Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΑΗ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Από τις πιο ισχυρές και ιστορικές οικογένειες στα Κύθηρα. Ανέδειξε πολιτικούς, ιερωμένους, στρατιωτικούς, γιατρούς, ζωγράφους, λογίους, νομικούς, αρχαιολόγους. 

Η οικογένεια με Βενετική καταγωγή ανιχνεύεται στα Κύθηρα από το 16ο αι. και κατά το 18ο είναι ισχυρότατη με τίτλους ευγενείας και μεγάλη περιουσία. 

  
Από τις προσωπικότητες που ανέδειξε η οικογένεια θα αναφέρω τον πολύγλωσσο λόγιο και νομικό, γερουσιαστή στην Ιόνιο Γερουσία, με σπουδές στην Πίζα, Εμμανουήλ Βαλερίου Στάη (1817-1895) γνώριμο και μελετητή του Σολωμού, οι μελέτες του οποίου θεωρούνται σταθμός στη θεώρηση του Σολωμικού έργου.


Ο Βαλέριος Νικ. Στάης(1857-1923) διαπρεπής αρχαιολόγος, Γενικός Έφορος Αρχαιοτήτων, πρωτοστάτησε στη δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, καθώς και στην ανέλκυση και προβολή του απαράμιλλης σπουδαιότητας ναυαγίου των Αντικυθήρων. Είναι από τους πρώτους που μελέτησαν το μηχανισμό των Αντικυθήρων και διέβλεψαν τη σπουδαιότητά του για τη μαθηματική και μηχανική ιδιοφυϊα των αρχαίων Ελλήνων. 


Ο Σπύρος Εμμ. Στάης (1859-1932) ήταν σημαίνων πολιτικός στις κυβερνήσεις του Χαριλάου Τρικούπη και Γεωργίου Θεοτόκη. Σαν Υπουργός Παιδείας άφησε σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο (ίδρυση σχολείων, εμπορικών σχολών, νομοσχέδια κ.α.)

----------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
----------------------------------

Έγκριση πρακτικών δημοπρασίας έργου “Κατασκευή νέου Υδατόπυργου στις Αλεξανδράδες”




Χρόνια πολλά στη Σοφία, στην Αγάπη και στην Ελπίδα!

Σήμερα 17/9 εορτάζουν η Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη.
Η Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Αδριανού (117 – 138 μ.Χ.). Οι τρεις θυγατέρες της Αγίας Σοφίας, πήραν τα ονόματα τους από το χωρίο της Καινής Διαθήκης: «νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.» ( Α' Κορινθίους. 13:13).
Η Αγία Σοφία, τίμια και θεοσεβής γυναίκα, γρήγορα χήρεψε και με τις τρεις κόρες της ήλθε στη Ρώμη. Εκεί καταγγέλθηκαν ως φημισμένες χριστιανές. Τότε ο αυτοκράτορας πληροφορήθηκε ότι οι τέσσερις γυναίκες ήταν χριστιανές και διέταξε να τις συλλάβουν.
Αφού απομόνωσαν τη μητέρα, άρχισαν να ανακρίνουν τις κόρες. Πρώτη παρουσιάστηκε στο βασιλιά η δωδεκάχρονη Πίστη.
Με δελεαστικούς λόγους ο Ανδριανός προσπάθησε να πείσει την Πίστη να αρνηθεί το Χριστό και θα της χορηγούσε τα πάντα, για να ζήσει ευτυχισμένη ζωή, αλλά αντιμετώπισε το άκαμπτο φρόνημα της νεαρής. Τα λόγια της Αγίας Γραφής αποτέλεσαν δυναμική απάντηση της Πίστης: «ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ» (Γαλ. 2: 20) δηλαδή «ζω εμπνεόμενη από την πίστη μου στον Χριστό, που με αγάπησε και έδωσε τον εαυτό Του για τη σωτηρία μου». Τότε, μετά από βασανιστήρια, την αποκεφάλισαν.
Επίσης με τα λόγια της Αγίας Γραφής απάντησε και η δεκάχρονη Ελπίδα, όταν τη ρώτησαν αν αξίζει να υποβληθεί σε τέτοια βασανιστήρια: «ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν» (Α΄ Τιμοθ. 4:10). Δηλαδή, «ναι, διότι έχουμε στηρίξει τις ελπίδες μας στον ζωντανό Θεό, που είναι σωτήρ όλων των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των πιστών». Αμέσως τότε και αυτή αποκεφαλίστηκε.
Αλλά δεν υστέρησε σε απάντηση και η εννιάχρονη Αγάπη. Είπε ότι η ύπαρξή της είναι στραμμένη «εἰς τὴν ἀγάπην τοῦ Θεοῦ καὶ εἰς τὴν ὑπομονὴν τοῦ Χριστοῦ» (Β’ Θεσσαλ. 3: 5). Βέβαια δεν άργησαν να αποκεφαλίσουν και αυτή.
Περήφανη για τα παιδιά της η Σοφία, ενταφίασε με τιμές τις κόρες της και παρέμεινε για τρεις μέρες στους τάφους τους, παρακαλώντας το Θεό να την πάρει κοντά του. Ο Θεός άκουσε την προσευχή της και η Σοφία παρέδωσε το πνεύμα της δίπλα στους τάφους των παιδιών της.


