Ήταν 8 Ιουνίου του 2000 όταν η λίστα με τα θύματα της “17Ν” αυξήθηκε στα 23! Ο Βρετανός στρατιωτικός αξιωματικός Στίβεν Σόντερς ήταν το τελευταίο θύμα της οργάνωσης λίγο μετά την εξάρθρωση της.
Ύστερα από ένα χρόνο απουσίας, η “17Ν” κτυπάει στην περιοχή του Ψυχικού πυροβολώντας εξ αποστάσεως τον Βρετανό μέσα στο όχημά του. Με μηχανάκι “παπάκι”, τα δύο μέλη της “17Ν” ανεβαίνουν την Κηφισίας, η οποία είναι γεμάτη αυτοκίνητα, κρατώντας ένα… G3!! Όπως και να το κάνεις, ιδέα κι αν μην έχεις από όπλα, το G3 είναι τύπου τουφέκιου και… φαίνεται από και από μακριά. Κρατάνε επίσης και ένα 45άρι.
Από κοντινή απόσταση πυροβολούν τον Σόντερς ο οποίος βρισκόταν μέσα στο λευκό Rover, πλήττοντάς τον στην κοιλιακή χώρα και στα άνω άκρα. Ο Βρετανός αξιωματικός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός» όπου και χειρουργήθηκε, χωρίς όμως να τα καταφέρει.
Ο ρόλος του στο Κόσοβο και την επέμβαση του ΝΑΤΟ
Λίγο μετά η “17Ν” ανέλαβε την ευθύνη της οργάνωσης εξηγώντας μάλιστα και τους λόγους που θα αποτέλεσε στόχο του. Αυτός ήταν λόγω του ρόλου που είχε ο Βρετανός στρατιωτικός στο Κόσοβο, καθώς και λόγω της αγγλικής πολιτικής κατά την «επέμβαση» του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία το 1999.
Ο Κουφοντίνας έγραψε για τον Σόντερς
Στο βιβλίο του, ο Δημήτρης Κουφοντίνας αναφέρεται στη δολοφονία Σόντερς γράφοντας…
(…) Ένα χρόνο αργότερα, στις 8 Ιουνίου του 2000, στη Λεωφόρο Κηφισίας, στο ύψος της Φιλοθέης, θα εκτελεστεί ένα από τα πιο σηµαντικά στελέχη της στρατιωτικής µηχανής της Αγγλίας, ο ταξίαρχος Σόντερς.
Με πλούσια προϋπηρεσία σε όλες τις στρατιωτικές επεµβάσεις των τελευταίων χρόνων: Έδρασε στην Ιρλανδία, τις Μαλβίνες (Φόκλαντ), το Ιράκ και το Κουβέιτ. Είχε υπηρετήσει στην Κύπρο, στις µεγάλες αγγλικές βάσεις ηλεκτρονικής κατασκοπίας. Προώθησε και εκεί το εµπόριο όπλων. Τελευταίος σταθµός του η Σιέρα Λεόνε, στη Βορειοδυτική Αφρική, τότε που γίνονταν οι σφαγές των Άγγλων εκεί, από όπου επέστρεψε, ύστερα από µια σύντοµη επίσκεψη-επιθεώρηση λίγες µέρες πριν από τις 8 Ιουνίου 2000.
Τέλος, ο Σόντερς συµµετείχε ενεργά στο σχεδιασµό της στρατιωτικής επέµβασης στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Επίσης, προωθούσε το εµπόριο αγγλικών όπλων. Εκείνες ακριβώς τις µέρες θα υπογραφόταν συµφωνία για την αγορά οπλικών συστηµάτων από την ελληνική πλευρά. Τη συγκεκριµένη συµφωνία είχε κλείσει ο Σόντερς.
Οι Άγγλοι στην αρχή, τις πρώτες ώρες µετά την ενέργεια, τότε που ακούγονται κάποιες αλήθειες, πριν ξεκινήσει η οργανωµένη παραπληροφόρηση, ξεφεύγουν και επιβεβαιώνουν τον πραγµατικό ρόλο του ταξίαρχου Σόντερς. Αργότερα, θα παρουσίαζαν ως «άνθρωπο της ειρήνης» το στρατιωτικό τους ακόλουθο.
Μάλιστα, ένας Άγγλος κυβερνητικός αξιωµατούχος, µε την ιστορική αίσθηση της µακρόχρονης αγγλοκρατίας στη χώρα µας (από το 1828 µέχρι το 1947) έκανε εκείνη τη βαρυσήµαντη δήλωση ότι ήταν η πρώτη απώλεια Άγγλου στρατιωτικού από το 1945.
Στη συνέχεια, για ένα διάστηµα, η χώρα θα ξαναζούσε τις παλιές µέρες του αγγλικού προτεκτοράτου. Τις έρευνες ανέλαβαν οι αστυνοµικές υπηρεσίες της Αγγλίας. Κατώτεροι βαθµοφόροι της Σκότλαντ Γιαρντ διέταζαν υπεροπτικά στρατηγούς της ελληνικής αστυνοµίας και υπουργούς. Οι ανακοινώσεις για την πορεία των ερευνών έβγαιναν στο Λονδίνο, όχι στην Αθήνα. Όλα τα στοιχεία της υπόθεσης µεταφέρονταν µε κοντέινερ στην Αγγλία.
Βέβαια, δεν ήταν και πολλά. Οι πολυδιαφηµισµένοι Σέρλοκ Χολµς των αγγλικών µυστικών υπηρεσιών που ανέλαβαν να ερευνήσουν την ευρύτερη περιοχή της ενέργειας δεν τα κατάφεραν. ∆εν βρήκαν καν όλα τα οχήµατα που χρησιµοποιήσαµε. Εκεί που διέπρεψαν, όµως, ήταν στην παραπληροφόρηση. Ο ταξίαρχος Σόντερς, ο επιτελικός στρατιωτικός των ένοπλων επεµβάσεων σε όλο τον κόσµο, ο έµπορος των αγγλικών όπλων, µετατράπηκε σε απλό διπλωµατικό υπάλληλο. Οι εκτελεστές του ήταν ξένοι επαγγελµατίες, πληρωµένοι, Άραβες, πρώην πράκτορες του ανατολικού µπλοκ, Ιταλοί µαφιόζοι…
Εγώ τα διάβαζα αυτά και σκεφτόµουν τη µηχανή της ενέργειας, το µικρό «παπάκι» µε τους δύο της 17Ν, που ελισσόταν ανάµεσα στα µποτιλιαρισµένα αυτοκίνητα, µε το τεράστιο τουφέκι G3 ανάµεσά τους. Εκείνο το πρωινό, η Κηφισίας ήταν γεµάτη αυτοκίνητα µε όλων των ειδών τους ισχυρούς και µεγαλόσχηµους” (…).
ΠΗΓΗ gazzetta.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου