Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Το Καταδρομικο "Γεωργιος Αβερωφ"

Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών Γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889. Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου - στα τέλη του 1908 - με τέσσερα καινούρια Αγγλικά και τέσσερα Γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρακισμένο-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.
Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρακισμένο–καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα.
Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ και ανήρχετο σε 8.000.000 εκατομμύρια χρυσές δραχμές, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 χρυσών δραχμών καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Η κυβέρνηση δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης). 
Η διαθήκη όριζε ότι το 1/5 της περιουσίας του (20 μερίδια) παραχωρείται για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών. Το υπόλοιπο ποσό 14.300.000 καλύφθηκε εξ' ολοκλήρου από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Τούρκοι είχαν ενδιαφερθεί για την αγορά του πλοίου 
Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε Ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 Γαλλικούς λέβητες, Γερμανικές γεννήτριες και Αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι. 
Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 11 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.αλλά άργησαν να καταθέσουν την προσφορά τους, καθώς επίσης και ότι η τότε Ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο "ΠΙΖΑ". Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», μοναδική ίσως εξαίρεση, μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.
Ιστορικό Αγοράς 
Στις αρχές του 20ού αιώνα, η ελληνική κυβέρνηση του Γ. Θεοτόκη αποφάσισε να ενισχύσει ιδιαίτερα τον στόλο του (τότε) Βασιλικού Ναυτικού, καθώς τα υπάρχοντα πλοία είχαν καταστεί απαρχαιωμένα με την ραγδαία εξέλιξη της ναυτικής τεχνολογίας. Έγιναν αγορές αντιτορπιλικών και τορπιλοβόλων από το εξωτερικό, αλλά η πιο σημαντική κίνηση ήταν η παραγγελία και τελικά η αγορά του "Γ. ΑΒΕΡΩΦ". 
Η ιταλική κυβέρνηση είχε παραγγείλει το «Pisa» στα ναυπηγεία Ορλάντο, καθώς και ένα ακριβές αντίγραφό του, το «Β». Επίσης, ναυπήγησε το απολύτως όμοιο πλοίο «Αμάλφι» στο ναυπηγείο Odero, καθώς και τα πλοία «San Giorgio» και «San Marco» στα κρατικά ναυπηγεία του Καστελαμάρε (η διαφορά που είχαν τα «San Giorgio» και «San Marco» είναι ότι κινούνταν με ατμοστροβίλους). Έκρινε όμως ότι το «Β» δεν είναι αναγκαίο και αποφάσισε να το πουλήσει.
Τότε (φθινόπωρο του 1909) ο αντιναύαρχος Γκέιμπλ, αρχηγός της βρετανικής ναυτικής αποστολής στην Τουρκία, κατάρτισε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νέων θωρηκτών εκτοπίσματος περίπου 10.000 τόνων για το ναυτικό των Οθωμανών, και πήγε στη Βρετανία για να προετοιμάσει συμφωνία ανάμεσα στα αγγλικά ναυπηγεία και στην τουρκική κυβέρνηση. Η τουρκική ηγεσία όμως προτιμούσε πλοία τύπου ντρέντνοτ κι όχι θωρηκτά 10.000 τόνων. Επικαλέστηκε μάλιστα ένα ερώτημα της ρωσικής κυβέρνησης για ποιο λόγο ετοιμάζεται τέτοιας έκτασης εξοπλιστικό πρόγραμμα, για να απορρίψει τις εισηγήσεις του Γκέιμπλ.
Ενώ ο οίκος Ορλάντο διαπραγματευόταν στην Αθήνα με την ελληνική κυβέρνηση την πώληση του πλοίου, αφίχθησαν στο Λιβόρνο Τούρκοι αξιωματικοί για να το εξετάσουν. Οι Τούρκοι δεν πίστευαν ότι η Ελλάδα υπήρχε περίπτωση να αγοράσει το πλοίο και γι' αυτό κινήθηκαν κάπως νωθρά. Οι απεσταλμένοι τους βρήκαν το πλοίο καλό αλλά με μικρές γαιανθρακαποθήκες, άρα ακατάλληλο για μακρούς πλόες, για τους οποίους το ήθελαν. 
Αναχώρησαν για το Παρίσι, αλλά καθ' οδόν πήραν ένα τηλεγράφημα που έλεγε ότι η Ελλάδα επρόκειτο να αγοράσει το πλοίο. Επέστρεψαν άρον άρον στο Λιβόρνο και, χωρίς να ρωτήσουν πόσα προσφέρει η Ελλάδα, είπαν ότι δίνουν 250.000 στερλίνες παραπάνω προκειμένου να το πάρουν. Η απάντηση των Ιταλών ήταν ότι το πλοίο ήδη αγοράστηκε και πληρώθηκε. Η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε τελική τιμή κατά 2.000.000 δρχ. μικρότερη από το ποσό που πρόσφερε το Ιταλικό Βασιλικό Ναυτικό για το αδελφό πλοίο «Pisa». Η οριστική σύμβαση της αγοράς του επικυρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου του 1909.
Χαρακτηριστικά
Αρχική διαμόρφωση (1911-1926):
• Διαστάσεις : μήκος μεταξύ ορθίων 140,5 μ., πλάτος 21 μ., βύθισμα 7,5 μ.
• Εκτόπισμα: 10.118 τόνοι
• Μηχανή προώθησης: 2 τετρακύλινδρες παλινδρομικές ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης, 2 προωστήρες, 22 λέβητες υδραυλικού συστήματος Belleville, ενδεικτική ιπποδύναμη 19000 ίπποι.
• Ταχύτητα: 23 κόμβοι (την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μειωθεί στους 16 κόμβους) με καύσιμη ύλη 1500 τόνους άνθρακα.
• Πλήρωμα : 670 άνδρες.

ΛΑΚΩΝΙΑ.ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ

  Ο λαοφιλής Άγιος Γεώργιος ο μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος γεννήθηκε περίπου το 275 μ.Χ. στην Καππαδοκία, από γονείς χριστιανούς. Ο πατέρας του, μάλιστα, πέθανε μαρτυρικά για το Χριστό όταν ο Γεώργιος ήταν δέκα χρονών. Η μητέρα του τότε τον πήρε μαζί της στην πατρίδα της την Παλαιστίνη, όπου είχε και τα κτήματα της. Όταν έγινε 18 χρονών, στρατεύθηκε στο ρωμαϊκό στρατό. Αν και νέος στην ηλικία, διεκπεραίωνε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις τέλεια. Όλοι τον θαύμαζαν για το παράστημα του. Γι' αυτό, γρήγορα τον προήγαγαν σε ανώτερα αξιώματα και του έδωσαν τον τίτλο του κόμη και ο Διοκλητιανός τον εκτιμούσε πολύ.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ στο VELANIDIA WEB TV

Ομολογητής
Από την εποχή του αυτοκράτορα Δεκίου μέχρι την εποχή που ανέβηκε στον θρόνο ο Διοκλητιανός, το 283 μ.χ., η Χριστιανική Εκκλησία μεγάλωσε πάρα πολύ, γιατί επικρατούσε ειρήνη. Οι Χριστιανοί πήραν πολλές δημόσιες θέσεις, έκτισαν πολλούς και μεγάλους ναούς, διάφορα σχολεία και οργάνωσαν την διοίκηση και τη διαχείριση των εκκλησιών και της φιλανθρωπίας.
Ο Διοκλητιανός αρχικά εργάστηκε για την οργάνωση του κράτους του. Προσέλαβε στρατηγούς για βοηθούς του που τους ονόμασε αυτοκράτορες και Καίσσαρες κι αφού πέτυχε να υποτάξει τους εχθρούς του κράτους και να σταθεροποιήσει τα σύνορα του, στράφηκε στα εσωτερικά ζητήματα. Δυστυχώς, στράφηκε εναντίον της Χριστιανικής Θρησκείας για να ανορθώσει την ειδωλολατρία. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν, κάλεσε τους βοηθούς του Καίσσαρες το 303 μ.χ. και τους στρατηγούς στην πρωτεύουσα του ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους σε τρεις γενικές συγκεντρώσεις. Ανάμεσα τους βρισκότανε και ο 28χρονος Γεώργιος, που διακρίθηκε πολλές φορές στους πολέμους.

  Συγκεντρώθηκαν λοιπόν όλοι, για να πάρουν αποφάσεις για την εξόντωση και τον αφανισμό της Χριστιανικής πίστης. Πρώτος μίλησε ο Διοκλητιανός και επέβαλε σε όλους ν' αναλάβουν τον εξοντωτικό αγώνα εναντίον του Χριστιανισμού. Όλοι υποσχέθηκαν ότι θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια, για να εξαλείψουν την Χριστιανική Θρησκεία από το Ρωμαϊκό κράτος. Τότε ο γενναίος Γεώργιος σηκώθηκε και είπε: «Γιατί, βασιλιά και άρχοντες, θέλετε να χυθεί αίμα δίκαιο και άγιο και να εξαναγκάσετε τους Χριστιανούς να προσκυνούν και να λατρεύουν τα είδωλα»; Και διακήρυξε την αλήθεια της Χριστιανικής Θρησκείας και την Θεότητα του Χριστού.
Μόλις τέλειωσε, όλοι συγχυστήκανε μ' αυτή την ομολογία του και προσπάθησαν να τον πείσουν να μετανοήσει για όσα είπε, καταπραΰνοντας έτσι και τον Διοκλητιανό. Αλλά ο Γεώργιος ήταν σταθερός και με θάρρος διακήρυσσε την Χριστιανική του πίστη.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Εσπερινός του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο του Γερακίου

Με ιδιαίτερη κατάνυξη και ευλάβεια έγινε και φέτος ο εσπερινός προς τιμή του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο Γερακίου.

Μνήμες από άλλες εποχές


Γερακίτες καβαλάρηδες, Αγίου Γεωργίου 1965
 Ο Χρήστος Μπαλαμπάνος αναφέρει: «Το τελετουργικό ξεκίνησε μέσα από το Γεράκι και συγκεκριμένα από την τοποθεσία Κάτω-Βρύση, όπου παραδόθηκε η εικόνα του Αγίου Γεωργίου, δωρεά του αείμνηστου δασκάλου Γεωργίου Μαρούδη, σε ιππείς οι οποίοι μαζί με τα άλογα τους μετέφεραν την εικόνα έως τον Κάστρο Γερακίου.

«Εκεί τους περίμενε ο ιερέας του Γερακίου, αιδεσιμότατος Ιωάννης Χαραμής, που παρέλαβε την εικόνα και την οδήγησε στην εκκλησία όπου πρώτοι οι ιππείς μαζί με τα


άλογα τους πήγαν και την προσκύνησαν.

«Αρκετοί Γερακίτες αλλά και από την γύρω περιοχή με σύμμαχο τον καλό καιρό παρακολούθησαν τον εσπερινό.

«Αξίζει να αναφέρω τα ονόματα των συμμετεχόντων ιππέων που ήταν οι: Γεώργιος Κόντος του Δήμου, Κωνσταντίνος Μαρουδάς του Αγγελή, Μιχάλης Πουλημένος του Βασιλείου, Γιώργος Τσίπουρας του Χρήστου, Γιώργος Βάρλας του Νικολάου, Γιώργος Βάρλας του Σταύρου, Λεωνίδας Μαλαβάζος του Παναγιώτη, Παναγιώτης Μαλαβάζος του Λεωνίδα, Παναγιώτης Φασμούλος του Νικολάου, Πάνος Βάρλας του Βασιλείου, Παναγιώτης Πουλίτσας του Χρήστου και ο Κώστας Μηνακάκης που είχε έρθει από τον Μυστρά.

«Η ατμόσφαιρα ήταν έντονα φορτισμένη συναισθηματικά αφού ξύπνησαν μνήμες από άλλες εποχές όπου τα άλογα είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την γιορτή.

«Ο Άγιος Γεώργιος ας είναι βοήθεια για όλο τον κόσμο.»

Πηγή  http://karitsiotikanea.blogspot.gr/

Συλλήψεις Για Κλοπές & Απόπειρα Κλοπής Σε Σπάρτη & Νεάπολη

Εξιχνιάστηκε, ύστερα από αστυνομική έρευνα του Αστυνομικού Τμήματος Νεάπολης, μία (1) περίπτωση κλοπής σε οικία αλλοδαπού, που είχε γίνει την 18.8.2015, στην Νεάπολη Λακωνίας. Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ενός (1) 27χρονου αλλοδαπού, υπηκόου Βουλγαρίας, για κλοπή.
Συνελήφθη, σήμερα (28.4.2016) και πρώτες πρωινές ώρες, στην Σπάρτη Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.) Λακωνίας, 34χρονος ημεδαπός, γιατί διέρρηξε κατάστημα ημεδαπής, χωρίς ωστόσο να αφαιρέσει κάτι, καθώς έγινε αντιληπτός. Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Σπάρτης.
Πηγή 
http://ant1south.gr/

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΛΙΤΑΝΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑΣ

Σήμερα, τηρώντας το παμπάλαιο έθιμο, άρχισε η μεγάλη λιτάνευση της Μυρτιδιώτισσας στα Κύθηρα. 

Το απόγευμα αναχώρησε απο τη ΧΩΡΑ με προορισμό τα Φρατσια. Η λιτάνευση θα διαρκέσει 15 ημέρες, θα περάσει απο τα περισσότερα χωριά των Κυθηρων, θα καλύψει πολλα χιλιόμετρα και θα μπει σε 60 ναούς περίπου. 



Κατα την αναχώρησή της είθισται να ψάλλομε το τροπάριό της με Κυθηραϊκη ψαλτική.



--------------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
--------------------------------------

ΝΕΑΠΟΛΗ.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΤΟΜΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΤΖΩΡΤΖΗ ΑΝΩΜΗΤΡΗ

Την Πέμπτη που μας έρχεται 5 Μαΐου 2016 στις 7:30 το απόγευμα στο Ξενοδοχείο Limira-Mare της Νεάπολης θα γίνει η παρουσίαση του τρίτου τόμου της “Αρέσκουσας” Και θα παρευρεθούν στην παρουσίαση οι περισσότεροι από τους σπουδαίους ανθρώπους του τόπου μας που μόχθησαν με δωρεάν εθελοντική πνευματική εργασία για την πραγματοποίηση της έκδοσης και αυτού του σημαντικού βιβλίου για την Λαογραφία των Βατίκων .
Το σημαντικότερο είναι ότι το βιβλίο αυτό είναι και αφιερωμένο στην μνήμη του μεγάλου Βατικιώτη γιατρού και ερευνητή Τζώρτζη Ανωμήτρη και είναι μια ευκαιρία έστω να τον γνωρίσει ο νέος κόσμος στα Βάτικα μέσα από τα κείμενα του στο βιβλίο αυτό .
Λυπάμαι αληθινά τον νέο κόσμο των Βατίκων που δεν πρόλαβε να γνωρίσει αυτό το κολοσσό της καλοσύνης και σύμβολο της υγιούς κοινωνίας , της πραγματικής αγάπης για τον πλησίον του με πράξεις , τον ανιδιοτελή άνθρωπο και επιστήμονα γιατρό που για τα ίχνη της ζωής του θα υπερηφανεύεται στους επόμενους αιώνες η Βατικιώτικη Πατρίδα .
Γράφει ο Δικηγόρος Πέτρος Κουντούρης για τον Τζώρτζη Ανωμήτρη 
Αυτός ο παναθρώπινος από την φύση του και από χαρακτήρα χριστιανός του θεού γιατρός που επί πολλά χρόνια στις μεγάλες νηστείες εθελοντικά δοξολογεί το θέλημα του θεού από τον ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στο Πειραιά σκόρπισε αφειδώλευτα και χωρίς φαρισαϊσμό με αγάπη και λατρεία το ιατρικό του λειτούργημα δωρεάν κυριολεκτικά τις περισσότερες φορές .
Ως φιλόλογος και ιστορικός δεν ανήκε στην πνευματική ελίτ την αγκυλωμένη , τη παχύσαρκη , τη συμφιλιωμένη , την αλλοτριωμένη , την προδομένη στις ηδονές της καλοπέρασης , κούφια και εκφυλισμένη γιατί πίστευε στην άγια μετάληψη του διανοουμένου και στον ιδρώτα του φτωχού . Ήταν το νυστέρι του Λαού όπως έγραψε σωστά στην εφημερίδα «Τα Νέα ο Δημήτρης Δανίκας » 
Όσοι θα βρισκόμαστε την προσεχή Πέμπτη στα Βάτικα πρέπει να τιμήσουμε την εκδήλωση και την παρουσίαση του βιβλίου που γράφτηκε για εμάς και τους απόγονους μας .
Πηγή 
Stathakis Panagiotis

Η Διεθνής Ημέρα των Weblogger εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου

Η Διεθνής Ημέρα των Weblogger εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου και φέρνει μαζί τους Χρονικογράφους του Ίντερνετ (Weblogger), σε ανάμνηση της πρώτης εμφάνισής τους στο Διαδίκτυο, στις 2 Μαΐου 1993.
Το Weblogging είναι η νέα αντίληψη της διαδικτυακής δημοσιογραφίας.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/worldays/117#ixzz47U5pRIAF

Η ιστορία της Διακαινησίμου Εβδομάδας (από τη Λαμπρή έως την Κυριακή του Θωμά)

Η Διακαινήσιμος Εβδομάδα. Γιατί ονομάζεται έτσι;
Στην παλαιά εποχή στην Εκκλησία, υπήρχε η τάξη των Κατηχουμένων, όσων δηλαδή προέρχονταν από τους ειδωλολάτρες ή τους Ιουδαίους και διδάσκονταν τις αλήθειες της χριστιανικής πίστεως για να γίνουν μέλη της με το μυστήριο του Βαπτίσματος. Το Βάπτισμα δεν ήταν τότε ατομικό ή οικογενειακό γεγονός, όπως σήμερα, αλλά γεγονός που αφορούσε το πλήρωμα της Εκκλησίας. Γι’ αυτό οι Κατηχούμενοι βαπτίζονταν ομαδικά κατά τη νύχτα του Μ. Σαββάτου προς την Κυριακή του Πάσχα. Με το βάπτισμα στο νερό, ο «παλαιός άνθρωπος», ο άνθρωπος της αμαρτίας, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος πεθαίνει και γεννιέται ο νέος, ο ανακαινισμένος, ο καινούριος που ζει την αναγέννηση, την ανανέωση. Η εβδομάδα που ακολουθούσε το Πάσχα ονομάζεται «Διακαινήσιμος» γι’ αυτό το γεγονός της ανακαινίσεως. Επειδή οι βαπτισμένοι ολόκληρη την εβδομάδα φορούσαν λευκά φορέματα, ονομάζεται και «λευκή εβδομάδα».
Οι εφτά ημέρες της «Διακαινησίμου εβδομάδας» θεωρούνται ως «μία» ημέρα», όπως η Κυριακή του Πάσχα. Οι πιστοί σύμφωνα με τον 66ο Κανόνα της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου, πρέπει να τη γιορτάζουν με πνευματική ευφροσύνη, δηλαδή ψάλλοντας ψαλμούς και ύμνους, όχι με χορούς και διασκεδάσεις, συμμετέχοντας όλη την εβδομάδα στη λατρεία της Εκκλησίας, κοινωνώντας καθημερινά, ακόμα και αν την προηγουμένη ημέρα έφαγαν αρτύσιμα φαγητά, συνανιστάμενοι με τον Αναστημένο Κύριο. Κατά τη διακαινήσιμη εβδομάδα τρώμε κρέας και την Τετάρτη και την Παρασκευή. Ο πένθιμος χαρακτήρας της νηστείας δεν έχει θέση στο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού. «Κατά δε την εβδομάδα της «Διακαινησίμου» ακινδύνως κρεωφαγήσομεν (να τρώμε κρέας) κατά την αυτής Τετράδα και Παρασκευήν• ως μία γαρ λογίζεται Κυριώνυμος το επταήμερον τούτο διάστημα».
Κατά τη «Διακαινήσιμη εβδομάδα» ψάλλεται καθημερινά η ακολουθία του Πάσχα χωρίς το «Δεύτε λάβετε φως», που είναι μεταγενέστερη συνήθεια και που δεν αναφέρεται στα έντυπα Πεντηκοστάρια. Η ακολουθία αυτή έγινε κατά μίμηση της ακολουθίας του «Αγίου Φωτός» του ναού του Παναγίου Τάφου των Ιεροσολύμων.
Και γιατί γιορτάζουμε κάθε χρόνο τη «Διακαινήσιμο εβδομάδα»; Πολλοί απαντούν. Για λόγους ιστορικούς. Η Εκκλησία δε ζει όμως με το παρελθόν. Ο λόγος του εορτασμού είναι καθαρά πνευματικός. Ποιός; Επειδή λόγω των αμαρτιών μας μολύνουμε τον λευκό χιτώνα του βαπτίσματος, χρειαζόμαστε με τη μετάνοια εξαγιασμό. Χρειάζεται πάλι να γίνουμε ναός του Αγίου Πνεύματος. Όπως λέει ο απόστολος Παύλος, «εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6,4). Χρειαζόμαστε λοιπόν εγκαίνια, αναγέννηση, ανανέωση. «Εγκαινίζεσθε, αδελφοί», λέει ένα τροπάριο, «και αφού αφήσετε τον παλαιό άνθρωπο να ζείτε την καινούρια ζωή». Ή όπως ψάλλει ένας άλλος ύμνος: «Επίστρεψε στον εαυτό σου άνθρωπε! Γίνε καινούριος αντί παλιός και γιόρταζε τα εγκαίνια (την ανανέωση) της ψυχής σου. Όσο είναι καιρός η ζωή σου ας αναγεννηθεί».
Η «Διακαινήσιμος εβδομάδα» γίνεται για τους πιστούς αφορμή πνευματικής καρποφορίας και καλής αλλοιώσεως.
Πηγή http://www.24grammata.com/

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ!


Με μεγαλοπρέπεια όπως αρμόζει στην μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης, εόρτασε η νήσος των Κυθήρων την Λαμπροφόρο ημέρα της Αναστάσεως. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ τέλεσε την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα, ενώ σε όλους τους Ναούς της Μητροπόλεως αναγνώσθηκε το Πασχαλιάτικο Μήνυμα του Σεβασμιωτάτου. Ιδιαίτερα κατανυκτική ήταν η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως στο Πανίερο Προσκύνημα της Θεοτόκου των Μυρτιδίων, όπου εκατοντάδες Κυθήριοι και επισκέπτες συμμετείχαν στην Αναστάσιμη Ακολουθία που τέλεσε ο Αρχιμανδρίτης π. Φρουμέντιος Δημητρίου μαζί με τον 95χρονο ακμαιότατο σεβάσμιο Ιερέα π. Άνθιμο Βενέρη. Ανήμερα του Πάσχα, στο λιμένα της Αγίας Πελαγίας έφτασε το Άγιο Φως που μετέφερε από τη Νεάπολη σκάφος του Λιμενικού Σώματος μετά από αίτημα του οικείου Δήμου. Το εσπέρας του Πάσχα τελέσθηκε μετά πάσης επισημότητος ο Εσπερινός της Αγάπης στο Προσκύνημα της Μυρτιδιώτισσας, όπου προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ και συμμετείχαν αρκετοί Ιερείς της νήσου, που ανέγνωσαν το Ευαγγέλιο σε 6 γλώσσες.
Πηγή
Stratos Charchalakis

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τ’ ΆΪ-ΓΙΩΡΓΗ

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τ’ ΆΪ-ΓΙΩΡΓΗ 
(από το Καταλαγάρι και τα Πεζά Πεδιάδος στη δεκαετία τού 1940)
Άϊ μου Γιώργη, αφέντη μου και ψαροκαβαλλάρη, 
αρματωμένε με σπαθί και με χρυσό κοντάρι· 
άγγελος είσαι στη θωριά κι άγιος στη θεότη· 
παρακαλώ βοήθα με, άγιε στρατιώτη, 
να λυτρωθώ απ’ το θεριό και Δράκοντα μεγάλο, 
’π’ ά δε ντού ’πηαίναν άθρωπο κάθε πρωΐ και άλλο, 
σταλιά νερό δεν ήφηνε να κατεβή στη Χώρα, 
σα δε ντού ’πηαίναν άθρωπο πάντα την ίδιαν ώρα! 
Τα μπουλλεθιά ερρίχνανε κι ότινος θέλ’ ας πέση, 
ήπεμπε το παιδάκι ντου τού Δράκοντα πεσκέσι. 
Τα μπουλλεθιά επέσανε κι εις τη βασιλοπούλλα, 
απού την είχ’ η μάνα τζη μοναχορηγοπούλλα. 
Κι ο βασιλιάς ως τ’ άκουσε, τούτο το λόγον είπε: 
- «Το βιός μου όλο πάρετε και το παιδί μου αφήτε». 
Εκεί σπαθιά συρθήκανε, μαχαίρι’ ακονισμένα: 
- «Γή δώσ’ μας το παιδάκι σου, γή παίρνομε κι εσένα». 
- «Στολίστε το παιδάκι μου και κάμετέ το νύφη 
κι αμέτε το στο Δράκοντα, πεσκέσι να δειπνήση». 
Πιάνουν και τη στολίζουνε ’πο το ταχύ ως το βράδυ 
με δαχτυλίδια ολόχρυσα κι όλο μαργαριτάρι·
και παίρνου ντην οι βάγιες τση να πά’ να σεργιανίση 
και πάνε και τη δένουνε στού Δράκοντα τη βρύση·
στα μάρμαρα τού πηγαϊδιού ρίξα ν-την αλυσίδα
κι εκειά την κατεβάσανε, άμοιρη κορασίδα! 
Κι ο Άι-Γιώργης τό ’μαθε και τρέχει να τη σώση 
κι από το άγριο θεριό να τήνε ’λετευρώση· 
καβαλλικεύγει τ’ άλογο και το αντιποδίζει, 
στο μάγουλο τού πηγαϊδιού πηγαίνει και καθίζει. 
- «Μην το φοβάσαι το θεριό κι εγώ δα το ’ποθάνω, 
άφησε ν’ αποκοιμηθώ στα γόνατά σου απάνω· 
σίμωσε, κορασίδα μου, κοντά να με ψειρίσης 
κι όντεν ακούσης το θεριό να μ’ αλαφροξυπνήσης». 
Στα γόνατά τζη ακούμπησε, για νά τονε ψειρίση 
κ’ ετρέχανε τα μάθια τζη σα θολωμένη βρύση·
σε λίγην ώραν ήκουσε μιαν ταραχή μεγάλη 
κι ήτον ο Δράκος κι ήβγαινε μέσ’ από το πηγάϊ. 
- «Ξύπνησ’ αφέντη, ξύπνησε και μη βαροκοιμάσαι 
να το σκοτώσης το θεριό, που λες πως δε φοβάσαι· 
σήκω, σήκω αφέντη μου και το νερό αφρίζει 
κι ο Δράκοντας τ’ αντόδια ντου για μένα τ’ ακονίζει!» 
Ο Άϊ-Γιώργης ’ξύπνησε σα μ-παραλοϊσμένος 
και τ’ άρματά ντου ήρπαξε, ως ήτο μαθημένος· 
γυρίζει στ’ ανατολικά και κάνει το σταυρό ντου 
και το κοντάρι ’σήκωσε και μπήγει στο λαιμό ντου·
μια κονταριά τού έδωκε, την τρώει μές το στόμα 
κι αμέσως τον εξάπλωσε χάμαι στσή γής το χώμα. 
Με μια μπαμπακερή κλωστή πιστάγκωνα το δένει 
τσή κορασίδας τό ’δωκε, μέσα στη Χώρα μπαίνει. 
- «Νά, βασιλιά, το τέκνο σου· ορίστε το παιδί σου
κι απού τα φύλλα τσή καρδιάς δώσε του την ευκή σου».
- «Να ζήσης, καβαλλάρη μου· πώς λένε τ’ όνομά σου, 
ένα μεγάλο χάρισμα να κάμω τσ’ αφεδιάς σου;» 
- «Γιώργης στρατιώτης λέγομαι, απ’ την Καππαδοκία· 
σα θες να κάμης τάξιμο, χτίσε μιαν εκκλησία 
και βάλε και ζωγράφισε Χριστό και Παναγία· 
στη δεξιά Ντου τη μ-πλευρά βάλ’ ένα γ-καβαλλάρη, 
αρματωμένο με σπαθί και με χρυσό κοντάρι».
ΠΗΓΗ  http://www.kairatos.com.gr/

Κυριακή 1 Μαΐου 2016

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ

Εχθές Μεγάλο Σάββατο μιας και τα μποφόρια ήταν πολλά δεν κατέστη δυνατή η άφιξη του Αγίου Φωτός στο νησί και η άφιξη έγινε σήμερα το μεσημέρι, Κυριακή του Πάσχα με το μικρό πλωτό σκάφος του Λιμενικού ,από την Νεάπολη στην Αγία Πελαγία. Το Άγιο Φως παρέλαβε ο εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Πελαγίας ,πατέρας Κωνσταντίνος Λαγός. Παραβρέθηκαν άντρες του λιμενικού σταθμού Αγ.Πελαγίας ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου του Δήμου Κυθήρων κύριος Παναγιώτης Ζαντιώτης και ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Καραβά κύριος Τσάκος. Το Άγιο Φως μεταφέρθηκε στον ιερό ναό Αγίας Πελαγίας και από εκεί σήμερα το απόγευμα θα μεταδοθεί στους πιστούς, κατά τον εσπερινό της αγάπης στην Ιερά Μονή Μυρτιδίων. Το Άγιο Φως υποδέχτηκαν σε άλλες περιοχές με τιμές αρχηγού κράτους ,και με τον ανάλογο σεβασμό που του αρμόζει. Ευχόμαστε να φωτίσει τις καρδιές όλων και μαζί με την Ανάσταση να φέρει και την ανάταση στον τόπο μας ,αγάπη , υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Τα ευχαριστήρια στο προσωπικό του Λιμεναρχείου Νεάπολης που άφησε τον Πασχαλινό οβελία για να μεταφέρει και στο νησί μας το Άγιο Φως.Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά.
Σε λίγο το video.ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ


ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΒΕΓΓΑΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ.

Το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ έψαλλαν πλήθος κόσμου στην εκκλησία της Αγίας Πελαγίας. Την όμορφη ανοιξιάτικη νύχτα που πλημμύρισε από τους κατοίκους του νησιού και πλήθος επισκεπτών που επέλεξαν την Αγία Πελαγία για να κάνουν Ανάσταση θα τους μείνει αξέχαστη ! Το Χριστός Ανέστη φωτίστηκε από ένα φαντασμαγορικό υπερθέαμα με πολύ εντυπωσιακά πυροτεχνήματα. Για την φαντασμαγορική βραδιά πρόσφεραν χρήματα και βοήθησαν ο Σύλλογος των ξενοδόχων Αγίας Πελαγίας, αρκετοί εθελοντές τα καταστήματα της περιοχής και οι ,Μηνάς Σουρής Γεώργιος Παρρής και ο Κωνσταντίνος Προβατάρης. Χρόνια Πολλά σε όλους !! και του χρόνου.ADELIN 107,3 FM

Επιλεκτικά το "Άγιο Φως" στην Ελληνική Επικράτεια


Για μια ακόμη χρονιά η Κυβέρνηση επέλεξε η μεταφορά και διανομή του Αγίου Φωτός να γίνει επιλεκτικά και πλειοδοτικά σε περιοχές και νησιά μεγάλης πληθυσμιακής κάλυψης αλλά και συγκέντρωσης υψηλών επισκεπτών.

Οι μονοπωλιακές πια αερογραμμές, Aegean-Ο.Α., παρά τις υπέρογκες επιδοτήσεις που λαμβάνουν, και αποτελούν και αντικείμενο διένεξης μεταξύ κυβέρνησης-θεσμών, αγνοούν τις επιδοτούμενες γραμμές από τους μακρινούς προορισμούς και τη συνοχή του αρμόδιου υπουργείου, συναινούν στην ταυτοποίηση των αγόνων προορισμών ως μη εχόντων δικαίωμα στην παραλαβή του Αγίου Φωτός.

Εφέτος, όπως και περίσυ, παρόλο που αρκετοί Δήμαρχοι είχαν πετύχει να γίνει η μεταφορά του Αγίου Φωτός από κάποιες μικρές ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, εντελώς δωρεάν σαν προσφορά των εταιρειών, παρενέβη έτερος κρατικός φορέας, η Υ.Π.Α. και ...ανεκάλυψε ότι οι άνεμοι των 4-5 μπωφόρ είναι απαγορευτικοί για τα μικρά αεροπλάνα που επρόκειτο να μεταφέρουν το Άγιο Φως στις απομεμακρυσμένες αυτές περιοχές.

Είναι για γέλια και για κλάμματα ο "Θίασος" αυτός μαζί με τους διορισθέντες διοικούντες, που από φανατικοί πολέμιοι των μονοπωλίων έχουν μετατραπεί σε πιστούς εκτελεστές των εντολών τους......

Είναι δε ακόμη πιο αστείο και παράξενο το ότι την στιγμή που η διοίκηση της Υ.Π.Α. αρνείτο να δώσει την άδεια μεταφοράς του Αγίου Φωτός στα Κύθηρα "λόγω ισχυρών ανέμων", την ίδια στιγμή ελικόπτερο προσγειωνόταν και έπαιρνε τον "αρχιστράτηγο" Καμένο που κάνει διακοπές στην Ύδρα  να το μεταφέρει στην Αθήνα για να παραστεί στην υποδοχή του Αγίου Φωτός με την "Μεγάλη Στολή" και κατόπιν να περιμένει να το μεταφέρει πάλι πίσω στην Ύδρα, για να συνεχίσει τον Πασχαλινό του νιρβάνα...

Ήτοι τα αεροπλάνα άλλων εταιρείων εκτός Aegean-Ο.Α, απαγορεύονται λόγω ισχυρών ανέμων 4-5 μπωφόρ, αλλά ..τα ελικόπτερα επιτρέπονται για τους "Αρχόντους"  ...... {Ποιά Άμστελ ;;;;;;.......}

Το "Άγιο Φως" είναι μέσα σε κάθε πιστό είτε προέρχεται από ένα απλό καντήλι ενός ξωκλησιού είτε από τους Ιερούς τόπους. Το "Άγιο Φως" δεν είναι ούτε κομματικό ούτε ταξιακό απόκτημα αυτό θα πρέπει να το γνωρίσουν και να το αντιληφθούν όλα τα είδη ανεγκέφαλών σαλτιμπάγκων που κατά καιρούς στρώνουν τα οπίσθια τους σε διάφορες υψηλές καρέκλες που όμως πολύ γρήγορα μένουν χωρίς ποδάρια.

Όσον αφορά το Άγιο Φως για τα Κύθηρα, θα μεταφερθεί με το νεοπαοκτηθέν ταχύπλοο του λιμενικού από την Νεάπολη αύριο ανήμερα Πάσχα στο νησί μας.
Η μεταφορά επετεύχθη κατόπιν ενεργειών και αιτήματος του Δημάρχου κ. Σ. Χαρχαλάκη και επρόκειτο να πραγματοποιηθεί άμεσα, πλην όμως η άφιξη του στην Νεάπολη έχει καθυστερήσει υπερβολικά λόγω της καθυστέρησης άφιξης του στην Αθήνα και του αναγκαίου τελετουργικού παραλαβής του και διανομής του και είναι γνωστό ότι ήδη σε αρκετές ενορίες του νησιού μας έχει ξεκινήσει η ακολουθία της Αναστάσεως.

Ας κρατήσουμε μέσα μας το θείο μήνυμα της Ανάστασης  και ας αφήσουμε την ελπίδα να απλωθεί μέσα μας για μια ακόμα φορά.....

Καλή Ανάσταση συντοπίτες και συντοπίτισσες...
------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------

Το πασχαλινό γλέντι του συλλόγου της Αγίας Πελαγίας.1η Μαίου 2016 [ Φωτο-ρεπορταζ ]

 Με πολύ καλό καιρό έναν υπέροχο υπέραλμπρο ήλιο σύμμαχο και με πολύ κέφι και χορό ,κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού απόλαυσαν ένα παραδοσιακό γλέντι ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα. Ο Εξωραιστικός Σύλλογος της Αγίας Πελαγίας,οργάνωσε μια γιορτή αγάπης χαράς και απίστευτης διασκέδασης ! Η χορευτική ομάδα του Συλλόγου ,παρέσυραν τον κόσμο στο χορό και το τραγούδι. Η ζωντανή ορχήστρα ξεκινώντας το πρόγραμμα με ζωντάνια και κέφι που κράτησε μέχρι το τέλος,ξεσήκωσε όλους στο χορό και το τραγούδι. Κρασί  άφθονο και ο νόστιμος καλοψημένος οβελίας ψημένος με τον παραδοσιακό τρόπο μέσα στο λάκκο με την άμμο τιμήθηκαν δεόντως από όλους τους παρευρισκομένους. Και του χρόνου με υγεία !! Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη ! Σε λίγο το video ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

[ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ] Η ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

 TΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ Η ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ: Εχθές Μεγάλο Σάββατο μιας και τα μποφόρια ήταν πολλά δεν κατέστη δυνατή η άφιξη του Αγίου Φωτός στο νησί και η άφιξη έγινε σήμερα το μεσημέρι, Κυριακή του Πάσχα με το μικρό πλωτό σκάφος του Λιμενικού ,από την Νεάπολη στην Αγία Πελαγία. Το Άγιο Φως παρέλαβε ο εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Πελαγίας ,πατέρας Κωνσταντίνος Λαγός. Παραβρέθηκαν άντρες του λιμενικού σταθμού Αγ.Πελαγίας ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου του Δήμου Κυθήρων κύριος Παναγιώτης Ζαντιώτης και ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Καραβά κύριος Τσάκος. Το Άγιο Φως μεταφέρθηκε στον ιερό ναό Αγίας Πελαγίας και από εκεί σήμερα το απόγευμα θα μεταδοθεί στους πιστούς, κατά τον εσπερινό της αγάπης στην Ιερά Μονή Μυρτιδίων. Το Άγιο Φως υποδέχτηκαν σε άλλες περιοχές με τιμές αρχηγού κράτους ,και με τον ανάλογο σεβασμό που του αρμόζει. Ευχόμαστε να φωτίσει τις καρδιές όλων και μαζί με την Ανάσταση να φέρει και την ανάταση στον τόπο μας ,αγάπη , υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Τα ευχαριστήρια στο προσωπικό του Λιμεναρχείου Νεάπολης που άφησε τον Πασχαλινό οβελία για να μεταφέρει και στο νησί μας το Άγιο Φως.Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά.
Σε λίγο το video.ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ 


Σε λίγο το 'Αγιο Φώς στην Αγ. Πελαγία

Το σκάφος του Λιμενικού από τη Νεάπολη φέρνει τώρα το Άγιο Φως στην Αγ. Πελαγία. Η παραλαβή θα γίνει από τον Ιερέα π. Κωνσταντίνο Λαγό. Σε περίπου μισή ώρα στο λιμένα της Αγ. Πελαγίας.
Πηγή
Stratos Charchalakis

Τα ήθη και τα έθιμα της Πρωτομαγιάς

Τα ήθη και τα έθιμα της Πρωτομαγιάς
Και ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις για τον αν η σημερινή ημέρα είναι αργία ή απεργία, εμείς κάνουμε μία αναδρομή στο πολύ μακρινό παρελθόν για να ανακαλύψουμε μαζί τις ρίζες αυτής της γιορτής που υποδέχεται τον Μάη, τον μήνα που η φύση βρίσκεται στα καλύτερά της.
Από τον Μάη του 1886 που τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας 8ωρη εργασία με καλύτερες συνθήκες, η πρώτη Μαΐου έχει καθιερωθεί ως ημέρα των εργατών. Είναι συνδεδεμένη με τους εργατικούς αγώνες και αποτελεί φόρο τιμής στα πρόσωπα που χάθηκαν προκειμένου να αφήσουν στις επόμενες γενιές παρακαταθήκη φυσιολογικές εργασιακές συνθήκες. Σήμερα, για τον περισσότερους δεν είναι παρά μία αφορμή για αποχή από την εργασία, για χαλάρωση και ανάπαυση, μία ευκαιρία να βρεθούν κοντά στη φύση και μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς όμως, δεν είναι μία συνήθεια του 19ου αιώνα. Έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα καθώς οι εκδηλώσεις που γίνονταν είτε για τη Θεά Δήμητρα είτε για τον Διόνυσο  είχαν σκοπό  να γιορτάσει ο κόσμος τη γονιμότητα των αγρών, την καρποφορία της γης, την άνθιση της φύσης, το οριστικό τέλος του χειμώνα και τον ερχομό του καλοκαιριού. Από την αρχαία Ελλάδα στο Βυζάντιο και ύστερα σε όλη την Ευρώπη, την Πρωτομαγιά λάμβαναν χώρα πλήθος εορταστικών τελετών και εθιμοτυπικών διαδικασιών πολλές εκ των οποίων έχουν παραμείνει ως τις μέρες μας.
Στην Ελλάδα το πιο διαδεδομένο έθιμο είναι η δημιουργία του πρωτομαγιάτικου στεφανιού από λουλούδια κομμένα από τους αγρούς. Παραλλαγή του εθίμου εντοπίζεται και στην αρχαιότητα, όταν στο πλαίσιο της εορτής των Θαργηλίων, οι συμμετέχοντες έπαιρναν ένα πράσινο κλαδί που μόλις είχε πετάξει φύλλα, το τύλιγαν με ταινίες και επάνω του κρεμούσαν σύκα, ψωμί, φλασκιά με λάδι, κρασί και μέλι, συμβολίζοντας την ζωή, την υγεία, την καλή τύχη, την καλή σοδειά και την ευφορία. Στην πάροδο των χρόνων, βέβαια, το έθιμο άλλαξε πολλές φορές για να πάρει τελικά τη μορφή που έχει σήμερα. Στη σύγχρονη εποχή, απαλλαγμένοι από τέτοιου είδους συμβολισμούς, το στεφάνι της Πρωτομαγιάς αποτελεί περισσότερο μία ευχάριστη δραστηριότητα για τα παιδιά τα οποία απολαμβάνουν την ημέρα χωρίς σχολείο και προσπαθούν να φτιάξουν το ομορφότερο στεφάνι της γειτονιάς. Το κρεμούν στην πόρτα ή το μπαλκόνι όπου και το κρατούν μέχρι τις 23 Ιουνίου, παραμονή του Αη Γιάννη του Κλήδονα, οπότε και το καίνε.

Χριστὸς κατελθὼν πρὸς πύλην ᾍδου μόνος Λαβὼν ἀνῆλθε πολλὰ τῆς νίκης σκῦλα.

Χριστὸς κατελθὼν πρὸς πύλην ᾍδου μόνος
Λαβὼν ἀνῆλθε πολλὰ τῆς νίκης σκῦλα.

