Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020

¨ΚΑΤΑ¨ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΑΔΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΦΗΣ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΩΝ (ΧΥΤΥ) ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΥ ΧΥΤΥΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ»

 


Θέμα 62.Έγκριση χορήγησης παράτασης της προθεσμίας περαίωσης του έργου «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΑΔΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΦΗΣ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΩΝ (ΧΥΤΥ) ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΥ ΧΥΤΥΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ», αναδόχου ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΤΕΒΕ.Πρόκειται για την 7η ζητούμενη ανυπαίτια(με αναθεώρηση τιμών) παράταση, σε συνέχεια των 6 που προηγήθηκαν και συνοδεύτηκαν με σημαντική οικονομική υπέρβαση της αρχικής σύμβασης (από 2.989.325 €με το ΦΠΑ σε 4.540.009), ύστερα από 5 Ανακεφαλαιωτικούς Πίνακες Εργασιών (ΑΠΕ), 4Πρωτόκολλα Κανονισμού Τιμών Μονάδων Νέων Εργασιών (ΠΚΤΜΝΕ)και μιας Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (ΣΣΕ) ύψους, αυτή, 1.492.495 €με το ΦΠΑ, κοντά στα όρια του επιτρεπόμενου ποσοστού υπέρβασης(50%). Η αρχική συμβατική διάρκεια για την περαίωση κατασκευής του έργου ήταν 12 μήνες, με ημερομηνία περαίωσης την 7.11.2017, πλέον 6 μήνες για τη δοκιμαστική του λειτουργία. Με τη ζητούμενη 7ηπαράταση των 6 μηνών (ανυπαίτια και πάλι για τον ανάδοχο, δηλ. με αναθεώρηση τιμών και χωρίς επιβολή ρήτρας) η περαίωση κατασκευής του έργου παραπέμπεται για τις 8.5.2021, δηλ. τελική (για την ώρα) διάρκεια τρεισήμισι φορές μεγαλύτερητης αρχικής συμβατικής! Παρόλ’ αυτά η εισήγηση της Δ/νουσας Υπηρεσίας και της Διοίκησης «ξεμπερδεύει» με δωδεκάμισι σειρές διαδικαστικού χαρακτήρα διαβεβαιώσεις χωρίς κανένα συγκεκριμένο στοιχείο, που να τεκμηριώνει ότι «ευσταθούν οι λόγοι που προβάλλει στην αίτησή της η ανάδοχος εταιρία», όπως ισχυρίζεται. Υπενθυμίζεται ότι το ίδιο επισήμανε η Λαϊκή Συσπείρωση με αναλυτικά παραδείγματα και κατά τη συζήτηση για την 6ηπαράταση, όπως καταγράφεται στο Πρακτικό της υπ’ αρ. 760/7.4.2010 Απόφασης της Οικ. Επ., κατά την οποία η ΛΣ ψήφισε «κατά». Από την άλλη πλευρά η ΛΣ είχε έγκαιρα επισημάνει προβληματικά σημεία του υπόψη, χρήσιμου κατά τα άλλα, έργου και ψήφιζε λευκό κατά την ψήφιση σχετικών αποφάσεων (για το ιστορικό βλ. και «19η Ομ. ΜΠΕ 5.4.15»). Επίσης, είχε καταψηφίσει την «Έγκριση Επέμβασης σε δασική έκταση» (βλ. «41ηΟμ. ΜΠΕ 8.2.16»), όπου προβλεπόταν η χωροθέτηση του ΧΥΤΥ Κυθήρων, καθώς προέκυπτε ότι η θέση βρισκόταν σε ευρύτερη περιοχή, που είχε κηρυχθεί αναδασωτέα. Τα παραπάνω δικαιολογούν μια σημαντική μετατόπιση αλλά δεν επαρκούν για τον «καταιγισμό» των 6 αλλεπάλληλων ανυπαίτιων παρατάσεων, μαζί και της ζητούμενης 7ης. Πολύ δε περισσότερο, που Δ/νουσα Υπηρεσία και Διοίκηση απαξιούν από κοινού να τεκμηριώσουν με συγκεκριμένα στοιχεία την προς το σώμα εισήγησή τους θεωρώντας δεδομένη την θετική απόφασή του και την όλη διαδικασία ως μια τυπική διαδικασία.Με βάση τα παραπάνω προτείνω «κατά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου