Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Το Μήνυμα της Κυριακής 26-3-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
Κυριακή Δ΄ Νηστειών
Απόδοση του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
{26.03.2017}

ΓΡΑΠΤΟ ΘΕΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ 
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ, ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ (26-3-2017) 


Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, σήμερα κατά τήν Δ’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ἑορτάζει τήν μνήμη ἑνός μεγάλου πνευματικοῦ ἀναστήματος, τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, συγγραφέως τῆς Κλίμακος.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης (525-605) ἦταν ἕνας ἀσκητικώτατος πνευματικός πατέρας, στολισμένος μέ τίς ἀρετές τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί μάλιστα ὑπῆρξε λαμπρό παράδειγμα γιά νεώτερους ἀσκητές καί Μοναχούς, καθότι διακόνησε τήν Ἐκκλησία μας καί ὡς Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ.

Ὅλη του τήν ζωή τήν ἀφιέρωσε στήν ἄσκηση, τήν ὑπακοή, τήν προσευχή καί τήν μελέτη τῶν Πατερικῶν κειμένων καί ἦταν καί ὁ ἴδιος πολυγραφώτατος συγγραφεύς, ἀφήνοντας ὡς κύρια παρακαταθήκη γιά τήν ἐν Χριστῷ ζωή κάθε ὀρθοδόξου μέλους τῆς Ἐκκλησίας μας, τό περίφημο ἀσκητικό ἔργο του τήν «Κλίμακα», ἐξ οὗ καί Ἰωάννης τῆς Κλίμακος.

Ἡ Κλίμακα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτη εἶναι ἕνα ψυχωφελές σύγγραμμα, τό ὁποῖο ἀποτελεῖται ἀπό 30 λόγους πού ὁ καθένας του περιγράφει μία ἀρετή ἤ τήν ἀντίστοιχη κακία. Ἀρχίζοντας οἱ ἀρετές ἀπό τίς πιό πρακτικές καί προχωρώντας στίς πιό θεωρητικές ἀνεβάζουν τόν ἄνθρωπο σάν ἀπό κάποια σκαλοπάτια σέ οὐράνιο ὕψος. Στήν κορυφή τῶν ἀρετῶν ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τοποθέτησε τήν ἀγάπη ὡς τήν ὑψηλοτέρα τῶν ἀρετῶν καί αὐτή πού κάνει τόν ἄνθρωπο «ὅμοιο» μέ τόν Θεό.

Στό σύγγραμμά του αὐτό ὁ ἅγιος Ἰωάννης μᾶς λέγει πώς στήν πνευματική ζωή ἔχουμε βαθμίδες χαμηλές καί ὑψηλές, καταστάσεις ἀνώτερες καί κατώτερες. Γι᾿ αὐτό καί τό σύγγραμμά του ὀνομάζεται Κλίμακα τῶν ἀρετῶν.

Ἔτσι, λοιπόν, ἀδελφοί μου, οἱ ἀρετές μέ τίς ὁποῖες εἶναι προικισμένος ὁ ἄνθρωπος μποροῦν μέ τήν πνευματική ἄσκηση καί τόν ἄοκνο ἀγώνα τοῦ κάθε πιστοῦ νά αὐξάνονται καί νά καρποφοροῦν, νά δίνουν πνευματικούς καρπούς, πού κάνουν τόν πιστό ἄνθρωπο κοινωνό τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ.
Ἀντίθετα πάλι, ὅταν ὁ ἄνθρωπος κυριεύεται ἀπό τήν πνευματική ὀκνηρία, οἱ ἀρετές δέν αὐξάνουν, ἀλλά ἐλαττώνονται καί ὁ ἄνθρωπος σκοτιζόμενος βυθίζεται στό πνευματικό σκοτάδι καί στήν ἀπελπισία.

Μιά τέτοια, λοιπόν, ἀρετή, ἀδελφοί μου, εἶναι καί ἡ πίστις. Ἡ πίστις χωρίς τόν πνευματικό μας ἀγώνα καί τά πνευματικά ἔργα καταντᾶ νεκρή. Πίστι χωριζομένη ἀπό τόν Χριστό εἶναι νεκρή. Ἔτσι βλέπουμε καί μέσα ἀπό τήν γλαφυρή περιγραφή τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Μάρκου ὁ πατήρ τοῦ σεληνιαζομένου νέου, ἀγωνιώντας γιά τό μονάκριβο παιδί του, βρῆκε στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ τόν ἀληθινό ἰατρό πού θά θεράπευε τόν υἱό του, πού ἀκόμη καί οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ δέν τό κατόρθωσαν. Ὁ Κύριος, ὅμως, ἤθελε ἕνα μόνο πρᾶγμα, γιά νά τελέσει τό θαῦμα. Νά ἰδῆ τήν πίστη αὐτοῦ τοῦ δυστυχισμένου πατέρα. Καί ὁ δυστυχισμένος αὐτός πατέρας, προικισμένος μέ τήν ἀρετή τῆς ταπεινοφροσύνης, ἀνεγνώρισε τήν ἔλλειψη πού εἶχε στήν ὑπάρχουσα πίστι του. Καί ζήτησε ἀπό τόν Κύριο, νά τοῦ αὐξήσει αὐτήν τήν πίστι. Καί τό θαῦμα ἔγινε.

Ἔτσι, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἄν καί ἐμεῖς ἀναγνωρίσουμε τίς ἐλλείψεις μας στήν πνευματική μας ζωή καί ἐμπιστευθοῦμε ὁλόψυχα τόν Κύριό μας ὡς Ἰατρό τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων ἡμῶν, θά ἀνεβοῦμε μέ τήν βοήθεια τοῦ Κυρίου αὐτήν τήν πνευματική σκάλα, πού σίγουρα θά μᾶς ὁδηγήσει στόν πνευματικό μας χῶρο, πού δέν θά εἶναι ἄλλος ἀπό τόν οὐρανό.Ἀμήν.-

π. Νικ. Ζουναρέλης
--------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
--------------------------------------

Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

BATIKA.Με λαμπρότητα ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821(ΦΩΤΟ)

Με λαμπρότητα ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 και η γιορτή του Ευαγγελισμού, στη Νεάπολη της Δημοτικής Ενότητας Βοιών. Το πρωί τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας στη Νεάπολη ,από τον σεβαστό π. Παναγιώτη Αρώνη σε κλίμα κατάνυξις! Παρουσία των επισήμων του Αντιδημάρχου των Δημοτικών Συμβούλων ,τον εκπρόσωπο της Αντιπεριφέρειας κύριο Παναγιώτη Καρά των Διοικητών, της Αστυνομίας του Λιμεναρχείου και Πυροσβεστικής, μαθητών Λυκείου Γυμνασίου,Δημοτικού και Νηπιαγωγείου ,ακολούθησε η δοξολογία και στη συνέχεια μετέβησαν στο Ηρώον όπου εψάλει δέηση και έγινε κατάθεση στεφάνων και διαβάστηκε ο πανηγυρικός της ημέρας. Από νωρίς, το πρωί του Σαββάτου εκατοντάδες Βατικιώτες βγήκαν από τα σπίτια τους για να παρακολουθήσουν υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Βοιών, την παρέλαση που είχε σύμμαχο τον καλό καιρό. Μεγάλοι πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν για μία ακόμη φορά οι μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων και νηπιαγωγείων που τίμησαν την εθνική εορτή και καταχειροκροτήθηκαν τόσο από τους γονείς και συγγενείς τους όσο και όλους τους πολίτες.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ











Ο Θ. Κολοκοτρώνης στα Κύθηρα και η Αγία Μόνη

Είχε κάνει τάμα ο Γέρος του Μοριά στην Αγία Μόνη το 1803;
                                                        Γράφει ο ΕΜΜ. Π. ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ

Πριν μερικά χρόνια η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δημοσίευσε ένα αφιέρωμα στο Θ. Κολοκοτρώνη, στο οποίο αναφερόταν ότι κατά την επίσκεψή του στα Κύθηρα είδε το ερειπωμένο μοναστήρι της Αγίας Μόνης και έκανε τάμα να το αποκαταστήσει, όταν ελευθερωθεί η πατρίδα, όπως και έγινε. 



Λίγο αργότερα στην ίδια εφημερίδα, δημοσιεύθηκε η άποψη (Νικ. Παπαγεωργίου) ότι το τάμα του Κολοκοτρώνη δεν αφορούσε τα Κύθηρα, αλλά το μοναστήρι της Αγίας Μονής στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας, στο χωριό Εκκλησούλα (πρώην Μερζέ). 

Στα Κύθηρα και στη διασταύρωση προς Αγία Μόνη, κατασκευάστηκε πριν μερικά χρόνια ένα μνημείο αφιερωμένο στο Θ. Κολοκοτρώνη σε ανάμνηση αυτού του τάματος. Ποία είναι όμως η πραγματικότητα; 

Τι ακριβώς ιστορικά στοιχεία υπάρχουν πάνω στο θέμα αυτό; 
Ας δούμε τις πηγές. 

Τι λέει ο ίδιος ο Θ. Κολοκοτρώνης στο βιβλίο που υπαγόρευσε «Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής», το οποίο είναι αφήγηση της ζωής του και των αγώνων του; Λέει για την άφιξή του στα Κύθηρα: «Επήγαμε τέλος πάντων εις το Τσιρίγο με  μια μεγάλη φουρτούνα και αράξαμε εις ένα χωριό, Ποταμό λεγόμενον………… επήγαμε εις τον διοικητήν του Τσιρίγου, Αρβανιτάκην λεγόμενον · ………….» και, συνεχίζει, αφού κάνει μικρή αναφορά στις συναντήσεις που είχε στο νησί:

……«Μία φορά επήγα εις το μοναστήρι της Αγίας Μονής. Αυτό το μοναστήρι ήτον μεγάλο και εχαλάσθη εις την πρώτη Τουρκιά· όταν επέρασα ήτον μία μάνδρα χαλασμένη και σκεπασμένη εκκλησιά με κλάδους δένδρων· τότε έταξα, ότι: «Παναγιά μου, βοήθησέ μας να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα μας από τον τύραννο, και να σε φκιάσω καθώς και ήσουν πρώτα» (1803) Με εβοήθησε, και εις τον δεύτερον χρόνον της Επαναστάσεώς μας επλήρωσα το τάμα μου, και την έφκιασα……».

Πότε όμως πέρασε ο Κολοκοτρώνης από τα Κύθηρα; Στην επόμενη –και ξεχωριστή- παράγραφο από αυτήν που περιγράφει την επίσκεψή του στο νησί, υπάρχει η χρονολογία 1803. Όμως αποκλείεται να ήταν τότε η άφιξή του στα Κύθηρα, αφού ο «διοικητής» των Κυθήρων, Αρβανιτάκης έφθασε στο νησί το Σεπτέμβριο  1805 και έφυγε τον Ιούνιο του 1807. 

Μέσα σε αυτό επομένως το χρονικό διάστημα ήταν η αναφερόμενη επίσκεψή του στο νησί, άρα η επόμενη παράγραφος αναφέρεται σε άλλο γεγονός και πρέπει να εξετασθεί ανεξάρτητα από την προηγούμενη. (Στη Διήγηση δεν ακολουθείται πάντα χρονολογική σειρά, συνήθως δεν αναφέρονται χρονολογίες για όλα τα γεγονότα και η γραφή είναι συνεχής, χωρίς πολλά κεφάλαια και μόνο με αλλαγές παραγράφων). Υπάρχουν όμως και άλλα δύο ερωτήματα. 

Αναφέρεται ότι η Μονή καταστράφηκε στην «πρώτη Τουρκιά». Στα Κύθηρα όμως δεν είχαμε πρώτη και δεύτερη και ουσιαστικά είχαμε μία μόνο βραχύχρονη τουρκική παρουσία (1715-1718) και, δεύτερον, αναφέρει ότι όταν πέρασε από την Αγία Μονή (ας προσέξουμε και τον τονισμό στη λήγουσα) ήταν μία μάνδρα χαλασμένη και η εκκλησιά σκεπασμένη με κλάδους δένδρων. 

Ποία όμως ήταν η πραγματική κατάσταση στην Αγία Μόνη των Κυθήρων τότε; Ασφαλώς θα ήταν απίθανο να ήταν η εκκλησία σκεπασμένη με κλαδιά δένδρων, αφού είναι γνωστό ότι στην Αγία Μόνη δύσκολα επιβίωναν δένδρα με τους ανέμους στην περιοχή. Εδώ να αναφέρουμε ακόμη ότι η αναγραφή του Κολοκοτρώνη για «πρώτη Τουρκιά» έχει σχέση ασφαλώς με την κατάληψη της Πελοποννήσου από τους Τούρκους το 1461. 

Η δεύτερη Τουρκιά, που ακολουθεί την Ενετοκρατία στην Πελοπόννησο που κράτησε 120 χρόνια, αρχίζει το 1715 και φθάνει στα 1821. Στα Κύθηρα είδαμε ότι η «Τουρκιά» ήταν μία και κράτησε λιγότερο από τρία χρόνια!

 Όμως την επόμενη απάντηση στις απορίες μας την δίνει ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης σε δύο άλλα κείμενά του, το ένα από το ίδιο βιβλίο, στο οποίο αναφέρει: 

 (το 1833) «επήγα εις την Τριπολιτζά, αποκεί επήγα εις ένα πανηγύρι της Αγίας Μονής, όπου επήγαινα κάθε χρόνο, ότι είναι ιδιοκτησία μου». Ασφαλώς, αν πήγαινε κάθε χρόνο στα Κύθηρα αυτό δεν θα είχε περάσει απαρατήρητο την εποχή αυτή για την οποία υπάρχει σχετική αφθονία στοιχείων στις πηγές. Η δε προσθήκη ότι η Αγία Μονή είναι «ιδιοκτησία» του δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για το τάμα του. Άρα κάπου αλλού ήταν η Αγία Μονή. Πριν λίγα χρόνια, βρέθηκε αναφορά του ίδιου του Κολοκοτρώνη προς την Ιερά Σύνοδο, γραμμένη το 1835, η οποία λύνει οριστικά την απορία, καθώς αναφέρει:

Προς την Σεβ. και Ιεράν Σύνοδον του Βασιλείου της Ελλάδος.
Εις την πεδιάδα της Μεγαλουπόλεως ήτον ερείπιον εκκλησίας, επ’ ονόματι της υπεραγίας Θεοτόκου τιμώμενης, και Αγίας Μονής καλούμενης.

Ο υποφαινόμενος κατά τα 1823 ανήγειρεν αυτήν δι’ ιδίων εξόδων εκ βάθρων, οικοδομήσας και μικρόν οικίσκον, και προς καθημερινήν δοξολογίαν της Θεοτόκου διόρισα και τακτικόν Ιερέα, τον εις τα πέριξ χωρία ενορευόντα.

Κατά τα 1825 ότε οι Άραβες εις την Πελοπόννησον εισέβαλον, όχι μόνο την εκκλησίαν έκαυσαν, αλλά τα πάντα κατέστρεψαν, ώστε ηναγκάσθην και αύθις να τα οικοδομήσω, προσθέσας και μικρόν, νεόφυτον εξ ιδίων μου αμπελώνα.

Κατά τα 1833, ότε διά διατάγματος Βασιλικού, και της Ιεράς Συνόδου διελύθησαν πολλά Μοναστήρια, απεδίωξαν και τον παρ’ εμού εις την ρηθείσαν εκκλησίαν, διορισθέντα Ιερέα, όθεν επειδή και τα ρηθέντα οικοδομήθησαν δι’ εξόδων μου, και ως εκ τούτου λογίζονται ιδιοκτησία μου, παρακαλώ την Σεβ. και Ιεράν Σύνοδον να διατάξη όπου ανήκει, διά να εγκριθή ο παρ’εμού παρουσιασθησόμενος Ιερεύς, όστις τρεφόμενος εξ ιδίων μου θέλει εύχεται εις τον Θεόν, και την υπεραγίαν Θεοτόκον υπέρ των ψυχών των τεθνηκότων Γονέων μου.

