Αφού η κυβέρνηση «πέρασε» με περισσή ευκολία από τη θέση που έλεγε συνήθως ο αντιπρόεδρός της κ. Γιάννης Δραγασάκης «καμία ιδιωτικοποίηση των στρατηγικών τομέων και των υποδομών της χώρας» στη νέα θέση «όλα θα ιδιωτικοποιηθούν, όλα θα πωληθούν», είναι φυσικό ότι δεν μπορούσαν να απουσιάζουν και οι υποδομές της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου από τις ιδιωτικοποιήσεις.
Μετά την ανακοίνωση ότι στη δεύτερη λίστα των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων θα είναι και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, είδαμε με χαρά να ανακοινώνουν η κυβέρνηση και οι βουλευτές ότι έχει ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και θα δοθεί σε ιδιώτες η νέα κανονικού εύρους σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Μετά απ’ όλα αυτά, θέλουμε να αφιερώσουμε στην κυβέρνηση το γνωστό ποίημα του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάγκου "Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα": «Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και τη μάνα που σας γέννησε».
Πέραν όμως της νεοφιλελεύθερης μετάλλαξης την οποία έχει υποστεί η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία έχει γίνει πλέον ένθερμος οπαδός των ιδιωτικοποιήσεων, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρό θέμα με την ανακοίνωση που έγινε για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Ανακοινώθηκε ότι έχει ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και θα δοθεί σε ιδιώτες.
Επειδή όμως ο αρμόδιος υπουργός Οικονομίας κ. Σταθάκης μιλώντας στη Βουλή είπε ποια έργα έχουν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και μέσα σε αυτά δεν υπάρχει πουθενά η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, προκύπτει ένα σοβαρό ερώτημα στο οποίο οφείλει να απαντήσει η κυβέρνηση. Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε αλλαγή του πακέτου των 42 έργων που ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταθάκης; Γιατί αν δεν γίνει αυτό, τότε «πούλησε φύκια για μεταξωτές κορδέλες».
Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε την ομιλία του υπουργού κ. Σταθάκη όπως έχει γραφτεί σε όλα τα sites και τις εφημερίδες: «Την ένταξη 42 έργων συνολικού ύψους 5,6 δισ. ευρώ έχει επιλέξει η Ελλάδα για ένταξη στο σχέδιο Γιούνκερ και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου προβλέπεται η διαμόρφωση δύο βασικών πακέτων έργων. Οπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης το πακέτο Γιούνκερ δεν προβλέπει άμεση χρηματοδότηση, αλλά είναι "μηχανισμός υποβοήθησης ιδιωτικών έργων, μέσω της παροχής εγγυήσεων και της προσφοράς χαμηλών επιτοκίων".
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου τα δύο βασικά "μπουκέτα" έργων αφορούν: Στην ανάπτυξη ενός δικτύου νέων μαρίνων, σε συνδυασμό με έργα αναβάθμισης και περαιτέρω αξιοποίησης υφισταμένων. Στον εντοπισμό και ομαδοποίηση δημόσιων κτηρίων που χρήζουν ενίσχυσης και αναβάθμισης (στατικής, ενεργειακής, λειτουργικής, αισθητικής).
Πάντως, σύμφωνα με την προεπιλογή που έχει γίνει από το υπουργείο Οικονομίας, η λίστα περιλαμβάνει τους εξής τομείς και κατηγορίες έργων: 20 ενεργειακά έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2.172.550.000 ευρώ. Τα έργα που έχουν συμπεριληφθεί, αφορούν στο υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Πελοπόννησος, στον τερματικό σταθμό LNG Β. Ελλάδας - Αλεξανδρούπολη (PCI), σε υβριδικούς σταθμούς (ηλιακοί-αιολικοί), μικρά υδροηλεκτρικά, αξιοποίηση γεωθερμικής ενέργειας σε υδροπονικό θερμοκήπιο, ανάπτυξη δικτύων διανομής στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και υλοποίηση 190 ομοειδών έργων μικρών ανεμογεννητριών, τα οποία ανήκουν σε 120 διαφορετικά επενδυτικά σχήματα. Πέντε έργα του τομέα υποδομών και μεταφορών εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα - Σαλαμίνα.
Από τον κλάδο του τουρισμού έχουν προεπιλεγεί τρία έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 112.000.000 ευρώ για έργο ιαματικού τουρισμού, μετατροπή του Tάε Κβον Ντο σε συνεδριακό κέντρο και τον εκσυγχρονισμό του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού.
Από τον τομέα πληροφορικής και επικοινωνιών έχουν επιλεγεί πέντε έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 920.000.000 ευρώ. Αφορούν στο Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο (NGA Plan), πρόσβαση στο Ιντερνετ με υψηλής και υπερυψηλής ταχύτητας συνδέσεις, ευφυείς μεταφορές και τον τομέα «Εξυπνα κτήρια για την έξυπνη πόλη».
Τέσσερα έργα από τον επενδυτικό τομέα της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 594.000.000 ευρώ. Αφορούν στη δημιουργία από το Ε.ΚΕ.Β.Ε. «Φλέμιγκ» της "Βιοτεχνόπολης" ενός καινοτόμου cluster βιοτεχνολογίας, προμήθεια και εξοπλισμό νέου σύγχρονου ωκεανογραφικού σκάφους από το ΕΛΚΕΘΕ, δημιουργία από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ του κόμβου καινοτομίας P4SEEN για την εξατομικευμένη ιατρική, πρόγραμμα αντικατάστασης των κινητήρων των πλοίων ακτοπλοΐας με κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και την ανάπτυξη αντίστοιχων λιμενικών υποδομών.
Οι ιδιωτικές βιομηχανικές επενδύσεις είναι πέντε συνολικού προϋπολογισμού 349.000.000 ευρώ για την ίδρυση νέων βιομηχανικών μονάδων, επαναλειτουργία και τεχνολογική αναβάθμιση υφιστάμενων».
Η ΛΑΕ Μεσσηνίας καταγγέλλει με τον πιο έντονο τρόπο την επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των πάντων και βέβαια αυτών που άμεσα μας αφορούν ως Μεσσηνία, την ιδιωτικοποίηση και του αεροδρομίου Καλαμάτας και του σιδηροδρόμου.
Πέραν όμως της καταγγελίας μας οφείλει να απαντήσει η κυβέρνηση και οι βουλευτές του νομού, αν αυτά που είπαν για το σιδηρόδρομο έχουν έστω και βάση νεοφιλελεύθερης αντίληψης.
Πηγή www.eleftheriaonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου