ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2018
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2018
Είναι κοινά παραδεκτό ότι ο Δήμος είναι η εγγύτερη δομή λειτουργίας του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος.
Στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες και με τις πολλαπλές μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες που όμως δεν συνοδεύονται από ανάλογους πόρους και προσωπικό οι Δήμοι ανταποκρίνονται με την μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα στα προβλήματα των πολιτών.
Είναι φυσικό σ’ αυτή την λειτουργία να υπάρχουν λάθη, ολιγωρίες, υστερήσεις και καθυστερήσεις που επιτείνονται από τις υπάρχουσες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και απογοητεύουν σε αρκετές περιπτώσεις τους πολίτες.
Ο Δήμος Ευρώτα παρά τα ακραία καιρικά φαινόμενα των τελευταίων χρόνων προσπάθησε με ίδιους πόρους και δυσανάλογη με το μέγεθος των καταστροφών κρατική βοήθεια να αποκαταστήσει τις ζημιές και να επαναφέρει σε μεγάλο βαθμό την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνικής και παραγωγικής δραστηριότητας.
Η πολυεπίπεδη κρίση διαμόρφωσε μια νέα δύσκολη πραγματικότητα, ενώ συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος απαιτούν άμεση λύση.
Είναι κατανοητό και θεμιτό οι πολίτες να διαμαρτύρονται για την ποιότητα και την χρονική αμεσότητα των ανταποδοτικών υπηρεσιών μας, καθώς και για τα έργα υποδομής ή εργασίες που ‘’οφείλει’’ ο Δήμος απέναντι στους πολίτες.
Όμως πρέπει να υπάρξει γνώση και ενημέρωση προς τους πολίτες, ώστε να είναι αρωγοί και συμμέτοχοι μιας νέας προσπάθειας και συμβολής στην επίλυση προβλημάτων που ‘’είναι στο χέρι τους’’ όπως π.χ η διαλογή στην πηγή για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων. Είναι η ώρα μια γενικότερης προσπάθειας ανασυγκρότησης του Δήμου μας, όπου ο πολίτης πρέπει να έχει ρόλο, λόγο και συνευθύνη, όπου απαιτείται.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποσείει τις ευθύνες του Δήμου που εκ των πραγμάτων έχει την θεσμική ευθύνη για εύρυθμη λειτουργία των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.
Στον νέο υπό κατάρτιση Προϋπολογισμό του έτους 2018 επιζητούμε την συμμετοχή των πολιτών, εκτός της θεσμοθετημένης Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, που αποτελείται από θεσμικούς εκπροσώπους των κοινωνικών, παραγωγικών, επαγγελματικών δυνάμεων και των πολιτιστικών και αθλητικών φορέων (άρθρο 76,
ν. 3852/10).
Ο Προϋπολογισμός δεν μπορεί να κινείται με βάση τις προσωπικές ή συλλογικές επιθυμίες, γιατί η βάση του, σύμφωνα με τις κατευθύνεις που δίνονται είναι οι χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Πολιτείας που είναι δραματικά μειωμένες και οι ελλείψεις σε μόνιμο κυρίως προσωπικό.
Τα Δημοτικά και Τοπικά συμβούλια έθεσαν ιεραρχήσεις και προτεραιότητες που πρέπει να γίνουν στον τόπο τους.
Υπάρχουν συνεργασίες με Πανεπιστήμια και Φορείς για την συγκρότηση μελετών ώστε να συμμετέχουμε στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα και σ’ αυτό τον τομέα έχουν επιτευχθεί πολλά, αλλά είναι αναγκαίο να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη ένταση.
Όμως και συμπολίτες γνωρίζουν και βιώνουν τα προβλήματα και πιθανόν να έχουν κατάλληλες και ενδεδειγμένες λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στις προτάσεις των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.
*Η Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων
*Ο Ηλεκτροφωτισμός των Κοινόχρηστων Χώρων
*Η Διαχείριση των Υδάτινων πόρων
* Η Αγροτική Οδοποιία
Στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες και με τις πολλαπλές μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες που όμως δεν συνοδεύονται από ανάλογους πόρους και προσωπικό οι Δήμοι ανταποκρίνονται με την μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα στα προβλήματα των πολιτών.
Είναι φυσικό σ’ αυτή την λειτουργία να υπάρχουν λάθη, ολιγωρίες, υστερήσεις και καθυστερήσεις που επιτείνονται από τις υπάρχουσες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και απογοητεύουν σε αρκετές περιπτώσεις τους πολίτες.
Ο Δήμος Ευρώτα παρά τα ακραία καιρικά φαινόμενα των τελευταίων χρόνων προσπάθησε με ίδιους πόρους και δυσανάλογη με το μέγεθος των καταστροφών κρατική βοήθεια να αποκαταστήσει τις ζημιές και να επαναφέρει σε μεγάλο βαθμό την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνικής και παραγωγικής δραστηριότητας.
Η πολυεπίπεδη κρίση διαμόρφωσε μια νέα δύσκολη πραγματικότητα, ενώ συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος απαιτούν άμεση λύση.
Είναι κατανοητό και θεμιτό οι πολίτες να διαμαρτύρονται για την ποιότητα και την χρονική αμεσότητα των ανταποδοτικών υπηρεσιών μας, καθώς και για τα έργα υποδομής ή εργασίες που ‘’οφείλει’’ ο Δήμος απέναντι στους πολίτες.
Όμως πρέπει να υπάρξει γνώση και ενημέρωση προς τους πολίτες, ώστε να είναι αρωγοί και συμμέτοχοι μιας νέας προσπάθειας και συμβολής στην επίλυση προβλημάτων που ‘’είναι στο χέρι τους’’ όπως π.χ η διαλογή στην πηγή για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων. Είναι η ώρα μια γενικότερης προσπάθειας ανασυγκρότησης του Δήμου μας, όπου ο πολίτης πρέπει να έχει ρόλο, λόγο και συνευθύνη, όπου απαιτείται.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποσείει τις ευθύνες του Δήμου που εκ των πραγμάτων έχει την θεσμική ευθύνη για εύρυθμη λειτουργία των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.
Στον νέο υπό κατάρτιση Προϋπολογισμό του έτους 2018 επιζητούμε την συμμετοχή των πολιτών, εκτός της θεσμοθετημένης Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, που αποτελείται από θεσμικούς εκπροσώπους των κοινωνικών, παραγωγικών, επαγγελματικών δυνάμεων και των πολιτιστικών και αθλητικών φορέων (άρθρο 76,
ν. 3852/10).
Ο Προϋπολογισμός δεν μπορεί να κινείται με βάση τις προσωπικές ή συλλογικές επιθυμίες, γιατί η βάση του, σύμφωνα με τις κατευθύνεις που δίνονται είναι οι χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Πολιτείας που είναι δραματικά μειωμένες και οι ελλείψεις σε μόνιμο κυρίως προσωπικό.
Τα Δημοτικά και Τοπικά συμβούλια έθεσαν ιεραρχήσεις και προτεραιότητες που πρέπει να γίνουν στον τόπο τους.
Υπάρχουν συνεργασίες με Πανεπιστήμια και Φορείς για την συγκρότηση μελετών ώστε να συμμετέχουμε στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα και σ’ αυτό τον τομέα έχουν επιτευχθεί πολλά, αλλά είναι αναγκαίο να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη ένταση.
Όμως και συμπολίτες γνωρίζουν και βιώνουν τα προβλήματα και πιθανόν να έχουν κατάλληλες και ενδεδειγμένες λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στις προτάσεις των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων.
*Η Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων
*Ο Ηλεκτροφωτισμός των Κοινόχρηστων Χώρων
*Η Διαχείριση των Υδάτινων πόρων
* Η Αγροτική Οδοποιία
*Τα αδέσποτα ζώα
*Η Διαφύλαξη και αξιοποίηση της κοινοτικής περιουσίας και των κληροδοτημάτων
*Η λειτουργία των σχολικών μονάδων και των αθλητικών εγκαταστάσεων.
*Η προβολή του Δήμου Ευρώτα (των Δημοτικών και Τοπικών κοινοτήτων) και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
*Η διαδικασία αξιολόγησης και τρόπος χρηματοδότησης των συλλόγων
*Η προβολή και προώθηση των αγροτικών προϊόντων
*Γενικά όποια σκέψη και πρόταση προωθεί και αναβαθμίζει τον Δήμο και την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Είναι η ώρα των υπερβάσεων και των θετικών πρωτοβουλιών, μιας δημιουργικής συμμαχίας της Κοινωνίας των Πολιτών με τον Δήμο Ευρώτα.
Ξεκινάμε να διαμορφώσουμε ένα συμμετοχικό Προϋπολογισμό, μαζί με τους συμπολίτες μας, τους μόνιμους κατοίκους, τους ετεροδημότες και τους Ομογενείς.
Λήξη προθεσμίας έως την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017
Ηλεκτρονική Δ/νση: info@eurota.gr
Fax:2735029292
Ταχυδρομική Δ/νση: Ιωάννη Λιναρδάκου 5 – 23051 Σκάλα
Fax:2735029292
Ταχυδρομική Δ/νση: Ιωάννη Λιναρδάκου 5 – 23051 Σκάλα
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Δ.Ε.Δ
(Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης)
Ο Δήμαρχος
κ.α.α
Ο Αντιδήμαρχος
Ηλίας Παναγιωτακάκος
(Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης)
Ο Δήμαρχος
κ.α.α
Ο Αντιδήμαρχος
Ηλίας Παναγιωτακάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου