Με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, κλειστά θα παραμείνουν αύριο Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου, όλες οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (όλων των βαθμίδων) στην Περιφέρεια Αττικής, για προληπτικούς λόγους ασφάλειας των μαθητών, εξαιτίας της κακοκαιρίας.
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021
Η ΛΕΞΗ ΝΤΡΟΠΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΣΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ¨ΚΑΦΡΩΝ¨
Βεβήλωσαν τα γκράφιτι των ηρώων του 1821 – Τι απαντά ο δημιουργός τους για τη «χλεύη των Ελλήνων»
Την Κυριακή (14.02), ωστόσο, τόσο ο ίδιος ο καλλιτέχνης όσο και αρκετοί που πέρασαν από το σημείο του γκράφιτι με τη μορφή του Γεώργιου Καραϊσκάκη, βρέθηκαν μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη.
Άγνωστοι είχαν βεβηλώσει το έργο, βάφοντάς του με πράσινη μπογιά και χαλώντας επί της ουσίας την εξαιρετική δημιουργία του «Εύρυτου».
Ο ίδιος έδωσε την απάντησή του μέσα από τα social media. «Δε με ενοχλεί το πάτημα μιας ζωγραφιάς, το έχω συνηθίσει.
Αυτό που δε θα συνηθίσω ποτέ όμως είναι τη χλεύη και την αχαριστία των "Ελλήνων" προς τους ήρωές τους», έγραψε χαρακτηριστικά.
Δε με ενοχλεί το πάτημα μιας ζωγραφιάς, το έχω συνηθίσει.
— Εύρυτος (@Evritos1) February 14, 2021
Αυτό που δε θα συνηθίσω ποτέ όμως είναι τη χλεύη και την αχαριστία των "ελλήνων" προς τους ήρωές τους. pic.twitter.com/kxa0Fc3mZA
Ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ¨ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ¨ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.
O κύριος Σπύρος Μιχαλακάκης απαντά στους ¨σχολιαστές¨στην ανάρτηση:Για εμβόλιο-Παραλίες-Χύτρα.
Βλέπε την χθεσινή ανάρτηση στον παρακάτω σύνδεσμο:
ΣΠΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗΣ:
Δεν πρόκειται να απαντήσω σε προσωπικά σχόλια Κε Κασιμάτη. Είναι πολύ επικίνδυνος δρόμος. Το ίδιο και η αναφορά σε φορoαποφυγή.
Το θέμα των ενοικιάσεων για εγκαταστάσεις στις παραλίες είναι θέμα κοινού ενδιαφέροντος με δυνητικά σοβαρές επιπτώσεις στην γενικότερη ανταγωνιστικότητά του νησιού μας σαν τουριστικού προορισμού. Σωστα το ανέδειξε ο Συνδυασμός «Μένουμε εδώ» και στην συνέχεια πολλοί άλλοι
Επι στης ουσίας, η Εγχώρια καλά κάνει και προσπαθεί να αξιοποιήσει κατά το δυνατόν καλυτέρα τις δυνατότητες του νησιού μας. Προσωπικά το υποστηρίζω και μάλιστα δημοσιά έχω προτείνει , είτε μόνος μου είτε από κοινού με άλλους μια σειρά παρεμβάσεις , με δυνητικά τεράστια θετικές επιπτώσεις στις οποίες η Εγχώρια μπορεί να παίξει αποφασιστικό ρόλο.
Στο συγκεκριμένο θέμα της Χύτρας, πιστεύω ότι είναι λάθος η ενοικίαση της σπηλιάς γιατί
α. Πρέπει να υπάρχει και ελεύθερη πρόσβαση π.χ. κάποιος που θα πάει με τη βάρκα του (κάτ. αναλογία με τις παραλίες). Αλλιώς ο αποκλεισμός της μόνο για τον ενοικιαστή είναι παράνομος.
β. Με βάση το παραπάνω είναι ουσιαστικά αδύνατον να εφαρμοστεί η ενοικίαση
γ. Τέλος ενδεχομένη σημαντική αύξηση του κόστους της σχετικής εκδρομής το πιθανότερο θα μειώσει την επισκεψιμοτητα, η θα δημιουργήσει «παρααγορά»
Αν το πρόβλημα που πάει να λύσει η ενοικίαση είναι άλλο, υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι
Σημείωση. Υπάρχει μια σχετική ανάρτηση στο Facebook ειδικά για το θέμα. Αξίζει να δεί κανείς τα σχολια που είναι σχεδόν ομόφωνα εναντίον αυτής της ιδέας
Για να πω την αλήθεια θα προτιμούσα να δω και άλλες τέτοιες οργανωμένες εκδρομές π.χ. γύρος Κυθήρων, παραλία Σίμου, Αντικύθηρα κλπ.). Ο δήμος και η Εγχώρια πρέπει να στηρίξουν τέτοιες δραστηριότητες και να τις προβάλλουν, γιατί αυτό θα έχει συνολικά θετικό αντίκτυπο στο τουριστικό μας προϊόν.
Για το θέμα των παραλιών στο σχόλιο μου αναφέρομαι ότι είναι ατυχής η αύξηση των ενοικίων δεδομένων των συνθήκων. Είναι δύσκολα τα πράγματα στον τουρισμό και μάλλον άσχημες οι προοπτικές και για το 2021 μέχρι αυτή τη στιγμή τουλάχιστον (αξίζει να δει κανείς μια πρόσφατη συνεvτευξη του Frank). Με αυτές τις συνθήκες, πρέπει να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το Κυθηραϊκό τουριστικό προϊόν προσιτό ώστε να στηρίξουμε την κίνηση.
Αν η τιμή εκκίνησης για το Μελιδονι είναι τα μισά της τωρινής τιμής τότε αυτό δεν εμπιπτει στο σχόλιό μου
Εκείνο που χρειάζεται είναι κοινή λογική και μια γενικότερη θεώρηση του τι συμφέρει συνολικά την ανάπτυξη στο νησί. Και βεβαίως κομμάτι της ανάπτυξης είναι και η (νόμιμα) κερδοφόρα δραστηριότητα των επιχειρηματιών.
Τέλος, θεωρώ πολύ χρήσιμο να ακούγονται δημιουργικά σχολια και αντικρουόμενες απόψεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος και κοινού συμφέροντος. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους εκλεγμένους να διορθώνουν όταν χρειάζεται
Στρατηγός Μανωλάκος :Περί ανδρών παλαιάς κοπής …
Είχαν λόγο τιμής, το ναι τους, ήταν ναι και το όχι τους, όχι και αντίστοιχα αποδέχονταν τα ναι και τα όχι των άλλων. Υπήρχε ευγένεια και ιδιαίτερα σεβασμός στο γυναικείο φύλο. Αυτά στον Πειραιά… κάποιες δεκαετίες πριν.
Ερχόμενοι στο σήμερα, βλέπουμε μια καταιγίδα δημοσιευμάτων, που ακολούθησαν την καταγγελία της κ. Μπεκατώρου και έχουν σχέση με την κακοποίηση, σεξουαλική και όχι μόνον, από άνδρες παλαιάς κοπής… αλλά νέας σοδειάς.
Το γεγονός αυτό, έκανε μια μεγάλη μερίδα των Ελλήνων, να ‘’πέσει απ’ τα σύννεφα΄΄! Κυρίως, γιατί οι καταγγελλόμενοι ήταν υπεράνω πάσης υποψιας, με φήμη και αναγνώριση.
Έκτοτε, ένα τσουνάμι καταγγελιών πλημμύρισε τα κανάλια, το διαδίκτυο, τις αστυνομικές αρχές και τα αρμόδια συλλογικά όργανα. Την σκυτάλη πήραν τα πρωϊνάδικα, ακόμα και δελτία ειδήσεων, όπου συζητήσεις επί συζητήσεων, σχόλια, τηλεδικεία, ψυχολογικές αναλύσεις, εμπεριέχονται στην καθημερινή ατζέντα.
Είναι κάποια πράγματα τα οποία μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση:
Ζούμε σε μια βαθιά υποκριτική κοινωνία, η οποία καμώνεται ότι δεν ήξερε τίποτε, ενώ όλα αυτά ως γεγονότα, κυκλοφορούσαν από στόμα σε στόμα, ειδικά για τους συγκεκριμένους θύτες, όχι μόνον στο κύκλους τους, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία μέχρι πριν λίγες ημέρες, τους έπλεκαν εγκώμια, τους αφιέρωναν εκπομπές και γενικά ευρίσκονταν σε αγαστή συνεργασία και αλληλεγγύη.
Φαντάζομαι τον λόγο, που ένας από τους πλέον συστημικούς σκηνοθέτες, ηθοποιός και κριτής τηλεοπτικών θεαμάτων, ζήτησε από τους συναδέλφους του ‘’να καθίσουν καλά΄΄, ένας άλλος διανοούμενος μεγαλοδημοσιογράφος και κριτικός ταινιών, έκανε συγκρίσεις του ‘’δύσκολου΄΄ σκηνοθέτη και ηθοποιού με τον Κουν ή τον Βογιατζή, εκφράζοντας εν πολλοίς την άποψη, ότι οι χαρισματικοί καλλιτέχνες, είναι ΄΄ιδιαίτεροι΄΄ και ‘’ιδιόμορφοι’’, ενώ ένας τρίτος, μπαρουτοκαπνισμένος, φοβερός και τρομερός, δημοσιογράφος της τέχνης, δήλωνε ότι στην διένεξη του θύτη σκηνοθέτη- ηθοποιού και του θύματος, γυναίκας ηθοποιού, είναι εκατό τοις εκατό, με τον θύτη, διότι όταν καταγγέλλεις κάτι μετά από χρόνια, δεν έχει αξία κι αν μάλιστα είναι και στον εργασιακό χώρο… δεν είσαι αθώος του αίματος τούτου.
Θαυμάστε λογική, θαυμάστε υποκρισία, θαυμάστε ποιους αναγνωρίζουμε ως σημαντικούς ανθρώπους, οι οποίοι επηρεάζουν συνειδήσεις και διαμορφώνουν χαρακτήρες.
Οι καταγγελλόμενοι δεν είχαν αντιληφθεί πόσο κακό έκαναν στους νέους ανθρώπους; Ή μήπως δεν τους ένοιαζε; Με ποιο θράσος εκμεταλλεύονταν την θέση ισχύος, την οποία κατείχαν και εκβίαζαν την ικανοποίηση των αρρωστημένων τους ορέξεων; Και πως οι οικογένειες να στέλνουν τώρα τα παιδιά τους στις σχολές της τέχνης;
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στη βάση ποιας λογικής, προβάλλει την περίπτωση του τέως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς να συνεχίζει την σκέψη του για τον γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη, στέλεχος του κόμματος του, διορισμένο από τον ίδιο στο ίδρυμα ΄΄Σταύρος Νιάρχος’’ και στην ‘’Επιτροπή για την Αναθεώρηση του Συντάγματος’’ αλλά και στον ηθοποιό, υπουργό για ένα φεγγάρι στην κυβέρνηση του; Το θέμα δεν είναι πολιτικό αλλά κοινωνικό.
Για να είμαι, δίκαιος όμως, η ευθύνη της κυρίας Υπουργού Πολιτισμού, ως προς την επιλογή του τέως Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, είναι ακέραιη.
Κλείνοντας, η κοινωνία θα πρέπει να μην ΄΄θεοποιεί΄΄ το ταλέντο οιουδήποτε, όταν γνωρίζει την μικρότητα της ανθρώπινης υπόστασης του, διότι η ιδιότητα του ανθρώπου προηγείται, του όποιου ταλέντου. Ελπίζω στο μέλλον, οι νέοι άνθρωποι, να έχουν τη δύναμη πλέον, να μην ανέχονται την κάθε μορφής κακοποίηση και να αντιδρούν.
Όσο για τις καταγγελλόμενες φίρμες της τέχνης, τους αυτοαποκαλούμενους, ‘’παλαιάς κοπής΄΄ άντρες, καλύτερα να βρουν λαγούμι να κρυφτούν και ας μη μιλάνε…
Νικόλαος Μανωλάκος
Αντιστράτηγος ε.α. – Επίτιμος Διοικητής ΑΣΔΕΝ
Βουλευτής Ν.Δ, Α΄ Πειραιώς και Νήσων
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ adelinfm.blogspot.com από άτομο με το απρόσωπο ψεύτικο προφίλ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:
Στο κακοηθεστατο άτομο, που σχολιάζει στο διαδικτυο με το απρόσωπο ψεύτικο προφίλ
ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:Δ/Τ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΝΝΙΑ :ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ (ΒΕΠ) ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΜΙΧΑΛΑΡΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΝΝΙΑ:
Ένας φίλος καλός , ένας εξαιρετικός άνθρωπος , που υπερασπίστηκε τα δικαιώματα των επαγγελματιών του Πειραιά και όχι μόνο ανεξάρτητα από κομματικές πεποιθήσεις και κομματικά στρατόπεδα ...
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ (ΒΕΠ) ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΜΙΧΑΛΑΡΟΥ
ΣΤΡΑΤΟΣ ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ:
Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΒΕΠ) Ανδριανός Μιχάλαρος έχασε σήμερα τη μάχη με τον κορωνοϊό, μετά από μακρά νοσηλεία. Ένας άνθρωπος απίστευτα ενεργητικός, με διαρκή διάθεση προσφοράς για την κοινωνία και κυρίως για τους μικρομεσαίους και τους επαγγελματίες. Με φρέσκες ιδέες και απόψεις, με καινοτόμες προτάσεις, με διαρκείς παρεμβάσεις στην κεντρική διοίκηση.
ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ:ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πειραιάς, 14 Φεβρουαρίου 2021
Ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιώς & Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης εκφράζει τη βαθιά οδύνη του για την απώλεια του Προέδρου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Ανδριανού Μιχάλαρου, ύστερα από άνιση μάχη με τον κορωνοϊό.
Ο επιχειρηματικός κόσμος έχασε ένα από τα πιο ικανά, δραστήρια, έντιμα και μαχητικά στελέχη του, με μακρά και ανεξίτηλη πορεία στην εκπροσώπηση του βιοτεχνικού κλάδου, πρωτοστατώντας σε όλες τις προσπάθειες για την παραγωγική ανάπτυξη, την υπεράσπιση και την ενίσχυση της πειραϊκής επιχειρηματικότητας.
Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.
ADELIN 107,3 FM -BLOGSPOT.COM :Σχετικά με τα άκρως ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΑ σχόλια κάποιων...
ADELIN 107,3 FM -BLOGSPOT.COM
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με τα άκρως ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΑ σχόλια κάποιων ¨σχολιαστών¨ σε αναρτήσεις του adelinfm.blogspot.com που σκοπός τους είναι να προσβάλουν επαγγελματίες του νησιού για να θίξουν τις προσωπικότητες τους και μετά από καταγγελίες που δεχτήκαμε σας ενημερώνουμε για ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ότι κάθε είδους προσβλητικό ή υβριστικό σχόλιο δεν θα δημοσιεύεται.
Κάποιοι ¨σχολιαστές¨ χρησιμοποιούν ΨΕΥΤΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ !
Στο πλαίσιο της κοσμιότητος και του ήθους που επιθυμούμε για το κανάλι μας θα παρακαλούσαμε να το σεβαστείτε,σε αντίθετη περίπτωση το κανάλι μας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες θα κινηθεί νομικά.
Πιστεύουμε σε εσάς και στην ποιοτική σας υπόσταση.
ΖΩΝΤΑΝΑ! ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ, Ι. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ & ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ 14-2-2021
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ, Ὥρα 5 μ.μ.
ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΗ
Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής διεκομίσθη, μεσημβρινές ώρες χθες, από το λιμένα Αγίας Πελαγίας ν. Κυθήρων στο λιμένα Νεάπολης Βοιών, με το Ε/Γ-Τ/Ρ ''ΚΟΥΝΑΡΑ'' Ν.Π. 11828, 67χρονος, ο οποίος έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.
Άγιος Βαλεντίνος: Ποιος είναι ο “προστάτης” των ερωτευμένων - Όλοι οι θρύλοι - ΦΩΤΟ
Στις 14 Φεβρουαρίου είναι η γιορτή του έρωτα και οι ερωτευμένοι όλο του κόσμου έχουν την τιμητική τους. Ωστόσο, φέτος η σημερινή ημέρα είναι αρκετά διαφορετική εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Τα ζευγάρια δεν θα μπορέσουν να γιορτάσουν τον έρωτά τους με ένα δείπνο σε κάποιο εστιατόριο λόγω του lockdown που έχει επιβληθεί . Ωστόσο, ανοικτά θα είναι τα ανθοπωλεία για όσους θέλουν να προσφέρουν λουλούδια στους αγαπημένους τους.
Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Άγιος Βαλεντίνος ήταν ιερέας στη Ρώμη και βοηθούσε τους Χριστιανούς που ήταν θύματα διώξεων στην περιοχή. Μαρτύρησε και θάφτηκε σε χριστιανικό κοιμητήριο στη Βία Φλαμινία κοντά στο Πόντε Μιλβίο της βόρειας Ρώμης στις 14 Φεβρουαρίου, η οποία εορτάζεται ως ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου από το 496.
Τα υπολείμματα του κρατήθηκαν στην Εκκλησία και Κατακόμβες του Σαν Βαλεντίνο, η οποία παρέμεινε σημαντικός χώρος προσκυνήματος κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, μέχρι τη μεταφορά των λειψάνων του στην εκκλησία Σάντα Πρασέντε στο ποντιφικάτο του Νικολάου Δ'. Το λουλουδοσκέπαστο κρανίο του Αγίου Βαλεντίνου εκτίθεται στη βασιλική της Σάντα Μαρία ιν Κοσμεντίν της Ρώμης, ενώ άλλα λείψανα μεταφέρθηκαν στην Καρμελιτική Εκκλησία Γουαϊτφράιαρ Στριτ στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, όπου παραμένουν μέχρι σήμερα. Αυτός ο χώρος αποτελεί δημοφιλή χώρο προσκυνήματος, ιδιαίτερα στις 14 Φεβρουαρίου, γι' αυτούς που ψάχνουν για αγάπη.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Τζακ Μπ. Όρατς του πανεπιστημίου του Κάνσας, ο Άγιος Βαλεντίνος της Ρώμης, όπως και ο Άγιος Βαλεντίνος του Τέρνι, είναι "αφηρημένοι των πράξεων των δύο αγίων που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε μοναστήρι στην Ευρώπη". Στην Αγγλικανική και στις Λουθηρανικές εκκλησίες, ο Άγιος Βαλεντίνος εορτάζεται στις 14 Φεβρουαρίου. Στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Άγιος Βαλεντίνος εορτάζεται στις 6 Ιουλίου.Το 1969 η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τον αφαίρεσε από το Γενικό Ρωμαιοκαθολικό Ημερολόγιο, αφήνοντας το λειτουργικό εορτασμό του στα τοπικά ημερολόγια, παρόλο που η χρήση των προ του 1970 ημερολογίων επιτρέπεται. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τον αναγνωρίζει ως άγιο, και τον αναφέρει στη καταχώρηση της 14ης Φεβρουαρίου στη Ρωμαιοκαθολική Μαρτυρολογία.
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ξεκίνησε ως ο λειτουργικός εορτασμός ενός ή περισσότερων Χριστιανών μαρτύρων που ονομάζονταν Βαλεντίνοι. Πολλές ιστορίες μαρτυρίων δημιουργήθηκαν για διάφορους Βαλεντίνους οι οποίες έλαβαν χώρα 14 Φεβρουαρίου και προστέθηκαν αργότερα στους βίους των αγίων. Μια δημοφιλής αγιογραφική αναφορά του Αγίου Βαλεντίνου της Ρώμης αναφέρει ότι φυλακίστηκε επειδή πάντρευε στρατιώτες οι οποίοι απαγορεύονταν να παντρευτούν Χριστιανές, καθώς ο χριστιανισμός ήταν υπό διωγμό στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Σύμφωνα με τον θρύλο, κατά τη φυλάκισή του, θεράπευσε την κόρη του φύλακά του, Αστέριου. Σύμφωνα με αυτήν την ιστορία, πριν από την εκτέλεσή του της έγραψε ένα γράμμα υπογράφοντας «ο Βαλεντίνος σου». Η ημέρα συσχετίστηκε με την ημέρα των ερωτευμένων από τον Τζέφρι Τσόσερ στον ύστερο Μεσαίωνα, όταν άκμαζε η κουλτούρα του ιπποτικού έρωτα. Τον 18ο αιώνα στην Αγγλία εξελίχθηκε σε περίσταση κατά την οποία οι ερωτευμένοι εξέφραζαν την αγάπη τους με λουλούδια, δώρα ή ευχητήριες κάρτες.
Στην Ευρώπη, κλειδιά του Αγίου Βαλεντίνου δίνονταν στους εραστές «ως ένα ρομαντικό σύμβολο και πρόσκληση για να τους ξεκλειδώσουν την καρδιά», καθώς και στα παιδιά, ώστε να απομακρύνουν τη νόσο του αγίου Βαλεντίνου. Τον 19ο αιώνα οι χειρόγραφες κάρτες αντικαταστάθηκαν από μαζικής παραγωγής ευχητήριες κάρτες.
Οι Ρωμαίοι θυσίαζαν κατσίκια και σκυλιά, ενώ νεαρά αγόρια χτυπούσαν με λωρίδες από δέρμα κατσίκας τις νεαρές κοπέλες για να τους μεταδώσουν τη γονιμότητα. Η γιορτή καταργήθηκε από την Εκκλησία τον 5ο αιώνα μ.Χ., ως ειδωλολατρική Στη θέση της στις 14 Φεβρουαρίου μπήκε ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου, μάρτυρα της χριστιανικής πίστης από τη Ρώμη, με απόφαση του Πάπα Γελάσιου.
Μία ανάλογη γιορτή υπήρχε και στην Αρχαία Αθήνα τον μήνα Γαμηλιώνα (αντιστοιχούσε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και το πρώτο του Φεβρουαρίου), τα Θεογάμια, προς τιμήν του Δία και της Ήρας.
Με πληροφορίες από τη Βικιπαίδεια, History.com
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ-Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚH ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)
ἀπό τόν Σεβασμιώτατο ΜητροπολίτηΚυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
«Κύριε, υἱέ Δαυίδ, ἐλέησόν με. Ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται». Πένθος ἐλεεινό καί θέαμα γιά τήν μητέρα, πιό πικρό καί ἀπό τόν θάνατο. Δαιμόνιο πολεμοχαρές παλεύει μέ τήν κόρη.
-Πῶς νά ἀναγγείλω τό δεινό, πῶς νά κηρύξω τό πάθος; Δέν ὑποφέρω νά τήν βλέπω. Γιά καταγώγιο τοῦ δαίμονα τό γέννησα τό παιδί μου;
-Ἐλέησόν με Κύριε, πού μαστιγώνομαι ἀπό τήν θυγατέρα μου. Ἐκείνης τό πάθημα, δικός μου ὁ πόνος. Ἐλέησον ἡμᾶς, Κύριε.
Ὁ Κύριος σιωπᾶ. Δέν τῆς ἀποκρίνεται λόγο. Τί κρύβει ἡ σιωπή του; Ἀπανθρωπιά, ἀδιαφορία ἤ κάτι άλλο;
Ἡ γυναίκα συνεχίζει νά φωνάζει καί νά κλαίει σέ βαθμό πολύ ἐνοχλητικό. Ὁ χορός τῶν Ἀποστόλων ἀδυνατεῖ νά ὑποφέρει τήν φωνή τῆς πονεμένης μητέρας: «Ἀπόλυσον αὐτήν, ὅτι κράζει ὄπισθεν ἡμῶν». Ο Κύριος στέκεται καί ἀπαντᾶ: «Δέν εἶναι σωστό νά πάρει κανείς τό ψωμί τῶν παιδιῶν του καί νά τό ρίξει στά σκυλάκια». Ἡ ἀπάντηση αὐτή φαίνεται τώρα βαρύτερη ἀπό τήν μέχρι τότε σιωπή του. Κυνάριο τήν ἀποκαλεῖ. Σκυλάκι.
-Ναί Κύριε, σκυλάκι εἶμαι, ὅπως τό λές. Σκυλάκι μέ ὀνόμασες; Τότε σάν κατοικίδιο θά ἀπολαύσω τήν τράπεζα τοῦ Κυρίου. Τό σκυλάκι ἔχει καὶ αὐτό μερίδιο ἀπό τά ψίχουλα τῶν τέκνων. Δέν ἁρπάζω τόν ἄρτο, τά ψίχουλα ζητῶ. Δέν ἁπλώνω τό χέρι μου πάνω στό τραπέζι, αὐτά μοῦ φθάνουν. Δέν ὁμιλῶ γιά ἀπόλαυση, ἄς ἀπολαύσει ὁ κληρονόμος σου ἐκεῖνο τό τραπέζι. Ἄς πέσει ὅμως ἀπό τό χέρι σου κάποιο ψίχουλο καί γιά ἐμᾶς.
Τί πίστη! τί σύνεση! πόση ἡ εὐλάβεια τῆς Χαναναίας!
Τί κάνει λοιπόν ὁ Σωτήρ; Ἀποκαλύπτει τί ἔκρυβε ἡ σιωπή: «Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις»! Γιά αὐτό ἀνέβαλα τήν χάρη, γιά νά δείξω τήν πίστη σου. Δέν σιωποῦσα ὡς ἀπάνθρωπος, ἀλλά ἡσύχαζα ὡς προγνώστης. Περίμενα νά φανεῖ ὅλη σου ἡ πίστη. Σοῦ ἀνοίγω ὅλο τό τραπέζι τῆς θεραπείας καί σοῦ χαρίζω ὄχι σάν σέ κυνάριο τά ψίχουλα, ἀλλά ὡς θυγατέρα τόν ἄρτο. Ἄς γίνει σέ σένα ὅπως τό θέλεις. Λάβε ὡς ἔπαθλο τῆς πίστεως τήν θεραπεία τῆς θυγατέρας σου.
Ἄς ἀγαπήσουμε τήν πίστη. Ἄς ἀκούσουμε τόν Ἀπόστολο Παῦλο πού φωνάζει:-«Στήκετε ἐν τῇ πίστει», «Ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε», ὥστε νὰ ἀκούσουμε καί ἐμεῖς τόν Δεσπότη νά λέει: «Γενηθήτω ὑμῖν ὡς θέλετε». Αὐτῷ ἡ δόξα καὶ τό κράτος εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Πρεσβ. π.Παῦλος Καλλίκας