Γράφει ο κ.Λαλούσης Παναγιώτης.
Η Ανάσταση του Χριστού (την δεύτερη μέρα) μετά από παρέλευση 1.696 ετών.
Σύμβολο της Πίστεως: 7ος στίχος .. Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ κατὰ τὰς Γραφάς .. Α΄ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ.
Σεβόμενος ανέκαθεν τους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας, αισθάνομαι την ανάγκη για πρώτη φορά να εκφράσω δημόσια τον προβληματισμό μου, για την μετακίνηση του εορτασμού της Αναστάσεως, καθότι δεν καθορίστηκε τυχαία από τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Όπως όλοι γνωρίζουμε από τα θεολογικά κείμενα, ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός είχε προαναγγείλει στους μαθητές του την τριήμερη Ανάσταση του και αυτό επιβεβαιώθηκε από την αναγγελία των Μυροφόρων στους Αποστόλους κατά παραγγελία του Αγγέλου, τα χαράματα της Κυριακής.
Σύμφωνα με τα παραπάνω από πλευράς Θρησκευτικής τάξεως δεν δικαιολογείται η αλλαγή τις ορισθείσας λειτουργικής τάξης, ακόμη κι αν ο εορτασμός της Ανάστασης γινόταν χωρίς την προσέλευση των πιστών. Από πλευράς Πολιτείας χωρίς να είμαι αντίθετος στα υγειονομικά μέτρα φρονώ ότι δεν βρέθηκε η χρυσή τομή στη λύση του θέματος μεταξύ Κράτους κι Εκκλησίας. Ίσως να ήταν μια βιαστική απόφαση υπό την φόβο της εφαρμογής των προληπτικών μέτρων, ωστόσο ο σεβασμός στην Εκκλησιαστική παράδοση εδώ και 17 αιώνες αποτελεί καθήκον Όλων μας.
Ποια ήταν άραγε η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο ιερότερο και σημαντικότερο γεγονός της Ορθοδοξίας, που ένεκα τούτου την διαφοροποιεί από όλες τις άλλες θρησκείες; Ρωτήθηκε ή δεν χρειαζόταν; Οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ανά την υφήλιο τι έπραξαν; Γιατί να μην μπορέσουν φέτος εκατομμύρια πιστοί να λάβουν το Άγιο Φως στις 21.00 ώρα και ποιο το υγειονομικό όφελος εφόσον θα προσέλθουν στους Ι. Ναούς, τηρώντας τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας; Αυτοί οι λίγοι προβληματισμοί και πολλοί άλλοι ακόμα, καλό θα ήταν να μην υπήρχαν.
Ευχή μου αυτή η απόφαση να μην θεωρηθεί περιφρόνηση στις συνειδήσεις των Ορθοδόξων πιστών της χώρας μας, που αποτελούν την μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών.
Καλή και Ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα σε Όλους σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου