Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Όλα «στο πόδι», ακόμα και οι Νόμοι! Δύο κλασικά παραδείγματα


Για την απλή αναλογική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν ειπωθεί πολλά. Η κριτική που έχει δεχθεί το εκλογικό αυτό σύστημα είναι σκληρή και δικαίως. Οι πολίτες εκλέγουν Δήμαρχο και Περιφερειάρχη πειθόμενοι από το πρόγραμμα και τις θέσεις του ανθρώπου που επιλέγουν. Λόγω της απλής αναλογικής, σχεδόν τα 2/3 των Δημάρχων της Χώρας και το σύνολο σχεδόν των Περιφερειαρχών δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν το πρόγραμμά τους, το πρόγραμμα που επιβράβευσε και επέλεξε ο λαός, επειδή στα συμβούλια δεν θα έχουν πλειοψηφία! Δημοκρατικότατο! Μπράβο σε όσους το εμπνεύσθηκαν! Πρωτοτυπία παγκοσμίου επιπέδου, σύστημα που δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ στη Γη. ΠΟΥΘΕΝΑ!
Η περιβολή της απλής αναλογικής με τον μανδύα της δήθεν δημοκρατικότητας αναιρείται από την πράξη: πόσο δημοκρατικό είναι να μην μπορεί να υλοποιήσει το πρόγραμμά του ο νόμιμα και δημοκρατικά εκλεγμένος Δήμαρχος και Περιφερειάρχης; Πόσο δημοκρατικό είναι να πρέπει να μεταλλάξει ή να ακυρώσει τελείως πτυχές του προγράμματος και των πολιτικών του θέσεων, προκειμένου να εξασφαλίσει τις ψήφους της αντιπολίτευσης, όταν αυτό το πρόγραμμα και αυτές οι πολιτικές θέσεις επελέγησαν από το εκλογικό σώμα προκειμένου να εφαρμοστούν καθολικά και άμεσα; Όσοι λοιπόν θεωρούν την απλή αναλογική ως επιτομή της Δημοκρατίας, ας σκεφθούν περισσότερο και καλύτερα. Η συναίνεση και η συνεργασία είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την κατ΄ ανάγκην υποχρέωση των εκλεγμένων Δημάρχων και Περιφερειαρχών να κάνουν εκπτώσεις στο πρόγραμμά τους, στο πρόγραμμα που επέλεξαν οι πολίτες, προκειμένου να έχουν πρόσκαιρη πλειοψηφία μέσα στα συμβούλια.
Θα αναφέρω δύο μόνο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο νομοθετούσε μέχρι πρόσφατα η Βουλή και αναφέρομαι προφανώς στη μέχρι προ ολίγων εβδομάδων πλειοψηφία. Νομοθέτηση «στο πόδι», χωρίς σοβαρή προεργασία, χωρίς διαβούλευση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η τεκμηριωμένη άποψη ή αγωνία των εμπλεκόμενων φορέων. Μόνο με μια τυπική και ανούσια παρουσίαση θέσεων των κοινωνικών φορέων που δικαιούνται μόνο 10 λεπτά στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Παράδειγμα 1: Κατανομή έδρας μονοεδρικής εκλογικής περιφέρειας σε περίπτωση ισοψηφίας. Στο Δήμο Κυθήρων εκλέγεται 17μελές Δημοτικό Συμβούλιο και οι έδρες κατανέμονται ως εξής: 1 έδρα στο νησί των Αντικυθήρων (πρώην Κοινότητα) και 16 έδρες στο νησί των Κυθήρων. Με τον Καλλικράτη (Νόμος 3852/2010, άρθρο 34 παρ.1), τη μοναδική έδρα των Αντικυθήρων δικαιούταν ο επιτυχών συνδυασμός στο σύνολο του Δήμου, δηλαδή ο συνδυασμός που αναδεικνύει το Δήμαρχο. Με το άρθρο 30 του Κλεισθένη (Ν.4555/2010) επήλθε ουσιώδης αλλαγή.
Την μονοεδρική κερδίζει ο συνδυασμός που έλαβε τις περισσότερες ψήφους στα εκλογικά τμήματα της συγκεκριμένης μονοεδρικής περιφέρειας και όχι στο σύνολο του Δήμου. Ο Κλεισθένης, όμως, δεν προέβλεψε τί θα γίνεται εάν στα εκλογικά τμήματα της μονοεδρικής περιφέρειας υπάρξει ισοψηφία μεταξύ δύο ή περισσοτέρων συνδυασμών. Την αβλεψία αυτή «έλυσε» ο Νόμος 4604/2019 (άρθρο 60) όπου προβλέπεται το εξής κωμικό: «Σε περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ δύο ή περισσοτέρων συνδυασμών, την έδρα δικαιούται ο μικρότερος σε εκλογική δύναμη συνδυασμός σε όλο τον Δήμο»!
Υπάρχει, όμως, ακόμα μία κρίσιμη παράμετρος. Σύμφωνα με την εκλογική νομοθεσία, οι εκλογείς που ψηφίζουν στο νησί των Κυθήρων (περίπου 2.500) μπορούν να βάλουν μέχρι 3 σταυρούς για τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της εκλογικής περιφέρειας Κυθήρων (16 έδρες) αλλά και μέχρι 1 σταυρό για τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους των Αντικυθήρων (1 έδρα). Και εδώ ξεκινούν τα μπερδέματα. Με το σύστημα αυτό και μετά τις εκλογές του περασμένου Μαΐου, στην εκλογική περιφέρεια Αντικυθήρων, έχουν προκύψει τα εξής: δύο εκ των τριών συνολικά συνδυασμών ισοψήφησαν στο μοναδικό εκλογικό τμήμα Αντικυθήρων με 25 ψήφους έκαστος (και 0 ψήφους για τον 3ο συνδυασμό). Ωστόσο, οι υποψήφιοι σύμβουλοι για τα Αντικύθηρα μπορούσαν να ψηφιστούν και από τους εκλογείς των Κυθήρων. Έτσι, ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος των Αντικυθήρων του συνδυασμού που τελικά κέρδισε τις εκλογές έλαβε 535 ψήφους στο σύνολο του Δήμου, ενώ ο αντίστοιχος υποψήφιος του συνδυασμού που έχασε τις εκλογές την δεύτερη Κυριακή, έλαβε συνολικά 302 ψήφους.
Σε καμία Χώρα του κόσμου, σε κανένα εκλογικό σύστημα της Γης, πουθενά μα πουθενά, δεν θα ετίθετο ποτέ το ερώτημα σε ποιόν τελικά πρέπει να καταλήξει η μοναδική έδρα του μικρού νησιού των Αντικυθήρων. Φυσικά στον υποψήφιο που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Στην Ελλάδα, όμως, οι πλειοψηφίες τιμωρούνται. Και έτσι, με βάση τις προβλέψεις του Νόμου 4604/2019, η έδρα αποδίδεται στον υποψήφιο του δεύτερου συνδυασμού και όχι σε εκείνον που είχε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης! Πρωτοφανές και αντιδημοκρατικό πέρα ως πέρα! Γιατί λοιπόν οι εκλογείς των Κυθήρων μπορούν να ψηφίζουν και τον υποψήφιο των Αντικυθήρων, όταν η επιλογή τους αυτή πετιέται στα σκουπίδια και δεν λαμβάνεται υπόψη; Πού είναι η λογική και η δημοκρατικότητα σε αυτή την πρωτοφανή καλπονοθευτική ρύθμιση;
Παράδειγμα 2: Αντικατάσταση παραιτηθέντος ή αποβιώσαντος Δημάρχου. Όταν ένας δημότης ψηφίζει για Δήμαρχο, επιλέγει: α) την προσωπικότητα που κρίνει ότι μπορεί να υπηρετήσει τη συγκεκριμένη θέση και β) το πρόγραμμα που ο εν λόγω υποψήφιος παρουσιάζει. Η εκλογή ενός Δημάρχου συνιστά έκφραση της λαϊκής βούλησης και αποτελεί ξεκάθαρη και ευθεία λαϊκή εντολή προς τον εκλεγμένο Δήμαρχο για να εφαρμόσει και να υλοποιήσει το πρόγραμμά του και μάλιστα στο ακέραιο, χωρίς εκπτώσεις ή αλλαγές.
Μέσα στη διάρκεια μιας θητείας είναι πιθανό ένας Δήμαρχος να παραιτηθεί, να εκπέσει του αξιώματός του ή να αποβιώσει. Στην περίπτωση αυτή, με όσα ίσχυαν παγίως επί δεκαετίες (άρθρο 60 Ν.3852/2010 και όλες οι προγενέστερες ρυθμίσεις ήδη από την μεγάλη μεταρρύθμιση του Ελ. Βενιζέλου), οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι του επιτυχόντος συνδυασμού εκλέγουν νέο Δήμαρχο για το υπόλοιπο της θητείας. Με τον τρόπο αυτό για παράδειγμα εξελέγη Δήμαρχος Αθηναίων το 2006 ο Θεόδωρος Μπεχράκης (αντικαθιστώντας τη Ντόρα Μπακογιάννη για σχεδόν 1 έτος) και πρόσφατα ο σημερινός Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Μπρούλιας, που έχει αντικαταστήσει τον Γιώργο Καμίνη. Αντίστοιχα, μάλιστα, προβλέπεται στο άρθρο 38 του Συντάγματος, η αναπλήρωση παραιτηθέντος ή αποβιώσαντος Πρωθυπουργού που εκλέγεται μεταξύ των μελών της κοινοβουλευτικής ομάδας του κυβερνώντος κόμματος και όχι μεταξύ όλων των Βουλευτών του Κοινοβουλίου. Θυμίζω ότι έτσι εξελέγη το 1996 ο Κώστας Σημίτης σε αντικατάσταση του παραιτηθέντος τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου.
Με το άρθρο 69 του Ν.4555/2010 (Κλεισθένης), όλα αυτά υπέστησαν μια ουσιαστική αλλαγή, πρωτοφανή για δημοκρατική χώρα. Ο εμπνευστής της αλλαγής αυτής προφανώς ήθελε να τιμωρήσει τις πλειοψηφίες, δηλαδή τις νόμιμα και πλειοψηφικά εκλεγμένες δημοτικές αρχές. Διότι με την τροποποίηση των παραπάνω διατάξεων, προβλέπεται ότι σε περίπτωση που η θέση του Δημάρχου κενωθεί για οποιονδήποτε λόγο (παραίτηση, έκπτωση, θάνατος κ.λπ.) «το δημοτικό συμβούλιο εκλέγει νέο Δήμαρχο, μεταξύ των συμβούλων που έχουν εκλεγεί με τον πρώτο ή δεύτερο σε ψήφους συνδυασμό»!!! Γιατί κ. Νομοθέτα δίνετε τη δυνατότητα στον δεύτερο συνδυασμό, δηλαδή στο συνδυασμό που έχασε τις εκλογές, να εκλέξει Δήμαρχο; Σε ποια άλλη χώρα του κόσμου προβλέπεται κάτι τέτοιο; Απάντηση: σε ΚΑΜΙΑ! Έμπνευση και νομοθέτηση «στο πόδι» επειδή κάποιοι ήθελαν να πατήσουν πόδι στις διοικήσεις των Δήμων έστω και με αυτόν τον περίεργο τρόπο. Σύμφωνα, πάντως, με τελευταίες πληροφορίες η καταφανώς αντισυνταγματική αυτή πρόβλεψη είναι μέσα στις πρώτες που θα αλλάξει η νέα Κυβέρνηση, επαναφέροντας τις προηγούμενες διατάξεις που ίσχυαν επί δεκαετίες.
Έφερα δύο μόνο παραδείγματα, από τα εκατοντάδες, για τον τρόπο με τον οποίο νομοθετούμε στην Ελλάδα. Βιαστικά, χωρίς σχέδιο, χωρίς κοινή λογική. Ελπίζω ο νέος Πρόεδρος της Βουλής αλλά και η νέα Κυβέρνηση να επαναφέρουν το σωστό τρόπο νομοθέτησης και σε ό,τι αφορά τους Δήμους και τις Περιφέρειες να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια συνεργασίας με τους αιρετούς που είναι εκείνοι που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την καθημερινότητα και τα πραγματικά προβλήματα των Ο.Τ.Α.
του Στράτου Χαρχαλάκη
Δήμαρχος Κυθήρων και Αντικυθήρων
 https://www.paraskhnio.gr/

ΑΠΟΨΕ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ¨Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ¨ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ


Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019

Λαμπρός ο εορτασμός της Ἁγίας Ἐλέσης στά Κύθηρα.(ΦΩΤΟ)






Την 31ην Ιουλίου και την 1ην Αυγούστου το Νησί των Κυθήρων εορτάζει πανηγυρικά την μνήμην της Οσιοπαρθενομάρτυρος Αγίας Ελέσης,εις τον ομώνυμον Ιερό Ναό στον Ιερό βράχο της.
Το παγκυθηραικό πανηγύρι της Αγίας Ελέσης σηματοδοτεί την έναρξη του Δεκαπενταύγουστου στα Κύθηρα.
Στις 31 Ιουλίου αφίχθη στο νησί μας ο Σεβ.Μητροπολίτης Πατρών κ.Χρυσόστομος προσκεκλημένος του Σεβ.Ποιμενάρχου Κυθήρων και αντικυθήρων κ.Σεραφείμ,ο οποίος χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό.

Τους ύμνους απέδωσε χορός ιεροψαλτών υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτη Εμμανουήλ Νικολουδάκη.
Πλήθος κόσμου από τα Κύθηρα,αλλά και πάρα πολλοί επισκέπτες του καλοκαιριού κατέκλυσαν το Ιερό Προσκύνημα.
Κλήρος ,λαός,οι Αρχές του τόπου,ο Δήμαρχος κ.Ευστράτιος Χαρχαλάκης,και ο Νεοεκλεγέντας Βουλευτής της Ν.Δ.στην Α΄Πειραιά και Νήσων κύριος Νικόλαος Μανωλάκος (Αντιστράτηγος ε.α.) τίμησαν της εορταστικές εκδηλώσεις με την παρουσία τους.
Χρόνια Πολλά στα Κύθηρα.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ
Θα ακολουθήσει σχετικό video 



Ἔλεος σὺ δέδοσαι παρὰ Κυρίου,
Τῇ σῇ μητρὶ παρθένε μάρτυς Ἐλέσα.
Βιογραφία
Η Αγία Ελέσα γεννήθηκε στην Πελοπόννησο. Ο πατέρας της ήταν ένας πλούσιος άρχοντας Έλληνας, αλλά ειδωλολάτρης και ονομαζόταν Ελλάδιος. Η μητέρα της όμως, Ευγενία, ήταν μια αγία γυναίκα με πολλές αρετές και πλούσια χαρίσματα. Δεν είχε παιδιά και γι’ αυτό παρακάλεσε τον Θεό να την λυπηθεί και να την αξιώσει να γεννήσει ένα παιδί. Μια μέρα ενώ βρισκόταν μόνη στο σπίτι και προσευχόταν, άκουσε μια φωνή από τον ουρανό που της έλεγε «Σε ελέησε ο Θεός σε ότι του ζήτησες, και σου έδωσε καρπόν κοιλίας». Όταν γεννήθηκε η Ελέσα (την ονόμασαν Ελέσα από τη φωνή που είχε ακούσει η μητέρα της «ἐλέησέ σε ὁ Θεός»), η μητέρα της την αφιέρωσε στον Κύριο και την βάπτισε χριστιανή, στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.

Όσο μεγάλωνε στην ηλικία, τόσο δυνάμωνε η πίστη της και η αγάπη της προς το Θεό. Μετά από την αγία κοίμηση της μητέρας της, ενώ η αγία ήταν 14 χρονών, σκέφτηκε ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει με τον ειδωλολάτρη πατέρα της ο οποίος ήθελε να την παντρέψει με έναν άρχοντα. Γι' αυτό μετά από πολλή προσευχή και όταν βρήκε κατάλληλη ευκαιρία, έφυγε αφού μοίρασε πολλές ελεημοσύνες σε φτωχούς και σε ορφανά, μαζί με δύο δούλες της και ασκήτευε σε ένα βουνό των Κυθήρων.

Όμως ο πατέρας της, έψαξε και την βρήκε και προσπάθησε να την γυρίσει πάλι πίσω στο σπίτι τους. Στην άρνηση όμως της Αγίας, ο πατέρας της εξοργισμένος την κατεδίωξε. Η Αγία διωκόμενη έφθασε στή ρίζα του βουνού που σήμερα ονομάζεται βουνό της Αγίας Ελέσας και παρεκάλεσε το Θεό λέγοντας «σκίσε γη και κρύψε με». Από τη σχισμή που ανοίχθηκε στο βουνό πέρασε η Αγία και έφθασε στην κορυφή, όπου κατέφθασε αλλόφρων ο πατέρας της και την αποκεφάλισε την 1η Αυγούστου 375 μ.Χ. Στον τόπο του μαρτυρίου της η υπηρέτριά της την έθαψε.

Οι πρώτοι χριστιανοί που ήλθαν στο νησί για να προσκυνήσουν τον τάφο της Αγίας, ανήγειραν μικρό ναΐσκο χωμένο κατά το πλείστον εντός του εδάφους, στον οποίο οι προσκυνητές κατέβαιναν με 5-6 σκαλοπάτια. Η Αγία Τράπεζα του ναΐσκου εστήθη πάνω από τον τάφο της Αγίας. Η παράδοση λέει ότι κατά τους παλαιοτάτους χρόνους έρχονταν προσκυνητές από τη Μάνη κατά την 1η Αυγούστου και τιμούσαν την μνήμη της Αγίας. Αυτός ο μικρός Ναός σωζόταν μέχρι το 1867 μ.Χ. ως ιδιόκτητος της οικογενείας Κασιμάτη - Γεράκα. Το 1871 μ.Χ. ανηγέρθη ο σημερινός ευρύχωρος Ναός με συνδρομές των χριστιανών πάνω στα ερείπια του παλαιού Ναού, ο οποίος επιχωματώθηκε για να ισοπεδωθεί το έδαφος στο σημείο όπου θα ανεγειρόταν ο νέος Ναός. Πάνω ακριβώς από τον παλαιό Ναό εκτίσθη το άγιο Βήμα και πάνω από το σημείο, όπου ήταν ο τάφος της Αγίας εκτίσθη και του νέου Ναού η Αγία Τράπεζα. Την ίδια περίοδο χτίστηκαν γύρω από το Ναό και τα πρώτα κελλιά ισόγεια με βόλτα (καμάρες). Ο Ναός ήταν συναδελφικός με αδελφούς τους Βενέρηδες του χωριού Γερακιάνικα. Το 1945 μ.Χ. ο Ναός έγινε ενοριακός του γειτονικού χωριού Πούρκου. Κατά τη δεκαετία του '50 ξεκίνησε ο εξωραϊσμός και η ανάδειξη του Προσκυνήματος με την εκτέλεση μεγάλων έργων, όπως ήταν ο εξωραϊσμός του ναού, η ανέγερσις νέου κωδωνοστασίου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος, η ανέγερση ηγουμενείου και σύγχρονων κελλίων, ο ηλεκτροφωτισμός και η κατασκευή αυτοκινητόδρομου, που ήταν και το δυσκολώτερο έργο, λόγω του δυσπρόσιτου της περιοχής, που δημιουργείται από τους κάθετους απόκρημνους βράχους.


Η Αγία Ελέσα με τον Όσιο Θεόδωρο θεωρούνται προστάτες των Κυθήρων και ο λαός πιστεύει ότι η Αγία έχει «χαλινώσει» τα φίδια των Κυθήρων και δεν είναι δηλητηριώδη.

Σημείωση: Η μνήμη της συγκεκριμένης Αγίας δεν αναφέρεται πουθενά στους Συναξαριστές, τη βρίσκουμε σαν μάρτυρα μόνο στα Κύθηρα.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Γόνος ἅγιος, Πελοποννήσου, γέρας ἔνθεον, νήσου Κυθήρων, ἀνεδείχθης, Ἐλέσα πανεύφημε, ὑπὲρ Χριστοῦ γὰρ νομίμως ἀθλήσασα, χειρὶ πατρῷα ἐτμήθης τὴν κάραν σου, Μάρτυς ἔνδοξε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἠμὶν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ἐκ στείρας ἐβλάστησας, καθάπερ ἄνθος τερπνόν, πατρὸς δὲ μισήσασα, τὴν ἀθεΐαν στερρῶς, Ἐλέσα πανένδοξε, ἔλαμψας ἐν τῇ νήσῳ τῶν Κυθήρων ὁσίως, ἤθλησας δὲ ἐν ταύτῃ, καὶ λαμπρῶς ἐδοξάσθης· καὶ νῦν ἀναπηγάζεις, τὰ θεῖα δωρήματα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α΄.
Ὡς ὁ προφήτης ἐκ στείρας, Ἐλέσα, βλαστήσασα, καὶ τῆς ἐρήμου ὡς οὗτος οἰκήτειρα γέγονας. Λιποῦσα γὰρ δόξας τιμάς τε ἐν γῇ, λαμπαδηφόρος ἐχώρεις πρὸς τὰ οὐράνια. Θαυματουργούσης δὲ ὄρη πορείαν σοὶ ἐσκεύαζον, τὴν κεφαλὴν τμηθείση ὑπ’ αὐτοῦ τοῦ γεννήτορος. Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ θαυμαστώσαντι, δόξα τῷ δωρησαμένῳ σὲ ἡμῖν προστάτιν ἀκοίμητον.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ’. Τῇ ὑπερμάχῳ.
Τὴν τῶν παρθένων καλλονὴν μεγαλομάρτυρα, καὶ τῶν Κυθήρων κραταιὰν σκέπην καὶ πρόμαχον, ἀνυμνήσωμεν συμφώνως θείαν Ἐλέσαν, πρὸς τὸν Κύριον γὰρ παῤῥησίαν κέκτηται ἡμᾶς πάντας ἐκ κινδύνων περισκέπουσα, τοὺς κραυγάζοντας· χαίροις Μάρτυς πανένδοξε.

Ἕτερον Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ἐν Κυθήροις ἔλαμψας ἀμέμπτῳ βίῳ, καὶ λαμπρῶς ἠγώνισαι, ὑπὲρ Χριστοῦ μαρτυρικῶς· ὅθεν ἀξίως δεδόξασαι, Ὁσιομάρτυς Ἐλέσα πανένδοξε.

Κάθισμα
Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡραία ἐν κάλλεσι παρθένε γέγονας, τὰ στίγματα φέρουσα τοῦ μαρτυρίου τοῦ σοῦ, Ἐλέσα πανεύφημε· ὅθεν νῦν παρεστῶσα τῷ Χριστῷ στεφηφόρος, πρέσβευε ὑπὲρ πάντων τῶν τιμώντων τὴν πάντιμον μνήμην σου Μάρτυς πολύαθλε.

Ὁ Οἶκος
Σήμερον ἀνεδείχθη Ἑωσφόρος τοῖς πᾶσι, ἡ ἔνδοξος καὶ πάνσεπτος μνήμη τῆς Παρθενομάρτυρος Χριστοῦ, διὸ πιστοὶ ἅπαντες ἀθρόως συνέλθωμεν ἐν πίστει κραυγάζοντες αὐτῇ ἐκ πόθου·

Χαίροις σεμνὴ, παρθενίας κάλλος· χαίροις σὺ εἷ τῶν Μαρτύρων κλέος.
Χαίροις, τῶν Κυθήρων ἡ δόξα καὶ καύχημα· χαίροις, τῶν σῶν δούλων ἡ μόνη βοήθεια.
Χαίροις, ὅτι τῶν αἰτούντων τὰς αἰτήσεις ἐκπληροῖς· χαίροις, νύμφη Κυρίου καλλιμάρτυς Ἐλέσα.
Χαίροις τῷ σῷ Νυμφίῳ, στεφηφόρος ἡ στᾶσα· χαίροις, σὺ γὰρ τὴν πλάνην κατήργησας.
Χαίροις, σὺ γὰρ τὸν Χριστὸν ἀνεκήρυξας· χαίροις, πιστῶν κραταιὰ προστασία.
Χαίροις, ἡμᾶς γὰρ τῶν δεινῶν ἀπαλλάττεις· χαίροις, μάρτυς πανένδοξε.

Μεγαλυνάριον
Χαίροις ὦ Ἐλέσα νύμφη Χριστοῦ, Παρθενομαρτύρων, ἀκροθίνιον εὐκλεές· χαίροις Κυθήρων, ὡράϊσμα καὶ σκέπη, σεμνὴ Ὁσιομάρτυς, Ἀγγέλων σύσκηνε.
ΠΗΓΗ http://www.saint.gr
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΑΣ ΪΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ¨
ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΠΟΛΙΤΗ

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ κατά τόν μῆνα Αὔγουστον 2019

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ
κατά τόν μῆνα Αὔγουστον 2019
Πέμπτη, 1 Αὐγούστου 2019, Ἀρχιερατικόν Συλλείτουργον εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Ὁσιοπαρθενομάρτυρος Ἐλέσης.
Πέμπτη, 1 Αὐγούστου 2019, (ἑσπέρας) ὥρα 7 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας.

Παρασκευή, 2 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης.

Παρασκευή, 2 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) ὥρα 6 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Μηνᾶ Λογοθετιανίκων. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ἱλαριωτίσσης Ποταμοῦ.
Σάββατον, 3 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱεράν Μονήν Ὁσίου Θεοδώρου.
Σάββατον, 3 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) 7 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Γεωργίου Καρβουνάδων.
Κυριακή, 4 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Χαραλάμπους Μυλοποτάμου.
Κυριακή, 4 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) ὥρα 6 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ἐλεούσης Φρατσίων. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Εἰρήνης Κατουνίου.
Δευτέρα, 5 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Κοιμήσεως Θεοτόκου Περλεγκιανίκων.
Δευτέρα, 5 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) 5.30 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ ἑορτῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Χριστοῦ εἰς Ἱερόν Ναόν Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Ἀρωνιαδίκων. Ὥρα 7.15 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς Ἱεράν Μονήν Ἁγίας Μόνης.
Τρίτη, 6 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱεράν Μονήν Ἁγίας Μόνης.
Τρίτη, 6 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 6.30 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Κεραμωτοῦ.
Τετάρτη, 7 Αὐγούστου 2019 (πρωΐ), Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἐλευθερίου Δοκάνων.
Τετάρτη, 7 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 6 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Στραποδίου. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Νικήτα Καλάμου.

Πέμπτη, 8 Αὐγούστου 2019 (πρωΐ),
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱεράν Μονήν Ἁγίων Ἀναργύρων Ξερουλάκι.

Πέμπτη, 8 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 5.30 μ.μ.,
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Νικολάου Κυπριωτιανίκων. Ὥρα 7 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς τό Γηροκομεῖον Κυθήρων.

Παρασκευή, 9 Αὐγούστου 2019,
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Πατρικίας Καραβᾶ.

Παρασκευή, 9 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 6 μ.μ.,
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίων Ἀναργύρων Φατσαδίκων. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ὑπαπαντῆς τοῦ Χριστοῦ («Kακή Mέλισσα»).

Σάββατον, 10 Αὐγούστου 2019,
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Παρεκκλήσιον Ἁγίου Ἰωάννου Δραπανέζου εἰς Μέσα Βοῦργον.

Σάββατον, 10 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 7 μ.μ.,
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καψαλίου.

Κυριακή, 11 Αὐγούστου 2019 (πρωΐ),
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ἱλαριωτίσσης Ποταμοῦ (Ἱερόν Μνημόσυνον Εὐεργετῶν τῆς νήσου μας).

Κυριακή, 11 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) 6 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καλοκαιρινῶν. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Νικολάου Αὐλαίμωνος.
Δευτέρα, 12 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Παρασκευῆς Βιαραδίκων.

Δευτέρα, 12 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) ὥρα 6 μ.μ.,
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Μητάτων. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Φριλιγκιανίκων.

Τρίτη, 13 Αὐγούστου 2019,
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Ἐλέσης (Πούρκου).

Τρίτη, 13 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 6 μ.μ.,
Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ καί Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Πελαγίας. Ὥρα 7.30 μ.μ., Ἱερά Παράκλησις εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Μηνᾶ Διακοφτίου.

Τετάρτη, 14 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Δέσποινας Καραβᾶ.
Τετάρτη, 14 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 7 μ.μ., Ἀκολουθία Πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ εἰς Ἱεράν Μονήν Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης. Ὥρα 9.15 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ μετά τῶν Ἱερῶν Ἐγκωμίων πρός τήν Θεομήτορα εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Θεοτόκου Μυρτιδιωτίσσης Κάστρου Χώρας.
Πέμπτη, 15 Αὐγούστου 2019, Πανηγυρική Θεία Λειτουργία καί Ἱερά Λιτάνευσις εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης.
Παρασκευή, 16 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς τό Ἱερόν Παρεκκλήσιον Ἁγίου Γερασίμου Ποταμοῦ.
Παρασκευή, 16 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 7 μ.μ., Ἀκολουθία Πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Μύρωνος Ἀντικυθήρων.
Σάββατον, 17 Αὐγούστου 2019, Πανηγυρική Θεία Λειτουργία εἰς τόν ἑορτάζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Μύρωνος Ἀντικυθήρων.
Κυριακή, 18 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Χαράλαμπους Ποταμοῦ - Ἀντικυθήρων.
Πέμπτη, 22 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας), ὥρα 7 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Παναγίας Φόρου Παληοχώρας.
Παρασκευή, 23 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ὀρφανῆς Μυλοποτάμου.

Κυριακή, 25 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς Ἱερόν Ναόν Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ Ἀραχώβης – Βοιωτίας (Ἱεραποστολικόν Συνέδριον).
Δευτέρα, 26-28 Αὐγούστου 2019, Συνεδρίαι Ἱερᾶς Συνόδου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Τετάρτη, 28 Αὐγούστου 2019 (ἑσπέρας) ὥρα 7 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου Ξάνθης.
Πέμπτη, 29 Αὐγούστου 2019, Ἀρχιερατικόν Συλλείτουργον εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου Ξάνθης.
Σάββατον, 31 Αὐγούστου 2019, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Παναγίας Δέσποινας Καραβᾶ.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ.Παραλίες στα Κύθηρα για το λούσιμο δεσποζομένων ζώων συντροφιάς

Στα Κύθηρα κατόπιν συνεδρίασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυθήρων στις 12/6/2105 συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν: 

1- H ανάγκη καθορισμού θαλάσσιων χώρων για το λούσιμο των δεσποζομένων ζώων συντροφιάς ,βάσει του Ν 4032/12

2-O καθορισμός ζωνών όπως αυτός προτάθηκε στην συνεδρίαση της 18ης Νοεμβρίου 2014 ,που αφορούσε τις περιοχές Αγίας Πελαγίας και Καψαλίου

3-Το αίτημα πολίτη με το οποίο αιτείται καθορισμό θαλάσσιων χώρων για το λούσιμο των δεσποζομένων ζώων συντροφιάς στην περιοχή του Διακοφτίου και κάλεσε το Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.

Το Δ.Σ. μετά αποφάσισε ομόφωνα και ορίζει τις παρακάτω περιοχές, όπως αυτές φαίνονται στις φωτογραφίες που ακολουθούν και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσας απόφασης:


1-στην Αγία Πελαγία στην αριστερή μεριά του «Νέου Κόσμου»

 

2-στο Καψάλι στην δεξιά μεριά του «Πίσω Γυαλού»

 

3-στο Διακόφτι στο Μακρονήσι στην γέφυρα δεξιά όπως πηγαίνουμε στο Λιμάνι