Και αυτό τον μήνα το φιλόπτωχο ταμείο της ενορίας Νεαπόλεως εξασφάλισε ζωοτροφές για τους κτηνοτρόφους στα Βάτικα που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 17ης Ιουλίου .Επί τρεις μήνες η ενορία Νεαπόλεως μαζί με τις υπόλοιπες ενορίες της περιοχής μαζί με το φιλόπτωχο ταμείο έχουν σταθεί δίπλα σε όλους και έχουν προσφέρει τα μέγιστα .
Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ
Και αυτό τον μήνα το φιλόπτωχο ταμείο της ενορίας Νεαπόλεως εξασφάλισε ζωοτροφές για τους κτηνοτρόφους στα Βάτικα που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 17ης Ιουλίου .Επί τρεις μήνες η ενορία Νεαπόλεως μαζί με τις υπόλοιπες ενορίες της περιοχής μαζί με το φιλόπτωχο ταμείο έχουν σταθεί δίπλα σε όλους και έχουν προσφέρει τα μέγιστα .
Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ' ΛΟΥΚΑ (25-10-2015)
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἡ δίψα γιά ζωή
Μιά εὐχή (πού περίεργα ἔχει ἐπικρατήσει) καί πού τήν ἀπευθύνουμε κατά
τίς κηδεῖες μας ὅταν φεύγουν ἀπό αὐτόν τόν κόσμο εἶναι «Ζωή σέ σᾶς»! Καί
τήν ἀπευθύνουμε αὐτή τήν εὐχή στούς πενθοῦντες συγγενεῖς, στούς
γνωστούς μας πού παραβρίσκονται στήν ἐξόδιο ἀκολουθία, σέ ὅλους. Εἴτε
ἀπό ἀμηχανία πῶς νά συμμετάσχουμε στό πένθος, εἴτε ἀπό ψυχολογική
ἀπώθηση τοῦ -βέβαιου-θανάτου μας, σφίγγουμε τά χέρια, μελλοθάνατοι πρός
μελλοθανάτους, εὐχόμενοι τό ἀδιανόητο: νά μή πεθάνουμε!... Κί ὅμως αὐτή ἡ ἀλλόκοτη συνήθεια, μαρτυρεῖ κάτι ἀπολύτως ἀληθές πού συνήθως δέν τό ὑποψιαζόμαστε : πώς ὁ ἄνθρωπος εἶναι πλασμένος νά ὁραματίζεται τήν παντοτινή ζωή˙ τήν ἀθανασία.
Ἀλλά ἀποπροσανατολισμένος καί πελαγωμένος ἀπό τίς βιοτικές μέριμνες (ἀμαρτωλές ἤ θεμιτές) ξεχνάει τόν προορισμό του : τήν ζωή στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Στό σημερινό Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ὁ Παῦλος, αὐτός ὁ κορυφαῖος, μέ τήν ἐκπληκτική κλήση πρό τῶν πυλῶν τῆς Δαμασκοῦ, μέ τόν ἀκάματο εὐαγγελισμό τῶν Ἐθνῶν, μέ τή μαρτυρία καί τά ναυάγια καί τέλος, μέ τόν μαρτυρικό του θάνατο τῆς δόξας, αὐτός ὁ ἴδιος μᾶς ὑποδεικνύει τόν δρόμο τῆς ἀληθινῆς ζωῆς. Κί αὐτός ὁ δρόμος δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν μίμηση τοῦ Χριστοῦ. Γι΄αὐτος καί λέει «Χριστῷ συνεσταύρωμαι. Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγῶ, ζῆ δέ ἐν ἐμοί Χριστός». Σέ ἄλλο σημείο ἔχει προτρέψει : «Μιμηταί μου γίνεσθε καθώς κἀγῶ Χριστοῦ». Καί ἀσφαλῶς «μίμηση Χριστοῦ» δέν εἶναι ἡ τήρηση τυπικῶν καθηκόντων χωρίς νόημα, πολλά ἀπό τά ὁποῖα εἶναι ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησιαστική ζωή, κατάλοιπα δυσειδαιμονιῶν καί ψευδοπαραδόσεων. Γιά ὅλα αὐτά ὁ Παῦλος δήλωνε ἀπερίφραστα πώς ἔχει πεθάνει, ἐπειδή δέν σώζουν, οὔτε ὁδηγοῦν στήν ζωή.
* * *
Χριστιανοί μου,
Ὁ ἄνθρωπος ἔχει πλασθεῖ ἀπό τόν Δημιουργό του ὄχι μόνο
«κατ΄εἰκόνα» Ἐκείνου, ἀλλά καί «καθ΄ὁμοίωσιν». «Ὁμοίωσις» δέν σημαίνει
βέβαια ἐξομοίωση. Σημαίνει, ὅμως, θέωση κατά χάριν, πού εἶναι ἡ δικαίωσή
μας, ὄχι ἀπό τυπικά ἔργα, ἀλλά ἀπό τήν πίστη, τήν ἐμπιστοσύνη μας στόν
Κύριο Ἰησοῦ, πού μᾶς ἀγάπησε κί ἔδωσε τόν ἑαυτό Του γιά χάρη μας.
Εἴμαστε ἄραγε ἕτοιμοι νά πεθάνουμε γιά τόν ἁμαρτωλό κόσμο, ὅπως ὁ
Ἀπόστολος Παῦλος; π.Π.Μαριᾶτος
------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
------------------------------
ΚΥΒΙΚΑ ΝΕΡΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Στο νησί αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες απανωτές διακοπές νερού ,με το αιτιολογικό ότι υπάρχει έλλειψη νερού, την στιγμή που κυβικά νερού χάνονται στο δρόμο. Πάρα πολλές φορές έχει γίνει θέμα συζήτησης το πρόβλημα των υδατοδεξαμενών από το σταθμό του radio adelin και με την προηγούμενη δημοτική αρχή αλλά και με την τωρινή. Το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει μέχρι σήμερα, με δεξαμενές να υπερχειλίζουν ,επειδή κατά πάσα πιθανότητα δεν λειτουργούν τα φλοτέρ ,να χάνεται νερό που το στερείται ο δημότης και επίσης κάτι που δεν έχουν ληφθεί υπόψιν ,είναι ότι το νερό κυλώντας στο δρόμο παρασέρνει χαλίκια και χώματα ,βάζοντας σε κίνδυνο τα οχήματα και ιδιαίτερα τα δίκυκλα . Περαστικοί και κάτοικοι των περιοχών όπου τρέχει το νερό επί ώρες , διαμαρτύρονται για τον κίνδυνο ατυχήματος .Πέραν αυτού όμως θεωρούν και δεδομένο ότι η απώλεια του νερού επιβαρύνει τον δήμο, αλλά το κόστος αυτό μετακυλίεται στους δημότες που ταυτοχρόνως υφίστανται τις διακοπές του νερού και τις συνεχόμενες επί έτη παραινέσεις του δήμου για συνετή χρήση. Κάποια στιγμή επιτέλους πρέπει το θέμα δημοτική ύδρευση , να αντιμετωπιστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου ριζικά, δίνοντας προτεραιότητα στα προβλήματα των υδατοδεξαμενών του νησιού που ξανατονίζουμε πέραν της απώλειας πολλών κυβικών νερού , υπάρχει και κίνδυνος ατυχήματος από τα χώματα και τα χαλίκια που φτάνουν στο οδόστρωμα κατά την συνεχόμενη ροή . Το σημείο που εντοπίσαμε σήμερα όπου υπάρχει το πρόβλημα είναι στον κεντρικό δρόμο Ποταμού - Χώρας στη θέση Σκληρή και όπως μας πληροφόρησαν κάτοικοι, παρόμοιο φαινόμενο παρατηρείται και στην υδατοδεξαμενή στη διασταύρωση του δρόμου μεταξύ Μυλοποτάμου - Καλοκαιρινές. Επισημαίνουμε λοιπόν για άλλη μια φορά το πρόβλημα και περιμένουμε την άμεση παρέμβαση του δήμου να σταματήσει να χάνεται το νερό , και να καθαριστούν οι δρόμοι από τα χαλίκια και τα χώματα .
Φωτορεπορτάζ ADELIN 107,3 FM WEB TV
Φωτορεπορτάζ ADELIN 107,3 FM WEB TV
Μουσείο Ανάδειξης και Προβολής της Ναυτικής Παράδοσης του Δήμου Μονεμβασιάς – Και τώρα ;
Γράφει ο Παναγιώτης Τριπόντικας, Πλωτάρχης ΠΝ,
τ.
Διευθυντής του Πλωτού Ναυτικού Μουσείου Θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ», μέλος του διεθνούς
συμβουλίου μουσείων ICOM και τ.
Πρόεδρος και μέλος του Συνδέσμου Βελανιδιωτών «Η Μυρτιδιώτισσα»
Μουσείο Ανάδειξης και Προβολής
της Ναυτικής Παράδοσης του Δήμου Μονεμβασιάς – Και τώρα ;
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ
ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η αγάπη
των Βατικιωτών για την θάλασσα, η οποία εκφράζεται μέσα από την προσφορά σε
αυτήν, είναι η αιτία που δημιούργησε την ανάγκη για την υλοποίηση ενός ονείρου· ενός ονείρου που αφορά στη διατήρηση, στην
προβολή και στη διάδοση του Ναυτικού πνεύματος και της Ναυτικής μας παράδοσης
στις νέες γενιές.
Το 2013 λοιπόν,
η νέα Δημοτική αρχή του Δήμου Μονεμβασιάς αποφάσισε την υλοποίηση του οράματος
αυτού. Φθάσαμε το καλοκαίρι
του 2015 να πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του Μουσείου με κάθε μεγαλοπρέπεια
και ταυτόχρονα να καλούνται οι Βατικιώτες και όχι μόνο, να προσφέρουν κάθε τι
που θα μπορούσε να εκτεθεί στο κοινό. Στο σημείο αυτό ξεκινά και η αγωνία όλων μας που θα
ήθελαν αυτό το όνειρο, να στεφθεί από επιτυχία και να έχει μέλλον.
Τι
σημαίνει δημιουργώ ένα μουσείο;
Η
δημιουργία ενός μουσείου αποτελεί ένα αρκετά σύνθετο εγχείρημα με προεκτάσεις
σε νομικά ζητήματα και υποχρεώσεις. Σίγουρα, πριν αποφασίσουμε τη δημιουργία
ενός μουσείου, θα ήταν δόκιμο να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα.
1ο Βήμα :
Μαθαίνουμε για τα μουσεία.
Πριν
δημιουργήσουμε ένα μουσείο, μαθαίνουμε καταρχήν τι σημαίνει. Ενημερωνόμαστε για
το νομικό καθεστώς που διέπει τη δημιουργία ενός μουσείου, για τον Κώδικα
Δεοντολογίας, αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές για τη λειτουργία του μουσείου.
Η αρχή λειτουργίας των Μουσείων
Τα μουσεία
εξυπηρετούν την κοινότητα με διάφορους τρόπους. Ένα μουσείο αποτελεί σημείο
αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή.
Τα μουσεία
εξυπηρετούν το κοινό, είτε με προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της
τοπικής κοινωνίας, είτε με την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών ( προγράμματα για
παιδιά π.χ με αυτισμό ή για ενήλικες με διάφορα επίπεδα γνωστικών διαταραχών
κ.τ.λ), είτε με το
γεγονός ότι βοηθούν την κοινωνία, μέσα από την προβολή και την έκθεση των
αντικειμένων τους, στην κατανόηση της πολιτιστικής πολυμορφίας, αφού μας
«αφηγούνται» σημαντικές ιστορίες σχετικά με την
συλλογή, τη διατήρηση, την έρευνα και την ερμηνεία των αντικειμένων και των ιστορικών
αρχείων. Τα μουσεία αποτελούν σταθερά σημεία επικοινωνίας με την κοινωνία.
Το
σημαντικότερο όλων όμως είναι η σχέση των μουσείων με τα σχολεία και την
εκπαίδευση. Ένα τυπικό μουσείο ξοδεύει μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του
σε εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές. Έχει παρατηρηθεί ότι οι μαθητές που
επισκέπτονται μουσεία, παρουσιάζουν αυξημένες δεξιότητες στην κριτική σκέψη και
στην ιστορική ενσυναίσθηση.
Τα μουσεία
αποτελούν οικονομικό μοχλό ανάπτυξης, αφού απασχολούν προσωπικό, ενώ αποδεδειγμένα πολύ μεγάλο
μέρος των ταξιδιωτών αναψυχής θα λάβει μέρος σε πολιτιστικές δραστηριότητες,
ήτοι επισκέψεις σε μουσεία.
Κώδικας δεοντολογίας ICOM[1] (International Council of Museums) για τα Μουσεία
Ο Κώδικας
Δεοντολογίας αποτελεί ένα πλαίσιο βασικών κανόνων για τη λειτουργία των
μουσείων. Παρουσιάζει σειρά αρχών που υποστηρίζονται από οδηγίες ως προς την
επιθυμητή επαγγελματική πρακτική. Σε ορισμένες χώρες οι βασικοί κανόνες
ορίζονται με νόμο ή με κυβερνητικές αποφάσεις. Σε άλλες, τόσο οι κατευθυντήριες
οδηγίες ως προς τις ελάχιστες επαγγελματικές προδιαγραφές όσο και η αξιολόγησή
τους μπορούν να παρέχονται με τη μορφή «πιστοποίησης», «εγγραφής σε μητρώο» ή
με άλλα παρόμοια συστήματα αξιολόγησης. Οι γενικές αρχές όπως καθορίζονται στον
κώδικα δεοντολογίας του ICOM είναι οι
εξής :
·
Τα μουσεία διασώζουν, ερμηνεύουν και προβάλλουν τη φυσική
και πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας.
·
Τα Μουσεία διαφυλάσσουν τις συλλογές τους προς όφελος της
κοινωνίας και της ανάπτυξής της.
·
Τα μουσεία συγκεντρώνουν πρωτογενή στοιχεία για τη
συγκρότηση και τη διεύρυνση των γνώσεων.
·
Τα μουσεία συμβάλλουν στη γνώση, την κατανόηση και τη
διαχείριση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
·
Οι πόροι των μουσείων δίνουν τη δυνατότητα και για άλλες
υπηρεσίες και δημόσια οφέλη.
·
Τα μουσεία συνεργάζονται στενά με τις κοινότητες
προέλευσης των συλλογών τους, καθώς και με αυτές που εξυπηρετούν.
·
Τα μουσεία λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο του νόμου.
·
Τα μουσεία λειτουργούν με επαγγελματικό τρόπο.
Εθνικά πρότυπα
Το Υπουργείο
Πολιτισμού καθορίζει με τον νόμο για την Ίδρυση και αναγνώριση μουσείου κατ’
εξουσιοδότηση του άρθρου 45 του Ν. 3028/2002, τις διαδικασίες για την
αναγνώριση ενός Μουσείου από το Υπουργείο Πολιτισμού. (Αυτός πρέπει να είναι ο
στόχος μας για το επόμενο διάστημα). Ο δρόμος είναι μακρύς εάν σκεφτεί κανείς
ότι πέραν του νόμου αυτού δεν υπάρχει κάποιο άλλο θεσμικό κείμενο ή σαφής
οδηγία που να καθορίζει διαδικασίες (το θέμα αυτό θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο).
2ο Βήμα :
Προσδιορίζουμε το θεσμικό πλαίσιο ( σκοπό λειτουργίας, ανάγκες και πόρους )
Οι
αρμόδιες διοικητικές αρχές (στην περίπτωσή μας ο Δήμος Μονεμβασιάς) οφείλουν να
διασφαλίσουν ότι το μουσείο διαθέτει ιδρυτική πράξη, εσωτερικό κανονισμό
λειτουργίας, και
δημοσιευμένο καταστατικό συντεταγμένο σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, όπου
ορίζεται σαφώς το νομικό καθεστώς, η αποστολή, η μόνιμη
λειτουργία και ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας του μουσείου. Για να
μπορέσει να γίνει αυτό, θα πρέπει να απαντηθούν διάφορα ερωτήματα όπως : Υπάρχουν
οι κατάλληλοι πόροι για να ξεκινήσει η λειτουργία ενός μουσείου αλλά και κυρίως
να διατηρηθεί στο μέλλον; Αποτελεί πράγματι η λειτουργία ενός μουσείου
μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα το όραμα της τοπικής κοινωνίας;
3ο Βήμα :
Δημιουργία του μουσείου
Για τη
δημιουργία ενός μουσείου , θα πρέπει να κατανοηθούν πλήρως οι νομικές και
φορολογικές υποχρεώσεις που έρχονται με την ίδρυση και τη λειτουργία του
