Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

Βαγγέλης Σμαρδένκας :Απάντηση στον δήμαρχο


Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. Ξεκινώ με το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη.

Αν θέλω λοιπόν να λέγομαι  άνθρωπος μόνο αποστροφή μπορεί προσωπικά να μου προκαλέσει και αυτή η ανάρτηση του δήμαρχου. Σαν εκλεγμένος από τους δημότες γιατί βάζει την ιδιότητα του και όχι απλά το όνομα του; Μήπως προσπαθεί να πείσει ότι ολοι –όσοι τον ψήφισαν και όχι μόνο- πρέπει να συμφωνήσουμε με τις απόψεις του.  Όταν σαν επιχείρημα χαρακτηρίζει -  ανθέλληνες, απάτριδες, κακομαθημένους- και το χειρότερο - τα άτομα αυτά χρήζουν άλλης αντιμετώπισης, μάλλον ιατρικής φύσεως – πρέπει να έχει προφανώς δίπλωμα γιατρού. Ακόμα οι χαρακτηρισμοί του μου θυμίζουν την απάντηση του Γ. Μπαμπινιώτης προς τον  Θεμιστοκλή Πανταζάκο, Λέκτορας Ιστορίας - Φιλοσοφίας της Επιστήμης, ( https://tvxs.gr/news/ellada/apantisi-mpampinioti-se-eponymi-kataggelia-gia-arsakeio-exo-makran-peira-psyxopathologik). 

Στην ουσία τώρα της απάντησης μου στην ανάρτηση του δήμαρχου.

Μάλλον δεν τον ενημέρωσαν οι πραιτοριανοί του για το τι έχει συμβεί με τα συγκεκριμένα γκράφιτι. Τώρα αν το είδε σε κάποιο σαιτ της αρέσκειας του έχει υποκρύψει στοιχεία για τον ( καλλιτέχνη ) και για τον ( χορηγό ) του. Ένα ψάξιμο στο διαδίκτυο ανακαλύπτεις το όνομα του καλλιτέχνη αλλά και του δήμαρχου που τον προσέλαβε. , ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης θέλησε να τιμήσει την εθνική επέτειο και ανέθεσε στον νεαρό καλλιτέχνη Εύρυτο. Με βάση αυτά τα δυο στοιχεία – για να μην πείτε πως σας κατευθύνω στα σαιτ  που θέλω- Περίπου 37.400 αποτελέσματα (0,47 δευτερόλεπτα) Εμφανίζονται αποτελέσματα για ευρυτος γκραφιτι.  

Προσωπικά σαν ιδέα την βρίσκω kits αλλά γούστα είναι αυτά θα μου πεις. Και αφού ο δημος. Ελλην.- Αργυρ. αποφάσισε να τιμήσει με αυτό τον τρόπο τα 200 χρόνια δικαίωμα του. Το πρόβλημα μου είναι με τον δημιουργό. Και πιστεύω πως και όσοι ( βανδαλισαν ) τα γκραφιτι.  Όσοι έψαξαν κατάλαβαν γιατί. Αλλά για μένα ξανά μια τέτοια ανάρτηση καλό θα ήταν να την δικαιολογήσει λίγο περισσότερο. Και σαν επίλογο να πω πως μερικοί αντιδρούν σε διάφορα σχόλια μου που αφορούν τον δημαρχο. 

Δεν τρέφω καμία εμπάθεια ή συμπάθεια για τον δήμαρχο. Οι ιδέες μου είναι  διαμετρικά αντίθετες.  Αλλά μην νομίζει ότι όλοι τρώμε κουτόχορτο.

Βαγγέλης Σμαρδένκας Αρωνιάδικα.

( ο λύκος για το τσίρκο δεν δουλεύει.)

1 σχόλιο:

  1. Εγώ πάλι από τα γραφόμενα σας διακρίνω μια εμπάθεια (ευγενικά), ή να το πω λαϊκά διακρίνω ένα σφίξιμο και ως προς το νόημα μιας ανάρτησης και ως προς τη θεματολογία του γκράφιτι. Διότι δεν μας λέτε ξεκάθαρα ποιο το ζόρι που τραβάτε με την ανάρτηση και το γκράφιτι, και το πάτε γύρω γύρω.
    Ας παραδεχτούμε πρώτα ότι ανεξάρτητα την ιδιότητα του καθενός, όλοι έχουν την άποψή τους. Αν δεν αρέσει σε κάποιον πάει παρακάτω. Αν θέλει διάλογο ας προβάλλει τα επιχειρήματα του. Διότι επιχείρημα το ότι είναι κitsch (και όχι kits όπως το γράφετε, καλύτερα αν δεν ξέρουμε την αγγλικήν ας τα γράφουμε ελληνικά) αυτό ποσώς ενδιαφέρει τα καθ’ημάς.
    Το νόημα ποιο είναι; Η ΤΙΜΗ στους Έλληνες ΗΡΩΕΣ που ξεσηκώθηκαν για 125η φορά (ελπίζω να το γνωρίζατε αυτό και να μη σας σόκαρα) για να μπορείτε εσείς ανενόχλητος πίνοντας φραπέ να λέτε τις αμπελοφιλοσοφίες σας στο διαδίκτυο.
    Αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους (θέλω να πιστεύω όχι σε εσάς), κάποιοι δεν κάθισαν πάνω στις φουστανέλες τους και τα πρόβατά τους και πρόταξαν το εθνικό συμφέρον πάνω από όλα και στο τέλος νίκησαν.
    Επίσης το ποιος το κάνει πάλι δεν νομίζω να αφόρα κάποιον όταν το νόημα και η ποιότητα ενός γκράφιτι είναι επιτυχημένα. Και μάλιστα διπλά επιτυχημένο όταν απέναντί του βρίσκονται απάτριδες που το μόνο μέλημά τους και εν καιρώ πανδημίας είναι να κάνουν συγκεντρώσεις υπέρ ενός τρομοκράτη για τα δήθεν δικαιώματά του αγνοώντας τις σχετικές διατάξεις του νόμου περί διασποράς του ιού. Αλλά όταν ο ίδιος τους ο αρχηγός λέει ότι αναλαμβάνει την ευθύνη τέτοιων πράξεων λες και θα του φέρουν κάποιο λογαριασμό να πληρώσει τις κάσες των νεκρών, δεν περιμένω κάτι καλύτερο σαν σκέψη για τους υπόλοιπους οπαδούς-πρόβατα.
    Η αναφορά στο site που βάλατε ως λινκ δείχνει και τις ιδεοληπτικές καταβολές τις οποίες υιοθετείτε. Αν όχι, τότε δεν καταλαβαίνω τι προσάπτεται στον δημιουργό των γκράφιτι. Οι Έλληνες είναι λάτρεις στο να βάζουν ταμπέλες, να λαϊκίζουν, αλλά τελικά όχι να δουλεύουν για το καλό της χώρας τους. Μόνο για το καλό της τσέπης τους και να κάνουν κριτική, φτηνή. Σαν το μυαλό που κουβαλάνε από τα έδρανα των σχολών και των Πανεπιστήμιων που τους διδάσκουν ότι ο Μαρξ έφτιαξε τον καλύτερο κόσμο. Μόνο που δε τους διδάσκουν σωστά το τι έγραψε, αλλά τι τους συμφέρει να πουν.
    Και αφού ξεκινήσατε με τον Λειβαδίτη με αναφορά σε ένα εξαιρετικό ποίημα που ταιριάζει απόλυτα στους ήρωες του 21, δε καταλαβαίνω, τι σας ξενίζει και γιατί το κολλάτε στην ανάρτηση του δημάρχου; Πραγματικά μένω έκπληκτός από την ημιμάθεια που προσπαθεί να κάνει κάποιος τον έξυπνο, που καλύτερα να γράψει ένα απλό ΔΕΝ Μ’ΑΡΕΣΕΙ. Πιο μάγκικο το θεωρώ.
    Κλείνω με μια μικρή συμβουλή. Αγαπήστε λίγο τη πατρίδα μας, δουλέψτε λίγο παραπάνω χωρίς να αναλώνεστε σε σχέδια και σχηματισμούς που δεν κάνουν κακό σε ΚΑΝΕΝΑΝ και είναι αδιάφορο στο πως και ποιος έκανε κάτι.
    Και όπως είπε ο Β. Ραιχ στο ‘’Άκου ανθρωπάκο’’ «Θα σου πω γιατί γελούν μαζί σου, ανθρωπάκο: επειδή σε παίρνω στα σοβαρά, πολύ στα σοβαρά. To σκεπτικό σου πάντα χάνει την ουσία. Μου θυμίζεις δεινό σκοπευτή που σκόπιμα χάνει το κέντρο του στόχου, από καπρίτσιο. Διαφωνείς; Θα σου το αποδείξω. Αν η σκέψη σου επικεντρωνόταν στην ουσία, θα ‘χες γίνει κύριος της ζωής σου από καιρό.».

    ΑπάντησηΔιαγραφή