Read more: http://www.newsbomb.gr

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΜΟ

Με λαμπρότητα έγινε ο πανηγυρικός αρχιερατικός εσπερινός στην Αγία Σοφία στις Σπηλίες του Καλάμου. 
Κατά το έθιμο τη γιορτή διοργανώνουν τα μέλη της οικογενείας Σωτήρχου που συντηρούν την εκκλησία. 
Μέσα στην κατανυκτική ατμόσφαιρα του σπηλαίου ακούστηκε το μεστό περιεχομένου κήρυγμα του πατέρα Πέτρου Μαριάτου, ο οποίος εξήρε την προσωπικότητα των εορταζομένων αγίων γυναικών και το δρόμο που διάλεξαν να ακολουθήσουν.









-------------------------------------------
Βασίλειος Σταύρου ιερέως Χάρος
-------------------------------------------

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.Eικόνες με το φακό του ADELIN 107,3 FM


 


   Η Επίδαυρος είναι ιστορική πόλη του νομού Αργολίδας στην ανατολική του πλευρά. Είναι κτισμένη στους πρόποδες των ορέων Αραχναίο, Κορυφαίο και Τίθιο, όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, γεννήθηκε ο Ασκληπιός όπου η λατρεία του ξεκίνησε εκεί για πρώτη φορά τον 6ο π.Χ. αιώνα. Η στρατηγική της θέση, αλλά, κυρίως, το Ασκληπιείο της, συντέλεσαν, ώστε η πόλη να γνωρίσει πρωτοφανή ανάπτυξη. Οι κάτοικοί της ασχολούνταν κυρίως με τη ναυτιλία. Ο πρώτος οικισμός της ανήκει στην προϊστορική εποχή. Βρίσκεται 12 χλμ από την κωμόπολη της Παλαιάς Επίδαυρου. Διοικητικά ανήκει στον ομώνυμο Δήμο Επιδαύρου.
Το όνομα Επίδαυρος της δόθηκε από τον τρίτο κατά σειρά άρχοντά της, που ήταν και ήρωας της Επιδαύρου, τον Επίδαυρο, γιο του Άργους και της Ευάδνης. Σύμφωνα με τονΌμηρο πήρε ο Επίδαυρος μέρος στον Τρωικό Πόλεμο και είχε ως αρχηγούς τον Ποδαλείριο και το Μαχάονα, που ήταν γιοι του Ασκληπιού. Η Επίδαυρος πήρε μέρος στουςΜηδικούς Πολέμους και υπήρξε σύμμαχος των Σπαρτιατών στον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Σημειώνεται μάλιστα και ο Επιδαύριος Πόλεμος, που έγινε μεταξύ αυτών και τωνΑργείων συμμάχων των Αθηναίων. Γίνεται μέλος της Αχαϊκής Συμπολιτείας το 243 π.Χ.
Ξακουστή σ' όλη την Ελλάδα την έκανε το Ασκληπιείο της, ένα από τα σπουδαιότερα της αρχαιότητας, με το ιερό του Ασκληπιού που απέχει 15 περίπου χλμ. από την πόλη. Στους ίδιους περίπου χώρους λάτρευαν και τον Απόλλωνα, υπήρχε όμως προς τιμή του ιδιαίτερο ιερό λίγο πιο ψηλά από το αρχαίο θέατρο. Από τα τέλη του ε' αιώνα και αρχές του δ', ο Ασκληπιός γίνεται ο πραγματικός κύριος της πόλης.

