα στην εγκύκλιο αναφέρονται οι εξής οδηγίες:
« Το Υπουργείο Υγείας ενόψει της πιθανής ύπαρξης ιογενούς λοίμωξης από το νέο κορωνοιό στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης για τη προστασία της Δημόσιας Υγείας κρίνει σκόπιμο και απαραίτητο να εντατικοποιηθούν οι Υγειονομικοί έλεγχοι στις επιχειρήσεις Υγειονομικού ενδιαφέροντος, ενημερώνοντας παράλληλα και τους υπευθύνους των επιχειρήσεων για αυξημένα μέτρα Υγιεινής και αυτοελέγχου.
Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων καλούνται για επαγρύπνηση και ετοιμότητα, δίνοντας έμφαση στην ενημέρωση των υπευθύνων των επιχειρήσεων για τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να λαμβάνουν και την ενημέρωσή τους από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Πιο συγκεκριμένα:
1) Όσοι ασκούν το επάγγελμα του χειριστή τροφίμων ή ποτών, ή εργάζονται σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος,πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας σύμφωνα με την Υγειονομική Διάταξη υπ. αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/οικ 35797(ΦΕΚ1199/11-4-2012) όπως κάθε φορά ισχύει και να τηρούν τα μέτρα προσωπικής Υγιεινής.
2) Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών είναι υποχρεωμένοι:
- να εξασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις τους πληρούν τις σχετικές απαιτήσεις υγιεινής όπως καθορίζονται στον Ε.Κ 852/2004, σε όλα τα στάδια παρασκευής, μεταποίησης, συσκευασίας, αποθήκευσης, μεταφοράς, διανομής, διακίνησης και προσφοράς προς πώληση ή διάθεσης αυτών με ή και ταυτόχρονη παροχή υπηρεσιών,
- να διασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων που παράγουν ή διαχειρίζονται,
-να φροντίζουν για τα προγράμματα καθαρισμού – απολύμανσης και απεντόμωσης – μυοκτονίας της επιχείρησης καθώς και την υγιεινή και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Στην εγκύκλιο τονίζεται ιδιαιτέρως, αναφέρει η εγκύκλιος, ότι οι υγειονομικές υπηρεσίες θα πρέπει να ενημερώνουν τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος ώστε να υπάρχει υψηλός βαθμός ατομικής καθαριότητας των εργαζομένων και την κατά το δυνατό μέγιστη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
 dikaiologitika.gr