Γενναίες επιδοτήσεις που θα φτάνουν έως και τα 22.500 ευρώ για την αντικατάσταση των σημερινών ταξί με ηλεκτρικά, προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Στόχος του υπουργού Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα, είναι η αντικατάσταση περίπου 2.000 ταξί με ηλεκτρικά, μέσω επιδοτήσεων συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ, που θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Η κυβέρνηση έχει ήδη επεξεργαστεί ένα συνολικό πακέτο βελτιώσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με επιπλέον κίνητρα όχι μόνον για τους ιδιοκτήτες ταξί, αλλά και για τις εταιρείες. Σύμφωνα με τα Νέα ήδη η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη οκτάδα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα άμεσων και έμμεσων κινήτρων για την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων.
Οπως ήδη έχει ανακοινώσει η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα παραταθεί για τουλάχιστον δύο έτη – το 2022 και το 2023.
Ειδικότερα, για την ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί, οι αλλαγές που προωθούνται μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», προβλέπουν:
- Αύξηση του μέγιστου ποσού της επιδότησης από 10.500 ευρώ στα 22.500 ευρώ, μέσω της υποχρεωτικής απόσυρσης από την κυκλοφορία των παλαιών ταξί. Αυτή τη στιγμή, η αγορά ηλεκτρικού ταξί επιδοτείται με 8.000 ευρώ και η απόσυρση του οχήματος προσθέτει επιπλέον 2.500 ευρώ, με το σύνολο της επιδότησης να ανέρχεται σε 10.500 ευρώ.
- Αύξηση του ποσού για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων ταξί, από 2.500 ευρώ σε 5.000 ευρώ.
Σημειώνεται, ότι μέχρι και σήμερα, στο σύνολο των περίπου 13.000 αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (οι περισσότερες αφορούν ηλεκτρικά ποδήλατα και δίκυκλα), μόλις 11 αφορούν ταξί (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά plug in)!
Οι υπόλοιπες αλλαγές που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Περιβάλλοντος για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τα επιπλέον κίνητρα που αυτές περιλαμβάνουν, αφορούν:
- Την κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
- Την αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα, τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.
- Επιλέξιμες θα είναι πλέον και οι αιτήσεις των δημοτικών επιχειρήσεων, όπως και των εταιρειών του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
- Επίσης, επιλέξιμες για την επιδότηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων θα είναι και οι αιτήσεις των νομικών προσώπων που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες διανομής.
- Ακόμα επιλέξιμη θα είναι η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.
- newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου