Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Πρόγραμμα της Εορτής του Οσίου Θεοδώρου


Απάντηση στη μείζονα μειοψηφία για το Camping Καψαλίου


Κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών του 2019, η παράταξη «ΠΡΩΤΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ» προσπαθούσε να αποδείξει στο εκλογικό σώμα των Κυθήρων ότι δεν είχε/έχει καμία σχέση με την δημοτική αρχή που διοίκησε το Δήμο την περίοδο 2007-2014, δηλαδή με την παράταξη του κ. Κουκούλη και των άμεσων συνεργατών του, χωρίς βέβαια να πείσει σχεδόν κανέναν. Σήμερα, με το δελτίο τύπου που εξέδωσε για το δημοτικό Camping στο Καψάλι, προσπαθεί με σθένος να υπερασπιστεί την τότε Δημοτική Αρχή, αποδεικνύοντας εκ νέου ότι αποτελεί φυσικό και καθολικό διάδοχό της.

Η νέα Δημοτική Αρχή του κ. Χαρχαλάκη που ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου την 01/09/2014, ενημέρωσε λίγους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της με πολυσέλιδο κείμενο τον Κυθηραϊκό λαό για το τί ακριβώς παρέλαβε από τον προηγούμενο Δήμαρχο και την διοίκησή του, προκειμένου οι πολίτες να γνωρίζουν επακριβώς την πραγματική κατάσταση του Δήμου και των υπηρεσιών του. Μέσα στις «καυτές πατάτες» που παρέδωσε το 2014 η απερχόμενη τότε διοίκηση ήταν μεταξύ άλλων (ενδεικτικά): τα 10 παράνομα λιμάνια για τα οποία επί 8 χρόνια, με φίλα προσκείμενες Κυβερνήσεις, λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο προσωπικό δεν είχε κατορθώσει να νομιμοποιήσει, ένα ημιτελές κατασκεύασμα από σκυρόδεμα στο δάσος Αγ. Ιωάννου Ποταμού που ξεκίνησε να κατασκευάζεται ως Θέατρο χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί και για το οποίο δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει ούτε καν τις μελέτες αποκατάστασης (που σήμερα έχουν δημοπρατηθεί), ανείσπρακτες και αβεβαίωτες οφειλές παρελθόντων οικονομικών ετών σχεδόν 1,5 εκατομμύριο, φορολογικές και λογιστικές εκκρεμότητες του Δήμου και των νομικών του προσώπων από το 2011 (ο Δήμος δεν είχε υποβάλει ποτέ δήλωση Ε9 κ.λπ.!) και ένα δημοτικό Camping επί εκτάσεως της Εγχωρίου Περιουσίας για την οποία το χρησιδάνειο είχε λήξει από το 2007 και λειτουργούσε με παράτυπο τρόπο, χωρίς ουσιαστικά να προσφέρει αξιοποιήσιμα έσοδα, αλλά με μοναδικό σκοπό να συντηρεί μια αναπτυξιακή «εταιρεία» χωρίς ρόλο, ουσία και πραγματικές αναπτυξιακές δυνατότητες. Αντίστοιχη χαοτική κατάσταση, θυμίζουμε, επικρατούσε και στις μισθώσεις των παραλιών οι οποίες, παράτυπα διεξάγονταν από το Δήμο και μάλιστα χωρίς το αναγκαίο ρυθμιστικό πλαίσιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διασφάλιση της δημοτικής περιουσίας, ζήτημα το οποίο επιλύσαμε το 2015 οριστικά αποδίδοντας την διαχείριση των ακτών στην Εγχώριο Περιουσία όπου και ανήκουν. Την Δημοτική Αρχή που παρέδωσε όλα τα παραπάνω πασχίζει σήμερα να υπερασπιστεί η μείζων μειοψηφία, χωρίς όμως να αντιλαμβάνεται ότι εκτίθεται. Ήδη, λοιπόν, από τους πρώτους μήνες της νέας διοίκησης (τέλη 2014-αρχές 2015) η τότε Δημοτική Αρχή είχε δηλώσει δημόσια ότι όλα αυτά τα σοβαρά ζητήματα, που επί χρόνια είχαν αφεθεί στον αυτόματο πιλότο, έχουν πλέον καταστεί εξαιρετικά δυσεπίλυτα όχι μόνο λόγω της πολυετούς παγιωμένης κατάστασής τους, αλλά κυρίως λόγω της αυστηροποίησης του θεσμικού πλαισίου σε όλα τα επίπεδα σε συνδυασμό με την μείωση του προσωπικού. Σήμερα για παράδειγμα η οικονομική υπηρεσία του Δήμου λειτουργεί με 2 άτομα (και με πενταπλάσιες αρμοδιότητες και ευθύνες σε σχέση με το 2014), ενώ επί κ. Κουκούλη είχε φτάσει να λειτουργεί με 9 (!), αλλά δεν κατάφερε να βάλει σε υποτυπώδη έστω τάξη τα κληροδοτήματα και τις οφειλές. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτά τα προβλήματα (και πολλά ακόμα) θα καταδιώκουν το Δήμο επί χρόνια.
Συνεπώς η λαϊκίστικη κριτική ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή «έβαλε λουκέτο στο Θέατρο και το Λιμενικό Κτίριο Διακοφτίου» δεν είναι απλά παραπλανητική και ψευδής, αλλά αποσιωπά κατ΄ ουσίαν την πραγματική διάσταση των γεγονότων με μοναδικό στόχο να βρει κάτι να πει για τον Δήμαρχο ειδικά σε μια περίοδο όπου εκτελούνται πάρα πολλά και σημαντικά έργα που προφανώς φέρνουν σε δύσκολη θέση κάθε αντιπολιτευτικό αφήγημα (έργα που – θυμίζουμε – η μείζων μειοψηφία έχει καταψηφίσει συνολικά).
Επί των ερωτημάτων:
  1. Η σημερινή Δημοτική Αρχή έδωσε οριστικό τέλος στους ανεφάρμοστους πλασματικούς και φαραωνικούς προϋπολογισμούς της ΑΝΚΥ. Το 2012 (ενδεικτικά) ο προϋπολογισμός της ΑΝΚΥ ήταν 550.000€ και υλοποιήθηκε κατά το τεράστιο ποσοστό του 17,9%! Χωρίς να διαθέτει καμία χρηματοδότηση, πλήρως πλασματικός. Η δική μας Δημοτική Αρχή τον προσάρμοσε σε πραγματικά δεδομένα, δηλαδή περίπου στις 130.000€, όπου περιλαμβάνεται και το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο των 60.000€. Για την ετήσια λειτουργία του Camping και του Σπηλαίου, η ΑΝΚΥ απασχολούσε (ανάλογα με τη χρονιά) 7-10 άτομα με συμβάσεις εργασίας 3 μηνών και συνολικό κόστος μισθοδοσίας σχεδόν 45.000€ (μισθός, ΙΚΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών, εισφορές κ.λπ.), περίπου όσο τα ετήσια μεικτά έσοδα του Camping! Η ΑΝΚΥ απασχόλησε λιγότερο προσωπικό, μόνο κατά το έτος 2019, όταν επιτεύχθηκε συμφωνία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, για την πρακτική άσκηση φοιτητών, με αποτέλεσμα να μειωθεί το ετήσιο εργοδοτικό κόστος.
  2. Τα σημερινά έξοδα της ΑΝΚΥ είναι μόνο τα λειτουργικά της έξοδα, που θα συνεχίσουν να υπάρχουν μέχρι να τεθεί σε εκκαθάριση. Μέσα σε αυτά εντάσσεται και η ετήσια δαπάνη για ορκωτό λογιστή, παρά το γεγονός ότι η ΑΝΚΥ δεν έχει εκ του νόμου σχετική υποχρέωση. Στα ετήσια έξοδα του Camping περιλαμβάνονται και οι δαπανηρές εργασίες της συντήρησής του (ηλεκτρολογικά, πυρασφάλειες, αποψιλώσεις, καθαρισμοί, χρώσεις κ.λπ.) που αναλαμβάνονται από την ΑΝΚΥ και όχι από την Εγχώριο Περιουσία.
  3. Από τα βιβλία επισκεπτών του Camping (που περιέχουν προσωπικά δεδομένα και δεν επιτρέπεται να δημοσιευθούν) προκύπτουν οι χώρες προέλευσης των επισκεπτών του κατά τάξη μεγέθους/αριθμού επισκεπτών: Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα. Οι χώρες αυτές πλήττονται δραματικά από τον κορωνοϊό και ορθώς η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να μην λειτουργήσει το Camping για το 2020, διότι τα έξοδά λειτουργίας του θα ήταν διπλάσια ή και τριπλάσια των όποιων εσόδων του.
  4. Το ελεύθερο Camping απαγορεύεται. Αρμόδιος για τον έλεγχο και την επιβολή των προβλεπομένων προστίμων/ποινών δεν είναι ο Δήμος, αλλά η Αστυνομία και το Λιμενικό (κατά περίσταση).
  5. Σε ό,τι αφορά τη μίσθωση, η Δημοτική Αρχή θα υλοποιήσει την απόφασή της, έστω και με καθυστέρηση. Στο σημείο αυτό διευκρινίζουμε ότι η  Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμόν 530992/28.09.1987, σύμφωνα με την οποία απαγορευόταν όντως η μίσθωση των κατασκηνώσεων Δ΄ τάξης σε ιδιώτες, καταργήθηκε με το άρθρο 8 της υπ’ αριθμόν 14129/2015 Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ Β΄ 1476/14.7.2015], μετά από αίτημα του Δημάρχου μας προς την τότε Υπουργό Τουρισμού κα. Έλενα Κουντουρά ακριβώς για να δοθεί η δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης του Camping Καψαλίου. Συνεπώς, δεν τίθεται πλέον τέτοιος περιορισμός, αλλά προφανώς η μείζων μειοψηφία αρκείται στο να αναζητά νόμους στο  google χωρίς να προχωρά στα ενδότερα της ερμηνείας και της εφαρμογής τους, που απαιτούν εξειδικευμένες νομικές γνώσεις. Εκκρεμεί η επανακατάταξη της τουριστικής κατασκήνωσης Καψαλίου σε μία από τις κατηγορίες αστέρων, που ορίζονται στο άρθρο 4 της άνω Υ.Α., διαδικασία ουδόλως απλή καθώς απαιτείται η εκ νέου έκδοση πλείστων εγκρίσεων και η προσαρμογή σε σειρά νέων τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών που εμπίπτουν μεταξύ άλλων και στην αρμοδιότητα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται ειδικά για την περιοχή του Καψαλίου. Ως εκ τούτων, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο νομίζει η μείζων μειοψηφία. 
Η ΑΝΚΥ θα κλείσει. Είναι πολιτική απόφαση της Δημοτικής Αρχής και δεν αλλάζει. Θα τεθεί σε εκκαθάριση και το μετοχικό κεφάλαιο των 60.000€ θα επιστραφεί στο Δήμο και θα διατεθεί στο σύνολό του για κάποιο έργο στο Καψάλι. 

Εκείνο, όμως, που θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά η μείζων μειοψηφία, είναι τί είδους αντιπολίτευση θα ασκήσει. Υπάρχει η εποικοδομητική αντιπολίτευση που συνοδεύεται από συνεργασία, υλοποιήσιμες προτάσεις και προσαρμογή στην πραγματικότητα. Υπάρχει και ο άλλος δρόμος – που δείχνει δυστυχώς η μείζων μειοψηφία να ακολουθεί -: η ανώφελη κριτική, τα πυροτεχνήματα, η παράθεση «στοιχείων» που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα (θα έπρεπε να γνωρίζει ότι για το Camping, η Εγχώριος Περιουσία δεν πραγματοποιεί καμία δαπάνη και ότι η απαγόρευση μίσθωσης του Camping έχει καταργηθεί από το 2015!), η προσπάθεια διατήρησης κλίματος έντασης και οι θεωρίες.
Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και είναι υπεύθυνος για αυτές.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ADELIN FM (ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ) 06-05-20

Στο πρώτο μέρος της εκπομπής μας στο studio ο Δημήτρης Κοντολέων Επικεφαλής της Ελάσσων Μειοψηφίας του Δήμου Κυθήρων. 
Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής μας ο νέος Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κύριος Θεόδωρος Βερούτης, ο Παναγιώτης Κρυπωτός Πολιτευτής Λακωνίας με την Ελληνική Λύση,και ο θοδωρής Πανέλης τραγουδιστής. 
Τα μουσικά διαλύματα της εκπομπής έχουν αφαιρεθεί από το youtube.com λόγω πνευματικών δικαιωμάτων.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Γενικό Λύκειο Κυθήρων:Επιβεβαίωση της Αίτησης-Δήλωσης για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020.


Επιβεβαίωση της Αίτησης-Δήλωσης για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων 2020 πρέπει να προσέλθουν στο Λύκειό τους για να επιβεβαιώσουν και να υπογράψουν την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η προθεσμία για την ανωτέρω διαδικασία είναι από την Πέμπτη 7-5-2020 ως και την Πέμπτη 14-5-2020, ξεκινώντας με τους αποφοίτους.
Σχετικά με την Αίτηση-Δήλωση (ΑΔ) για τις πανελλαδικές εξετάσεις υπενθυμίζουμε τα εξής:
1. Η ΑΔ απεστάλη (μέχρι τις 9 Απριλίου) από τους υποψηφίους και ήδη έχει καταχωριστεί ηλεκτρονικά από τα Λύκεια. Οι υποψήφιοι θα κληθούν να προσέλθουν αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο και να ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων και ότι αυτά πράγματι ανταποκρίνονται στις επιθυμίες τους, να υπογράψουν και στα δύο αντίγραφα και να παραλάβουν ένα, το οποίο και φυλάσσουν μέχρι το τέλος των εξετάσεων. Αν οι υποψήφιοι, παρότι κληθούν από τους (Υπο)Διευθυντές των Λυκείων, δεν προσέλθουν, τότε η ΑΔ που έχουν ήδη υποβάλει, δεν θα ληφθεί υπόψη.
2. Στις περιπτώσεις που υποψήφιος με την ΑΔ συμπλήρωσε και την ΑΙΤΗΣΗ-ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ για τα 3 μουσικά Τμήματα με την ειδική διαδικασία εισαγωγής, στην ανωτέρω διαδικασία τελικού ελέγχου συμπεριλαμβάνονται όλα τα στοιχεία της ΑΔ και της ΑΔ για τα 3 μουσικά Τμήματα.
3. Όλοι οι υποψήφιοι θα προσκομίσουν και θα επιδείξουν ταυτότητα (ελληνική ή ξένη) /διαβατήριο (ελληνικό ή ξένο) ή άλλο επίσημο έγγραφο αποδεικτικό της ταυτοπροσωπίας τους και θα ελεγχθεί η ορθή καταχώριση. Αν διαπιστωθεί κάποιο λάθος στα ατομικά στοιχεία, η διόρθωση θα γίνει άμεσα από τη σχολική μονάδα.
4. Για την Αίτηση-Δήλωση των αποφοίτων απαιτείται να προσκομιστεί και να επιδειχθεί ευκρινές φωτοαντίγραφο του τίτλου απόλυσης σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο, συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, απαιτείται επιπλέον βεβαίωση για τη νόμιμη λειτουργία του σχολείου αυτού στην Ελλάδα.
5. Αν πρόκειται για υποψήφιο/α που επιθυμεί να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Λυκείων, τότε η Αίτηση–Δήλωση μπορεί να συνοδεύεται από επιπλέον δικαιολογητικά που θα ζητήσει το Εσπερινό Λύκειο.
6. Οι υποψήφιοι-απόφοιτοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα σχετικά δικαιολογητικά, που είχαν ήδη στείλει με mail.
7. Όλη η ανωτέρω διαδικασία επιβεβαίωσης της ΑΔ που ήδη έχει αποσταλεί από τους υποψηφίους στα Λύκεια, κρίνεται φέτος αναγκαία, λόγω των έκτακτων συνθηκών εξαιτίας του κορωνοϊού, ώστε να διασφαλιστεί η ταυτοποίηση των υποψηφίων και των επιλογών τους.
https://www.minedu.gov.gr/…/44861-07-05-20-epivevaiosi-tis-…

Πέθανε η πρώην πρόεδρος του Ξαναρχί ΖΩ Ιωάννα Κοντομηνά Ψαρρέα

 Με καταγωγή από τα Βάτικα Λακωνίας.
. Μια σπουδαία γυναίκα έφυγε σήμερα το πρωί. 
Ο λόγος για την Ιωάννα Κοντομηνά – Ψαρρέα, μια γυναίκα που πολέμησε με τον καρκίνο και κατάφερε να κερδίσει πολλές μάχες με αυτόν, αλλά σήμερα έφυγε από κοντά μας. 

