Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Έχουμε γυρίσει σελίδα οριστικά, ας το χωνέψουν!


¨Σχόλιο Δημάρχου στο  facebook¨

Άνθρωποι που για 20 χρόνια άλλαζαν τις παρατάξεις με βάση το προσωπικό τους όφελος, που όταν έβλεπαν το καράβι να βουλιάζει δεν είχαν το στοιχειώδη ανδρισμό να δώσουν τη μάχη με το συνδυασμό που τους τίμησε, που έζησαν και ζουν με κρυφολειτουργίες και πολιτικάντικες πρακτικές του παρελθόντος οι οποίες έχουν πλέον αηδιάσει τους πάντες, που αξίωναν-απαιτούσαν συγκεκριμένες θέσεις μόνο και μόνο για να σελώνουν στις φωτογραφίες και δεν ανέλαβαν ΠΟΤΕ την παραμικρή ευθύνη για ο,τιδήποτε μέσα στο Δήμο, σήμερα έχουν άποψη για τα έργα αναπαράγοντας ψεύδη και προσπαθώντας ανεπιτυχώς να δηλώσουν παρόντες. Μα καλά, πιστεύουν ότι ο κόσμος τους δίνει σημασία; Έχουμε γυρίσει σελίδα οριστικά, ας το χωνέψουν!

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΩΡΟΥ ΒΕLVEDERE στη ΧΩΡΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ʺΌταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα…ʺ.



ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΧΩΡΟΥ ΒΕLVEDERE στη ΧΩΡΑ ΚΥΘΗΡΩΝ
ʺΌταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα…ʺ.

Επειδή με την σχετική ανάρτηση του κ. Ν. Μαγουλά η αλήθεια θυσιάστηκε στο βωμό της στείρας αντιπολιτευτικής επιδίωξης, αισθάνομαι την υποχρέωση να παρουσιάσω και την άλλη άποψη, προκειμένου οι επισκέπτες και αναγνώστες της να έχουν την πλήρη εικόνα της πραγματικότητας: 

1. Η αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης του Βelvedere, με μία σειρά άλλων αντίστοιχων
μελετών για άλλες περιοχές του Δήμου, ανατέθηκαν και εκπονήθηκαν για λογαριασμό του Δήμου από τον αρχιτέκτονα μηχανικό κ. Ανδρέα Μαριάτο την περίοδο 2005-2008! Ο κ. Μαγουλάς έπρεπε να γνωρίζει ότι οι αρχιτεκτονικές μελέτες ανάπλασης αναφέρονται στον σχεδιασμό και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν (δηλαδή πρωτίστως στην αισθητική) και όχι στην στατικότητα του έργου, η οποία είναι αρμοδιότητα πολιτικού μηχανικού. Επίσης τα τεύχη δημοπράτησης και η τεχνική μελέτη που συνέταξε η ΤΤΥΝΔ ΠΕ Νήσων, ψηφίστηκαν από την προηγούμενη θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία δεν συμμετείχα, όπως και εκείνος. Επομένως πως κατά την άποψή του θα μπορούσα να έχω διαπιστώσει τις ελλείψεις της στην αρχική της μορφή όπως ισχυρίζεται; Φυσικά ισχύει αυτό που έχει κατά καιρούς δηλώσει και ο Δήμαρχος, ότι δηλαδή οι μελέτες πάντα έχουν παραλείψεις ή ελλείψεις (ακόμα και οι μελέτες των ιδιωτικών έργων), που όμως αντιμετωπίζονται κατά την πρόοδο των εργασιών από τους αρμόδιους. Εννοείται βέβαια, πως κάθε προσφορά μελέτης (χωρίς ελλείψεις όμως!) από τον κ. Μαγουλά θα γίνει δεκτή με δημόσιο ευχαριστήριο μάλιστα. 


2. Το έργο ξεκίνησε από τα τέλη Απριλίου. Από την πρώτη μέρα με την εκπρόσωπο του
αναδόχου κα. Κυράνη Πρωτοψάλτη, εντοπίσαμε τα προβλήματα και τις παραλείψεις της μελέτης και άμεσα έδωσα τις σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις για την επίλυσή τους σε συνεργασία με τον Προϊστάμενο Τ.Υ. του Δήμου κ. Κώστα Στάθη και τον ίδιο τον Δήμαρχο. Οι επιλογές μου υιοθετήθηκαν πλήρως, αρχικά από τον Προϊστάμενο κ. Στ. Βεϊόγλου και την μηχανικό κα Φρόσω Φούφλια της ΤΤΥΝΔ ΠΕ Νήσων κατά την πρώτη τους επίσκεψη στο έργο αρχές Απριλίου και οριστικοποιήθηκαν από την επιβλέπουσα μηχανικό του έργου κ. Αγγελική Ανδριοπούλου και τον κ. Στ. Βεϊόγλου κατά την κοινή τους επίσκεψη στο έργο την Τρίτη 26-05-2020.


3. Από το ξεκίνημα του έργου πολύ κόσμος και κυρίως οι περίοικοι ενδιαφέρθηκαν για την υπογειοποίηση του δικτύου της ΔΕΗ, αναφέροντάς μου συγκεκριμένα ότι αυτό αποτελούσε προεκλογική υπόσχεση και δέσμευση του Δημάρχου κ. Στράτου Χαρχαλάκη, με εντολή του οποίου έγιναν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς τον ΔΕΔΔΗΕ. Φυσικά για να γίνουν οι ενέργειες προς τον ΔΕΔΔΗΕ δεν αναμέναμε τον κ. Γεωργιλά ή τον κ. Μαγουλά, αφού η μελέτη των μηχανικών του ΔΕΔΔΗΕ έχει γίνει εδώ και περίπου 1 μήνα και αναμένουμε εντός των επομένων ημερών το τελικό κοστολόγιο, ώστε ο Δήμος να καταβάλει τη δαπάνη και να γίνει η υπογειοποίηση από τον εργολάβο του ΔΕΔΔΗΕ.


4. Όπως ισχύει για όλα τα έργα του Δήμου, έτσι και στο συγκεκριμένο έργο, οι
υπεύθυνοι για την υλοποίησή του είναι: α) η επιβλέπουσα μηχανικός της ΤΤΥΝΔ, β) ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κ. Κώστας Στάθης, γ) η εργολήπτρια εταιρεία και δ) εγώ ως αρμόδιος αντιδήμαρχος. Οι κ.κ. Ν. Μαγουλάς και Π. Γεωργιλάς δεν ήρθαν σε επαφή για το έργο, ούτε με την κυρία Ανδριοπούλου καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής της στα Κύθηρα, ούτε με τον κ. Κώστα Στάθη όπως με διαβεβαίωσε ο ίδιος, αλλά ούτε και με εμένα, για να επισημάνουν ή να προτείνουν οτιδήποτε σχετικά με την ʺαντιμετώπιση της καθίζησης του εξωτερικού πέτρινου τοιχείουʺ, την ʺαντικατάσταση του εσωτερικού πέτρινου τοιχείουʺ και την ʺεπένδυση με φυσικούς λίθους του τοιχείου του Γυμνασίου Κυθήρωνʺ. Ο δε κ. Μιχάλης Πρωτοψάλτης, πρώην Αντιδήμαρχος και εκπρόσωπος του αναδόχου του έργου στα Κύθηρα, με το χθεσινό σχόλιο του στην εν λόγω ανάρτηση δηλώνει ότι: ʺΜε εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου αντιμετωπίσθηκαν όλες οι παραλήψεις της μελέτης, ώστε να έχουμε ένα όμορφο και ολοκληρωμένο έργο σ’αυτό το ξεχωριστό χώροʺ. τη δαπάνη και να γίνει η υπογειοποίηση από τον εργολάβο του ΔΕΔΔΗΕ.


5. Η επένδυση με φυσικούς λίθους του τοιχίου του οικοπέδου τουΓυμνασίου Κυθήρων, ήταν προσωπική πρόταση και εντολή του Δημάρχου κ. Στράτου Χαρχαλάκη προς εμένα για άμεση δρομολόγηση και υλοποίηση, τουλάχιστον προ ενός μηνός, προκειμένου το έργο να παραδοθεί άρτιο και ολκληρωμένο.


6. Ακόμη και τα ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΟΥ ΧΩΡΟΥ (που προβλέπονται υποχρεωτικά από τη Νομοθεσία και που ο κ. Μαγουλάς ως συνάδελφος επαρκώς γνωρίζει) παραμερίστηκαν, προκειμένου οι αγαπητοί συνάδελφοι της Μείζονος Αντιπολίτευσης να εισβάλλουν στο εργοτάξιο χωρίς την έγκριση και εν απουσία οποιουδήποτε υπεύθυνου ασφαλείας, για να φωτογραφηθούν την ώρα της σκυροδέτησης της θεμελίωσης του νέου τοιχίου, σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου από την άκρη της εκσκαφής σαθρού εδάφους από μπαζώματα! Εάν οι κύριοι συνάδελφοι κατά τη χθεσινή τους φιέστα έπεφταν και χτυπούσαν, από ποιόν θα ζήταγαν ευθύνες; Φυσικά αυτό δεν θα επαναληφθεί για κανέναν καθώς το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε αιρετού να ενημερώνεται για τα έργα, θα πρέπει να γίνεται πράξη μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες που προβλέπονται στο Νόμο και όχι «με το έτσι θέλω». Ο κάθε εκλεγμένος αλλά και ο κάθε πολίτης μπορούν να ζητούν ενημέρωση για τα έργα και τις δράσεις του Δήμου από τους αρμόδιους Αντιδημάρχους, τις υπηρεσίες και τους επιβλέποντες μηχανικούς και όχι να προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο με τέτοιου τύπου παραπλανητικές αναρτήσεις ότι τα έργα θα γίνουν σωστά μόνο με τη δική τους παρέμβαση, γιατί αυτό είναι ΨΕΥΔΕΣ και εκφεύγει των αρμοδιοτήτων τους. Άλλο πράγμα η ενημέρωση επί των έργων και άλλο η τεχνική τους επίβλεψη που αποτελεί αρμοδιότητα πολύ συγκεκριμένων προσώπων και υπηρεσιών. 


Επομένως ο κ. Νίκος Μαγουλάς, επειδή και ο ίδιος πιστεύει όπως λέει ότι ʺτα πράγματα πρέπει να τα λέμε με το όνομά τουςʺ, οφείλει να απαντήσει άμεσα και χωρίς αοριστίες: ΠΟΤΕ, ΠΟΥ, ΣΕ ΠΟΙΟΝ απ’όλους τους παραπάνω υπεύθυνους για την υλοποίηση του έργου και ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ έκανε η Αντιπολίτευση για να διορθωθούν οι παραλείψεις της μελέτης; Εκτός αν με την ανάρτησή του και τις συγκεκριμένες αναφορές του στα παραπάνω θέματα, ήθελε να δηλώσει ότι συμφωνεί με τις επιλογές των υπευθύνων του έργου που είχαν γίνει εδώ και σχεδόν 1 μήνα και ότι θα ψηφίσει θετικά στις σχετικές αποφάσεις που θα ληφθούν προσεχώς από τα αρμόδια όργανα του Δήμου. Για να του εκφράσω και εγώ με την υπόλοιπη Δημοτική Αρχή και το σύνολο των δημοτών δίκαια το ʺΜΠΡΑΒΟ ΝΙΚΟʺ!!! 

Χαράλαμπος Σούγιαννης
Αρχιτέκτων Μηχανικός ΕΜΠ
Αντιδήμαρχος Έργων, Χωροταξίας και Περιβάλλοντος Δήμου Κυθήρων

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ



ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
«καί θείς τά γόνατα σύν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο» (Πραξ. κ’ 36)

Σήμερα, μιά Κυριακή πρίν τήν Πεντηκοστή, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει τούς 318 Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, πού συγκλήθηκε στή Νίκαια τῆς Βιθυνίας τό 325 μ.Χ.. Στή Σύνοδο αὐτή οἱ ἅγιοι Πατέρες διατράνωσαν ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, τέλειος Θεός καί τέλειος ἄνθρωπος, ὁμοούσιος καί ὁμότιμος μέ τόν Θεό Πατέρα.
Στό σημερινό Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος συμβουλεύει τούς Πρεσβυτέρους νά ἐπαγρυπνοῦν γιά τό ποίμνιο τους καί νά τό διαφυλάσσουν ἀπό τούς «βαρεῖς λύκους», δηλαδή τούς αἱρετικούς, πού διαστρέφουν τήν ἀλήθεια καί τήν παραδεδομένη πίστη τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας.

Στό τέλος ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς μᾶς παρουσιάζει τόν Ἀπόστολο Παῦλο νά γονατίζει καί νά προσεύχεται μέ τούς Πρεσβυτέρους, «καί θείς τά γόνατα σύν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο», ἀφοῦ πλέον ἔχει τελειώσει τήν ἀποχαιρετιστήρια ὁμιλία του πρός αὐτούς. Ἡ προσευχή αὐτή ἔρχεται νά ἐπισφραγίσει τήν ἑνότητα τους καί τήν ἀδιάσειστη ἐμπιστοσύνη τους στήν Πρόνοια του Θεοῦ. Ἀξίζει νά σημειωθεῖ πώς οἱ πρῶτοι χριστιανοί εἶχαν τή συνήθεια νά προσεύχονται γονατιστοί ὡς ἔνδειξη συντριβῆς ἔναντι τοῦ Κυρίου (π.χ. βλ. Πράξ. 7, 60 καί 21,5) καί ἐπίσης νά προσεύχονται θερμά πρός τόν Κύριο ὅταν θά χωρίζονταν μεταξύ τους γιά κάποιο ταξίδι (π.χ. βλ. Πράξ. 21, 5-6).
Ὁ ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός συχνά ἀποσυρόταν καί προσευχόταν, θέλοντας ἐμπράκτως νά μᾶς διδάξει τή μεγάλη ἀξία τῆς προσευχῆς στή ζωή μας (βλ. π.χ. Λκ 6,12). Χαρακτηριστική εἶναι ἡ προσευχή τοῦ Κυρίου στό ὄρος τῶν Ἐλαιῶν, πρίν ἀπό τό Θεῖο Πάθος (Λκ. 22, 39-44) καί ἡ ὑπόμνησή Του πρός τούς μαθητές : «προσεύχεσθε, ἶνα μή εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν» (Λκ. 22, 46).
Κατά τόν ἅγιο Ἰωάννη τῆς Κλίμακος ἡ προσευχή εἶναι «ἕνωση τοῦ ἀνθρώπου μέ τό Θεό, συμφιλίωση μέ τό Θεό, γέφυρα πού σώζει ἀπό τούς πειρασμούς, τοῖχος πού μᾶς προστατεύει ἀπό τίς θλίψεις, συντριβή τῶν πολέμων, ἔργο τῶν ἀγγέλων, ἡ μελλοντική εὐφροσύνη, πηγή τῶν ἀρετῶν, πρόξενος τῶν χαρισμάτων, ἀποκάλυψη τῶν μελλοντικῶν πραγμάτων…» (Κλίμακα, Λόγος περί προσευχῆς). Ὅταν ὁ ἄνθρωπος δέν εἶναι περιτειχισμένος μέ τήν προσευχή, τότε εὔκολα τόν ὑποτάσσει ὁ διάβολος καί τόν κάνει δεκτικό κάθε ἁμαρτίας, ὅπως ὁ ἐχθρός εὔκολα κυριεύει μιά πόλη πού δέν ἔχει κανένα τοιχόκαστρο (Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Λόγος περί προσευχῆς). Ἡ προσευχή συνοδεύει κάθε φάση καί ἔκφανση τῆς ζωῆς τοῦ Χριστιανοῦ: «Ὁ ἄνθρωπος τοῦ Χριστοῦ ὅλα τά κάνει προσευχή. Καί τή δυσκολία καί τή θλίψη, τίς κάνει προσευχή. Ἡ προσευχή ὠφελεῖ σέ ὅλα, καί στά πιό ἁπλά...», μᾶς διδάσκει ὁ ὅσιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης.
Ὁ ὅσιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης συμβουλεύει ὅτι μιά καλή προετοιμασία γιά τήν προσευχή εἶναι ἡ μελέτη πνευματικῶν βιβλίων, ἐνῶ ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος τονίζει ὅτι προϋπόθεση τῆς προσευχῆς εἶναι ἡ ἀμνησικακία καί φυσικά ἡ ταπείνωση, ὅπως φαίνεται καθαρά μέσα ἀπό τήν παραβολή τοῦ Τελώνη καί τοῦ Φαρισαίου.
Ἡ προσευχή καλό εἶναι νά περιλαμβάνει πρῶτα τήν εἰλικρινῆ εὐχαριστία, ἔστω καί γιά τά πιό μικρά. Δεύτερον, ἄς περιλαμβάνει τήν συναίσθηση τῶν ἁμαρτιῶν καί τῶν παθῶν μας καί τήν ὁμολογία τους πρός τόν Κύριο. Τέλος, ἄς περιλαμβάνει τήν ἀναφορά τῶν αἰτημάτων μας.
Τά εἴδη καί οἱ τρόποι τῆς προσευχῆς ποικίλουν. Προσευχή γίνεται στίς Ἱερές Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας μας καί στή μυστηριακή της ζωή. Ὑπάρχει βεβαίως καί ἡ κατά μόνας προσευχή τοῦ πιστοῦ καί ἡ λεγόμενη «προσευχή τοῦ Ἰησοῦ». Ἡ ἀξία τῆς μονολογίστου εὐχῆς «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με» ἔχει ἀνυπολόγιστη ἀξία, γιατί μέσα σέ λίγες λέξεις συνδέεται ἡ ὁμολογία τοῦ Θεανθρώπου μαζί μέ τήν ὁμολογία τῆς ἀνάγκης μας γιά τό ἔλεος Του σέ μᾶς. Γνωρίζουμε τή δύναμη τοῦ Χριστοῦ, γνωρίζουμε τή δική μας ἀσθένεια καί γι’ αὐτό ριχνόμαστε στό πέλαγος τῆς εὐσπλαχνίας Του καί τῆς Θείας Προνοίας Του. Ἄς προσπαθοῦμε νά λέμε τήν εὐχή ὅποτε μᾶς δίνεται ἡ εὐκαιρία, ἄλλοτε ψιθυριστά, ἄλλοτε νοερά, ἄλλοτε φωναχτά, ὡς νά ἔχουμε τόν Κύριο ἐνώπιον μας καί τότε θά ἀπολαύσουμε τούς θησαυρούς της. Ὁ ἅγιος Πορφύριος ἀναφέρει: «Γιά μένα τό «Κύριε ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησον με» τά λέει ὅλα!».

Πρωτ. π.Θεολόγος Παντελῆς