Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΣ:Καμμία σχέση οι προτάσεις του Δήμου Ευρώτα με το νόημα, το περιεχόμενο και την προβολή στο μέλλον του 1821

 


Καμμία σχέση οι προτάσεις του Δήμου Ευρώτα με το νόημα, το περιεχόμενο και την προβολή στο μέλλον του 1821
------------------------------------------------------------
Μετά τις νουθεσίες της Προέδρου της Επιτροπής 1821 περί εκπρόθεσμων προτάσεων της Λακωνίας και την παραίνεση ‘’βρείτε χορηγούς’’ (μοίρασε πολύ πολιτικό σανό), ως πολίτες έχουμε χρέος να αξιολογήσουμε τις προτάσεις που κατέθεσε ο Δήμος μας και αν είναι δυνατόν να υπάρξει προτασιακός λόγος για διάλογο και τυχόν αντίλογο.
Χωρίς την νομιμοποιητική βάση δηλαδή την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου Ευρώτα ως επιστέγασμα της δημόσιας διαβούλευσης μετά από πρόσκληση Συλλόγων, Φορέων ,των Τοπικών Συμβουλίων κυρίως δε της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, η Δημοτική Αρχή κατέθεσε πέντε προτάσεις για να τιμήσει τα 200 χρόνια από την έναρξη του Εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν είναι ιεραρχικά (δελτίο τύπου):
1.Η βατότητα του φαραγγιού του Βρονταμά ,καθώς και η δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής για την καθοδήγηση του επισκέπτη και ξενάγηση σε όλο το φαράγγι.
2.Η διαμόρφωση και ο εξοπλισμός του ξενώνα Γερακίου για την πραγματοποίηση θερινού σχολείου Βυζαντινών μελετών
3.Η δημιουργία ψηφιακής αναπαράστασης του Oλοκαυτώματος του Παλαιομανάστηρου.
4.Η δημιουργία Μουσείου Αγροτικής Οικονομίας στην Σκάλα Λακωνία
5.Στήριξη της πρότασης του Πολιτιστικού Συλλόγου Γερακίου που αφορά τη δημιουργία Πολυχώρου υφαντικής.
Από την ανάγνωση και μόνο των προτάσεων είναι οφθαλμοφανές - πλην της ελλιπούς πρότασης του Παλαιομονάστηρου- ότι απέχει παρασάγγας από το πνεύμα και τα μηνύματα:
*Του Εθνικού ξεσηκωμού του ’21 ,
*Την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας (Κατά τον Αδαμάντιο Κοραή προσδιορίστηκε η κατάληξη του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων του 1821 και η συγκρότηση και ανάδειξη του νεοπαγούς και ανεξάρτητου τότε κράτους της Ελλάδος ‘’Πρωτόκολλο του Λονδίνου του 1830’’, και όχι βεβαίως του έθνους),
*Την ‘’Ελλάδα των δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών’’ με την Συνθήκη των Σεβρών (1920),
*Την Συνθήκη της Λωζάνης (1923)
*Την Συνθήκη των Παρισίων (1947 Τα Δωδεκάνησα αποδίδονταν στη μητέρα-πατρίδα).
******
Το δελτίο τύπου του δήμου Ευρώτα έστω και ακούσια εκφράζει την αλήθεια ξεκινώντας με την φράση ‘’Επιθυμώντας να αναδείξουμε το παρελθόν……’’. Δηλαδή με την επιρρηματική μετοχή εκφράζεται επιθυμία και όχι πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα διεκδίκησης που οφείλει ως θεσμικό όργανο.
Αντιπαρέρχομαι τις προτάσεις για χωροθετήσεις που έχουν ομόφωνα ψηφισθεί και ισχύουν έως σήμερα όπως π.χ ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Στο Βρονταμά ,ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ στο Ινστιτούτο Αστερίου και επικουρικά στο π. Σχολείο της Μακρυνάρας. και αξιολογώ την ουσία των προτάσεων.
Αξιολογώντας την ουσία των προτάσεων, αν δεν κάνω λάθος βατότητα μονοπατιών ιστορικών ή οικολογικών, ίδρυση Μουσείων όποιας μορφής είναι έργα υποδομής, εργασίες και προμήθειες. Άρα για να έχουν τύχη αυτές οι προτάσεις είναι υποβολή στο Leader και στο ΕΣΠΑ (Ces).Όσο για την πραγματοποίηση θερινού σχολείου Βυζαντινών μελετών είναι πολύ εύκολο με μια προγραμματική σύμβαση με το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ του Μυστρά να υλοποιηθεί.
******
Το μήνυμα της έναρξης της Επανάστασης του 1821 είναι η διατήρηση των Εθνικών κεκτημένων που άφησαν παρακαταθήκη οι πρόγονοί μας και σήμερα απειλούνται άμεσα από την επιθετικότητα της νέο – Οθωμανικής Τουρκίας με την παθητική αδράνεια των Διεθνών Οργανισμών και των ‘’ Μεγάλων Δυνάμεων’’.
Η εθνική αφύπνιση και ομοψυχία έχει κέντρο βάρους την νέα γενιά άρα το σχολείο καλείται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο με την σεμνότητα των εκπαιδευτικών θα περάσουν τα πραγματικά μηνύματα του 1821.
Οι προτάσεις μου (ας αξιολογηθούν από τους δημοτικούς συμβούλους)
Άμεση κινητοποίηση των Ευρωπαϊκών Κοινωνιών μέσω των Αυτοδιοικητικών θεσμών για την στήριξη των Εθνικών μας δικαίων που είναι κατοχυρωμένες με τις διεθνείς συνθήκες .
1. Άμεση σύγκλιση του θεσμού της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης , εφ’ όσον προηγηθεί συνεργασία ΠΕΔ και Περιφέρειας Πελοποννήσου με στόχο την καταδίκη της Τουρκίας για τα τεκταινόμενα σε Ελλάδα και Κύπρο.
2. Αίτημα στήριξης του Δήμου Ευρώτα με τους αδελφοποιημένους Δήμους Καπάνορι (Ιταλία) ,Καλιμανέστι (Ρουμανία) και Πόποβο (Βουλγαρία) για ενημέρωση των κοινωνιών του και απαίτηση λήψης μέτρων κατά της Τουρκίας σύμφωνα με τους κανόνες αλληλεγγύης στα Κράτη μέλη τους.
3. Κινητοποίηση της Ομογένειας του Δήμου Ευρώτα.
4. Αντί hi –tec δημιουργία ντοκυμαντερ σε ιστορικά γεγονότα , μάχες, (Νιάτα,Γεράκι,Καρίτσα,Λυκοβουνό,Τάραψα κλπ) με ολοκλήρωση της θυσίας με το Ολοκαύτωμα στο Παλαιομονάστηρο.
5. Ανοικτή πρόσκληση τους φορείς ,στην Κοινωνία των Πολιτών και την Εκπαιδευτική Κοινότητα του Δήμου Ευρώτα για συντονισμό και έκφραση προτάσεων για το πώς θέλουν να γιορτάσουν την επέτειο του 1821.
Το 1821 ανήκει στον λαό και την νέα γενιά
Να ξεκινήσουμε με την παρακαταθήκη του Ρήγα Φεραίου:
«Οποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά»
17/10/2020

Ηλιας Παναγιωτακακος

ΚΑΨΑΛΙ:ΑΞΙΑ ΕΠΑΙΝΟΥ ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣΦΕΡΘΗΚΑΝ ΔΩΡΕΑΝ ΟΙ ΚΑΦΕΔΕΣ ΣΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

 

ΦΩΤΟ (ΑΡΧΕΙΟΥ)

Το καφε Εξέδρα προσέφερε δωρεάν τους καφέδες στο πλήρωμα του Πολεμικού πλοίου που ευρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή Ν.Κυθήρων.

ΜΗΝΥΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι΄ ΛΟΥΚΑ & ΚΗΡΥΓΜΑ (18/11/2020)

 ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

     Σήμερα, ἀδελφοί μου, γιορτάζει ἕνας ἀπὸ τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Ἅγιος Λουκᾶς. Ποιὸς ἦταν ὁ Ἅγιος Λουκᾶς; Δὲν ἀρκεῖ ν’ ἀκοῦμε τὸ ὄνομα καὶ νὰ πανηγυρίζουμε τὴ μνήμη ἑνὸς Ἁγίου. Πρέπει νὰ προσπαθοῦμε νὰ γνωρίσουμε τὸ βίο του καὶ νὰ μιμούμαστε τὶς ἀρετές του. Ὅπως εἶπε ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, ἑορτὴ ἁγίου εἶναι μίμησις τοῦ ἁγίου. Ἂς ποῦμε λίγα λόγια λοιπὸν γιὰ τὸν Ἅγιο.
    Τὸ ὄνομά του ἔχει σημασία. Ἡ λέξη Λουκᾶς προέρχεται ἀπὸ τὴ λατινικὴ λέξη λοὺξ ποὺ σημαίνει φῶς. Λουκᾶς σημαίνει φωτεινός, λαμπρός. Δὲν ἦταν βέβαια πάντα φωτεινός. Ἀρχικὰ ἦταν εἰδωλολάτρης. Γεννήθηκε τότε ποὺ ὅλοι λάτρευαν τὴ κτίση καὶ ὄχι τὸν Δημιουργό, τὸ Θεό.


    Ἦταν Ἕλληνας στὴν καταγωγή. Πατρίδα του ἡ Ἀντιόχεια, μεγάλο κέντρο τοῦ ἑλληνισμοῦ στὴν Ἀνατολή. Τὸ ἐπάγγελμά του ἦταν ἰατρός. Κατὰ τὴν παράδοση εἶχε καὶ ταλέντο στὸ νὰ ζωγραφίζει εἰκόνες. Ἀσκώντας τὴν ἰατρικὴ βρέθηκε στὴ Θήβα τῆς Βοιωτίας, ὅπου ἄκουσε τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, γνωρίστηκε μαζί του, πίστεψε στὸ Χριστό, βαπτίσθηκε χριστιανός, καὶ ὠνομάστηκε Λουκᾶς.
     Ἀκολούθησε ἀπὸ τότε τὸν Παῦλο. Ἡ ζωὴ τοῦ Παύλου ὅμως ἦταν ζωὴ σκληρή, εἶχε φτώχεια, ταλαιπωρία, διωγμούς, ναυάγια, μαρτύριο, σταυρό. Πόσες φορὲς δὲν καταδιώχθηκε, δὲν συνελήφθη, δὲν ἐμαστιγώθηκε, δὲν ἐφυλακίσθη, δὲν λιθοβολήθηκε ἀπὸ Ἰουδαίους καὶ εἰδωλολάτρες. Καὶ τέλος ἀποκεφαλίστηκε στὴ Ρώμη. Σ’ ὅλες αὐτὲς τὶς περιπέτειες ὁ Λουκᾶς δὲν ἐγκατέλειψε τὸν Παῦλο. Ἔμεινε κοντά του, στὶς περιοδεῖες, στὶς ἀσθένειες, στὶς θλίψεις μέχρι τὸ τέλος. Μεταξὺ τῶν συνεργατῶν τοῦ Παύλου κορυφαία θέση ἔχει ὁ Λουκᾶς, γιὰ τὸν ὁποῖο λέει: «Λουκᾶς ὁ ἰατρὸς ὁ ἀγαπητός». Ὅσες φορὲς ἀσθενοῦσε ὁ Παῦλος καὶ εἶχε ἀνάγκη ἰατρικῶν περιποιήσεων, ὁ Λουκᾶς ἦταν παρών.
     Ὁ Λουκᾶς δὲν εἶδε τὸ Χριστό μας μὲ τὰ μάτια του. Ἀλλὰ τί μὲ τοῦτο; Ἄκουσε τὸ κήρυγμα ἐκείνων ποὺ ὕπηρξαν «αὐτόπται καὶ ὑπηρέται τοῦ Λόγου». Σχημάτισε ἔτσι σαφῆ ἐντύπωση ὥστε νὰ μπορεῖ νὰ δώσει πιστή εἰκόνα γιὰ τὸν Κύριο, γιὰ τοὺς Ἀποστόλους, γιὰ τὴ ζωὴ τῆς πρώτης Ἐκκλησίας. Πίστεψε βαθιὰ κι αὐτὸ ποὺ πίστεψε τὸ κήρυξε. Κι ὅταν ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τελείωσε τὸ δρόμο του, ὁ Λουκᾶς ἔφυγε ἀπὸ τὴ Ρώμη. Ἄρχισε νὰ περιοδεύει καὶ νὰ κηρύττει τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ. Γύρισε ὅλη τὴν Ἑλλάδα καὶ τέλος ἐπανῆλθε στὰ μέρη τῶν Θηβῶν, ὅπου κατὰ μία παράδοση ἔγινε Ἐπίσκοπος καὶ ἐκεῖ παρέδωσε εἰρηνικὰ τὴν ἁγία του ψυχὴ σὲ ἡλικία 80 ἐτῶν.