Μάλιστα, η Ιωάννα θέλησε να δώσει δύναμη και κουράγιο σε πολλούς πάσχοντες από καρκίνο κι υπήρξε πρόεδρος του Συλλόγου Ατόμων με Εμπειρία Καρκίνου Καλαμάτας Ξαναρχί-ΖΩ. 

Το κενό που αφήνει η Ιωάννα στην πόλη μας είναι μεγάλο…
Καλό ταξίδι, Ιωάννα…. 
ΠΗΓΗ  tharrosnews.gr

"CAMPING ΚΑΨΑΛΙΟΥ"



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κύθηρα 07/05/2020
                                  "CAMPING ΚΑΨΑΛΙΟΥ"


Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την απόφαση της δημοτικής αρχής για λουκέτο στο κάμπινγκ του Καψαλίου.
Μετά το λουκέτο στο κτήριο αναμονής του κεντρικού λιμανιού του νησιού και το λουκέτο στο θέατρο του Ποταμού ήρθε ένα ακόμα λουκέτο επι δημαρχίας Χαρχαλακη.
Για αιτιολόγηση ξανά την ίδια καραμέλα, φταίει η προηγουμένη δημοτική αρχή.
Επ’ ακριβώς η επίσημη αιτιολόγηση από το site του Δήμου Κυθήρων:
«Όπως είναι γνωστό, ο τρόπος λειτουργίας του Camping, όπως τον παραλάβαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, είναι εξαιρετικά παθογενής. Η σημερινή Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου, επιφορτισμένη ουσιαστικά μόνο με τη λειτουργία του Camping και του Σπηλαίου (που αμφότερα ανήκουν στην Εγχώριο Περιουσία) δεν έχει τη δυνατότητα να επιτελέσει κανένα αναπτυξιακό ρόλο καθώς δεν διαθέτει (ούτε μπορεί να προσλάβει) μόνιμο προσωπικό, ενώ τα καθαρά έσοδά της από τη λειτουργία των δύο αυτών χώρων είναι ελάχιστα.»
Εύλογα προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα :

1.Η σημερινή δημοτική αρχή είναι ήδη 6 χρόνια στο τιμόνι του Δήμου Κυθήρων.
Τι έχει κάνει αυτά τα ΕΞΙ χρόνια για να διορθώσει αυτές τις παθογένειες?
Δεν είναι τουλάχιστον εξοργιστικό να καταλογίζει ευθύνες στους προηγούμενους? 


2.Η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου τελικά λειτουργεί ή όχι? 

3.Εφόσον δεν έχει αντικείμενο, όπως δηλώνει ο Δήμαρχος, υπάρχουν λειτουργικά έξοδα στο συγκεκριμένο Νομικό Πρόσωπο (μισθοδοσία, λοιπές δαπάνες)? 

4.Τι σχέση έχει ο επισκέπτης των Κυθήρων που επιθυμεί να περάσει τις διακοπές του στο κάμπινγκ με το τουριστικό προϊόν των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων? 

5.Ποιος θα εμποδίσει το ελεύθερο κάμπινγκ και ποιος θα περιφρουρήσει τις παραλίες από αυτό?

6.Γιατί αντιγράφουμε «συνταγές» άλλων νησιών και μιμούμαστε καταστροφικά μοντέλα? 

7.Μπορεί κάποιος από τον Δήμο να παραθέσει τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι επισκέπτες του κάμπινγκ ήταν κατά πλειοψηφία από την Ευρώπη και όχι από την Ελλάδα? 

8.Πως προκύπτουν τα έξοδα των 31.527,54€ ? Πόσοι υπάλληλοι εργάζονταν και για πόσο χρονικό διάστημα? Σε αυτά τα έξοδα περιλαμβάνονται και οι απευθείας αναθέσεις από την Εγχώριο και την Αναπτυξιακή καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου για τον καθαρισμό και την αποψίλωση των δέντρων του κάμπινγκ? 

Για το τέλος κρατήσαμε το καλύτερο απο τις δηλώσεις σας:
« Τέλος, είναι εκπεφρασμένη εδώ και χρόνια η βούληση της Δημοτικής Αρχής να προβεί σε μακροχρόνια μίσθωση του Camping μέσω της Εγχωρίου Περιουσίας στην οποία ανήκει ο χώρος. Η διακήρυξη μίσθωσης έχει ολοκληρωθεί αλλά λόγω της ιδιαιτερότητας του φετινού καλοκαιριού η δημοπρασία θα γίνει μετά το καλοκαίρι». 


Με ποιο τρόπο κύριε Χαρχαλάκη θα μισθώσετε μακροχρόνια το κάμπινγκ? Δεν γνωρίζετε ότι ανήκει στην κατηγορία 4 και απαγορεύεται η μίσθωση σε τρίτους διότι είναι κοινοτικό?
Κατά την διάρκεια της θητείας σας(στην αρχή της πρώτης τετραετίας) γίναμε μάρτυρες της εκκωφαντικής σας άγνοιας των νόμων με την πρόθεσή σας για μακροχρόνια μίσθωση του κάμπινγκ σε ιδιώτες, την οποία αποσύρατε την τελευταία νύχτα πριν την δημοπρασία και αφού πολλοί επιχειρηματίες είχαν εκδώσει εγγυητικές? 


Τα τελευταία χρόνια η νομοθεσία σχετικά με το Τουριστικό Προϊόν έχει άλλαξει.
Εσείς τι κάνατε για να άλλάξετε τον χαρακτήρα του κάμπινγκ και να τον προσαρμόσετε στα νέα δεδομένα?

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ:Αποκατάσταση δρομολογίων Πορθμειακής γραμμής Ελαφονήσου – Πούντας


Ελαφόνησος,    07/05/2020
                 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα : Αποκατάσταση δρομολογίων  Πορθμειακής γραμμής Ελαφονήσου – Πούντας