Βιογραφία
Οι γυναίκες οι οποίες παραβρέθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, στον ενταφιασμό του Κυρίου, δηλαδή η Μαρία η Μαγδαληνή και οι υπόλοιπες, όταν επέστρεψαν από το Γολγοθά στην πόλη, ετοίμασαν αρώματα και μύρα για να αλείψουν το σώμα του Ιησού· και την επομένη μέρα απείχαν από κάθε δραστηριότητα λόγω της αργίας του Σαββάτου. Κατά το βαθύ όρθρο, όμως, της Κυριακής, η οποία ονομάζεται από τους Ευαγγελιστές «πρώτη Σαββάτου» και «μια Σαββάτων», δηλαδή πρώτη μέρα της εβδομάδος, μετά από τριάντα έξι σχεδόν ώρες από τη νέκρωση του ζωοδότη Λυτρωτή, έρχονται με νεκρώσιμα αρώματα στον τάφο. Και ενώ σκέπτονταν τη δυσκολία της αποκυλίσεως του λίθου από την είσοδο του τάφου γίνεται σεισμός φοβερός· και Άγγελος με αστραπηφόρα όψη και χιονόφωτη στολή, αφού αποκύλισε το λίθο και κάθισε πάνω σ’ αυτόν, έκανε τους φύλακες να τρομάξουν και τους έτρεψε σε φυγή. Οι γυναίκες, στο μεταξύ, αφού μπήκαν στον τάφο και δε βρήκαν το σώμα του Ιησού, βλέπουν δυο Αγγέλους λευκοφορεμένους, με αντρική μορφή, οι οποίοι αφού τους φανέρωσαν την ανάσταση του Σωτήρα, τις στέλνουν για να αναγγείλουν στους μαθητές την χαρούμενη είδηση. Σε μικρό χρονικό διάστημα φθάνουν στον τάφο ο Πέτρος με τον Ιωάννη, αφού έμαθαν τι έγινε από τη Μαρία τη Μαγδαληνή, όπως ήδη ειπώθηκε, αλλά μπαίνοντας μέσα βρίσκουν μόνο τα σάβανα. Γι’ αυτό ανέρχονται όλοι στη πόλη με χαρά, κήρυκες της ανάστασης του Χριστού, τον οποίον και είδαν πραγματικά ζωντανό πέντε φορές κατά τη σημερινή γιορτή.


Αυτή την χαρμόσυνο Ανάσταση γιορτάζοντας σήμερα ασπαζόμαστε μεταξύ μας τον εν Χριστώ ασπασμό, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό τη διακοπή της πρώτης έχθρας ανάμεσα σ’ εμάς και το Θεό και τη διαλλαγή του Θεού προς εμάς για άλλη μια φορά, διαλλαγή που έγινε φανερή με το πάθος του Σωτήρος. Και η εορτή ονομάζεται Πάσχα, έχοντας έτσι το ίδιο όνομα με το Πάσχα των Εβραίων, το οποίο, στη γλώσσα τους σημαίνει διάβαση• διότι ο παθών και αναστάς Ιησούς μας διεβίβασε από την κατάρα του Αδάμ και τη δουλεία του διαβόλου στην ελευθερία και μακαριότητα. Και αυτή η μέρα της εβδομάδος, κατά την οποία έγινε η Ανάσταση του Χριστού, η οποία είναι η πρώτη από τις υπόλοιπες μέρες, επειδή, αφιερώθηκε στην τιμή του Κυρίου ονομάστηκε από το όνομα Του Κυριακή, και σ’ αυτή μετατέθηκε από τους Αποστόλους η αργία και η ανάπαυση της εορτής του Σαββάτου του παλαιού νόμου.


Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος πλ. α'
Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος.


Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ'
Εἰ καὶ ἐν τάφῳ κατῆλθες ἀθάνατε, ἀλλὰ τοῦ Ἅδου καθεῖλες τὴν δύναμιν· καὶ ἀνέστης ὡς νικητής, Χριστὲ ὁ Θεός, γυναιξὶ Μυροφόροις φθεγξάμενος, Χαίρετε, καὶ τοῖς σοῖς Ἀποστόλοις εἰρήνην δωρούμενος ὁ τοῖς πεσοῦσι
παρέχων ἀνάστασιν.

Οἶκος
Τὸν πρὸ ἡλίου Ἥλιον, δύναντα ποτὲ ἐν τάφῳ, προέφθασαν πρὸς ὄρθρον, ἐκζητοῦσαι ὡς ἡμέραν, Μυροφόροι κόραι, καὶ πρὸς ἀλλήλας ἐβόων· Ὦ φίλαι, δεῦτε τοῖς ἀρώμασιν ὑπαλείψωμεν, Σῶμα ζωηφόρον καὶ τεθαμμένον· σάρκα ἀνιστῶσαν τὸν παραπεσόντα Ἀδὰμ κείμενον ἐν τῷ μνήματι· ἄγωμεν, σπεύσωμεν, ὥσπερ οἱ Μάγοι, καὶ προσκυνήσωμεν, καὶ προσκομίσωμεν τὰ μύρα ὡς δῶρα, τῷ μὴ ἐν σπαργάνοις, ἀλλ᾿ ἐν σινδόνι ἐνειλημένῳ· καὶ κλαύσωμεν, καὶ κράξωμεν· Ὦ Δέσποτα ἐξεγέρθητι, ὁ τοῖς πεσοῦσι παρέχων ἀνάστασιν.
Πηγή http://www.saint.gr/

Το μεσημέρι θα υποδεχθούμε το Άγιο Φως στο Λιμένα της Αγίας Πελαγίας

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ - Α Λ Η Θ Ω Σ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Από το νησί των Κυθήρων άπειρες ευχές σε όλο τον κόσμο!

Το μεσημέρι θα υποδεχθούμε το Άγιο Φως, το εκ του Παναγίου Τάφου των Ιεροσολύμων θαυματουργικώς εκπηγάσαν, στο Λιμένα της Αγίας Πελαγίας. Το Άγιο Φως θα έρθει στο νησί μας μετά από συνεννόηση του Δήμου μας με τον Αρχιερατικό Επίτροπο Νεαπόλεως π. Διονύσιο Μιχαλέτο και με τη συνδρομή σκάφους και ανδρών του Λιμενικού Σώματος. Το απόγευμα το Άγιο Φως θα μεταδοθεί στους πιστούς κατά τον Εσπερινό της Αγάπης στην Ιερά Μονή Μυρτιδίων στις 7 μ.μ. Η ακριβής ώρα άφιξης του Αγίου Φωτός θα ανακοινωθεί σε λίγο. Χρόνια Πολλά!


Πηγή 

tratos Charchalakis