Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

ΚΥΘΗΡΑ:H ANΩ ΣΙΑΓΟΝΑ ΤΟΥ ¨Carcharodon Carcharias (Linne)¨ ΣΤΑ ΠΛΕΙΟΚΑΙΝΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΠΟΛΕΩΣ

ADELIN 107,3 FM:ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΩΤΑ ΠΟΛΙΤΗ
 
Η μελέτη των γεολόγων Ο. Shultz και Ε. Βερυκίου με τον τίτλο << Carcharodon Carcharias (Linne) από το Πλειόκαινον της νήσου Κύθηρα, Ελλάς.>> (1975) 
Η εργασία αυτή πραγματεύεται τον πλευρικό όδοντα της άνω σιαγόνας του κήτους Carcharodon Carcharias (Linne) που ανευρέθηκε στα θαλάσσια πλειοκαινικά στρώματα της Παλαιοπόλεως των Κυθήρων. 
Μάλιστα ο Ακαδημαικός κ. Ι. Τρικκαλινός τονίζει την ιδιαίτερη παλαιοντολογική σημασία του, διότι για πρώτη φορά γνωστοποιείται η παρουσία του στον ελληνικό χώρο. 
 
Μέχρι το 1975 η στρωματογραφική και γεωγραφική εξάπλωση του C. Carcharias Linne όπως αναφέρεται στην εργασία είχε ώς εξής:
 
Μειόκαινον : Βέλγιο, Ελβετία, Ιταλία, Η.Π.Α (Βόρεια και Νότια Καρολίνα.) 
 
Πλειόκαινον: Iταλία ( Καλαβρία, Σικελία), Η.Π.Α ( Καλιφόρνια.) 
 
Αρτίγονον : Τροπικές και υποτροπικές περιοχές του Ινδικού Ωκεανού, Ειρηνικός και Ατλαντικός Ωκεανός, Μεσόγειος Θάλασσα και Αδριατική Θάλασσα. 
 
Δείτε την εργασία στο παρακάτω link:
 
Βιβλιογραφία: << Carcharodon Carcharias (Linne) από το Πλειόκαινον της νήσου Κύθηρα, Ελλάς.>> Eργαστήριο Φυσικής Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Αθηνών (1975).




ΒΟΡΕΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ:ΝΕΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑ


Σε εξέλιξη είναι η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το μεσημέρι σε δασική έκταση στην περιοχή του Αγίου Πέτρου, στο δήμο Βόρειας Κυνουρίας, στην Αρκαδία.

Κινητοποιήθηκαν άμεσα, 81 πυροσβέστες, 4 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 25 οχήματα, 3 βυτιοφόρα οχήματα της Αυτοδιοίκησης και 1 μπουλντόζα. Η μάχη με τις φλόγες είναι μεγάλη, καίγεται δασική κυρίως έκταση, αλλά δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος για κατοικημένες περιοχές.
ert.gr


ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ:ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΝΕΡΟΥ ¨ΦΩΤΙΑ¨ΣΕ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ . ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ.

 


Κύθηρα  24/11/2020 

Τεράστιους λογαριασμούς νερού έχει στείλει ο δήμος τις τελευταίες μέρες σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

Έρχεται λοιπόν στην επιφάνεια ένα μεγάλο, σοβαρό θέμα που μάλιστα διαιωνίζεται χωρίς να έχει βρεθεί κάποια λύση. Ο Δήμος ελέγχεται και νομικά αλλά και ηθικά. 

Γιατί έρχονται λογαριασμοί που αφορούν μεγάλες χρονικές περιόδους κατανάλωσης όπως 15 μήνες ή και περισσότερο; Με αποτέλεσμα τα ποσά να είναι δυσβάσταχτα για κάθε καταναλωτή. 

Πόσες καταμετρήσεις έγιναν για κάθε μετρητή (ρολόι) στο διάστημα αυτών των μηνών που αναγράφουν οι λογαριασμοί; 

Εφόσον οι καταμετρήσεις είναι περισσότερες από μία, γιατί δεν αναγράφεται αναλυτικά η κατανάλωση κάθε περιόδου (καταμέτρησης) για να ξέρουν και οι καταναλωτές με βάση ποιον συντελεστή έχει τιμολογηθεί και ποσά κυβικά νερού έχουν καταναλώσει σε κάθε μία από αυτές;

 Άλλη κατανάλωση υπάρχει τους χειμερινούς μήνες και άλλη τους καλοκαιρινούς, προφανώς. Άλλη κατανάλωση με κλειστά σπίτια, άλλη με ανοιχτά. Υπάρχει πρόβλημα βεβαίωσης οφειλών από την πλευρά του δήμου; 

Αν υπάρχει γιατί δεν έχει λυθεί; 

Ποιος είναι υπεύθυνος; 

Σε αυτά τα νομικά, και τυπικά θέματα η δημοτική αρχή δεν θέλει ή δεν μπορεί να δώσει πειστικές απαντήσεις. Τα δικαιώματα των καταναλωτών – δημοτών  ποιος θα τα σεβαστεί; 

Υπάρχει φυσικά και το ηθικό κομμάτι της υπόθεσης στο οποίο ελέγχεται η δημοτική αρχή: Γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χρονική στιγμή, στην μέση της υγειονομικής κρίσης και κατ’ επέκταση οικονομικής, με κλειστές επιχειρήσεις και νοικοκυριά που πλήττονται; 

Μήπως ο δήμος μας έστειλε τους λογαριασμούς λίγο πριν ανακοινωθεί από το υπουργείο εσωτερικών η απόφαση για ρύθμιση οφειλών προς δήμους 120 δόσεων; 

Διότι αν ισχύει κάτι τέτοιοι μοιάζει άκρως απειλητικό και βίαιο το δίλημμα ή εξόφληση ή αναγκαστική ρύθμιση ή νέα ρύθμιση οφειλών στους δήμους. Γιατί ο δήμος αρνείται επίμονα ακόμα και τώρα την μείωση ανταποδοτικών τελών , για το καινούργιο έτος, που προτείναμε, κάτι που έχει γίνει σε πολλούς άλλους δήμους; 

Κρύβεται κάτι άλλο πίσω από αυτήν την άρνηση; 

Γιατί αναγκάζει τους καταναλωτές να προβούν σε νέες ρυθμίσεις σε μια περίοδο μη βιώσιμη, υγειονομικής λαίλαπας με κλειστές επιχειρήσεις, ανεργία, προβληματικής τουριστικής περιόδου, χωρίς διαβεβαιώσεις για το μέλλον με δυσκολίες μετακίνησης και επικοινωνίας; 

Τελικά η δημοτική αρχή έχει να δώσει μια πειστική απάντηση σε όλα αυτά που βασανίζουν τους συνδημότες μας ή εν τέλει να κάνουμε όλοι χρήση των νομικών – συνταγματικών  δικαιωμάτων που έχουμε σαν καταναλωτές απέναντι σε ένα δήμο που έχει αναγάγει το ΥΠΕΚΦΥΓΕΣ σε «πολιτικό» marketing. 

ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ . Ζητάμε απαντήσεις τώρα. 

“ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ” 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ 

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΔΥΜΙΩΤΗΣ


ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ "ΚΟΣΜΑΔΑΚΙΟΥ" ΦΡΙΛΙΓΚΙΑΝΙΚΑ ΚΥΘΗΡΩΝ 1965

Και ποιος δεν έχει αναμνήσεις από το γραφικό καφενείο του μπάρμπα Κοσμά Καλοκαιρινού στον κεντρικό δρόμο των Φριλιγκιανίκων κάτω από το Δημοτικό Σχολείο...

...Αναμνήσεις μιας άλλης εποχής...



 

ΑΤΤΙΚΗ:KANNABΗ-KOKA-XAΠΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΣΟ.Συνελήφθησαν δύο άτομα

 


Συνελήφθησαν δύο άτομα για ναρκωτικά στην Αττική

Επιπλέον, σε βάρος του ενός εκκρεμούσαν τρία καταδικαστικά έγγραφα

Κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, -6- κιλά περίπου κάνναβης, μικροποσότητα κοκαΐνης και χρήματα

Συνελήφθησαν, χθες (23.11.2020) το πρωί, στην Αθήνα Αττικής, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, δύο (2) ημεδαποί, 48χρονη και 62χρονος, για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Ειδικότερα, χθες (23.11.2020) το πρωί, στην Αθήνα Αττικής, ύστερα από κατάλληλη αξιολόγηση και αξιοποίηση στοιχείων, αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, σε συνεργασία με αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, πραγματοποίησαν έρευνες σε οικίες των ανωτέρω, τις οποίες χρησιμοποιούσαν για την απόκρυψη και αποθήκευση ναρκωτικών ουσιών (καβάτζες), όπου βρήκαν συνολικά και κατέσχεσαν:

  • ποσότητες κάνναβης, συνολικού βάρους -5.920,3- γραμμαρίων,
  • μικροποσότητες κατεργασμένης κάνναβης,
  • μικροποσότητα κοκαΐνης,
  • -73- ναρκωτικά δισκία,
  • -2- ζυγαριές ακριβείας,
  • -3- κινητά,
  • το χρηματικό ποσό των -1.440- ευρώ, ως προερχόμενο τέλεσης αξιόποινων πράξεων και
  • αντικείμενα σχετικά με τη συσκευασία ναρκωτικών ουσιών.

Επιπλέον, όπως προέκυψε, σε βάρος του 62χρονου εκκρεμούσαν τρεις (3) καταδικαστικές αποφάσεις του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιώς και του Πενταμελούς Εφετείου Αθηνών, για φοροδιαφυγή, πλαστογραφία και διακεκριμένη περίπτωση κλοπής.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας

ΓΕΕΘΑ: Σειρά έργων από τη ΜΟΜΚΑ σε ακριτικές περιοχές


 


 

Το ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε σειρά έργων που εκτέλεσε ή πρόκειται να εκτελέσει η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς και της συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στον πληθυσμό των ακριτικών περιοχών, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και με την έγκριση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Συγκεκριμένα η ΜΟΜΚΑ έχει ολοκληρώσει τις ακόλουθες εργασίες:

 

- Στα Αντικύθηρα την κατασκευή χωμάτινου δρόμου μήκους 2.142 μέτρων και πλάτους 3,5 μέτρων, καθιστώντας ασφαλέστερη και ευκολότερη την πρόσβαση του προσωπικού του ΠΝ στον Φάρο Ακρωτηρίου Απολυτάρας, και

- Στη Νίσυρο την επισκευή με τσιμεντόστρωση της περιφερειακής οδού Μανδρακίου μήκους 1.146 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων, της οδού Καρδιά- Μακρύ Κομμάτι μήκους 1.146 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων και της οδού Χαρουπιά-Ληδία μήκους 1.160 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων.

- Ολοκληρώνεται η αποκατάσταση λειτουργικών προβλημάτων της γέφυρας τύπου «ΜΠΕΛΕΥ» στον Πόρο Κεφαλονιάς, με την κατασκευή προκατασκευασμένου μεσόβαθρου για την αύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου της γέφυρας, τη μείωση των ταλαντώσεων της, την επίτευξη ασφαλέστερης διέλευσης των οχημάτων και τη μικρότερη καταπόνηση των στοιχείων της.

Έχουν προγραμματιστεί τα ακόλουθα έργα:

- Στην Κάλυμνο, η αρχική διάνοιξη δρομολογίου μήκους 900 μέτρων και πλάτους 7,5 μέτρων, που θα συνδέει το λιμάνι του νησιού και την περιοχή Άγιοι Πάντες,

- Στην Αστυπάλαια, οι εργασίες για τη βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του κτηρίου φιλοξενίας του αστυνομικού και λιμενικού σταθμού, καθώς και για την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων του,

- Στην Κάσο, η κατασκευή δρομολογίου που θα οδηγεί από την περιοχή Αγ. Γεωργίου Χαδιών στην περιοχή Πλατύ Αυλάκι, στη νοτιοδυτική πλευρά του νησιού, και 

- Στη Νίσυρο, η επισκευή και τσιμεντόστρωση της οδού Κάπαρι-Σταυρός, μήκους 930 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων.

 www.zougla.gr


Ζωή Ρούσσου:Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών.

 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών και της εν γένει έμφυλης βίας η οποία είναι ένα καθημερινό, παγκόσμιο φαινόμενο που πλήττει στη συντριπτική πλειοψηφία γυναίκες και νεαρά κορίτσια,θα πρέπει να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των γυναικών,το θάρρος τους να μιλήσουν αλλά και το κράτος να παράσχει όχι μόνο νομική προστασία , αλλά ουσιαστικές υλικές παροχές και μέσα ώστε τα θύματα της έμφυλης βίας να βρίσκουν άμεσα στήριξη , περίθαλψη, διαμονή και αξιοπρεπή χώρο διαβίωσης μέχρι να "πατήσουν" ουσιαστικά στα πόδια τους.

ΕΚΤΑΚΤΟ:Μεγάλη πυρκαγιά έχει ξεσπάσει στον Πάρνωνα Αρκαδίας στην περιοχή του Αγίου Θεώδορου


Μεγάλη πυρκαγιά έχει ξεσπάσει στον Πάρνωνα Αρκαδίας στην περιοχή του Αγίου Θεώδορου. Στο συμβάν 10 οχήματα και με πολλούς άνδρες της πυροσβεστικής απο την Τρίπολη, Μεγαλόπολη και την Κόρινθο.firefightingreece.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ: Διανομή αγαθών του παρόντος μήνα στις ωφελούμενες οικογένειες

Ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 27/11/2020 από τις 09:00 έως τις 15:00 θα πραγματοποιηθεί η διανομή αγαθών του παρόντος μήνα στις ωφελούμενες οικογένειες της δομής μας.
Θα πρέπει να τηρούνται όλα τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα ενάντια στην πανδημία COVID-19 που επικρατεί.

Με εκτίμηση τα στελέχη της δομής:
Κανελλοπούλου Θεώνη: Κοινωνική Λειτουργός/Συντονίστρια
Γερακίτη Βασιλική: Βοηθητικό Προσωπικό


 

 

ΚΥΘΗΡΑ:ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΙ Ο ΚΥΘΗΡΑΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Συνδέουμε με το δίκτυο του Βιολογικού Καθαρισμού το Αρχαιολογικό Μουσείο και τον Κυθηραϊκό Σύνδεσμο. Μια εκκρεμότητα ετών επιλύεται!






 


 

Μία ιστορική αναδρομή στα θρυλικά πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας της δεκαετίας 1960 μέχρι και την δεκαετία του 1970.

 


Αν έχεις ταξιδέψεις με τα θρυλικά πλοία «Κανάρης -Μιαούλης-Παντελής-Αικατερίνη κ.α» που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα τότε μείνε σπίτι !!!

Του Γιώργου Δ.Δρόσου

Αν έχεις ταξιδέψεις με τα θρυλικά πλοία «Κανάρης -Μιαούλης-Παντελής-Αικατερίνη κ.α» που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα τότε μείνε σπίτι.

 Σίγουρα ανήκεις στις ευπαθείς ομάδες λόγω ηλικίας.

Επιστρατεύσαμε το χιούμορ στον τίτλο και την  εισαγωγή, σε μία ιστορική αναδρομή στα θρυλικά πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας της δεκαετίας 1960 μέχρι και την δεκαετία του 1970.