Ο μύθος για τη γέννηση του Ασκληπιού στην Επίδαυρο οφείλεται στον Ησίοδο. Πριν από αυτόν πιστευόταν ότι ο Ασκληπιός ήταν γιος του Απόλλωνα και της Θεσσαλής Κορωνίδας, από την οποία ο Ερμής πήρε τον Ασκληπιό έμβρυο, ενώ αυτή επρόκειτο να καεί. Η προσπάθεια που έγινε να παρουσιαστεί ο Ασκληπιός σαν γεννημένος στην Επίδαυρο, τοποθέτησε τη γέννησή του σαν τον καρπό του ζευγαρώματος του Απόλλωνα με την Αρσινόη, κόρη του βασιλιά των Μεσσηνίων. Στην Επίδαυρο η δεύτερη αυτή εκδοχή απόχτησε πανελλήνια ακτινοβολία, εξαιτίας της φήμης του ιερού.
Ο Ασκληπιός λατρευόταν στην αρχή ως ήρωας και όχι ως θεός και η λατρεία του είχε πολλά ηρωικά στοιχεία. Αυτό αποδεικνύεται από τα παλιότερα ερείπια, όπου δεσπόζει ο λαβύρινθος, ένα υπόγειο κτίσμα, στο οποίο, για να φτάσεις στο κέντρο του, είσαι υποχρεωμένος να περάσεις από όλους τους διαδρόμους του. Ο λαβύρινθος χρησιμοποιούνταν για τις θυσίες που γίνονταν στο θεό. Αλλά ακριβώς από την κατασκευή του, συμπεραίνουμε ότι οι θυσίες αυτές ήταν μυστικές, όμοιες μ' αυτές που γίνονταν για τους νεκρούς. Άρα ο Ασκληπιός ήταν στη συνείδηση των ανθρώπων θνητός στην αρχή και όχι θεός.
Τη λατρεία του την συνοδεύει πάντα ο ιερός όφις. Το ηρωικό στοιχείο που χαρακτήριζε τη λατρεία του Ασκληπιού, με την πάροδο του χρόνου, μετατρέπεται σε θρησκεία προς τιμή του και η Επίδαυρος γεμίζει, στις αρχές του Δ' αιώνα, με μεγαλοπρεπή μνημεία. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει και ο μεγαλοπρεπής ναός μέσα στον οποίο φυλάγεται το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού πια Ασκληπιού.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Διανομή φρούτων (ροδάκινα και δαμάσκηνα)



Μολάοι   15  Σεπτεμβρίου 2016                             
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Διανομή φρούτων (ροδάκινα και δαμάσκηνα)   από το Δήμο Μονεμβασίας, στα πλαίσια του Προγράμματος εκτάκτων μέτρων στήριξης για τους παραγωγούς ορισμένων οπωροκηπευτικών (ΕΕ L 154, 11-6-2016, σελ. 3)

Ροδάκινα και δαμάσκηνα πρόκειται να διανείμει ο Δήμος Μονεμβασίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος εκτάκτων μέτρων στήριξης για τους παραγωγούς ορισμένων οπωροκηπευτικών.
Δικαιούχοι ορίζονται :
Α) οι κάτοχοι κάρτας σίτισης της ανθρωπιστικής κρίσης,  με την επίδειξη της κάρτας και εκκαθαριστικού σημειώματος φορ. έτους 2015
Β) οι ωφελούμενοι του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας (ΤΕΒΑ/FEAD)» με την επίδειξη του ΑΜΚΑ τους

Γ) οι πολύτεκνοι γονείς με προστατευόμενα τέκνα, των οποίων το ετήσιο φορολογητέο εισόδημα δεν ξεπερνά τις δεκαεπτά χιλιάδες διακόσια ογδόντα (17.280) ευρώ, για κάθε ένα προστατευόμενο τέκνο πέραν των τεσσάρων (4) το εισόδημα προσαυξάνεται κατά 2.880 ευρώ,  με την επίδειξη  εκκαθαριστικού σημειώματος φορ. έτους 2015  και

Δ) οι γονείς τριών (3) προστατευόμενων τέκνων, των οποίων το ετήσιο φορολογητέο εισόδημα δεν ξεπερνά τις δεκατέσσερις χιλιάδες (14.400) ευρώ, με την επίδειξη  εκκαθαριστικού σημειώματος φορ. έτους 2015.

Η διανομή στους δικαιούχους  θα γίνει, κατά σειρά προσέλευσης και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, ως εξής:
Μολάοι,  Τετάρτη 21 και Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου  ώρα 8.00 π.μ. – 14.00 μ.μ. στο χώρο της Μαθητικής Εστίας Μολάων (κατηφορική είσοδος υπογείου  από οδός Καλλιφατίδη).
 Νεάπολη,  Τετάρτη 21 και Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου   ώρα 08.00 π.μ. – 14.00 μ.μ. οδός Φλέμινγκ 8.

ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε Σπάρτη και Γύθειο

Oι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς πραγματοποιούνται από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού κάθε Σεπτέμβριο.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας (ΕΦΑΛΑΚ) συμμετέχει και φέτος σε αυτές, με τη διοργάνωση εκδηλώσεων στο κέντρο πολιτισμού Ανατολικής Μάνης, στον τρίκογχο ναό της οδού Άγιδος, στην Πνευματική Εστία, στο πάρκο Ευρώτα, στο αρχαίο θέατρο Γυθείου και στο αρχαιολογικό μουσείο Σπάρτης.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
18/9
Κέντρο Πολιτισμού Ανατολικής Μάνης
19.00′
Ομιλία της αρχαιολόγου Μ. Τσούλη με θέμα “Η χρήση της πέτρας άλλωτε και τώρα. Τα αρχαία λατομεία μαρμάρου και πολύχρωμων λίθων της Μάνης”
19 – 23/9
Κέντρο Πολιτισμού Ανατολικής Μάνης
9.00′ – 13.00′
Εκπαιδευτικά εργαστήρια λιθογλυπτικής από τον μαρμαρογλύπτη Πέτρο Γεωργαρίου
23/9
Τρίκογχος Ναός στην οδό Άγιδος
9.00′ – 13.00′
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές της ε’ δημοτικού “Μια βυζαντινή γειτονιά της Σπάρτης”
23 & 26/9
Πάρκο Ευρώτα, Σπάρτη
9.00′ – 11.00′
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές της α΄γυμνασίου: “Αθλητισμός και ανεκτικότητα στην αρχαιότητα και σήμερα”
24/9
Αρχαίο Θέατρο Γυθείου
Θεατρική παράσταση “Όνειρα ενός Γελοίου” από το θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής, σε σκηνοθεσία Τάκη Χρυσικάκου
24/9
Τρίκογχος Ναός στην οδό Άγιδος
18.00′ – 19.00′
Ξεναγήσεις για το ευρύ κοινό από αρχαιολόγους της ΕΦΑΛΑΚ
19.30′
Παρουσίαση θεατρικού αναλογίου
25/9
Κήπος Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης
18.00′
Παρουσίαση βιβλίου “Όταν έφυγαν τα αγάλματα” της Αγγελικής Δαρλάση
25/9
Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης
17.30′ – 20.00′
Ξεναγήσεις από αρχαιολόγους της ΕΦΑΛΑΚ
28/9
Οικία της Ευρώπης, Σπάρτη
18.00 – 19.00′
Ξεναγήσεις για το ευρύ κοινό από αρχαιολόγους της ΕΦΑΛΑΚ
Πνευματική Εστία Σπάρτης
20.00′
Διάλεξη της επ. εφόρου Αρχαιοτήτων Αν. Παναγιωτοπούλου “Αγώνες και θεάματα. Τα ψηφιδωτά αφηγούνται”
ΠΗΓΗ  http://www.laconialive.gr/

Τριχείλης σε Σπίρτζη: “Ο νέος νόμος καθυστερεί τα αντιπλημμυρικά έργα”

Ο δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης, με επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, αλλά και στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Γιώργο Δέδε, θίγει το ζήτημα της αδυναμίας δημοπράτησης των προγραμματισμένων έργων λόγω της νέας νομοθεσίας.
Ο νέος νόμος απαιτεί την ύπαρξη πρότυπων τευχών δημοπράτησης και σχετικού προεδρικού διατάγματος, με αποτέλεσμα να δημιουργεί κώλυμα στα αντιπλημμυρικά και αντικατολισθητικά έργα που έχουν ανάγκη οι πυρόπληκτες περιοχές της ΔΕ Βοιών. Σημειώνεται ότι έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση των μελετών τους και ήταν έτοιμα να δημοπρατηθούν από τις αρχές Αυγούστου.
«Ο χειμώνας έρχεται, και ο κίνδυνος κατολισθήσεων και πλημμυρών είναι μεγάλος», προειδοποιεί ο δήμαρχος, ζητώντας την επαναφορά του προηγούμενου νόμου για κάποιο διάστημα με σκοπό να απεμπλακεί η όλη διαδικασία.
ΠΗΓΗ  http://www.laconialive.gr/