Σάββατο 8 Απριλίου 2017

ΛΑΚΩΝΙΑ.Συγχαρητήρια στους Μαθητές της Α΄Λυκείου Κροκεών!!!




Περιεχόμενα

Κεφάλαιο                                                                                                            Σελίδα
Αντί Εισαγωγής ……………………………………………………………….......….. 3
Ορισμός του Εθελοντή Πυροσβέστη..………………………………………......…….4
Νομικό πλαίσιο Εθελοντών Πυροσβεστών Πυροσβεστικού Σώματος ……........……4
Κίνητρα προσέλευσης πολιτών ……………………..……………………….......…….5
Όρια ηλικίας  και προσόντα του εθελοντή πυροσβέστη…………………….....…….. 5
Δικαιολογητικά για την απόκτηση της ιδιότητας του Εθελοντή Πυροσβέστη…...….6
Διαδικασία πιστοποίησης Εθελοντή Πυροσβέστη   ………………………….….....…9
       Εθελοντικός Πυροσβεστικός Σταθμός Β΄Τάξης στην Μυρτιά του Δήμου Ευρώτα...10
Σχέσεις συνεργασίας εθελοντών & επαγγελματιών πυροσβεστών………....….….....14
Συνεντεύξεις σε εθελοντές..……………………………………………….………...…14
       Συνεντεύξεις σε μόνιμους …………………………………...………...….…..………20
Εθελοντισμός στο εξωτερικό…………………………………………….....……….…26
Ο εθελοντισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής………………...…………..26
Ο εθελοντισμός στην Αγγλία…………………………………………....……..……...27
Ο εθελοντισμός στην Φινλανδία...……………………………………...………….…27
Ο εθελοντισμός στην Ιταλία…………………………….…………...………………..28
Ο εθελοντισμός στην Ολλανδία……………………………………...………..……...28
Ο εθελοντισμός στην Αυστρία ………………………………………...……...……...29
Ο χρήσιμα στοιχειά για τον θεσμό του εθελοντή πυροσβέστη στην Ευρώπη…...…30
       Η γνώμη των μαθητών/τριών για την εμπορεία αυτή…………………………....... 31
       Επίλογος……………………………………………………………………….....…….34








Αντί προλόγου
Η Προστασία της ζωής και της περιουσίας της χώρας μας από φυσικές καταστροφές, τεχνολογικά ατυχήματα και πάσης φύσεως κινδύνους που απορρέουν από αυτά  είναι ο σκοπός και ο στόχος του κάθε πυροσβέστη. Στον σκοπό όμως αυτό ηθικά αλλά και νομικά εμπλέκεται και κάθε πολίτης έμμεσα ή άμεσα έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Την άμεση σχέση  τους με τον σκοπό αυτό έχουν επιλέξει να έχουν, πολίτες οι οποίοι οικιοθελώς και αυτοβούλως αφιερώνουν προσωπικό χρόνο, εκπαιδεύονται, πειθαρχούν σε συγκεκριμένες αρχές και διαδικασίες και αφού περάσουν την διαδικασία πιστοποίησης από το Πυροσβεστικό Σώμα εντάσσονται αμισθί σε αυτό και ακολουθούν εκτελώντας τις υποχρεώσεις που ανέλαβαν.
Αυτοί οι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ είναι οι ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ   
Οι μαθητές της πρώτης τάξης του Λυκείου Κροκεών με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, Διευθυντού του Λυκείου, κυρίου Νικολάου Βλάχου και με την αυτονόητη υποστήριξη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Γυθείου, στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας επέλεξαν και ανέπτυξαν το θέμα του Εθελοντισμού στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Είναι η πρώτη προσπάθεια έρευνας και καταγραφής δεδομένων για τον θεσμό του Εθελοντή Πυροσβέστη. Το ελπιδοφόρο μήνυμα που μας στέλνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες μετά την πρώτη τους επαφή με το Πυροσβεστικό Σώμα και μάλιστα μέσα από τον θεσμό αυτό, μας γεμίζει αισιοδοξία για την αντιμετώπιση των ζητημάτων Πολιτικής Προστασίας από την νέα γενιά.

Υπεύθυνος για την έρευνα, υποστήριξη και εκπόνηση της ερευνητικής εργασίας
Κωνσταντίνος Π. Γραφάκος
Επιπυραγός



ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗ
Την ιδιότητα του εθελοντή πυροσβέστη μπορούν να αποκτήσουν Έλληνες πολίτες, καθώς και πολίτες κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα κατά την τελευταία τουλάχιστον τριετία, και έχουν ηλικία 18-55 ετών.
Το έργο του Εθελοντή Πυροσβέστη είναι τιμητικό και άμισθο.

Νομικό πλαίσιο Εθελοντών Πυροσβεστών Πυροσβεστικού Σώματος 
Ο θεσμός του Εθελοντή Πυροσβέστη καθιερώθηκε με το Νόμο 1951/1991 και τροποποιήθηκε με τον Νόμο 4029/2011, όπου σύμφωνα με τις διευκρινιστικές διαταγές του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος ισχύει σήμερα. Σύμφωνα με το Ν. 4029/2011, σκοπός της καθιέρωσης του θεσμού του Εθελοντή Πυροσβέστη είναι η ενίσχυση και η αντιμετώπιση των αναγκών της υπάρχουσας πυροπροστασίας στην επικράτεια με την εθελούσια συμμετοχή των πολιτών. Προορισμός και αποστολή του Εθελοντή Πυροσβέστη είναι η ασφάλεια και προστασία της ζωής των πολιτών, της περιουσίας αυτών και του Κράτους, του φυσικού πλούτου και ιδίως του δασικού πλούτου της Χώρας, κατά των κινδύνων του πυρός, των πλημμυρών και των λοιπών θεομηνιών. Η αποστολή αυτή ασκείται στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος.