     Κήρυξε μὲ τὴ γλώσσα του, κήρυξε μὲ τὴ ζωὴ καὶ τὸ παράδειγμά του, κήρυξε μὲ τὰ θαύματά του. Θὰ κηρύττει ὅμως στοὺς αἰῶνες μὲ τὰ θεόπνευστα συγγράμματά του, τὸ Εὐαγγέλιό του καὶ τὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων. Ὅποιος διαβάζει τὸ κατὰ Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, νομίζει ὅτι βλέπει νὰ παρελαύνει μπροστά του ὁ βίος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ σὰν σὲ κινηματογραφικὴ ταινία. Τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Λουκᾶ τὸ χαρακτήρισαν Εὐαγγέλιο τῆς ἀγάπης, τῆς συγγνώμης, τῶν οἰκτιρμῶν, Εὐαγγέλιο τῆς εὐσπλαχνίας τοῦ Θεοῦ.
     Τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι χαρά. Ὁ Λουκᾶς ἀρχίζει ἀπὸ τὸν εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου μὲ τὸ χαιρετισμὸ τοῦ Γαβριὴλ «χαῖρε κεχαριτωμένη» (Λουκ. 1, 28), προχωρεῖ μὲ τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ ἀγγελικὸ μήνυμα «Ἰδοὺ εὐαγγελίζομαι ὑμῖν χαρὰν μεγάλην» (Λουκ. 2, 10) καὶ τελειώνει πάλι μὲ τὴ χαρὰ τῶν Ἀποστόλων, ὅταν εἶδαν τὸν Χριστὸ νὰ ἀναλαμβάνεται στοὺς οὐρανούς «καὶ αὐτοὶ προσκυνήσαντες αὐτὸν ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλημ μετὰ χαρᾶς μεγάλης» (Λουκ. 24, 52). Ἡ χαρὰ εἶναι ὁ Χριστός μας. Ὅποιος δοκιμάσει, πλησιάσει, πιστέψει, ὅπως ὁ Λουκᾶς, θὰ δεῖ ὅτι ἡ λύπη γίνεται χαρὰ καὶ τὸ σκοτάδι γίνεται φῶς.
     Ὁ Λουκᾶς ἦταν ἰατρὸς σωμάτων, ποὺ ἔθετε τὴν ἐπιστήμη του στὴν ὑπηρεσία κάθε πονεμένου ἀσθενοῦς συνανθρώπου του. Εἶχε ὅμως κι αὐτὸς ἀνάγκη ἰατροῦ τῆς ψυχῆς του. Τὸν βρῆκε στὸ πρόσωπο τοῦ Παύλου, ποὺ τὸν ὡδήγησε στὸ θεραπευτήριο τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλλὰ καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, προτοῦ θεραπεύσει τὸ Λουκᾶ, εἶχε δεχθεῖ τὴ θεραπεία ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Κύριό μας, τότε ποὺ πήγαινε στὴ Δαμασκό.
     Ὅλοι μας, ἀδελφοί μου, ἔχουμε ἀνάγκη θεραπείας ψυχικῆς καὶ σωματικῆς στὸ θεραπευτήριο τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅπου ὁ Ἰατρὸς τῶν ἰατρῶν, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς προσφέρει τὸ φάρμακο καὶ τὴ θεραπεία μας. Ἂς τὸν πλησιάσουμε γιὰ νὰ βροῦμε τὴν αἰώνια θεραπεία τῆς ψυχῆς μας. Ἀμήν.-

Πρωτ. π.Θεολ. Παντελῆς

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι΄ ΛΟΥΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ (18-10-2020)