Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗ!


Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗ!

1. Απόλυτο ΨΕΜΑ ότι το Παζάρι θα φύγει από τον Ποταμό και θα καταργηθεί. Καθαρή παραπλάνηση!
2. Υποχρέωση να υπάρχει Κανονισμός Λειτουργίας, που έπρεπε να υπήρχε εδώ και πολλά χρόνια. Η δική μας Δημοτική Αρχή κατάφερε να διασώσει το Παζάρι, που με τις προβλέψεις του Ν.4497/17 κινδυνεύει άμεσα καθώς απαγορεύεται η πώληση νωπών προϊόντων τις Κυριακές.
3. Ο Κανονισμός τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση επί 3 μήνες. Αρκετές παρατηρήσεις έχουν ενσωματωθεί. Οι φορείς, συνεταιρισμοί κ.λπ. είναι ΥΠΕΡ του Κανονισμού.
4. Το γεγονός ότι πριν δεκαετίες "πούλαγαν μέχρι και εργαλεία" στο Παζάρι, δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα για το σήμερα. Το 2021 δεν έχει καμία σχέση με το 1950 και το 1960 όπου οι υπαίθριες αγορές κάλυπταν άλλου είδους κοινωνικές, οικονομικές και συναλλακτικές ανάγκες. Εξάλλου, το Παζάρι πρέπει να λειτουργήσει με τους σημερινούς Νόμους και όχι με το τί ίσχυε πριν 60 χρόνια.
5. Με τον Κανονισμό λειτουργίας ισχυροποιείται ο πρωτογενής τομέας και προστατεύονται όλοι οι παραγωγοί, ενώ παράλληλα προστατεύονται και όλα τα εμπορικά καταστήματα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Διασώζουμε το παζάρι του Ποταμού από βέβαιη κατάργηση
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε μια συστηματική προσπάθεια παραπληροφόρησης των πολιτών αναφορικά με την σύνταξη Κανονισμού Λειτουργίας για την Κυριακάτικη Υπαίθρια Αγορά Ποταμού, το γνωστό δηλαδή «Παζάρι». Η παραπληροφόρηση αυτή προέρχεται κυρίως από την παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας η οποία έχοντας ως μοναδικό επιχείρημα ενάντια στον Κανονισμό Λειτουργίας του Παζαριού την άποψη «το 1960 πούλαγαν τα πάντα», επιχειρεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη για λόγους αποκλειστικά πολιτικούς. Το Παζάρι ούτε καταργείται, ούτε θα μεταφερθεί εκτός Ποταμού, οι απόψεις αυτές είναι ουτοπικές, παραπλανητικές και ψευδέστατες. Για να μην υπάρχει η παραμικρή παρεξήγηση, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

  1. Το Παζάρι του Ποταμού, λαμβάνοντας υπόψη τις απαγορεύσεις και τους ορισμούς («λαϊκές αγορές», «υπαίθριες κυριακάτικες αγορές» κλπ.) που θεσπίστηκαν με το Νόμο 4497/2017, επί της ουσίας ευρίσκεται εκτός των προβλέψεων του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.  Διεσώθη μετά από έγκαιρη και αποτελεσματική επέμβαση της Δημοτικής Αρχής, η οποία ανέδειξε τον παραδοσιακό χαρακτήρα του και την ανάγκη διατήρησής του, λαμβάνοντας από τις αρμόδιες αρχές την έγκριση ώστε να συνεχίσει να  πραγματοποιείται  κάθε Κυριακή, αλλά ουσιαστικά, τυπικά και νομικά βρίσκεται «στον αέρα», καθώς από το Νόμο εξακολουθεί να υφίσταται η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους δημότες που δραστηριοποιούνται σε αυτό. Σύμφωνα με το Νόμο αυτό (4497/17), στις Κυριακάτικες Υπαίθριες Αγορές δεν επιτρέπεται η πώληση νωπών διατροφικών προϊόντων (άρθρο 38 παρ. 2: «Ειδικά, στις υπαίθριες κυριακάτικες αγορές πωλούνται πάσης φύσεως προϊόντα πλην νωπών διατροφικών»). Τα νωπά προϊόντα (που αποτελούν το 85-90% των ειδών που πωλούνται στο Παζάρι) πωλούνται μόνο στις λαϊκές αγορές, οι οποίες όμως αφενός δεν διενεργούνται σε ημέρες επίσημων αργιών, αφετέρου διέπονται από ένα διαφορετικό πλαίσιο που δεν προσήκει στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου Παζαριού.
  2. Ο Δήμος Κυθήρων, μετά από επίπονες και συντονισμένες ενέργειες το 2018, κατόρθωσε να αποσπάσει τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εμπορίου προκειμένου το Παζάρι του Ποταμού να συνεχίσει τη λειτουργία του με την προϋπόθεση σύνταξης και ψήφισης Κανονισμού Λειτουργίας που θα το προσαρμόζει στις προβλέψεις της Νομοθεσίας. Εάν αυτό δεν γίνει, το Παζάρι οδηγείται σε βέβαιη κατάργηση αφού θα λειτουργεί υπό τον διαρκή φόβο έστω και μίας μόνο καταγγελίας που θα οδηγούσε τους πωλητές σε δυσάρεστες καταστάσεις. Συνεπώς, ο Δήμος με τον Κανονισμό Λειτουργίας, προστατεύει όχι μόνο το ίδιο το Παζάρι αλλά κυρίως τους παραγωγούς και τους δημότες. Πρέπει συνεπώς, να αποφευχθεί κάθε διασταλτική ερμηνεία, η οποία ενδεχομένως να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την κατάργησή του. Εξάλλου, Κανονισμός Λειτουργίας θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και δεκαετίες, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.
  3. Διατυπώθηκε η άποψη ότι στο Παζάρι «κάποτε» πωλούνταν σχεδόν τα πάντα. Από ζωντανά ζώα μέχρι υλικά οικοδομών. Ακόμα και αν αυτό ισχύει ιστορικά, δεν μπορεί πλέον να ισχύει πρακτικά και ουσιαστικά. Είναι γνωστό ιστορικά ότι οι υπαίθριες αγορές των προηγούμενων δεκαετιών κάλυπταν μια υπαρκτή οικονομική, εμπορική και κοινωνική ανάγκη, καθώς στις εποχές εκείνες τα εμπορικά καταστήματα ήταν απείρως λιγότερα από τα σημερινά, οι αποστάσεις διανύονταν με μεγάλη δυσκολία (οι άνθρωποι δεν πήγαιναν καθημερινά για αγορές αγαθών) και υπήρχε η ανάγκη συγκέντρωσης όλων των αγαθών σε συγκεκριμένο σημείο προκειμένου να διευκολύνονται οι συναλλαγές. Αυτές οι καταστάσεις έχουν αλλάξει από τη σύγχρονη πραγματικότητα. Στην εποχή της οικονομίας των υπηρεσιών, των eshops και του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και της ραγδαίας εξάπλωσης δεκάδων εμπορικών καταστημάτων σε όλο το νησί (κάτι πολύ θετικό για την τοπική οικονομία), δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα ενάντια στον Κανονισμό η άποψη ότι «κάποτε πουλούσαν στο παζάρι ασβέστη και εργαλεία». Όποιος θέλει να αγοράσει τέτοια προϊόντα, θα το κάνει στα εμπορικά καταστήματα και όχι σε μια υπαίθρια αγορά, ειδικά εν έτει 2023. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα τουριστικά είδη, τα οποία εντάχθηκαν στο Παζάρι του Ποταμού τις τελευταίες δεκαετίες (δεν υπήρχε τουρισμός το 50 και συνεπώς ούτε ανάλογα προϊόντα) και για τα οποία επίσης υπάρχουν πολλά τουριστικά καταστήματα στο νησί. Ακόμα και η απόφαση του Νομάρχη Παπαρρηγόπουλου του 1955 αναφέρεται σε «λαϊκή αγορά παντός καταναλωτικού αγαθού» αποδεικνύοντας την παραπάνω σκέψη, ότι δηλαδή η αγορά αυτή κάλυπτε ευρύτερες καταναλωτικές ανάγκες σε μια περίοδο πολύ διαφορετική από τη σημερινή. Σε μια περίοδο που δεν υπήρχαν ούτε τα σημερινά πολλά εμπορικά καταστήματα, ούτε τα super markets κ.λπ.
  4. Τέλος, διαφωνούμε κάθετα στην άποψη «να μείνει το Παζάρι όπως έχει». Είναι μια άποψη επικίνδυνη, αντίστοιχη ανάλογων πρακτικών που μας κληροδότησε το παρελθόν σε σειρά σημαντικών ζητημάτων όπως π.χ. η νομιμότητα των λιμανιών, που με την πάροδο των ετών κατέστησαν εξαιρετικά δισεπίλυτα. Ζητήματα τα οποία αφέθηκαν στην τύχη τους επί δεκαετίες δεσμεύοντας τη σημερινή Δημοτική Αρχή. Η Δημοτική Αρχή είναι υποχρεωμένη να θεσπίσει κανόνες ειδικά για τις υπαίθριες εμπορικές δραστηριότητες και αυτό διασφαλίζει κυρίως τους ντόπιους παραγωγούς και πωλητές, που με τα σημερινά δεδομένα είναι παντελώς απροστάτευτοι. Εξάλλου η σύνταξη Κανονισμού Λειτουργίας αποτελεί σαφέστατη προεκλογική μας δέσμευση, η οποία επικυρώθηκε από την πλειοψηφία των πολιτών. Ο Δήμος με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Παζαριού προστατεύει ουσιαστικά τους παραγωγούς του νησιού, σε αντίθεση με όσους προσπαθούν να τους παραπλανήσουν με ψευδέστατες ανακοινώσεις που μοναδικό σκοπό έχουν την αποκόμιση πολιτικού οφέλους και σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφέρονται για την διατήρηση του Παζαριού υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Νόμος του 2017.
  5. Ο Κανονισμός θα εφαρμοστεί και η Δημοτική Αρχή θα προβεί σε κάθε αναγκαία βελτίωσή του εάν αυτό απαιτηθεί κατά την έναρξη εφαρμογής του, πάντα σε συνεργασία με τους παραγωγούς και τους φορείς (Συνεταιρισμοί, Τοπική Κοινότητα, Εγχώριος Περιουσία κ.λπ.), που έχουν εκφραστεί θετικά υπέρ του Κανονισμού.

Εκτεταμένες διακοπές ρεύματος θα πραγματοποιηθούν στην Π.Ε. Λακωνίας, την Κυριακή 7/3.

Εκτεταμένες διακοπές ρεύματος θα πραγματοποιηθούν στην Π.Ε. Λακωνίας, την Κυριακή 7/3.

Ειδικότερα:

Από 07:00 έως 07:05 στις περιοχές:
Λευκόχωμα, Δαφνί, Κροκεές, Στεφανιά, Ποταμιά, Γοράνοι, Βασιλάκι, Πετρίνα, Άρνα, Αιγιαί, Πλάτανος, Γύθειο, Μαυροβούνι, Αρεόπολη, Πύργος Δυρού, Οίτυλο, Κότρωνας, Γερολημένας και γενικότερα σε όλη την Περιοχή της Μάνης

Από 11:00 έως 13:00 σε
Αμύκλες, Κατσαρού, Περιοχή Καταγιάννη

Από 08:00 έως 13:00 σε
Καλογωνιά, Διοικητήριο, Περιοχή ΚΤΕΛ, Περιοχή Πανεπιστημίου, Ριβιώτισσα

Όπως αναφέρεται η διακοπή οφείλεται σε απαραίτητες τεχνικές εργασίες αναβάθμισης στο δίκτυο Υψηλής Τάσης (ΑΔΜΗΕ) για την διασύνδεση Πελοποννήσου –Κρήτης

Η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να γίνει και πριν από την αναγραφόμενη ώρα, γι’ αυτό λοιπόν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα θα πρέπει να θεωρούνται ότι βρίσκονται συνέχεια υπό τάση.

Για λόγους ασφαλείας, απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω και αν βρίσκονται στο έδαφος.

Νίνα Γ. Κασιμάτη: Η αυτοκτονία του 15χρονου μαθητή στο Κερατσίνι επιβάλλει στην πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα για την επιβαρυνόμενη ψυχική υγεία παιδιών κι εφήβων λόγω εγκλεισμού και ψηφιακών κινδύνων

 

🔵
Νίνα Γ. Κασιμάτη
: Η αυτοκτονία του 15χρονου μαθητή στο Κερατσίνι επιβάλλει στην πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα για την επιβαρυνόμενη ψυχική υγεία παιδιών κι εφήβων λόγω εγκλεισμού και ψηφιακών κινδύνων
🔻Η Βουλευτής Β’ Πειραιά #ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίνα Κασιμάτη, εκφράζει τη βαθειά της οδύνη για την αυτοκτονία του 15χρονου μαθητή στο Κερατσίνι, απευθύνει θερμά συλλυπητήρια προς την οικογένεια, τους συμμαθητές και τους καθηγητές του και δηλώνει ότι αυτή η τραγωδία επιβάλλει στην πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα για την ψυχική υγεία παιδιών κι εφήβων, που επιβαρύνεται λόγω του εγκλεισμού, των συνεπειών της πανδημίας και των ψηφιακών κινδύνων οι οποίοι συνιστούν ενδεχόμενη απειλή ακόμη και για την ίδια τους τη ζωή.
Συναφώς, η Νίνα Κασιμάτη κατέθεσε σήμερα Αναφορά στη #Βουλή προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, Υγείας Βασίλη Κικίλια, Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, την από 02/03/2021 σχετική Ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Κερατσινίου-Δραπετσώνας,με την οποία ζητούν τη λήψη ουσιαστικών και στοχευμένων μέτρων και αναφέρει αναλυτικά τα εξής:
🔸«Με μεγάλη μας λύπη μάθαμε σήμερα ότι ένας μαθητής της Γ ́ Γυμνασίου του 1ο Γυμνασίου Κερατσινίου έδωσε με τον πιο σκληρό τρόπο τέλος στην ζωή του. Οι αιτίες που οδήγησαν τον μαθητή σε αυτή την ενέργεια δεν είναι ξεκάθαρες.
Στη δεδομένη όμως χρονική στιγμή, στην κορύφωση μιας πανδημίας που αντιμετωπίστηκε με εγκλεισμό και αποξένωση κι όχι με ουσιαστικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, που στέρησε στα παιδιά μας πέρα από εκπαίδευση, επικοινωνία και συντροφικότητα, την αλληλεγγύη και τις ξέγνοιαστες στιγμές της ηλικίας τους, ας σκεφτούμε όλοι εμείς οι γονείς ποια είναι τα αίτια που οδηγούνται οι νέοι σε αυτό το σημείο; Ας προβληματιστούμε για την απώλεια των στενών ανθρώπινων σχέσεων, για την κυριαρχία των απρόσωπων διαδικτυακών « φίλων», για όλους τους περιορισμούς, ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, που δεν αφήνουν χρόνο και χώρο στους νέους να εκφραστούν, να εκτονωθούν.
Μπροστά σε τέτοια δυσάρεστα γεγονότα, η απουσία ουσιαστικών και στοχευόμενων παρεμβάσεων εκ μέρους της πολιτείας, γίνεται καταφανής.
Καλούμε την πολιτεία, με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους, τις ηγεσίες των υπουργείων Παιδείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του πολίτη, τον Δήμο με όποιες υποστηρικτικές υπηρεσίες μπορεί να διαθέτουν και όσες επιβάλλεται να δημιουργήσουν, να πάρουν θέση, να προστατεύσουν το μέλλον αυτής της χώρας, να προστατεύσουν τα παιδιά μας. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι, καλούμε όλους τους γονείς να αγωνιστούν για να μην σωπάσει καμιά παιδική φωνή. Απαιτούμε από την πολιτεία να δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον της, πολύ περισσότερο στις συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία του τελευταίου χρόνου. Ας μην ξεχνάμε ότι σε τέτοιες δύσκολες περιστάσεις ο ρόλος των οργανώσεων γονέων είναι εξαιρετικά χρήσιμος.
Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του μαθητή μας.
Κερατσίνι, 02/03/2021»

Δασικό το 60% της ελληνικής επικράτειας – Τι δείχνει η ανάρτηση των Δασικών Χαρτών

 

Η ανάρτηση των Δασικών Χαρτών καταδεικνύει ότι αυξήθηκαν οι πράσινες εκτάσεις στην Ελλάδα – αρνητικό πρόσημο είχε η Αττική, τα δάση της οποίας συρρικνώθηκαν κατά 44,12%


Οι αναρτήσεις των πρώτων 29 αναμορφωμένων Δασικών Χαρτών (οι οποίοι καλύπτουν κάτι λιγότερο από το 50% της ελληνικής επικράτειας) αναστρέφουν την επικρατούσα εικόνα ότι οι πράσινες εκτάσεις στην Ελλάδα διαρκώς συρρικνώνονται.

Με εξαίρεση την Αττική, την Πιερία, την Αιτωλοακαρνανία, τη Ζάκυνθο και τη Ροδόπη, όπου δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις έχουν περιοριστεί σημαντικά, στους υπόλοιπους νομούς της χώρας διαρκώς επεκτείνονται.

Επί της συνολικής έκτασης (ήτοι 60,5 εκατ. στρέμματα) που καταλαμβάνουν οι 29 Δασικοί Χάρτες που είχαν αναρτηθεί έως την περασμένη Πέμπτη, τα δάση καλύπτουν σήμερα το 60% ενώ το 1945 το 55,4%, με τη διαφορά να «μεταφράζεται» σε επιπλέον 2.774.456 στρέμματα… υψηλού πρασίνου. Οσον αφορά τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, αναπτύσσονται σήμερα στο 1,8% (από 0,24% το 1945) και έχουν αυξηθεί κατά 944.000 στρέμματα. 

Ειδικότερα, οι δασικές εκτάσεις αυξήθηκαν κατά 35,4% (ή κατά 52.000 στρέμματα) στη Λευκάδα, 20,5% (500.000 στρέμματα) στην Αρκαδία, 19,3% (160.000 στρέμματα) στη Φλώρινα, 19% (191.000 στρέμματα) στην Καστοριά, 17% (88.000 στρέμματα) στην Κεφαλλονιά, 14% (106.000 στρέμματα) στο Λασίθι, 12,6% (17.600 στρέμματα) στην Κέρκυρα, 11,4% (54.000 στρέμματα) στη Σάμο, 10,7 (69.000 στρέμματα) στη Λέσβο, 10,6% στα Δωδεκάνησα (162.000 στρέμματα) και 10,6% στη Φωκίδα (163.000 στρέμματα).

Συρρίκνωση στην Αττική

Αρνητικό πρόσημο είχε η Αττική, όπου τα δάση της τα τελευταία 76 χρόνια συρρικνώθηκαν κατά 44,12% και οι χορτολιβαδικές εκτάσεις κατά 99,5%. Ωστόσο, για την περιοχή του Λεκανοπεδίου εκκρεμεί η ανάρτηση του χάρτη της Ανατολικής Αττικής, ο οποίος θα δώσει τη συνολική εικόνα.

Εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που προκύπτουν για τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς από το 1945 έως σήμερα σε ορισμένες περιοχές αυξήθηκαν πάνω από 1.000%. Ειδικότερα, στον νομό Λέσβου από 27.028 στρέμματα το 1945 αυξήθηκαν σε 340.213 στρέμματα (ήτοι αύξηση 1.158,7%), στον νομό Φωκίδας από 206 στρέμματα φθάνουν σήμερα τα 2.926 στρέμματα (1.320%) και στον νομό Σάμου τα 1.044 στρέμματα έγιναν 12.000 στρέμματα (1.045%). Συνολικά, στους 29 Δασικούς Χάρτες οι χορτολιβαδικές εκτάσεις αυξήθηκαν κατά 652%. Δηλαδή από 144.870 στρέμματα το 1945 φθάνουν σήμερα τα 1.089.467 στρέμματα. 

Οι εκπλήξεις για Κρήτη και Δωδεκάνησα Οι Δασικοί Χάρτες έκρυβαν ιδιαίτερες εκπλήξεις στις περιοχές όπου αναρτήθηκαν για πρώτη φορά. Για παράδειγμα, οι πολίτες του Λασιθίου διαπίστωσαν ότι, από το σύνολο των 1,7 εκατ. στρεμμάτων του νομού, τα δάση καταλαμβάνουν σήμερα το 50% (από 44% το 1945) και οι χορτολιβαδικές το 12% (από 2%). Ηδη οι θιγόμενοι, κυρίως αγρότες, έχουν ξεσηκωθεί, με τους αρμοδίους των δασικών υπηρεσιών να αναφέρουν ότι οι διαφορές θα επιλυθούν μέσω της διαδικασίας των αντιρρήσεων.

Οι μεγάλες καλύψεις γης από δάση ήταν αναμενόμενες π.χ. στη Φωκίδα (80%), στη Δράμα (78%), στα Γρεβενά (73%), στην Εύβοια ή στην Καστοριά (70%), ωστόσο είναι αξιοπερίεργο ότι στα Δωδεκάνησα το 65% καλύπτεται από δασικές εκτάσεις και το 8% από χορτολιβαδικές. Και αν για λόγους οικονομίας αθροιστούν δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις διαπιστώνεται μια αύξηση με την πάροδο των ετών (από το 1960 που υπάρχουν πρώτες αεροφωτογραφίες των Δωδεκανήσων) από 59% σε 73%.

Τι λένε τα στελέχη της Δασικής Υπηρεσίας

Οπως εξηγούν στελέχη της Δασικής Υπηρεσίας, αυτό οφείλεται εν μέρει στη δάσωση αγροτικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων, εξαιτίας της εγκατάλειψης των χωραφιών με τη σταδιακή στροφή στον τουρισμό ή τη μετανάστευση των ντόπιων, αλλά και λόγω των τοπικών εδαφοκλιματικών συνθηκών στο Αιγαίο που ευνοούν τη γρήγορη ανάπτυξη φρυγανικής και θαμνώδους δασικής βλάστησης. Είναι αξιοσημείωτο ότι στα Δωδεκάνησα (κυρίως σε Πάτμο, Σύμη, Αρκιούς) το ζήτημα είχε αναδειχθεί ήδη από τα μέσα του 2019, οπότε το υπουργείο Οικονομικών είχε αποστείλει εκατοντάδες αγωγές σε ιδιοκτήτες γης διεκδικώντας τις περιουσίες τους, καθώς στα συγκεκριμένα νησιά ισχύει το τεκμήριο υπέρ του Δημοσίου. Τότε, το ΥΠΕΝ είχε εκδώσει απόφαση, κάνοντας αποδεκτή γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δασών, ώστε οι θιγόμενοι να μπορούν να απευθύνονται στις Επιτροπές Δασολογίου ή στις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠΕΑ) για τους κυρωμένους και αναρτημένους χάρτες αντίστοιχα, αν και, όπως αναφέρουν τοπικοί παράγοντες, ελάχιστοι έχουν κάνει χρήση του δικαιώματος.

Ωστόσο, στην Κρήτη, όπως επίσης και σε Λέσβο, Σάμο, Χίο, Κυκλάδες, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Ιόνια και Μάνη, δεν ισχύει το τεκμήριο υπέρ του Δημοσίου, δηλαδή το βάρος της απόδειξης της ιδιοκτησίας πέφτει εξίσου σε ιδιώτη και Δημόσιο. Εκεί τα λάθη θα πρέπει να διορθωθούν με τη διαδικασία των αντιρρήσεων, όποτε συσταθούν οι νέες Επιτροπές. Η αναμόρφωση δεν έλυσε τα προβλήματα.

Δεν έλυσε τα προβλήματα

Οσον αφορά την αναμόρφωση των Δασικών Χαρτών, τελικά δεν φαίνεται ότι επέλυσε τα προβλήματα. Στα μέσα του 2020 το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε να τους αναθεωρήσει στο σύνολό τους (συμπεριλαμβανομένου και του 55% που είχε ήδη κυρωθεί) με στόχο να εξαιρεθούν από τους περιορισμούς της δασικής νομοθεσίας διάφορες εκτάσεις (εκχερσωμένα, παλιοί αναδασμοί, ακίνητα με οικοδομικές άδειες του δασαρχείου κ.λπ.). Στόχος ήταν να μειωθεί ο τεράστιος αριθμός των αντιρρήσεων πολιτών (περί τις 180.000) που με βάση τον ρυθμό εξέτασής τους από τις ΕΠΕΑ θα απαιτούσε μια 15ετία για τη διευθέτησή τους. Η επανανάρτησή τους που ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες, κατέδειξε ότι τα περισσότερα «αγκάθια» παραμένουν.

Οπως αναφέρουν στο «Βήμα», στελέχη από διάφορες Διευθύνσεις Δασών, από τις αιτήσεις πολιτών που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των Δασικών Χαρτών, μικρό ποσοστό έχει συμπεριληφθεί, ειδικά σε περιοχές όπου ο αριθμός των φακέλων ήταν τεράστιος και δεν υπήρχε επαρκής χρόνος ελέγχων, όπως στη Χαλκιδική (3.500 αιτήματα) ή στην Αττική (πάνω από 4.000). Οσο για τις λεγόμενες «οικιστικές πυκνώσεις» που αναρτώνται για πρώτη φορά στους Δασικούς Χάρτες, προετοιμάζεται η δημιουργία της πλατφόρμας, στην οποία οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων σε δάση θα τα δηλώνουν για να τα σώσουν προσωρινά από την κατεδάφιση, μεταφέροντας το πρόβλημα στο μέλλον, όταν και εάν βρεθεί λύση, συνταγματικά ανεκτή. Σε κάθε περίπτωση, το… ωστικό κύμα αναμένεται σε 3,5 μήνες, οπότε λήγει η τελευταία ευκαιρία για όσους ιδιοκτήτες θεωρούν ότι θίγονται να υποβάλουν αντιρρήσεις. 

Παράλληλα, εντός του Μαρτίου αναμένεται η κρίσιμη εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγών που αφορούν τις αναθεωρήσεις των Δασικών Χαρτών. Πάντως, οι κατευθύνσεις του υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Γιώργου Αμυρά προς την ομάδα εργασίας που συστάθηκε στο υπουργείο είναι να βρεθούν σύντομα λύσεις που εναρμονίζονται με τις αποφάσεις του ΣτΕ

ΠΗΓΗ tovima.gr 

ΜΑΝΟΣ ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ ΠΑΖΑΡΙ ΠΟΤΑΜΟΥ:Για τούς όψιμους , καλό διάβασμα ...


 


Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ:Όταν δεν έχεις πολιτικό αποτύπωμα η μόνη καταφυγη είναι η συκοφαντια και το ψέμα. Ευτυχώς βέβαια έχει κοντά πόδια. Τα υπόλοιπα αύριο...

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

 Όταν δεν έχεις πολιτικό αποτύπωμα η μόνη καταφυγη είναι η συκοφαντια και το ψέμα. Ευτυχώς βέβαια έχει κοντά πόδια. Τα υπόλοιπα αύριο...

Αυτά είναι τα σχέδια του ΥΠΕΝ για τους δασικούς χάρτες

Σύμφωνα με τον βασικό σχεδιασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος καμία τελεσίδικη πράξη, καμία νόμιμη διοικητική πράξη δεν χάνει την ισχύ της

Εάν μια αποδεδειγμένα ιδιωτική έκταση χαρακτηριστεί δασική, δεν δεσμεύεται. Παραμένει ιδιωτική – γεγονός που δεν επηρεάζει τη χρήση της σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς. Την ίδια ώρα, προκειμένου να δοθεί οριστική λύση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς στις περιοχές όπου δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου προωθείται από το υπουργείο Περιβάλλοντος νέος σχεδιασμός. Η ανάρτηση των δασικών χαρτών (για την οποία προς το παρόν δεν πρόκειται να δοθεί παράταση) σήκωσε το χαλί και φάνηκαν τα προβλήματα των τελευταίων τουλάχιστον 80 χρόνων από την έλλειψη δασικών χαρτών.

Ο δημοσιογράφος Προκόπης Γιόγιακας παρουσίασε στην εφημερίδα “Τα Νέα” τον βασικό σχεδιασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος για τους δασικούς χάρτες. Σύμφωνα με αυτόν, καμία τελεσίδικη πράξη, καμία νόμιμη διοικητική πράξη, δεν χάνει την ισχύ της από τους δασικούς χάρτες. Έτσι, εάν για παράδειγμα ένας ελαιώνας εμφανίζεται στην ανάρτηση του οικείου δασικού χάρτη ως δάσος, η δασική υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης οφείλει να προβεί σε διόρθωση. Αν δεν γίνει, θα πρέπει αυτεπαγγέλτως να γίνεται – ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται ο δασικός χάρτης. Αντιστοίχως, κάθε πολίτης μπορεί να επικαλεστεί, και μάλιστα ατελώς, χωρίς να πληρώσει κανένα παράβολο, τη διαδικασία του προδήλου σφάλματος και να γίνει αντίστοιχα διόρθωση. Το ίδιο ισχύει και για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι μπορούν να προχωρήσουν ατελώς στην υποβολή αντιρρήσεων.

Μέτρα έως τον Ιούνιο

Στο μεταξύ, στο υπουργείο Περιβάλλοντος, με πρωτοβουλία του αρμόδιου υφυπουργού για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος Γιώργου Αμυρά, έχει συσταθεί ομάδα εργασίας η οποία πρέπει έως τον ερχόμενο Ιούνιο να καταλήξει σε μέτρα για την επίλυση του ζητήματος των δασικών χαρτιών το οποίο παραμένει εδώ και δεκαετίες άλυτο στην Ελλάδα, η οποία είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν διαθέτει ολοκληρωμένους  δασικούς χάρτες, δασολόγιο και κτηματολόγιο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει απροστάτευτα δάση και απροστάτευτα νόμιμα συμφέροντα ιδιοκτητών γης. Σημειώνεται πως από το Σύνταγμα του 1975 προβλεπόταν η διευθέτηση της έννοιας του δασικού χαρακτήρα εκτάσεων και γης, αλλά έπρεπε να φθάσουμε στο 2015 (και το τρίτο μνημόνιο) για να τεθεί ως προαπαιτούμενο και υποχρέωση της χώρας η σύνταξη και κύρωση των δασικών χαρτών.

«Το υπουργείο Περιβάλλοντος γνωρίζει πολύ καλά τα ζητήματα δεκαετιών που ανακύπτουν με αφορμή την ανάρτηση των δασικών χαρτών και εγγυάται ότι με την ολοκλήρωση του πολύπλοκου και δύσκολου αυτού έργου θα προστατευθούν πλήρως τα δάση και τα νόμιμα δικαιώματα των ιδιοκτητών γης» λέει στα «ΝΕΑ» ο Γιώργος Αμυράς.

Τα τρία μεγάλα προβλήματα

Από τις έως τώρα αναρτήσεις των δασικών χαρτών προέκυψαν τρία προβλήματα:

  1. Οι δασωμένοι αγροί, δηλαδή οι αγροτικές εκτάσεις που μετά το 1945 λόγω εγκατάλειψης των καλλιεργειών από τους ιδιοκτήτες τους δασώθηκαν.
  2. Οι εκχερσωμένες δασικές εκτάσεις που αποδόθηκαν για καλλιέργεια χωρίς να διαθέτουν τίτλους.
  3. Η ιδιομορφία της ύπαρξης ή μη του «τεκμηρίου ιδιοκτησίας γης υπέρ του Δημοσίου» (άρθρο 62 Ν. 998/1979).

Και ο κατάλογος των προβλημάτων συμπληρώνεται με τους οικισμούς (αυθαίρετοι ή μη) σε δάση, τον ορισμό των βοσκήσιμων γαιών και μη, αλλά και τη μη ενσωμάτωση του Ιταλικού Κτηματολογίου που ισχύει για τα Δωδεκάνησα στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Στην Κρήτη, στο Ιόνιο, στα Δωδεκάνησα, στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, στην Ανατολική και Δυτική Μάνη δεν ισχύει το τεκμήριο υπέρ του Δημοσίου. Για τις περιοχές αυτές επίκειται, όπως προαναφέρθηκε, νέος σχεδιασμός.

Τι προβλέπεται για:

  1. Αγροτικές εκτάσεις:
    Χρησιμοποιούνται κανονικά αν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου Ιδιοκτησίας Δασών.
  2. Εκχερσωμένες εκτάσεις:
    Οταν η εκχέρσωση συνοδεύεται από διοικητική πράξη, τελεί σε νόμιμη αλλαγή χρήσης, αλλά αυτό δεν αλλάζει τον χαρακτήρα της έκτασης.
    Με την ολοκλήρωση των δασικών χαρτών θα προσδιοριστούν οι απαιτούμενες ενέργειες.
  3. Δασωμένους αγρούς:
    Γίνεται προσπάθεια για την επιτάχυνση της διαδικασίας απόδοσης του χαρακτήρα τους.
  4. Χορτολιβαδικές εκτάσεις:
    Τα φρύγανα (μικρά φυτά) δεν προσδιορίζουν δασικό χαρακτήρα σε έκταση, σύμφωνα με το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών.
    Ο σχεδιασμός του Περιβάλλοντος αποβλέπει το ίδιο να ισχύει και για τους ασπάλαθους (φυτά μεσογειακής χλωρίδας).

Κατά τη διάρκεια της ανάρτησης των δασικών χαρτών:

  • Τι ισχύει για τις οικοδομικές άδειες και επενδύσεις:
    Εως τώρα για οποιαδήποτε οικοδομική δραστηριότητα ο πολίτης έπρεπε να υποβάλει αίτηση για έκδοση πράξης χαρακτηρισμού και η αναμονή ήταν από τρία έως πέντε έτη.
    Σήμερα, με τον αναρτημένο δασικό χάρτη, αρκεί η βεβαίωση του μηχανικού πως το απλό απόσπασμα του δασικού χάρτη φέρει τον χαρακτηρισμό «ΑΑ», το οποίο κατατίθεται στη υπηρεσία δόμησης του οικείου δήμου και εκδίδεται η οικοδομική άδεια.
    Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε άλλη επένδυση.
  • Τι ισχύει για επιδοτήσεις κτηνοτρόφων και αγροτών:
    Καμία αλλαγή στις επιδοτήσεις δεν επιφέρει η ανάρτηση του δασικού χάρτη.
    Το ίδιο ισχύει και για τη βοσκή, η οποία αποτελεί επιτρεπόμενη χρήση εντός των δασών – με εξαίρεση τα δάση που τελούν υπό ειδική προστασία (διαδικασία αναδάσωσης κ.ά.).

Εφημερίδα “Τα Νέα”

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΠΥΡΙΔΑΚΟΥ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ '21




ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ

ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ '21
Παπαδιάνικα, 3 Μαρτίου 2021
Κύριε Περιφερειάρχη
Μετά την απάντησή σας στην τελευταία μου επιστολή σχετικά με το θεσμικό μου ρόλο στη διοργάνωση των επετειακών εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης είναι προφανής η διάσταση των μεταξύ μας απόψεων ως προς το συγκεκριμένο θέμα.
Σε όλο αυτό το διάστημα, πρόθεση μου ως Εντεταλμένης Συμβούλου και Προέδρου της Γνωμοδοτικής Επιτροπής ήταν η διοργάνωση των επετειακών εκδηλώσεων σε κλίμα σύμπνοιας και συνεννόησης καθώς το θεωρούσα ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Κάνοντας μια αποτίμηση της μέχρι τώρα πορείας στη Γνωμοδοτική Επιτροπή αναγνωρίζω ως μεγαλύτερη μου κατάκτηση ότι καταφέραμε να συνεργαστούμε αρμονικά τόσο με τα πρόσωπα εκτός παρατάξεων, όσο και με τους συναδέλφους περιφερειακούς συμβούλους της περιφερειακής αρχής και της αντιπολίτευσης.
Καταβλήθηκε από κοινού προσπάθεια να παραμερίσουμε διαφορές και διαφωνίες και να συμμετέχουμε ισότιμα σε ένα δημιουργικό διάλογο προς την κατεύθυνση της ανάδειξης του τεράστιου ρόλου της Πελοποννήσου στην Εθνική Παλιγγενεσία.
Προβληματίστηκα πολλές φορές αναφορικά με την υποστελέχωση του εγχειρήματος όπως και από την έλλειψη ανταπόκρισης σε σειρά αιτημάτων και επιστολών μου. Συνέχισα όμως καθώς από άποψη χαρακτήρα είμαι άνθρωπος που δεν εγκαταλείπει ότι αναλαμβάνει έχοντας την πεποίθηση ότι στην πορεία θα εισακουστεί μέρος των προτάσεων μου όπως και αυτών της γνωμοδοτικής και θα υλοποιηθεί ένα όσο το δυνατό ευρύτερο φάσμα δράσεων γύρω από το σημαντικό χρονικό αυτό ορόσημο για την Πελοπόννησο.
Μετα λύπης μου διαπιστώνω ότι έχουμε μεν προγραμματίσει κάποιες αξιόλογες δράσεις αλλά όχι όλες αυτές για τις οποίες έχουμε δεσμευτεί από τη σύσταση της Επιτροπής και κατά την ψήφιση της προγραμματικής για τη διοργάνωση των εκδηλώσεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Η απόφαση σας να μη συνεχιστεί η κατασκευή ιστοσελίδας για τις επετειακές εκδηλώσεις ενώ έχει γνωμοδοτήσει επ’ αυτού η Επιτροπή, ενώ έχουμε αναθέσει το εγχείρημα σε ειδικούς (με δική σας έγκριση) και παρά το γεγονός ότι έχουμε διαθέσει κόπο και χρόνο τόσο εγώ προσωπικά όσο και εθελοντές που επιστρατεύτηκαν γι’ αυτό το σκοπό, ήρθε να προστεθεί σε σειρά γεγονότων ως το επιστέγασμα της μεταξύ μας διαφορετικής αντίληψης και ιεράρχησης στόχων και δράσεων.
Με απόλυτη συναίσθηση της ευθύνης της θέσης μου ως Εντεταλμένης Συμβούλου έλαβα την απόφαση να αποχωρήσω κρίνοντας ότι δεν υπάρχει πλέον λόγος να συνεχίσω.
Η πολιτική συνίσταται για μένα σε ένα διαρκή αγώνα πίστης και συνέπειας λόγων και έργων και όχι σε μια ματαιόδοξη προσπάθεια διατήρησης τίτλων και αξιωμάτων.
Συνεπώς θεωρώ χρέος μου δεδομένου ότι έφτασαν σε ικανό σημείο υλοποίησης όλα όσα είχαν τη θετική έγκριση της Επιτροπής να υποβάλλω την παραίτηση μου από τη θέση της Εντεταλμένης Συμβούλου ούτως ώστε ο διάδοχος μου να διαθέτει επαρκή περιθώρια δράσης.
Σας ευχαριστώ,
Μαργαρίτα Σπυριδάκου

ΣΠΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟ ΠΟΤΑΜΟΥ:Μήπως είναι ώρα , ΠΡΙΝ προχωρούν τέτοιες, δυνητικά διχαστικές αποφάσεις να γίνεται μια πιο ολοκληρωμένη συζήτηση και να αναζητούνται συνθέσεις απόψεων και συμφωνία;

Σε σχεση με την συζητηση στο Δημο Κυθηρων για τον κανινσιμο στο Παζαρι του Ποταμου

Στην επικειμένη Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Κυθήρων γίνεται εισήγηση από τον Δήμαρχο για την υπερψήφιση κανονισμού για το (400 ετών) παζάρι του Ποταμού Κυθήρων. Είναι σωστό να υπάρξει κανονισμός, είναι και απαίτηση του Νόμου (4191/2017) και μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση του. Αλλά πρέπει να γίνει με αυτήν ακριβώς τη λογική, να συμβάλλει στην βελτίωση και ισχυροποίησή του , όχι να το υπονομεύσει
Πιστεύω ότι οι Κυθήριοι αλλά και οι επισκέπτες του νησιού μας, περιμένουν από το Δήμαρχο και την Δημοτική αρχή, να κάνουν ότι είναι δυνατόν, παραμένοντας στα πλαίσια του Νόμου, να ενισχύσουν την κρίσιμη αυτή παραδοσιακή δραστηριότητα.
Για παράδειγμα, να στηριχτούν σε αποφάσεις του Υπουργείου Εμπορίου που αντανακλούν τον ιδιότυπο χαρακτήρα του παζαριού του Ποταμού όπως έχει αποτυπωθεί στο Διάταγμα (ΦΕΚ 61/12-04-1927, Τεύχος Α΄) και να προστατέψουν τις δραστηριότητές του (π.χ. να διατηρήσουν την πώληση νωπών προϊόντων διατροφής (πράγμα που από την πρόταση ευτυχώς γίνεται σεβαστό με βάση το με αρ. πρωτ. 45373-26/04/2018 απαντητικό έγγραφο προς το Δήμο Κυθήρων, του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης )
Όπως κατά τα άλλα η πρόταση απειλεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το παζάρι (περιλαμβανομένης και της πιθανότητας μεταφοράς του !) Και σαν τέτοια, πιστεύω απειλεί να παρασύρει και το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας του παζαριού, περιλαμβανομένων των καταστημάτων, με επιπτώσεις στο σύνολο της οικονομίας των Κυθήρων για την οποία το παζάρι του Ποταμού αποτελεί για αιώνες κομβικό σημείο.
Αντί άλλης αιτιολόγησης της σημασίας του, ίσως πιο αποκαλυπτικό είναι το video του Δημήτρη του Μαρκέλλου που είμαι σίγουρος πολλοί έχουν δει στο YouTube. Αξίζει της προσοχής η ευρύτητα των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται γύρω από το παζάρι, οικονομικής, πολιτισμικής και κοινωνικής μορφής για να αντιληφθεί κάνεις τι απειλείται
Δεν σκοπεύω να κάνω «δίκη προθέσεων» στο γιατί γίνεται μια τέτοια πρόταση. Με καλύπτει απόλυτα η κριτική από τον Μανό, τον Δημήτρη και τον Γιώργο (την δημοτική παράταξη «Κύθηρα - Μένουμε εδώ»).
Πιστεύω η εναλλακτική πρόταση του «Μένουμε Εδώ» είναι η προσέγγιση που χρειάζεται το νησί μας. Μια προσέγγιση που θα δημιουργεί και θα ισχυροποιεί το παζάρι προς όφελος όλου του νησιού. Που αναγνωρίζει και θα στηρίζει, κάθε δημιουργική δραστηριότητα και προστιθέμενη αξία στο νησί μας. Ώστε αυτή να στηρίζεται και να αναπτύσσεται και ιδανικά να φέρει και άλλο δημιουργικό κόσμο στο νησί μας και να γεννήσει και νέες δραστηριότητες .
Γιατί το Παζάρι του Ποταμού έχει διατηρηθεί για 400 χρόνια επειδή ακριβώς είχε την δυνατότητα να αναγεννάτε και να ενσωματώνει νέες δραστηριότητες στη δράση του. Περιλαμβανομένων και των δράσεων των καταστημάτων γραφείων κλπ. που βέβαια είναι ανοιχτά τις Κυριακές
Θέλω να ελπίζω ότι η πλειοψηφούσα δημοτική παράταξη θα το ξανασκεφτεί. Και να κάνουν μια πραγματικά ευρεία συζήτηση, περιλαμβανομένης και δια ζώσης συζητήσεις (πραγματικές ή διαδικτυακές) με όλους
Ελπίζω η κυρίαρχη παράταξη της Δημοτικής αρχής να στήσει «ευήκοον οξύς» και να «συνθέσει» αντί να χωρίσει. Διαφορετικά, μπορεί να είναι σίγουρη ότι θα διαμορφωθούν μέσα στο νησί μας εκείνες οι δυναμικές που θα επιτρέψουν στον Τσιριγώτικο λαό να υπερασπίσει αποτελεσματικά τις παραδόσεις του, να καταργήσει ένα κακό κανονισμό και να θεσπίσει άλλον που θα τις σέβεται
ΥΓ 1.
Σε σχέση με τα είδη χειροτεχνίας, που έχουν για πάνω από 20 χρόνια γίνει αναπόσπαστο στοιχείο του παζαριού
Ο Νόμος 4197 προβλέπει (αρθρο 45)
«Άρθρο 45
Διάθεση έργων τέχνης, καλλιτεχνημάτων, χειροτεχνημάτων, ειδών λαϊκής τέχνης
1. Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δημιουργούν έργα τέχνης, καλλιτεχνήματα, χειροτεχνήματα και λοιπά έργα πρωτότυπης, αποκλειστικά δικής τους, καλλιτεχνικής δημιουργίας μπορούν να διαθέτουν τα έργα τους υπαιθρίως, εφόσον λάβουν διοικητική άδεια. Δικαιούχοι σχετικών αδειών είναι επίσης Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.) για τη διάθεση αποκλειστικά έργων ιδίας παραγωγής των μελών τους….»
Γιατί η πρόταση της πλειοψηφίας τους αποκλείει ; Δεν είναι τόνωση για την οικονομική δραστηριότητα (υπό της προϋποθέσεις το νόμου για φορολογική κλπ. συμμόρφωση φυσικά)
ΥΓ2. Παραθέτω την απόφαση της Νομαρχίας του 1955. Πέρα από την ιστορική της αξία, δείχνει και πια είναι η βάση. Που πρέπει να σεβόμαστε
ΥΓ3. Δυστυχώς έχουμε απανωτές περιπτώσεις που η Δημοτική πλειοψηφία η όργανα της επιλογής της εμφανίζονται να βρίσκονται απέναντι στις διαθέσεις του κόσμου (βλ. πρόσφατα την μάλλον ατυχή περίπτωση με τις ενοικιάσεις της ΕΕΚΠΑ). Προσωπικά εμένα αυτό με στενοχωρεί πολύ. Μήπως είναι ώρα , ΠΡΙΝ προχωρούν τέτοιες, δυνητικά διχαστικές αποφάσεις να γίνεται μια πιο ολοκληρωμένη συζήτηση και να αναζητούνται συνθέσεις απόψεων και συμφωνία; Εγώ προσωπικά θα χειροκροτήσω και τον Δήμαρχο (όπως έχω κάνει πολλές φορές επικροτώντας πολλά σημεία της δράσης του π.χ ανακύκλωση, έργα κλπ) και όλους αν κινηθούν σε μια τέτοια κατεύθυνση


Νίκος Φίλης για το πρόσφατο κύμα λογοκρισίας στο facebook


Δήλωση του τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του #ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκου Φίλη

