Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

δελτίο τύπου - Πανπελοποννησιακό όργανο αγροτών

Το Πανπελοποννησιακό όργανο των ανεξαρτήτων μπλόκων καλεί τους βουλευτές της περιφέρειας μας να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στους εντολοδόχους τους και να καταψηφίσουν το κατάπτυστο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που ακυρώνει ουσιαστικά το επάγγελμα μας.
Τους καλούμε να πουν ΟΧΙ στην καταστροφή του αγροτικού κλάδου και να ανορθώσουν επιτέλους ανάστημα στις μνημονιακές δεσμεύσεις των ξένων δυναστών της πατρίδας μας.
Το μαύρο βιβλίο των δοσίλογων θα αναγράψει με μεγάλα γράμματα τα ονόματα που θα ψηφίσουν ΝΑΙ

Αγροτικός σύλλογος Ευρώτα .ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ , ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 
Η κυβέρνηση “προδοσίας ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ” φέρει αιφνιδιαστικά το Σαββατοκύριακο για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής το ασφαλιστικό και το φορολογικό νομοσχέδιο. Η κίνηση αυτή το μόνο που υπηρετεί είναι να αποφύγει η κυβέρνηση τη 48ωρη γενική απεργία και τη μαζική καταδίκη της πολιτικής της από τους εργαζόμενους και το λαό.
Η κυβέρνησης δείχνει ότι δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα, προκειμένου να φέρει σε πέρας την αποστολή που της ανέθεσε το κεφάλαιο, να τσακίσει δηλαδή ό,τι απέμεινε όρθιο από τα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα και ταυτόχρονα να ελιχθεί απέναντι στις λαϊκές αντιδράσεις.
Ο Αγροτικός σύλλογος Ευρώτα καλεί τα μέλη του και όλους τους αγρότες της περιοχής να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα 
Αναχώρηση απο το γήπεδο της Σκάλας Κυριακή 12.00 μμ
Δεν θα τους περάσει 
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ , ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΑΝΩΛΗ ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Στο χείλος του γκρεμού χιλιάδες αγρότες και νοικοκυριά του Ν.Λακωνίας, στην χειρότερη ίσως στιγμή της τελευταίας 20ετίας για τους ίδιους και τα εισοδήματά τους. Οι κρατικοί φορείς, η Πολιτεία και το ΥΠΑΑΤ εθελοτυφλούν και τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια , μανταρίνια ) σαπίζουν πάνω στα δέντρα. Το αναμενόμενο μέτρο της Κοινωνικής Απόσυρσης δεν εφαρμόστηκε ποτέ στο Νομό Λακωνίας. Η Ενιαία Ενίσχυση και οι επιδοτήσεις μειώθηκαν κατά 20-25 % σε σχέση με τα προηγούμενα έτη , ο επικείμενος ασφαλιστικός Νόμος Κατρούγκαλου και η νέα φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τους αγρότες και κτηνοτρόφους σφίγγει ασφυκτικά τον κλοιό γύρω από τον πρωτογενή τομέα και βυθίζει σε τεράστια ύφεση τον Νομό μας.
Η ακατάσχετη προεκλογική παροχολογία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ μετετράπη σε μία νεοφιλελεύθερη φορολογική λαίλαπα που καταστρέφει τον πρωτογενή τομέα της Ελλάδας και δη της Λακωνίας.
Με υπευθυνότητα και αφουγκραζόμενος το τραγικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι συμπολίτες μου , απευθύνω έκκληση στους αρμοδιους κρατικούς φορείς και τον κ. Υπουργό του ΥΠΑΑΤ κ. Αποστόλου ζητώντας την έγκαιρη και αποτελεσματική παρέμβαση για την ανακούφιση του αγροτικού πληθυσμού .
Καλώ την Κυβέρνηση να αναθεωρήσει και να επανεξετάσει την ασφυκτική φορολογική νομοθεσία , την απελευθέρωση των ενισχύσεων καθώς και την πρόληψη εκτάκτων μέτρων για την ελάφρυνση των αγροτικών νοικοκυριών. Η διερεύνηση κρατικών ενισχύσεων (de minimis) και η άμεση τεκμηρίωση προς τον ΕΛΓΑ είναι ένα μέτρο που θα αποσυμπίεζε αρχικά το πρόβλημα και πρέπει να επιδιωχθεί.
Η Αγροτιά και η Κτηνοτροφία είναι μέρος της Λακωνικής παράδοσης και του Πολιτισμού!
Μανώλης Αντωνάκος 
Α’ Επιλαχών Βουλευτής Ν. Λακωνίας Δημοκρατική Συμπαράταξη

ΛΑΝΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 06/05/2016

Πειραιάς   06/05/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΣ Α) ΥΠ.Ν & Ν.Π. / ΔΘΣ Β' Β) ΥΠ.Ν & Ν.Π / ΓΕΜΜΕ Γ) ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ,ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ Δ) ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ : ΠΕΙΡΑΙΑ, ΚΥΘΗΡΩΝ, ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ, ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Η ΛΑΝΕ ΑΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ -Ο/Γ ΒΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ Ν. ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 05, μετά την λήξη της απεργίας της ΠΝΟ, θα επανέλθει στα  δρομολόγια του ως ακολούθως:
ΤΡΙΤΗ 10-5-2016 ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΝ.17:00 ) – ΚΥΘΗΡΑ (ΑΦ.00:45 ΤΕΤΑΡΤΗ 11-5-2016 – ΑΝ.01:10) – ΚΙΣΣΑΜΟΣ (ΑΦ. 05:10)
Ακολούθως το πλοίο θα εκτελεί το εγκεκριμένο του πρόγραμμα από ΤΕΤΑΡΤΗ 11-52016.
Τα κατά τόπους πρακτορεία ΛΑΝΕ, παρακαλούνται για την σχετική ενημέρωση των επιβατών.
ΚOIN: Πλοίαρχο Ε/Γ-Ο/Γ ΒIΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΜΠΛΟΚΟΥ ΑΓΡΟΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΜΠΛΟΚΟΥ ΑΓΡΟΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ : Η Συντονιστική Επιτροπή Μπλόκου Αγροτών Βατίκων καλεί τους αγρότες να συμμετέχουν στο μεγάλο συλλαλητήριο στην Αθήνα ,την Κυριακή 8 Μαίου . Ψηφίζουν και αποφασίζουν μέτρα που σπάνε την ραχοκοκαλιά του αγρότη.Ας υψώσουμε και να ενώσουμε την φωνή μας με όλες τις υπόλοιπες επαγγελματικές ομάδες της κοινωνίας μας. «Ο αγώνας συνεχίζεται οι αγρότες δεν αντέχουν άλλες θυσίες και θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για ένα δίκαιο ασφαλιστικό και φορολογικό σχέδιο. . Η μετακίνηση θα γίνει με λεωφορείο την Κυριακή το πρωί και επιστροφή το βράδυ. Πληροφορίες στα τηλέφωνα 6978981096- 6989567421-6977162634.

Μικρό Φωτογραφικό Λεύκωμα του Αρχαιολογικού μας Μουσείου.

Μια περιδιάβαση στις περιπέτειες του Αρχαιολογικού μας Μουσείου μέσα από φωτογραφίες μισού και πλέον αιώνα.
1. Πρώτη έκθεση 1959-1981
1. Πρώτη έκθεση (1959-1981)
2. Δεύτερη έκθεση 1981-2006
2. Δεύτερη έκθεση (1981-2006)
3. Το Μουσείο κλειστό 2006-2013 (1)
3. Το Μουσείο κλειστό (2006-2013)
4. Το Μουσείο κλειστό 2006-2013 (2)
4. Το Μουσείο κλειστό (2006-2013)

ΝΕΑΠΟΛΗ.ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ;

Η Νεάπολη, η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη του Δήμου Μονεμβασίας, κέντρο της πανέμορφης ιστο­ρικής περιοχής των Βατίκων. έχει την τύχη να δια­θέτει ένα μοναδικό παραλιακό μέτωπο μήκους πάνω από ένα χιλιόμετρο. Σε άλλα μέρη, παρόμοια παραλιακά μέτωπα έχουν αξιοποιηθεί για τουριστι­κούς σκοπούς, με εκπληκτικά αποτελέσματα από οικονομικής απόψεως αλλά και αναφορικά με το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων. Δυστυχώς, στην περίπτωσή μας, αν εξαιρεθούν οι ιδιωτικές πρωτο­βουλίες συμπολιτών που έχουν ανοίξει καταστήμα­τα εστίασης και καταλυμάτων (καφενεία, ουζερί, ταβέρνες, ξενοδοχεία κ.ά.). η τοπική αυτοδιοίκηση και το λιμενικό ταμείο διαχρονικά δεν έχουν κάνει τις απαιτούμενες κινήσεις προς όφελος του τουρι­σμού και της βελτίωσης της ζωής των κατοίκων.Αντίγραφο από NEAPOLI 2
Αν και το παραλιακό μέτωπο παρουσιάζει ποικίλα προβλή­ματα λειτουργικής και αισθητικής φύσεως, όπως η ανε­ξέλεγκτη κυκλοφορία οχημάτων, η ύπαρξη κτιρίων που δε θυμίζουν την εικόνα της παλιάς Νεάπολης, το υπό κατάρρ­ευση κρηπίδωμα σε ορισμένα σημεία, η θέση του κεντρι­κού αντλιοστασίου στο πρόσφατο έργο του βιολογικού κα­θαρισμού κ.ά., θα αναφερθούμε σε αυτό που θεωρούμε πιο διαχρονικό, δηλαδή την τοποθέτηση του λιμένα στο κέντρο της πόλης.

Να χαρακτηριστούν τα Βάτικα ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

Η γραμμή υψηλής τάσης σημαίνει ανεμογεννήτριες στον Κάβο Μαλιά
13001132_578579528967144_856606164984097000_n
Οδοιπορώντας στον Κάβο Μαλιά με την «Τουλίπα Γουλιμή» (φωτογραφία Χρ. Παναγιωτόπουλου)
Μετά την ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειρι­στής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) για εγκατάσταση δι­κτύου εναέριας μεταφοράς ρεύμα­τος στον Κάβο Μαλιά, τα Βάτικα, όπως και η ευρύτερη περιοχή, βρί­σκονται πάλι σε οριακό σημείο.
Γιατί η τυχόν εφαρμογή των σχεδιασμών του ΑΔΜΗΕ δε θα επιφέρ­ει απλώς αισθητικό και περιβαλλο­ντικό πλήγμα στο Διεθνούς Αξίας τοπίο του Κάβο Μαλιά, αλλά θα υπάρξουν και άλλες αρνητικές επιπτώσεις. Από όσα γνωρίζουμε, το γεγονός ότι τα Βάτικα γλίτωσαν τα βιομηχανικά πάρκα των εκατο­ντάδων ανεμογεννητριών (270 προβλέπονται), δεν οφείλεται μόνο στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ενεργών κατοίκων του τόπου, αλλά στο γεγονός πως δεν υφίστατο δίκτυο υψηλής τάσης που θα μπο­ρούσε να μεταφέρει το ρεύμα των ανεμογεννη­τριών. Εάν, επομένως, δημιουργηθεί το δίκτυο υψηλής τάσης σύμφωνα με το σχεδίασμά και οι πιο επίμονες κινητοποιήσεις ενδεχομένως δε θα εμποδίσουν την άλωση του Κάβο Μαλιά. Τα αι­ολικά πάρκα δεν παράγουν συνεχές ρεύμα αλλά απαιτούν μια συμβατική βάση παραγωγής ρεύματος Άρα τα Βάτικα πιθανόν να μην αποφύγουν ούτε το εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος της ΤΕΡΝΑ…
Ανακύπτει, επομένως, το ζήτημα, πώς θέλουμε τον τόπο μας; Περιοχή παραγωγής ρεύματος και ναυπηγικών εγκαταστάσεων ή τουριστική περι­οχή με την παράλληλη ύπαρξη του αγροκτηνοτροφικού τομέα; Και γιατί όχι και του ήπιου δευτερογενή μεταποιητικού τομέα; Κατά την άποψή μου, αν γίνει δημοσκόπηση στον τόπο μας, η δεύτερη εκδοχή θα κερδίσει συντριπτι­κά, ενώ η πρώτη θα θεωρηθεί αταίριαστη και ασύμβατη με το κάλλος των Βατίκων. Γιατί οι Βατικιώτες αγαπούν τον τόπο τους, είτε μέ­νουν σε αυτόν είτε τον επισκέπτονται τακτικά, λόγω της ομορφιάς του, της ανέγγιχτης φύσης του, της πλούσιας ιστορίας του. Αυτός είναι ο αληθινός πλούτος που δίνει πραγματική αξία στη ζωή και όχι οι καταθέσ­εις στην τράπεζα. Και η προοπτική της ήπιας τουρι­στικής ανάπτυξης μπορεί να συνδυάσει την προστασία αυτής της Αξίας με την ευ­ημερία της περιοχής. Ίσως αρκετοί, λόγω του άγχους της οικονομικής κρίσης και της σύγχυσης που προκαλεί η υπερπληροφόρηση σε τηλεόραση και διαδίκτυο, να μην συνειδητοποιούμε συχνά την ομορφιά του τόπου μας. Είναι κρίμα, όμως, να πρέπει να χάσουμε κάτι για να καταλάβουμε την αξία του…
Για να μη φτάσουμε, λοιπόν, σε αυτό το σημείο, είναι ανάγκη άμεσα να αντιδράσουμε στην κατασκευή του δικτύου υψηλής τάσης στον Κάβο Μαλιά (ενδεχόμενη γιατί ακόμη δεν έχει αποφασιστεί επισήμως). Οι σύλλογοι και ο δήμος έχουν την ευθύνη να λάβουν θέση – ήδη από τη Μονεμβάσια και τη Νεάπολη ξεκινούν ενέργειες για τη σχετική ενημέρωση των συλλόγων της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, όμως, είναι καιρός να χαρακτηριστούν τα Βάτικα ως Τουρι­στική Περιοχή. Με αυτόν το χαρακτηρισμό, προστατεύουμε τα Βάτικα και όλο τον Δήμο Μονεμβασίας. Και θα είναι δυνατόν να διασωθεί ένα τοπίο Διεθνούς Αξίας που είναι ο τραγουδισμένος από τον Όμηρο και τόσους ποιητές Κάβο Μαλιάς. Και θα μπορούμε να φανταστούμε τα βουνά μας καταπράσινα και με δάση, όχι ακρω­τηριασμένα και φυτεμένα με τσιμέντο.
Πηγή  http://www.tabatika.gr

ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΜΕ Ν ΧΡΗΣΗ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑΣ ΑΝΤΛΙΑΣ.

 ΦΩΤΟ VIDEO ADELIN 107,3 FM.Μια ισχυρή αντλία (ιδιοκτησία του Λιμενικού Ταμείου), ένα πλοιάριο, ένας δύτης και ένας σωλήνας αρκούν για να βαθύνει η μαρίνα της Αγίας Πελαγίας. Και το σπουδαιότερο δεν χάνεται η άμμος. Παλαιότερα απαιτείτο μέχρι και μπήγα. Άραγε πρόοδος... ή ορθολογισμός. Σε κάθε περίπτωση αξίζουν συγχαρητήρια στον εμπνευστή .Πηγή
Kosmas Megalokonoos  


                         ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΒΑΝΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΤΟ 2007.ΠΗΓΗ

               ΗΓΗΤΩΡ - Τεχνική εταιρεία



“Η γέφυρα των αναστεναγμών”

γράφει ο Γιώργος Πουλοκέφαλος, 
πολιτικός μηχανικός
_____________________________________________________________
Η γέφυρα με τη δική της ιστορία, η γέφυρα που ρημάζει παραδομένη στο χρόνο και στην οξείδωση! H μεταλλική γέφυρα του Ευρώτα! Μια γέφυρα στην είσοδο της πόλης, δεμένη με τη νεώτερη ιστορία της Σπάρτης και της Λακωνίας γενικότερα! Μια γέφυρα ενσωματωμένη στη συλλογική μνήμη, που μας υπενθυμίζει όμως με τον πλέον αλάνθαστο τρόπο τη συνομολογημένη αδιαφορία ή ακόμη και την ανικανότητα των ταγών μας!
Αν κανείς διατρέξει την αλληλοδιαδοχή των ιστορικών φάσεων αυτής της γέφυρας, θα σταθεί με δέος στα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια της εγκατάλειψής της στη φθορά μετά τα διαπιστωμένα στατικά προβλήματα που παρουσίασε και θα αναρωτηθεί για τα αμείλικτα “γιατί” που συνθέτουν αυτή την πραγματικότητα.
Ας δούμε λίγο τις φάσεις αρχής και τέλους! Η κατασκευή της ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου αιώνα. Σχεδιάστηκε από ιταλούς μηχανικούς που διέθεταν τότε προηγμένη τεχνογνωσία και περίπου το 1910 δόθηκε στην κυκλοφορία.
Τα χρόνια πέρασαν, κάθε στιγμή αυτού του τόπου σίγουρα θα καταγράφηκε στο “σκληρό δίσκο” αυτής της γέφυρας! Και τι δεν θα είδε, και ποιος δεν πέρασε από εκεί!
Και φθάνοντας αισίως το έτος 2002, από έλλειμμα συντήρησης, προέκυψαν τα πρώτα σοβαρά στατικά της προβλήματα, και κατ΄ ανάγκη, αφού μειώθηκε η φέρουσα ικανότητά της, η Πολιτεία (κρατική Περιφέρεια τότε) την έθεσε εκτός κυκλοφορίας.
Έκτοτε κύλησε χρόνος πολύς! Η γέφυρα κηρύχθηκε διατηρητέα -και καλώς- από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά η εγκατάλειψη, εγκατάλειψη!

Παρασκευή της Διακαινησίμου "Ζωοδόχου Πηγής" Ποταμός Κύθηρα [ ΦΩΤΟ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ ]

 ** ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ** 06-05-2016
Σήμερα ανήμερα της εορτής της Ζωοδόχου Πηγής 06 Μαίου 2016 η Εικόνα της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας βρίσκεται στον Ιερό Ναό Ιλαριωτίσσης στον Ποταμό.Η Eκκλησία μας εορτάζει την εορτή της Zωοδόχου Πηγής εορτή που ανήκει στις λεγόμενες κινητές εορτές του εκκλησιαστικού έτους. Kινητές λέγονται οι εορτές του Tριωδίου και του Πεντηκοσταρίου, που έχουν ως κέντρο την ημέρα του Πάσχα. Tο Tριώδιο (10 εβδομάδες, δηλαδή 70 ημέρες) προηγείται της Kυριακής του Πάσχα, το δε Πεντηκοστάριο (7 εβδομάδες, δηλαδή 50 ημέρες) ακολουθεί. Oι εορτές αυτές ονομάζονται κινητές, γιατί δεν έχουν σταθερά ημερομηνία, εν αντιθέσει με τις άλλες εορτές του εκκλησιαστικού έτους που έχουν σταθερά ημερομηνία και λέγονται ακίνητες. Tών κινητών εορτών η ημερομηνία κάθε χρόνο αλλάζει. Eξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Όταν το Πάσχα είναι πρώιμο, έρχονται και αυτές ενωρίτερα· όταν το Πάσχα είναι όψιμο, αυτές έρχονται αργότερα
.H εορτή της Zωοδόχου Πηγής εορτάζεται την Παρασκευή της Διακαινησίμου, δηλαδή την εβδομάδα που ακολουθεί αμέσως μετά το Πάσχα. Mετά την Aνάσταση είναι η πρώτη εορτή του Πεντηκοσταρίου. Eορτάζεται την ωραία εποχή της ανοίξεως μέσα στο κλίμα της πασχαλινής χαράς και αγαλλιάσεως.Το πρωί της Παρασκευής όπως κάθε χρόνο τελέστηκε πανηγυρική θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό της Ιλαριωτίσσης προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κυρίου Σεραφείμ, μετά του Ιερού Κλήρου παρουσία των Αρχών του Νησιού και πλήθος κόσμου. Ακολούθησε η Λιτάνευση της Εικόνας όπως έχει καθιερωθεί σε βάθος χρόνου μέσα στην τοπική κοινότητα του Ποταμού ,υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής  και στη συνέχεια η πομπή οδηγήθηκε στο Κασιμάτειο Γηροκομείο όπου προσωπικό και τρόφιμοι προσκύνησαν.Αργότερα στο Τριφύλλειο Γενικό Νοσοκομείο Κυθήρων και εν συνεχεία θα φτάσει στα Λογοθετιάνικα .Ευχόμαστε στους εορτάζοντες και σε όλο τον κόσμο Χρόνια Πολλά και η Παναγία μας να μας έχει όλους υπό την Σκέπην Της. Σε λίγο το video. Ρεπορτάζ ΟΜΑΔΑ ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ


Σήμερα γιορτάζει η Ιλαριώτισσα. Σήμερα γιορτάζει ο Ποταμός

Σήμερα γιορτάζει η Ιλαριώτισσα. Σήμερα γιορτάζει ο Ποταμός. Αύτό άρχισε από το 1908 που εγκενιάστηκε ο νέος Ναός, ημέρα της Ζωοδόχου Πηγής. Το κείμενο που ακολουθεί είναι διαφωτιστικό για την σημερινή ημέρα, και υπάρχει στο βιβλίο μου "ΠΟΤΑΜΟΣ ΙΣΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ" 
"Τελειώνοντας την ιστορία της Λαριώτισσας θα αναφέρω μια «σοφή αυθαιρεσία» του Ευθύμιου Καββαθά,(Δεσπότης) που αφού την δούλεψε στο μυαλό του, αριστοτεχνικά υλοποίησε. Στον λόγο του, λοιπόν, λαμβάνοντας αφορμή από την ημέρα της Παρασκευής του Πάσχα, που τιμάται η «Ζωοδόχος Πηγή», αναφέρθηκε στο τι ακριβώς εορτάζεται από την Εκκλησία μας. Είπε λοιπόν ο Δεσπότης: «Στο πέριξ της Κωνσταντινούπολης δάσος περιφερόταν ο Αυτοκράτωρ Λέων ο Θραξ ή Μακέλης, ενώ ακόμα ήταν ιδιώτης. Μετέφερε, ως φιλάνθρωπος και έναν ανάπηρο που τυχαία συνάντησε. Ο ανάπηρος διψούσε και ο Λέων ψάχνοντας να βρει νερό άκουσε φωνή που τον οδήγησε σε ομιλούσα πηγή. Το νερό της πηγής θεράπευσε τον ανάπηρο και προείπε την άνοδο του Λέοντα στον θρόνο του Βυζαντίου. Όταν πράγματι αυτός έγινε Αυτοκράτορας, θυμήθηκε την πηγή και εις ανάμνηση του γεγονότος ανήγειρε μεγαλοπρεπή Ναό στην Κωνσταντινούπολη που εγκαινιάστηκε ανήμερα την Παρασκευή του Πάσχα, που από τότε σε ανάμνηση των εγκαινίων αυτού του Ναού και Παρασκευή της «Ζωοδόχου Πηγής» ονομάστηκε και η Εκκλησία εορτάζει… Με ιερή συγκίνηση υψώνομε τα χέρια στον Πλάστη και δεόμεθα αυτός ο άγιος οίκος που σήμερα με την τελετή των εγκαινίων καθιερώνομε, εις τιμή της Θεοτόκου Ιλαριωτίσσης, της και Ζωοδόχου Πηγής επονομασθείσης, στερεώσει μέχρι της συντέλειας του αιώνα».
Ο Καββαθάς, λοιπόν, άλλαξε το όνομα του Ναού σε «Ζωοδόχος Πηγή» και καθιέρωσε ως ημέρα της ετήσιας πανηγυρική εορτής την Νέα Παρασκευή, ημέρα και των εγκαινίων της, καταργώντας την μέχρι τότε, της 15ης Αυγούστου. Έτσι ο Δεσπότης έκανε τον νέο Ναό όχι ανταγωνισικό, αλλά συνεορταστικό με την Μυρτιδιώτισσα, που κάθε Ν. Παρασκευή φιλοξενείται από την Ιλαριώτισσα. Σοφή η πράξη του Καββαθά, αλλά σοφότερη η πρακτική των Ποταμιτών. Υιοθέτησαν ευχαρίστως την νέα ημέρα του εορτασμού, αλλά κράτησαν το πατροπαράδοτο όνομα της Λαριώτισσας. Έτσι στις 15 Αυγούστου όλο το Τσιρίγο μαζεύεται στα Μυρτίδια και την Ν. Παρασκευή στον Ποταμό. Κατάλοιπο της παλιάς εκείνης γιορτής είναι ο παραδοσιακός χορός στην πλατεία του Ποταμού, το βράδυ της Παναγίας"
Η φωτογραφία είναι από την αυθεντική εικόνα που βρίσκεται στην Κωνστανρινούπολη..
πηγή
Kosmas Megalokonomos

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ

Μάννα, Σιλωάμ, καὶ Στοὰν Σολομῶντος,
Πηγὴν Κόρη σήν, ἐμφανῶς πᾶς τις βλέπει.

Βιογραφία
Με το όνομα Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα φέρεται ιερό χριστιανικό αγίασμα που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας, όπου υπήρχαν τα λεγόμενα "παλάτια των πηγών" στα οποία οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες παραθέριζαν την Άνοιξη. Πήρε την ονομασία του από το τουρκικό όνομα Balık (= ψάρι) και περιλαμβάνει το μοναστήρι, την εκκλησία και το αγίασμα.


Για την αποκάλυψη του Αγιάσματος υπάρχουν δυο εκδοχές:
α) Η πρώτη, που εξιστορεί ο Νικηφόρος Κάλλιστος αναφέρει ότι: Ο μετέπειτα Αυτοκράτορας Λέων ο Θράξ ή Λέων ο Μέγας (457 - 474 μ.Χ.), όταν ερχόταν ως απλός στρατιώτης στην Κωνσταντινούπολη, συνάντησε στη Χρυσή Πύλη έναν τυφλό που του ζήτησε νερό. Ψάχνοντας γιά νερό, μιά φωνή του υπέδειξε την πηγή. Πίνοντας ο τυφλός και ερχόμενο το λασπώδες νερό στα μάτια του θεραπεύτηκε. Όταν αργότερα έγινε Αυτοκράτορας, του είπε η προφητική φωνή, πως θα έπρεπε να χτίσει δίπλα στην πηγή μια Εκκλησία. Πράγματι ο Λέων έκτισε μια μεγαλοπρεπή εκκλησία προς τιμή της Θεοτόκου στο χώρο εκείνο, τον οποίο και ονόμασε «Πηγή». Ο Κάλλιστος περιγράφει τη μεγάλη αυτή Εκκλησία με πολλές λεπτομέρειες, αν και η περιγραφή ταιριάζει περισσότερο στό οικοδόμημα του Ιουστινιανού. Ιστορικά πάντως είναι εξακριβωμένο, ότι το 536 μ.Χ. στη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως, υπό τον Πατριάρχη Μηνά 536 - 552 μ.Χ.), λαμβάνει μέρος και ο Ζήνων, ηγούμενος «του
Οίκου της αγίας ενδόξου Παρθένου και Θεοτόκου Μαρίας εν τη Πηγή».
β) Η δεύτερη, που εξιστορεί ο ιστορικός Προκόπιος, τοποθετείται στις αρχές του 6ου αιώνα και αναφέρεται στον Ιουστινιανό. Ο Ιουστινιανός κυνηγούσε σ' ένα θαυμάσιο τοπίο με πολύ πράσινο, νερά καί δένδρα. Εκεί, σαν σε όραμα, είδε ένα μικρό παρεκκλήσι, πλήθος λαού και έναν ιερέα μπροστά σέ μιά πηγή. «Είναι η πηγή των θαυμάτων» του είπαν. Και έχτισε εκεί μοναστήρι με υλικά που περίσσεψαν από την Αγιά Σοφιά. Ο Ι. Κεδρηνός αναφέρει ότι χτίστηκε το 560 μ.Χ.