 Κίνητρα προσέλευσης πολιτών
Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ως άνω αναφερόμενου νόμου οι εθελοντές πυροσβέστες που έχουν τουλάχιστον τριετή συνολική ευδόκιμη εθελοντική υπηρεσία και έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, λαμβάνουν μόρια κατά τους διαγωνισμούς, για κατάταξη στο Πυροσβεστικό Σώμα, απολαμβάνοντας και άλλα προνόμια επίσης. Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΠΔ 44/16 οι εθελοντές πυροσβέστες που έχουν τουλάχιστον τριετή συνολική ευδόκιμη εθελοντική υπηρεσία καταλαμβάνουν το 5% των θέσεων για την εισαγωγή στις Σχολές Πυροσβεστών και Ανθυποπυραγών με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο.
ΌΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ  ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗ

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν: οι Έλληνες πολίτες, καθώς και πολίτες κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ηλικίας 18 έως 55 ετών που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα κατά την τελευταία τουλάχιστον τριετία και πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Απολυτήριο Τριτάξιου Γυμνασίου ή για υποψήφιους που έχουν αποφοιτήσει μέχρι και το 1980 Απολυτήριο Δημοτικού Σχολείου σύμφωνα με το άρθρο 25 του ΠΔ 50/2001).
β. Να διαθέτουν καλή ψυχική και σωματική υγεία.
γ. Να μιλούν και να γράφουν την ελληνική γλώσσα.
δ. Να μην διώκονται και να μην έχουν καταδικαστεί για τα εγκλήματα που αποτελούν κωλύματα κατάταξης για τους συμμετέχοντες σε διαγωνισμό πρόσληψης Δοκίμων Πυροσβεστών Γενικών Καθηκόντων, όπως αυτά ορίζονται στον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό κατάταξης.
ε. Να μην ανήκουν στο μόνιμο εν ενεργεία πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και να μην έχουν την ιδιότητα του Πυροσβέστη Πενταετούς Υποχρέωσης.
στ. Αν ήταν εθελοντές κατά το παρελθόν να μην έχουν απολέσει την ιδιότητα του εθελοντή πυροσβέστη:
i) για αδικαιολόγητη άρνηση εκτέλεσης υπηρεσίας ή
ii) για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων τους ή
iii) για ανάρμοστη και απρεπή διαγωγή εντός Υπηρεσίας.

Οι Εθελοντές πυροσβέστες διακρίνονται ανάλογα με τα προσόντα τους σε δύο κατηγορίες:
α. Μάχιμοι εθελοντές πυροσβέστες και 
β. Οδηγοί - χειριστές πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση για τους οδηγούς να έχουν να έχουν άδεια Β’ κατηγορίας και άνω. 
Δικαιολογητικά για την απόκτηση της ιδιότητας του Εθελοντή ΠυροσβέστηΌσοι επιθυμούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του εθελοντή πυροσβέστη υποβάλλουν στην πλησιέστερη επαγγελματική ή εθελοντική Πυροσβεστική Υπηρεσία της περιοχής στην οποία διαμένουν μόνιμα, σχετική αίτηση η οποία πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

 
1. Αίτηση (Χορηγείται από την Υπηρεσία)

2. Δύο (2) φωτογραφίες τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.

3. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ή, ελλείψει αυτού, επικυρωμένο φωτοαντίγραφο των σελίδων διαβατηρίου στις οποίες αναφέρονται ο αριθμός και τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου - υποψήφιου εθελοντή. Σε περίπτωση που στοιχεία του ως άνω δελτίου έχουν μεταβληθεί, δηλώνονται με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986.

4. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο τίτλου σπουδών τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

5. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο, σε ισχύ, πολιτικής άδειας οδήγησης Β΄ κατηγορίας και άνω (για τους υποψήφιους που επιθυμούν να ενταχθούν στην κατηγορία οδηγών χειριστών πυροσβεστικών οχημάτων – μηχανημάτων).

6. Επικυρωμένο έγγραφο (βεβαίωση) απόδοσης αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) ή εκκαθαριστικό σημείωμα αρμόδιας ΔΟΥ.

7α. Ιατρική γνωμάτευση από παθολόγο, καρδιολόγο και ψυχίατρο Κρατικού Νοσοκομείου ή Κέντρου Υγείας. Σε ειδικές περιπτώσεις (απομακρυσμένες περιοχές ή νησιά που δεν διαθέτουν Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας ή κάποια από τις ειδικότητες, οι γνωματεύσεις μπορεί να είναι και από Ιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ.

7β. Για όσους επιθυμούν να ενταχθούν στην κατηγορία οδηγών - χειριστών πυροσβεστικών οχημάτων – μηχανημάτων απαιτείται και βεβαίωση και από οφθαλμίατρο Κρατικού Νοσοκομείου ή Κέντρου Υγείας.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Απόφαση παράτασης για τα δασικά έως 2 Ιουνίου 2017

Ο Δήμος Μονεμβάσιας ενημερώνει τους δημότες ότι με την υπ’ αριθ. 74332/31-3-2017 απόφαση του Δ/ντή Δασών Λακωνίας τροποποιείται η αρχική απόφαση (25802/3-2-2017) σχετικά με την Ανάρτηση του δασικού χάρτη 141 (περιοχές του Ν. Λακωνίας) και την πρόσκληση για υποβολή αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου τους.
Η τροποποίηση αφορά τις προθεσμίες και τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής αντιρρήσεων, οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:
  • Μέχρι 2 Ιουνίου 2017 για τους διαμένοντες εντός Ελλάδας.
  • Μέχρι 22 Ιουνίου 2017 για τους κατοικούντες ή διαμένοντες στην αλλοδαπή.
Καλείται κάθε ενδιαφερόμενος αφού λάβει γνώση του περιεχομένου του αναρτημένου δασικού χάρτη, να υποβάλει τις τυχόν αντιρρήσεις του εντός των παραπάνω αποκλειστικών προθεσμιών (κατά περίπτωση).
Δείτε τη σχετική ΑΠΟΦΑΣΗ

ΛΑΚΩΝΙΑ.Αυτοκίνητο έπεσε στο γκρεμό στο Κάστρο Μονεμβασίας!

 ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ. Επιβατικό αυτοκίνητο Δημοσίας Χρήσης, σήμερα 02:45 τα ξημερώματα, το οποίο οδηγούσε 28χρονος κάτοικος Μονεμβασίας και κατευθυνόταν από το Κάστρο Μονεμβασίας στον οικισμό «Γέφυρα», για άγνωστο λόγο εξετράπη της πορείας του και αφού κτύπησε σε σταθμευμένο όχημα έπεσε στο γκρεμό.
Το αυτοκίνητο,  πέφτοντας από ύψος περίπου 12 μέτρων, προσγειώθηκε στα βράχια ακριβώς
στην άκρη της θάλασσας.
Ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος είναι καλά στην υγεία του, μεταφέρθηκε ελαφρά τραυματισμένος για ολιγοήμερη νοσηλεία και παρακολούθηση στο Νοσοκομείο Μολάων.
Να υπενθυμίσουμε ότι είναι η 2η φορά που συμβαίνει τέτοιο γεγονός, μια και τον Σεπτέμβριο του 2016, αγροτικό αυτοκίνητο είχε πέσει στο γκρεμό, χωρίς και τότε ευτυχώς να θρηνήσουμε θύματα.
Πηγή: monemvasianews.gr


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΨΑΛλΑΝ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΟ Π.Κ. ΚΥΘΗΡΩΝ

Ευχάριστη έκπληξη για την σημερινή βάρδια του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων, η επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών του Γυμνασίου που τους έψαλλαν τα  κάλαντα του Λαζάρου.
Χρόνια πολλά  καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα !!!


Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια,
ἦρθε τῶν Βαγιῶν ἡ ἑβδομάδα.

Ξύπνα Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι,
ἦρθε ἡ μέρα σου καὶ ἡ χαρά σου.
Ποῦ ἤσουν Λάζαρε; Ποῦ ἤσουν κρυμμένος;
Κάτω στοὺς νεκρούς, σὰν πεθαμένος.
Δὲ μοῦ φέρνετε, λίγο νεράκι,
πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου πικρὸ φαρμάκι.
Δὲ μοῦ φέρνετε λίγο λεμόνι,
Πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου, σὰν περιβόλι.
Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια,
ἦρθε ἡ Κυριακὴ ποὺ τρῶν᾿ τὰ ψάρια.
Σήκω Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι,
ἦρθε ἡ μάνα σου ἀπὸ τὴν πόλη,
σοῦ ῾φέρε χαρτὶ καὶ κομπολόι.
Γράψε Θόδωρε καὶ σὺ Δημήτρη,
γράψε Λεμονιὰ καὶ Κυπαρίσσι.
Τὸ κοφνάκι μου θέλει αὐγά,
κι ἡ τσεπούλα μου θέλει λεφτά.
Βάγια, Βάγια καὶ Βαγιῶ.
τρῶνε ψάρι καὶ κολιό.
Καὶ τὴν ἄλλη Κυριακή,
τρῶνε τὸ ψητὸ τ᾿ ἀρνί.

Σάββατο Λαζάρου: Εθιμα και παραδόσεις σε όλη την Ελλάδα

Το  θεωρείται μέρα του θανάτου και της ζωής.

Σε κάποια χωριά μάλιστα οι αγρότες δεν μαζεύουν τη σοδιά τους γιατί φοβούνται ότι οι καρποί της γης φέρουν τον θάνατο μέσα τους. O Λάζαρος είναι μια μορφή που εμπνέει σεβασμό στον ελληνικό λαό.

Παλιότερα οι εκδηλώσεις εορτασμού ήταν πολλές και ποικίλες, ωστόσο σήμερα έχουν λησμονηθεί ως επί το πλείστον.
Για παράδειγμα τα κάλαντα του Λαζάρου τραγουδιούνται σε ελάχιστες περιοχές, ενώ παλιότερα ήταν από τα πιο ζωντανά έθιμα και έδιναν ιδιαίτερο τόνο στις μικρές κοινωνίες. Τα κάλαντα του Λαζάρου ήταν αποκλειστικά σχεδόν γυναικεία και τα τραγουδούσαν κοπέλες διαφόρων ηλικιών ακόμα και κορίτσια τις παντρειάς που ονομάζονταν “Λαζαρίνες”.
Την παραμονή της γιορτής, οι Λαζαρίνες ξεχύνονταν στα χωράφια έξω από τα χωριά για να μαζέψουν λουλούδια που με αυτά θα στόλιζαν το καλαθάκι τους την άλλη μέρα ντυμένες με τοπικές ενδυμασίες φορώντας ειδική στολή.
Γύριζαν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας το Λάζαρο και εισέπρατταν μικρό φιλοδώρημα, χρήματα, αυγά, φρούτα ή άλλα φαγώσιμα.
Σε πολύ λίγες περιοχές της χώρας τραγουδιούνται σήμερα τα Λαζαριάτικα κάλαντα. Τα λόγια του τραγουδιού άλλοτε αναφέρονται στην ανάσταση του Λαζάρου και είναι συνήθως μέτρια στιχουργήματα και άλλοτε πάλι αποτελούν παινέματα προσώπων που αγγίζουν τα όρια υψηλής ποιητικής δημιουργίας.
Τα έθιμα του Λαζάρου στα χρόνια της σκλαβιάς είχαν κοινωνική σκοπιμότητα
Στις γυναίκες και ιδίως στα νέα κορίτσια που δεν έβγαιναν συχνά έξω από το σπίτι επειδή τα ήθη της εποχής και ο φόβος της αρπαγής τους από τους Τούρκους τις περιόριζαν, δίνονταν κάποιες ελευθερίες: γίνονταν αλληλογνωριμίες και νυφοδιαλέγματα και σε λίγο καιρό ακολουθούσαν τα προξενιά, τα αρραβωνιάσματα και οι γάμοι.
Έθιμα από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας
0 λαός γιορτάζει την πρώτη Λαμπρή, την “Έγερση” του φίλου του Χριστού, του “αγέλαστου” Λάζαρου. Ο φόβος και ο τρόμος για όσα γνώρισε στον άλλο κόσμο άφησαν τόσο βαθιά σημάδια στην ψυχή του Λάζαρου που, λέει η παράδοση, μετά την Ανάσταση του δε γέλασε παρά μόνο μια φορά.
Είδε κάποιον χωρικό στο παζάρι να κλέβει μια στάμνα και να φεύγει κρυφά.
“Βρε τον ταλαίπωρο, είπε. Για ιδές τον πώς φεύγει με το κλεμμένο σταμνί.
Ξεχνάει ότι κι αυτός είναι ένα κομμάτι χώμα, όπως και το σταμνί. Το ʽνα χώμα κλέβει τʼ άλλο. Μα δεν είναι να γελούν οι πικραμένοι;” και χαμογέλασε.
Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας για να απεικονίσουν την Ανάσταση του Λάζαρου, να συμβολίσουν δηλαδή τη Νίκη του Χριστού απέναντι στο θάνατο, αλλά παράλληλα και για να υποδηλώσουν την ανάσταση της φύσης, έφτιαχναν ένα ομοίωμα του Λάζαρου.
Την παραμονή της γιορτής ή, σε πολλά μέρη, ανήμερα την “πρώτη Λαμπρή”, τα παιδιά, κρατώντας το “Λάζαρο”, έκαναν τους αγερμούς τους. Γύριζαν στα σπίτια και τραγουδούσαν τα “λαζαρικά”, για να διηγηθούν την ιστορία του αναστημένου φίλου του Χριστού και να πουν παινέματα στους νοικοκυραίους. Στην Ήπειρο μάλιστα, στις κτηνοτροφικές περιοχές, χτύπαγαν ταυτόχρονα και μεγαλοκούδουνα.
“Πες μας Λάζαρε τι είδες
εις τον Άδη που επήγες.
Είδα φόβους, είδα τρόμους,
είδα βάσανα και πόνους,
δώστε μου λίγο νεράκι
να ξεπλύνω το φαρμάκι,
της καρδούλας μου το λέω
και μοιρολογώ και κλαίω.
Του χρόνου πάλι να ʽρθουμε,
με υγεία να σας βρούμε,
και ο νοικοκύρης του σπιτιού
χρόνια πολλά να ζήσει,
να ζήσει χρόνια εκατό
και να τα ξεπεράσει.”
Τα “λαζαρικά” από τόπο σε τόπο έχουν πολλές παραλλαγές.
Στη Στερεά Ελλάδα, τη Μακεδονία και τη Θράκη στο έθιμο έπαιρναν μέρος μόνο κορίτσια, οι “Λαζαρίνες” ή “Λαζαρίτσες”, έτσι εύρισκαν την ευκαιρία να γίνουν γνωστές και σαν υποψήφιες νύφες. Για “Λάζαρο” βαστούσαν έναν ξύλινο κόπανο για τα ρούχα, τυλιγμένο με παρδαλά κομμάτια από πανιά, ίδιο μωρό.
Σε άλλα μέρη πάλι έντυναν με χτυπητά πολύχρωμα υφάσματα μια ρόκα, μια κούκλα, έναν καλαμένιο σταυρό και τα στόλιζαν με κορδέλες και λουλούδια.
Στη Σκύρο έπαιρναν την τρυπητή κουτάλα, “τη σιδεροχουλιάρα”. Έβαζαν σε κάθε τρύπα και από ένα άσπροπούλι -άσπρη μαργαρίτα- ένα κόκκινο γαρίφαλο για στόμα και σχημάτιζαν το πρόσωπο. Έδεναν σταυρωτά πάνω στην κουτάλα ένα ξύλο, για να κάνουν τα χέρια, της φορούσαν και ένα πουκαμισάκι ή ένα μωρουδίστικο ρούχο και ο “Λάζαρος” ήταν έτοιμος.
Γύριζαν τα παιδιά από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας και οι νοικοκυρές τους έδιναν αυγά, λεφτά ή ό,τι άλλο είχαν. Πάντα όλοι κάτι έβρισκαν να δώσουν. Κι όταν θέλαν για κάποιον να πούνε πως ήταν τσιγκούνης έλεγαν: “Ποτέ του αυγό δεν έδωσε, ούτε τʼ αγίου Λαζάρου!”
Σε μερικά μέρη τη θέση του “Λάζαρου” έπαιρνε ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια και με πολύχρωμες κορδέλες. Στην Κρήτη έκαναν έναν ξύλινο σταυρό και τον στόλιζαν με ορμαθούς από λεμονανθούς και αγριόχορτα με κόκκινα λουλούδια, τις μαχαιρίτσες.
Στην Κύπρο συναντάμε το έθιμο της αναπαράστασης, στην αρχαιότερη μορφή του. Ο θεός πεθαίνει στην ακμή της νιότης του και αμέσως ανασταίνεται, όπως ο Άδωνης στους αρχαίους Έλληνες. Έντυναν ένα παιδί με κίτρινα λουλούδια, έτσι ώστε ούτε το πρόσωπο του δε φαινόταν. Σε κάθε σπίτι που πήγαιναν, όταν άρχιζαν τα άλλα παιδιά να τραγουδούν, ξάπλωνε και υποκρινόταν το νεκρό, όταν όμως έλεγαν το “Λάζαρε δεύρο έξω” σηκωνόταν.
Το ίδιο έθιμο συναντάμε και στην Κω. Το παιδί που αναπαριστούσε το Λάζαρο, τυλιγμένο σε ένα σεντόνι, ήταν και αυτό στολισμένο με κίτρινα λουλούδια. Αμοιβή της παρέας για την αναπαράσταση τα αυγά για το δάσκαλο. Τα πιο μεγάλα παιδιά, οι “πρωτόσχολοι”, έπαιρναν την εικόνα του Λάζαρου, την έβαζαν πάνω σε μια ειδική κατασκευή που στόλιζαν με δεντρολίβανο -ήταν, λέει, η Βηθανία, η πατρίδα του- και γύριζαν στις στάνες. Οι βοσκοί τους φίλευαν αυγά, τυριά και μυζήθρες για τις λαμπρόπιτες.
Για την ψυχή του Λάζαρου οι γυναίκες ζύμωναν ανήμερα το πρωί ειδικά κουλούρια, τους “λαζάρηδες”, τα “λαζαρούδια” ή και “λαζαράκια”. “Λάζαρο δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις” έλεγαν, μια και ο αναστημένος φίλος του Χριστού πίστευαν πως είχε παραγγείλει: “Όποιος ζυμώσει και δε με πλάσει, το φαρμάκι μου να πάρει…”
Στα “λαζαράκια” έδιναν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες. Όσα παιδιά είχε η οικογένεια τόσους “λαζάρηδες” έπλαθαν και στη θέση των ματιών έβαζαν δυο γαρίφαλα.
Στην Κω οι αρραβωνιασμένες θα έφτιαχναν ένα λαζαράκι σε μέγεθος μικρού παιδιού, γεμισμένο με χίλια δυο καλούδια και κεντημένο σχεδόν σαν τις κουλούρες του γάμου, για να το στείλουν στο γαμπρό. Τα “λαζαρούδια” πολλές νοικοκυρές τα γέμιζαν με αλεσμένα καρύδια, αμύγδαλα, σύκα, σταφίδες, μέλι, πρόσθεταν πολλά μυρωδικά και τα παιδιά ξετρελλαίνονταν να τα τρώνε ζεστά.
Καλαθάκια και κάλαντα παρουσίασαν οι Λαζαρίνες στα Τρίκαλα
Τα έθιμα του Λαζάρου, τα ολοστόλιστα καλαθάκια, και τα ιδιαίτερα κάλαντα αυτής της μέρας, παρουσίασαν οι Λαζαρίνες από την πόλη και την περιοχή των Τρικάλων, σήμερα, στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Τρικκαίων, όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Λαζαρίνες 2011».
Την εκδήλωση διοργανώνουν κάθε χρόνο ο Πολιτιστικός Οργανισμός του δήμου Τρικκαίων και ο Σύλλογος Φίλων Λαογραφικού Μουσείου Τρικάλων, με σκοπό τη συνέχιση του εθίμου των λαζαρινών αγερμών.
Οι Λαζαρίνες “διαγωνίζονται”, είτε ατομικά, είτε ομαδικά, έχοντας καλάθια, κατασκευασμένα με φυσικά υλικά και στολισμένα με φυσικά λουλούδια, και τραγουδώντας ένα από τα παραδοσιακά κάλαντα της εορτής. Σε όλα τα παιδιά προσφέρονται τα παραδοσιακά φιλέματα (καρύδια, αυγά, ξερά σύκα, καραμέλες), λαζαράκια (ψωμένια ανθρώπινα ομοιώματα) και ενθύμια συμμετοχής. Βραβεύονται τα τρία ωραιότερα καλάθια, τα τρία σπανιότερα παραδοσιακά τραγούδια και οι τρεις καλύτερες συνολικές παρουσίες (καλάθι και τραγούδι).
Στη Θεσσαλία, τα κάλαντα του Λαζάρου τα τραγουδούν μόνο κορίτσια, οι «Λαζαρίνες». Ντυμένες με ωραίες φορεσιές και κρατώντας καλάθια, στολισμένα με λογής-λογής ανοιξιάτικα λουλούδια, γυρίζουν όλα τα σπίτια. Το έθιμο, καθώς τελείται μέσα στην καρδιά της Άνοιξης, πέρα από τα θρησκευτικά μηνύματα που μεταδίδει, συμβολίζει και την αναγέννηση της φύσης. Οι Λαζαρίνες, επίσης, συμβολίζουν την αναγέννηση και συνέχιση της ίδιας της παραδοσιακής κοινωνίας, αφού είναι οι κοπέλες-μελλοντικές νύφες, που θα αναλάβουν μέσα από το γάμο και την απόκτηση παιδιών να ανανεώσουν και να συνεχίσουν την παραδοσιακή κοινωνία.