Εύελπις εις την εκπλήρωσιν της δίκαιας ταύτης αιτήσεώς μου, υποσημειούμαι ευσεβάστως
                                                        Ο ευπειθέστατος                                                       
Θ. Κολοκοτρώνης
Την 15ην Αυγούστου 1835

Δύο χρόνια ενωρίτερα έχουμε άλλη μία ακόμη σημαντική μαρτυρία.  Σε αναφορά του ηγούμενου της Αγίας Μονής, ιερομόναχου Γαλακτίωνα προς τον έπαρχο Γορτύνης με ημερομηνία 27 Οκτωβρίου 1833, καταγράφονται πολύτιμες πληροφορίες για τη Μονή και την περιουσία της από το έτος 1798 έως το έτος 1833, ενώ πληροφορούμαστε ότι ο ηγούμενος της Αγίας Μονής «εδωρίζετο από τον κτίτορα αυτής Θ. Κολοκοτρώνη».

Έτσι, εκτός του παραπάνω, έχουμε και  το γραμμένο από το χέρι πάλι του Κολοκοτρώνη για το μέρος που ήταν η (δική του) Αγία Μονή, αφού αναφέρει ρητά ότι ήταν στην κοιλάδα της Μεγαλουπόλεως

Εκεί, στο χωριό Μερζέ, που μεταφέρθηκε λόγω κατολισθήσεων σε άλλη θέση και μετονομάστηκε το 1927 σε Εκκλησούλα, από την Αγία Μονή, έχουμε την πραγματική θέση του Τάματος του Γέρου του Μοριά. Εκεί, είναι ένα μέρος γεμάτο δένδρα, στο οποίο υπάρχει μέχρι σήμερα η Αγία Μονή. Σε αυτήν έχουν ενδιαφέρον δύο εντοιχισμένες επιγραφές. Η μία, στο θύρωμα της εισόδου, γράφει:

 «εόδωρος κοΛοκοτροΝις 1804».

Αργότερα από το 1835, το 1842, ο Κολοκοτρώνης αναφέρει ότι είχε στείλει χρήματα στους μοναχούς προ διετίας για τη συντήρηση της Μονής και εκείνοι εντοίχισαν τότε νέα επιγραφή, που υπάρχει ακόμη και γράφει:

ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΟΥΤΟΣ Ο ΘΕΙΟΣ, ΚΑΙ ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ Η ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ, ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΚΛΑΜΠΡΟΤΑΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΕΝ ΜΗΝΗ ΙΟΥΛΙΟΥ 10 1841

Τι λένε όμως οι Κυθηραϊκές πηγές για την (δική μας!) Αγία Μόνη; Από τον Κώδικα του Επισκόπου Νικηφόρου Μόρμορη διαβάζουμε ότι η εικόνα της Παναγίας βρέθηκε από ένα βοσκό στις 23 Σεπτεμβρίου 1766 και τότε άρχισε η προσπάθεια για ανοικοδόμηση ναού, αφού προφανώς αυτός που υπήρχε είχε καταστραφεί. Οι προσπάθειες φαίνεται να συνεχίστηκαν και να ανεγείρεται μικρός ναός, αφού αναφέρεται αργότερα ως «εξωμόνιον». Περί το 1840 όμως αρχίζει νέα προσπάθεια για ανέγερση μεγαλύτερου ναού, μάλλον από «ανταγωνισμό» όπως αναφέρουν οι πηγές, για την ανέγερση τότε της Μυρτιδιώτισσας, που είχε ξεκινήσει λίγο ενωρίτερα από τον Αγαθάγγελο Καλλίγερο. 

Το 1850 πλέον ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και, σύμφωνα με επιγραφή στο ιερό, στην οποία διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «Ήρξατο η ανακαίνισις του ιερού Ναού του επονομαζομένου Αγίας Μόνης κατά το έτος 1840 από εξωμόνιον όπου ήτον πρότερον,…….». Άρα, το 1805-1807 εκεί υπήρχε εξωμόνιον, το οποίο αποκλείεται να ήταν κατεστραμμένο, αφού είχε κτιστεί μετά το 1767, δηλαδή, ούτε έναν αιώνα ενωρίτερα από την αναφορά. Όσον και ευτελώς να είχε κατασκευασθεί σίγουρα δεν θα ήταν «μία μάνδρα χαλασμένη» το 1803. Σε όλα τα σχετικά έγγραφα και στις αφιερωματικές επιγραφές στην Αγία Μόνη δεν αναγράφεται πουθενά για «τάμα» ή «δωρεά» κτήτορος Θ. Κολοκοτρώνη, κάτι ασφαλώς που δεν θα είχαν παραλείψει όσοι βοήθησαν στην ανέγερση της Αγίας Μόνης των Κυθήρων.

Υπάρχουν και πολλά ακόμη στοιχεία, τα οποία συνηγορούν στην άποψη ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης δεν έκανε κανένα τάμα στα Κύθηρα, ούτε η Αγία Μόνη των Κυθήρων είχε την παραμικρή σχέση με την Αγία Μονή, που ήταν το τάμα του και ήταν στη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας, δηλαδή στην ευρύτερη περιοχή του γενέθλιου τόπου του. Συμπέρασμα. Ο Θ. Κολοκοτρώνης ήρθε ασφαλώς στα Κύθηρα (και μάλιστα όχι μόνο μία φορά) αλλά δεν έκανε στο νησί μας κανένα τάμα. Τώρα, εμείς αν φτιάξαμε αργότερα ένα μνημείο (αρκετά κακόγουστο, όπως λένε) σε ανάμνηση αυτού του τάματος, κακό ασφαλώς δεν κάναμε, αφού την ελευθερία της Ελλάδος από τον Τουρκικό ζυγό την οφείλουμε σε μεγάλο βαθμό και στο Γέρο του Μοριά. Άρα σωστά υπάρχει και στο νησί μας ένα μνημείο γι’  αυτόν. Απλά κάποτε πρέπει να αποκαθίσταται η ιστορική αλήθεια σε όλα τα συμβάντα της πορείας κάθε τόπου.