οργανισμού. Το
βασικότερο συστατικό του μουσείου αποτελεί ένας πυρήνας εγγράφων, χωρίς τον
οποίο δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα. Σε αυτά δε τα έγγραφα αποτυπώνονται οι
θεμελιώδεις αρχές για τις βασικές λειτουργίες του μουσείου. Αυτά είναι: Η δήλωση
της αποστολής, ο Κώδικας δεοντολογίας του μουσείου, ο Στρατηγικός
Σχεδιασμός ( ο οποίος καθορίζει τις επιχειρησιακές τακτικές για την
επίτευξη του οράματος και καλύπτει όλους τους τομείς των επιχειρήσεων του
μουσείου), το Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων αναγκών (Καλύπτει όλες τις
απειλές / τους κινδύνους που σχετίζονται με το μουσείο, να περιλαμβάνει σχέδια
εκκένωσης για τους ανθρώπους, να καθορίζει πώς να προστατεύουν, να εκκενώσουν ή
να ανακτήσουν συλλογές σε περίπτωση καταστροφής κ.τ.λ) και τέλος η Πολιτική
διαχείρισης συλλογών (θα καθορίζονται η έννοια της στρατηγικής διαχείρισης
συλλογών και οι επί μέρους τομείς και τα θέματα που αυτή περιλαμβάνει, τις
προδιαγραφές που έχουν τεθεί, τα πρότυπα, την ψηφιοποίηση των συλλογών και τον
σχετικό προβληματισμό για το μέλλον, τα ζητήματα κόστους που σχετίζονται με τη
δημιουργία και διαχείριση συλλογών, την έρευνα των μουσειακών συλλογών και τη
διάδοση της γνώσης, την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον ρόλο του
μουσείου, ζητήματα νομοθεσίας που αφορά τα μουσεία και τη διαχείριση των
πνευματικών δικαιωμάτων, ζητήματα μεταφοράς και αποθήκευσης των μουσειακών
αντικειμένων, θέματα ασφάλειας των μουσειακών συλλογών και ειδικά την
προετοιμασία για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έκτακτων περιστατικών
(disaster plans), τις
περιβαλλοντικές παραμέτρους ενός μουσείου (προληπτική συντήρηση) κ.τ.λ
4ο Βήμα : Διατήρηση του μουσείου
Μέρα με την μέρα πρέπει να γίνονται περισσότερο
κατανοητές από το προσωπικό που εργάζεται στο μουσείο, οι διαδικασίες. Για να
μπορέσει όμως να διατηρηθεί και να επαυξηθεί το επίπεδο λειτουργίας του
μουσείου, χρειάζονται συνεργασίες. Πρέπει όλοι να είμαστε μέλη της παγκόσμιας
κοινότητας των μουσείων και να προσαρμόζουμε τα σχέδια μας όταν και όποτε
απαιτείται.
Πιστεύουμε ότι πήρατε μια ιδέα για το τι θα έπρεπε να
κάνουμε πριν αποφασίσουμε την ίδρυση και λειτουργία ενός μουσείου. Δεν
γνωρίζουμε εάν συνέβη αυτό στην δική μας περίπτωση. Όμως ποτέ δεν είναι αργά,
αρκεί να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των μουσείων και να
συνειδητοποιήσουμε ότι χωρίς σωστό σχεδιασμό και ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ) δεν πρόκειται να
καταφέρουμε τίποτα.
Σε μια σειρά άρθρων
που θα ακολουθήσουν, θα αναφερθούμε σε συγκεκριμένες διαδικασίες, οι
οποίες θα πρέπει να αποτελούν και τις διαδικασίες λειτουργίας του δικού μας
μουσείου. Εάν πραγματικά θέλουμε να έχουμε αυτό που μας αξίζει.
To άρθρο μου που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα "ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ" ποθυ θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες.
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΥΘΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ ΤΟ 1852
Στις 21 Ιουλίου του 1852 ο Κυθήριος λόγιος, νομικός και ιστοριοδίφης
Νικόλαος-Σοφοκλής Καλούτσης μπαρκάρισε στο Καψάλι με προορισμό την
Tεργέστη. Μαζί πήρε τον αδελφό του Δομήνικο και τα ξαδέλφια του
Εμμανουήλ και Νικόλαο Μόρμορη. Μετά τη Μεθώνη και την Πύλο έφθασαν στη
Ζάκυνθο, όπου ήταν η μνηστή του Νικολάου Μόρμορη, Αικατερίνη, κόρη του
δικαστή Κ. Ναράντζη. Στο ημερολόγιο που άφησε ο Καλούτσης γράφει:
Ζάκυνθος
Ζάκυνθος
Περί το μεσονύκτιον της Τρίτης 29 Ιουλίου ελιμενίσθημεν τέλος πάντων
εις Ζάκυνθον και διενυκτερεύσαμεν εντός του πλοίου.Την επιούσαν 30
Ιουλίου απεβιβάσθημεν και επήγαμεν μετά των αδελφών Μόρμορη εις την
οικίαν του κ. Κ.Ναράντζη, την θυγατέρα του οποίου Αικατερίνη έμελλε να
νυμφευθή ο Νικόλαος Μόρμορης. Εκεί επρογευματίσαμεν, ακολούθως
περιελθόντες την πόλιν, εγεύθημεν εις την οικίαν του ιδίου κ. Ναράντζη.
Επήγαμεν έπειτα προς επίσκεψιν του φίλου κ. Δημ. Ρώση, όστις ευρίσκετο
εις την εξοχήν. Εύρομεν την νύμφην του (θυγατέρα του κ. Ράινερ)
τραγουδούσαν και κρούουσαν το κλειδοκύμβαλον, ήλθεν εν τοσούτω και ο
σύζυγος αυτής Γεώργιος Ρώσης, όστις εξήλθεν εις ζήτησίν μας και μας
προσεκάλεσεν να δειπνήσωμεν και αναπαυθώμεν εις την οικίαν του. Προς τας
5 μ.μ. μας έφερεν διά της αμάξης του εις την οικίαν της κας Σωσάνης
Ρώση εις θέσιν Ακρωτήριον. Εύρομεν αυτήν σχεδόν αγνώριστον, πάσχουσαν
από εξόστοσιν της σπονδυλικής στήλης. Εκεί ήλθεν και ο κ. Γεώργιος Ρώμας
μετά της συζύγου του Λουίζας προς επίσκεψιν της ασθενούσης. Το εσπέρας
επιστρέψαντες εις την πόλιν επήγαμεν εις την οικίαν του κ. Ναράντζη,
όπου εκρατείτο συναναστροφή εκ πολλών Δεσποίνων, Δεσποσύνων και Κυρίων.
Παρευρίσκετο και ο περίφημος αυτοσχέδιος ποιητής (poeta estemporaneo)
Regaldi όστις μας διεσκέδασεν δι’ αστείων ποιήσεων. Η δεσποσύνη Σωσάνη
Ναράντζη επαιάνισεν και ετραγώδησεν μέχρι της 11ης. Απεσύρθημεν εις την
οικίαν του κ. Ρώση, όπου εκοιμήθημεν. Την επιούσαν, 30 Ιουλίου,
προγευματίσαντες εις του κ. Ρώση, εξήλθομεν προσκυνήσοντες τον Άγιον
Διονύσιον. Είδον το προ μικρού αποπερατωθέν κωδωνοστάσιον εις το σχέδιον
εκείνου του εν Βενετία Αγίου Μάρκου. Επισκεφθέντες τον φίλον κ.
Κομούτον μας υπεδέχθη φιλοφρόνως προσκαλέσας μας εις γεύμα. Περί την 6
μ.μ. της αυτής ημέρας επεβιβάσθημεν εις το Αυστριακόν ατμόπλοιον
Vorwarts ……..
(Γεωργίου Λεοντσίνη:Το ημερολόγιο του Νικολάου-Σοφοκλή Καλούτση 1848-1896. Αθήνα 2009
Πηγή
(Γεωργίου Λεοντσίνη:Το ημερολόγιο του Νικολάου-Σοφοκλή Καλούτση 1848-1896. Αθήνα 2009
Πηγή
Eleni Harou
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αντιπροσωπεία των μαθητών του
Λυκείου μαζί με το Λυκειάρχη κ. Τριφύλλη κάλεσε την Παρασκευή 23/10/2015
στο Δημαρχείο ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης για να τους ενημερώσει σχετικά
με το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών που βαίνει προς επίλυση όπως
ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια, με μεγάλη όμως καθυστέρηση που
οφείλεται σε πολλούς παράγοντες.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τη Διεύθυνση Οικονομικών της Περιφέρειας Αττικής, η κατάσταση έχει ως εξής:
1. Την Πέμπτη 22/10 υποβλήθηκαν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από
μεταφορείς για την ανάληψη των μη εξυπηρετούμενων δρομολογίων, για τα
οποία δεν υπήρξε ενδιαφέρον κατά τη δημοπρασία του Ιουνίου.
2. Οι φάκελοι ελέγχονται ως προς την πληρότητα των δικαιολογητικών από ειδικά ορισμένη πενταμελή επιτροπή.
3. Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας θα καλέσει αμέσως τους ενδιαφερόμενους για την απευθείας διαπραγμάτευση και σύμφωνα με το άρθρο 2 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 10/09/2015 (ΦΕΚ Α/108) θα προβεί σε κατ΄ εξαίρεση ανάθεση εκτέλεσης των σχετικών δρομολογίων στους προσωρινούς μειοδότες, μέχρι την ολοκλήρωση της υπογραφής των τελικών συμβάσεων, όπως εξάλλου έχει γίνει ήδη με τους μεταφορείς που έχουν ανακηρυχθεί προσωρινοί μειοδότες στα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται.
4. Η διαδικασία καθυστέρησε πολύ λόγω του αιτήματος της Περιφέρειας για εξαίρεση από την ηλεκτρονική δημοπρασία, το οποίο άργησε πολύ να εγκριθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Υπενθυμίζεται ότι κατά την ηλεκτρονική διαδικασία που προηγήθηκε παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία προσαρμογής από πολλούς μεταφορείς σε όλη την Ελλάδα.
Ο κ. Δήμαρχος δήλωσε στους μαθητές
ότι θεωρεί και εκείνος απαράδεκτο το γεγονός ότι λήγει ο Οκτώβριος και
ακόμα δεν έχει επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα, για το οποίο όπως είναι
γνωστό η αρμοδιότητα ανήκει αποκλειστικά στις Περιφέρειες.
Ο
Δήμος Κυθήρων έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο διαμαρτυρίας και όχλησης
προς την Περιφέρεια και είχε ενημερώσει σχετικά με τα προβλήματα αυτά
ήδη από τη διάρκεια του καλοκαιριού και πολύ πριν ξεκινήσει το σχολικό
έτος, όπως αναφέρεται και σε σχετικό Δ.Τ. της Αντιπεριφέρειας Νήσων, ενώ
είναι σαφές ότι οι Δήμοι δεν έχουν καμία δυνατότητα να λύσουν οι ίδιοι
το ζήτημα αφού δεν ανήκει στις αρμοδιότητές τους και κάθε σχετική δαπάνη
είναι μη σύννομη.
Υπενθυμίζεται ωστόσο, ότι για το μικρό χρονικό
διάστημα που η αρμοδιότητα είχε μεταφερθεί στους Δήμους και συνεργούντος
του απλούστερου τότε νομικού πλαισίου, η μεταφορά των μαθητών γινόταν
απρόσκοπτα και χωρίς καθυστερήσεις.
Σημειώνεται ότι η Περιφέρεια
εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο της υπογραφής τετραετών συμβάσεων από το
2016 και μετά με στόχο την οριστική επίλυση του ζητήματος, όπως ακριβώς
έχει προταθεί και από το Δήμο μας.
Τέλος, είναι αντιληπτό ότι οι
μεταφορές των μαθητών πρέπει επιτέλους να μπουν σε νέο πλαίσιο και
βάση, αφενός με τη δημιουργία δρομολογίων ΚΤΕΛ στα Κύθηρα, αφετέρου με
την επίσπευση και απλούστευση των διαδικασιών δημοπράτησης δρομολογίων
μεταφοράς μαθητών, όπως έχουμε παγίως και διαρκώς ζητήσει.
--------------------------------
Πηγή:kythira.gr
--------------------------------
Κώστας Κατσαφάδος: «Να κηρυχθεί άμεσα η Ύδρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης»
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κώστας Κατσαφάδος: «Να κηρυχθεί άμεσα η Ύδρα σε κατάσταση
έκτακτης ανάγκης»
Ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιώς και
Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, αναφερόμενος στις καταστροφές που υπέστη η Ύδρα από
τις βροχοπτώσεις, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το νησί της Ύδρας σήμερα μετά
από τις συνεχείς βροχοπτώσεις ωρών γνώρισε μία πρωτοφανή καταστροφή. Οι
κάτοικοι της Ύδρας είδαν μπροστά στα μάτια τους να καταστρέφονται οι περιουσίες
τους, καθώς τα ορμητικά νερά πλημμύρισαν σπίτια και καταστήματα, παρέσυραν
βάρκες και τραπεζοκαθίσματα, μετέτρεψαν τα στενά δρομάκια του νησιού σε
ποτάμια, ενώ προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης.
Καλώ τον αρμόδιο Υπουργό να
κηρύξει την Ύδρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και να μεταβούν άμεσα στο νησί
συνεργεία για την καταγραφή ζημιών, ώστε να δοθούν το γρηγορότερο δυνατόν οι
αποζημιώσεις στους κατοίκους που επλήγησαν. Όλοι γνωρίζουμε πως οι δύσκολες
οικονομικές συνιθήκες που βιώνει η χώρα μας δεν αφήνουν περιθώριο
καθυστέρησης.»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
ΑΠΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΝΗΣΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23/10/2015
Ενημέρωση σχετικά με την μεταφορά των μαθητών στα Κύθηρα
Η Περιφέρεια Αττικής αντιμετώπισε και φέτος με ιδιαίτερη ευαισθησία το θέμα της μεταφοράς των μαθητών στις Περιφερειακές Ενότητες αρμοδιότητάς της. Στα πλαίσια αυτά έκανε έγκαιρα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες με το νέο τύπο διαγωνισμών για τα απαιτούμενα δρομολόγια.
Δυστυχώς όμως μία μερίδα μεταφορέων δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο προσαρμογής στον νέο τύπο διαγωνισμών , με αποτέλεσμα κάποια δρομολόγια να μείνουν αδιάθετα με όποια προβλήματα αυτό συνεπάγεται.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23/10/2015
Ενημέρωση σχετικά με την μεταφορά των μαθητών στα Κύθηρα
Η Περιφέρεια Αττικής αντιμετώπισε και φέτος με ιδιαίτερη ευαισθησία το θέμα της μεταφοράς των μαθητών στις Περιφερειακές Ενότητες αρμοδιότητάς της. Στα πλαίσια αυτά έκανε έγκαιρα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες με το νέο τύπο διαγωνισμών για τα απαιτούμενα δρομολόγια.
Δυστυχώς όμως μία μερίδα μεταφορέων δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο προσαρμογής στον νέο τύπο διαγωνισμών , με αποτέλεσμα κάποια δρομολόγια να μείνουν αδιάθετα με όποια προβλήματα αυτό συνεπάγεται.
Αντίστοιχα προβλήματα δημιουργήθηκαν και όσον αφορά στη μεταφορά μαθητών
στα Κύθηρα, για την πιθανότητα των οποίων ο Δήμος Κυθήρων είχε αρμοδίως
ενημερώσει κατά την διάρκεια του θέρους.
Η Περιφέρεια Αττικής προχώρησε άμεσα σε δύο προσκλήσεις υποβολής
προσφοράς στην διαδικασία διαπραγμάτευσης τιμής , τόσο για τα άγονα αλλά
και για νέα δρομολόγια που προέκυψαν στην πορεία.
Αυτή η διαδικασία προβλέπει κατάθεση των απαιτούμενων δικαιολογητικών σε
πρώτη φάση, που έχει ήδη ολοκληρωθεί, και στη συνέχεια κατάθεση της
οικονομικής προσφοράς στην Οικονομική Επιτροπή.
Είναι πλέον θέμα λίγων ημερών να ολοκληρωθεί και αυτή η δεύτερη φάση
των οικονομικών προσφορών και της επιλογής των μεταφορέων για την
μεταφορά των μαθητών στα Κύθηρα.
Στο παρόν στάδιο έχει γίνει χρήση του Άρθρου 2 της ΠΝΠ 10/2015 και έχει
ανατεθεί η μεταφορά στους προσωρινούς μειοδότες μέχρι να αναδειχθούν οι
καινούργιοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Εξετάζεται η πρόταση των οικείων Δήμων να γίνει ριζική αναθεώρηση του
παρωχημένου συστήματος ανάδειξης μεταφορέων με 4ετή διάρκεια.