Έθιμο «Λαζαρίνες» Σάββατο του Λαζάρου στη Λευκοπηγή Κοζάνης
Οι Λαζαρίνες στις 12 το μεσημέρι συγκεντρώνονται στο κονάκι, το σπίτι που επιλέγουν για να γίνει το γλέντι τους, το βράδυ του Σαββάτου του Λαζάρου. Εκεί αφού φάνε για μεσημέρι όλες μαζί, ξεκινούν για τα σπίτια του χωριού.
Πρώτα στον παπά, μετά στον Πρόεδρο, στην εκκλησία της Παναγίας στα μνήματα και ύστερα σʼ όλα τα σπίτια της Λευκοπηγής, όπου τραγουδούν διάφορα λαζαριάτικα τραγούδια ανάλογα με την επιθυμία του κάθε νοικοκύρη, ενώ η νοικοκυρά βάζει από ένα άσπρο αυγό στο καλάθι των Λαζαρίνων .
Όταν τελειώσουν, γύρω στις 4:30 το απόγευμα, όλα τα μπλίκια των λαζαρίνων μαζεύονται στην πλατεία όπου στήνεται ο τρανός χορός (Λαζαριάτικος) με λαζαριάτικα τραγούδια.
Στην πλατεία υπάρχουν στρωμένα τραπέζια με λαζαριάτικες πίτες, κρασιά και εδέσματα που προσφέρονται για όλο τον κόσμο.
Παλιότερα, οι νέοι του χωριού και οι πεθερές διάλεγαν τις νύφες από τα κορίτσια , τις Λαζαρίνες, που χόρευαν στον τρανό χορό (νυφοδιαλέγματα).
Στη συνέχεια μετά τον τρανό χορό, οι Λαζαρίνες μοιράζουν τη λαζαρόπιτα στα δικά τους σπίτια και αφού ξεκουραστούν δίνουν ραντεβού για το βράδυ στο κονάκι για γλέντι με τραγούδια, παιχνίδια και χορό, μέχρι το πρωί.
Σάββατο του Λαζάρου στην Κέρκυρα
Στην παλιά Κέρκυρα, ένας άνθρωπος συνήθιζε να φορά μια κόκκινη μπλούζα, που έδενε στη μέση του με ένα κορδόνι από πολύχρωμες κορδέλες. Στα χέρια του κράταγε ένα κοντάρι στην κορυφή του οποίου υπήρχε ένα πρόσωπο, σκαλισμένο σε ξύλο, που παρίστανε το Λάζαρο. Επάνω στο κοντάρι είχε κρεμασμένα διάφορα στολίδια (ψεύτικα μαργαριτάρια, μαντήλια, κορδέλες, κούκλες κλπ). Μαζί του και δυο οργανοπαίχτες που τον συνόδευαν να πει τα Κάλαντα του Λαζάρου. Πήγαιναν λοιπόν στα σπίτια και τα μαγαζιά και εισέπρατταν χρήματα.
Απαραιτήτως όλοι αγόραζαν κάτι από αυτά που είχε κρεμασμένα στο κοντάρι, αφού τα θεωρούσαν σαν φυλακτά, που κρέμαγαν στο προσκεφάλι τους.
Αργότερα το έθιμο συνεχίστηκε από ομάδες μουσικών και από παιδιά, που έπαιζαν ή τραγουδούσαν αυτά τα κάλαντα. Το έθιμο σιγά σιγά ατόνησε και είχε ξεχαστεί. Αναβιώνει τα τελευταία χρόνια από το Φορέα Κορφιάτικης Έκφρασης, στο Ιστορικό Κέντρο της πόλης μας, στις 11 το πρωί του Σαββάτου του Λαζάρου.
Ακολουθεί μια από τις πολλές εκδοχές αυτών των καλάντων, όπως τα τραγουδούν ακόμη και σήμερα στο χωριό Επίσκεψη:
Με τον ορισμό λόγο να πούμε και το Λάζαρο να διηγηθούμε
Καλησπέρα σας καλή βραδία, ήρθε ο Λάζαρος με τα Βαϊα
Αν κοιμόσαστε να ασκωθείτε και αν κάθεστε ν’ αφρικαστείτε.
Αγρικήσατε μεγάλο θαύμα, όπου έγινε δαιμόνων τραύμα.
Πήγεν ο Χριστός στη Βηθανία διότι εκεί ήταν πολύ απιστία.
Όσοι έμαθαν τον ερχομό του, όλοι τρέξανε στον ορισμό του.
Όλοι τρέξανε μικροί, μεγάλοι, όλοι Χριστιανοί Εβραίοι κι άλλοι
Καβαλίκεψε εις πώλου όνο, έτσι έμελλε τούτο το χρόνο
Και τα νήπια παιδιά Εβραίων, δια την πομπή των Ιουδαίων.
Άλλοι έκοβαν κλάδους και Βάϊα, συντηνέχοντες τα λόγια τα Άγια.
Άλλοι έλεγαν ευλογημένος ο ερχόμενος και κηρυγμένος.
Τότε ο Χριστός εμπρός κινάει και ο λαός τον ακλουθάει.
Τότε τρέξανε Μάρθα, Μαρία, γιατί ήτανε μεγάλη χρεία.
Πού είναι ο Λάζαρος, πού είν’ ο αδερφός μου, πού είν’ ο φίλος μου και ξάδερφός μου;
Λέγουν Λάζαρος είν’ πεθαμένος, τετραήμερος στη γη θαμμένος.
Λέγει πάμετε να τον ιδούμε και στον τάφο του να λυπηθούμε.
Πάτησε ο Χριστός στην πλάκα επάνω, «Δεύρο Λάζαρε, σήκω επάνω».
Κι ώ του θαύματος η γη εταράχθη και ο Λάζαρος ορθός εστάθη.
Πού ήσουν Λάζαρε, πού’σαι αδερφέ μου, πού ήσουν φίλε μου και γνώριμέ μου;
Δώστε μου να πιω λίγο νεράκι, τι είν’ το στόμα μου πικρό φαρμάκι.
Είν’ τ’ αχείλι μου είν’ μαραμένο και από τη γη φαρμακωμένο.
Δώστε μου να πιω να σας μιλήσω και το θάνατο να λησμονήσω.
Ήμουνα βαθιά στη γη θαμμένος και με τους νεκρούς ανταμωμένος.