Χρονοδιάγραμμα κυριοτέρων γεγονότων και συμβάντων
626 μ.Χ.Επιδρομή των Αβάρων, αλλά οι βυζαντινοί σώζουν το ιερό αγίασμα.
790 μ.Χ.Ο Ψευδο-κωδινός αναφέρει ότι η αυτοκράτειρα Ειρήνη επισκεύασε την εκκλησία, που ειχε πάθει μεγάλη καταστροφή από σεισμό.
869 μ.Χ.Νέα επισκευή, ύστερα από νέο σεισμό, από τον Βασίλειο Α' τον Μακεδόνα (867 - 886 μ.Χ.) κατα πληροφορία του Νικηφόρου Καλλίστου.
924 μ.Χ.Σε επιδρομή των Βουλγάρων ο Συμεών καίει την εκκλησία, αλλά αναστηλώνεται αμέσως αφού το 927 μ.Χ. έγιναν εκεί οι γάμοι του ηγεμόνος των Ρώσων Πέτρου με τη Μαρία, εγγονή του Ρωμανού Λεκαπηνού.
966 μ.Χ.Έχει διασωθεί η περιγραφή μιας επίσημης τελετής στη γιορτή της Αναλήψεως, στην οποία έλαβε μέρος ο Νικηφόρος Φωκάς (963 - 969 μ.Χ.) με όλη την αυλή. Η πομπή έφτανε με πλοίο και από τη Χρυσή Πύλη συνέχιζε με άλογα. Το συγκεντρωμένο πλήθος ζητωκραύγαζε και προσέφερε λουλούδια και σταυρούς. Όταν εμφανιζόταν ο αυτοκράτωρ ο Πατριάρχης τον ασπαζόταν και στη συνέχεια έμπαιναν μαζί στο ναό, όπου στο χώρο του ιερού είχε στηθεί εξέδρα, απ᾽ όπου ο αυτοκράτωρ παρακολουθούσε τη λειτουργία. Στο τέλος της γιορτής ο αυτοκράτωρ καλούσε τον Πατριάρχη σε επίσημο τραπέζι.
1078 μ.Χ.Η μονή της Πηγής θεωρείται τόπος εξορίας, αφού εκεί απομονώνεται ο Γεώργιος Μονομάχος.
1084 μ.Χ.Ο Αλέξιος Α' Κομνηνὸς (1081 - 1118 μ.Χ.) περιόρισε τον φιλόσοφο Ιωάννη Ιταλό στη μονή της Πηγής για να καταπαύση ο αναβρασμός που είχε δημιουργηθεί από τις ιδέες του.
1204 - 1261 μ.Χ.Το ιερό της Πηγής περιέρχεται στους Λατίνους.
1328 μ.Χ.Ο νεαρός Ανδρόνικος Γ' ο Παλαιολόγος (1328 - 1341 μ.Χ.) χρησιμοποιεί τη μονή ως ορμητήριο πριν καταλάβει την Κωνσταντινούπολη.
1330 μ.Χ.Ο Ανδρόνικος Γ', που βρίσκεται ετοιμοθάνατος στο Διδυμότειχο, πίνει νερό από το αγίασμα της Πηγής που του έφεραν και γιατρεύεται.
1341 μ.Χ.Ιερέας της Πηγής, ονόματι Γεώργιος, είναι μάρτυρας σε νοταριακή πράξη.
1347 μ.Χ.Η Ελένη, κόρη του Ιωάννου Καντακουζηνού, παρουσιάζεται στο μέλλοντα σύζυγό της Ιωάννη Ε' Παλαιολόγο (1341 - 1391 μ.Χ.) ντυμένη με την επίσημη ενδυμασία της αυτοκράτειρας, μέσα στον ιερό χώρο της Πηγής. Σύμφωνά με παλαιό έθιμο η μέλλουσα αυτοκράτειρα όταν έφθανε στην Πόλη από τα μέρη της ξηράς έπρεπε να συναντηθεί με τον αυτοκράτορα στην Πηγή.
1422 μ.Χ.Κατα τη διάρκεια της πολιορκίας της Κωνσταντινουπόλεως ο σουλτάνος Μουράτ Β' εγκαταστάθηκε μέσα στην εκκλησία.
1547 μ.Χ.Ο Pierre Gylles σημειώνει το 1547 μ.Χ. ότι η εκκλησία δεν υπάρχει πια, αλλά οι ασθενείς εξακολουθούν να επισκέπτονται την Πηγή.
1727 μ.Χ.Ο μητροπολίτης Δέρκων Νικόδημος έχτισε ναΐσκο και ανανέωσε τη λατρεία. Οι Αρμένιοι ζητούσαν συμμετοχή στο ιερό της Πηγής, αλλά η μεγάλη παράδοση και τα σουλτανικά φιρμάνια αναγνώριζαν την κυριότητα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
1825 μ.Χ.Καταστροφή της πηγής από τους γενίτσαρους.
1827 μ.Χ.Ανεύρεση της Ιεράς εικόνας της Θεοτόκου εικονιζόμενη υπέρ της Ζωοδόχου Πηγής.
1833 μ.Χ.Ο πατριάρχης Κωνστάντιος Α' (1830 - 1834 μ.Χ.), με άδεια του σουλτάνου, έχτισε τη σημερινή εκκλησία, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν το 1835 μ.Χ. Σήμερα, εκτός από τη μεγάλη εκκλησία, λατρευτικό κέντρο του μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος αποτελεί ο υπόγειος ναός της Ζωοδόχου Πηγής, όπου η δεξαμένη με το αγίασμα και τα ψάρια.


Γράφοντας τον 14ο αι. μ.Χ. για το αγίασμα της Πηγής ο Νικηφόρος Κάλλιστος παραθέτει, από διάφορες πηγές, ένα κατάλογο 63 θαυμάτων, από τα οποία τα 15 φθάνουν ως την εποχή του.

Σήμερα στην αυλή της Ζωοδόχου Πηγής βρίσκονται οι τάφοι των Οικουμενικών Πατριαρχών. Το δε αγίασμα βρίσκεται στον υπόγειο Ναό και αποτελείται από μαρμαρόκτιστη πηγή, το νερό της οποίας θεωρείται αγιασμένο. Απ' εδώ διαδόθηκε ο τύπος της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο. Είναι αξιοσημείωτο ότι ψηφιδωτή παράσταση της εικόνας σώζεται στον εσωνάρθηκα της Μονής της Χώρας.

Σε ανάμνηση των εγκαινίων του Ναού από τον Αυτοκράτορα Λέοντα η Εκκλησία καθιέρωσε την κατ΄ έτος εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, την Παρασκευή της Διακαινήσίμου Εβδομάδας.


Ο Ναός αυτός έμεινε γνωστός στην ιστορία ως το αγίασμα του «Μπαλουκλί». «Μπαλούκ» στα τουρκικά σημαίνει ψάρι και η παράδοση μας λέει πως εκεί δίπλα στο αγίασμα, στις 23 Μαΐου 1453 μ.Χ. ένας καλόγερος τηγάνιζε ψάρια, όταν κάποιος του έφερε την είδηση πως πήραν την Πόλη οι Τούρκοι. Ο καλόγερος απάντησε πως μόνο αν τα ψάρια που τηγάνιζε έφευγαν απ΄ το τηγάνι και έπεφταν μέσα στο αγίασμα θα πίστευε ότι έγινε κάτι τέτοιο. Και πραγματικά τα ψάρια ζωντάνεψαν και έπεσαν μέσα στην πηγή του αγιάσματος. Μέχρι σήμερα δε, μέσα στην δεξαμενή της Ζωοδόχου Πηγής διατηρούνται επτά ψάρια και μάλιστα σαν να είναι μισοτηγανισμένα απ΄ την μια πλευρά.



Το Μπαλουκλί (Τα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής),
ποίημα του Γεώργιου Βιζυηνού


Σαράντα μέρες πολεμά ο Μωχαμέτ να πάρη
την Πόλη την μεγάλη.

Σαράντα μέρες έκαμεν ο 'γούμενος το ψάρι
στα χείλη του να βάλη.

Απ' τες σαράντα κι ύστερα, πεθύμησε να φάγη
τηγανισμένο ψάρι.

– Αν μας φυλάγ' η Παναγιά καθώς μας'ε φυλάγει,
την Πόλη ποιος θα πάρη;

Ρίχτει τα δίχτυα στον γιαλό, τρία ψαράκια πιάνει,
– Θεός να τα βλογήση!

Το λάδι βάλλει στην φωτιά μες στ' αργυρό τηγάνι,
για να τα τηγανίση.

Τα τηγανίζ' από την μια, και πά' να τα γυρίση
κι από το άλλο μέρος.

Ο παραγιός του βιαστικά πετά να του μιλήση,
και τάχασεν ο γέρος!

– Μην τηγανίζης, γέροντα, και μόσχισε το ψάρι
στην Πόλη την μεγάλη!

Την Πόλη την εξακουστή οι Τούρκοι έχουν πάρει,
μας κόβουν το κεφάλι!

– Στην Πόλη Τούρκου δεν πατούν κι Αγαρηνού ποδάρια!
Με φαίνεται σαν ψεύμα!

Μ' αν είν' αλήθεια το κακό, να σηκωθούν τα ψάρια
να πέσουν μες στο ρεύμα!

Ακόμ' ο λόγος βάσταγε, τα ψάρι' απ' το τηγάνι,
την μια μεριά ψημένα,

πηδήξανε κι επέσανε στης λίμνης την λεκάνη,
γερά, ζωντανεμένα.

Ακόμ' ώς τώρα πλέουνε, κόκκιν' από το μέρος,
όπου τα είχε ψήσει.

Φυλάγουν το Βυζάντιο ν' αναστηθή κι ο γέρος
να τ' αποτηγανίση.


Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ήχος α'.
Ο ναός σου Θεοτόκε ανεδείχθη παράδεισος, ως ποταμούς αειζώους αναβλύζων ιάματα ώ προσερχόμενοι πιστώς, ως Ζωοδόχου εκ Πηγής, ρώσιν αντλούμεν, και ζωήν την αιώνιον, πρεσβεύεις γαρ συ τω εκ σου τεχθέντι, Σωτήρι Χριστώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.


Ἕτερον Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος πλ. ἀ'. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Η αναβλύζουσα Θειον ύδωρ αθάνατον, η προχέουσα ρείθρα ζωής αέναα· τοις προστρέχουσι πιστώς τη Ζωοδόχο σου Πηγή και ταύτα αρυoμένοι, βραβεύεις νυν τε παρθένε ρώσιν και θεραπείαν, και συμφορών απολύτρωσιν.


Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ΄. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Ἐξ ἀκενώτου σου Πηγῆς Θεοχαρίτωτε, ἐπιβραβεύεις μοι πηγάζουσα τὰ νάματα, ἀενάως τῆς σῆς χάριτος ὑπὲρ λόγον· τὸν γὰρ Λόγον ὡς τεκοῦσα ὑπὲρ ἔννοιαν, ἱκετεύω σε δροσίζειν με σῇ χάριτι, ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε ὕδωρ σωτήριον.


Μεγαλυνάριον
Ύδωρ το ζωήρυτον της Πηγής, μάννα το προχέον, τον αθάνατον δροσισμόν το νέκταρ το Θείον την ξένην άμβροσίαν το μέλι το εκ πέτρας, πίστει τιμήσωμεν.
πηγή http://www.saint.gr/

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Η ΓΥΡΑ.ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ ΑΠΟ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑ ΠΡΟΣ ΠΟΤΑΜΟ [ ΦΩΤΟ ]


 ΦΩΤΟ ΝΑΤΑΣΑ ΠΟΛΙΤΗ