Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016
Έργα σε Πειραιά , Πετρούπολη , Γαλατά , Κύθηρα ψηφίζει το Περιφερειακό Συμβούλιο
Τη δρομολόγηση έργων σε τρείς δήμους της Αττικής αλλά και σημαντικές εγκρίσεις για κορυφαία θέματα του Μαραθώνα και των Κυθήρων , αναμένεται να ψηφίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο , στη συνεδρίασή του , την Πέμπτη . Συγκεκριμένα , τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι τα εξής :
- Επικύρωση Πρακτικών 23ης, 24ης, 25ης και 26ης Συνεδρίασης έτους 2015 του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.
- Έγκριση σύναψης και όρων προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και Δήμου Πειραιά για το έργο «ΠΥΚΝΩΣΗ ΦΡΕΑΤΙΩΝ ΥΔΡΟΣΥΛΛΟΓΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ» συνολικού προϋπολογισμού 500.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).
(Εισηγητής ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Γαβρίλης)
- Έγκριση σύναψης και όρων της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Πετρούπολης για το έργο: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΟ Ο.Τ. 914», συνολικού προϋπολογισμού 1.950.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
(Εισηγητής ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Σπ. Τζόκας)
- Γνωμοδότηση για την έγκριση επέμβασης σε δασική έκταση στα πλαίσια του Έργου: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΔΡΥΟΠΗΣ (ΚΟΜΒΟΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ) – ΓΑΛΑΤΑΣ (ΔΙΑΚΡΙΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ)», από τη Χ.Θ. 1+910 έως τη Χ.Θ 20+202.
(Εισηγήτρια η Αντιπεριφερειάρχης κα Β. Λάσκαρη Κρασοπούλου)
- Ανάκληση της υπ. αριθμ. 265/10-9-2014 απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου και επανέγκριση σύναψης και όρων προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της Επιτροπής Εγχώριας Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων για την εκτέλεση του έργου με τίτλο: «ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΚΥΘΗΡΩΝ» συνολικού προϋπολογισμού 35.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
- Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τη δραστηριότητα προσωρινής αποθήκευσης και επεξεργασίας μη επικίνδυνων μεταλλικών αποβλήτων, προσωρινής αποθήκευσης αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΗΕ) και αποθήκευσης χρησιμοποιημένων συσσωρευτών, της επιχείρησης KANYBOWICZ EDYTA MONIKA, επί της οδού Ι. Ράλλη 15 του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντης.
(Εισηγητής ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Αθ. Αναγνωστόπουλος)
- Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων του Δήμου Μαραθώνα Ανατολικής Αττικής».
(Εισηγητής ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Αθ. Αναγνωστόπουλος)
- Έγκριση σκοπιμότητας και δαπάνης ποσού 13.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) για τη συνδιοργάνωση και διεξαγωγή του 2ου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Εθελοντικών Ομάδων & Άσκησης αντιμετώπισης καταστροφών από Σεισμό.
(Εισηγήτρια η Περιφερειακή Σύμβουλος κα Ι. Τσούπρα)
Πηγή http://newsta.gr/
Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για τις χελώνες Caretta caretta
Ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται η Ελλάδα για ελλειπή προστασία για τις απειλούμενες χελώνες Caretta caretta.
Η υπόθεση αφορά σχέδια ανάπτυξης στον Κυπαρισσιακό Κόλπο στη Δυτική Πελοπόννησο, μια από τις σημαντικότερες παραλίες ωοτοκίας της καρέτα στη Μεσόγειο, η οποία προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των περιβαλλοντικών οργανώσεων Medasset και Αρχέλων, αλλά και η WWF, σήμερα, Τετάρτη, δικάζεται στο Δικαστήριο της ΕΕ η από 11/11/2014 προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Ελλάδας, καθώς η χώρα μας φέρεται να έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από την οδηγία 92/43/ΕΟΚ όσον αφορά την Ειδική Ζώνη Διατήρησης «Θίνες Κυπαρισσίας (Νεοχώρι-Κυπαρισσία)» (GR2550005) και τη θαλάσσια χελώνα caretta caretta.
Όπως υπογραμμίζουν ο Βασίλης Σταμογιάννης (εκπρόσωπος της Medasset) και η Παναγιώτα Θεοδώρου (εκπρόσωπος του Αρχέλων), ο Κυπαρισσιακός Κόλπος είναι μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και οικολογικής σημασίας, καθώς περιλαμβάνει σπάνιους οικοτόπους θινών και αξιολογείται ως η δεύτερη σημαντικότερη περιοχή ωοτοκίας της caretta caretta στη Μεσόγειο.
Η ελληνική Πολιτεία όφειλε να έχει λάβει μέτρα και να έχει ήδη θεσπίσει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο για την προστασία της περιοχής, σημειώνουν, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον εντατικής οικοδόμησης σε «φιλέτα» που βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 100-200 μέτρων από τη θάλασσα, με κίνδυνο οριστικής υποβάθμισης του Κόλπου.
Πώς φτάσαμε μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;
Όπως εξηγούν στην ανακοίνωσή τους οι οργανώσεις, η υπόθεση ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012, όταν η Ελλάδα έλαβε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αιτιολογημένη Γνώμη (παράβαση 2011/2156), κατόπιν σχετικής αυτοψίας που πραγματοποίησαν εκπρόσωποι της Επιτροπής (Ιούλιος 2012), για παράβαση των άρθρων 6 και 12 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ αναφορικά με την θαλάσσια χελώνα και τις θίνες.
Η υπόθεση αφορά σχέδια ανάπτυξης στον Κυπαρισσιακό Κόλπο στη Δυτική Πελοπόννησο, μια από τις σημαντικότερες παραλίες ωοτοκίας της καρέτα στη Μεσόγειο, η οποία προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των περιβαλλοντικών οργανώσεων Medasset και Αρχέλων, αλλά και η WWF, σήμερα, Τετάρτη, δικάζεται στο Δικαστήριο της ΕΕ η από 11/11/2014 προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Ελλάδας, καθώς η χώρα μας φέρεται να έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από την οδηγία 92/43/ΕΟΚ όσον αφορά την Ειδική Ζώνη Διατήρησης «Θίνες Κυπαρισσίας (Νεοχώρι-Κυπαρισσία)» (GR2550005) και τη θαλάσσια χελώνα caretta caretta.
Όπως υπογραμμίζουν ο Βασίλης Σταμογιάννης (εκπρόσωπος της Medasset) και η Παναγιώτα Θεοδώρου (εκπρόσωπος του Αρχέλων), ο Κυπαρισσιακός Κόλπος είναι μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και οικολογικής σημασίας, καθώς περιλαμβάνει σπάνιους οικοτόπους θινών και αξιολογείται ως η δεύτερη σημαντικότερη περιοχή ωοτοκίας της caretta caretta στη Μεσόγειο.
Η ελληνική Πολιτεία όφειλε να έχει λάβει μέτρα και να έχει ήδη θεσπίσει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο για την προστασία της περιοχής, σημειώνουν, καθώς υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον εντατικής οικοδόμησης σε «φιλέτα» που βρίσκονται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 100-200 μέτρων από τη θάλασσα, με κίνδυνο οριστικής υποβάθμισης του Κόλπου.
Πώς φτάσαμε μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;
Όπως εξηγούν στην ανακοίνωσή τους οι οργανώσεις, η υπόθεση ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012, όταν η Ελλάδα έλαβε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αιτιολογημένη Γνώμη (παράβαση 2011/2156), κατόπιν σχετικής αυτοψίας που πραγματοποίησαν εκπρόσωποι της Επιτροπής (Ιούλιος 2012), για παράβαση των άρθρων 6 και 12 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ αναφορικά με την θαλάσσια χελώνα και τις θίνες.
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων
Την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους έκοψαν στον Πολυχώρο «Απόλλων» οι Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων, με την συμμετοχή όλων των εργαζομένων, πολλών Περιφερειακών Συμβούλων και Γενικών Διευθυντών της Περιφέρειας.
Στον χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων ευχήθηκε στους εργαζόμενους χρόνια πολλά, καλά και δημιουργικά. Παράλληλα τους ευχαρίστησε για την βοήθεια και την συμπαράσταση τους στις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετώπισαν τα νησιά της Π.Ε. από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις τρεις εκλογικές αναμετρήσεις που έγιναν το 2015. Τόνισε επίσης την ανταπόκριση στα αυξημένα καθήκοντά τους, λόγω της υποστελέχωσης των υπηρεσιών της Π.Ε. κα βέβαια των ιδιαιτεροτήτων που αντιμετωπίζουν λόγω των αποστάσεων και της κακής θαλάσσιας σύνδεσης των νησιών. Αναφορικά με την υποστελέχωση επισήμανε τις διαρκείς προσπάθειες της Περιφέρειας για την αναπλήρωση των κενών.
Τέλος, ο κ. Χατζηπέρος συνεχάρη τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων, κ. Χρήστο Νταή, καθώς και το προσωπικό για την άψογη οργάνωση της εκδήλωσης.
Στον χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων ευχήθηκε στους εργαζόμενους χρόνια πολλά, καλά και δημιουργικά. Παράλληλα τους ευχαρίστησε για την βοήθεια και την συμπαράσταση τους στις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετώπισαν τα νησιά της Π.Ε. από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις τρεις εκλογικές αναμετρήσεις που έγιναν το 2015. Τόνισε επίσης την ανταπόκριση στα αυξημένα καθήκοντά τους, λόγω της υποστελέχωσης των υπηρεσιών της Π.Ε. κα βέβαια των ιδιαιτεροτήτων που αντιμετωπίζουν λόγω των αποστάσεων και της κακής θαλάσσιας σύνδεσης των νησιών. Αναφορικά με την υποστελέχωση επισήμανε τις διαρκείς προσπάθειες της Περιφέρειας για την αναπλήρωση των κενών.
Τέλος, ο κ. Χατζηπέρος συνεχάρη τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων, κ. Χρήστο Νταή, καθώς και το προσωπικό για την άψογη οργάνωση της εκδήλωσης.
Πηγή
Τάκης Χατζηπέρος
ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ 10/01/2016
Ὁμιλητής ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος - Ἰατρός
π.Πέτρος Μαριᾶτος
μέ θέμα
«Πραγματικοί καί φανταστικοί κίνδυνοι γιά τά παιδιά»
π.Πέτρος Μαριᾶτος
μέ θέμα
«Πραγματικοί καί φανταστικοί κίνδυνοι γιά τά παιδιά»
Η Ελλάδα του 21ου του Δ.Κ. Νικολάου
Θυμάμαι τις παλιές ασπρόμαυρες κάρτες La Grèce dans les années ’50. Θα μπορούσε κανείς να αποπειραθεί ανάλογη φωτογραφική περιήγηση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα; Ίσως με μια ακόμα μεγαλύτερη δόση χιούμορ για να αντέξει τα δύσκολα αλλά με την ίδια τρυφερότητα για τις μικρές γωνιές της πατρίδας μας.
Ξεκινάω με τα Αντικύθηρα. Σε έναν ολιγάνθρωπο φτωχό τόπο, σε ένα γκριζοπράσινο βράχο ριγμένο στο πέλαγος, συνάντησα την πιο ωραία γυναικεία πινελιά. Πώς μπορούμε να δίνουμε νόημα στη μικρή ζωή μας ακόμα και υπό την απειλή της μοναξιάς, της έλλειψης, της εγκατάλειψης; Η πενία κι η φροντίδα ακτινοβολούν.
Πηγή http://dragonerarossa.gr/
300 μέτρα δρόμος = 1 λουκούμι! του Γιάννη Στεφ. Πρωτοψάλτη
Πόσοι ξένοι στις ημέρες μας δεν υπόσχονται την σωτηρία μας με ευεργετικές επενδύσεις, δωρεές, χορηγίες και πόσες φορές μέσα στην απελπισία μας δεν τους αντιμετωπίζουμε ως σωτήρες;
Το πρώτο αυτοκίνητο στα Μητάτα το έφερε ένας ‘‘Αυστραλός’’, ο κύριος Ψ. Το σπίτι του ήταν στην συνοικία Κερομυτιάνικα. Ο δρόμος που υπήρχε σε όλο το χωριό ήταν γαϊδουρόδρομος, ένας στενός δρόμος όλο χώμα που περνάγαν ίσα-ίσα τα ζώα. Στα Κερομυτιάνικα ήταν ακόμα χειρότερος. Έχοντας την ανάγκη ο ίδιος να φτιάξει δρόμο για να πηγαίνει με το αυτοκίνητό του στο σπίτι του μπήκε μπροστάρης ότι θα καλύψει τα έξοδα να γίνει δρόμος για τα Κερομυτιάνικα και έπεισε ορισμένους από το χωριό, όπως ο πατέρας μου, να προσφέρουν εργασία. Πήγανε λοιπόν με γκασμάδες, έκαναν την διαπλάτυνση του δρόμου –οι περισσότεροι ήξεραν να χειρίζονται το σπάσιμο της πέτρας, τον πωρόλιθο– και σε λίγες μέρες ο δρόμος ήταν έτοιμος και το αυτοκίνητο του κ.Ψ. έξω από την πόρτα του σπιτιού του!
Κάλεσε λοιπόν αυτούς που δούλεψαν εθελοντικά στο καφενείο του χωριού, δεν υπήρχε και άλλο μέρος, να φάνε και να πιούνε για να γιορτάσουν το γεγονός της αποπεράτωσης του δρόμου. Δυο-τρεις γυναίκες ανέλαβαν την υποχρέωση να φτιάξουν τους μεζέδες για να τους προσφέρουν σε όλο το χωριό, καλιτσούνια, κεφτέδες, τυριά, μυτζήθρες και ό,τι άλλο μπορούσαν να φτιάξουν, μπόλικο κρασί από τα σπίτια τους, και τα πήγανε το βράδυ στο καφενείο και ξεκίνησε το γλέντι. Οι άντρες σε ένα τραπέζι τρώγανε και πίνανε, μαζί και ο Αυστραλέζος, οι γυναίκες που είχαν φτιάξει τα καλούδια στην άκρη καθόντουσαν σιωπηλές στις καρέκλες, εκτός παρέας και εκτός γλεντιού. Τότε σηκώθηκε η γυναίκα του Μικ, πήρε ένα κουτί λουκούμια από το μαγαζί και πήγε και κέρασε τις γυναίκες από ένα λουκούμι. Και αυτή ήταν η κάλυψη των εξόδων για την διάνοιξη του δρόμου. Όλα τα υπόλοιπα τα είχε κάνει το χωριό˙ όχι μόνο την διάνοιξη και το στρώσιμο του δρόμου αλλά ακόμα και το γλέντι για να ευχαριστήσει τον ‘‘ευεργέτη’’ του!
Έτσι δεν γίνεται και σήμερα; Έρχονται να μας σώσουν οι ξένοι με τις δικές μας δυνάμεις! Ακόμα και το λουκούμι που θα μας κεράσουν το έχουμε πληρωμένο δέκα φορές.
Πηγή http://dragonerarossa.gr/
Συνάντηση Αγροτών για το ασφαλιστικό στην Σκάλα.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο αγροτικός σύλλογος Ευρώτα καλεί τους αγρότες του δήμου μας αλλά και όλους τους συμπολίτες μας (εμπόρους ,ελεύθερους επαγγελματίες , μισθωτούς ,κτλ) στο πνευματικό κέντρο Σκάλας τη Κυριακή 17/01/16 και ώρα 7.30μμ για ενημέρωση σχετικά με το ασφαλιστικό .
Σας καλούμε να λάβουμε απο κοινού αποφάσεις για την οργάνωση της αντίδρασης μας , στο νομοσχέδιο έκτρωμα και σε όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση με τα οποία επιδιώκεται η εξαθλίωση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού
Πηγή http://www.report24.gr/
ΑΡΑΓΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ;
Μια φορά κι έναν καιρό…. η άφιξη και η αναχώρηση ενός πλοίου βαμμένου με τα Ελληνικά χρώματα ήταν το ποιο σημαντικότερο γεγονός της ημέρας.
Η επι/αποβίβαση γινόταν αρόδου αφού δεν υπήρχαν οι σημερινές εγκαταστάσεις. Το ίδιο γινόταν και "στα δικά μας λιμάνια" που έπιανε, δηλαδή, στο Κυπαρίσσι, στον Ιέρακα, στο Πόρτο Κάγιο, στην Ελαφόνησο, στην Αγία Πελαγία, στα Αντικύθηρα και ίσως στη Μονεμβασιά.
Το πλήρωμα στην πλειοψηφία του ήταν Λάκωνες και Τσιριγώτες οι οποίοι αγωνίζονταν για να ζήσουν τις οικογένειες τους. Τους έβλεπες να τρέχουν δεξιά κι αριστερά, στο γκαράζ, στο κατάστρωμα, στις καμπίνες ή στην τραπεζαρία. Εκεί έβρισκες την ευκαιρία να μιλήσεις μαζί τους, μια καλή κουβέντα, ένα σύντομο καλαμπούρι που έσπαζε για λίγο τη μονοτονία τους. Άλλωστε το πλήρωμα έκανε το πλοίο. Ο δε πλοιοκτήτης με το αζημίωτο, πρόσφερε ζωή κι ανάπτυξη κρατώντας ενωμένα τα όμορφα τοπία της πατρίδας μας.
Αυτή ήταν η Ελλάδα πριν από 50 χρόνια. Εδώ ζει ακόμα αυτός ο λαός με τις πολλές παραξενιές, τα ελαττώματα, τη σπουδαία ιστορία και φιλότιμο που τον διακρίνει. Η ποιότητα ζωής βελτιώθηκε, η τεχνολογία εξελίχθηκε, λιμάνια κατασκευάσθηκαν,
αλλά καράβι δεν υπάρχει.
αλλά καράβι δεν υπάρχει.
( άραγε, το 1973 να ήξεραν κάτι οι, Ηλίας Λυμπερόπουλος, Γιώργος Κατσαρός
και Δημήτρης Μητροπάνος με το τραγούδι. Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα ...)
και Δημήτρης Μητροπάνος με το τραγούδι. Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα ...)
Πηγή Λαλούσης Παναγιώτης
ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ: ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο την Κυριακή 10-1-2016 στις 12 το μεσημέρι. Μοναδικό θέμα η συζήτηση του προυπολογισμού για το 2016.
Καθυστερημένα η Δημοτική Αρχή ασχολήθηκε με τον προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την νομοθεσία, έπρεπε να τον έχει παρουσιάσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Παρά το ακατάλληλο της ώρας, λόγω της σπουδαιότητας του θέματος υπήρχε μεγάλη συμμετοχή των Δημοτικών Συμβούλων και των τοπικών, απουσίασαν μόνο οι κύριοι Κατσανεβάκης και Μαριάτος.
Δεν δόθηκε χρόνος και δυνατότητα για γόνιμη συζήτηση, επιλογή της διοίκησης Χαρχαλάκη είναι οι συνεδριάσεις να έχουν συνοπτικό χαρακτήρα.
Η παράταξη μας με τις τοποθετήσεις του επικεφαλής της ομάδας Δημήτρη Φατσέα, επεσήμανε κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, ώστε να γίνει κατανοητή η πραγματικότητα.
Τα κύρια στοιχεία του νέου Προυπολογισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα του προηγούμενου έτους έχουν ως εξής.
Έχουμε μια αύξηση στο ύψος του, από τα 6.957.021,67€ του 2015, ο νέος προϋπολογισμός φθάνει τα 7.441.948,40€.
Η αύξηση οφείλεται στην καλή οικονομική κατάσταση του Δήμου, με τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που έχουν εξασφαλισθεί τα τελευταία χρόνια.
Όμως αν και το υψηλό ταμειακό υπόλοιπο που η παρούσα Δημοτική Αρχή παρέλαβε από την προηγούμενη, της επιτρέπει να συντάσσει αποτελεσματικούς προϋπολογισμούς, στην υλοποίηση τους υστερεί χαρακτηριστικά.
Ως προς τα ΕΣΟΔΑ:
Ανέρχονταν στα 6.957.021,67€ αλλά τελικά βεβαιώθηκαν 4.458.758,38€ δηλαδή εισπράχθηκαν 2.498.263,29€ λιγότερα!
Υστέρησε δηλαδή στα έσοδα κατά 36%.
Θετικό είναι ότι εισπράχθηκαν 80.000€ από τέλη παρεπιδημούντων και αποχέτευσης, παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ).
Όμως από τα τέλη ύδρευσης ΠΟΕ εισπράχθηκαν 102.000€ από τα 462.000€ που συνολικά έχουν συσσωρευθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Από τέλη ύδρευσης της τρέχουσας χρήσης εισπράχθηκαν 153.000€ ενώ προβλεπόταν να εισπραχθούν 238.000€, υστέρησε δηλαδή σε ένα χρόνο από τα έσοδα της ύδρευσης κατά 85.000€
Ως προς τα ΕΞΟΔΑ:
Η εικόνα εδώ είναι πιό απογοητευτική, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνες 7.441.948,40€ για να είναι ισοσκελισμένος.
Οι προβλέψεις όμως για το 2015 ενώ έφθαναν στα 6.957.021,67€, υλοποιήθηκαν τελικά μόνο 1.612.031,70€.
Υστέρησε δηλαδή κατά 77%!
Ο προϋπολογισμός είναι ο καθρέφτης του Δήμου, προσδιορίζει τι θα γίνει ολόκληρο το έτος, αρκεί μια ανάγνωση για όποιον γνωρίζει, για να διαπιστώσει τι θα έχουμε το 2016 στα νησιά μας.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι παρά τα όσα δηλώνει ο κ. Χαρχαλάκης, όλοι οι κωδικοί για τις αμοιβές προσωπικού είναι ελαφρώς μειωμένοι, ακόμη και στην υπηρεσία Πολεοδομίας.
Δεν θα προσληφθεί ούτε φέτος, το αναγκαίο προσωπικό για την στελέχωση, γραφείου Δόμησης και τεχνικής υπηρεσίας;
Διαπιστώνουμε ότι δεν θα γίνει σχεδόν καμία ανοιχτή δημοπρασία το 2016 για τεχνικό έργο.
Στην υπηρεσία τεχνικών έργων δεν υπάρχει εγγραφή κάποιου έργου για το οποίο να απαιτείται ανοιχτός διαγωνισμός!
Στην υπηρεσία ύδρευσης έχουν εγγραφεί ένας κωδικός 74.000€ και άλλος ένας 60.000€, τα υπόλοιπα είναι μικροποσά, ούτε εδώ έχουμε κάποιο σημαντικό έργο για το οποίο θα γίνει ανοιχτός διαγωνισμός.
Στην υπηρεσία καθαριότητας-ηλεκτροφωτισμού, όλοι οι κωδικοί είναι μικροποσά, πιθανόν να απαιτηθούν δύο πρόχειροι διαγωνισμοί.
Τα μοναδικά "μεγάλα" έργα τα οποία έχουν εγγραφεί και αν ανατεθούν τελικά, απαιτούν ανοιχτό διαγωνισμό, είναι ο δρόμος προς Αγία Αναστασία με 100.000€, η αποκατάσταση του Αστικού Σχολείου Ποταμού με 168.000€ και η ανάδειξη του Καστέλο στον Αυλέμωνα με 90.000€. Τα υπόλοιπα είναι στα όρια των απευθείας αναθέσεων.
Παρά τα όσα ισχυρίζεται, γίνεται ολοφάνερο ότι ο κ. Χαρχαλάκης ενώ στα λόγια και στα κείμενα είναι πληθωρικός στην πράξη υστερεί σε πολύ υψηλό ποσοστό.
Γι αυτούς τους λόγους τα μέλη της παράταξης μας καταψήφισαν τον προϋπολογισμό του 2016. Ελπίζουμε οι επισημάνσεις μας να γίνουν αντιληπτές από τους ανθρώπους της πλειοψηφίας.
Καθυστερημένα η Δημοτική Αρχή ασχολήθηκε με τον προϋπολογισμό, αφού σύμφωνα με την νομοθεσία, έπρεπε να τον έχει παρουσιάσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Παρά το ακατάλληλο της ώρας, λόγω της σπουδαιότητας του θέματος υπήρχε μεγάλη συμμετοχή των Δημοτικών Συμβούλων και των τοπικών, απουσίασαν μόνο οι κύριοι Κατσανεβάκης και Μαριάτος.
Δεν δόθηκε χρόνος και δυνατότητα για γόνιμη συζήτηση, επιλογή της διοίκησης Χαρχαλάκη είναι οι συνεδριάσεις να έχουν συνοπτικό χαρακτήρα.
Η παράταξη μας με τις τοποθετήσεις του επικεφαλής της ομάδας Δημήτρη Φατσέα, επεσήμανε κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, ώστε να γίνει κατανοητή η πραγματικότητα.
Τα κύρια στοιχεία του νέου Προυπολογισμού σε σχέση με τα αντίστοιχα του προηγούμενου έτους έχουν ως εξής.
Έχουμε μια αύξηση στο ύψος του, από τα 6.957.021,67€ του 2015, ο νέος προϋπολογισμός φθάνει τα 7.441.948,40€.
Η αύξηση οφείλεται στην καλή οικονομική κατάσταση του Δήμου, με τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που έχουν εξασφαλισθεί τα τελευταία χρόνια.
Όμως αν και το υψηλό ταμειακό υπόλοιπο που η παρούσα Δημοτική Αρχή παρέλαβε από την προηγούμενη, της επιτρέπει να συντάσσει αποτελεσματικούς προϋπολογισμούς, στην υλοποίηση τους υστερεί χαρακτηριστικά.
Ως προς τα ΕΣΟΔΑ:
Ανέρχονταν στα 6.957.021,67€ αλλά τελικά βεβαιώθηκαν 4.458.758,38€ δηλαδή εισπράχθηκαν 2.498.263,29€ λιγότερα!
Υστέρησε δηλαδή στα έσοδα κατά 36%.
Θετικό είναι ότι εισπράχθηκαν 80.000€ από τέλη παρεπιδημούντων και αποχέτευσης, παρελθόντων οικονομικών ετών (ΠΟΕ).
Όμως από τα τέλη ύδρευσης ΠΟΕ εισπράχθηκαν 102.000€ από τα 462.000€ που συνολικά έχουν συσσωρευθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Από τέλη ύδρευσης της τρέχουσας χρήσης εισπράχθηκαν 153.000€ ενώ προβλεπόταν να εισπραχθούν 238.000€, υστέρησε δηλαδή σε ένα χρόνο από τα έσοδα της ύδρευσης κατά 85.000€
Ως προς τα ΕΞΟΔΑ:
Η εικόνα εδώ είναι πιό απογοητευτική, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνες 7.441.948,40€ για να είναι ισοσκελισμένος.
Οι προβλέψεις όμως για το 2015 ενώ έφθαναν στα 6.957.021,67€, υλοποιήθηκαν τελικά μόνο 1.612.031,70€.
Υστέρησε δηλαδή κατά 77%!
Ο προϋπολογισμός είναι ο καθρέφτης του Δήμου, προσδιορίζει τι θα γίνει ολόκληρο το έτος, αρκεί μια ανάγνωση για όποιον γνωρίζει, για να διαπιστώσει τι θα έχουμε το 2016 στα νησιά μας.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι παρά τα όσα δηλώνει ο κ. Χαρχαλάκης, όλοι οι κωδικοί για τις αμοιβές προσωπικού είναι ελαφρώς μειωμένοι, ακόμη και στην υπηρεσία Πολεοδομίας.
Δεν θα προσληφθεί ούτε φέτος, το αναγκαίο προσωπικό για την στελέχωση, γραφείου Δόμησης και τεχνικής υπηρεσίας;
Διαπιστώνουμε ότι δεν θα γίνει σχεδόν καμία ανοιχτή δημοπρασία το 2016 για τεχνικό έργο.
Στην υπηρεσία τεχνικών έργων δεν υπάρχει εγγραφή κάποιου έργου για το οποίο να απαιτείται ανοιχτός διαγωνισμός!
Στην υπηρεσία ύδρευσης έχουν εγγραφεί ένας κωδικός 74.000€ και άλλος ένας 60.000€, τα υπόλοιπα είναι μικροποσά, ούτε εδώ έχουμε κάποιο σημαντικό έργο για το οποίο θα γίνει ανοιχτός διαγωνισμός.
Στην υπηρεσία καθαριότητας-ηλεκτροφωτισμού, όλοι οι κωδικοί είναι μικροποσά, πιθανόν να απαιτηθούν δύο πρόχειροι διαγωνισμοί.
Τα μοναδικά "μεγάλα" έργα τα οποία έχουν εγγραφεί και αν ανατεθούν τελικά, απαιτούν ανοιχτό διαγωνισμό, είναι ο δρόμος προς Αγία Αναστασία με 100.000€, η αποκατάσταση του Αστικού Σχολείου Ποταμού με 168.000€ και η ανάδειξη του Καστέλο στον Αυλέμωνα με 90.000€. Τα υπόλοιπα είναι στα όρια των απευθείας αναθέσεων.
Παρά τα όσα ισχυρίζεται, γίνεται ολοφάνερο ότι ο κ. Χαρχαλάκης ενώ στα λόγια και στα κείμενα είναι πληθωρικός στην πράξη υστερεί σε πολύ υψηλό ποσοστό.
Γι αυτούς τους λόγους τα μέλη της παράταξης μας καταψήφισαν τον προϋπολογισμό του 2016. Ελπίζουμε οι επισημάνσεις μας να γίνουν αντιληπτές από τους ανθρώπους της πλειοψηφίας.