Σε συνέχεια των ανωτέρω, σας ενημερώνουμε ότι η πορθμειακή γραμμή “Ελαφονήσου- Πούντας”, από σήμερα 07-05-2020 έως και την 30-05-2020, θα εξυπηρετείται ακτοπλοϊκά σύμφωνα με τα ζητηθέντα δρομολόγια ως αυτά περιγράφονται στην από 03-05-2020 επιστολή μας.
Ο Δήμος Ελαφονήσου, το Δ.Σ., οι Δημότες -Μόνιμοι κάτοικοι, οι Τοπικοί Σύλλογοι και η υπογράφουσα προσωπικά, Δήμαρχος Ελαφονήσου, νοιώθουμε την ανάγκη και την ηθική υποχρέωση  να ευχαριστήσουμε όσους συνέδραμαν στην άμεση εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε να υποβάλλουμε ;
– Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κον Ιωάννη Πλακιωτάκη ο οποίος ενέκρινε την αλλαγή -τροποποίηση των δρομολογίων με παρέμβαση του,
– Στον Βουλευτή του Ν. Λακωνίας, κον Δαβάκη Αθανάσιο για την αυτοπρόσωπη παρουσία του στο Υπουργείο, για την από την πρώτη στιγμή συνεργασία του με το Δήμο Ελαφονήσου και για την εκπροσώπηση του Δήμου και παράθεση των επιχειρημάτων μας στο ίδιο τον Υπουργό και τους συνεργάτες του     και τέλος
– Στον Βουλευτή του Ν. Λακωνίας, κον Αραχωβίτη Σταύρο και τον τέως Υφυπουργό Ναυτιλίας κο Σαντορινιό Νεκτάριο, για την αναφορά του θέματος μας και τη υποβολή ερωτήματος στη Βουλή των Ελλήνων.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους υποβοηθητικά ενίσχυσαν και επικοινώνησαν τη φωνή των Ελαφονησιωτών, των μοναδικών Νησιωτών του Νομού Λακωνίας, και ευχόμαστε ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα που όλοι προσδοκούμε.
Η Δήμαρχος
Ευσταθία Λιάρου

Δελτίο τύπου σχετικά με το Δ.Σ. της 6-5-2020


Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων την Τετάρτη 6/5/2020 με την διά περιφοράς διαδικασία υπό την προεδρία του κ. Εμμανουήλ Στάθη.
Το Δ.Σ. αποδέχθηκε το τεύχος τεχνικών προδιαγραφών για την εκπόνηση τεχνικογεωλογικής μελέτης στη θέση «Γάλανη» της Αγ. Πελαγίας, με προϋπολογισμό 24.800€ που καλύπτεται από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής. Η μελέτη θα ερευνήσει το κατολισθητικό φαινόμενο της περιοχής και θα προτείνει συγκεκριμένα έργα, προϋπολογισμό και τεύχη δημοπράτησης. Επιπλέον το Δ.Σ. αποδέχθηκε τη μελέτη για την κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης στον κεντρικό δρόμο Φριλιγκιανίκων (πριν τη διασταύρωση προς Μητάτα) όπου υπάρχει καθίζηση με αυξητικές τάσεις. Το έργο έχει προϋπολογισμό 65.000€ και καλύπτεται από ίδιους πόρους. Αποδέχθηκε επίσης τη μελέτη για τη συντήρηση και ανακαίνιση των κτηρίων του Δημαρχείου και της Τεχνικής Υπηρεσίας/ΓΕΦ όπου υπάρχουν πολλά κτιριακά προβλήματα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 74.000€ και καλύπτεται από ίδιους πόρους.
Στη συνεδρίαση εγκρίθηκε η 1η αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του Δήμου και συγκροτήθηκε η νέα Δημοτική Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής για την τρέχουσα δημοτική θητεία στην οποία η παράταξη της πλειοψηφίας ορίζει 6 μέλη και οι παρατάξεις της μειοψηφίας 4, ενώ συμμετέχει και ο αρμόδιος υπάλληλος. Η νέα σύνθεση της Επιτροπής έχει ως εξής:
  1. Ευάγγελος Λουράντος, Δημοτικός Σύμβουλος ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή του Καψάλη Κωνσταντίνο, Δημοτικό Σύμβουλο.
  2. Δημήτριος Σταθάκης, εκπρόσωπος Επαγγελματικού Συλλόγου Αβλέμωνα ως τακτικό μέλος και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, με αναπληρωματικό του τον Σωτήριο Μπαρού.
  3. Παναγόπουλος Δημήτριος, Δημοτικός Σύμβουλος ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Ιωάννη Καλλίγερο.
  4. Μαγουλάς Νικόλαος, Δημοτικός σύμβουλος ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Παρασκευά Γεωργιλά,
  5. Παναγιώτης Γιαννιώτης, μόνιμος υπάλληλος του Δήμου Κυθήρων ως τακτικό μέλος με αναπληρώτριά του την Άννα Μπουρνά.
  6. Frank van Werdee, ειδικός σε θέματα εναλλακτικού τουρισμού ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Ρήγα Ζαφειρίου.
  7. Δρακάκης Παναγιώτης, τουριστικός πράκτορας ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Σωτήρη Τάσσο.
  8. Ράϊκου Βασιλική, ξενοδόχος ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτριά της την Κασιμάτη Μαρία.  
  9. Μυτιληναίου Αικατερίνη, εστιάτορας-ξενοδόχος ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή της τον Θεόδωρο Καραβουσάνο.
  10. Νοταρά Αδαμαντία, επαγγελματίας ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή της τον Σταμάτη Επαμεινώνδα.
  11. Αριστοτέλης Πρινέας, επαγγελματίας ως τακτικό μέλος με αναπληρώτριά του την Μαρία Καλλιγέρου.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ: ¨Ποιος θα σταματήσει τον Σουλτάνο; ¨


Ποιος θα σταματήσει τον Σουλτάνο; 