Βιβλιογραφία
Ι.Π.Κασιμάτης, Από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή ζωή
Θ. Κολοκοτρώνης, Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής.
Μιχ. Πετρόχειλος. Ιστορία των Κυθήρων.
Γεώργ. Πραχαλιάς, Ομιλία σε ημερίδα για τη μονή του Κολοκοτρώνη στην Εκκλησούλα (2014)
Παν. Τσιτσίλιας. Η Ιστορία των Κυθήρων.


Ο ναός της Αγίας Μονής στη Μεγαλόπολη, όπως είναι σήμερα. Αυτό είναι το Τάμα του Γέρου του Μωριά
---------------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα "ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ" Νοεμβριος 2016

---------------------------------------------------------------------------------

ADELIN WEB TV.ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΠΕΡΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΝΗΣΩΝ


ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΣΚΑΛΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

"Όποιος λαός ξεχνά την ιστορία του χάνεται.
Η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε ο κορυφαίος σταθμός της ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού, καθώς οδήγησε στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Ενέπνευσε τις επόμενες γενεές των Ελλήνων και σε καιρούς δοκιμασίας τις εμψύχωσε με υπομονή και αντίσταση.Η σκέψη μας σήμερα 25η Μαρτίου, στρέφεται με ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη και θαυμασμό, στους υπερασπιστές των ιδανικών της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας, που έπεσαν στα πεδία των μαχών .Την ημέρα αυτή που το Έθνος τιμά τους αμέτρητους ήρωες και υπερασπιστές του, ας υποκλιθούμε μπροστά στην Ελληνική Σημαία!!!"

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ. ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΩΝ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ


ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια πληροφορηθήκαμε την προαγωγή του Επισμηναγού Πετρόπουλο Ηλία του Ιωάννη ,Διοικητή του ΤΑCAN Ποταμού Κυθήρων ,με ειδικότητα τηλεπικοινωνιών - ηλεκτρονικών, ότι προήχθη στο βαθμό του Αντισμηνάρχου.
Στον Αντισμήναρχο εκφράζουμε τα συγχαρητήρια μας και του ευχόμαστε υγεία και δύναμη στα καθήκοντα του




Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων στο Νοσοκομείο Κυθήρων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων στο Νοσοκομείο Κυθήρων
Το Νοσοκομείο Κυθήρων επισκέφτηκε σήμερα ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος όπου μίλησε με τον Διοικητή του κ. Δημήτρη Μοιρασγέντη, μέλη του Δ.Σ., το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Υπήρξε αλληλοενημέρωση για τα προβλήματα που υπάρχουν καθώς και για την στελέχωση του, με έμφαση στο Ιατρείο Αντικυθήρων, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες που βρίσκεται εκεί το 179ο Λύκειο της Μόσχας. Ο Διοικητής διαβεβαίωσε τον Αντιπεριφερειάρχη ότι το Σαββατοκύριακο θα μεταβεί αγροτικός ιατρός στα Αντικύθηρα μέχρι να ορκιστεί και να αναλάβει τα καθήκοντά του ο νεοδιορισθείς, ο οποίος θα παρουσιαστεί από 1η Απριλίου.
Ενημερώθηκε για το πρόγραμμα της τηλεϊατρικής που είναι εγκατεστημένο, τη πρόοδο που έχει επιτευχτεί και τις προοπτικές. Επίσης, συζητήθηκε το ενδεχόμενο της δημιουργίας Μονάδας Τεχνητού Νεφρού. που είναι απαραίτητη στο νησί.
Ο Διοικητής ενημέρωσε τον κ. Αντιπεριφερειάρχη για τις βελτιώσεις που έχουν επιτευχτεί στα θέματα της οικονομίας, εξοικονόμησης ενέργειας και παραγωγής οξυγόνου.
Η στελέχωση του Νοσοκομείου είναι ικανοποιητική μετά την προσθήκη οδηγών και νοσηλευτών για το ΕΚΑΒ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης συνεχάρη τον Διοικητή για το σπουδαίο έργο που παρέχουν και τόνισε ότι οι Υπηρεσίες Υγείας είναι το σημαντικότερο κομμάτι για να αισθάνονται ασφαλείς οι κάτοικοι και οι επισκέπτες στα νησιά μας και βέβαια σοβαρή παράμετρος για την επέκταση της Τουριστικής περιόδου και την ανάσχεση της ερημοποίησης των ακριτικών νησιών της Π.Ε. Νήσων Αττικής.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΗΣ

Στο πλαίσιο της προσπάθειας της ανάπτυξης της πρωτογενούς παραγωγής που αποτελεί προμετωπίδα για την Περιφέρεια και την Π.Ε. Νήσων, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος επισκέφθηκε τους αγροτικούς συνεταιρισμούς Ποταμού και Λιβαδίου Κυθήρων και την βιολογική πτηνοτροφική μονάδα του Λιβαδίου.
Έγινε αλληλοενημέρωση με τους αγρότες, κτηνοτρόφους/πτηνοτρόφοιυς οι οποίοι εξέθεσαν τα προβλήματα και τις αγωνίες τους στον Αντιπεριφερειάρχη. Μερικά από τα οποία είναι οι δασικοί χάρτες, η μη ύπαρξη σφαγείου, το κόστος παραγωγής λόγω της πενιχρής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, η διαχείριση των αποβλήτων των ελαιοτριβείων κλπ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε ότι η Περιφέρεια καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για την επίλυση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται η δημοπράτηση του έργου «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ.» προϋπολογισμού 2.000.000 €. Παράλληλα, παραμένει δίπλα στους αγρότες, κτηνοτρόφους/πτηνοτρόφους με την πολύτιμη συμβολή των υπηρεσιών της Π.Ε. Νήσων (Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής) που ευνοήθηκαν με την μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου περί άρσης της δασικής απαγόρευσης βόσκησης αλλά και με την αξιοποίηση πέραν των ιδίων πόρων και των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως αυτό του Leader και του Life (GREEN KYTHERA).
Επιπροσθέτως, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας στο Συνέδριο για την Κυκλική Οικονομία, Εδαφική Συνοχή και Νησιωτικότητα στη Μάλτα, εκτέθηκαν τα προβλήματα με σκοπό να φτάσουν στοχευμένα στα κέντρα των αποφάσεων των Βρυξελλών, όπου η Περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου εγκαινιάζει το Ευρωπαϊκό Γραφείο της Περιφέρειας προκειμένου να συμβάλλει αποφασιστικά στην εξωστρεφή λειτουργία της Περιφέρειας Αττικής, στην ενίσχυση των νέων μορφών επιχειρηματικότητας, με έμφαση στις καινοτόμες δράσεις, την προώθηση της γαλάζιας ανάπτυξης, τη δημιουργία θέσεων εργασίας καθώς και την παρακολούθηση των εξελίξεων στο πεδίο του μεταναστευτικού / προσφυγικού φαινομένου.




ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΩΝ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΩΝ ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤΗΣ
Όπως κάθε χρόνο , στις 24 Μαρτίου ,παραμονή της Εθνικής μας παλιγεναισίας τις 25ης Μαρτίου 1821 ,τελέστηκε η καθιερωμένη επιμνημόσυνη δέηση, υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κυθήρων κ.κ.Σεραφείμ και του π.Γεωργίου Αδικημενάκη και στην συνέχεια ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Ήρωα Αρχιστράτηγου Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και κτήτορα της Αγίας Μόνης που βρίσκεται στην διασταύρωση προς Διακόφτι. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κύριος Χατζηπέρος,ο Δήμαρχος κύριος Χαρχαλάκης,ο Αντιδήμαρχος κύριος Κομηνός,ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κύριος Βέζος,η Στρατιωτική ηγεσία ,ο Λυκειάρχης κύριος Τριφείλης ,η Γυμνασιάρχης κυρία Φατσέα ,ο Διοικητής του Νοσοκομείου Κυθήρων κύριος Μοιραζιέντης και μαθητές του Λυκείου και Γυμνασίου Κυθήρων. Παρά τον Ανοιξιάτικο καιρό μειωμένη αισθητά ήταν η προσέλευση του κόσμου και δημιούργησε απορίες. Η αυριανή ημέρα είναι ημέρα τιμής και μνήμης στους αγωνιστές του 1821 που ορκίστηκαν στα ιερά και όσια της Χριστιανοσύνης και της Πατρίδας και ενωμένοι έδωσαν αγώνα για την λευτεριά . Ο χώρος της Αγίας Μόνης είναι το μέρος που ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης προσκύνησε και έκανε τάμα της Παναγιάς για την Λευτεριά έχοντας μέσα του πίστη .Κατάφερε να ενώσει τους Έλληνες και αγωνίστηκαν όλοι μαζί για την Πατρίδα .Γιατί μόνο όταν έχουμε Πίστη και όταν είμαστε ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά ,γιατί έτσι είναι οι πραγματικοί ηγέτες. Μετά το τέλος της τελετής ,προσφέρθηκαν παραδοσιακά εδέσματα ,προσφορά της Άννας και του Σωτήρη από τον Αβλέμονα .
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ







Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Δελτίο Τύπου βουλευτή Λακωνίας, Λεωνίδα Γρηγοράκου σχετικά με την λειτουργία του ΚΕΕΜ Σπάρτης. Πέμπτη, 23/3/2017

Λεωνίδας Γ. Γρηγοράκος
Βουλευτής  Λακωνίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 23 Μαρτίου 2017

Ο βουλευτής Λακωνίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος, κατέθεσε ερώτηση με αρ. πρωτ.: 4453/23-03-2017 προς τον Υπουργό Άμυνας, κ. Π. Καμμένο, σχετικά με την ενδεχόμενη κατάργηση Κέντρου Εκπαίδευσης Εφοδιασμού και Μεταφορών Σπάρτης.
Στην ερώτησή του, ο κ. Γρηγοράκος επισημαίνει ότι σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο διαδίκτυο και στον Τύπο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας φαίνεται να σχεδιάζει την αντικατάσταση των Κέντρων Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων με Σημεία Κατάταξης Νεοσυλλέκτων στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα. Τονίζει δε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, καθώς το Κέντρο Εκπαίδευσης Εφοδιασμού και Μεταφορών Σπάρτης (ΚΕΕΜ Σπάρτης) διαφοροποιείται σε σχέση με τα άλλα Κέντρα Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων (ΚΕΝ) ανά την Ελλάδα. Και αυτό διότι στις εγκαταστάσεις του λειτουργούν Σχολές Μαγείρων, Αρτοποιών και Οδηγών, οι οποίες μάλιστα χορηγούν στους αποφοίτους στρατιώτες πιστοποιητικό Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ). Συγκεκριμένα, στο ΚΕΚ που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2008 εντός του ΚΕΕΜ Σπάρτης, με κεντρική δομή στο στρατόπεδο Σπάρτης και παράρτημα στο στρατόπεδο Γυθείου, εκπαιδεύεται το 12% των στρατευσίμων του Στρατού Ξηράς στις προαναφερθείσες ειδικότητες.
Τέλος, ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό αν αληθεύουν οι πληροφορίες για την κατάργηση λειτουργίας των ΚΕΝ και αντικατάστασής τους από Σημεία Κατάταξης Νεοσυλλέκτων και εφόσον αληθεύουν, ποια θα είναι η τύχη των σημερινών Κέντρων Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων (συμπεριλαμβανομένου του ΚΕΕΜ Σπάρτης) αλλά και ποια θα είναι τα Σημεία Κατάταξης Νεοσυλλέκτων ανά την Ελλάδα.


ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Ζώντας τους προσωπικούς μας μύθους του παπα-Κώστα Λαγού

Όπως έχω ξαναγράψει τα Κύθηρα ποτέ δεν ησυχάζουν. Και πάλι λοιπόν βρισκόμαστε στις επάλξεις.
Στα Κύθηρα υπάρχει ο θεσμός της Εγχωρίου Επιτροπής. Έγινε επί Αγγλοκρατίας (αν δεν κάνω λάθος), παρέμεινε με τη σύσταση του ελληνικού κράτους και διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία των Κυθήρων και από το ’80 και μετά και τα δύο προσκυνήματα του νησιού (Αγία Μόνη και Μυρτιδιώτισσα). Στο δεύτερο προσκύνημα αρχικά διαχειριστής ήταν ο ηγούμενος του μοναστηριού, στη συνέχεια προέδρευε ο τοπικός Μητροπολίτης και στη συνέχεια (το ’80) το διαχειρίζεται η Εγχώριος μόνη της.
Μια νέα τροπολογία σε Προεδρικό Διάταγμα το πάει ακόμα παραπέρα. Σε περίπτωση διάλυσης της Εγχωρίου τα προσκυνήματα πάνε υποχρεωτικά στον δήμο στον οποίο ανήκουν τα Κύθηρα. Η προηγούμενη τροπολογία άφηνε ελευθερία στο να αποφασιστεί πού θα πάνε τα προσκυνήματα. Σήμερα τα Κύθηρα είναι δήμος αλλά υπάρχει πάντα κίνδυνος συγχώνευσης με άλλο δήμο. Με άλλα λόγια, με βάση αυτή την τροπολογία, τα προσκυνήματα, οι εκκλησίες δηλαδή, περνάνε στα χέρια είτε κάποιου δήμου είτε της περιφέρειας είτε κάποιου άλλου κρατικού οργανισμού.
Η Μητρόπολη αντέδρασε και ζητά κατάργηση αυτής της τροπολογίας. Δηλαδή ζητά σε περίπτωση διάλυσης της Εγχωρίου να μην πάνε οι ναοί στο δήμο ή σε άλλο κρατικό φορέα.
Και φυσικά έγινε ο κακός χαμός. Η Εγχώριος,θεώρησε ότι αυτή η κίνηση είναι εναντίον της και βρήκαν ευκαιρία οι συνηθισμένοι τύποι να πουν για αρπακτικές μητροπόλεις που δε σέβονται το ποίμνιο κλπ. Όχι ότι έχουν πατήσει ποτέ πόδι σε εκκλησία αλλά, να, ξαφνικά τους πιάνει ένας πόνος για το ποίμνιο. Συν αυτούς που απλά θέλουν να βρίσουν την Εκκλησία, τους παπάδες κλπ.
Γίνεται επίσης λόγος για το λαϊκό χαρακτήρα του προσκυνήματος. Οι ναοί, όμως, δεν έχουν λαϊκό χαρακτήρα. Τον μόνο χαρακτήρα που μπορούν να έχουν είναι τον λατρευτικό. Δεν είναι για να τους «βλέπουμε και να χαιρόμαστε», όπως διάβασα κάπου. Οπότε δεν νοείται να περάσουν στα χέρια του δήμου, της περιφέρειας ή του υπουργείου. Είναι τόσο λογικό όσο το να περάσει το κάμπινγκ στη Μητρόπολη!
Και να το ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά. Δε ζητά η Μητρόπολη να πάρει τον έλεγχο των προσκυνημάτων. Ζητά να αποκτήσουν δική τους ιδιότητα ΝΠΔΔ, αν και εφόσον διαλυθεί η Εγχώριος.
Το ποιοτικό στοιχείο είναι ότι όλοι αυτοί δεν μπήκαν στον κόπο να ρωτήσουν, να ψάξουν, να δουν τι λέει η Μητρόπολη, τι ακριβώς κάνει και τι ζητά. Απλά βγάλανε την ετυμηγορία που τους αρέσει. Έτσι είναι αυτά. Και μιλάνε για αρπακτική Μητρόπολη αναφερόμενοι σε μια Μητρόπολη που συντηρείται ουσιαστικά από τις άλλες Μητροπόλεις της Ελλάδος και παρ’ όλα αυτά δώρισε την έκταση για να χτιστεί το νέο νοσοκομείο των Κυθήρων. Αλλά έτσι είναι τα πράγματα στο όμορφο νησί κάτω από την Πελοπόννησο και τέτοια τα μυαλά κάποιων εντός και εκτός του νησιού.
Live your myth in Kythera!
http://dragonerarossa.gr/

ΧΑΤΖΗΠΕΡΟΣ.Συνάντηση με τον Δήμαρχο Κυθήρων και ξενάγηση στο Γυμνάσιο και Λύκειο Κυθήρων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνάντηση με τον Δήμαρχο Κυθήρων και ξενάγηση στο Γυμνάσιο και Λύκειο Κυθήρων
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ.Παναγιώτης Χατζηπέρος, κατά την επίσκεψή του στα Κύθηρα, συναντήθηκε με το Δήμαρχο κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη, οπότε και έλαβε χώρα εκτενής αλληλοενημέρωση όσον αφορά στην πρόοδο και την ωρίμανση των έργων του νησιού με αιχμή την αποκατάσταση των ΧΑΔΑ Κυθήρων και Αντικυθήρων, η οποία πρέπει να ξεκινήσει άμεσα μετά την ολοκλήρωση και την υποβολή των προβλεπομένων μελετών (για την αναδάσωση κλπ), σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο. Επίσης συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην διαχείριση των υγρών αποβλήτων στο Καψάλι, την υδροδότηση της Αγ. Πελαγίας και του Διακοφτίου και βέβαια την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και της γέφυρας του Μάκρωνα, έργα τα οποία πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του 2017, μαζί με τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Μανιτοχωρίου και της στήριξης της Τρύπιας Πέτρας.
Ακολούθησε επίσκεψη του κ. Χατζηπέρου στο Γυμνάσιο και Λύκειο Κυθήρων καθώς και ξενάγηση στους χώρους των σχολείων και στους χώρους δημιουργικής απασχόλησης από τη Διευθύντρια του Γυμνασίου κ.Σταυρούλα Φατσέα και το Διευθυντή του ΓΕΛ κ.Σάκη Τριφύλλη, όπου ο Αντιπεριφερειάρχης ενημερώθηκε για θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα. Παράλληλα συζητήθηκε το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών με τα νέα δεδομένα, για το οποίο θα υπάρξει λύση αρχής γενομένης την επόμενη σχολική περίοδο λόγω 
του περιορισμένου χρόνου.





ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΒΟΣΚΗΣΗΣ





ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΘΗΡΑ ΤΚ. 80200
ΤΗΛ. 27360 33476
FAX. 2736033404
FOR AGRICULTURAL CO-OPERATIVE OF POTAMOS KYTHIRON
POTAMOS KYTHIRA 80200

THL.27360 33476
FAX 2736033404



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤO 179ο ΛYKEIO ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΒΡΗΚΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤO 179ο ΛYKEIO ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΒΡΗΚΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
Ήταν μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη για τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων η συνάντηση του με τους μαθητές και τους καθηγητές του 179ο Λυκείου Μόσχας, στο δρόμο για τα Αντικύθηρα και συγκεκριμένα στο Γύθειο. 
Το 179ο Λύκειο Βιολογικής κατεύθυνσης της Μόσχας επισκέφθηκε τα Αντικύθηρα προκειμένου να παρατηρήσει την άγρια ορνιθοπανίδα (birds watching) και την χλωρίδα του νησιού.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος τους υποδέχτηκε, εξέφρασε την χαρά του για αυτή την επίσκεψη τους και συνεχάρη τον Δ/ντη του Μουσείου Ζωολογίας του Πανεπιστημίου Λομονόσοφ της Μόσχας κ. Καλιακίν Μιχαήλ για την πρωτοβουλία αυτή. Τους συνόδευσε στο ταξίδι τους και τους ενημέρωσε για την ιστορία του νησιού και για τις δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν σε αυτό. Τους ενημέρωσε για το Κάστρο των Αντικυθήρων το οποίο παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον και τους έφερε σε επαφή με τον αρχαιολόγο, που κάθε καλοκαίρι κάνει την έρευνα σε αυτό, τον κ. Άρη Τσαραβόπουλο. Τους μίλησε για το πιο διάσημο ναυάγιο, αυτό των Αντικυθήρων, και για τον περίφημο μηχανισμό του ο οποίος αποτελεί την Ακρόπολη της τεχνολογίας. Τέλος τους συνέστησε να επισκεφθούν την περιοχή της Καμαρέλας και τον υπέροχο Φάρο της Απολυτάρας όπου υπηρέτησε ο συμπατριώτης τους φαροφύλακας Φιλοσοφώφ επί σειρά ετών μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία.
Ο Αντιπεριφερειάρχης τους συνεχάρη για την επιλογή αυτή, η οποία πρέπει να γίνει παράδειγμα για τα άλλα Λύκεια και Πανεπιστήμια της Ρωσίας αλλά και της Ελλάδας.
Για 5 μέρες ο πληθυσμός των Αντικυθήρων υπερδιπλασιάζεται με τη παρουσία του Λυκείου της Μόσχας.