Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

25 Δημοπρασίες μέχρι το τέλος Αυγούστου

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζει να υλοποιεί το τεχνικό του πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό του ο Δήμος Κυθήρων, παρά τα προβλήματα του δημοσίου τομέα λόγω της πανδημίας και το εξαιρετικά μειωμένο προσωπικό που διαθέτει. Χάρη στην διαρκή και άψογη συνεργασία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου με το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Π.Ε. Νήσων και την ομάδα τεχνικών συμβούλων του Δήμου, ήδη για το 1ο έτος της τρέχουσας δημοτικής περιόδου έχουν προγραμματιστεί 25 συνολικά δημοπρασίες έργων, προμηθειών και υπηρεσιών συνολικού προϋπολογισμού 7.054.328€. Μεγάλο μέρος των έργων αυτών χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής, το ΠΔΕ, το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα CLLD/LEADER, χάρη στην διαρκή διεκδίκηση πόρων ήδη από την προηγούμενη δημοτική περίοδο, διεκδίκηση για την οποία έχουν καταβληθεί πολύς κόπος, άπειρες εργατοώρες, συστηματική δουλειά, μεθοδικός προγραμματισμός, σχέδιο και τεχνοκρατική δουλειά. Για ακόμα μια φορά επισημαίνουμε ότι σημαντικό ποσοστό των χρημάτων αυτών, επαναπροωθούνται στην τοπική κοινωνία και οικονομία και στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, είτε μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού και τροφοδοσίας, είτε με άλλους τρόπους (π.χ. εργατικό δυναμικό, παροχή υπηρεσιών κ.λπ.) και έτσι το όφελος για το νησί μας και τους κατοίκους του είναι διπλό.
Για μετά τον Αύγουστο η Δημοτική Αρχή προγραμματίζει ακόμα περισσότερες δημοπρασίες (π.χ. μονάδες αφαλάτωσης, οδός Μόρμορη, Β΄ φάση δημοτικής οδοποιίας, νέος παιδικός σταθμός στα Λογοθετιάνικα κ.λπ.) σε απόλυτη συνέπεια λόγων και έργων.
Πίνακες δημοπρασιών από 01/09/2019 – 31/08/2020 (1ο έτος τρέχουσας δημοτικής θητείας):


Απάντηση στην μείζονα μειοψηφία σχετικά με τις Διοικήσεις των 2 Σχολικών Επιτροπών και του ΝΠΔΔ του Δήμου


Ελλιπέστατες γνώσεις και αδικαιολόγητη αμάθεια από την μείζονα μειοψηφία
Σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου της, η μείζων μειοψηφία του Δήμου μας, σε ακόμα μία προσπάθεια να διατηρήσει το όποιο πολιτικό αποτύπωμα εξακολουθεί να διαθέτει στην τοπική κοινωνία, ασχολείται αυτή τη φορά με τις Διοικήσεις των 2 Σχολικών Επιτροπών και του ΝΠΔΔ του Δήμου. Και αφού προσπαθεί να κατηγορήσει τη Δημοτική Αρχή για αδράνεια (εξάλλου κάτι θα πρέπει να λέει αραιά και που απέναντι στις καθημερινές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες του Δήμου), προβαίνει και σε σειρά σοβαρών λαθών που δεν δικαιολογούνται από ανθρώπους που ήθελαν να πάρουν τις τύχες του νησιού στα χέρια τους.
Συγκεκριμένα:
  1. Οι Διοικήσεις των τριών αυτών οργάνων δεν έχουν αλλάξει στο Δήμο μας, αλλά και σε δεκάδες ακόμα Δήμους, λόγω των συνεχών νομοθετικών τροποποιήσεων του προηγούμενου έτους. Οι διαρκείς αλλαγές στη νομοθεσία, επέβαλλαν αλλαγή και στον τρόπο σύνθεσης των Διοικητικών Συμβουλίων, και ως εκ τούτου, πριν την εκλογή των μελών των διοικήσεων των νομικών προσώπων ήταν επιβεβλημένη η προσαρμογή των συστατικών τους πράξεων στις νέες διατάξεις και η δημοσίευσή τους στο ΦΕΚ που γίνεται με ευθύνη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι νομοθετικές μεταβολές που έχουν προκύψει μέχρι τώρα περιλαμβάνονται στους Ν.4635/2019 (τ.Α΄167/30.10.2019), Ν.4647/2019 (τ. Α΄204/16.12.2019) και Ν.4675/2020 (τ. Α΄53/11.03.2020).
  2. Μετά από εισήγηση του νομικού συμβούλου του Δήμου μας κ. Αντωνίου Σεμιτέκολου, το Δ.Σ. έλαβε τις υπ΄ αρίθμ. 110/2019, 111/2019 και 112/2019 αποφάσεις με βάση τις οποίες τροποποίησε τις συστάσεις των Δ.Σ. των τριών αυτών νομικών προσώπων προκειμένου αυτές να προσαρμοστούν στη νέα νομοθεσία. Οι αποφάσεις αυτές, απεστάλησαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, για το σχετικό έλεγχο νομιμότητας, στις 05.12.2019. Μετά την πάροδο δύο (2) περίπου μηνών (στις 27 Ιανουαρίου 2020 για την απόφαση 112/2019 και στις και 30 Ιανουαρίου  2020 για τις αποφάσεις 110/2019 και 111/2019), γεγονός που αποτελεί μία ακόμη απόδειξη της απίστευτης βραδύτητας με την οποία λειτουργεί η Αποκεντρωμένη τον τελευταίο χρόνο και η οποία έχει τεθεί αρμοδίως όχι μόνο από το Δήμο μας αλλά και από πολλούς άλλους Δήμους, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής εξέδωσε έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο, εξέφρασε την άποψη ότι στις άνω συστατικές πράξεις, πέραν του αριθμού των μελών που υποδεικνύονται από το Δήμαρχο, του αριθμού των μελών που υποδεικνύονται από τις λοιπές παρατάξεις και των μελών του διοικητικού συμβουλίου που ορίζονται εκ της θέσεώς του (ex  officio, όπως π.χ. ο εκάστοτε Λιμενάρχης στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου κ.λπ.), θα έπρεπε να προσδιορίζεται πόσοι εκ του συνολικού αριθμού των μελών θα είναι αιρετοί και πόσοι δημότες (επαγγελματίες, εκπρόσωποι φορέων, κάτοικοι χρήστες των υπηρεσιών κ.λπ.), αναφέροντας μάλιστα ρητά την ιδιότητά τους αυτήν. Ζητήθηκε δε, ο Δήμος μας, όπως και πολλοί άλλοι Δήμοι, να προσαρμόσει τις συστατικές πράξεις στην ανωτέρω υπόδειξη, δηλαδή να διορθώσει τις ήδη ληφθείσες αποφάσεις.
  3. Από τις εφαρμοστές διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων είναι σαφές ότι η συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων στα διοικητικά συμβούλια  των νομικών προσώπων  των Δήμων δεν είναι υποχρεωτική, καθώς όπως παγίως γίνεται δεκτό, εάν ο νομοθέτης ήθελε να καταστήσει υποχρεωτική τη συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων στα οικεία διοικητικά συμβούλια, θα το είχε ορίσει ρητώς, καθορίζοντας και τον αριθμό αυτών, όπως κάνει για τα ex officio μέλη [σχετική η εγκύκλιος 43/2007 του ΥΠΕΣ και η υπ’ αρ. 142/2007 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους]. Περαιτέρω, είναι γνωστή η απροθυμία δημοτών και κατοίκων να συμμετέχουν στα άνω όργανα, δεδομένων και των πρόσθετων υποχρεώσεων που συνεπάγεται αυτή [δηλώσεις πόθεν έσχες, ενδεχόμενες δικαστικές εμπλοκές κλπ.], γεγονός που συχνά οδηγεί σε αδυναμία συγκρότησής τους.
  4. Με βάση τα ανωτέρω προκύπτει ότι η αναφορά στη συστατική πράξη κάθε νομικού προσώπου συγκεκριμένου αριθμού αιρετών και δημοτών ή κατοίκων που θα μετέχουν στο Δ.Σ αυτού, συνιστά παραβίαση των διατάξεων που ορίζουν ως μη υποχρεωτική τη συμμετοχή των δημοτών στα ανωτέρω όργανα, καθώς, στην περίπτωση αυτήν, το εκάστοτε δημοτικό συμβούλιο, δεσμευόμενο από τη συστατική πράξη του νομικού προσώπου θα πρέπει να ορίζει υποχρεωτικά τον προβλεπόμενο από το καταστατικό αριθμό αιρετών και δημοτών ή κατοίκων  (πχ. 2 αιρετοί και 3 δημότες)  και, σε περίπτωση κατά την οποία, ως έχει απόλυτο δικαίωμα, θα ήθελε να ορίσει ως μέλη του Δ.Σ. του νομικού προσώπου διαφορετικό αριθμό αιρετών και διαφορετικό αριθμό δημοτών από αυτόν που ορίζεται στο καταστατικό, ή αδυνατεί να εξεύρει την οριζόμενη από το τελευταίο αναλογία, θα πρέπει προηγουμένως, να προβεί στην τροποποίηση της συστατικής πράξης, να την υποβάλει για έλεγχο νομιμότητας, να την αποστείλει στο ΦΕΚ για δημοσίευση και μετά από όλα αυτά να έρθει και να λάβει απόφαση για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
  5. Τα ανωτέρω πολύ σοβαρά νομοτεχνικά ζητήματα, τα οποία ανέκυψαν κατά την εφαρμογή των νέων διατάξεων για τη σύνθεση των Ν.Π. των Δήμων, ετέθησαν, από το νομικό σύμβουλο του Δήμου, άμεσα υπόψιν τόσο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, η οποία ζήτησε οδηγίες από το αρμόδιο Τμήμα του ΥΠΕΣ, όσο και του αρμοδίου τμήματος νομικών προσώπων Ο.Τ.Α. του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, μας γνωστοποίησε, ήδη από το Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ότι προτίθεται να περιλάβει σχετική διευκρίνιση και οδηγίες στην ερμηνευτική εγκύκλιο που θα εξέδιδε, μετά από τη συγκέντρωση πληθώρας ερωτημάτων από όλους τους Δήμους σχετικά με την εφαρμογή των νέων διατάξεων ειδικά  για τα Νομικά Πρόσωπα  των Δήμων.
  6. Μόλις την Πέμπτη 30/04/2020 δημοσιεύθηκε η υπ’ αρ. 99/2020 εγκύκλιος του ΥΠΕΣ, σχετικά με τα νομικά πρόσωπα των δήμων, η οποία παρά τις διαβεβαιώσεις που μας είχαν δοθεί μέχρι και πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα,  ΔΕΝ καλύπτει  όλες τις περιπτώσεις με αποτέλεσμα η έγκριση των ανωτέρω αποφάσεων του Δήμου και η αποστολή τους στο ΦΕΚ από την Αποκεντρωμένη να σημειώσει περαιτέρω καθυστέρηση. Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει να παρακολουθεί το θέμα και σε περίπτωση κατά την οποία η Αποκεντρωμένη εμείνει στην προηγούμενη θέση της, το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να προσαρμόσει τις ήδη ληφθείσες αποφάσεις, που αποστέλλονται προς δημοσίευση στο ΦΕΚ με ευθύνη της Αποκεντρωμένης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται χρονικά.
  7. Σε κάθε περίπτωση, κατά παγία αρχή του Δικαίου, τα προηγούμενα Δ.Σ., όποτε και αν αυτά ορίστηκαν, συνεχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους μέχρι τον ορισμό νέων, κάτι που οφείλει να γνωρίζει κάθε αιρετός και που προφανώς η μείζων μειοψηφία αγνοεί. Τούτο επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά και από την ανωτέρω εγκύκλιο του ΥΠΕΣ (99/29.04.2020), στην οποία σημειώνεται ότι, οι σχετικές προθεσμίες που τίθενται για τον ορισμό των διοικήσεων των νομικών προσώπων, κατά βάση, είναι ενδεικτικές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και περαιτέρω ότι, από τις συναφείς διατάξεις στον Κ.Δ.Κ. σχετικά με τη θητεία των μελών των διοικητικών συμβουλίων των νομικών προσώπων των Ο.Τ.Α., προκύπτει ότι αυτή λήγει πάντα με την εγκατάσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου, όποτε και αν αυτό γίνει και χωρίς χρονικό περιορισμό. Συνεπώς οι σημερινές διοικήσεις των νομικών προσώπων που ορίστηκαν από την προηγούμενη δημοτική θητεία, λειτουργούν νομιμότατα και με πλήρεις αρμοδιότητες μέχρι να οριστούν οι νέες διοικήσεις. Εξάλλου στα νομικά πρόσωπα και το Δημόσιο, δεν υφίσταται κενό διοίκησης.
Ανήθικο, κύριοι της μείζονος μειοψηφίας, δεν είναι να ενεργείς με βάση τις – δαιδαλώδεις και αλληλοαναιρούμενες πολλές φορές – προβλέψεις του Νόμου, αλλά να προσπαθείς να ικανοποιήσεις την εκλογική σου πελατεία παραβαίνοντάς τον. Αλήθεια, όταν η μείζων μειοψηφία πρότεινε επίσημα να χαρίσει (με τεράστιες ποινικές και πειθαρχικές συνέπειες για τους αιρετούς) ο Δήμος 4 ακίνητα περιουσιακά του στοιχεία σε τρίτους που εσχάτως τα διεκδικούν χωρίς κανένα τεκμήριο και νομικό έρεισμα, ενεργούσε νόμιμα και ηθικά; Αλλά στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε….

Απάντηση στην Ελάσσονα Μειοψηφία για τη στελέχωση της Τουριστικής Επιτροπής


Κάθε πολίτης που διεκδικεί ρόλο και λόγο στα κοινά οφείλει πρώτα και πάνω από όλα να γνωρίζει με επάρκεια τη νομοθεσία που διέπει τον θεσμό που ζητεί ο ίδιος να υπηρετήσει. Αυτό ισχύει είτε για τα πρόσωπα που ασκούν διοίκηση είτε για τα πρόσωπα και τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης σε Δήμους, Περιφέρειες αλλά και σε κεντρικό επίπεδο. Η γνώση της νομοθεσίας και των διαδικασιών είναι προϋπόθεση για την σωστή άσκηση των καθηκόντων των αιρετών και κυρίως για την έκφραση αντικειμενικών απόψεων που δεν θα παραπλανούν τους πολίτες δημιουργώντας λανθασμένες εντυπώσεις αλλά και μη υλοποιήσιμες προσδοκίες.
Η παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας στο Δήμο μας, η παράταξη «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ» με επικεφαλής τον κ. Δημήτρη Κοντολέοντα, αναφέρει στο τελευταίο Δελτίο Τύπου της σχετικά με τη στελέχωση της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΔΕΤΑΠ), στοιχεία που όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αλλά αγνοούν βασικές πτυχές των δημοτικών διαδικασιών που μία δημοτική παράταξη έχει υποχρέωση να γνωρίζει όταν διεκδικεί ρόλο και λόγο στα κοινά του τόπου μας.
Συγκεκριμένα:
  1. Οι δημοτικές επιτροπές συγκροτούνται με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των Δ.Σ. με μοναδική αρμοδιότητα την επεξεργασία και εισήγηση θεμάτων προς το ΔΣ. Ειδικά στους τουριστικούς δήμους συγκροτείται Δημοτική Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΔΕΤΑΠ) σύμφωνα με το άρθρο 70 του Ν.3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 75 του Ν.4555/2018. Συνεπώς η συγκρότηση της ΔΕΤΑΠ δεν ευρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Δημάρχου, αλλά προβλέπεται από τον ίδιο το Νόμο.
  2. Λανθασμένα η ελάσσων μειοψηφία αναφέρει στο σημείο 1 της ανακοίνωσής της ότι η ΔΕΤΑΠ πρέπει να διαχειρίζεται πόρους. Είναι σαφές από τη νομοθεσία ότι οι δημοτικές επιτροπές δεν έχουν αρμοδιότητα διαχείρισης πόρων, δεν έχουν δική τους λογιστική διαχείριση ή προϋπολογισμό ούτε είναι αυτοδιοικούμενα και ανεξάρτητα νομικά πρόσωπα, αλλά ο ρόλος τους είναι μόνο γνωμοδοτικός – εισηγητικός με τις τελικές αποφάσεις να αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔΣ.
  3. Η ΔΕΤΑΠ δεν συγκροτείται μόνο «για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της σεζόν» αλλά για το σύνολο της δημοτικής θητείας. Δεν είναι συγκρότηση «ανάγκης» αλλά μία από τις τρέχουσες υπηρεσιακές αποφάσεις του ΔΣ που παρά την πανδημία λαμβάνονται κανονικά όπως συμβαίνει σε όλους τους Δήμους. Όπως έχουμε τονίσει και προγενέστερα, οι Δήμοι και τα όργανά τους δεν λαμβάνουν αποφάσεις μόνο για ό,τι αφορά την πανδημία αλλά για όλα τα τρέχοντα ζητήματα διότι η λειτουργία των Δήμων ούτε έχει ανασταλεί ούτε τελεί υπό περιορισμό.
  4. Η ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία ΔΕΝ αποτελεί αρμοδιότητα της ΔΕΤΑΠ αλλά ούτε καν και του ΔΣ. Και αυτό διότι η πληρωμή ή όχι των νομίμων τελών (τέλη παρεπιδημούντων και ακαθαρίστων εσόδων, ύδρευσης, καθαριότητας, κοινοχρήστων χώρων κ.λπ.) αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του νομοθέτη και όχι προϊόν θέλησης του κάθε Δημάρχου. Αυτό θα πρέπει να ξεκαθαριστεί διότι ο λαϊκισμός και τα εύκολα λόγια δίνουν και παίρνουν δυστυχώς και κάποιοι προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες ότι «αν θέλει ο Δήμαρχος μπορεί να σας απαλλάξει από τα δημοτικά τέλη για 1 ή 2 χρόνια»! Πρόκειται για επικίνδυνο ψέμα που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Εξάλλου το ΔΣ Κυθήρων με την 31/2020 ομόφωνη απόφασή του ενέκρινε την προσωρινή απαλλαγή των αναλογούντων τελών (τέλη χρήσης κοινοχρήστων χώρων και πεζοδρομίων, ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού) για τις πληττόμενες επιχειρήσεις λόγω της πανδημίας και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα. Εξυπακούεται ότι απαλλαγή από το τέλος παρεπιδημούντων ή το τέλος ύδρευσης δεν έχει νόημα καθώς μια κλειστή επιχείρηση έχει μηδενικά έσοδα και μηδενική κατανάλωση νερού και συνεπώς δεν υφίσταται λόγος απαλλαγής της. Αυτές είναι οι μοναδικές απαλλαγές που προβλέπονται στο Νόμο (ΠΝΠ 20-03-2020 άρθρο 37) και κάθε άλλη πρόταση, όσο απαραίτητη και αν είναι, δεν μπορεί να υλοποιηθεί αν δεν υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Εξάλλου, ο Δήμαρχός μας ως Πρόεδρος της Επιτροπής Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ και σε απόλυτη συνεργασία με τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, έχει αποστείλει επιστολή σε όλους τους Δημάρχους νησιωτικών Δήμων της Χώρας με στόχο να συγκεντρωθούν και να κωδικοποιηθούν τα αιτήματα και οι προτάσεις των Δήμων για την ενίσχυση του τουριστικού κλάδου, τα οποία μετά από επεξεργασία από το ΔΣ της ΚΕΔΕ θα τεθούν στην Κυβέρνηση για τη λήψη σχετικών νομοθετικών πρωτοβουλιών.
  5. Η πρόταση της ελάσσονος μειοψηφίας για «μικρό και ευέλικτο σχήμα» και μη συμμετοχή των δημοτικών συμβούλων στην ΔΕΤΑΠ είναι επίσης εκτός πραγματικότητας καθώς η συγκρότηση της ΔΕΤΑΠ προκύπτει από το Νόμο. Η ΔΕΤΑΠ έχει υποχρεωτικά ως Πρόεδρό της Δημοτικό Σύμβουλο και σε αυτή μετέχουν Δημοτικοί Σύμβουλοι και ιδιώτες με σχετική γνώση στα θέματα του τουρισμού. Συνεπώς δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του Δημάρχου ή του ΔΣ ο τρόπος στελέχωσής της. Εξάλλου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 229 παρ.9 Ν. 4635/2019 και του άρθρου 45 παρ.3 Ν. 4647/2019, προκύπτει σαφής αναλογία εκπροσώπησης προκειμένου η παράταξη του Δημάρχου να διαθέτει την πλειοψηφία στην Επιτροπή.
Η Δημοτική Αρχή, ήδη από το 2014, έθεσε πολύ ψηλά στην ατζέντα της το θέμα του τουρισμού. Καταρχήν βάζοντας σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα και σημαντικά έργα που σχετίζονται άμεσα με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας και τα οποία επί χρόνια βρίσκονταν στις καλένδες. Πώς μπορούμε να μιλάμε εξάλλου για τουρισμό χωρίς επαρκή υδροδότηση, καλούς δρόμους, δίκτυα φωτισμού και καθαριότητα; Εκτός, όμως, από τον τομέα των υποδομών, υλοποιήσαμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα διαφήμισης τόσο με τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδος όσο και με τη διάθεση σημαντικών δαπανών για προβολή στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα κοινωνικά δίκτυα. Με την ολοκλήρωση του Master Plan για την τουριστική προβολή καθώς και του Destination Branding ο Δήμος μας θα αποκτήσει την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση και γνώση στα ζητήματα της τουριστικής προβολής και θα έχει στα χέρια του πολύτιμα εργαλεία που θα προκύπτουν από τους ειδικούς.
Η ΔΕΤΑΠ θα στελεχωθεί με απόφαση που θα ληφθεί στο προσεχές ΔΣ της Τετάρτης 6/5. Έχει ζητηθεί από τις δημοτικές παρατάξεις εδώ και αρκετό καιρό (καταρχήν προφορικά) και ήδη εδώ και κάποιες ημέρες εγγράφως, να προτείνουν τα μέλη που δικαιούνται στην 11μελή Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής. Η απαξίωση αυτών των θέσεων μέσα από μια έωλη θεωρητικολογία που απέχει από τις προβλέψεις του Νόμου και επί της ουσίας δεν προτείνει τίποτε συγκεκριμένο, δεν τιμά την παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας, από την οποία αναμένουμε να προτείνει τους εκπροσώπους της στην ΔΕΤΑΠ όπως ορίζεται στο Νόμο προκειμένου με τις θέσεις και τις απόψεις τους να συμβάλλουν θετικά στην όλη διαδικασία.
Η ΔΕΤΑΠ με τη νέα της σύνθεση, θα προτείνει συγκεκριμένες και υλοποιήσιμες προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη, που δεν θα εξαντλούνται σε γενικότητες και θεωρίες, αλλά θα λαμβάνουν υπόψη τους τα αποτελέσματα του Master Plan που θα είναι έτοιμο στους επόμενους μήνες και για το οποίο θα λαμβάνει γνώση καθ’ όλη τη διάρκεια δημιουργίας του, συμβάλλοντας σε αυτή.

ZΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 2-5-20


ΣΑΒΒΑΤΟΝ 2 ΜΑΪΟΥ 2020, ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ὄρθρος & Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβ.Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

 
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 7 π.μ.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και παρακολουθούμε τις Ακολουθίες από τον ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.
 Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ADELIN 107,3 FM είναι μέσα από το κανάλι https://www.youtube.com/watch?v=VUCqm41edzo Του Ιερού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ΑDELIN 107,3 FM επίσης είναι μια αφιλοκερδώς προσφορά προς το ακροατήριο μας. 




 Ζωντανή Μετάδοση από τον 
ADELIN 107,3 FM
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565  



Και διαδικτυακά στον παρακάτω σύνδεσμο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
 
https://www.youtube.com/channel/UCYuA7dDYNebzniHwPpN_cgA

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ.ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ


ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΛΑΚΩΝΙΑΣ Σπάρτη, 1η Μάη 2020 

ΣΠΑΡΤΗ
Πληρ. : Νίκος Ι. Κουφός
ΤΗΛ : 6932370777


ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ


Κάθε Πρωτομαγιά τιμάμε τους ανθρώπους που αντιτάχθηκαν στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και με τον αγώνα τους υποχρέωσαν την άρχουσα τάξη και τους εργοδότες,να αναγνωρίσουν τα βασικά εργασιακά δικαιώματα όσων εργάζονταν σε βαριές και ανθυγιεινές εργασίες.
Σήμερα τιμάμε τους αγωνιστές εργάτες του Σικάγου, που την Πρωτομαγιά του 1886, διεκδικώντας την οχτάωρη εργασία, άφησαν στο χώρο της ειρηνικής διαδήλωσής τους, τους πρώτους νεκρούς εργάτες . τους πρωτοπόρους Έλληνες σοσιαλιστές και τους αγώνες τους από το 1892 και ύστερα . τους καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης και τους νεκρούς τους το 1936 . τους διακόσιους αδικοσκοτωμένους Έλληνες πατριώτες στην Καισαριανή, από τις γερμανικές δυνάμεις Κατοχής, την Πρωτομαγιά του 1944, όπως και κάθε αγωνιστή εργαζόμενο όπου γης, που έδωσε τη ζωή του για το δίκαιο της εργατικής τάξης.
Η φετινή Εργατική Πρωτομαγιά, βρίσκει τη χώρα μας, όπως και όλο τον κόσμο, αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή κρίση λόγω της πανδημίας του Covid – 19. Μια κρίση που απειλεί άμεσα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, κατακτημένα από τις προηγούμενες γενιές σε πολύ δύσκολες εποχές.
Σήμερα πρέπει όλοι μας να στρατευθούμε στον αγώνα :
· της αποτροπής της κατάρρευσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας,της αποφυγής γενικής χρεοκοπίας και μαζικής ανεργίας, που μπορεί και πρέπει να επιτευχθεί με την καθοριστική συμβολή του κράτους, της υπεράσπισης του δικαιώματος κάθε πολίτη να έχει εργασία με ανθρώπινες συνθήκες και αξιοπρεπή αμοιβή, της προάσπισης των δημοσίων αγαθών της Υγείας, της Παιδείας, της πολιτικής προστασίας και της εθνικής ασφάλειας, της στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με ισχυρή αλληλεγγύη, ισότητα και κοινωνική δικαιοσύνη.




Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΝΕ

ΝΙΚΟΣ Ι. ΚΟΥΦΟΣ

Σημείο στή Λευκορωσία σε Λιτανεία ο Πελεκάνος προσκύνησε τήν Κα Θεοτόκο.

Στη Λευκορωσία δεν έκλεισαν οι Εκκλησίες, ο Πρόεδρος είναι ανένδοτος νά κλείσουν οι Εκκλησίες.

Σήμερα έγινε 4 ώρες Λιτανεία τής θαυματουργής εικόνας τής Κας Θεοτόκου στη Λευκορωσία, και στα τελευταία 12 χιλιόμετρα ενσωματώθηκε μαζί τους, θαυμαστό τον τρόπο καί ένας πελεκάνος, ο οποίος ακολούθησε την λιτανεία μέχρι τέλους.

Ο πελεκάνος προπορεύεται σημαιοφόρος τής Λιτανείας.

































Η αστυνομία βοήθησε τη λιτάνευση τής Αγίας Εικόνας, και άσκησε καί μέριμνα προστασίας καί γιά τον πελεκάνο.

Στην τελευταία στάση τής λιτανείας γιά τήν δέηση, πρίν τό τέλος δύο χιλιόμετρα, ο πελεκάνος στάθηκε και αυτός ακίνητος μπροστά στην θαυματουργή Εικόνα της Κας Θεοτόκου, και την προσκύνησε, τήν ακούμπησε με τον ράμφος του.




Για τον Πελεκάνο, παρακάτω ο θρύλος του και ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός.



Μέσα στους άφθαστους υμνολογικούς θρήνους της Εκκλησίας μας, οι οποίοι συγκινούν κάθε καρδιά, ξεχωρίζει το αλληγορικόν εγκώμιον του Επιταφίου, το όποιον ψάλλει:
«’Ώσπερ πελεκάν την πλευράν Σου τετρωμένος, Λόγε, σούς θανόντας παίδας εζώωσας, επιστάξας ζωτικούς αυτοίς κρουνούς».
Ο πελεκάνος είναι από τα πλέον φιλόστοργα πτηνά. Κτίζει την φωλιά του σε υψηλούς βράχους και εκεί γεννά και εκκολάπτει τους νεοσσούς του. Τρέχει παντού για να εξοικονόμηση την τροφήν των.

Αλλά ακριβώς την ώραν που απουσιάζει ο πελεκάν, πλησιάζουν οι διάφοροι όφεις οι οποίοι έχουν αφυπνισθή από την χειμερινήν νάρκην και σύρονται πειναλέοι μέχρι τις φωλεές των πελεκάνων και ροφούν το αίμα των μικρών…

Επιστρέφων ο πελεκάν ευρίσκει αυτά εις απελπιστικήν κατάστασιν και σχεδόν ετοιμοθάνατα. Δι’ αυτό, λέγεται, ότι με το ράμφος του σχίζει το στέρνον του και κύπτων επάνω από τα μικρά του αφήνει να στάξη το ζεστό του αίμα μέσα στα μισάνοικτα στόματα των μικρών του, τα όποια τότε ανασταίνονται.

Δελτίο Τύπου αναφορικά με την πρόσκληση στελέχωσης της Τουριστικής επιτροπής του Δήμου.



Δελτίο Τύπου αναφορικά με την πρόσκληση στελέχωσης της Τουριστικής επιτροπής του Δήμου.
Η εποχή του ιού και οι αλλαγές που προκύπτουν από αυτήν έχουν επηρεάσει και στο προσεχές μέλλον θα επηρεάσουν ακόμα περισσότερο τις ζωές μας. Ένας από τους παράγοντες που θα επηρεαστεί είναι η τουριστική/ές σαιζόν. Με αυτό το δεδομένο, η καλοκαιρινή τουριστική σεζόν του 2020 αλλά και οι επόμενες αναμένεται να δεχθούν πολύ μεγάλο πλήγμα (ήδη έχει χαθεί ολοκληρωτικά ο πρώτος μήνας και τα χειρότερα αναμένονται).
Έρχεται λοιπόν τώρα η δημοτική αρχή και μας ζητά να προτείνουμε μέλη για την στελέχωση της Τουριστικής Επιτροπής. Για να κάνει τι; Να το κάνει πότε;
Η άποψή μας για την Τουριστική Επιτροπή γενικά αλλά και ειδικά τη συγκεκριμένη περίοδο συνοψίζεται στα παρακάτω:

1, Μια επιτροπή με ξεκάθαρο ρόλο , αρμοδιότητες και υποχρεώσεις που δεν θα γνωμοδοτεί απλά και αόριστα , αλλά θα συνεργάζεται διαδραστικά με όλους τους φορείς του νησιού ( Επαγγελματικούς συλλόγους,πολιτιστικούς συλλόγους ,ιδρύματα ,σωματεία, συνεταιρισμούς ) αλλά και θεσμικούς φορείς (επιμελητήρια , αρμόδια υπουργεία , εγχώριο περιουσία , τοπική αυτοδιοίκηση.) Την διαχείριση πόρων που τα μεγέθη θα προσαρμόζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
1, Μια επιτροπή που συστήνεται τον Μάιο για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της σεζόν είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου. Θα έπρεπε να έχει συσταθεί πολλούς μήνες νωρίτερα αν θέλαμε να έχουμε στοιχειώδη αποτελέσματα από τις εργασίες της
2, Με τους περιορισμούς που έχουν αναπόφευκτα επιβληθεί, υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν επιχειρήσεις και να καταστραφεί κόσμος. Αυτός ο κόσμος χρειάζεται ενίσχυση και θεωρούμε ότι αυτό πρέπει να είναι και το μοναδικό μέλημα του Δήμου τούτη τη στιγμή. Οι όποιες προτάσεις για φέτος θα πρέπει να επικεντρωθούν στην οικονομική ενίσχυση των πληγέντων επιχειρήσεων, κάτι που δεν είναι δουλειά της Τ.Ε.. Άρα, δεν υπάρχει αντικείμενο εργασιώ
3, Η στελέχωση μιας επιτροπής όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια δεν εξυπηρετεί τελικά το σκοπό της. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν στεκόμαστε στα πρόσωπα, πόσο μάλλον στην φιλότιμη εθελοντική αυτοδιάθεση συμπολιτών μας. Όμως, είμαστε υποχρεωμένοι να ασκήσουμε κριτική στα αποτελέσματα παλαιότερων επιλογών αλλά και στη διαδικασία επιλογής των προσώπων
4, Άποψή μας είναι ότι η Τ.Ε. πρέπει να έχει μικρό και ευέλικτο σχήμα αλλά και στόχο. Αντί αυτών, η πρόταση της δημοτικής αρχής, για άλλη μια χρονιά, είναι η δημιουργία μιας πολυπληθούς ομάδας ανθρώπων χωρίς στόχευση που θα συνεδριάζει και θα συζητά ιδέες γενικώς
5, Δεν υπάρχει λόγος συμμετοχής δημοτικών συμβούλων σε μια επιτροπή που θα γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο. Η Τ.Ε. θα πρέπει να είναι ανεξάρτητη από παρατάξεις
6, Υπάρχει η άποψη, εκφρασμένη και από τον ίδιο τον Δήμαρχο, ότι “πριν φέρουμε κόσμο, πρέπει να φτιάξουμε τις υποδομές μας και να γίνουμε καλοί επαγγελματίες και μετά όλα τα άλλα.”.
Συμφωνούμε για την ανάγκη ανάπτυξης και βελτίωσης των υποδομών πριν αποφασίσουμε να φιλοξενήσουμε περισσότερους από αυτούς που μπορούμε. Οι επαγγελματίες όμως στον τομέα του τουρισμού δεν πέφτουν από τον ουρανό. Τους φτιάχνει η κατάρτιση και η εμπειρία. Ο Δήμος δεν έχει κάνει κάτι όλα αυτά τα χρόνια για την κατάρτιση των ενδιαφερόμενων. Όσο για την εμπειρία, είναι αφημένη στον αυτόματο. Οι κάθε επιχειρηματίες (με τα σωστά και τα λάθη τους) προσπαθούν να βρουν λύσεις και διεξόδους για να λειτουργήσει η επιχείρησή τους, μόνοι τους. Χωρίς χέρι βοηθείας από το Δήμο. Χωρίς κίνητρα και χωρίς διαφήμιση

7, Σύμφωνα με το Δήμαρχο, όλα είναι προσωρινά σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη του τόπου καθώς περιμένουμε το Μάστερ Πλαν, το οποίο έχει αργήσει. Τελικά θα προκύψει το φθινόπωρο έχοντας εντάξει τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων (οικονομικών, στατιστικών κλπ) από την προσεχή θερινή περίοδο. Όμως, η φετινή τουριστική περίοδος δεν θα έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες σεζόν (λόγω των περιορισμών από την πανδημία). Οπότε, το πολυαναμενόμενο μάστερ πλαν δεν θα προκύψει φέτος; Πάμε για το Σεπτέμβρη του '21; 
Θα πορευτούμε με την Τουριστική Επιτροπή στη μορφή που ξέρουμε για όσο ακόμα χρειαστεί;
Δε γίνεται να περάσουν άλλα δυο χρόνια με τα νησιά στον αυτόματο πιλότο, στην προσωρινότητα και στο ότι βρέξει ας κατεβάσει. Η απομόνωση και η απουσία πολιτικής για τα νησιά από την κεντρική εξουσία επιβάλει σε εμάς μια διαφορετική στάση. Καιρός να αναθεωρήσουμε.

8η Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου (δια περιφοράς)


Σύμφωνα με: α) το άρθρο 184 Ν.4365/2019, β) το άρθρο 10 της από 11-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 55/Α/11-03-2020), γ) την με αρ. 18318/13-03-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών προς τους Δήμους της Χώρας, δ) το άρθρο 43 παρ.1 της από 30-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 75/Α/30-03-2020), ε) την εγκύκλιο 40/20930/31-03-2020 και στ) το άρθρο 67 Ν. 3852/2010 προσαρμοσμένο στις προαναφερόμενες υπό στοιχεία α), β), γ), δ) και ε) διατάξεις.
Κ Α Λ Ε Ι Σ Θ Ε
σε τακτική διά περιφοράς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων, που θα γίνει στις 06/05/2020, ημέρα Τετάρτη με ώρα έναρξης την 10:00 π.μ. και ώρα λήξης την 11:00 π.μ. με τα ακόλουθα θέματα ημερήσιας διάταξης:
  1. Αποδοχή τεύχους τεχνικών προδιαγραφών (μελέτης) για την μελέτη με τίτλο «Εκπόνηση Τεχνικογεωλογικής Μελέτης Κατολισθητικών Φαινομένων στη Νήσο Κυθήρων (Περιοχές Αγ. Πελαγίας κ.λπ.)», προϋπολογισμού 24.000,00€ (με το ΦΠΑ) και διαβίβασή του στη Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής για την σύνταξη του σχεδίου και των όρων της Προγραμματικής Σύμβασης (εισηγητής: Δήμαρχος).  
  2. Έγκριση σύναψης και όρων Μνημονίου Συνεργασίας και Συναντίληψης με το Σωματείο «Φίλοι Μουσείων Κυθήρων» και εξουσιοδότηση Δημάρχου (εισηγητής: Δήμαρχος).
  3. Αποδοχή μελέτης και ορισμός τρόπου εκτέλεσης για το έργο με τίτλο «Κατασκευή Τοιχίων Αντιστήριξης Οδικού Δικτύου» (Κ.Α.: 02.30.7336.0096) προϋπολογισμού 65.000,00€ με το Φ.Π.Α. (Εισηγητής: Δήμαρχος).
  4. Αποδοχή μελέτης και ορισμός τρόπου εκτέλεσης για το έργο με τίτλο «Συντήρηση Δημαρχείου και Κτιρίου Τεχνικής Υπηρεσίας – ΓΕΦ» (Κ.Α.: 02.30.7333.0097) προϋπολογισμού 74.000,00€ με το Φ.Π.Α. (Εισηγητής: Δήμαρχος).
  5. Συγκρότηση Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Κυθήρων (εισηγητής: Δήμαρχος).
  6. Έγκριση προγράμματος τουριστικής προβολής Δήμου Κυθήρων έτους 2020 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  7. Έγκριση κάλυψης λειτουργικών δαπανών υπό ίδρυση Εποχικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ποταμού Κυθήρων (εισηγητής: Δήμαρχος).  
  8. Έγκριση 1ης Αναμόρφωσης Προϋπολογισμού Δήμου Κυθήρων έτους 2020 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  9. Έγκριση 1ης Τροποποίησης Τεχνικού Προγράμματος Δήμου Κυθήρων 2020 (εισηγητής: Δήμαρχος).
  10. Κοπή δέντρων εντός του οικισμού Διακόφτι της Τοπικής Κοινότητας Φριλιγκιανίκων (εισηγητής: Αντιδήμαρχος Γ. Κομηνός).  

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Π. ΣΤΑΘΗΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Ο.Τ.Α.
 Για τη δια περιφοράς λήψη απόφασης απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον του 1/2 των μελών του συλλογικού οργάνου.
  1. Εκδίδεται η πρόσκληση συνεδρίασης με τα θέματα ημερήσιας διάταξης που αποστέλλεται στα μέλη τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν την συνεδρίαση. Στην πρόσκληση αναγράφονται ημέρα και ώρα έναρξης και λήξης της συνεδρίασης, τα θέματα ημερήσιας διάταξης και ο τρόπος διεξαγωγής της.
  2. Μαζί με την πρόσκληση ή εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος αποστέλλονται οι εισηγήσεις των θεμάτων για τα οποία θα ληφθεί απόφαση.
  3. Τα συμμετέχοντα στο όργανο μέλη έχουν δικαίωμα να αποστείλουν με email την ψήφο τους επί κάθε θέματος που περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη, το αργότερο μέχρι δύο (2) ώρες μετά την ώρα σύγκλησης του συμβουλίου, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση. Η ψήφος του κάθε μέλους (ναι, όχι, λευκό, παρών) θα αποστέλλεται στο email του προέδρου του οργάνου με ταυτόχρονη κοινοποίηση και στο γενικό email του Δήμου (kythira@otenet.gr).
  4. Συμμετέχοντα (παρόντα) στη συνεδρίαση θεωρούνται τα μέλη που έχουν αποστείλει την ψήφο τους μέχρι την ώρα που καθορίζεται ανωτέρω, δηλαδή μέχρι την πάροδο δύο (2) ωρών από την ώρα σύγκλησης του συμβουλίου, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση κάθε συνεδρίασης. Τα μέλη που δεν θα αποστείλουν ψήφο μέχρι την ώρα αυτή θεωρούνται μη συμμετέχοντα (απόντα).
  5. Μέλη που δεν διαθέτουν email μπορούν, εντός του ίδιου ως άνω χρονικού διαστήματος, να ενημερώνουν για την ψήφο τους τηλεφωνικά τον πρόεδρο του οργάνου ή με τηλεομοιοτυπία (fax) στο 2736031919.
  6. Είναι προφανές ότι στις δια περιφοράς συνεδριάσεις, τα στάδια της συζήτησης, πρωτολογίας και δευτερολογίας παραλείπονται αφού η συνεδρίαση δεν γίνεται με τη συνήθη διαδικασία και δεν υπάρχει φυσική παρουσία.
  7. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν με την δια περιφοράς διαδικασία θα ανακοινωθούν από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου στην πρώτη συνεδρίαση μετά τη λήξη των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
  8. Κάθε μέλος του συλλογικού οργάνου μπορεί να ζητά περαιτέρω στοιχεία επί των εισηγήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο. Για αμιγώς τεχνικά ζητήματα αρμόδιο είναι το ΤΤΥΝΔ ΠΕ Νήσων Αττικής που ενεργεί ως Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κυθήρων (άρθρ. 52 Ν.3979/2011).