Αφενός γιατί το χιούμορ χρειάζεται σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, αφετέρου για να προσελκύσει τους νέους ανθρώπους για να γνωρίσουν τα πλοία που συνέδεαν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα, αφού οι παλιότεροι σίγουρα θα το διαβάσουν.

Πλοία θρύλοι που η ανάμνησή τους συγκινεί κυρίως τους νησιώτες που ταξίδεψαν με αυτά ,που ταλαιπωρήθηκαν ,που επιβιβάστηκαν από τις λάτζες ,που ανέβηκαν από τις τρεμάμενες σκάλες.

 Αρκετά τα πλοία εκείνης της εποχής και μάλιστα υπήρχαν ημέρες που προσέγγιζαν τα νησιά δύο και τρία πλοία την ημέρα!!

 Να θυμίσουμε:

 1.Τα 3 πλοία της Εταιρείας Πέτρου Νομικού με τα ονόματα ηρώων τςη Επανάστασης. «ΚΑΝΑΡΗΣ», «ΜΙΑΟΥΛΗΣ» και «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ»

2. Τα πλοία της εταιρείας Καβουνίδη. «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ», “ΦΙΛΙΠΠΟΣ», “ΆΔΩΝΙΣ», «ΈΣΠΕΡΟΣ»

3.Τα πλοία της Εταιρείας Φουστάνου. “ΠΑΝΤΕΛΗΣ» και «ΔΕΣΠΟΙΝΑ»

4.Τα πλοία της Εταιρείας Γ.Λάτση. «ΜΙΜΙΚΑ» και «ΡΕΝΕΤΑ»

5.Το πλοίο της Εταιρείας Ευθυμιάδη ‘ΚΝΩΣΣΟΣ’

6. Το πλοίο της Εταιρείας ΛΑΓΑ «ΜΑΡΙΛΕΝΑ”

Υπάρχουν και κάποια άλλα που ίσως να μας έχουν διαφύγει

Παραθέτουμε κάποια στοιχεία για τα πλοία αυτά που αντλήσαμε από το το Greek Shipping Miracle, το πρώτο διαδικτυακό μουσείο για τη ναυτιλία.

Τα πλοία της Εταιρείας «Πέτρος Νομικού».

ΜΙΑΟΥΛΗΣ -ΚΑΝΑΡΗΣ- ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ναυπηγήθηκαν το 1952 και παρελήφθησαν από την Ιταλία ως μέρος της πολεμικής επανόρθωσης που δικαιούνταν η Ελλάδα για τα δεινά που υπέστη στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αρχικά δρομολογήθηκαν στην γραμμή Πειραιάς-Πάτρα-Πρίντεζι (Βρινδήσιον, όπως αναφερόνταν στις ανακοινώσεις δρομολογίων της εποχής!), και αργότερα δρομολογήθηκαν στα Δωδεκάνησα, Κρήτη και Κυκλάδες 


Τα πλοία της Εταιρείας ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ

Α.Πλοίο «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ»Πλοίο 62,50 μέτρων, μια μετασκευασμένη κορβέτα του Πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ

Β. Πλοίο «ΦΙΛΙΠΠΟΣ».Ναυπηγήθηκε το 1940. Το 1955 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ. Ταξίδεψε ως Ακτοπλοικό στα Δωδεκάνησα και ως τουριστικό στην Αδριατική. Στις 23 Φεβρουαρίου υπέστη σοβαρές ζημιές από πυρκαγια που ξέσπασε ενώ επισκευαζόταν στο Κερατσίνι.

Γ.Πλοίο «ΑΔΩΝΙΣ»Ναυπηγήθηκε το 1965. Το 1966 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ. Στις 7 Μαρτίου 1983 υπέστη σοβαρές ζημιές από πυρκαγιά στον Πειραιά.

Δ.Πλοίο «ΕΣΠΕΡΟΣ»Ναυπηγήθηκε το 1943 ως ναρκοθέτης. Το 1962 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα ΚΑΒΟΥΝΙΔΗ και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό.Ανέλαβε υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1964 στην ακτοπλοΐα, εκτελώντας δρομολόγια προς Δωδεκάνησα. Την εποχή εκείνη πρέπει να ήταν το μεγαλύτερο και καλύτερο ακτοπλοϊκό. Το δρομολόγιο όμως με το οποίο καθιερώθηκε ήταν το εβδομαδιαίο Βενετία – Κέρκυρα – Πειραιάς – Κάλυμνος – Ρόδος ένα είδος κρουαζιέρας Ένα από αυτά τα ταξίδια του στάθηκε μοιραίο για να έλθει το τέλος του, όταν έξω από την Κω προσάραξε σε αβαθή, οπότε μετά την ανέλκυση του παροπλίστηκε στην Κυνόσουρα για αρκετό χρονικό διάστημα, μέχρι τις 14 Μαρτίου 1980 


Τα πλοία της Εταιρείας Αδελφών  Φουστάνου.

Α.“ΠΑΝΤΕΛΗΣ» Ναυπηγήθηκε το 1944 ως ναρκαλιευτικό στις ΗΠΑ. Περιήλθε συ\τον ΟΔΙΣΥ μετά το τέλος του πολέμου και χρησιμοποιήθηκε για τον ηλεκτροφωτισμό της Θεσσαλονίκης. Το 1956 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα  Αδελφών  Φουστάνου και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό. Παροπλίστηκε το 1969.

Β.«ΔΕΣΠΟΙΝΑ»Ναυπηγήθηκε το 1943 ως βοηθητικό ΠΝ στις ΗΠΑ. Περιήλθε στον ΟΔΙΣΥ μετά το τέλος του πολέμου . Το 1950 αγοράστηκε από την Ατμοπλοϊα  Αδελφών  Φουστάνου και μετασκευάστηκε σε επιβατηγό. Το 1969 πουλήθηκε και μετονομάστηκε σε ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ


Τα πλοία της Εταιρείας Κώστα Λάτση.

Α. M/V ΜΙΜΙΚΑ Λ.

Ναυπηγήθηκε στη Δανία από τα ναυπηγεία Elsinore SB & E Co το έτος 1949. Ολικό μήκος 114 μέτρα, μέγιστο πλάτος 15 μέτρα, βύθισμα 5,5 μέτρα, μηχανές Twin Screw B & W Diesel 8400 BHP, ταχύτης 20 μίλια.
Αγοράστηκε τέλη Οκτωβρίου του 1969 από τον Κ. Λάτση και στα τέλη του ίδιου έτους έφτασε στην πατρίδα μας. Τα εγκαίνια του πλοίου πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά, την Παρασκευή 15 Μαΐου του 1970. Δρομολογήθηκε Μάϊο του 1970, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη στις 13:30 για Μύκονο – Λέρο – Κάλυμνο – Κω – Ρόδο. και κάθε Σάββατο στις 17:00 για Μύκονο – Κάλυμνο – Κω – Ρόδο μέχρι τον Οκτώβριο του 1977. Τον Απρίλιο του 1978 πουλήθηκε στον ΒΕΝΤΟΥΡΗ  και μετονομάστηκε σε  ΑΛΚΥΩΝ 

Β.ΡΕΝΕΤΤΑ

Ναυπηγήθηκε το 1953.Αγοράστηκε από τον Κώστα Λάτση το 1972. Το 1978 πουλήθηκε σε πλειστηριασμό και μετονομάστηκε σε ΡΟΔΟΣ. Στις 25 Ιουνίου 1978 στη διάρκεια ταξιδιού υπέστη σοβαρές ζημιές από έκρηξη και πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο.


Το πλοίο ΚΝΩΣΣΟΣ  της εταιρείας Κώστα Ευθυμιάδη

Ναυπηγήθηκε το 1953.Αγοράστηκε από τον Κώστα Ευθυμιάδη το 1968. Το 1997 βγήκε σε πλειστηριασμό


 

Το πλοίο της Εταιρείας ΛΑΓΑ «ΜΑΡΙΛΕΝΑ”
Πρώην “ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΤΟΓΙΑΣ’

Στις μετασκευές άλαξαν οι μέσα χώροι, τα σαλόνια, οι καμπίνες. Έφυγαν οι παλινδρομικές μηχανές και αντικατεστάθησαν με μηχανές Diesel. Έτσι ευρυχώρηνε το πλοίο, δεν ήταν ζεστό αφού απομακρύνθηκαν τα καζάνια ατμού. Στις μετατροπές άλλαξε η μορφή της πλώρης και η μορφή της πρύμης για να εμφανιστεί πιο μοντέρνο το πλοίο. Ελέγετο ότι υπήρξε θαλαμηγός κάποιου εξέχοντος Αιγυπτίου 


 ΠΗΓΗ kalymnos-news.gr

ΚΥΘΗΡΑ:Τη σύμβαση για την συντήρηση του Κτηνιατρείου στη Χώρα υπέγραψε ο Δήμαρχος

 


Τη σύμβαση για την συντήρηση του Κτηνιατρείου στη Χώρα υπέγραψε ο Δήμαρχος
Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης υπέγραψε τη σύμβαση για την συντήρηση και ανακαίνιση του Κτηνιατρείου στη Χώρα, συνολικού προϋπολογισμού μελέτης 35.000€, που χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου. Ανάδοχος είναι η Κυράνη Πρωτοψάλτη ΕΔΕ και το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 25.689,41€ με το Φ.Π.Α. (έκπτωση δημοπράτησης: 30%). Θα γίνει εκτεταμένη συντήρηση και ανακαίνιση στο κτήριο του πρώην Κτηνιατρείου με στόχο την επαναλειτουργία της κτηνιατρικής υπηρεσίας στο νησί με τη συνεργασία της Περιφέρειας. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 5 μήνες.

ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ...ΣΥΝΕΧΕΙΑ...(Γιώργος Λεκάκης)

Δημοσιεύουμε μετά από έρευνα της Σελίδας μας παλαιότερο άρθρο (2015) σχετικά με το θέμα από το kontranews-Γιώργος Λεκάκης: με τίτλο:Πριν 30 εκατομμύρια χρόνια ζούσε στα Κύθηρα ο ιχθυόσαυρος, που είχε μήκος 11 m.

_____________________________________________________________________

¨ Ένα κράτος που θα σεβόταν τον εαυτό του, τους πολίτες και την Ιστορία του, θα τα είχε αναδείξει όλα αυτά και θα τα είχε βιτρίνα του νησιού... Αλλά τέτοιο κράτος η Ελλάς δεν εγνώρισε ποτέ...¨

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ δεν έχουν μόνο αρχαιολογικό, οικολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον, αλλά και γεωλογικό-παλαιοντολογικό!
Αυτό εντοπίζεται κυρίως στην περιοχή Μητάτα. Εκεί, ανάμεσα σ' άλλα, υπάρχουν άφθονα παλαιοντολογικά ευρήματα, λαξευτά σπήλαια, απολιθώματα θαλασσίων οστρακόδερμων (πρόγονοι αχιβάδων) - εκτός φυσικά από αρχαιολογικά ευρήματα (νεκρικοί θάλαμοι, τάφοι, αγγεία, υδραγωγείο, κλπ.) στις θέσεις που το όνομα τους μαρτυρεί θόλους («Θολάρι») και κατοίκηση Ελλήνων («Ελληνικά»). Ένα κράτος που θα σεβόταν τον εαυτό του, τους πολίτες και την Ιστορία του, θα τα είχε αναδείξει όλα αυτά και θα τα είχε βιτρίνα του νησιού... Αλλά τέτοιο κράτος η Ελλάς δεν εγνώρισε ποτέ..
.


Όπως γράφει η Ελ. Χάρου-Κορωναίου (στην εφ. «Κυθηραίκά» του Μαίου), από την αρχαία πρωτεύουσα του νησιού, την Σκάνδεια, έως τα Μητάτα και το αεροδρόμιο (περιοχή Αμμούτσες), η περιοχή είναι γεμάτη θαλάσσιες αποθέσεις και κοχύλια!

Το ασπρόχωμα αυτό ευνοεί την αμπελουργία. Ίσως η ανάδυσις της Αφροδίτης μέσα από ένα κοχύλι να συμβολίζει την ανάδυση του ιδίου του νησιού!

Αλλά αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι πως στην προαναφερομένη περιοχή, υπάρχει και πλήθος απροστάτευτων παλαιοντολογικών ευρημάτων, όπως μεταξύ άλλων ενός απολιθώματος ιχθυόσαυρου (ζώο μισό κητώδες ψάρι-μισό αμφίβιο), μήκους 11 μ. εκ των οποίων η ουρά του ήταν 8 μ.!

Το ύψος του ήταν 1,60 μ. και το πάχος της ουράς του 10 εκατ. Το ζώο αυτό έβγαινε και στην στεριά και είχε και πόδια.


Τέτοια όντα - που αποδεικνύεται έτσι πως υπήρχαν και ζούσαν στα μέρη μας - εγέννησαν τις λαϊκές δοξασίες για τις γοργόνες, τους Κενταύρους, τους ιχθυοκενταΰρους, για τα οποία οι επιστήμονες σιγούν... Μόλις έμαθαν για το απολίθωμα αυτό, ήλθαν και το εξέτασαν Αμερικανοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου UCLA της Καλιφόρνια, τον Μάιο του 1971. (Το Πανεπιστήμιο αυτό δεν αναφέρει τίποτε σχετικό στην ιστοσελίδα του).

Είχαν πει τότε, βάσει σημειωμάτων του Τ. Κορωναίου-Πουλάκη, πως παρόμοιο εύρημα δεν είχαν ματαδεί! Δεν είχαν άλλο τέτοιο στο αρχείο τους, και πιθανόν να μην υπάρχει άλλο στον κόσμο!

Από τότε στην Αμμούτσα δεν έμεινε παρά μόνον το αποτύπωμα του ζώου, σε ένα χωράφι που δόθηκε στην Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών...

Όλα τα παλαιοντολογικά ευρήματα που έχουν κατά καιρούς βρεθεί στην Ελλάδα (Μεσσηνία, Αργολίδα), έχουν σπεύσει «κοράκια» από το εξωτερικό, και με την βοήθεια των εντοπίων Αρχών και προθύμων αρχαιοκαπήλων έχουν φυγαδευθεί.

Έτσι το παλαιοντολογικό παρελθόν αυτής της γωνιάς του πλανήτου, δεν μπορεί (ακόμη) να γραφτεί...
Έτσι, δεν θα μάθουμε ποτέ, λ.χ. τι ήταν αυτοί οι περίφημοι γίγαντες, οι τιτάνες, οι τελχίνες, κ.ά. των αρχαίων μας παραδόσεων...

Μεσαίωνας!
---------------------------------------------
Πηγή: kontranews-Γιώργος Λεκάκης

_____________________________________________________

Δείτε στους παρακάτω συνδέσμους τα σχετικά άρθρα της Σελίδας μας:

Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ 1971 βλέπε στον σύνδεσμο https://adelinfm.blogspot.com/2019/02/1971.html

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΓΧΩΡΙΟΣ:Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα.

https://adelinfm.blogspot.com/2020/11/blog-post_44.html 

ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 1 ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 1 ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Πειραιάς, 24 Νοεμβρίου 2020

«Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκτός τόπου και χρόνου! Είναι αδιανόητο να υιοθετούν ή να κατασκευάζουν οι ίδιοι fake news!», δήλωσε ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιά και Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης, στη συνέντευξη που έδωσε στο Κανάλι 1 του Πειραιά, με αφορμή τις κατασκευασμένες φωτογραφίες σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις αναφορές περί δήθεν μεταφοράς ασθενών με βαγόνια στην Αττική.

Όσον αφορά την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι τα μέτρα της ΝΔ για τη μεσαία τάξη είναι λίγα και δεν επαρκούν, ο κ. Μπουτσικάκης, ο οποίος σημειωτέον προέρχεται από την αγορά και δεν είναι επαγγελματίας πολιτικός, είπε χαρακτηριστικά: «Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ υποτίθεται ότι θα βοηθούσε τη μεσαία τάξη, αλλά το μόνο που έκανε ήταν να επιβάλλει συνεχώς φόρους! Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Εγώ δεν έχω μιλήσει ούτε με έναν επιχειρηματία ή εργαζόμενο ως τώρα, είτε στον Πειραιά είτε στα νησιά είτε οπουδήποτε στην Ελλάδα, ο οποίος να μην πίνει νερό στο όνομα του Κυριάκου Μητσοτάκη!»

Ο βουλευτής αναγνώρισε ωστόσο ότι δεν ικανοποιεί η διαχείριση των επιχειρησιακών προγραμμάτων από τις τράπεζες, καθώς με τα κριτήρια που έθεσαν, αποκλείστηκαν παρά πολλοί, εξού και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε η ίδια τη στήριξη του συνόλου των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται λόγω των έκτακτων συνθηκών, με χρήματα που δεν έχουν διατεθεί ποτέ άλλοτε στην ελληνική κοινωνία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΓΧΩΡΙΟΣ:Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα.


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα τοπικής ιστοσελίδας για τα παλαιοντολογικά ευρήματα στην θέση Αμμούτσες Φριλιγκιανίκων Κυθήρων, η Εγχώριος Περιουσία Κυθήρων & Αντικυθήρων, ως μόνη αρμόδια για τη διαχείριση του παραπάνω δημοσίου χώρου, ανακοινώνει ότι, έχει ήδη απευθυνθεί στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την έρευνα του πεδίου, διάσωση και ανάδειξη των ευρημάτων αυτού, σύμφωνα με το Ν. 3028/2001 από αρμόδιο Κρατικό φορέα, σε συνεργασία με την Εγχώριο. Σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο για την προστασία της περιοχής δεν επιτρέπεται η εξόρυξη αδρανών υλικών από αυτήν.

                                                                                                        ο πρόεδρος

                                                                                                 Ευάγγελος  Βενάρδος

 

____Σχόλιο Σελίδας adelin:Συγχαίρουμε τον πολύ αξιόλογο Πρόεδρο της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων -Αντικυθήρων κύριο Ευάγγελο Βενάρδο για την ευαισθησία που έδειξε και την  άμεση αντίδραση του μετά το σχετικό δημοσίευμα της Σελίδα μας.  ____________________________________________________

Το δημοσίευμα :

ΚΥΘΗΡΑ:Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ-ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΠΟΥΛΑΚΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 1971

Η Έρευνα διεξήχθει από τον αείμνηστο Κυθήριο Επιστήμονα Τάσο Κορωναίο Πουλάκη από την Αγία Πελαγία, πριν από 49 χρόνια το ετος 1971 σε σημείο που του υπέδειξε ο αλησμόνητος πατέρας μου Χρήστος Πολίτης.

Δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον το παραμικρό ίχνος από το σπάνιο απολίθωμα που πιθανών να ήταν και το μοναδικό στον κόσμο.

...Δυστυχώς όμως δεν έγινε και απολύτως τίποτα όλα τα προηγούμενα χρόνια ώστε να προστατευτεί και να αναδειχθεί...

...Κάτοικοι της περιοχής γνωρίζουν το σημείο που υπήρχε το σπάνιο απολίθωμα της προιστορικής περιόδου και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία το θυμούνται στην αμμώδη έκταση βορειοδυτικά της περιοχής Αμμούτσες Φριλιγκιανίκων.

¨Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο U.C.L.A.της Καλιφόρνιας και τους Αμερικανούς Επιστήμονες που εξέτασαν δείγματα του απολιθώματος πρόκειται για ιχθυόσαυρο που υπήρξε στα Κύθηρα πριν 30.000.000 χρόνια !¨


Γράφει ο Τάσος Κορωναίος Πουλάκης στις σημειώσεις του:

ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟ ΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ ΚΥΘΗΡΩΝ,ΜΗΚΟΥΣ 11 ΜΕΤΡΩΝ.

ΥΠΗΡΞΕ ΕΙΣ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΡΙΝ 30 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΩΝ,ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΕΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ U.C.L.A.ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞΗΤΑΣΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ.
ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,ΕΙΠΑΝ.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΥ,ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΨΑΡΙ,ΚΑΙ ΣΑΥΡΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΔΙΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΕΓΙΝΕ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 1971.
ΤΟ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΄Π΄ ΤΜΗΜΑ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΠΤΕΡΥΓΙΟΥ.
                                                     
                                                 ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΕΤΟΣ 1971
ADELIN 107,3 FM

 

Σε λίγο η Κρήτη αποκτά ενέργεια από την Πελοπόννησο!