Η διάσκεψη του Βερολίνου της 19 Ιανουαρίου για τη Λιβύη αποφάσισε
· Κατάπαυση του πυρός.
· Επιβολή εμπάργκο στην εισαγωγή όπλων και την στρατιωτική στήριξη των αντίπαλων πλευρών και
· Περαιτέρω πολιτική διαδικασία .
Εκατό ημέρες μετά, οι αποφάσεις της Διάσκεψης υπό την αιγίδα της Γερμανίας και των Ηνωμένων Εθνών, έχουν πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων και αν οι αντιμαχόμενες πλευρές της Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας του Φαγέντ Αλ Σάρατζ και του Εθνικού Στρατού του Χαλίφα Χάφταρ, δεν μπορεί να ελεγχθούν, είναι απορίας άξιον γιατί αφήνουν τον Ερντογάν, να γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τα συμφωνηθέντα στο Βερολίνο, στα οποία είχε συναινέσει και ο ίδιος.
Ο Ερντογάν στο διάστημα μετά την διάσκεψη και μέχρι σήμερα:
Έχει ενισχύσει τον Σάρατζ με στρατιωτικούς συμβούλους, τμήματα Ειδικών Δυνάμεων του Τουρκικού Στρατού, πρόσθετο σύγχρονο εξοπλισμό, πυρομαχικά, drones, ραντάρ, μέσα ηλεκτρονικού πολέμου και ακόμα περί τις δύο χιλιάδες Σύριους αντάρτες.
Έχει αποστείλει και ήδη ναυλοχούν ανοιχτά της Τρίπολης τέσσερις φρεγάτες, ένα υποβρύχιο και ένα δεξαμενόπλοιο, τα οποία μετέχουν ενεργά στις μάχες είτε δια πυρών υποστηρίξεως είτε δια ηλεκτρονικού πολέμου.
Την 1η Απριλίου, έδωσε εντολή σε τουρκική φρεγάτα που έπλεε ανοικτά των ακτών 34 μίλια δυτικά της Τρίπολης να εκτοξεύσει πύραυλο SM-1 εξουδετερώνοντας Drone του Χάφταρ.
Την 17η Απριλίου, πραγματοποίησε άσκηση στην Ανατολική Μεσόγειο, εγγύς της Λιβύης, με τη συμμετοχή τουρκικών μαχητικών, που περιλάμβαναν τάνκερ εναέριου ανεφοδιασμού.
Όλες αυτές οι δυνάμεις αλλά και οι ενέργειες των τουρκικών αεροναυτικών δυνάμεων που προηγήθηκαν, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για ανάληψη επιθετικών ενεργειών από την Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας. Έτσι, στις 18 Απριλίου, δηλαδή την επόμενη μέρα των τουρκικών ασκήσεων, οι δυνάμεις του Σάρατζ εξαπέλυσαν επίθεση για να ανακαταλάβουν την στρατηγικής σημασίας πόλη Ταρχούνα 65 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Τρίπολης, που αποτελεί την βάση του επιτελείου του Χάφταρ. Ο τελικός αντικειμενικός σκοπός των επιχειρήσεων ήταν, η αποκοπή των δυνάμεων του Χάφταρ στα νότια προάστια της Τρίπολης και η λύση της πολιορκίας της. Οι δυνάμεις του Σάρατζ προήλασαν μέχρι τα βόρεια προάστια της Ταρχούνα, αλλά υποχρεώθηκαν σε συντεταγμένη υποχώρηση το βράδυ της ίδιας ημέρας μετά από αντεπίθεση των δυνάμεων του Χάφταρ.
Τα κέρδη επί του εδάφους ήταν αμελητέα, το μήνυμα όμως ξεκάθαρο: η πρωτοβουλία των κινήσεων στο πεδίο της μάχης ανήκει πλέον στον Σάρατζ και όχι τον Χάφταρ. Η συνέχεια δεν δύναται να προβλεφθεί, αν όμως κάποιος ή κάποιοι δεν
σταματήσουν τον Ερντογάν, η πλάστιγγα, μετά βεβαιότητος, θα γείρει υπέρ του Σάρατζ, με δυσμενή εξέλιξη για την χώρα μας στο θέμα των θαλασσίων ορίων.
Ποιος ή ποιοί θα μπορούσαν να σταματήσουν την Τουρκία;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση: Υπό την καθοδήγηση της Γερμανίας, τις διαφωνίες ανάμεσα στην Ιταλία και στη Γαλλία, αλλά και την εμφανή δυσχέρεια ανεύρεσης των απαραίτητων αεροναυτικών δυνάμεων, φαίνεται ότι αδυνατεί.
ΗΠΑ-Ρωσία: Οι Αμερικάνοι απουσιάζουν λόγω έλλειψης συμφερόντων και οι Ρώσοι είναι χαμένοι στη μετάφραση των συμφερόντων τους μεταξύ Τουρκίας και Χάφταρ.
Η πενταμερής των κρατών, Γαλλίας Ελλάδος, Κύπρου, Σαουδικής Αραβίας και Αιγύπτου: Υπό την προϋπόθεση του στενότερου συντονισμού και των πλέον αποφασιστικών κινήσεων, μπορεί.
Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς:
· Να καταγγείλουμε άμεσα και επισήμως, σε συντονισμό με τα άλλα κράτη της πενταμερούς και σε αδυναμία, μόνοι μας, τις ενέργειες του Ερντογάν στον ΟΗΕ και στην ΕΕ, οι οποίες παραβιάζουν τις αποφάσεις της Διάσκεψης του Βερολίνου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να ζητηθεί η επιβολή οικονομικών κυρώσεων, το οποίο, εφόσον συμβεί, θα ληφθεί σοβαρά υπόψη απ τη Τουρκία, λόγω των προβλημάτων της οικονομίας της.
· Να παρακολουθούμε την διαμορφούμενη κατάσταση ακόμα πιο κοντά και να χρησιμοποιούμε κάθε ευκαιρία μέσω της ΕΕ για να ασκείται πίεση στην Κυβέρνηση της Τριπόλεως και να μην συναινέσουμε ξανά σε οποιαδήποτε χρηματοδότηση της, απλά και μόνο επειδή είναι διεθνώς αναγνωρισμένη.
· Να λάβουμε πρωτοβουλίες στα πλαίσια της πενταμερούς των κρατών, για οργάνωση απαντητικών ενεργειών στα σχέδια της Άγκυρας και για ταχύτερες αποφάσεις.
· Να επαναλειτουργήσουμε το Προξενείο, που είχαμε στην Βεγγάζη, ερχόμενοι σε επαφή, με όποιους θεσμικούς παράγοντες υπάρχουν στην περιοχή.
· Να δηλώσουμε την πρόθεση συμμετοχής ναυτικών μας δυνάμεων, στη περίπτωση που τελικώς θα οργανωθεί ευρωπαϊκή ειρηνευτική αποστολή.
· Να προχωρήσουμε σε κατάθεση συντεταγμένων των θαλασσίων ζωνών μας, στον ΟΗΕ, όπως άλλωστε έκαναν και οι Τούρκοι, και να μην περιμένουμε να τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις με τις υπόλοιπες χώρες, διότι αυτό μπορεί να καθυστερήσει και στο μεταξύ οι Τούρκοι να παγιώσουν τη κατάσταση. Ο ιδιαίτερα δραστήριος υπουργός των Εξωτερικών κ. Δένδιας έκανε γνωστό ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την Αίγυπτο και την Ιταλία, αλλά πρέπει να πιέσουμε τις εξελίξεις.
Η κατάσταση απαιτεί εγρήγορση και αποφασιστικότητα. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν δοκιμαστεί πρόσφατα σε εθνικές κρίσεις και απέδειξαν ότι διαθέτουν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά. Θα πρέπει συνεπώς να περιμένουμε αντιδράσεις. 

Νίκος Μανωλάκος
Αντιστράτηγος ε.α. Επίτιμος Δκτης ΑΣΔΕΝ
Βουλευτής A΄ Πειραιά και Νήσων Ν.Δ.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Υποχρεωτικός ο καθαρισμός οικοπέδων και ακάλυπτων -Υπάρχουν κυρώσεις



Στις αρχές της αντιπυρικής περιόδου υπενθυμίζεται στους κατοίκους και τους επαγγελματίες την υποχρέωση όλων να καθαρίσουμε οικόπεδα και ακάλυπτους χώρους που έχουμε στην ιδιοκτησία τους, προκειμένου να αποφύγουμε κινδύνους πυρκαγιάς.

Σημειώνεται, ότι η παραπάνω δράση είναι υποχρεωτική σύμφωνα με την υπ’ αρ. 4/2012 Πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 1346/25-04-2012 Τεύχος Β), η οποία ορίζει πώς: «οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, υποχρεούνται στην αποψίλωση αυτών από τα ξερά χόρτα και στην απομάκρυνση τους, την απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή αιτίων και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά».

Στην απευκταία περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων, θα πρέπει να ισχύσουν και να εφαρμόζονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις του άρθρου 94 παρ. 1 περ. 26 εδαφ. β’ του Ν. 3852/2010 «Καλλικράτης» και οι παραβάτες να τιμωρηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα.

Το στράιστ(ρ)ο

Το στράιστ(ρ)ο

Το θυμάστε; Είναι το πολύχρωμο,ανθεκτικό και ευρύχωρο σακίδιο, κατασκευασμένο με μεράκι, καλαισθησία και φαντασία στον ξύλινο αργαλειό από εκείνες τις ηρωίδες Τσιριγώτισσες μαστόρισσες, απαραίτητο σε κάθε σπίτι.
Πριν το πλαστικό εισβάλλει στην καθημερινότητά μας και γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) το στράιστο είχε πολλές χρήσεις: ο ιερέας έβαζε τη λειτουργία του και τα βιβλία του για να πάει στα μακρινά ξωκκλήσια του νησιού μας να ιερουργήσει, ο μαθητής τα σχολικά του βιβλία, ο εργάτης τα εργαλεία της δουλειάς του και το κολατσιό του, η νοικοκυρά τα τρόφιμα για να τα μεταφέρει στο χωράφι, η πιστή γυναίκα όλα τα χρειώδη προκειμένου να ακολουθήσει την "Γύρα" της Μυρτιδιώτισσας σε όλο το νησί την αναστάσιμη περίοδο και να εκπληρώσει το τάμα της. 

Πολλά από αυτά είχαν απλά σχέδια, κάποια όμως ήταν πουλάτα (όπως αυτό που βλέπετε, κειμήλιο που διατηρώ από την γιαγιά μου) διακοσμημένα δηλαδή με εντυπωσιακά, παραδοσιακά μοτίβα, αληθινά κομψοτεχνήματα. 
Όλα είναι χαρακτηριστικά δείγματα του κυθηραϊκού, λαϊκού πολιτισμού που, δυστυχώς, σήμερα δεν τα εκτιμάμε, για μην πω περιφρονούμε.
ΠΗΓΗ 
Γιώργος Λουράντος

 

Αγροτικός Ελαιουργικός Συνεταιρισμός Ποταμού Κυθήρων( ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)



Σας ενημερώνουμε ότι για την διευκόλυνση των Μελισσοκόμων, έχει δημιουργηθεί ψηφιακή εφαρμογή στο site του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων www.minagric.gr, (στις Ψηφιακές Υπηρεσίες/Ηλεκτρονική Αίτηση Μελισσοκομικού Μητρώου).
Ο Δικαιούχος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει τη δυνατότητα να κάνει ψηφιακή αίτηση για τις δράσεις 3.1 «Εξοπλισμός για τη διευκόλυνση των Μετακινήσεων», 3.2 «Οικονομική στήριξη της Νομαδικής Μελισσοκομίας», για το "Πρόγραμμα στήριξης των μικρών Νησιών του Αιγαίου Πελάγους», καθώς και για τη Δήλωση Κατεχόμενων Κυψελών κάθε έτους.
Κατά την είσοδο του ενδιαφερομένου στο site, για την υποβολή ψηφιακής αίτησης, δίνονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες τόσο για την εγγραφή του στο σύστημα όσο και του τρόπου υποβολής της αίτησης. 
Επιπρόσθετα στο Υπουργείο λειτουργεί σύστημα, αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης μέσω του τηλεφωνικού αριθμού "1540" με τη μεσολάβηση εκπροσώπου από Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00-18:00 για επίλυση ή καταγραφή τυχόν ερωτήσεων ή προβλημάτων.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
--
Κάψης Άγγελος
Γεωπόνος Msc.
Περιφέρεια Αττικής
ΔΑΟΚ Νήσων
τηλ. 2131618534

Αγροτικός Ελαιουργικός Συνεταιρισμός Ποταμού Κυθήρων

Καταγραφή Ιπποειδών – Πυρετός του Δυτικού Νείλου



Σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 88050/11288/21-04-2020 έγγραφο της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Λακωνίας – Τμήμα Κτηνιατρικής, στα πλαίσια της διερεύνησης της επιδημίας του Δυτικού Νείλου  η οποία εκδηλώθηκε κατά συρροή σε ανθρώπους για πρώτη φορά στη χώρα μας το 2010 και επειδή τα ιπποειδή και τα πτηνά είναι ευαίσθητα στον ιό, προκειμένου να ληφθούν μέτρα διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας και της Υγείας των Ζώων καλούνται οι ιδιοκτήτες ιπποειδών να συμπληρώσουν το μητρώο καταγραφής και να το αποστείλουν ηλεκτρονικά στο τμήμα Κτηνιατρικής της Π.Ε..Λακωνίας (email: el.stratigakos@gmail.com) ή στο Δήμο Μονεμβασίας (email: geo@monemvasia.gr).
ΕΝΤΥΠΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ

Αιτήσεις για τη δράση 3.1 Μελισσοκομικού προγράμματος έτους 2020 ”Εξοπλισμός για τη διευκόλυνση μετακινήσεων”


Από την Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, σε συνέχεια της αριθμ.137/102856/14-4-2020(ΦΕΚ:1576/Β/24-4-2020) απόφασης του ΥΠΑΑΤ ανακοινώνονται τα ακόλουθα, που αφορούν  τους μελισσοκόμους  που δραστηριοποιούνται  στην περιοχή ευθύνης της:
1.Ξεκίνησε  η υποβολή των αιτήσεων για τη συμμετοχή στη δράση  3.1΄΄Εξοπλισμός για τη διευκόλυνση  των μετακινήσεων  για το έτος 2020΄΄(Αντικατάσταση κυψελών).
Η αίτηση υποβάλλεται στο Κέντρο Μελισσοκομίας Πελοποννήσου (Β.Δεκάζου 5, Τρίπολη) σε πρωτότυπη-έντυπη μορφή ή διαβιβάζεται σε μορφή σαρωμένου ψηφιακού φωτοαντιγράφου(σκαναρισμένου αντιγράφου),  το αργότερο  μέχρι την 14/5/2020
Μαζί με την αίτηση συμμετοχής  υποβάλλεται ευκρινές φωτοαντίγραφο της πρώτης σελίδας βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού  καθώς και  υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από τον ενδιαφερόμενο στην οποία δηλώνει:
α)πληρεί τα κριτήρια επιλεξιμότητας του άρθρου 2 της αριθμ.137/102856/14-4-2020 (ΦΕΚ:1576/Β/24-4-2020)  απόφασης ΥΠΑΑΤ.
β)αποδέχεται τους όρους και τις προυποθέσεις υλοποίησης της δράσης όπως καθορίζονται από την απόφαση ΥΠΑΑΤ.
γ)αποδέχεται και θα διευκολύνει την πραγματοποίηση όλων των σχετικών επιτοπίων ελέγχων που θα του ζητηθούν.
δ)δεν έχει υποβάλλει αίτηση για ένταξη σε αντίστοιχη δράση σε άλλο Κοινοτικό ή Εθνικό πρόγραμμα ενίσχυσης.
ε)θα διατηρήσει τις κυψέλες αντικατάστασης  για χρονικό διάστημα  τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την ημερομηνία αγοράς τους  και θα τις επιδεκνύουν στις εθνικές και ενωσιακές ελεγκτικές αρχές όποτε αυτό ζητηθεί.
στ)τα μέλη του νομικού προσώπου που εκπροσωπεί δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για συμμετοχή στη δράση ως μεμονωμένοι παραγωγοί.
2.Δικαιούχοι της δράσης είναι:
 Μελισσοκόμοι οι οποίοι διατηρούν μελισσοκομική εκμετάλλευση τουλάχιστον είκοσι (20) κυψελών, διαθέτουν  θεωρημένο μελισσοκομικό βιβλιάριο εν ισχύ και έχουν υποβάλλει αίτηση  διαχείμασης στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας  ή έχουν θεωρήσει το μελισσοκομικό βιβλιάριο από 1 Σεπτεμβρίου 2019 έως 31 Δεκεμβρίου 2019.
3.Παραστατικά πραγματοποίησης της δαπάνης
Οι δικαιούχοι καταθέτουν στο Κέντρο Μελισσοκομίας Πελοποννήσου  μέχρι τις 20  Μαϊου 2020 πρωτότυπα παραστατικά αγοράς κυψελών (τιμολόγια ή αποδείξεις λιανικής πώλησης ) εκδοθέντα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ΚΦΒ & Σ από την 1η Αυγούστου 2019 μέχρι και την 20η Μαΐου  2020 συνοδευόμενα με τις αντίστοιχες εξοφλητικές αποδείξεις  όπου απαιτείται. Για παραστατικά τα οποία αναγράφουν μηχανογραφημένα ή με σφραγίδα του εκδότη, ότι έχουν εξοφληθεί δεν απαιτείται η προσκόμιση εξοφλητικής απόδειξης.
Ενισχύεται η δαπάνη  για την προμήθεια κυψελών αντικατάστασης(καινούργιων πλήρων κυψελών) σε ποσοστό μέχρι 10% επί του καταγεγραμμένου αριθμού κυψελών διαχείμασης
Οι κυψέλες  αντικατάστασης, η αγορά των οποίων επιχορηγείται  στο πλαίσιο της δράσης 3.1  θα αναγράφουν σε εμφανές σημείο με αναπόσπαστο η/και ανεξίτηλο τρόπο Καν.1308/13-2020.
Περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας  & Κτηνιατρικής ΠΕ Λακωνίας στα τηλ. 273136321 και 2731363324 και στο Κέντρο Μελισσοκομίας Πελοποννήσου στο τηλ. 2710243352.
ΑΙΤΗΣΗ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΟΚ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων από το Υπουργείο Παιδείας:


Οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων από το Υπουργείο Παιδείας:
https://www.minedu.gov.gr/news/44824-06-05-20-odigies-gia-tin-epanaleitourgia-ton-sxolikon-monadon-2?fbclid=IwAR1aFFtZPtE4Wdae_9UvPE0_KdE17YZBoRWKCUHfZxhgZ41UyWBaZijMKO4


Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Διευκρινίσεις για το θέμα του Camping Καψαλίου


Τις τελευταίες ημέρες αρκετοί επαγγελματίες εκφράζουν την αγωνία ή την αντίθεσή τους στην απόφασή μας να μην λειτουργήσει φέτος το δημοτικό Camping στο Καψάλι. Η αγωνία αυτή είναι εύλογη και εντάσσεται στη γενικότερη αγωνία των επαγγελματιών του τουρισμού λόγω της τεράστιας πανδημικής κρίσης, που επηρεάζει το σύνολο της εθνικής αλλά και της τοπικής οικονομίας.
Η απόφαση αυτή ήταν, ωστόσο, επιβεβλημένη λόγω των συνθηκών.
Όπως είναι γνωστό, ο τρόπος λειτουργίας του Camping, όπως τον παραλάβαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, είναι εξαιρετικά παθογενής. Η σημερινή Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου, επιφορτισμένη ουσιαστικά μόνο με τη λειτουργία του Camping και του Σπηλαίου (που αμφότερα ανήκουν στην Εγχώριο Περιουσία) δεν έχει τη δυνατότητα να επιτελέσει κανένα αναπτυξιακό ρόλο καθώς δεν διαθέτει (ούτε μπορεί να προσλάβει) μόνιμο προσωπικό, ενώ τα καθαρά έσοδά της από τη λειτουργία των δύο αυτών χώρων είναι ελάχιστα.
Συγκεκριμένα:
Για το έτος 2020 προβλέπεται μείωση της τουριστικής κίνησης άνω του 50%. Συνακόλουθα, η λειτουργία των Camping ανακοινώθηκε ότι θα ενταχθεί στην 7η φάση των μέτρων επαναφοράς της κανονικότητας, δηλαδή μετά τον Ιούλιο και πάντα υπό αυστηρές προϋποθέσεις όπως την μεγάλη απόσταση μεταξύ των σκηνών και την μείωση του επιτρεπόμενου αριθμού κατασκηνωτών, στοιχεία που αναπόφευκτα οδηγούν σε τεράστια μείωση των εσόδων για τη φετινή χρονιά. Ωστόσο οι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του Camping δεν μπορούν να μειωθούν γιατί είναι πολύ συγκεκριμένες: συντήρηση υποδομών, πυρασφάλειας, αποψιλώσεις, προσωπικό σε χωριστές βάρδιες, αναλώσιμα κ.λπ.
Για το έτος 2019, που ήταν μια αρκετά καλή χρονιά από πλευράς αφίξεων, το Camping είχε:
  • Έσοδα: 45.914,41€
  • Έξοδα: 31.527,54€ (χωρίς να έχει υπολογιστεί ο φόρος εισοδήματος)
  • Η πλειοψηφία των κατασκηνωτών προέρχεται από τις χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Ελλάδα κατά σειρά αριθμού επισκεπτών.
Συνεπώς η λειτουργία του δημοτικού Camping ειδικά για το φετινό καλοκαίρι θα είναι εξαιρετικά ζημιογόνα καθώς τα έξοδα λειτουργίας του θα είναι πολλαπλάσια των όποιων εσόδων του, αφού οι χώρες προέλευσης των περισσότερων εκ των ενοίκων του είναι σοβαρά πληττόμενες από την πανδημία και ως εκ τούτου το συγκεκριμένο κοινό πρέπει να θεωρείται εκ προοιμίου χαμένο για το 2020. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι το Camping θα πρέπει υποχρεωτικά να δεχθεί μειωμένους επισκέπτες λόγω των νέων μέτρων ασφαλείας (υποχρεωτικές αυξημένες αποστάσεις μεταξύ των σκηνών κ.λπ.) είναι οι παράγοντες που καθιστούν τη λειτουργία του για το 2020 ανέφικτη και ζημιογόνα.
Τέλος, είναι εκπεφρασμένη εδώ και χρόνια η βούληση της Δημοτικής Αρχής να προβεί σε μακροχρόνια μίσθωση του Camping μέσω της Εγχωρίου Περιουσίας στην οποία ανήκει ο χώρος. Η διακήρυξη μίσθωσης έχει ολοκληρωθεί αλλά λόγω της ιδιαιτερότητας του φετινού καλοκαιριού η δημοπρασία θα γίνει μετά το καλοκαίρι. Είναι προφανές ότι, μετά την απόδοση του Σπηλαίου στην Εγχώριο Περιουσία και την προοπτική μακροχρόνιας μίσθωσης του Camping, η σημερινή Αναπτυξιακή Εταιρεία δεν μπορεί να έχει λόγο ύπαρξης και θα τεθεί σε εκκαθάριση καθώς δεν έχει τη δυνατότητα να επιτελέσει κανέναν αναπτυξιακό ρόλο στο νησί. Αυτό το ρόλο έχει κατ΄ ουσίαν αναλάβει το Δίκτυο Δήμων Π.Ε. Νήσων Αττικής, που ήδη υλοποιεί στο νησί μας το πρόγραμμα CLLD/LEADER και το πρόγραμμα «ΑΛΙΕΙΑ» και με το νέο Νόμο 4674/2020 μπορεί να αποτελέσει επίσημα τεχνική υπηρεσία και υπηρεσία ωρίμανσης μελετών για το Δήμο μας.

Ανακοίνωση για τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας


Σύμφωνα με το άρθρο 279 Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων), η ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου, όπου αυτή απαιτείται και συνεπώς και στην περίπτωση  της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης  προς το νησί μόνιμης κατοικίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές ΚΥΑ, περί επιβολής μέτρων προσωρινών περιορισμών συνδέσεων με τα νησιά,  προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID -19, αποδεικνύεται με την υποβολή από τον  ενδιαφερόμενο απόδειξης λογαριασμού Δ.Ε.Κ.Ο. ή αντιγράφου εκκαθαριστικού της οικείας  Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.). Εάν, αιτιολογημένως, η ιδιότητα του μόνιμου  κατοίκου δεν μπορεί να αποδειχθεί από τα ανωτέρω δικαιολογητικά, αποδεικνύεται από τον  ενδιαφερόμενο με κάθε άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο.
Συνεπώς για την έκδοση της σχετικής βεβαίωσης από το Δήμο Κυθήρων ο ενδιαφερόμενος πρέπει υποχρεωτικά να προσκομίσει τα εξής:
1) Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία δηλώνει υπεύθυνα τη μόνιμη κατοικία του και υποβάλει αίτημα για την χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης.
2) Αντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας.
3) Αντίγραφο του τελευταίου λογαριασμού ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.λ.π.) στο όνομά του ή αντίγραφο εκκαθαριστικού της οικείας Δ.Ο.Υ. (ή κάθε άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο) από το οποίο να τεκμαίρεται ότι η μόνιμη κατοικία του αιτούντος είναι στα Κύθηρα.
Προς αποφυγή παρερμηνειών σημειώνεται: (α) ότι η υπεύθυνη δήλωση του  ενδιαφερόμενου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μοναδικό αποδεικτικό μέσο  και (β) ότι σε κάθε  περίπτωση το αρμόδιο όργανο (ο Δήμος)  δύναται να αρνηθεί τη χορήγηση της βεβαίωσης με παράθεση ειδικής  αιτιολογίας, εφόσον υφίστανται λόγοι που δημιουργούν βάσιμες αμφιβολίες για την αξιοπιστία των προσκομιζομένων δικαιολογητικών-τεκμηρίων ή την προσφορότητα των άλλων μέσων απόδειξης, που επικαλείται ενδεχομένως ο αιτών.

Ν. Χαρδαλιάς: Απαγορεύονται μουσική και ποτά σε καφε-μπαρ


ΑΘΗΝΑ. Αυστηρές συστάσεις για συμμόρφωση με τη δεύτερη φάση των περιοριστικών μέτρων απηύθυνε προς τους επιχειρηματίες-ιδιοκτήτες καφέ-μπαρ, ειδικά της περιφέρειας, που από χθες παραβιάζουν το «take away» και σερβίρουν ποτά σε γεμάτα από πελάτες μαγαζιά, «στις 11 το βράδυ με τη μουσική στη διαπασών, χωρίς να τηρούνται οι αποστάσεις», απηύθυνε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς.

Ξεκαθάρισε πως απαγορεύονται μουσική και ποτά σε καφε-μπαρ και τόνισε πως, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα επέμβουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι υπεύθυνοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο πρόστιμα, αλλά και άλλες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Παράλληλα, επιφυλάχθηκε για περισσότερα μέτρα, αν παρατηρηθούν ανάλογα φαινόμενα.
«Η εικόνα αυτή προσβάλλει βάναυσα όλους αυτούς που τηρούν τα μέτρα, όσους δίνουν τη μάχη για τη μη εξάπλωση της νόσου. Προκαλούν και τους επαγγελματίες εστίασης, που περιμένουν την άρση των περιοριστικών μέτρων» τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε πως η νέα καθημερινότητα που ισχύει από χθες είναι μια κατάσταση «διαφορετική, πρωτόγνωρη για όλους, ιδιαίτερη ρευστή για το πώς θα προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια» άρσης των περιοριστικών μέτρων.
«Πετύχαμε πολλά, αλλά ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε τον πόλεμο. Θα πρέπει να συνεχίσουμε στην ίδια πορεία, για να βγούμε και από τη αυτή τη φάση νικητές» είπε ο κ. Χαρδαλιάς.
Πηγή: naftemporiki.gr

¨ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ¨ΖΩΝΤΑΝΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΕ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 6/5 ΣΤΟΝ ADELIN FM

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Τετάρτη 6 Μαίου και ώρα 20:30
Στο πρώτο μέρος της εκπομπής μας και ώρα 20:30 στο studio ο Δημήτρης Κοντολέων Επικεφαλής της Ελάσσων Μειοψηφίας του Δήμου Κυθήρων.
Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής  μας ο νέος Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κύριος Θεόδωρος Βερούτης, και άλλες τηλεφωνικές επικοινωνίες με εκλεκτούς καλεσμένους 
Διαδικτυακά μας ακούτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565 

Στη Βουλή το θέμα της ρύπανσης του Ευρώτα και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ελαφονήσου.





«Η Ελαφόνησος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Πελοποννήσου και αποτελεί το μοναδικό νησιωτικό Δήμο της Λακωνίας. Οι 800 μόνιμοι κάτοικοί του βασίζονται, για την κάλυψη των αναγκών τους, στη συχνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του νησιού με την Πούντα. Ιδιαίτερα δε τους καλοκαιρινούς μήνες, η συγκεκριμένη διασύνδεση αποτελεί το μόνο τρόπο μετάβασης των τουριστών στην Ελαφόνησο, δραστηριότητα που συντηρεί, κατά κύριο λόγο, το νησί. 
Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα και ενώ η κοινωνία και η εθνική οικονομία χρειάζονται άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης, η Κυβέρνηση δηλώνει απούσα από τις ανάγκες των νησιών και των κατοίκων τους.
Συγκεκριμένα, οι πρόσφατες ακτοπλοϊκές Συμβάσεις που το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε, δεν εξασφαλίζουν τη σταθερή και συχνή διασύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα, γεγονός που δημιουργεί επιπρόσθετη ανασφάλεια στους κατοίκους τους, τόσο σχετικά με τη μετακίνηση των πληθυσμών και τη δυνατότητα μετάβασης τουριστών, όσο και για την απρόσκοπτη συνέχιση της τροφοδοσίας τους. Η απουσία ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για ένα ειδικό ακτοπλοϊκό δίκτυο που θα στηρίζει τα νησιά, θα προσφέρει ασφάλεια στους κατοίκους και θα δίνει λύσεις για την επόμενη μέρα, φαίνεται ότι δεν εντάσσεται στις κυβερνητικές προτεραιότητες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλά προβλήματα, που το επόμενο διάστημα, μετά την καραντίνα, θα ενταθούν ιδιαίτερα.    
Στην περίπτωση της Ελαφονήσου, κατά τη προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο εκτελούνταν τους χειμερινούς μήνες, από και προς Ελαφόνησο, 14 δρομολόγια την ημέρα και σχεδόν τα διπλάσια τους θερινούς. Εν μέσω όμως κορονοιού, η Ελαφόνησος είδε την ακτοπλοϊκή της σύνδεση να συρρικνώνεται σημαντικά, αφού τον μήνα Μάρτιο εκτελούνταν μόνο 8 δρομολόγια ημερησίως και την πλειοψηφία των ημερών του Απριλίου, 4. Στα παραπάνω, ήρθε ως χαριστική βολή η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας για επιδότηση μόνο δυο δρομολογίων την ημέρα, όπου σε συνδυασμό με τα εν ισχύ περιοριστικά μέτρα για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις, έχουν φέρει την Ελαφόνησο στο όριο της απομόνωσης.
Έτσι, με απόφαση της Κυβέρνησης, για τις επόμενες 14 εβδομάδες, η νέα κατάσταση αναφορικά με τη διασύνδεση του νησιού, διαμορφώνεται σε δυο επιδοτούμενα δρομολόγια μόνο την ημέρα, που πρακτικά, σύμφωνα με το πρωτόκολλο ανώτατου αριθμού επιβίβασης λόγω Covid- 19, μεταφράζεται στη μετακίνηση μόνο 6 ατόμων με το πλοίο «Αγιαννάκης» και μόνο 18 με το πλοίο «Ελαφόνησος». Μάλιστα, ο νέος σχεδιασμός είναι τόσο πρόχειρος, ώστε δεν έχει συμπεριληφθεί η ανάγκη για μετακίνηση από και προς το νησί τις απογευματικές ώρες, αφού τα νέα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται μόνο στις 8π.μ/8.30π.μ και 12.30μ.μ./13.00μ.μ, δημιουργώντας άμεσα προβλήματα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου του νησιού που θα πηγαίνουν καθημερινά στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο Νεάπολης.
Η Ελαφόνησος, οι κάτοικοι, η λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, οι υπηρεσίες του νησιού, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρήσεις και ο αγροτικός κόσμος βρίσκονται σε απόγνωση και αναστάτωση, την ώρα που περίμεναν την συνδρομή της Κυβέρνησης για να επανεκκινήσει η ζωή και η οικονομία του νησιού.
Επειδή, η επόμενη μέρα απαιτεί σχεδιασμένες πολιτικές για τη στήριξη της κοινωνίας, της οικονομίας και των νησιών,
Επειδή, η οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού είναι οργανωμένη με τρόπο που καθορίζεται από τη γειτνίαση της με την Νεάπολη και την υπόλοιπη Λακωνία.
Επειδή, τα 2 ημερήσια δρομολόγια δεν καλύπτουν την επιστροφή στην κανονικότητα, τόσο για λόγους υγείας (όπως επισκέψεις σε ιατρούς, νοσοκομεία κα), όσο και για την εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών των κατοίκων (τροφοδοσία, υπηρεσίες, εκπαιδευτικό προσωπικό, κτλ),
Επειδή, ήδη οι επιστολές της Δημάρχου Ελαφονήσου, που έχουν κοινοποιηθεί στα αρμόδια Υπουργεία, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την εξέλιξη της ζωής στο νησί,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.    Με βάση ποιο σκεπτικό επιλέχθηκε η επιδότηση μόνο δυο δρομολογίων την ημέρα για το νησί της Ελαφονήσου, και μάλιστα μόνο σε πρωινές ώρες;
2.    Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο, ώστε να δοθεί λύση για την απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων και για την εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού;»