Η διάταξη ΑμΕΑ στο Καψάλι Κυθήρων

 Η διάταξη ΑμΕΑ στο Καψάλι Κυθήρων
Αντιπαρερχόμενος την ξεκάθαρη διάθεση καυστικότητας και ειρωνειών για το θέμα της πρόσβασης αναπηρικών αμαξιδίων στο Καψάλι, διευκρινίζω τα εξής:
1. Η ράμπα ΑμΕΑ στην παραλία Καψαλίου τοποθετήθηκε με δαπάνες της Περιφέρειας Αττικής το καλοκαίρι του 2015 και κόστισε περίπου 50.000€ με το Φ.Π.Α. Το σύστημα επιτρέπει στα αμαξίδια ΑμΕΑ την πρόσβαση στη θάλασσα, αίροντας φυσικούς και λοιπούς περιορισμούς που καθιστούν απαγορευτικό το θαλάσσιο μπάνιο για τους συμπολίτες μας που πάσχουν από κινητικά προβλήματα και αναπηρία. Το σύστημα αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών και αποτελεί παγκόσμια ελληνική πατέντα. Αντίστοιχη διάταξη έχει εγκριθεί και για την Αγία Πελαγία, όμως ο διαγωνισμός από την Περιφέρεια έχει καθυστερήσει.
2. Μετά την αρχική του τοποθέτηση που έγινε με δαπάνες της Περιφέρειας Αττικής, το σύστημα και όλη η διάταξη, απομακρύνεται, φυλάσσεται και επανατοποθετείται κάθε καλοκαίρι με δαπάνες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυθήρων και με προσωπικό ενδιαφέρον του Προέδρου του και Αντιδημάρχου κ. Παναγιώτη Ζαντιώτη. Ανατίθεται στην εταιρεία κατασκευής του μηχανήματος (ΤΟΒΕΑ) που έχει την απόλυτη εξειδίκευση στα θέματα αυτά, σε πανελλαδικό επίπεδο.
3. Η διάταξη και το σύστημα λειτουργούν φέτος για 3η συνεχόμενη χρονιά και μέχρι την ανάρτηση της κας. Θεοδωρακάκη δεν έχει υπάρξει ούτε ΜΙΑ αναφορά ή διαμαρτυρία στο Δήμο ή το Λιμενικό Ταμείο για κακή λειτουργία, ελλειπή σήμανση ή κακής ποιότητος υποδομές στο σημείο. Μάλιστα, το 2016, η όλη διάταξη και υποδομή συνέβαλε στην απόδοση Γαλάζιας Σημαίας στην παραλία του Καψαλίου, η οποία απονεμήθηκε και το καλοκαίρι του 2017. ΚΑΝΕΝΑ παράπονο μέχρι σήμερα, ούτε προφορικά ούτε γραπτά!
4. WC ΑμΕΑ ΥΠΑΡΧΕΙ! Είναι το WC του καταστήματος "Λεμόνι" (ΘΕΡΜΑ ευχαριστώ τον ιδιοκτήτη για την γνωστή ευαισθησία του στο θέμα!) και υπάρχει σχετική πινακίδα που κατευθύνει τον ενδιαφερόμενο, καθώς και διάταξη επί του σχεδιαγράμματος που έχει αναρτηθεί στον σχετικό πίνακα. Στην είσοδο της διάταξης υπάρχει σχετική πινακίδα ακριβώς όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί. Σε περίπτωση που η είσοδος αυτή αποκλειστεί από κάποιο όχημα (γεγονός όχι ασυνήθιστο για την κουλτούρα της Χώρας μας) οφείλουν όσοι οχλούνται να ειδοποιήσουν άμεσα την Αστυνομία. Το να δεις ένα αμάξι που εμποδίζει την πρόσβαση ή τη στάθμευση οχήματος ΑμΕΑ και να το γράφεις στο facebook αντί να ειδοποιείς την αρμόδια Αρχή επιβολής του προστίμου και της νομιμότητος, δεν προσφέρει απολύτως τίποτε.
Είναι σαφές - δεν το έκρυψε ποτέ κανείς - ότι η παραλία Καψαλίου διαθέτει μόνο τις ΒΑΣΙΚΕΣ υποδομές πρόσβασης ΑμΕΑ και όχι τα μέγιστα που θα επιθυμούσαμε όλοι. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας νομιμοποίησης του λιμανιού θα μας επιτρέψει να ανακατασκευάσουμε πλήρως τα δημοτικά WC στο λιμάνι δημιουργώντας και εκεί υποδομές ΑμΕΑ που τώρα δνε υπάρχουν.
Εκείνο όμως που με ενόχλησε αρκετά - έως πολύ - είναι η πρακτική του φεϊσμπουκικού κραξίματος που κατά την άποψη ορισμένων (ειδημόνων και μη) μπορεί να υποκαταστήσει τις θεσμικές διαδικασίες. Η κα. Θεοδωρακάκη θα μπορούσε να μας ενημερώσει είτε εγγράφως είτε προφορικά για τις ελλείψεις και τα προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετώπισε, αντί να επιλέξει την οδό της καυστικής (μήπως και ειρωνικής;) πένας μέσω του facebook, επιτρέποντας μάλιστα να γράφονται άκριτα στο προφίλ της (κάτω από την ανάρτησή της) σχόλια ειρωνικά και υβριστικά για τους αιρετούς κυρίως από ανθρώπους που ενδέχεται και να αγνοούν πλήρως την πραγματικότητα ή την άλλη άποψη. Αυτό πραγματικά με ξεπερνά. Η ανάρτηση αυτή πέρασε την άποψη ότι η πρόσβαση και η διάταξη ΑμΕΑ στο Καψάλι υπάρχει "για τα μάτια του κόσμου", ενώ μόνο έτσι δεν είναι. Ας ερωτηθούν οι καταστηματάρχες και οι Καψαλιώτες που επί 3 χρόνια παρακολουθούν το πόσο πολύ έχει δουλέψει και εξυπηρετήσει η διάταξη αυτή. Ας ρωτήσουν το γνωστό ζευγάρι φιλοκυθήριων Ελβετών που έρχονται στο νησί 20 χρόνια το πόσο συγκινημένοι ήταν όταν είδαν και χρησιμοποίησαν τη ράμπα ΑμΕΑ στο Καψάλι (ο Ελβετός κινείται με αμαξίδιο εδώ και δεκαετίες) και μάλιστα επισκέφθηκαν επί τούτου την Έκθεση Τουρισμού της Βέρνης τον Γενάρη του 2016 καθώς και το Δημαρχείο Κυθήρων για να συγχαρούν το Δήμαρχο για τη σωστή λειτουργία της ράμπας.
Ακόμα και στην πιο καλή και σωστή κίνηση, υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτιώσεων και ανάπτυξης. Ιδίως στο συγκεκριμένο θέμα θα περιμέναμε αντί για φεϊσμπουκικά κραξίματα άμεσης κατανάλωσης, μια αναλυτική γραπτή πρόταση στο Δήμο, ώστε να δούμε αν και τί μπορούμε να βελτιώσουμε, μέσα στα ασφυκτικά οικονομικά και γραφειοκρατικά δεδομένα που βιώνουμε.
Συνεργαζόμαστε πάντως ήδη με τον κ. Ιγνάτιο Φωτίου, CEO της Εταιρείας TOBEA A.E. (www.tobea.gr) προκειμένου να μας υποδειχθούν - προταθούν συγκεκριμένες ενέργειες προσβασιμότητας ΑμΕΑ σε παραλίες και δημόσιες υποδομές, κυρίως στο πλαίσιο της εκπόνησης των μελετών, που ως Δήμος και Περιφέρεια αδυνατούμε να εκπονήσουμε.
Είτε με είτε χωρίς φεϊσμπουκικές παντογνωσίες, εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας όπως πρέπει. Ας ελπίσουμε όμως, το σύστημα παιδεία μας, να χτίσει την σχετική κουλτούρα που απαιτείται και στα θέματα αυτά.

ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ-ΓΙΟΡΤΗ "ΒΕΤΟΥΛΑΣ"2017




Η Κίνηση Γυναικών Βελανιδίων ,για άλλη μια αφορά οργάνωσε μια επιτυχημένη εκδήλωση, την γιορτή της Βετούλας! Η φιλοξενία τους η προετοιμασία τους τα νόστιμα εδέσματα και η διασκέδαση χάρισαν σε όλους μια όμορφη βραδιά με πολύ καλό φαγητό ,κέφι και χορό !
Στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου, που φιλοξενεί το εξαιρετικό Λαογραφικό Μουσείο ,οι κυρίες της Κίνησης πραγματικά έδωσαν τον εαυτό τους και πρόσφεραν στους παρευρισκομένους μια μοναδική φθινοπωρινή βραδιά με θέα το φεγγάρι σαν έλουζε το Μυρτώο Πέλαγος ! 
Ασυναγώνιστες οι κυρίς της Κίονησης Γυναικών Βελανιδίων, στο καλό μαγείρεμα της Βετούλας με χοντρό μακαρόνι όπως παραδοσιακά ,με τριμμένη ντόπια ξερή μυζήθρα ,καλό κρασί και στο τέλος πεντανόστιμους κουραμπιέδες με ολόκληρο αμύγδαλο που όλος ο κόσμος τίμησε δεόντως !
Την όμορφη και φιλόξενη γιορτή τίμησαν με την παρουσία τους όλοι οι κάτοικοι του χωριού ,ο ιερέας της ενορίας , ο πρόεδρος του χωριού κύριος Καραντζής, η Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου κυρία Μαντώ Μπελεγρή, οι εκπρόσωποι της μείζονος μειοψηφίας κυρία Σοφία Δουμάνη και Στάθης Βελιώτης ,οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κυρίες Χαραμή Αλεξάνδρα, Παπούλη -Βαγγελόγλου Δέσποινα η Σπυριδάκου Θεοδούλη και ο κύριος Χρήστος Πετράκης ,ο οποίος πήρε το μικρόφωνο και ξεσήκωσε τον κόσμο . Το μουσικό συγκρότημα του κυρίου Σταθάκη χάρισε διασκέδαση στον κόσμο μέχρι πρωίας!
Πολλά συγχαρητήρια στις δραστήριες γυναίκες των Βελανιδίων και πολλά μπράβο στον πρόεδρο του χωριού που στηρίζει κάθε δραστηριότητα .

Το Μήνυμα της Κυριακής 10-9-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
Από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
(10-9-2017)




Δράμα καί λύτρωση : Ὁ Σταυρός καί ἡ ἀγάπη
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἡ σαραντάχρονη κοπιώδης πορεία τοῦ Ἰσραηλιτικοῦ λαοῦ ἀπό τήν χώρα τῆς δουλείας (τήν Αἴγυπτο) στήν χώρα τῆς ἐπαγγελίας (τήν Γῆ Χαναάν) εἶχε πολύ εὐχάριστες, ἀλλά καί πολύ δυσάρεστες περιόδους. Ἔτσι, ὁ ἡγέτης τῆς πορείας πρός τήν σωτηρία, ὁ Μωϋσῆς, χρειάσθηκε στίς κρίσιμες ὧρες νά παρέμβει μέ τήν προσευχή καί τήν διδαχή, γιά νά μή ἀποσκιρτήσουν οἱ Ἰσραηλῖτες ἀπό τήν ἀληθινή πίστη στόν Ἕνα Θεό.

Μιά τέτοια δραματική περίοδος ἦταν, ὅταν ἡ ἔρημος γέμισε ἀπό φαρμακερά φίδια πού ἀποδεκάτιζαν τούς Ἑβραίους. (Αὐτό τό τραγικό γεγονός ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς ἀποστασίας τους ἀπό τόν Θεό τῶν πατέρων). Τότε ὁ Μωϋσῆς ὕψωσε μέσα στήν ἔρημο σέ σχῆμα σταυροῦ ἕνα χάλκινο φίδι. Καί προέτρεψε τούς πατριώτες του νά προσβλέπουν στό κρεμασμένο εἴδωλο. Μέ αὐτόν τόν τρόπο οἱ Ἰσραηλῖτες θεραπεύονταν.


Αὐτήν τήν ἱστορία ὑπενθυμίζει ὁ Κύριός μας στόν νυκτερινό μαθητή Του, τόν Νικόδημο. Ἔτσι, φωτίζει καί τό νόημα τοῦ «χαλκοῦ ὄφεως» : δέν ἦταν εἴδωλο τῶν ἐθνῶν, ἀλλά προεικόνιση τῆς δικῆς Του Σταυρικῆς θυσίας. Τῆς θυσίας πού μόνη αὐτή σώζει. Ἀρκεῖ νά ὑπάρχει πίστη σ’ Αὐτόν, τόν Σταυρωθέντα καί Ἀναστάντα. Μπροστά στό μέγα καί ὕψιστο δρᾶμα τοῦ Γολγοθᾶ ὁ ἀνθρώπινος νοῦς στέκεται ἀποσβολωμένος. Δέν μπορεῖ νά δεχθεῖ τήν σταυρική τιμωρία γιά ἕναν Ἄνθρωπο, τόν «Υἱό τοῦ ἀνθρώπου», πού τίποτε κακό δέν ἔκαμε, πού τόν μίσησαν «δωρεάν». Καί, ἄν γιά τούς Ἰουδαίους εἶναι σκάνδαλο τό πάθος τοῦ Θεοῦ, καί, ἄν γιά τούς σοφούς Ἀθηναίους εἶναι μωρία, γιά τούς πιστούς Του εἶναι «Θεοῦ δύναμις» καί «Θεοῦ σοφία».

Αὐτή ἀκριβῶς ἡ δύναμη καί αὐτή ἀκριβῶς ἡ σοφία, εἶναι πού σώζει ἀπό τόν πνευματικό καί σωματικό θάνατο.

Προϋποθέτει, ὅμως, βαθειά καί καρδιακή πίστη στόν Χορηγό τῆς ζωῆς. Ὁ προσανατολισμός σ’ Ἐκεῖνον καί τήν Χάρη Του νά εἶναι σταθερός˙ σταθερώτερος κι ἀπό πυξίδα.

Γιατί ἡ λύση τοῦ ἀνθρώπινου δράματος, τοῦ δράματος τοῦ θανάτου, δέν ἔρχεται μέ ἀνθρώπινες προσπάθειες : οὔτε ἡ ὑγιεινή ζωή (πολλές φορές σέ ἀκραῖες, νευρωσικές ἐκφάνσεις), οὔτε ἡ Ἰατρική ἐπιστήμη, οὔτε ἡ ψυχολογική ἀπώθηση τοῦ θανάτου, μποροῦν νά ἐξασφαλίσουν τήν –βιολογική, ἔστω- ἀθανασία. Ὄσο δέ γιά τήν ὑπαρξιακή, τήν πνευματική ἀθανασία, αἰῶνες καί χιλιετίες ἀνθρώπινης σοφίας διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες, πλῆθος κοινωνικῶν καί πολιτικῶν συστημάτων δέν κατόρθωσαν νά ἀποτρέψουν τήν ἀδυσώπητη πραγματικότητα τοῦ βιολογικοῦ τέλους.

Ἡ ἀγάπη ἡ ἀπροσμέτρητη τοῦ Δημιουργοῦ μας εἶναι, πού σώζει. Πού ἀθανατίζει καί ἀφθαρτοποιεῖ. Αὐτή ἡ ἀνυπέρβλητη ἀγάπη, πού ὡδήγησε τόν Υἱό στήν ὑπακοή Του στό σχέδιο τοῦ Πατέρα. «Ὑπήκοος μέχρι Σταυροῦ».

Αὐτός εἶναι ὁ λόγος, πού ἡ Ἐκκλησία μας καθώρισε τήν Κυριακή πρίν ἀπό τήν ἑορτή τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, νά διαβάζεται ἡ σημερινή Εὐαγγελική περικοπή μέ τούς λόγους τοῦ Κυρίου πρός τόν Νικόδημο. Ὥστε, «ἀφορῶντες εἰς τόν τῆς Πίστεως ἀρχηγόν καί τελειωτήν Ἰησοῦν» νά βαδίζουμε τόν δρόμο τῆς ἀληθινῆς καί παντοτεινῆς ζωῆς.

π. Πέτρος Μαριᾶτος.
----------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
----------------------------------------

Ο ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΕΞΥΜΝΕΙ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


Ο ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΕΞΥΜΝΕΙ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
(Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 190 ετών από το θάνατο του μεγάλου Ζακυθηνού ποιητή)
Τα Κύθηρα είχαν την τύχη να τα εξυμνήσουν μεγάλοι των γραμμάτων και των τεχνών. Ανάμεσα σ’ αυτούς είναι και ο Φώσκολος, που γεννήθηκε στη Ζάκυνθο από Ζακυθινιά μητέρα και αναδείχθηκε σε εθνικό ποιητή της Ιταλίας. Σ’ ένα από τα ωραιότερα έργα του, στις «Χάριτες» ο Φώσκολος γράφει για τα Κύθηρα. Σ’ αυτό το έργο περικλείεται όλος ο συμβολισμός της ομορφιάς. Το πρώτο μέρος είναι αφιερωμένο στην Αφροδίτη και στις ακόλουθές της, τις Χάριτες. Περιγράφει λοιπόν ο ποιητής πώς ήταν η γη πριν κατέβουν οι Χάριτες. Ήταν η πρωτόγονη κατάσταση με αγριάνθρωπους ανθρωποφάγους. Μέχρι που φάνηκε το άρμα της Αφροδίτης, που την συνόδευαν οι 3 Χάριτες με την ουράνια καταγωγή, που συμβόλιζαν ό,τι πιο ευγενικό, όμορφο και αγνό. Μέχρι τότε η Αφροδίτη ήταν βυθισμένη στη θάλασσα, για να δώσει ζωή στο βασίλειο της θαλάσσης. Το άρμα της θεάς διέσχιζε τα κύματα και σταμάτησε στα πολυαγαπημένα της Κύθηρα. Λαμποκοπούσε η θάλασσα γύρω στο κοχύλι που βάσταζε απάνω του τις θεές. Νεράϊδες γοργοκίνητες σκόρπιζαν μαργαριτάρια, για να αξιωθούν να πάρουν το αγνό, το πρώτο φιλί των Χαρίτων. Η Κυθέρεια χάϊδεψε τις Χάριτες και τους είπε: «Χαμογελάστε!» Από εκείνη τη στιγμή τα Κύθηρα έγιναν ιερά. Οι άνθρωποι ημέρεψαν αμέσως, στεφάνωναν τα μέτωπά τους, τραγουδούσαν ύμνους και δίπλα στα κυπαρίσσια φύτρωσαν γιούλια και ρόδα. Τότε η Κυθέρεια κάθισε να ξεκουραστεί στην αμμουδιά των Κυθήρων. Οι Χάριτες άρχισαν να την περιποιούνται. Η μια της χτένιζε τα μαλλιά με χτένι μαλαματένιο. Η άλλη της σκέπαζε το ουράνιο κορμί με πέπλο και η Τρίτη τίναζε την αμβροσία που έβγαζε το στήθος της, για να ραντίσει τους Ζέφυρους, που θα ‘φερναν τη δροσιά για να ανθίσουν την Άνοιξη τα λιβάδια. Στο ποίημα υπάρχουν θαυμάσιες περιγραφές και εικόνες και ο Φώσκολος θέλει να πει πως οι Χάριτες έφεραν στον κόσμο την ομορφιά και την αγάπη για την τέχνη και πως η σωματική ομορφιά δεν ήταν το μόνο προσόν του ανθρώπου. Υπάρχει και η καλοσύνη και το πνεύμα, σπουδαίες αρετές που στέκουν αδιάφθορες και νικούν το πέρασμα του χρόνου.


 Eleni Harou