Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Πυροβολισμοί και αστυνομική παρουσία αναστατώνουν τη Σπάρτη

Πυροβολισμοί στη Σπάρτη και επιχείρηση της Αστυνομίας που διενεργείται υπό άκρα μυστικότητα, έχει αναστατώσει την κοινωνία της Σπάρτης τις τελευταίες ώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΛΤ», σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε λίγο μετά τις 4 το μεσημέρι της Πέμπτης στη συμβολή των οδών Λυκούργου και Ωραίας Ελένης, σε απόσταση μόλις 100 μέτρων από το κτήριο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λακωνίας.
Οι φήμες κάνουν λόγο για ανθρωποκυνηγητό με ρίψη πυροβολισμών σε πιλοτή οικίας όπου βρήκαν κρησφύγετο άγνωστοι κακοποιοί, οι οποίοι συνελήφθησαν και κρατούνται στο Τμήμα Ασφαλείας Σπάρτης.
Στην ίδια περιοχή, λίγο αργότερα, κατασχέθηκε και μεταφέρθηκε από γερανοφόρο όχημα της Αστυνομίας, ΙΧ ασημί χρώματος, στο οποίο φέρονται να επέβαιναν οι δράστες. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το περιστατικό συνδέεται με περίπτωση εντοπισμού όπλων.
Από εκείνη την ώρα και μέχρι αργά το βράδυ, οι δρόμοι γύρω από την Αστυνομική Διεύθυνση Λακωνίας είναι αποκλεισμένοι, η κινητικότητα αστυνομικών δυνάμεων είναι έντονη, ενώ προς ενίσχυση έφτασε στη Σπάρτη ομάδα αστυνομικών τουλάχιστον 12 ατόμων.
Σημειώνεται ότι όλες οι ενέργειες της Ασφάλειας Σπάρτης γίνονται με απόλυτη μυστικότητα και οι πληροφορίες αναμένεται να επιβεβαιωθούν το πρωί με επίσημη ανακοίνωση.
- See more at: http://lakonikos.gr

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

ADELIN WEB TV.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ.





Τα Κύθηρα επισκέφτηκαν Την Τετάρτη 03 Ιουλίου δύο Ανώτεροι Αξιωματικοί ,της Αστυνομικής  Διεύθυνσης Πειραιά , Νήσων και Αργοσαρωνικού, προκειμένου να επιθεωρήσουν το Αστυνομικό Τμήμα Χώρας ,τον σταθμό του Ποταμού και το Αστυνομικό Τμήμα Αντικυθήρων. Πρόκειται για τον Ταξίαρχο  κύριο Κολτούκη Δημήτριο Υποδιευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά και  τον Αστυνομικό Διευθυντή κύριο Ιωσήφ Σημαιόνογλου.
Οι δύο ανώτεροι αξιωματικοί μας παραχώρησαν  συνέντευξη μαζί  με τους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας τον πρώην Διοικητή του Α.Τ. Κυθήρων κύριο Παναγιώτη Κουβελέτσιο και τον νέο Διοικητή Υπαστυνόμο Β' κύριο Τσιακούδα Δημήτριο .
Το  Radio Adelin ευχαριστεί για την συνεργασία το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της Γ.Α.Δ.Α. καθώς επίσης και τον Αρχηγό της Αστυνομίας για την παραχώρηση της  άδειας για την πραγματοποίηση  της συνέντευξης.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Εκπαίδευση φοιτητών Ιατρικής στο Κέντρο Υγείας Αρεόπολης

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ιατρική Απόβαση – 2016», φοιτητές από τις Ιατρικές Σχολές Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Λάρισας, Αλεξανδρούπολης και Κρήτης θα εκπαιδευτούν και θα συνδράμουν στο δύσκολο έργο του Κέντρου Υγείας Αρεόπολης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το χρονικό διάστημα από 20 Ιουλίου έως 28 Αυγούστου.
Το πρόγραμμα διοργανώνεται από την Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδος (ΕΕΦΙΕ) και έχει ως σκοπό την ενίσχυση του έργου των ιατρών των μονάδων υγείας (νοσοκομείων, ΚΥ, περιφερικών ιατρείων) σε ακριτικά νησιά και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας με φοιτητές ιατρικής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΚΥ Αρεόπολης είναι το μοναδικό στη νότια Πελοπόννησο που εκπαιδεύει φοιτητές.
Ευχαριστούμε θερμά την ΕΕΦΙΕ για την επιλογή του ΚΥ Αρεόπολης ως ένα από τα κέντρα υγείας της χώρας μας που θα εκπαιδευτούν φοιτητές ιατρικής, καθώς και το δήμο Αν. Μάνης και ιδιαίτερα το δήμαρχο κ. Π. Ανδρεάκο για την έμπρακτη συνεισφορά του στην εξεύρεση χώρου φιλοξενίας των φοιτητών.
Ο διευθυντής του ΚΥ Αρεόπολης
δρ Ανάργυρος Δ. Μαριόλης

Το επίσημο δελτίο τύπου του Λιμενικού για τον εντοπισμό των προσφύγων στη Μάνη

Επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης προσφύγων και σύλληψη των διακινητών τους στο Γύθειο
Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Γυθείου από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την ύπαρξη σε δυσχερή θέση του Ι/Φ ''JOSS'', σημαίας Σιέρρα Λεόνε, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά του όρμου Πόρτο Κάγιο, με ικανό αριθμό αλλοδαπών επιβαινόντων.
 
Στην ανωτέρω θαλάσσια περιοχή, έσπευσε περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και το Α/Κ ''ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ'' Ν. Γυθείου 11, στο οποίο άμεσα άρχισαν να μετεπιβιβάζονται οι αλλοδαποί επιβαίνοντες του ανωτέρω Ι/Φ.Στη συνέχεια, το περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε μία (01) πνευστή λέμβο (tender) με δύο (02) αλλοδαπούς επιβαίνοντες καθώς και μία (01) πνευστή συσκευή (βαρελάκι) επίσης με έναν (01) επιβαίνοντα αλλοδαπό, τους οποίους περισυνέλεξε.
 
Ακολούθως, λόγω πληροφοριών για έναν (01) αγνοούμενο εκ των αλλοδαπών επιβαινόντων στο Ι/Φ, ξεκίνησαν έρευνες προς εντοπισμό του από το περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που βρισκόταν στην περιοχή αλλά και από έτερο σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που κατέπλευσε στη συνέχεια, συνεπικουρούμενα από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας.
 
Ο αγνοούμενος εντοπίστηκε σώος σε βραχώδη ακτή, στην περιοχή Βαθύ Αυλάκι, από όπου απεγκλωβίστηκε από το πλήρωμα περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
 
Ακολούθως, το ''ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ'' κατέπλευσε, συνοδευόμενο από περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στο λιμένα Πόρτο Κάγιο, όπου αποβιβάστηκαν με ασφάλεια οι τριάντα οκτώ (38) διασωθέντες, οι δύο (02) εκ των οποίων συνελήφθησαν φερόμενοι ως οι διακινητές των υπολοίπων διασωθέντων.
 
Από το Λιμεναρχείο Γυθείου που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω Ι/Φ σκάφος. 
Πηγή http://githio-click.gr/

Επιχείρηση διάσωσης 38 προσφύγων στο Πόρτο Κάγιο: Δύο συνελήφθησαν ως διακινητές

Χθες το μεσημέρι η Λιμενική Αρχή Γυθείου ενημερώθηκε για την ύπαρξη ιστιοφόρου με σημαία Σιέρρα Λεόνε στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά του όρμου Πόρτο Κάγιο, στο οποίο επέβαινε πλήθος αλλοδαπών.
Στο σημείο έσπευσε περιπολικό σκάφος του λιμενικού καθώς και ένα αλιευτικό, στο οποίο άμεσα άρχισαν να μετεπιβιβάζονται οι αλλοδαποί επιβαίνοντες. Στη συνέχεια το λιμενικό εντόπισε μία λέμβο με δύο επιβαίνοντες καθώς και μία πνευστή συσκευή (βαρελάκι) με άλλο ένα άτομο, και τους περισυνέλεξε.
Επιπλέον, λόγω πληροφοριών για έναν αγνοούμενο από το ιστιοφόρο, ξεκίνησαν έρευνες προς εντοπισμό του από δύο σκάφη του λιμενικού συνεπικουρούμενα από ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας. Τελικά ο αγνοούμενος εντοπίστηκε σώος σε βραχώδη ακτή, στην περιοχή Βαθύ Αυλάκι, απ’ όπου απεγκλωβίστηκε.
Οι τριάντα οκτώ συνολικά διασωθέντες αποβιβάστηκαν με ασφάλεια στο Πόρτο Κάγιο, με τους δύο από αυτούς να συλλαμβάνονται ως διακινητές.
Πηγή http://www.laconialive.gr/

Σαν σήμετα στις 4 Αυγούστου 1991 έφυγε ο μεγάλος Λάκωνας Νικηφόρος Βρεττάκος

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος (Κροκεές, Λακωνία 1 Ιανουαρίου 1912 – Πλουμίτσα, Λακωνία 4 Αυγούστου 1991) ήταν Έλληνας ποιητής, πεζογράφος, μεταφραστής και δοκιμιογράφος. Θεωρείται ένας από του μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές.

Έχει προταθεί τετράκις για το Βραβείο Νόμπελ, ενώ επίσης έχει λάβει άλλα πολλά βραβεία, όπως το βραβείο Ουράνη, το Πρώτο βραβείο κρατικής ποίησης κ.α.

Πρώτα χρόνια

Ο Νικηφόρος Βρεττάκος γεννήθηκε την 1 Ιανουαρίου 1912, στο χωριό Κροκεές, της Λακωνίας. Ήταν το δεύτερο από τα έξι παιδιά του Κωνσταντίνου Βρεττάκου και της Ευγενίας, το γένος Παντελάκη. Τα νηπιακά του χρόνια πέρασε στην Πλούμιτσα, στο πατρικό του σπίτι. Το 1917 η οικογένειά του μετακομίζει στις Κροκεές, όπου εγγράφεται στο Δημοτικό σχολείο. Το 1921 τελειώνει το Δημοτικό και συνεχίζει στο Ημιγυμνάσιο Κροκεών, από το οποίο, παρά τις οικονομικές δυσχέρειες και την αρρώστια του πατέρα του, αποφοιτά το 1923. Στη συνέχια εγγράφεται στο Γυμνάσιο Γυθείου, όπου φοιτά με πολλές δυσκολίες. Στο ίδιο σχολείο, στην περίοδο αυτή, φοιτά και ο Γιάννης Ρίτσος. Το 1928, σε ηλικία, μόλις, δεκαέξι ετών, έδωσε στην Εμπορική Λέσχη Γυθείου, δύο διαλέξεις, με θέμα Χριστιανισμός – Μαρξισμός

Στην Αθήνα

Το 1929, κατευθύνθηκε προς την Αθήνα, με σκοπό να ξεκινήσει τις πανεπιστημιακές του σπουδές -μάταια λόγω οικονομικών δυσχερειών. Έτσι, λοιπόν, προσλήφθηκε ως υπάλληλος αρχικά σε εταιρεία υδραυλικών έργων αποξήρανσης και στη συνέχεια, μέχρι το 1932, έκανε διάφορες περιστασιακές κυρίως, χειρωνακτικές εργασίες. Στο ενδιάμεσο, εξέδωσε δύο ποιητικές συλλογές το «Κάτω από σκιές και φώτα» το 1929 και το «Κατεβαίνοντας στη σιγή των αιώνων», το 1933, οι οποίες κέντρισαν το ενδιαφέρον του λογοτεχνικού κόσμου – και ιδιαίτερα το ενδιαφέρον του Κωστή Παλαμά. Βεβαίως, το επόμενο βιβλίο του «Ο πόλεμος» λογοκρίθηκε από το καθεστώς Μεταξά.

Το 1932 κατατάχθηκε στο στρατό στην Τρίπολη. Υπηρέτησε όμως για τέσσερις μήνες, καθώς ήταν προστάτης πολυμελούς οικογένειας. Ακολούθως, το 1934, στον Πειραιά, εργάστηκε ως γραφέας στις γενικές αποθήκες στρατού. Εκεί γνωρίστηκε με τη γυναίκα του. Κατόπιν, το 1935, δούλεψε στα Μεταξουργία Νέας Ιωνίας και ένα χρόνο αργότερα ως ιδιωτικός υπάλληλος και ως εργάτης υφαντουργείου. Το 1938, με παρέμβαση του φίλου του Θέμου Αμουργή, διορίστηκε στο Υπουργείο Εργασίας.

Πόλεμος, Αντίσταση και κατοπινά χρόνια

Μετά την κήρυξη του Ελληνοιταλικού Πολέμου, το 1940, αμέσως, στρατεύτηκε στην πρώτη γραμμή και κινδύνεψε να σκοτωθεί στο ύψωμα της Κλεισούρας.

 Όταν το σύνταγμα, στο οποίο υπηρετούσε, διαλύθηκε -με την κατάρρευση του Μετώπου (1941)- κατευθύνθηκε στην Αθήνα και εντάχθηκε στην Εθνική Αντίσταση με τον ΕΑΜ. Οι ημερολογιακές σημειώσεις του, εκείνη την περίοδο, αποτέλεσαν τη βάση του βιβλίου του, το «Αγρίμι». Γενικότερα, από το 1942 – 1944 ασχολήθηκε ενεργά με την Εθνική αντίσταση. Επίσης, γράφτηκε και στο ΚΚΕ αυτή την περίοδο, στην οποία μάλιστα, έχασε και τον πατέρα του, ο οποίος θάφτηκε στην Πλουμίτσα.

Το 1946 προσλήφθηκε ως γραφέας στον Οικονομικό Συνεταιρισμό Εκτελωνιστών του Πειραιά, αργότερα, τον ίδιο χρόνο υπέγραψε τη διαμαρτυρία των Ελλήνων λογοτεχνών «Προς τη Δ’ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων και τη Διεθνή Κοινή Γνώμη: Περί εκτάκτων μέτρων κατά των επιβουλευομένων την Δημοσίαν Τάξιν και την ακεραιότητα της χώρας». Το 1948 γνωρίστηκε με τον ποιητή, Άγγελο Σικελιανό, με τον οποίον υπήρξαν φίλοι, μέχρι το τέλος της ζωής του. Το 1949, ο Βρεττάκος, εξέδωσε το λυρικό δοκίμιο «Δυο άνθρωποι μιλούν για την ειρήνη του κόσμου» εξαιτίας της συγγραφής του αυτής, διαγράφτηκε από το Κ.Κ.Ε. και απομακρύνθηκε, γενικότερα, από το περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα, όπου ήταν και διευθυντής. Εκείνη την περίοδο γνωρίστηκε με την Τατιάνα Γκρίτση – Μilliex και το Roger Milliex, με τους οποίους συνδέθηκε φιλικά.

Αιτήσεις Φθινοπωρινής - Ανοιξιάτικης - Καλοκαιρινής Πατάτας, στα μικρά νησιά του Αιγαίου.







ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΘΗΡΑ ΤΚ. 80200
ΤΗΛ. 27360 33476
FAX. 2736033404

ΕΚΤΑΚΤΟ : Φωτιά εκδηλώθηκε στα Ασπρούδια Βατίκων.Στον σκουπιδότοπο.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην εκπομπή του σταθμού μας "η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ"Απο τον υπεύθηνο Αντιδήμαρχο κ.Καλογερίνη η φωτιά προκλήθηκε στον σκουπιδότοπο στην Αγραπιδόλουτσα η οποία επεκτάθηκε . Αυτή την στιγμή έχει τεθεί υπό έλεγχο αλλά συνεχίζει να καίει μέσα στον σκουπιδότοπο. Δυστυχώς τα 2 αεροπλάνα "πετζετέλ" δεν μπόρεσαν να κάνουν ρίψεις λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή.
ΑDELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

Τα Κύθηρα επισκέφτηκαν δύο Ανώτεροι Αξιωματικοί ,της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πειραιά , Νήσων και Αργοσαρωνικού, προκειμένου να επιθεωρήσουν το Αστυνομικό Τμήμα Χώρας ,τον σταθμό του Ποταμού και το Αστυνομικό Τμήμα Αντικυθήρων. Πρόκειται για τον Ταξίαρχο κύριο Κολτούκη Δημήτριο Υποδιευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πειραιά και τον Αστυνομικό Διευθυντή κύριο Ιωσήφ Σημαιόνογλου. Οι δύο ανώτεροι αξιωματικοί μας παραχώρησαν συνέντευξη μαζί με τους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας τον πρώην Διοικητή του Α.Τ. Κυθήρων κύριο Παναγιώτη Κουβελέτσιο και τον νέο Διοικητή Υπαστυνόμο Β' κύριο Τιακούδα Δημήτριο . Το Radio Adelin ευχαριστεί για την συνεργασία το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της Γ.Α.Δ.Α. καθώς επίσης και τον Αρχηγό της Αστυνομίας για την παραχώρηση της άδειας για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Jungers 52 του 2ου Παγκοσμίου πολέμου 2 Mίλια δυτικά απ το Καψάλι

JU-52
2 μίλια δυτικά απ το Καψάλι. Βάθος 35 μέτρα. Εντελώς εκτεθειμένο σε δυτικούς ανέμους. Ρεύματα σπάνια και ασθενή. 
Πρόκειται για ένα Γερμανικό μεταγωγικό αεροπλάνο

Jungers 52 του 2ου Παγκοσμίου πολέμου που προσθαλασσώθηκε στη διάρκεια του πολέμου. Υπάρχει μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα που είδε να βγαίνουν σώοι 18 Γερμανοί στρατιώτες, χάρη στον οποίο και βρήκαμε το αεροπλάνο. Σώζονται σε άριστη κατάσταση οι 2 από τους 3 κινητήρες και το ουραίο τμήμα σε όχι καλή κατάσταση. Οι μαρτυρίες των ντόπιων λένε ότι ο τρίτος κινητήρας ανελκύστηκε και στάλθηκε στην Αθήνα. 
Το Junkers Ju 52 είναι αεροσκάφος της Γερμανικής βιομηχανίαςJunkers στο Ντεσάου. Κατασκευάστηκε από το 1931 μέχρι το 1945(όταν καταστράφηκαν οι εγκαταστάσεις παραγωγής του). Η χωρητικότητα του είναι 15 επιβάτες (+2). Κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο τα περισσότερα αεροσκάφη κατασχέθηκαν για στρατιωτική χρήση, ενώ η παραγωγή συνεχίστηκε επίσης για στρατιωτική χρήση.
Junkers Ju 52
Περιγραφή
Αποστολή
Μεταγωγικό Αεροσκάφος
Πλήρωμα
3
Κατασκευαστής
Junkers
Διαστάσεις
Μήκος
18,90 m
Εκπέτασμα
29.25 m
Ύψος
4,50 m
Επιφάνεια πτέρυγας
110,50 m²
Βάρος
Άδειο
6,510 kg
Μέγιστο απογείωσης
10,990 kg
Πηγή ισχύος
Κινητήρες
3× BMW 132T
Ισχύς
715 shp (Έκαστος)
Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα
265 km/h
Αυτονομία
870 km
Μέγιστο ύψος
5,490 m
Οπλισμός
Πολυβόλα
1 ομοαξονικό πυροβόλο MG 131 των 13 mm
2 πυροβόλα MG 15 των 7.92 mm
Βόμβες
Μέχρι 455 kg βομβών σε κάποιες εκδόσεις
Μεταφορική Ικανότητα
18 πλήρως οπλισμένους στρατιώτες ή 11 φορεία
Πηγή
Kythera Dive Center




Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Έκλεψαν τρία οχήματα σε λίγες ώρες στη Λακωνία!

Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρία οχήματα κατάφεραν να κλέψουν μέσα σε λίγες ώρες, δύο Ρομά, ηλικίας 18 και 19 ετών, στη Λακωνία!
Τα δύο άτομα έδρασαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, 2/8, στις Κροκέες και στη Σκάλα του Δ. Ευρώτα και στις Αμύκλες Δ. Σπάρτης, απ’ όπου συνολικά αφαίρεσαν τρία οχήματα. Μάλιστα, την ίδια ημέρα, οι δύο νεαροί Ρομά διέπραξαν ακόμη μία απόπειρα κλοπή οχήματος, στις Αμύκλες.
Μετά από επιχείρηση αστυνομικών της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) Λακωνίας, οι δύο Ρομά εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν, ο μεν 18χρονος στις Αμύκλες και ο 19χρονος στην Πλατάνα Δ. Σπάρτης.
Τα τρία κλαπέντα οχήματα βρέθηκαν και αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους, ενώ προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Σπάρτης.
- See more at: http://www.lakonikos.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ.Εντοπίστηκε σκάφος με 30 λαθρομετανάστες στη Μάνη

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Githio-click.gr πρίν λίγη ώρα στη θαλάσσια περιοχή κοντά στο χωριό Κοκκινόγεια του Δήμου Ανατολικής Μάνης εντοπίστηκε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος στο οποίο επέβαιναν περίπου 30 λαθρομετανάστες. Στο σημείο έχουν σπεύσει δυνάμεις του Λιμεναρχείου Γυθείου και ιατρικό προσωπικό από το Κ.Υ. Αρεόπολης.

Στη συνέχεια της ημέρας θα σας ενημερώσουμε για το θέμα με περισσότερες πληροφορίες.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ OΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΤΣΟΛΑΚΟΥ.8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΠΛΥΤΡΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ



ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΥΤΡΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.
ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΤΣΟΛΑΚΟΥ !!!!
ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΟΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ,ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΒΑΣΙΛΗΣ,ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ ΚΟΚΟΛΗ.
ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.
ΩΡΑ 21.00

ΩΦΕΛΗΜΕΝΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια (ΑΔΑ: 6ΕΦΣ4653ΠΩ-5ΧΟ) η νέα Προκήρυξη Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, που αφορά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που θα ισχύσουν μετά τις 30 Οκτωβρίου 2016, οπότε λήγουν οι παρούσες πολυετείς συμβάσεις που υπεγράφησαν το 2008-9. Μετά τη διαρκή συνεργασία του Δήμου μας με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και κατόπιν των σχετικών αιτημάτων μας, οι νέες γραμμές που θα ισχύσουν από την 1η Νοεμβρίου 2016 έχουν ως εξής:
1. Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, 1 δρομολόγιο την εβδομάδα για όλη τη δρομολογιακή περίοδο με μίσθωμα 38.000€ ανά δρομολόγιο, ήτοι συνολικό ετήσιο μίσθωμα 1.976.000€.
2. Πειραιάς - Κύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, 1 δρομολόγιο την εβδομάδα για όλη τη δρομολογιακή περίοδο με μίσθωμα 32.000€ ανά δρομολόγιο, ήτοι συνολικό ετήσιο μίσθωμα 1.664.000€.
3. Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, 1 δρομολόγιο την εβδομάδα για όλη τη δρομολογιακή περίοδο με μίσθωμα 20.030€ ανά δρομολόγιο, ήτοι συνολικό ετήσιο μίσθωμα 1.041.560€.
4. Καλαμάτα - Κύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, 1 δρομολόγιο την εβδομάδα από 1η Ιουνίου μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου με μίσθωμα 16.066,63€ ανά δρομολόγιο, ήτοι συνολικό μίσθωμα (4 μήνες) 257.066,08€.
5. Νεάπολη - Κύθηρα - Αντικύθηρα και επιστροφή, 2 δρομολόγια την εβδομάδα για όλη τη δρομολογιακή περίοδο με μίσθωμα 6.800€ ανά δρομολόγιο, ήτοι συνολικό μίσθωμα 707.200€. Στην γραμμή αυτή εξακολουθεί να ισχύει η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων των Αντικυθήρων από και προς Νεάπολη και Κύθηρα.
Με τις ανωτέρω αποφάσεις, ικανοποιούνται όλα τα αιτήματα του Δήμου μας, κυρίως αναφορικά με την επέκταση του πολλά υποσχόμενου επιδοτούμενου δρομολογίου της Καλαμάτας για συνολικά 4 μήνες (Ιούνιος-Σεπτέμβριος), ενώ επιτεύχθηκε η επιδότηση δεύτερου δρομολογίου από τη Νεάπολη προς τα Αντικύθηρα (κάτι που είχε ζητηθεί πολλές φορές χωρίς όμως αποτέλεσμα) με υποχρέωση του πλοίου να διανυκτερεύει στη Νεάπολη, κάτι που ενισχύει σημαντικά την τοπική γραμμή και εξασφαλίζει συνθήκες βιωσιμότητας και σταθερότητας μέσα σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον.
Οι νέες συμβάσεις θα είναι δωδεκάμηνης διάρκειας και θα αρχίζουν την 1η Νοεμβρίου 2016 και θα λήγουν την 31 Οκτωβρίου 2017 (52 εβδομάδες). Το συνολικό ανώτατο ποσό της επιδότησης που θα δοθεί για τις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυθήρων και Αντικυθήρων αγγίζει τα 5.645.826,08€, ποσό που θεωρείται ικανοποιητικό λαμβανομένης υπόψη της τρέχουσας δημοσιονομικής κατάστασης της Χώρας αλλά και της διαφαινόμενης αύξησης της τουριστικής κίνησης στο νησί μας τα ερχόμενα χρόνια.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων, με αφορμή τις εξελίξεις αυτές προέβη στην ακόλουθη δήλωση: "Αισθάνομαι μεγάλη ικανοποίηση για τις θετικές εξελίξεις στο ζήτημα των αγόνων ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα και θα ισχύσουν για τη νέα δρομολογιακή περίοδο. Οι θετικές αυτές εξελίξεις δεν προέκυψαν από τύχη, αλλά ύστερα από διαρκή συνεργασία του Δήμου μας με την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, προς την οποία εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες. Παρά το γεγονός ότι η δημοσιονομική κατάσταση της Χώρας είναι δυσμενής, τα ποσά που προβλέπονται για την επιδότηση των αγόνων γραμμών των Κυθήρων και Αντικύθηρων είναι άκρως ικανοποιητικά, καθώς σε πολλές άλλες περιπτώσεις οι μειώσεις μισθωμάτων ήταν εξαιρετικά μεγάλες. Με τη νέα προκήρυξη διασφαλίζεται σταθερότητα στις ακτοπλοϊκές μας συνδέσεις, επεκτείνεται η σύνδεση της Καλαμάτας για συνολικά 4 μήνες ετησίως και επιδοτείται πλέον δεύτερο δρομολόγιο στην τοπική γραμμή Νεάπολης - Κυθήρων - Αντικυθήρων, γεγονός που διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της τοπικής μας σύνδεσης. Οι εξελίξεις είναι σίγουρα θετικές και προέκυψαν μετά από επίμονη δουλειά και διαπραγμάτευση με τις αρμοδιες υπηρεσίες. Ως Δήμος θα εξακολουθήσουμε να διεκδικούμε από το Κράτος την εφαρμογή της ρήτρας νησιωτικότητας σε όλες τις πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται για το νησιωτικό χώρο".
Πηγή ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

Επίσκεψη Γ. Γεννιά στα Κύθηρα

Κατά την τριήμερη επίσκεψή της στο νησί των Κυθήρων, η βουλευτής Α΄ Πειραιώς & Νήσων Γεωργία Γεννιά παρευρέθηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου, για το Ιερό Μνημόσυνο μιας μεγάλης προσωπικότητας, του Ρώσου Ναυάρχου Νικολάου Φιλοσοφώφ.

Ο Νικόλαος Φιλοσοφώφ διετέλεσε στενότατος συνεργάτης του Τσάρου Νικολάου Β΄και μετά το 1917 κατέφυγε στην Ελλάδα και διορίστηκε απλός Φαροφύλακας στον Φάρο των Αντικυθήρων. Έξωθεν της οικίας του, στους πρόποδες του Βενετσιάνικου Κάστρου της Χώρας, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια της τιμητικής πλάκας προς το πρόσωπό του.

Το Σάββατο, η Γ. Γεννιά έδωσε το παρόν  στην εκδήλωση υπέρ της μνήμης του Νικολάου Φιλοσοφώφ, με την μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού, στην Αγία Πελαγία.
Εν συνεχεία, παρευρέθηκε στον μέγα εσπερινό και στη λιτανεία της Αγίας Ελέσας, προστάτιδας των Κυθήρων, χωροστατούντος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Κεφαλληνίας και του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Κυθήρων.


ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ

Το νησί των Κυθήρων επισκέφθηκε η βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων Γεωργία Γεννιά, όπου και συναντήθηκε με τους φορείς του νησιού.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψής της στο νησί, η βουλευτής συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Κυθήρων κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη, τον Διοικητή του Α.Τ. Κυθήρων κ. Τιακούδα Δημήτριο, τον Διοικητή του Λιμενικού Σώματος Κυθήρων Σημαιοφόρο κ. Βασιλειάδη Ευάγγελο, τον προϊστάμενο του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων Πυραγό κ. Λάζαρο Κωνσταντίνου και τον Διοικητή του Νοσοκομείου Κυθήρων κ. Δημήτρη Μοιρασγεντή. Επίσης, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με την Οργάνωση Μελών του ΣΥΡΙΖΑ Κυθήρων, καθώς και με πολίτες και επιχειρηματίες του νησιού, προκειμένου να καταγράψει τα προβλήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία.


Μείζον ζήτημα των πολιτών των Κυθήρων είναι η ολοκλήρωση του έργου του αεροδρομίου του νησιού. Αυτό το έργο θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της κοινωνίας και σαφώς θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Εξίσου σημαντικά ζητήματα για την τοπική κοινωνία αποτελούν η ολοκλήρωση της Μαρίνας, η λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας, ο ανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η μεταφορά του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου , η ενίσχυση των υπηρεσιών (Δήμος, Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστικό Σώμα, Νοσοκομείο) του νησιού

Τρίτη 2 Αυγούστου 2016

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΧΩΡΙΟΥ. 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μεσοχωρίου η " Αγία Παρασκευή" σας προσκαλεί στο μικρό πανηγυράκι του χωριού στις 5 Αυγούστου ,παραμονή της εορτής μεταμόρφωση του Σωτήρος ,στο προαύλιο χώρο του σχολείου! Τιμή εισόδου για ενήλικες είναι 10 ευρώ και 5 ευρώ για τα παιδιά. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται φαγητό με πλούσια νηστίσιμα εδέσματα. Μετά τιμής το Δ.Σ. του Συλλόγου.

ΤΑΒΕΡΝΑ "ΠΛΑΤΑΝΟΣ" LIVE ΠΕΜΠΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ


Το Βέλος της Δημοκρατίας

Η οργανωμένη αντίδραση των δημοκρατικών αξιωματικών της Ελλάδας εναντίον της χούντας των συνταγματαρχών εκδηλώθηκε με το «Κίνημα του Ναυτικού», τον Μάιο του 1973. Το κίνημα προδόθηκε και οι πρωταγωνιστές συνελήφθησαν και βασανίστηκαν άγρια. Το αντιτορπιλικό «Βέλος», με καπετάνιο τον αείμνηστο Νίκο Παππά και τα 31 μέλη του πληρώματος κάνουν τη δική τους ανταρσία.
Εγκαταλείπουν αιφνιδιαστικά την άσκηση του ΝΑΤΟ, ανοιχτά της Σαρδηνίας, και καταπλέουν στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, όπου ζητούν πολιτικό άσυλο. Είναι το πρώτο ηχηρό χαστούκι στη χούντα. Το γεγονός προβάλλεται στα μέσα ενημέρωσης όλου του κόσμου και δίνει ελπίδες στους Ελληνες.

Τις ηρωικές στιγμές της «Ανταρσίας του Βέλους» έζησε «εκ των έσω» ο Παναγιώτης Χατζηπέρος, νεαρός τότε αξιωματικός. Ύστερα από πολλά χρόνια, μακριά πλέον από το ναυτικό (είναι αντιπεριφερειάρχης Νήσων), ώριμος και κατασταλαγμένος, αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο για τα γεγονότα αυτά. Το βιβλίο αυτό, «Στη σκιά του Ποσειδώνα», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Historical Quest (Χρυσηίδος 66, Ίλιον, Αθήνα, ΤΚ. 131 22, τηλ: 210 26 11 832). Το Εnetpress.gr μίλησε μαζί του για εκείνες τις εποχές αλλά και για το σήμερα.
- Αφορμή για τη συνέντευξη ήταν η έκδοση του βιβλίου σας για την ιστορία του Βέλους. Ωστόσο ήρθε τώρα κάτι που το θυμίζει, το τουρκικό ελικόπτερο στην Αλεξανδρούπολη. Θέλετε να συγκρίνετε τις δύο περιπτώσεις;
«Η ανταρσία του ΒΕΛΟΥΣ δεν έχει καμία σχέση και καμία αντιστοίχηση με το συμβάν του ελικοπτέρου στην Αλεξανδρούπολη. Εμείς κάναμε την ανταρσία του Α/Τ ΒΕΛΟΣ για την αποκατάσταση της δημοκρατίας, ενώ αυτοί προσπάθησαν να ανατρέψουν μία εκλεγμένη κυβέρνηση. Επομένως ο οποιοσδήποτε συνειρμός και συσχετισμός δεν ευσταθεί».

- Ας ξαναγυρίσουμε στο Βέλος. Νεαρός αξιωματικός 23 χρόνων και βρεθήκατε μπροστά σε ιστορικές στιγμές. Είχατε συμμετοχή στις αποφάσεις; Αντέδρασε κανείς στην απόφαση του καπετάνιου;
«Οι αποφάσεις μας ήταν ελεύθερες, αυθόρμητες και προσωπικές. Κανένας δεν μας υποχρέωσε ή μας πίεσε. Η αγάπη μας για την πατρίδα, την εθνική αξιοπρέπεια, την ανεξαρτησία και την δημοκρατία ήταν αυτές οι αρχές που οδήγησαν τις αποφάσεις μας και τα βήματά μας. Κανένας δεν αντέδρασε στην πρόταση του "Καπετάνιου", αντιθέτως όλοι, ακόμα και αυτοί οι εντεταλμένοι του δικτατορικού καθεστώτος, συμφώνησαν με την απόφαση του "Καπετάνιου" και σύσσωμο το πλήρωμα συμφώνησε και υπερθεμάτισε με τις αποφάσεις του. Ο αείμνηστος Νίκος Παππάς ήταν ένας ηγέτης, τον οποίον ακολουθούσαν όλοι. Ήταν ο ηγέτης αυτός που ενέπνεε με ιδιαίτερη ευκολία ολόκληρο το πλήρωμα».

- Πώς πέρασε ο καιρός στην Ιταλία; Ενόχλησαν τους συγγενείς σας;
«Προσωπικά στην Ιταλία έμεινα γύρω στις σαράντα μέρες. Τα γεγονότα των ημερών αυτών ήταν πολλά. Δεν θα ξεχάσω ότι καθημερινά γινόμασταν αποδέκτες πιέσεων από τα ΜΜΕ όλου του κόσμου για συνεντεύξεις και συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνονταν στην Ιταλία. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η στήριξη των Ελληνίδων μητέρων των φοιτητών στην Ιταλία, οι οποίες μας συμπαραστέκονταν καθημερινά, μαγείρευαν για εμάς και μας πρόσεχαν σαν τα παιδιά τους.

Επίσης δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρόσκληση που πήραμε από την Περιφέρεια της Μπολόνιας, όπου με απόφαση του περιφερειάρχη συγκεντρώθηκε όλο το προσωπικό στο αμφιθέατρο της Περιφέρειας, το οποίο μας υποδέχτηκε με χειροκροτήματα και δάκρυα στα μάτια, ο δε περιφερειάρχης μου παρέδωσε μια επιταγή ενός εκατομμυρίου λιρετών για τα έξοδά μας. Επίσης την ίδια αυτή μέρα πραγματοποιήθηκε μεγάλη συγκέντρωση, περίπου πέντε χιλιάδων φοιτητών στην κεντρική πλατεία της Μπολόνιας, στην οποία ήμουν ο κεντρικός ομιλητής, όπου τους παρότρυνα να ξεχάσουμε τις κομματικές μας ταυτότητες και να ενωθούμε ενάντια στον κοινό εχθρό που ήταν το δικτατορικό τυραννικό καθεστώς.

Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση, η διχόνοια των Ελλήνων παρεισέφρησε για μία ακόμη φορά. Συμμετείχα στις 4 Ιουλίου σε σύσκεψη στη θαλαμηγό του πατριώτη εφοπλιστή Νικήτα Βενιζέλου με θέμα την κατάληψη στη Νίκαια της Γαλλίας των δύο εκπαιδευτικών πλοίων "ΑΕΤΟΥ" και "ΓΕΡΑΚΑ" , όπου διαφώνησα λόγω του ότι οι ναυτικοί δόκιμοι την εποχή εκείνη ήταν ανήλικοι και η κίνηση αυτή θα είχε αρνητικές εντυπώσεις στον ελληνικό λαό. Έτσι με πρωτοβουλία του Κώστα Μπαντουβά, που συμμετείχε στην σύσκεψη, απεχώρησα και αναχώρησα για Λονδίνο και από εκεί για τον Περσικό κόλπο όπου μπάρκαρα σαν Γ΄ Μηχανικός. Οι υπόλοιποι συμμετείχαν στην απόπειρα που έγινε στη Νίκαια και απέτυχε.

Αναφορικά με τους γονείς μου και τους συγγενείς μου, το καθεστώς έκλεισε το μαγαζί του πατέρα μου, ο αδερφός μου Μαρίνος που ήταν ναύτης υπέστη πολλές απειλές, ταλαιπωρίες και διώξεις».


- Τι κάνατε όταν γυρίσατε;
«Πριν ακόμα επανέλθουμε στην Ελλάδα, είχαμε ζητήσει να πάμε να πολεμήσουμε στην Κύπρο, στον αγώνα κατά της εισβολής των Τούρκων. Πλην όμως το δικτατορικό καθεστώς δεν μας επέτρεπε, χαρακτηρίζοντάς μας προδότες. Όταν επανήλθαμε στην Ελλάδα, μας κάλεσε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο Αβέρωφ για να επανέλθουμε κανονικά στις θέσεις μας, αφού πρώτα τιμωρηθούν και αποταχθούν όσοι συνεργάστηκαν με το δικτατορικό καθεστώς.

Όταν του επισημάναμε ότι υπάρχουν χουντικοί στα πλοία, μας διαβεβαίωσε ότι οι πρωτεργάτες έχουν απομακρυνθεί και ότι αυτοί είναι "σταγονίδια". Η πρώτη μου τοποθέτηση έγινε στο Αντιτορπιλικό "ΝΑΥΑΡΙΝΟ". Αρνήθηκα όμως να πάω, εάν δεν φύγουν οι χουντικοί από το πλοίο. Μέχρι τότε καθημερινά πηγαίναμε έξω από το ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετάνια", για την προστασία του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Για τον Καραμανλή έλεγαν ότι έμενε στο εν λόγω ξενοδοχείο, αλλά ελάχιστες φορές παρέμεινε εκεί για λόγους ασφαλείας. Στη συνέχεια παρουσιάστηκα στο Αντιτορπιλικό "ΝΑΥΑΡΙΝΟ" που ήταν φουνταρισμένο ανοιχτά του Ελληνικού, για την προστασία του αεροδρομίου». 

- Από το πλήρωμα του Βέλους, γνωρίζετε πόσοι είναι εν ζωή; Βρίσκεστε ποτέ;
«Δυστυχώς τα χρόνια περνούν και έχουμε χάσει εννέα από τους συντρόφους μας. Άλλους από φυσικά αίτια και άλλους από ατυχήματα. Όπως ο αείμνηστος, Σημαιοφόρος τότε, Νίκος Ζησιμόπουλος ο οποίος με αυτοθυσία προσπάθησε να σώσει τους άνδρες του πληρώματος του Α/Τ "ΘΥΕΛΛΑ" από έκρηξη ασφαλιστικού που έγινε στο λεβητοστάσιο. Επίσης ο Γιώργος Γούτσος ο οποίος αποκεφαλίστηκε από πτερύγιο του στροφείου ελικοπτέρου. Όσοι είμαστε εν ζωή φροντίζουμε να βρισκόμαστε όσο μας επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μας και οι αποστάσεις».

- Πώς θα περιγράφατε τον καπετάνιο Ν. Παππά;
«Ο Καπετάνιος Νίκος Παππάς ήταν ναυτικός, ήταν ηγέτης, μα πάνω από όλα ήταν Άνθρωπος με άλφα κεφαλαίο. Η δημοκρατική του αύρα ήταν διάχυτη στο πλοίο και όχι μόνο. Ήταν ο ηγέτης που ενέπνεε το πλήρωμά του, το οποίο του είχε τυφλή εμπιστοσύνη και θα έδινε ευχαρίστως και το αίμα του για την πατρίδα. Η απώλειά του άφησε ένα κενό δυσαναπλήρωτο».

- Πότε αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίο;
«Το βιβλίο αποφάσισα να το γράψω από την εποχή εκείνη, είχα επιλέξει δε και τον τίτλο. Απλά άφησα να περάσει αρκετό χρονικό διάστημα έτσι ώστε πιο έμπειρος και ώριμος να μπορέσω να αποτυπώσω και να καταθέσω την προσωπική μου μαρτυρία για τον ιστορικό του μέλλοντος. Ήταν κάτι το οποίο όφειλα να κάνω. Η συγγραφή του βιβλίου, πέραν της διατήρησης της ιστορικής μνήμης, είχε να κάνει και με το γεγονός ότι το Κίνημα του Ναυτικού και η ανταρσία του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, αν και κορυφαία αντιστασιακή πράξη, έχει υποβαθμιστεί από όλες τις κυβερνήσεις και τους φορείς. Κινδύνευε δε να ξεχαστεί εάν δεν είχαμε καταφέρει να σώσουμε το Α/Τ ΒΕΛΟΣ και να το διαμορφώσουμε σαν Μουσείο του Αντιδικτατορικού Αγώνα».

- Γιατί παραιτηθήκατε το 1993; Ποια ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι;
«Η παραίτησή μου τον Μάρτιο του 1993 ήταν μία παραίτηση διαμαρτυρίας για τα όσα συνέβαιναν στο ναυτικό την εποχή εκείνη. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η αντίθεσή μου για την απόκτηση των πλοίων ADAMS και KNOX, για τον εκσυγχρονισμό των οποίων ξοδέψαμε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα πετάξαμε. Το γεγονός αυτό και μόνο αποδεικνύει την ορθότητα της αποφάσεώς μου. Μετά από χρόνια, πολλοί συνάδερφοι από το Πολεμικό Ναυτικό με δικαιώνουν. Αυτό βέβαια δεν μας απαλλάσσει από τα capital controls και τη δυστυχία που περνάει σήμερα ο ελληνικός λαός. Παρόμοια τέτοια γεγονότα και αποφάσεις απεδείχθησαν καταστροφικά για την πατρίδα μας».

- Πώς βλέπετε την πολιτική κατάσταση από τότε (1993) έως σήμερα;
«Η πολιτική κατάσταση και τότε ήταν ανερμάτιστη, αντιπαραγωγική και χωρίς μπούσουλα. Έτσι φτάσαμε εδώ που φτάσαμε και όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι "θεσμοί" το φάρμακο είναι φαρμάκι. Άποψή μου είναι ότι πρέπει να αλλάξει αυτή η πολιτική, να διεκδικήσουμε αυτά τα οποία δικαιούμαστε ως λαός και ως έθνος και να αξιοποιήσουμε κατά τον καλύτερο τρόπο τις παραγωγικές πηγές αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τη γεωστρατηγική μας θέση για να βγούμε από αυτό το αδιέξοδο που έχουμε οδηγηθεί».

- Πώς ασχοληθήκατε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση;
«Με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ασχολούμαι από το 1994, καθώς η  κυβέρνηση Μητσοτάκη με αποστράτευσε ανορθόδοξα. Έχω εκλεγεί επανειλημμένως δημοτικός σύμβουλος και έχω υπάρξει υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος και αντιπεριφερειάρχης το 2010. Το δε 2012 ήμουν υποψήφιος βουλευτής. Η ενασχόληση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα κοινά έχει να κάνει με την επιθυμία μου για την εφαρμογή ενός άλλου μοντέλου και προφίλ στην πολιτική, που θα έχει στο επίκεντρό του τον άνθρωπο, την κοινωνική δικαιοσύνη και την εθνική αξιοπρέπεια».


- Ποιες είναι οι πολιτικές σας φιλοδοξίες;
«Οι πολιτικές μου φιλοδοξίες είναι η ανιδιοτελής προσφορά στην πατρίδα και στον άνθρωπο από οποιαδήποτε θέση. Αυτός πιστεύω ότι πρέπει να είναι και ο στόχος καθενός και καθεμιάς που ασχολούνται με την πολιτική».

- Με τι άλλο ασχολείστε;
«Τη στιγμή αυτή έχω αφοσιωθεί ψυχή τε και σώματι με τα καθήκοντά μου και έχω αφήσει στην άκρη άλλες ενασχολήσεις μου, όπως είναι η αγροτική παραγωγή, καθότι είμαι βιολογικός παραγωγός, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια αυτό γίνεται με "τηλεκοντρόλ"».

- Ο αγώνας συνεχίζεται;
«Ναι. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τον επαναπατρισμό των κλαπέντων αρχαιολογικών θησαυρών στην Κατοχή (8.500 καταγεγραμμένα τεμάχια ανεκτίμητης αξίας) και της διεκδίκησης του κατοχικού δανείου. Και τα δύο είναι άμεσα απαιτητά και απορώ γιατί δεν τα βάζουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων να τα διεκδικήσουμε.

Επίσης είμαι εναντίον των "μεταρρυθμίσεων" που οδηγούν στο ξεπούλημα της εθνικής περιουσίας και βέβαια έχω προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας με σκοπό να σωθεί η Κυνόσουρα, που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Το θέμα συζητήθηκε στο ΣτΕ στις 22 Ιουνίου 2016 και αναμένω θετική έκβαση έχοντας εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη.

Τι πολιτική και τι σχεδιασμό θα μπορέσουμε να κάνουμε για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενεές όταν έχουν φύγει από την κατοχή μας τα πάντα; Είναι ένα ερώτημα το οποίο πιστεύω ότι πρέπει να βάζει ο κάθε Έλληνας υπεύθυνος πολίτης στον εαυτό του».
Last modified on Friday, 22 July 2016 18:40
Πηγή http://www.enetpress.gr/