Νίκος Φίλης
για το πρόσφατο κύμα λογοκρισίας στο facebook
Το facebook, τυπικά πλατφόρμα κοινωνικής συζήτησης, αποτελεί εκ των πραγμάτων και Μέσο Ενημέρωσης. Έστω και αν δεν έχει την τυπική του οργάνωση και μορφή. Σε μεγάλο μέρος οι αναρτήσεις από δημόσια πρόσωπα ή απλούς πολίτες, περιέχουν ειδήσεις και σχολιασμό από την κεντρική και τοπική πολιτική σκηνή, από την κοινωνία και τον χώρο εργασίας, από συλλογικότητες κλπ. Επειδή δε η θέση του ανάμεσα στα κοινωνικά δίκτυα είναι κυρίαρχη (λίγο απέχει από το μονοπώλιο) η συμβολή του στη διαμόρφωση γνώμης και κοινωνικής στάσης είναι βαρύνουσα.
Υπό αυτές τις συνθήκες, θα έπρεπε να υπάρχουν εγγυήσεις αντικειμενικότητας και τήρησης κανόνων δεοντολογίας. Κάθε άλλο: κανείς στην εταιρία που το διαχειρίζεται δεν λογοδοτεί στην κοινωνία και στους θεσμούς της Δημοκρατίας. Και μπορεί το εν λόγω Μέσο να μην έχει γραφεία με συντάκτες και αρχισυντάκτες, δεν παύει όμως να διοικείται από ανθρώπους με πολιτικές απόψεις και προκαταλήψεις και πιθανότατα με σχέσεις και εξαρτήσεις από πολιτικά κέντρα. Έγινε αυτές τις μέρες παραπάνω από αντιληπτό, καθώς ξεδιπλώθηκε μια μαζική εκστρατεία πολιτικής λογοκρισίας στις αναρτήσεις που καλούσαν σε συμπαράσταση στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα.
Είναι εξοργιστικό: οι διαχειριστές του facebook έχουν λογοκρίνει κείμενα που υπογράφουν προσωπικότητες του νομικού και ακαδημαϊκού χώρου, τοποθετήσεις και σχόλια καθηγητών πανεπιστημίου (πχ. με ιστορικές αναφορές στην απεργία πείνας) και -το πιο εξωφρενικό- έχουν κατεβάσει αναρτήσεις επαγγελματιών φωτορεπόρτερ, με φωτογραφίες από τις διαδηλώσεις συμπαράστασης! Αν είναι δυνατόν! Αυτό δεν είχε μπορέσει να το επιβάλει στον ελεγχόμενο Τύπο που κάλυπτε την εξέγερση του Πολυτεχνείου ούτε η χούντα!
Και η αιτιολόγησή τους; Σε σχετική ερώτηση της Αυγής, η ελληνική εταιρία διαχείρισης του facebook απάντησε: «Σύμφωνα με την πολιτική μας για τα Επικίνδυνα Άτομα και Οργανώσεις, απαγορεύουμε σε μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων, όπως ο κ. Κουφοντίνας, να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μας, καθώς επίσης, αποκλείουμε δημοσιεύσεις που επιδοκιμάζουν ή υποστηρίζουν αυτά τα άτομα και τις ενέργειές τους κάθε φορά που λαμβάνουμε σχετική γνώση. Η ουδέτερη τοποθέτηση αναφορικά με τρομοκρατικές ομάδες και η πληροφόρηση των Μέσων σχετικά με τις ενέργειές τους δεν αντιτίθενται στους κανόνες μας».
Ώστε λοιπόν, σύμφωνα με τους απίθανους, ανώνυμους και χωρίς ταχυδρομική διεύθυνση λογοκριτές του facebook, η έκφραση συμπαράστασης στο νόμιμο αίτημα του φυλακισμένου απεργού πείνας, αποτελεί... επιδοκιμασία και υποστήριξη των ενεργειών του ως μέλος της οργάνωσης, πριν συλληφθεί και καταδικαστεί! Πλήρες το «πακέτο» της επίσημης κυβερνητικής προπαγάνδας των ημερών, με όλα τα στοιχεία της συκοφαντίας και της παραπληροφόρησης. Σαν να ακούει κανείς τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης στις τηλεοράσεις! Όσοι συμφωνούν βέβαια με τους κυβερνητικούς χειρισμούς στο ζήτημα, μπορούν να «αναρτούν» την άποψή τους ελεύθερα. Στους υπόλοιπους δίδεται η χάρις των… «ουδέτερων τοποθετήσεων»!
Το πρόβλημα πάει πέρα από την τωρινή εκστρατεία λογοκρισίας. Αφορά τη δυνατότητα μιας εταιρίας με τόσο περίοπτη θέση, να λογοκρίνει χωρίς περιορισμούς, χωρίς κανόνες δεοντολογίας, και χωρίς να λογοδοτεί πουθενά, σε κανένα θεσμό της Δημοκρατίας. Γιατί είναι σαφές: ενώ οι αόρατοι εκπρόσωποί του facebook μιλούν διαρκώς για τη δήθεν «κοινότητα» των μελών του, τα μέλη της «κοινότητας» δεν έχουν καν τη δυνατότητα να προσφύγουν σε μια Ανεξάρτητη Αρχή προκειμένου να προστατευθούν όταν η δυνατότητα έκφρασης γνώμης βιάζεται και καταστέλλεται βάναυσα και αδικαιολόγητα.
Το θέμα έχει και άλλες πλευρές, που δεν καλύπτονται εύκολα σε ένα σύντομο κείμενο. Πρέπει όμως να ανοίξει ο πολιτικός διάλογος στην κοινωνία και στη Βουλή για το γεγονός ότι στο facebook (το οποίο κερδίζει καθημερινά και στην Ελλάδα εκατομμύρια ευρώ από διαφημίσεις και «προωθήσεις»), έχει εκχωρηθεί μια πλατιά και ανεξέλεγκτη πολιτική εξουσία, φαινόμενο του οποίου βιώνουμε αυτή τη στιγμή τις επιπτώσεις -και στο μέλλον σίγουρα χειρότερες.
Επείγουσα προτεραιότητα, να αποκτήσει ο πολίτης τη θεσμική δυνατότητα απόκρουσης της αυθαίρετης λογοκρισίας.

Νίνα Γ. Κασιμάτη:200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 φέτος.

 

Είναι ωραίο να κατάγεσαι και να έχεις μεγαλώσει στα Ταμπούρια.
Σαν σήμερα ξεκινούσε η άνιση, αλλά νικηφόρα, μάχη του Κερατσινίου (4-5 Μαρτίου 1827), κατά την οποίαν ο Γεώργιος Καραϊσκάκης έστησε πρόχειρα οχυρώματα, τα λεγόμενα «ταμπούρια» όθεν το τοπωνύμιο της περιοχής μας, και απέκρουσε με τους άντρες του τον Κιουταχή και το στράτευμά του 6.000 ανδρών που ήθελαν να προελάσουν και να καταλάβουν την Ακρόπολη. Η πολιορκία της Ακρόπολης, που είχε ξεκινήσει από το 1826 (βλ. πίνακα Θεόφιλου) αποτέλεσε μια κρίσιμη καμπή στο πλαίσιο του αγώνα για την ανεξαρτησία μας. Το σχέδιο του Καραϊσκάκη στην Αττική προέβλεπε αποκλεισμό του Κιουταχή, ώστε να υποχρεωθεί να λύσει την πολιορκία της Ακρόπολης λόγω έλλειψης τροφίμων και πολεμοφοδίων. Οι επιτυχίες των ελληνικών στρατευμάτων στο Κερατσίνι και την Καστέλλα εντάσσονταν στην επίτευξη αυτού του στόχου. Τόσο από στρατηγικής όσο και από διπλωματικής άποψης, η απελευθέρωση της Αθήνας βάραινε στην έκβαση της Ελληνικής Επανάστασης, για την προώθηση του αιτήματος για ανεξαρτησία και την εξασφάλιση διεθνούς στήριξης. Από τα κάτω, από το Κερατσίνι...
Δίπλα απο τον Αη Γιώργη υπάρχει ακόμη το μικρό εκκλησάκι που προσευχήθηκε ο Καραϊσκακης πριν από αυτή τη μάχη. Είναι και αυτό το στιγμιότυπο κομμάτι της Ιστορίας μας και συστατικό του φρονήματος του Καραϊσκάκη και των επαναστατημένων Ελλήνων.
Κι έχουμε χρέος να το διατηρούμε ζωντανό.