Ανοίγει η μεγάλη ατζέντα των υδατοδρομίων της Αττικής και του Αργοσαρωνικού.
Σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία του Μητροπολιτικού, που προορίζεται όπως έχει γράψει το newmoney για την περιοχή του Σ.Ε.Φ. στο Φάληρο, με την συμμετοχή της Περιφέρειας, αντί της Ελευσίνας και θα αποτελέσει το επίκεντρο ενός βιώσιμου δικτύου σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Σε επόμενο χρόνο, αναμένεται να τεθεί «επί τάπητος» και η κατασκευή ενός δεύτερου μεγάλου υδατοδρομίου στην Θεσσαλονίκη, ως «βάση» για την Βόρεια Ελλάδα…
Οι άμεσα εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες στο project εκτιμούν ότι, αυτή την φορά, δεν θα «αστοχήσουν» τα χρονοδιαγράμματα και ως εκ τούτου οι πιθανότητες για να αρχίσουν, επιτέλους, να πετούν τα υδροπλάνα στην χώρα από αυτό το καλοκαίρι (μετά από 7-8 χρόνια καθυστερήσεων, λόγω γραφειοκρατίας και άλλων παθογενειών) εμφανίζονται αυξημένες, εφόσον βέβαια το επιτρέψουν και οι γενικότερες συνθήκες εν μέσω της πανδημίας. Αυτή την αισιοδοξία ενισχύει η χθεσινή συνέντευξη του υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη στο newmoney.
Οι επαφές για το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο της Αττικής στο Σ.Ε.Φ. θεωρούνται πλέον προχωρημένες και υπολογίζεται ότι ο προϋπολογισμός του για την πλήρη ανάπτυξη του θα κυμανθεί κοντά στα 20 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση ότι θα διευθετηθούν όλες οι τυχόν εκκρεμότητες και οι όροι που αφορούν την λειτουργία του.
Η περιοχή του Σ.Ε.Φ. είχε επιλεγεί και το 2014, ωστόσο το σχέδιο άλλαξε και το 2018 προτιμήθηκε η Ελευσίνα, αλλά τελικώς το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο «επιστρέφει» στο Φάληρο, με την ελπίδα να μην προκύψει νέα ανατροπή…
Το σχέδιο και τα χρονοδιαγράμματα του project θα οριστικοποιηθούν, πιθανόν, τις προσεχείς εβδομάδες (ή και ημέρες…).
Ετοιμάζονται άλλα δέκα
Θέμα των συζητήσεων με τους αρμοδίους φορείς στο συγκεκριμένο timing αποτελεί μια μεγαλύτερη ατζέντα για τα υδατοδρόμια που θα «πάρουν σειρά» στους παραλιακούς Δήμους της Αττικής και τα νησιά του Αργοσαρωνικού (στον σχεδιασμό που έχει παραδοθεί περιλαμβάνονται και τα Κύθηρα), πλην του Μητροπολιτικού, ένα από τα πιο «κομβικά» σημεία ενός συνολικότερου δικτύου σε όλη την Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται, ότι πέρα από τα 3, ήδη, αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε Παξούς, Κέρκυρα και Πάτρα, τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκε η απόφαση για την χορήγηση άδειας για την ίδρυση 2 ακόμη, στα λιμάνια του Βόλου και του Ρεθύμνου, που είναι τα πρώτα μετά την ψήφιση του νέου νόμου. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι σε σύντομο, σχετικά, χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν, περίπου, άλλα 10 υδατοδρόμια…
Στόχος είναι η σταδιακή ανάπτυξη ενός δικτύου 150 υδατοδρομίων σε όλη την χώρα – διαδικασία στην οποία πρωτοστατούν οι επικεφαλείς των εταιρειών Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, οι κ.κ. Νικόλας Χαραλάμπους και Αναστάσιος Γκόβας.
(Η Hellenic Seaplanes σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί και στο πτητικό «κομμάτι», με αεροσκάφη της καναδικής VIKING).
Για να αρχίσουν οι πτήσεις, έστω ανά περιοχή, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα ενός επιμέρους δικτύου, με την λειτουργία ενός minimum αριθμού 6-7 συνδεόμενων μεταξύ τους υδατοδρομίων. Και για παράδειγμα, σε πιο ώριμη φάση αυτή την εποχή, βρίσκεται αυτό του Ιουνίου…
Τουριστικά συγκροτήματα, κρουαζιέρα, αεροπορικές
Θετικό είναι ότι την πρόθεση τους για την δημιουργία υδατοδρομίων σε μεγάλα resorts και ξενοδοχειακά συγκροτήματα είχαν εκφράσει …προ κορωνοϊού ισχυροί «παίκτες» της αγοράς τους τουρισμού (σ.σ. με δεδομένο ότι ο νόμος επανέφερε την δυνατότητα ιδιωτικών επενδύσεων), αλλά η πανδημία έβαλε «φρένο» σε κάθε σχέδιο.
Ακόμα, είχε εξετασθεί το θέμα των συνεργειών ή της συνεργασίας με τον κλάδο της κρουαζιέρας και τις αεροπορικές εταιρείες (π.χ. για κοινά πακέτα, συμπληρωματικά δρομολόγια κ.α.)
Αν καταστεί δυνατόν να «ανοίξει», φέτος, ο τουρισμός, υπολογίζεται ότι όλα αυτά θα πέσουν και πάλι στο τραπέζι…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου