Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021
ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΜΕΤΑΞΥ (10) ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο Guardian
Βεβήλωσαν εκκλησία και αφόδευσαν στην Αγία Τράπεζα!!! Η Ελλάδα στο έλεος των καιρών, BINTEO ΣΟΚ
Ποιοι ζουν πλέον στην Ελλάδα; «Δεν ήταν χριστιανοί»«, λένε οι κάτοικοι – Σκουπίστηκαν με τις πετσέτες των ιερέων…
Στο πόδι Αρχές και κάτοικοι στην Λειβαδιά για τον εντοπισμό και την σύλληψη των ιερόσυλων βάρβαρων, που δεν δίστασαν να βεβηλώσουν το μικρό ναό του Αγίου Νικολάου έξω από την πόλη και να αφοδεύσουν στην Αγιά Τράπεζα.
Ο δράστης ή οι δράστες του βανδαλισμού παραμένουν άφαντοι και έρευνες για τον εντοπισμό τους διεξάγει το τμήμα ασφάλειας Λιβαδειάς.
Οι κάτοικοι αναφέρουν πως δεν είναι ούτε ντόπιοι, ούτε γύφτοι, αλλά κάποιοι που δεν είναι χριστιανοί, με το μυαλό πολλών να πηγαίνει στους μουσουλμάνους παράνομους μετανάστες που έχουν κατακλύσει την χώρα μας ή σε κίνηση κατά της ορθόδοξης εκκλησίας.
Παραβίασαν τη μοναδική πόρτα της εκκλησίας και χωρίς να πειράξουν το παραμικρό κατευθύνθηκαν προς το ιερό, αφόδευσαν, πλύθηκαν και χρησιμοποίησαν τις πετσέτες των ιερέων για να σκουπιστούν.
Δείτε το video στον παρακάτω σύνδεσμο
Τό παζάρι τού Ποταμού Κυθήρων καί ή Νέμεσις τής Ίστορίας!
Γράφει ο κύριος Αναστάσιος Πήλιας
Διδακτωρ Νομικης Σχολης Πανεπιστημιου Αθηνων
Τό παζάρι τού Ποταμού Κυθήρων καί ή Νέμεσις τής Ίστορίας!
ΤΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ… Βεβήλωσαν και πάλι τους Ήρωες στην Ηλιούπολη…!!!
Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης κατά της αστυνομικής βίας στο Ελληνικό, διαδηλωτές μουτζούρωσαν για ακόμη μια φορά τις προσωπογραφίες των Ηρώων της Επανάστασης που εντοπίζονται σε τοίχο της Αργυρούπολης.
Όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο Δήμαρχος της πόλης οι διαδηλωτές έβαψαν με σπρέι τα πρόσωπα των ηρώων, τα οποία έχει σχεδιάσει ο νεαρός καλλιτέχνης «Εύρυτος» ως ένδειξη τιμής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Σε δήλωσή του μετά το νέο συμβάν ο Δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος ανέφερε:
“Δεν θα διχάσετε τον Ελληνικό Λαό ότι και να κάνετε.
Δεν με πτοούν ούτε οι απειλές, ούτε τα εμετικά σύνθηματα των “ειρηνικών” διαδηλωτών στους τοίχους του Δημαρχείου. Ούτε ο βανδαλισμός ξανά του Τοίχου των Ηρώων. Στην πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω γνωρίζουν όλοι ποιος είμαι και το 70% του λαού της, το απέδειξε και στις πρόσφατες εκλογές.
Αυτοί που κρύβονται πίσω από όλα αυτά με τους τοπικούς εκφραστές τους που είδαν να βανδαλίζουν δημαρχείο και το μνημείο των Ηρώων, νομίζουν πως έτσι κάνουν αντιπολίτευση. Κάνουν όμως λάθος. Αντιπολίτευση σε τοπικό και εθνικό επίπεδο δεν γίνεται μαυρίζοντας τα μάτια του Καραϊσκάκη και βρίζοντας εμένα.
Στόχο έχουν τον Ελληνικό Λαό. Να τον τρομοκρατησουν. Να του πουν ότι όποιος ζωγραφίζει ήρωες του 1821, είναι νεοναζί και φασίστας και αυτοί οι δημοκράτες.
Δεν θα τους κάνουμε την χάρη. Θα παραμείνουν μια μικρή και ανιστόρητη μειοψηφία των άκρων που δεν εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Θλίβομαι δε για στελέχη της τοπικής Αντιπολίτευσης που συμμετείχαν και παρουσία τους έγιναν όλα αυτά.
