Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Απάντηση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην επιστολή διαμαρτυρίας μας την από 24/02/21 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ Δ.Ι.Σ. ΜΕ 1900 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ Eπανακοινοποίηση

 


ΕΔΩ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Δ.Ι.Σ

Επιστολή διαμαρτυρίας κατά της απόφασης της Δ.Ι.Σ. μέσω της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, υπέρ των εμβολίων, κατά της βλάσφημης χρήσης της μάσκας εντός των ιερών ναών και των κλειστών ναών για το πλήθος των πιστών. Συντάχθηκε, με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Κοινότητας Ορθοδόξων Χριστιανών ”ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ” και την Ορθόδοξη αδελφότητα ”Testimonianza Ortodossa” Ορθόδοξη μαρτυρία. Την επιστολή έχουν υπογράψει 1900 άτομα μέχρι στιγμής. Μεταξύ αυτών ιερείς, μοναχοί, αδελφότητες, γιατροί, νομικοί, νοσηλευτές, σώματα ασφαλείας και απλοί άνθρωποι από όλη τη χώρα. Η συλλογή των ονομάτων συνεχίζεται και θα αποστέλλεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα προς την Δ.Ι.Σ. Ακολουθεί η κεντρική επιστολή. Για την επιστολή μαζί με τα παραρτήματα σε μορφή pdf πατήστε εδώ.
Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται στο email – ihsousxristosnika2@gmail.com αυτό που χρειάζεται να αποστείλετε είναι το ονοματεπώνυμο σας, η ιδιότητα και η πόλη διαμονής σας. 23 Φεβρουαρίου 2021 ΠΡΟΣ ΔΙΑΡΚΗ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Σεβαστοί Αρχιερείς, Ως μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και, ειδικότερα, ως πνευματικά τέκνα της επισκοπικής ευθύνης σας, αισθανόμαστε την ανάγκη να απευθύνουμε σε εσάς, τους εκκλησιαστικούς μας Ποιμένες, τον προβληματισμό, την ανησυχία, την αγωνία, αλλά και την αντίθεσή μας σχετικά με την ευθεία εκ μέρους της Ιεράς Συνόδου προτροπή προς τον πιστό λαό (βλ. απόφαση της Δ.Ι.Σ. από 04/01/2021, απηχώντας πλήρως μια γενικόλογη τοποθέτηση της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής), προκειμένου να αποδεχθούμε στο σώμα μας το (πολυδιαφημιζόμενο από το κράτος και σύσσωμα τα ελληνικά Μ.Μ.Ε. αλλά και τον παγκόσμιο μηχανισμό διαμόρφωσης της κοινής γνώμης) «εμβόλιο» ως πανάκεια, «a priori», άνευ της επιβεβλημένης με αδιάσειστα στοιχεία επιστημονικής τεκμηρίωσης. Εκτός του αμφιλεγόμενου εμβολίου για τον covid-19 (ελλείψει ολοκληρωμένων μελετών και ήδη πολλών αναφερόμενων παρενεργειών ακόμη και θανάτων), ομοίως και οι πρόσφατες αποφάσεις και εγκύκλιοι της Ιεράς Συνόδου, από 13/1/2021 και 16/1/2021, αναφορικά με τους όρους λειτουργίας των Ιερών Ναών, και συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και ιδιαίτερα στη Θεία Λειτουργία μάς δημιουργούν εύλογες ανησυχίες. Αφετέρου επιθυμούμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στο εξίσου σοβαρό θέμα της εφαρμογής περιοριστικών- απαγορευτικών μέτρων προσέλευσης των πιστών, που ως καλώς γνωρίζετε, ταλανίζουν για έναν χρόνο τον πιστό λαό. Για εμάς τους Ελληνορθόδοξους είναι ανεξήγητη, πολύ επώδυνη και πάντως όχι δεκτή στην εκκλησιολογική μας συλλογική συνείδησή η αποδοχή εκ μέρους της Ιεραρχίας των εντολών της Πολιτείας στα του Οίκου μας λειτουργικά, δηλαδή τα «απαγορευτικά» στη σύναξη εντός των ιερών μας ναών. Ειδικότερα: α) τον περιορισμό έως συρρίκνωσης του αριθμού των πιστών από 25 σε 9 μετά σε 4 (με το ανήκουστο σε καιρό ειρήνης φαινόμενο τέλεσης Θ. Λειτουργίας χωρίς πιστούς!), β) την υποχρεωτική μασκοφορία εντός των ναών και τους γενικότερους όρους της συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και τα Μυστήρια με τις ευλογίες του κράτους, όποτε δηλαδή επιτρέπει στην Εκκλησία να είναι ανοιχτοί οι ναοί μας. Πρόκειται, κατά τη γνώμη μας, για έναν πρωτοφανή συμβιβασμό της Εκκλησίας, στον οποίο σύρθηκε η Ιεραρχία. Το παράδοξο αυτό γεγονός μάς προξενεί βαθύτατο προβληματισμό! Πώς είναι δυνατόν, αναρωτιόμαστε με ανείπωτη θλίψη, στο όνομα της λεγομένης «πανδημίας», να γίνονται δυστυχώς, φοβεροί ανιστόρητοι συμβιβασμοί και υποχωρήσεις από πλευράς της διοικούσης Εκκλησίας, εγείροντας σοβαρά θεολογικά ζητήματα πίστεως, τα οποία εδώ και 2000 χρόνια και εν μέσω πολλών σοβαρών πανδημιών ήταν αδιαπραγμάτευτα, θεμελιώδη! Ωσαύτως, η Ιεραρχία συντάχτηκε αναφανδόν «ευλαβικά» με την άποψη μερικών «ειδικών», μερίδα των οποίων εκφράζουν εναλλασσόμενα σενάρια αντιθετικής φρασεολογίας, παραβλέποντας διαφορετικές επιστημονικές τοποθετήσεις με άλλα δεδομένα, επίσης δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά του διεθνούς ιατρικού κόσμου. Μία τέτοια μονόπλευρη θεώρηση είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενη και επιλήψιμη στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι ακόμη και επί Τουρκοκρατίας και Γερμανικής κατοχής δεν καταπατήθηκε τόσο βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα και δεν ακυρώθηκε στην πράξη το δικαίωμα λατρείας. Περαιτέρω, τονίζουμε τη, δυσδιάκριτη ενδεχομένως για πολλούς, σχέση μεταξύ του εμφανέστατου διωγμού κατά της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας και των σχεδίων της «Νέας Τάξης Πραγμάτων», σε συνάρτηση με την επιδιωκόμενη εξαγγελθείσα δια στόματος ηγετών, και αυτής της Ελλάδος, «Παγκόσμιας Διακυβέρνησης». Μας εξέπληξε, επίσης, δυσάρεστα η Δ.Ι.Σ με την παράδοξη έκκλησή της τόσο προς την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως όσο και προς την Ελληνική Κυβέρνηση να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα ο ικανός αριθμός εγκεκριμένων εμβολίων για τους πολίτες!!![i]. Στην από 13/1/2021 απόφασή της αναφέρεται ότι: «..Η Δ.Ι.Σ… παρακολουθεί στενά το ζήτημα των εμβολιασμών, μέσω της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, η οποία με συνεχείς αναφορές της, ενημερώνει το Συνοδικό Σώμα για όλες τις εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό η Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε και κατόπιν διαβεβαίωσε το Χριστεπώνυμο πλήρωμα, ότι κατόπιν γενομένης «έρευνας», τα εμβόλια κατά του COVID-19 που επί του παρόντος χρησιμοποιούνται στην Πατρίδα μας, δεν απαιτούν την χρήση καλλιεργειών εμβρυϊκών κυττάρων για την παραγωγή τους». Ερωτούμε σχετικώς: Η «έρευνα» αυτή, την οποία επικαλείται η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε ποιο έγκριτο μέσον δημοσιεύθηκε ή τελεί υπό δημοσίευση, ώστε να αξιώνει να έχει αντικειμενικό κύρος; Με αφορμή την ανωτέρω ενημέρωση, στη συνέχεια, «η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει, ιδίως προς όσα από τα μέλη της παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα σενάρια απειλής και κινδύνων, στηριζόμενα μονομερώς και ανεξέλεγκτα είτε σε διογκωμένες δημοσιογραφικές πληροφορίες κυρίως από το διαδίκτυο, είτε διακατέχονται από διάφορες προκαταλήψεις, ότι η επιλογή του εμβολιασμού δεν είναι ζήτημα τόσο θεολογικό ή εκκλησιαστικό, αλλά κυρίως ιατρικό-επιστημονικό και αποτελεί ελεύθερη προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου σε επικοινωνία με τον ιατρό του, χωρίς ο εμβολιασμός να συνιστά έκπτωση από την ορθή Πίστη και ζωή. Άλλωστε, ήδη ένας εκ των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος εμβολιάστηκε, εκπροσωπώντας και τον μη δυνάμενο για ιατρικούς λόγους να εμβολιαστεί Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο»[ii]. Περαιτέρω, στην από 16/1/2021 Εγκύκλιο της Δ.Ι.Σ. (αρ. πρωτ. 204/2021) αναφέρεται, μεταξύ άλλων ότι: 3) «Οἱ πιστοί, κατά τήν διάρκεια τῆς παραμονῆς τους στόν Ἱερό Ναό, ὑποχρεοῦνται νά φοροῦν προστατευτικό κάλυμμα προσώπου (υφασμάτινη μάσκα), τήν ὁποία θά ἀφαιροῦν μόνο γιά τήν Θεία Μετάληψη..»[iii]. Οι προαναφερθείσες, υπογραμμισμένες στην παρούσα επιστολή, δηλώσεις της Δ.Ι.Σ, εγείρουν σοβαρά κριτικά επιστημονικά ερωτήματα και μας προξενούν βαθύτατη θλίψη και απογοήτευση για τον υπερβάλλοντα ζήλο με τον οποίον η Δ.Ι.Σ. ασπάζεται ευλαβικά την επιβολή υγειoνομικών μέτρων εντός των Ιερών Ναών και κατά τη συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες, στα Μυστήρια της Εκκλησίας και ειδικότερα στη Θεία Λειτουργία, χωρίς να εφαρμόζεται η αρχή της αναλογικότητας σε σχέση με παρόμοια μέτρα σε άλλους κλειστούς χώρους. Είναι γνωστό ότι σε όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας υφίστανται Ιεροί Ναοί στους οποίους, για δεκαετίες και μέχρι την εμφάνιση της πανδημίας και την επιβολή των μέτρων, οι ασθενείς και οι επισκέπτες των νοσηλευτικών ιδρυμάτων έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται, χωρίς ουδέποτε να τεθεί ζήτημα κινδύνου της υγείας τους. Άλλωστε η θεσμοθέτηση της ίδρυσης Ιερών Ναών στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της χώρας ψηφίστηκε από το Νομοθετικό Σώμα της χώρας. Πράγματι, μέχρι την εμφάνιση της παρούσας πανδημίας, ουδέποτε κάποιο πρόσωπο από τον πολιτικό κόσμο ή την επιστημονική κοινότητα της χώρας ή από τον χώρο του κλήρου και των αρχιερέων, έθεσε ζήτημα απειλής της υγείας από την παρουσία ασθενών – πιστών στον Ιερό Ναό και στα ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας. Το ζήτημα αυτό αναδύθηκε ξαφνικά το 2020 με την εμφάνιση μιας (κατασκευασμένης για πολλούς)[iv] ιώσεως! Όσον αφορά στην τοποθέτηση της Δ.Ι.Σ. στο ζήτημα των εμβολίων, ατυχώς και αστόχως αυτή συνιστά στην ουσία σαφή παρότρυνση στους πιστούς να εμβολιασθούν αφενός με τη διαβεβαίωσή της, ως μη ώφειλε, ότι τα εν λόγω εμβόλια δεν απαιτούν τη χρήση καλλιεργειών εμβρυϊκών κυττάρων και αφετέρου με το παράδειγμα του δημόσιου εμβολιασμού ενός εκ των Αρχιερέων (και διατελέσαντος εκπροσώπου τύπου) της Εκκλησίας της Ελλάδος! Κατά την ταπεινή μας άποψη, ο συγκεκριμένος εμβολιασμός, όπως και άλλοι συναφείς, που δυστυχώς ακολούθησαν, δεν θα έπρεπε να είναι σε κοινή δημόσια θέα με σκοπό τον επηρεασμό-καθοδήγηση του Χριστεπώνυμου πληρώματος της Εκκλησίας προς αυτή την κατεύθυνση, τον εμβολιασμό, προτού ακόμα αποφανθεί ολοκληρωμένα και σαφώς η Συνοδική Επιτροπή Βιοηθικής. Είναι ως γνωστόν αναφαίρετο δικαίωμα καθενός, να κάνει ανεπηρέαστα την επιλογή του ως ελεύθερη ύπαρξη, έχουσα το αυτεξούσιον ως δωρεά από τον Δημιουργό του. Ως προς το μείζον ζήτημα της ασφάλειας των εμβολίων κατά του COVID-19: Με βάση τα προαναφερθέντα, εν κατακλείδι δηλώνουμε μετά λύπης ότι αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς η Δ.Ι.Σ. προέβη σε μια τόσο άωρη βεβιασμένη τοποθέτηση επί των εμβολίων, ενός μείζονος σημασίας για την υγεία των πολιτών ζήτημα, το οποίο, ακριβώς λόγω της σοβαρής επίπτωσής του στην υγεία του ευρύτερου πληθυσμού της χώρας, τελεί ακόμα υπό ιατρική, βιοηθική και όχι μόνον διερεύνηση. Στο πλαίσιο εκτεταμένης έρευνας, προκειμένου να αποτυπώσουμε ολοκληρωμένα και τεκμηριωμένα τους κριτικούς προβληματισμούς μας, ανατρέξαμε, στα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα, αναφορές και εκθέσεις που έχουν δημοσιευθεί από έγκριτους επιστήμονες και φορείς/ οργανισμούς αναφορικά με το εμβόλιο. Τα σχετικά ιατρικά επιστημονικά δεδομένα, τα οποία οδηγούν σε ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα από αυτά που μας παρουσιάζουν οι υπέρμαχοι του εμβολίου, παρουσιάζονται στη συνέχεια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι, με παράθεση των επιστημονικών πηγών, ώστε να είναι δυνατή η διαπίστωση της ορθότητας, συνάφειας και ακρίβειας αυτών. Επιπροσθέτως, το ισχύον νομικό πλαίσιο σε σχέση με τον εμβολιασμό παρουσιάζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ αλλά και τα θεολογικά ζητήματα που ανακύπτουν από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και την υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά τη συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες της Εκκλησίας και τη Θεία Λειτουργία στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω στοιχείων και όλων των διαστάσεων του θέματος θεολογική, ηθική, ιατρική και νομική, εμείς οι υπογράφοντες αυτή την επιστολή Ορθόδοξοι Χριστιανοί βαπτισμένοι εις το όνομα της Αγίας Τριάδος εκφράζουμε τη διαφωνία μας ως προς τις από 4/1/2021, 13/1/2021 και 16/1/2021 αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με τους όρους συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και ιδιαίτερα στη Θεία Λειτουργία, αλλά και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα εμβολιασμού για τον Covid-19 που είναι σε εξέλιξη στη χώρα μας. Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση επανεξέταση του όλου ζητήματος εκ μέρους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος εν Συνόδω, ώστε να εκτιμηθούν όλα τα σχετικά δεδομένα που εμπίπτουν στη δική σας αρμοδιότητα και να αξιολογηθούν ορθώς τα ανωτέρω, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα επιστημονικά, ιατρικά, νομικά και θεολογικά δεδομένα, όπως αυτά εκτίθενται στα Παραρτήματα που ακολουθούν την παρούσα επιστολή. Σας ζητούμε να επανεξετάσετε το θέμα της υποχρεωτικότητας της μάσκας, καθότι η χρήση της μέσα στους ιερούς ναούς μας αποτελεί αλλοίωση της εικόνας του Θεού και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος. Κι επειδή έχει εγερθεί και το θέμα του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας δια της μίας αγίας Λαβίδας, επισημαίνουμε ότι αυτό είναι για όλους εμάς εντελώς αδιαπραγμάτευτο και δεν το συζητάμε! Σεβαστοί Πατέρες και Ποιμενάρχες της Μητέρας μας Εκκλησίας, εμείς τα παιδιά σας βαθυσεβάστως, σας παρακαλούμε να ενσκήψετε και να δείτε με ευμένεια τα ανωτέρω αιτήματά μας και επιπλέον να λάβετε υπ’ όψιν σας τον σοβαρό ηθικό προβληματισμό, που μας διακατέχει ως προς τα ανωτέρω, με γνώμονα πάντα το βέλτιστο ψυχοσωματικό και πνευματικό συμφέρον του λαού μας! Μερικοί μπορεί να μην βλέπουν κανένα ηθικό πρόβλημα, εν τούτοις για πολλούς εξ ημών προκύπτει σοβαρό ηθικό ζήτημα από την αφαίρεση μιας αγέννητης ανθρώπινης ζωής – τον φόνο που συνιστά μια έκτρωση- για να αποτελέσει αυτό περιεχόμενο «ζωής» σε ένα εμβόλιο ή φάρμακο που δημιουργήθηκε με κύτταρα προερχόμενα από τη συλλογή του εμβρυϊκού ιστού. Ακόμα κι αν τα κύτταρα έχουν πολλαπλασιαστεί δεκαετίες πριν στο εργαστήριο, πολύ μετά την άμβλωση, ακόμα και αν κάποιες από τις εταιρείες χρησιμοποίησαν αυτές τις κυτταρικές σειρές μόνο στις δοκιμές, ακόμα και αν υποτεθεί ότι η έκτρωση έγινε για άλλο σκοπό αρχικώς, ωστόσο προφανώς αυτή η γραμμή σύνδεσης παραμένει! Η χρήση τέτοιων κυττάρων για την παραγωγή εμβολίων εγείρει προβλήματα ηθικής τάξης και συνείδησης για όποιον μπορεί να του προσφερθεί αυτό το εμβόλιο και έχει επίγνωση του προορισμού του, που είναι η θέωση και η σωτηρία. Επιπλέον, η δυνατότητα έκφρασης αντίρρησης για λόγους συνείδησης, από εκείνους στους οποίους προσφέρεται ένα εμβόλιο, δημιουργεί ηθικές απαιτήσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τους υπαλλήλους υγειονομικής περίθαλψης, επιστήμονες, δημιουργούς εμβολίων, χρηματοδότες, πολιτικούς και Ιεραρχία, ανεξάρτητα από το αν έχουν ηθική ανησυχία ή όχι. Επιπλέον θα πρέπει να εστιάσουμε στις σοβαρές παρενέργειες και τους θανάτους που έχουν ήδη σημειωθεί, καθιστώντας το εν λόγω εμβόλιο αμφιλεγόμενο και εν τέλει επικίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων. Επομένως θα πρέπει ο καθένας εξ ημών να πράξει κατά συνείδηση, σκεπτόμενος όχι μόνο το σήμερα, όχι μόνο τον εαυτό του, αλλά και τις επόμενες γενιές αναλογιζόμενος την ηθική και πνευματική ευθύνη που φέρει, ενώπιον Θεού και (συν) ανθρώπων. Καλούμε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να διαφοροποιηθεί ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ από τη βατικάνεια εκδοχή αποδοχής των εμβολίων, που χρησιμοποιούν εκτρωμένα έμβρυα, ως προς την ηθική διάσταση του θέματος (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι), και τηρώντας ομολογιακή στάση, να ευθυγραμμιστεί πλήρως με την Ορθόδοξη Παράδοση (στον τρόπο αντιμετώπισης των λοιμών), ορθοτομώντας λόγο Αληθείας και σωτηρίας, όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά δια των Κανόνων της Εκκλησίας.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
Μετά πολλού σεβασμού και βαθειάς εκτίμησης Πανελλήνια Κοινότητα Ορθοδόξων Χριστιανών «ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ»
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος στην έδρα τους
 2. Αρχιεπισκοπή Κρήτης
 3. Αρχιεπισκοπή Κύπρου
 4. Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους
 5. Ιερό Σύνδεσμο Κληρικών Ελλάδος
6. Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων
[i] ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, “ΔΙΣ: “Εκτακτη Συνεδρία της ΔΙΣ”. 4/1/2021,http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=2830&what_sub=d_typou [ii] α. https://www.megatv.com/2020/12/28/koronoios-emvoliastike-o-protos-mitropolitis-naypaktou-ierotheos-ta-emvolia-einai-apotelesmatiki-therapeia/ β. ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΡΟΜΦΑΙΑ, “ΔΙΣ: ”Η επιλογή του εμβολιασμού αποτελεί ελεύθερη προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου”. Γράφτηκε από τον/την Εκ της Ιεράς Συνόδου. 12 & 13/01, https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/41581-dis-i-epilogi-tou-emboliasmou-apotelei-eleutheri-prosopiki-epilogi-tou-kathe-anthropou [iii] ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, “Περί τῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν κατά τό χρονικό διάστημα ἀπό τήν 18η Ἰανουαρίου ἕως καί τήν 25η Ἰανουαρίου ἐ.ἔ.»”. 16/1/2021,http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/egyklioi.asp?id=2849&what_sub=egyklioi [iv] «Το εμβόλιο του Κορωνοϊού – Μια άλλη γνώμη Νομπελίστα ιατρού που ανακάλυψε τον HIV» https://www.youtube.com/watch?v=afi3LQ1e6Hw, 13-12-2020. Πανεπιστήμιο του Αμβούργου: Ενδείξεις ότι ο κορωνοϊός διέρρευσε από εργαστήριο της Γουχάν, https://www.naftemporiki.gr/story/1694602/panepistimio-tou-ambourgou-endeikseis-oti-o-koronoios-dierreuse-apo-ergastirio-tis-gouxan, 19-02-2020. https://wra9.blogspot.com/2021/03/1866.html 1. https://choratouaxoritou.gr/?p=125270 2. https://wra9.blogspot.com/2021/03/1866.html 3. http://trelogiannis.blogspot.com/2021/03/1900.html?m=1 4. http://hristospanagia3.blogspot.com/2021/03/1900.html?m=1 5. https://koukfamily.blogspot.com/2021/03/1866.html 6. https://agiatriasskepeimas.blogspot.com/2021/03/1900.html
triklopodia.gr

Κύθηρα: Εγκατάσταση αιολικών μέσα στον παραδοσιακό οικισμό!

Την υποβάθμιση του παραδοσιακού οικισμού και του διπλανού αρχαιολογικού χώρου καταγγέλλουν κάτοικοι και φορείς των Κυθήρων

Ενσταση στη ΡΑΕ κατέθεσαν κάτοικοι των Κυθήρων και πλήθος συλλόγων, ο Δήμος και η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων ισχυριζόμενοι ότι πραγματοποιείται παραβίαση των περιοχών αποκλεισμού και ζωνών ασυμβατότητας του υφιστάμενου Χωροταξικού Πλαισίου καθώς εγκαθίστανται αιολικό πάρκο μέσα στον παραδοσιακό οικισμό και δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο.

Ωστόσο, όλες οι προσφυγές απορρίφθηκαν διότι η ΡΑΕ, από το 2010, έχει αποφανθεί ότι τα στοιχεία που της παρείχαν τα αρμόδια υπουργεία είναι ελλιπή και περιμένει τους γεωπληροφοριακούς χάρτες τους οποίους προκήρυξε στις 12.2.2021.

Το θέμα όμως έφτασε στην Βουλή από τον βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη ο οποίος στην ερώτησή του προς τον αρμόδιο υφυπουργό Νίκο Ταγαρά, τόνισε ότι η εγκατάσταση των αιολικών γίνεται δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο της καστροπολιτείας της Παλαιόχωρας Κυθήρων, του παραδοσιακού οικισμού του Μυλοποτάμου και των οικισμών Κουσουνάρι, Λαζαριάνικα και Ρίζες.

Ο υφυπουργός ανέφερε πως η τροποποίηση αυτού του ειδικού χωροταξικού πλαισίου για τις ΑΠΕ, στόχο έχει «να είναι ακόμη πιο αυστηρό και πιο συγκεκριμένο το πλαίσιο, θέτοντας προτεραιότητες σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη αιολικών πάρκων σε όλη την Ελλάδα».

Υπογράμμισε την συμβολή των ΑΠΕ στη συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην πατρίδα μας, λέγοντας πως «όλα αυτά προσαρμόζονται και στο εθνικό σχέδιο για την ενέργεια, το κλίμα, αλλά και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος». Επιδιώκουμε, ανέφερε «όλα αυτά να μπουν σε τάξη». Για τις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες σε προστατευόμενες περιοχές, είπε ότι «οι χρήσεις που θα οριστούν θα κατισχύουν όλων των άλλων χρήσεων από όλους τους άλλους σχεδιασμούς. Είναι κρίσιμη αυτή η παράμετρος. Και σε έναν χρόνο, έτσι είναι το χρονοδιάγραμμα, θα έχουν ολοκληρωθεί με Προεδρικό Διάταγμα προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια δικαίου».

Απαντώντας στον βουλευτή του ΜέΡΑ 25 σχετικά με βεβαιώσεις παραγωγής που έχουν εκδοθεί από την ΡΑΕ, ο υφυπουργός είπε πως αυτές «δεν σημαίνουν κατ’ ανάγκην ότι στο τέλος θα δοθεί έγκριση για άδεια κατασκευής και λειτουργίας ενός αιολικού πάρκου». Η έγκριση δίνεται από την διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, η οποία τελικά κρίνει το εάν πληρούνται τα κριτήρια του νόμου και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Αν δεν πληρούνται, δεν θα δοθεί απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, και δεν θα προχωρήσει η επένδυση. Για δε τους αρχαιολογικούς χώρους, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αναφέρει για πλήρη απαγόρευση στη Ζώνη Α΄ των αρχαιολογικών χώρων, όπως υπάρχει και μια σειρά από άλλους περιορισμούς, όπως οι αποστάσεις από όρια οικισμών, από δρόμους, από ευαίσθητους χώρους.

anagnostis.org

Ναύπλιο: Τεράστιο καλαμάρι ξεβράστηκε σε παραλία (βίντεο)

 


Ένα μεγάλο καλαμάρι εντοπίσθηκε νεκρό στην παραλία Καραθώνας στο Ναύπλιο, την Δευτέρα 30 Μαρτίου.

Το μαλάκιο μήκους ενός μέτρου περίπου εντοπίσθηκε από περιπατητή στην άκρη της θάλασσας. Όπως έχουν αναφέρει επιστήμονες και κατά το παρελθόν σε παρόμοια περιστατικά, για πολλά είδη κεφαλοπόδων (καλαμάρια, θράψαλα, σουπιές, χταπόδια, μοσχιοί) φαίνεται ότι τα ώριμα θηλυκά άτομα εξασθενούν σημαντικά κατά το τελευταίο στάδιο της αναπαραγωγής τους, με αποτέλεσμα να παρασύρονται από τα ρεύματα προς την ακτή.

Το καλαμάρι και το θράψαλο είναι δύο είδη που ανήκουν στην οικογένεια των κεφαλόποδων μαλακίων, τα οποία συναντάμε συχνά στις ελληνικές θάλασσες και αναμφισβήτητα αποτελούν υψηλού βαθμού και προτεραιότητας αλιευτικούς στόχους, τόσο για τους επαγγελματίες, όσο και για τους παράκτιους ψαράδες.

Το μήκος του καλαμαριού αγγίζει τα 60 εκατοστά και το βάρος του τα 2 κιλά, αν και υπάρχουν αναφορές για μεγαλύτερα μεγέθη στις ελληνικές θάλασσες. Το μήκος του θράψαλου μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει το 1 μέτρο και το βάρος του τα 10 κιλά.

Τόσο το καλαμάρι όσο και το θράψαλο φέρουν στο σώμα τους χρωμοφόρα κύτταρα, που τους επιτρέπουν να μεταβάλλουν το χρώμα τους ανάλογα με το περιβάλλον και τις διαθέσεις τους. Κατά κανόνα το σώμα του καλαμαριού είναι ροζ – ελαφρώς κόκκινο-καστανό, ενώ του θραψάλου σκούρο καφέ – σκούρο ερυθρό. Μετά το θάνατό τους και τα δύο είδη χάνουν τον ομολογουμένως ενυπωσιακό χρωματισμό τους και παίρνουν χρώμα λευκωπό διάφανο το καλαμάρι και θαμπό λευκό – περλέ με κόκκινα – καφε διάσπαρτα ανισομεγέθη στίγματα το θράψαλο.Ως αποτέλεσμα αυτού, το σώμα του καλαμαριού μετά το θάνατό του γίνεται σχεδόν διάφανο, ενώ του θράψαλου όχι.

Τόσο το καλαμάρι όσο και το θράψαλο φέρουν στο εμπρόσθιο άκρο του κεφαλιού τους και περιμετρικά του ραμφοειδούς στόματός τους δέκα πλοκάμια με βεντούζες, τα οποία χρησιμεύουν στη σύλληψη της τροφής τους. Η διαφορά συνίσταται στο ότι το καλαμάρι φέρει οκτώ ισομεγέθη πλοκάμια, ενώ τα δύο κεντρικά (συνολικός αριθμός πλοκαμιών δέκα) είναι κατά πολύ επιμηκέστερα (έως και τρεις φορές) των υπολοίπων οκτώ και είναι αυτά με τα οποία το καλαμάρι συλλαμβάνει σε πρώτο χρόνο τη λεία του.


Αντιθέτως, το θράψαλο φέρει δέκα ισομεγέθη μεταξύ τους πλοκάμια. Οι βεντούζες που βρίσκονται στην εσωτερική πλευρά των πλοκαμιών του καλαμαριού είναι στρογγυλές, με λείο, κρατηροειδές εσωτερικό, ώστε να προσκολλώνται στα εκάστοτε θηράματά του, ενώ οι βεντούζες του θραψάλου, στρογγυλού επίσης σχήματος, φέρουν στο κρατηροειδές εσωτερικό τους περιμετρικά διπλής σειράς οστέϊνες τριγωνικού σχηματος πλάκες, οι οποίες, μελετώντας τις από κοντά, δίνουν την εικόνα ιδιαίτερα κοφτερών μικρών δοντιών που βοηθούν στη σύλληψη και συγκράτηση των θηραμάτων του


Το σώμα του καλαμαριού είναι λεπτό και επιμήκες και φέρει ρομβοειδούς σχήματος πτερύγια στην κάτω πλευρά του. Τα πτερύγιά του ξεκινούν από το κατώτατο άκρο του σώματός του και εκτείνονται στο μεγαλύτερο τμήμα αυτού, καταλαμβάνοντας σχεδόν τα 2/3 του μήκους του.Το σώμα του θράψαλου είναι πιο πεπλατυσμένο και όχι τόσο επιμήκες, τηρουμένων σαφώς των αναλογιών βάρους, και φέρει τριγωνικά μικρά πεπλατυσμένα πτερύγια στο κατώτερο άκρο (ουρά) του σώματός του. Η ουρά ίσως είναι για τους ψαράδες και μη, η πιο χαρακτηριστική διαφορά των δύο ειδών.

Διπλό «μαύρο» ρεκόρ - 4.340 νέες μολύνσεις, 741 διασωληνωμένοι και 72 θάνατοι



Κρούσματα σήμερα: Πώς εξελίσσεται η πανδημία του κορονοϊού στη χώρα μας σήμερα Τρίτη (30/03), σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις από τον ΕΟΔΥ.

ΚΥΘΗΡΑ:ΤΟ ΕΠΤΑΤΟΞΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ(ΦΩΤΟ)

Κατασκευάστηκε την εποχή της Αγγλοκρατίας στο νησί 1823 και έχει επτά τόξα.Γεφυρώνει τον Ποταμό στην είσοδο του ομώνυμου χωριού.

Ύψος Τόξου:
7,00 μ. (μεγάλο τόξο)
Μήκος Καταστρώματος:
60,00 μ.
Πλάτος Καταστρώματος:
6,80 μ.

ΦΩΤΟ Γιώτα Πολίτη με πληροφορίες από http://petrinagefiria.com











Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας για τις χυδαιότητες του κ. Πολάκη στη Βουλή



Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, για τις χυδαιότητες του κ. Πολάκη στη Βουλή, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

 
«Ο κ. Τσίπρας επέλεξε σήμερα να στείλει στη Βουλή το “δεύτερο εγώ του” για να συκοφαντήσει και να δυναμιτίσει τη συζήτηση, ώστε να μην ακούσει κανείς την αλήθεια για το ρόλο του κ. Παππά σε αυτή τη τόσο σημαντική υπόθεση που μέσω της Δικαιοσύνης ήρθε στη Βουλή.

Ο κ. Πολάκης ξεπέρασε σε χυδαιότητα ακόμη και τον γνωστό εαυτό του. Σε ένα εμφυλιοπολεμικό παραλήρημα μίσους παρουσίασε την ιστορική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας ως το κόμμα των μαυραγοριτών και των δωσίλογων. Οι χυδαιότητες Πολάκη μόνο ντροπή αποτελούν για το Κοινοβούλιο.
 
Αν ο κ. Τσίπρας δεν αποκηρύξει δημόσια τα όσα εκστόμισε σήμερα ο συνεργάτης του, θα επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά ότι ο κ. Πολάκης είναι το πραγματικό πρόσωπό του. Ότι λέει όσα δεν θέλει να εκστομίσει ο ίδιος κι ότι είναι ένας Πολάκης χωρίς μουστάκι. 
 
Ό,τι και να κάνουν στον ΣΥΡΙΖΑ, για ένα πράγμα να είναι βέβαιοι. Η δυσώδης αυτή υπόθεση θα ερευνηθεί μέχρι το τέλος».

Κατεβάστε το δελτίο τύπου εδώ.

Γιάννης Πλακιωτάκης: Η Ελλάδα δεν δέχεται υποδείξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα από χώρες που συστηματικά τα παραβιάζουν

Η Ελλάδα, δεν δέχεται υποδείξεις περί ανθρωπισμού και περί της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων από χώρες που τα παραβιάζουν, καταστρατηγώντας διεθνείς συμβάσεις για εσωτερική κατανάλωση και έπειτα ζητούν βοήθεια από την Ευρώπη για να διαχειριστούν τα μεταναστευτικά κύματα που οι ίδιες συνέβαλλαν να δημιουργηθούν», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στη συνάντηση του με την Επίτροπό Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κυρία Ylva Johansson.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ξεκαθάρισε ότι «με αφορμή ανυπόστατες καταγγελίες έχει ήδη κινήσει τη διαδικασία επικαιροποίησης του εσωτερικού μηχανισμού, προκειμένου να διερευνάται πλήρως κάθε περιστατικό και να δοθεί τέλος στις προπαγανδιστικές προσπάθειες σπίλωσης της ελληνική τιτάνιας προσπάθειας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αναλάβει όλες τις αναγκαίες ενέργειες, ώστε να αποτύχει η προσπάθεια χειραγώγησης της διεθνούς κοινής γνώμης, που εκπορεύεται από συγκεκριμένα κέντρα και ομάδες συμφερόντων».

Η συνάντηση, στην οποία συμμετείχε και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης, πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα.

Ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ακόμα ότι «Η στοχευμένη ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών του ανατολικού Αιγαίου σε προσωπικό και επιχειρησιακά μέσα και η συνεργασία με την Frontex, συνέβαλαν καθοριστικά στην μείωση κατά 85% των μεταναστευτικών ροών προς την Ελλάδα το 2020, ενώ πρόσθεσε ότι «ένα χρόνο τώρα σε 800 και πλέον περιστατικά που διαχειρίστηκε το Λιμενικό Σώμα, δεν υπήρξε ούτε μια ανθρώπινη απώλεια».

Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης απευθυνόμενος στην Επίτροπο, τόνισε ότι «η ενισχυμένη επιτήρηση για την προστασία των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών συνόρων απαιτεί επείγουσα χρηματοδότηση με 15,8 εκατομμύρια ευρώ. Θέλω να λάβετε υπόψη ότι οι επιχειρήσεις στη θάλασσα είναι ένα ιδιαίτερα ακριβό “εγχείρημα” και ο κατάλληλος εξοπλισμός είναι δυσανάλογα ακριβότερος».

Η κυρία Johansson ζήτησε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συνεργασία της Ελληνικής και της Τουρκικής Ακτοφυλακής, εξήγησε το πώς έχουν διαμορφωθεί τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την επόμενη χρονική περίοδο και σημείωσε ότι η κοινή διακήρυξη Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας παραμένει ισχυρή, επομένως θα πρέπει η Τουρκία να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που προκύπτουν. Εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι το Λιμενικό Σώμα αναπτύσσει και επικαιροποιεί τις διαδικασίες για τη διερεύνηση των καταγγελλόμενων περιστατικών περί επαναπροωθήσεων, ενώ αναγνώρισε ότι προστασία των θαλασσίων συνόρων είναι μία δύσκολη επιχειρησιακά υπόθεση, για την οποία σε ελάχιστο χρόνο πρέπει να παρθούν δύσκολες αποφάσεις. Παράλληλα, ενδιαφέρθηκε για το θέμα της διακίνησης ναρκωτικών μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας. Κατέληξε λέγοντας ότι θα πρέπει να το θέμα της προστασίας των θαλασσίων συνόρων να γίνει Ευρωπαϊκό και όλοι οι φορείς να συμβάλουν σε αυτόν τον τομέα.




Κωνσταντίνος Βαρδαλάχος (1755-1831Δάσκολος το Γένους γεννήθηκε στα Κύθηρα και καταγόταν από την Χίο.

 

Από τους πιο σεμνούς και πιο φωτισμένους δάσκαλους τού Γένους, οπαδός τού Κοραή και φίλος τού Καποδίστρια, με φωτεινές και προοδευτικές ιδέες, επαναστατικές θα λέγαμε, για την εποχή του. Γεννήθηκε στα Κύθηρα, αλλά καταγόταν από τη Χίο. Έμαθε τα πρώτα γράμματα στην Κέρκυρα κι’ ύστερα πλούτισε τις γνώσεις του σπουδάζοντας στο εξωτερικό, όπου αργότερα και δίδαξε στις μεγάλες παροικίες τού Ελληνισμού. Για χρόνια ήταν μόνιμα εγκατεστημένος στο Κάιρο, αλλά όταν η Ελλάδα ελευθερώθηκε κι ο φίλος του Καποδίστριας ήρθε σαν κυβερνήτης, ο Βαρδαλάχος αποφάσισε να περάσει «τας εσχάτας ημέρας τής ζωής του», όπως είπε, στον «αέρα τής Ελευθέρας Ελλάδος». Ταξιδεύοντας, όμως, από τη Σύρο στην Αίγινα βούλιαξε το καΐκι του και πνίγηκε. Άφησε πολύτομο και πολύτιμο έργο. Ανάμεσα στα βιβλία του ξεχωρίζουμε τ’ ακόλουθα: «Επιτομή τής Ερμογένους Ρητορικής» (Βιέννη, 1810), «Ρητορική Τέχνη» (Βιέννη 1815), «Η Γραμματική τής Ελληνικής Ομιλουμένης» (Οδησσός, 1829), «Μαθήματα εκ των Αισωπείων Μύθων» (Οδησσός, 1830). Πολύτιμη είν’ ακόμη κι η προσφορά τού Βαρδαλάχου στις μεταφράσεις αρχαίων κειμένων. Έτσι, μετέφρασε τους Διαλόγους τού Λουκιανού, την Κύρου Παιδεία και Ανάβαση, κι έγραψε παράλληλα πλήθος σχολικά βιβλία που τόσο ανάγκη τα είχε τότε το Γένος.

Σφαγή της Χίου: Σαν σήμερα οι φρικαλεότητες των Οθωμανών κατά των εξεγερμένων Ελλήνων


115.000 άνθρωποι χάθηκαν, δολοφονήθηκαν, ξεριζώθηκαν… Άνδρες, γυναίκες, παιδιά.

Το αίμα έτρεχε ποτάμι, μέχρι τη θάλασσα. Το γαλάζιο του νερού βάφτηκε κόκκινο. Ουρλιαχτά, θάνατος, απόγνωση. Καμμένη γη. Χωριά ολόκληρα πυρπολήθηκαν. Μητέρες μέσα στους καπνούς ψάχνουν να βρουν τα παιδιά τους. Τα πρόσωπα τους μαύρα από τις στάχτες. Βλέμμα θολό. Το βλέμμα της τρέλας. Που να κρυφτούν; Δεν ξέρουν.
Τούρκοι παντού. Αγρίμια. Δολοφονούν, βιάζουν. Κατακόκκινοι βαμμένοι από το αίμα των αθώων θυμάτων τους συνεχίζουν να σκοτώνουν όποιον βρουν στο διάβα τους. Η Χίος πεθαίνει…30 Μαρτίου 1822

Τι συνέβη όμως και φτάσαμε σε αυτή τη σφαγή; Το δολοφονικό χέρι του Τούρκου θα μπορούσε να κοπεί, πριν καν βγάλει το γιαταγάνι; Ας δούμε τα γεγονότα που προηγήθηκαν και οδήγησαν σε μια από τις μαζικότερες σφαγές της ιστορίας του ανθρώπινου γένους.
Η Χίος ήταν πάντα ένα νησί που ευημερούσε, τόσο οικονομικά όσο και πολιτισμικά. Οι Χιώτες μια πάστα ανθρώπου που έχει στο αίμα του την αλμύρα της θάλασσας, διακρίνονταν πάντα για τη ναυτοσύνη τους. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί Λεβέντες* στα πλοία των Οθωμανών ήταν Χιώτες. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι οι Χιώτες σε ελληνικά ή σε Οθωμανικά πλοία κυριαρχούσαν από τη Μαύρη θάλασσα μέχρι τις ακτές της Αφρικής. Το ευλογημένο νησί της Χίου είχε όμως και άλλο ένα “ατού”. Τα μαστιχόδεντρα. Το δέντρο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και τους καρπούς του οποίου, λάτρεψαν όλοι οι Σουλτάνοι.

Στις αρχές του 1800 η ευημερούσα Χίος αριθμούσε 120.100 ψυχές εκ των οποίων οι 117.000, ήταν Έλληνες, οι 3.000 Τούρκοι και οι 100 Εβραίοι. Το εμπόριο μαστίχας ανθούσε, το εμπόριο με τα παράλια της Μικρασίας ήταν στο ζενίθ του και οι Χιώτες μπορεί να ζούσαν μια σχετικά ελεύθερη καλή και άνετη ζωή, αλλά ποτέ δεν ξέχασαν ότι ήταν Έλληνες. Ο Σουλτάνος Μαχμούτ ο Β, τους είχε δώσει άτυπα μια σχετική αυτονομία αφού ποτέ δεν του δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα.
Η σπίθα της επανάστασης στην Ελλάδα δεν άφησε τους Χιώτες τυπικά αδιάφορους αλλά στο νησί επικρατούσε ηρεμία. Ακόμη και όταν ο Τομπάζης πήγε να τους ξεσηκώσει, τον Απρίλη του 1821, δεν έγινε τίποτε. Κάποια χιλιόμετρα βορειότερα ο Σουλτάνος έβλεπε την επανάσταση να φουντώνει στην Ελλάδα, αλλά τα αγαπημένα του παιδιά οι Χιώτες να μην ακολουθούν. Ο Μαχμούτ ο Δεύτερος συνέχιζε στα ανάκτορα του Τοπ Καπί να πίνει τα χιώτικα με γεύση μαστίχας σερμπέτια του, ικανοποιημένος.

Όμως σχεδόν ένα χρόνο μετά στις αρχές του Μάρτη του 1822, ο Σάμιος Λυκούργος Λογοθέτης, αποβιβάζεται στη Χίο με 1500 άνδρες και μαζί με τον Χιώτη Αντώνη Μπουρνιά ξεσηκώνουν το λαό. Οι διαφωνίες ανάμεσα στους κατοίκους του νησιού είναι έντονες. Τελικά η σπίθα ανάβει και οι 3.000 Τούρκοι μαζί με τη φρουρά του νησιού οχυρώνονται στο κάστρο. Όμως για άλλη μια φορά η προχειρότητα στην κατάστρωση ενός σχεδίου αλλά και οι έριδες για την αρχηγεία, προδίδουν τους Έλληνες. Οι Τούρκοι ταμπουρωμένοι δεν παραδίδονται ενώ τα μαντάτα της εξέγερσης φτάνουν μέχρι το Τοπ Καπί.

Ο Σουλτάνος γίνεται έξαλλος. Θεωρεί ότι οι Χιώτες που τόσα “προνόμια και αυτονομία” τους προσέφερε, τον πρόδωσαν. Όμως αυτό που τον έκανε έξαλλο ήταν φυσικά άλλο. Εάν επικρατούσε η επανάσταση στο νησί, θα έχανε σημαντικότατους οικονομικούς πόρους, αφού τα μαστιχόδεντρα και ο φόρος που έπαιρνε από αυτά, πλέον δεν θα του άνηκαν.
Διατάζει τον έμπιστο ναύαρχο του Καρά Αλή να καταπνίξει την επανάσταση. Στις 30 Μαρτίου του 1822 και μετά από έντονο κανονιοβολισμό, ο Μαύρος-Αλής αποβίβασε στην ακτή 7.000 άνδρες και με τη συνδρομή της τουρκικής φρουράς κατέστειλε εύκολα και σύντομα την εξέγερση, εκμεταλλευόμενος τον κακό σχεδιασμό της και τις έριδες (όπως είπαμε) για την αρχηγία μεταξύ Μπουρνιά και Λογοθέτη. Οι δύο τους υποχώρησαν στο εσωτερικό του νησιού φωνάζοντας: “ο σώζων εαυτό σωθήτω”
Από εκεί και μετά ξεκίνησε η σφαγή. Ο θάνατος χόρευε για μήνες πάνω από τη Χίο: 42.000 άνθρωποι σφαγιάστηκαν, 23.000 διέφυγαν στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και 50.000 έγιναν σκλάβοι. Υπολογίζεται ότι γλύτωσαν και παρέμειναν στο νησί 1500-2000 άνθρωποι.
Η νέμεσις για τον Καρά- Αλή θα έρθει τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου του 1822, όταν ο Κανάρης θα πυρπολήσει και θα ανατινάξει την Ναυαρχίδα του στόλου του και ο ίδιος ο Καρά Αλής θα πάει να συναντήσει τα αθώα θύματα του στον κάτω κόσμο.

Η σφαγή των χιλιάδων αθώων της Χίου προκάλεσε αποτροπιασμό και αηδία στην Ευρώπη. Η κοινή γνώμη ξεσηκώθηκε και οι τάξεις των φιλελλήνων πύκνωσαν. Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν τις φρικιαστικές σκηνές στις εφημερίδες, ζωγράφοι (Ντελακρουά) τις απεικόνισαν και ποιητές (Ουγκώ, Χέμανς, Πιέρποντ, Χιλ, Σιγκούρνεϊ) έψαλλαν τη θλιβερά καταστροφή. Πολλοί έκαναν λόγο για το ασυμβίβαστο της τουρκικής φυλής με τον ανθρωπισμό, ενώ άλλοι τόνισαν την αδυναμία συνύπαρξης Χριστιανών και Μουσουλμάνων.
*Λεβέντης σημαίνει στα Τούρκικα ότι και στη γλώσσα μας: Ο ατρόμητος, το παλικάρι. Λεβέντης ήταν όποιος υπηρετούσε στο οθωμανικό ναυτικό και είχε ένα μόνο καθήκον. Να κάνει τα ρεσάλτα στα άλλα πλοία. Στις ναυμαχίες τα πλοία πλεύριζαν το ένα το άλλο και πετούσαν γάντζους δεμένους με σχοινιά. Οι Λεβέντες ήταν οι πρώτοι που ορμούσαν στο αντίπαλο πλοίο για να το καταλάβουν. Οι πρώτοι που πρότασσαν τα κορμιά τους. Πολεμούσαν σαν σκυλιά και εξολόθρευαν τους εχθρούς.


iellada.gr

Νίκος Μπελογιάννης: Σαν σήμερα εκτελέστηκε ο Ανθρωπος με το Γαρύφαλλο

 


Ηταν 30 Μαρτίου του 1952. Το ρολόι έδειχνε 4.12 τα ξημερώματα όταν ο Νίκος Μπελογιάννης, με τρεις ακόμη συντρόφους του, έπεφταν νεκροί από τις ριπές στο εκτελεστικό απόσπασμα.

Είχε προηγηθεί η συγκλονιστική δίκη, που έμεινε στην ιστορία ως «υπόθεση Μπελογιάννη». Το ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕ και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης κατά των Γερμανών καταδικάστηκε και εκτελέστηκε με την κατηγορία της κατασκοπείας.

Ο θάνατός του έλαβε μεγάλη δημοσιότητα, προκαλώντας διεθνείς αντιδράσεις, σε μια εποχή που η Ελλάδα βρισκόταν στη δίνη των μετεμφυλιακών αντικομμουνιστικών διώξεων.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ//EUROKINISSI
Ο Νίκος Μπελογιάννης έμεινε γνωστός ως «Ο Ανθρωπος με το Γαρύφαλλο», χάρη στο ομώνυμο ποίημα, που έγραψε προς τιμήν του ο μεγάλος Γιάννης Ρίτσος. Κατά την διάρκεια της δίκης του κρατούσε πάντα ένα γαρύφαλλο. Με το λουλούδι ανά χείρας άκουσε και τον πρόεδρο του στρατοδικείου να του ανακοινώνει, την 1η Μαρτίου του 1952, ότι μαζί με επτά συντρόφους του (Δημήτρης Μπάτσης, Ηλίας Αργυριάδης, Νίκος Καλούμενος, Τάκης Λαζαρίδης, Χαρίλαος Τουλιάτος, Μιλτιάδης Μπισμπιάνος και Έλλη Ιωαννίδου) καταδικάζεται σε θάνατο.

«Εμείς αγαπάμε την Ελλάδα και το λαό της περισσότερο από εκείνους που μας κατηγορούν. Το αποδείξαμε τότε που η λευτεριά, η ανεξαρτησία και η εδαφική ακεραιότητα βρίσκονταν σε κίνδυνο. Παλεύουμε για να ξημερώσουν και για την πατρίδα μας καλύτερες μέρες, χωρίς πείνα και πόλεμο. Κι αν χρειαστεί θυσιάζουμε γι’ αυτό και τη ζωή μας» είχε πει νωρίτερα ο ίδιος ενώπιον των δικαστών του.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ//EUROKINISSI

Ο ίδιος πέρασε για πάντα στην Ιστορία. Το όνομά του δεν ξεχάστηκε. 67 χρόνια μετά την εκτέλεσή του ακόμη μνημονεύεται. Δρόμοι και οικισμοί σε χώρες της ανατολικής Ευρώπης έχουν πάρει το όνομά του, όπως το χωριό Μπελογιάννης στην Ουγγαρία.

«Πόσο μικρή είναι τούτη η λευτεριά μπροστά στην άγρια λευτεριά, να βγάζεις την καρδιά σου σα γαρύφαλλο απ′ τον κόρφο σου, για να μοσκοβολάν τα σύμπαντα θυσία και ειρήνη. Καλημέρα ανθρώποι μου. Καλημέρα ήλιε. Καλημέρα Μπελογιάννη» ήταν οι συγκλονιστικοί στίχοι του Γιάννη Ρίτσου για τον σπουδαίο αγωνιστή.

Η ζωή του μέχρι το θάνατο

Ο Νίκος Μπελογιάννης γεννήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου του 1915 στην Αμαλιάδα. Από μαθητής του Γυμνασίου βρέθηκε στο δημοκρατικό κίνημα. Σπούδασε νομικά, αλλά δεν τέλειωσε τις σπουδές του, διότι αποβλήθηκε από το Πανεπιστήμιο με απόφαση της Συγκλήτου για τη δράση του «εναντίον της κοσμογονίας του Κονδύλη».

Εγινε μέλος του ΚΚΕ το 1934. Από τότε, πέρασε από πολλές δοκιμασίες. Φυλακές, εξορίες, βασανιστήρια στην Ασφάλεια Πατρών, τρομοκρατία στα ιταλικά στρατόπεδα. Στα χρόνια της ναζιστικής κατοχής ήταν καπετάνιος μεραρχίας του ΕΛΑΣ στην Πελοπόννησο και μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ. Στον εμφύλιο, ο Νίκος Μπελογιάννης ήταν πολιτικός επίτροπος μεραρχίας του Δημοκρατικού Στρατού. Παράλληλα με την καθοδηγητική του δουλειά, έγραψε άρθρα και μελέτες που αφορούσαν στην ελληνική ιστορία και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ//EUROKINISSI

Περίπου ένα χρόνο μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου, ο Νίκος Μπελογιάννης και 93 ακόμη σύντροφοί του -μεταξύ των οποίων ο δημοσιογράφος Στάθης Δρομάζος, ο Στέργιος Γραμμένος και η Ελλη Ιωαννίδου- συλλαμβάνονται και στις 22 Οκτωβρίου 1951 οδηγούνται σε δίκη. Κατηγορούνται για απόπειρα ανασυγκρότησης του Κομουνιστικού Κόμματος Ελλάδος (ΚΚΕ), το οποίο - βάση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947- θεωρείται παράνομο, προδοτικό και ξενοκίνητο κόμμα, που δρα ενάντια στην εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας.

Στις 15 Νοεμβρίου ο πρόεδρος του έκτακτου στρατοδικείου Αντισυνταγματάρχης Ανδρέας Σταυρόπουλος ανακοινώνει την ετυμηγορία, πλαισιωμένος από τους στρατοδίκες Γεώργιο Παπαδόπουλο (τον μετέπειτα δικτάτορα), Ν. Κομιάνο, Γ. Κοράκη, και Θ. Κυριακόπουλο. Ο Νίκος Μπελογιάννης είναι μεταξύ των καταδικασθέντων σε θάνατο. Η απόφαση προκαλεί διεθνή κατακραυγή, ενώ στο εσωτερικό της χώρας το πολιτικό κλίμα φορτίζεται και πάλι επικίνδυνα.

Τρεις μήνες μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1952, η δίκη επαναλαμβάνεται. Δεσπόζουσα μορφή, ο 37χρονος Μπελογιάννης, ο οποίος παρακολουθεί την όλη διαδικασία μ′ ένα κόκκινο γαρύφαλλο στο χέρι, άψογα ντυμένος και με περισσή ευπρέπεια και ψυχραιμία. Την 1η Μαρτίου ο πρόεδρος του Στρατοδικείου Σίμος ανακοινώνει την ετυμηγορία... Εις θάνατον καταδικάζονται ο Νίκος Μπελογιάννης και επτά ακόμη κατηγορούμενοι.

Τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Μαρτίου, ο βασιλικός επίτροπος συνταγματάρχης Αθανασούλας ανακοινώνει στους Μπελογιάννη, Καλούμενο, Αργυριάδη και Μπάτση ότι η αίτηση χάριτος που υπέβαλαν απορρίφθηκε. Λίγο αργότερα οδηγούνται στο Γουδί, όπου και εκτελούνται δια τυφεκισμού στις 4:12 π.μ. Στο άκουσμα των πυροβολισμών, ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας κυριολεκτικά καταρρέει. Όλη η κινητοποίηση εντός και εκτός Ελλάδας δεν κατάφερε να αποτρέψει το γεγονός.

Τα άσχημα μαντάτα ταξιδεύουν γρήγορα μέχρι το στρατόπεδο συγκέντρωσης πολιτικών κρατουμένων στον Αϊ Στράτη, όπου ζει εξόριστος ο Γιάννης Ρίτσος. Την ίδια μέρα θα γράψει το ποίημα «Ο Ανθρωπος με το Γαρύφαλλο».

 (πηγή: Σαν σήμερα)