 


ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Σχεδόν έτοιμη είναι η Κρήτη για να λάβει ρεύμα από την Πελοπόννησο καθώς οι εργασίες για την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης είναι σε τελικό στάδιο.

Η πόντιση του καλωδίου της Prysmian, η οποία αποτελεί μία εκ των αναδόχων για το μεγάλο αυτό έργο, ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, φέρνοντας την Κρήτη ακόμα πιο κοντά στην ηλεκτρική διασύνδεση με την Πελοπόννησο.

Όσον αφορά το καλώδιο της «Ελληνικά Καλώδια», αυτή ξεκίνησε στα μέσα του τρέχοντος μήνα και η ολοκλήρωσή της παραμένει εντός του χρονοδιαγράμματος, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, καθώς στόχος, είναι η Κρήτη να λάβει ρεύμα από την Πελοπόννησο από τα τέλη του 2020 ή έστω από τον Ιανουάριο του 2021.

Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο

Το καλώδιο της Prysmian αφορά το δεύτερο μέρος του έργου της προαναφερόμενης διασύνδεσης και το κόστος του ανέρχεται στα 157,48 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, 127 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Αποτελείται από το πλήρες έργο της μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης συστήματος καλωδίων ισχύος και οπτικών ινών, μεταξύ του λάκκου συνδέσμων μετάβασης Πελοποννήσου (Νεάπολη Βοιών) και Κρήτης (Νωπήγεια Χανίων), συμπεριλαμβανομένων των λάκκων.

Το καλώδιο της Ελληνικά Καλώδια αφορά το τρίτο τμήμα του έργου με τον προϋπολογισμό του να ανέρχεται στα 52 εκατ. ευρώ (τιμή με ΦΠΑ, 42 εκατ. ευρώ τιμή χωρίς ΦΠΑ). Αποτελείται από το πλήρες έργο της μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης συστήματος καλωδίων ισχύος διπλού κυκλώματος και οπτικών ινών, μεταξύ του λάκκου συνδέσμων μετάβασης Κρήτης (Νωπήγεια Χανίων) και του Υ/Σ GIS Χανιά Ι με έξι (6) μονοπολικά υπόγεια καλώδια τύπου μόνωσης XLPE ΕΡ 150kV, ενδεικτικού υλικού αγωγού Cu, ενδεικτικής διατομής 630mm2 έκαστο, καθαρής ισχύος 200 MVA ανά κύκλωμα [τρία (3) καλώδια] και δύο (2) υπόγεια καλώδια 48 οπτικών ινών με μήκος όδευσης 34 χιλιόμετρα περίπου.

Συνολικά το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο ανέρχεται στα 384,5 εκατ. ευρώ (τιμή με ΦΠΑ, τιμή χωρίς ΦΠΑ 310 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για δημόσιο έργο με φορέα υλοποίησης τον ΑΔΜΗΕ, το οποίο δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2018 με ανάδοχους της Ελληνικά Καλώδια, Prysmian και Fulgor και χρηματοδοτείται από ίδιους.

Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 28 Νοεμβρίου του 2018 και η ολοκλήρωση του έργου, η οποία αναμενόταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, πήρε μία μικρή «παράταση», η οποία ωστόσο μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από τις άνευ προηγουμένου συνθήκες που ισχύουν τόσο με τo lockdown του Μαρτίου όσο και αυτό του Νοεμβρίου.

Περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη

Βέβαια, εκτός από τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη που θα επιφέρει η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διασύνδεσης, γνωστή και ως «μικρό καλώδιο», τα οποία είναι η απεξάρτηση της παραγωγής ενέργειας από θερμοηλεκτρικούς σταθμούς, η μείωση των αερίων του Θερμοκηπίου και της γενικής πετρελαϊκής εξάρτησης της Ελλάδας, καθώς και η αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης του ενεργειακού δυναμικού της Κρήτης, το οποίο θα προέρχεται από αιολικές, ηλιακές και άλλες εγκαταστάσεις ΑΠΕ, οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα δουν τους λογαριασμούς τους να “ξεφουσκώνουν”, καθώς θα μειωθούν οι σχετικές χρεώσεις ΥΚΩ.

Υπενθυμίζεται πως το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής στη μεγαλόνησο είναι ιδιαίτερα υψηλό εφόσον οι τοπικοί σταθμοί χρησιμοποιούν πετρέλαιο και μαζούτ, καύσιμα τα οποία επιβαρύνουν τους καταναλωτές όλης της χώρας με περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Οι, κρητικής προέλευσης, ετήσιες επιβαρύνσεις ΥΚΩ (Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας) που μετακυλίουν στους λογαριασμούς της ΔΕΗ σε όλη την Ελλάδα προσεγγίζουν το κόστος υλοποίησης της «μικρής» διασύνδεσης (περί τα 330 εκατ. ευρώ), καθιστώντας την μια εξαιρετικά συμφέρουσα επένδυση.

 notospress.gr