Δεν θα καταφέρετε να διχάσετε τον λαό μας.
Οι δυνάμεις της δημιουργίας θα νικήσουν”
Κάνε δική σου, αναγνώστη, την κραυγή. Του καθηγητή Χρήστου Γιανναρά
Ας μην παριστάνουμε τους αφελείς: Όταν οι Τούρκοι μιλάνε για «γαλάζια πατρίδα», απαιτούν να μοιραστούμε μαζί τους το Αιγαίο. Πήραν την άδεια, το 1922, να ξεκληρίσουν τον Ελληνισμό της Μικρασίας, του Πόντου, της Ανατολικής Θράκης – βρωμοδουλειά, προκειμένου να εξαλειφθεί, ανεπίστρεπτα, ο εφιάλτης των Δυτικοευρωπαίων («συμμάχων» του Ελληνισμού!): το χλευαστικώς λεγόμενο «Βυζάντιο».
Πνίγηκε στο αίμα η Ιωνία, παραδόθηκε στον ισλαμικό πρωτογονισμό η μήτρα των ελληνικών καταβολών της ανθρώπινης Φιλοσοφίας, Τέχνης, Θεάτρου, Πολιτικής, για να εξαλειφθεί κάθε ενδεχόμενο ιστορικής επιβίωσης του μισητού στη Δύση αυτοκρατορικού Ελληνισμού. Εξασφάλισαν οι Δυτικοευρωπαίοι την άφιξη και μόνιμη εγκατάσταση των Τούρκων στην ανατολική όχθη του Αιγαίου – αντικρίζουν το Αιγαίο οι Τούρκοι, δεν τους ανήκει. Με τη μακάβρια (για τις ευρωπαϊκές της επιπτώσεις) Συνθήκη της Λωζάννης, τους παραχωρήθηκαν, ως κατευναστικό, η Ιμβρος και η Τένεδος, με την υποχρέωση να αντιπαρέχουν αυτοδιοίκηση στον γηγενή εκεί ελληνικό πληθυσμό. Ανάλογη υποχρέωση είχαν αναλάβει και για την πλήθουσα ελληνική κοινωνία της Κωνσταντινούπολης. Στα χαρτιά.
Οι Τούρκοι δεν ξέρουν να σέβονται διεθνείς συνθήκες, να τηρούν διεθνείς δεσμεύσεις, συμφωνημένο ορθολογισμό συμπεριφοράς. Προέχει πανίσχυρος ο πρωτογονισμός της θρησκευτικής, κατά προέκταση και της πολιτικής ειδωλοποιίας: ο θρησκευτικός και ο πολιτικός ηγέτης είναι τα είδωλα της μάζας. Ο Κεμαλισμός αποδείχθηκε βραχύβια παρένθεση εξευρωπαϊσμού, και η επανάκαμψη (ραγδαία και θριαμβική) της θρησκοληψίας θωράκισε το τουρκικό, ιστορικό «παράδοξο». Ποιο «παράδοξο»; Ακόμα και μια απλοϊκή θρησκεία χωρίς μεταφυσική, όταν σώζει τη νοοτροπία ενός αυτοκρατορικού παρελθόντος, πετυχαίνει να λειτουργεί στη διεθνή σκακιέρα σαν υπερδύναμη. Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται ως αυτονόητο, ας μην το ψάχνει, είναι μάταιο.
Να το ξαναπούμε: Η παρένθεση του Κεμαλισμού έδειξε, πόσο εύθραυστη (άχρηστη) φιοριτούρα ήταν για τους Τούρκους ο «εξευρωπαϊσμός» τους. Τώρα, μπορούν πια να μιλάνε απερίφραστα – όχι με προσχήματα ή εκφοβιστικές απειλές. Είναι γι' αυτούς η ώρα της μεγάλης ευκαιρίας, την ετοίμαζαν χρόνια: Μπορούν πια να προκαλούν ή να εκβιάζουν άνετα τις ΗΠΑ, τις ευρωπαϊκές Δυνάμεις, τη Ρωσία. Κρατάνε εξαρτημένους τους παράγοντες διαμόρφωσης των διεθνών συσχετισμών ισχύος.
Πώς απαντάει η Ελλάδα, πώς αμύνεται; Ο τουρκικός πολεμικός στόλος οργανώνει θεαματικές επιδείξεις υπεροπλίας στην καρδιά του Αιγαίου και στο ελληνικό Κοινοβούλιο η «ηγεσία» της χώρας μαλλιοτραβιέται σε σκυλοκαβγά, για τα ποσοστά της εύνοιας, που κάθε κυβέρνηση χαρίζει στις κτηνωδέστερες εκφάνσεις σεξουαλικών διαστροφών. Ανοίξτε ένα, οποιοδήποτε ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι, για δέκα λεπτά: Θα καταλάβετε, γιατί η ελλαδική κοινωνία έχει μετρημένες τις μέρες της, λειτουργεί σε επίπεδο υπανθρώπων και υποκόσμου, παραιτημένη ακόμα και από το τι σημαίνει «ανθρωπιά του ανθρώπου», αξιοπρέπεια, ευπρέπεια, αυτοσεβασμός. Στη βιτρίνα της.
Δεν είναι δυνατό, ούτε λογικά ούτε ιστορικά – πραγματιστικά εφικτό, να επιβιώσει ένα κράτος, όταν εξαρτά την ύπαρξή του και τη συνέχειά του από τη στήριξη που ελπίζει να του προσφέρουν οι σύμμαχοί του. Και μάλιστα, όταν αυτοί οι «σύμμαχοι» είναι εξίσου (ή και επιδεικτικά εγγύτεροι) σύμμαχοι με τον εχθρό, τον επίβουλο της ιστορικής μας ύπαρξης και συνέχειας. Είναι περίπου κωμικό ή και μικρονοϊκά αφελές, να ελπίζει η σημερινή Ελλάδα ότι θα βρει το δίκιο της (προστασία από την ξέφρενη αρπαχτική αυθαιρεσία των Τούρκων) εκλιπαρώντας για «φιλία» τους επιδεικτικά τουρκόφιλους Γερμανούς ή τις εκάστοτε ηγεσίες του αμερικανικού Πενταγώνου. Και είναι εντελώς παρανοϊκό, να περιμένει η σημερινή Ελλάδα ότι θα βρει το δίκιο της στο «Δικαστήριο της Χάγης», στο «Διεθνές Δικαστήριο για το Δίκαιο της Θάλασσας» ή στο αντίστοιχο για τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα».
«Ελληνες αεί παίδες» – είναι το κουσούρι που μας συνοδεύει σε τρεισήμισι χιλιάδες χρόνια Ιστορίας. Μετράμε και δεν λογαριάζουμε: Μέσα σε μια μόνο γενιά, πόση προδοσία εισπράξαμε οι σημερινοί Ελληνες από «συμμάχους» μας, πόση ανατριχιαστική αδικία. Πιστέψαμε ότι συγκροτούσαμε μαζί τους κοινό μέτωπο του «ελεύθερου κόσμου»: Με χιλιάδες νεκρούς, πολεμήσαμε οι Ελληνες τον ιταλικό φασισμό, τον γερμανικό ναζισμό, τον σταλινικό εφιάλτη – σπείραμε κορμιά ως την Κορέα. Τί κερδίσαμε; Η μισή Κύπρος δεν είναι πια ελληνική ούτε η Βόρεια Ήπειρος. Δεν τολμάμε να οριοθετήσουμε τα χωρικά μας ύδατα στα 12 Ναυτικά Μίλια, όπως δικαιούμαστε. Δεν διαφεντεύουμε, πολλά χρόνια τώρα, ούτε τον Εναέριο Χώρο των 10 Μιλίων, τον αυτονόητο. Τα στρατηγικότερα λιμάνια της χώρας, όλα τα αεροδρόμια, τα τρένα, το οδικό δίκτυο, οι Τράπεζες, η οργάνωση της Αγοράς έχουν παραχωρηθεί (φυσικά, ερήμην της βούλησης των πολιτών) σε δυνάμεις «συμμαχικές» μεν, αλλά στυγνής κατοχής.
Η μεθοδική υπερχρέωση μιας χώρας και η «αυτονόητη» υπαγωγή της σε καθεστώς ασφυκτικής οικονομικής υποτέλειας («επιτροπείας») από διεθνείς τοκογλύφους, έχει αλλάξει ριζικά το νοηματικό και εμπράγματο περιεχόμενο λέξεων όπως: πολίτης, πολιτεία, πολιτική, ελευθερία, δημοκρατία, αυτοδιαχείριση, αξιοπρέπεια, κοινοβούλιο, εκλογές. Τις αποφάσεις για τις τύχες της κρατικής υπόστασης του Ελληνισμού τις παίρνουν, αυτονοήτως, οι δανειστές μας. Το πόσα νησιά του Αιγαίου θα «παραχωρηθούν», κάποια στιγμή, στην Τουρκία, δεν το ξέρουμε – όπως δεν ξέραμε το πού θα σταματούσε στην Κύπρο ο «Αττίλας». Ο «Αττίλας» παγιώθηκε, όχι χάρη στην τουρκική υπεροπλία, αλλά επειδή οι Έλληνες «θέλουμε να γίνουμε Ευρωπαίοι, για να γίνουμε, επιτέλους, άνθρωποι!» (Καραμανλής), ενώ οι Τούρκοι θέλουν, πριν από όλα, την περηφάνια τους να είναι Τούρκοι.
Η πιο γόνιμη «δικαίωση» αυτής της επιφυλλίδας θα ήταν η λαθραία μετατύπωση, ιδιοποίηση, χωρίς άδεια μετάφρασή της. Παρήγορη κλεψία.
ΠΗΓΗ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ, 14 Μαρτίου 2021. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 15.3.2021.
ΚΥΘΗΡΑ ΚΑΤΩ ΛΙΒΑΔΙ 1939
ΣΤΡΑΤΟΣ ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ:
Ψάχνοντας σήμερα στα οικογενειακά άλμπουμ, βρήκα αυτή τη φωτογραφία του 1939. Από πίσω γράφει τα ονόματα των εικονιζόμενων:
Σοφία Καλοκαιρινού
Νικήτας Φιλοσοφώφ
Νικόλαος Φιλοσοφώφ
Πιπίνα Δ. Φιλοσοφώφ
Η φωτογραφία πρέπει να είναι από το σπίτι που διέμενε ο Ρώσος Ναύαρχος Νικόλαος Φιλοσοφώφ στο Κάτω Λιβάδι. Ίσως κάποιος καλύτερος γνώστης να μπορεί να μας διαφωτίσει.
Κ.Υ.ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΒΟΙΩΝ:ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ
Εν' όψει της έναρξης του εμβολιασμού στην περιοχή μας, παρελήφθησαν χθες από τους υπεύθυνους του Κ.Υ.Ν., υπό αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου συντήρησης και μεταφοράς του Ε.Ο.Δ.Υ. και της εταιρείας,
Καθαρά Δευτέρα: Τα έθιμα, η ιστορία και ο συμβολισμός του χαρταετού
Τα κούλουμα από τόπο σε τόπο γιορτάζονται διαφορετικά, με διάφορες εκδηλώσεις, παντού, όμως, επικρατεί κέφι, χορός και τραγούδι
Η Καθαρά Δευτέρα είναι κινητή γιορτή, η οποία εξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Συγκεκριμένα πέφτει κάθε χρόνο στο ξεκίνημα της 7ης εβδομάδας, δηλαδή 48 μέρες πριν το Ορθόδοξο Πάσχα και προφανώς πάντοτε ημέρα Δευτέρα.
Από παλιά, η Καθαρά Δευτέρα πέρασε στη συνείδηση του λαού σαν μέρα καθαρμού. Οι βυζαντινοί την Καθαρά Δευτέρα την ονόμαζαν Απόθεση -Απόδοση και τελούσαν δρώμενα. Τραγουδούσαν σχετικά άσματα, από τα οποία έχουν σωθεί μικρά μέρη μέχρι στις μέρες μας. «Ίδε το έαρ το καλόν πάλιν επανατέλλει, φέρον υγείαν και χαρά και την ευημερίαν».
Τα κούλουμα από τόπο σε τόπο γιορτάζονται διαφορετικά, με διάφορες εκδηλώσεις. Παντού, όμως, επικρατεί κέφι, χορός και τραγούδι.
Τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας
- Ο βλάχικος γάμος της Θήβας, πανάρχαιο έθιμο που πραγματοποιείται παραδοσιακά με το ξύρισμα του γαμπρού και το στόλισμα της νύφης, η οποία στη πραγματικότητα είναι άνδρας.
- Το έθιμο του Αγά –με ρίζες στην Τουρκοκρατία– αναβιώνει στα Μεστά και στους Ολύμπους της Χίου. Ο Αγάς, αυστηρός δικαστής, δικάζει και καταδικάζει με χιούμορ και πειράγματα τους θεατές του εθίμου.
- Στην Αλεξανδρούπολη, ένας κάτοικος μεταμφιέζεται σε Μπέη και περιδιαβαίνει την πόλη μοιράζοντας ευχές για το καλό.
- Στο Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων στην Κάρπαθο ανταλλάσσονται απρεπείς χειρονομίες μεταξύ των θεατών, και γι' αυτό οδηγούνται στο «δικαστήριο» από τους Τζαφιέδες (χωροφύλακες), προς απονομή δικαιοσύνης από τους σεβάσμιους του νησιού.
- Το έθιμο του αλευρομουτζουρώματος συναντάμε στο Γαλαξίδι, με τους καρναβαλιστές να χορεύουν κυκλωτούς χορούς αλευρωμένοι και μουτζουρωμένοι!
- Του Κουτρούλη ο Γάμος στη Μεθώνη –η αναβίωση ενός πραγματικού γάμου που άφησε εποχή κατά τον 14ο αιώνα– συντελείται κάθε Καθαροδευτέρα με έντονη σατυρική διάθεση και πειράγματα για τη νύφη.
- Το έθιμο του Αχυρένιου Γληγοράκη στη Βόνιτσα, όπου ένας αχυρένιος ψαράς δεμένος σε γάιδαρο γυρνάει σε όλο το χωριό για να καταλήξει σε μια φλεγόμενη βάρκα ανοιχτά της θάλασσας.
Η λαγάνα
Η ιστορία της λαγάνας ξεκινάει από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι τις μέρες μας. Ο Αριστοφάνης στις «Εκκλησιάζουσες» λέει «Λαγάνα πέττεται» δηλαδή «Λαγάνες γίνονται». Αλλά και ο Οράτιος στα κείμενά του αναφέρει ότι η λαγάνα είναι «Το γλύκισμα των φτωχών».
Ο χαρταετός
Το όνομα «Χαρταετός» ποικίλει από χώρα σε χώρα. Στη Γερμανία λέγεται ντράχεν που σημαίνει δράκος, στην Ιαπωνία τάκο που σημαίνει χταπόδι, στο Μεξικό παραλότε που σημαίνει πεταλούδα, στην Αγγλία κάιτ που είναι το όνομα ενός πουλιού, και στην Ελλάδα χαρταετός.
Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι υπάρχει μια εκδοχή που αναφέρει ότι ο μηχανικός Αρχύτας (440 – 360 π.Χ.) από την αρχαία ελληνική πόλη του Τάραντα στην Νότια Ιταλία, που ασχολήθηκε με πτήσεις, χρησιμοποίησε τον χαρταετό για τις μελέτες του, όλοι γνωρίζουμε ότι ο χαρταετός ξεκίνησε από την Ανατολική Ασία και συγκεκριμένα από την Κίνα 2.000 χρόνια πριν. Οι Κινέζοι έφτιαχναν χαρταετούς από μπαμπού, μετάξι, χαρτί και τον χρησιμοποιούσαν για να διώξουν τα κακά πνεύματα.
Με το πέρασμα των χρόνων ο χαρταετός έγινε γνωστός στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στο Αφγανιστάν και στην Ευρώπη.
Ο συμβολισμός του πετάγματος του χαρταετού στην ελληνική χριστιανική παράδοση είναι αρκετά συναφής με τον κινεζικό. Συμβολίζει το πέταγμα της ανθρώπινης ψυχής προς τον ουρανό και το Θεό. Μάλιστα οι άνθρωποι παλιότερα πίστευαν ότι όσο πιο ψηλά πετάξει ο χαρταετός τόσο πιο πιθανό ήταν ο Θεός να εισακούσει τις προσευχές τους και να τις πραγματοποιήσει.
ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:ΣΤΟΝ ΟΡΜΟ ΒΑΤΙΚΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΗΣΑΝ ΤΑ (2) Φ/Γ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΗΚΑΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
Αναφορικά με τη σύγκρουση Φ/Γ πλοίων στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά ν. Κυθήρων, πρώτες πρωινές ώρες χθες, γνωρίζεται ότι δύο (02) Ρ/Κ πλοία, ρυμούλκησαν τα επικολλημένα Φ/Γ πλοία “KIVELI”, σημαίας Λιβερίας και ''AFINA I'' σημαίας Μάλτας, μετά το συμβάν σύγκρουσής τους, συνοδεία ακόμα τεσσάρων (04) Ρ/Κ πλοίων, μιας Φ/Γ-λάντζας, ενός αντιρρυπαντικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.