Τι είν’ ο θάνατος που περιμένει κάθε άνθρωπο στην Οικουμένη.
Τώρα ευχόμεθα καλήν υγεία, Καλή Ανάσταση και ευτυχία.
Χρόνους Πολλούς
ΠΗΓΗ http://www.vimaorthodoxias.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ.Ανοικτή στο κοινό όλη την ημέρα η Άνω Πόλη της Μονεμβασίας

Δήμος Μονεμβασίας
Δημοτική Ενότητα Μονεμβασίας



Ανοικτή στο κοινό όλη την ημέρα η Άνω Πόλη της Μονεμβασίας

  Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για την τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας των επισκεπτών και των εγκαταστάσεων στην Άνω πόλη του Κάστρου της Μονεμβασίας , οι οποίες έγιναν με πιστώσεις του Δήμου Μονεμβασίας και με την επίβλεψη των αρχαιολόγων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λακωνίας προκειμένου να υπάρχει δυνατότητα η Άνω Πόλη να είναι ανοικτή στο κοινό
Όλη την ημέρα.
  Οι εργασίες παραλήφθηκαν την Πέμπτη 6 Απριλίου από κλιμάκιο της Εφορείας Αρχαιοτήτων  Σπάρτης με την αρχαιολόγο κ. Δανάη Χαραλάμπους και την Αρχιτέκτονα κ. Ντίνα Ντουβή και τους υπαλλήλους του γραφείου της ΕΦ.Α.ΛΑΚ. στη  Μονεμβασία  με την αρχαιολόγο κ. Γιώτα Σκάγκου .
  Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λακωνίας κ.  Ευαγγελία Πάντου και όλο το προσωπικό της Υπηρεσίας για την άριστη συνεργασία με το Δήμο Μονεμβασίας σε όλα τα θέματα και ειδικότερα στην πρόταση του Δήμου Μονεμβασίας για να είναι ανοιχτή όλη την ημέρα η Άνω Πόλη ώστε να είναι επισκέψιμη και τις απογευματινές ώρες , όπως είναι η επιθυμία των επισκεπτών της Μονεμβασίας ειδικά την θερινή περίοδο . 
  Από το Σάββατο 8 Απριλίου η Άνω Πόλη θα είναι ανοικτή όλη την ημέρα στο κοινό ενώ μέχρι σήμερα ήταν ανοικτή τις ώρες 07:30 πμ ως 02:30 μμ δίνοντας την δυνατότητα στους επισκέπτες να ζήσουν την μοναδική ατμόσφαιρα της Άνω πόλη , η οποία μετά τις εκτεταμένες εργασίες αναστηλώσεων και
αποκαταστάσεων είναι μοναδική.
  Φέτος για πρώτη φορά την Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου η περιφορά του Επιταφίου θα περιλαμβάνει τον Ναό της Αγίας Σοφίας στην Άνω Πόλη (τις επόμενες ημέρες θα κυκλοφορήσει χάρτης έντυπα και ηλεκτρονικά με την διαδρομή της περιφοράς του Επιταφίου) .

   Μονεμβασία, 8 Απριλίου 2017
                                                                                        Ο Αντιδήμαρχος


                                                                                     Σταύρος Χριστάκος











Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Πασχαλινές Ευχές από Αντιπεριφέρεια και Αντιπεριφερειάρχη


Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Δήμος Ευρώτα: Καθαρίστε οικόπεδα & ακάλυπτους – Κόψτε τα κλαδιά που εξέχουν στο δρόμο

Ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου (από 1η Μαΐου έως 30 Οκτωβρίου), ο δήμος Ευρώτα ανακοινώνει τα εξής:
Καθαρισμός οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων
Ενημερώνονται οι ιδιοκτήτες, νομείς και επικαρπωτές των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, για την υποχρέωσή τους να προβούν σε καθαρισμό των χώρων αυτών (αποψίλωση και απομάκρυνση βλάστησης, απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων που βρίσκονται μέσα σε αυτούς, προς αποτροπή του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της), καθώς και στη λήψη κάθε άλλου κατά περίπτωση μέτρου που αποβλέπει στην αποφυγή και τη μείωση του κινδύνου από πυρκαγιά (το αργότερο έως 30/4/2017).
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων, ο δήμος θα προβαίνει αυτεπάγγελτα στον καθαρισμό των χώρων, επιβάλλοντας παράλληλα πρόστιμο 50 λεπτών ανά τετραγωνικό μέτρο. Θα βεβαιώνεται σε βάρος τους η ισόποση σχετική δαπάνη του δήμου και επιπλέον θα υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 94 παρ. 1 περίπτ. 26 του Ν. 3852/2010 (Α΄87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης»).
Κοπή κλαδιών παρόδιων ιδιοκτησιών που εξέχουν στο οδικό δίκτυο
Καλούνται οι ιδιοκτήτες ή εκμεταλλευτές παρόδιων ακινήτων (οικόπεδα και αγροτεμάχια) να προβούν άμεσα στην κοπή κλαδιών δέντρων ή θάμνων που εξέχουν στο οδικό δίκτυο, γιατί παρεμποδίζουν τη διέλευση πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς, τις εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου και γενικότερα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών. Σε αντίθετη περίπτωση, όσον αφορά το οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς του, ο δήμος θα προβαίνει στις ενέργειες και τα πρόστιμα που προβλέπονται από το άρθρο 8 του κανονισμού καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (αρ. 157/2011 [ΑΔΑ: 4Α3ΦΩΡΛ-Χ] απόφαση δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την κατάρτιση κανονισμού καθαριότητας του δήμου Ευρώτα, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την αρ. 428/2016 [ΑΔΑ: 7ΝΟ1ΩΡΛ-ΒΩΡ] απόφαση)

Στα δίχτυα του ΕΦΚΑ και οι δέκα ρίζες ελιές!

Διπλό χαράτσι για 500.000 ετεροεπαγγελματίες με αγροτικό εισόδημα - Για 3.000  ευρώ από καλλιέργεια μισθωτός με μισθό 1.500 ευρώ το μήνα καλείται να πληρώσει 628 ευρώ τον χρόνο

«Βγάζω και από τις ελιές 5.000 τον χρόνο» «Εχω και ένα αμπέλι στο χωριό που μου δίνει ένα... χαρτζιλίκι 3.000 ευρώ τον χρόνο»: χιλιάδες Ελληνες μισθωτοί ή ελεύθεροι επαγγελματίες χωρίς να είναι αγρότες συνδέονται με ένα κομμάτι γης το οποίο τους εξασφαλίζει όχι μόνο ένα μικρό συμπληρωματικό εισόδημα, αλλά και την πεποίθηση ότι δεν έχουν αποκοπεί από τις ρίζες τους.

Ακόμα και σε αυτό το μικρό εισόδημα, όμως, που κατά παράδοση εισπράττει ένας στους τρεις Ελληνες, ο ΕΦΚΑ αποφάσισε να επιβάλει για πρώτη φορά ασφαλιστικές εισφορές.   Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΕΦΚΑ για την παράλληλη απασχόληση, οι ετεροεπαγγελματίες που έχουν εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα (καλλιέργεια, ενοικίαση αγρού) το οποίο μέχρι σήμερα είχε μείνει στο απυρόβλητο είναι υποχρεωμένοι από 1/1/ 2017 να καταβάλλουν διπλές εισφορές. Η πρόσθετη επιβάρυνση κυμαίνεται στα 40 ευρώ κατά μέσο όρο και μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 200 ευρώ τον μήνα αν το εισόδημα είναι υψηλό. Το διπλό χαράτσι υπολογίζεται ότι θα υποστούν περίπου 500.000 ασφαλισμένοι που καλλιεργούν ένα μικρό χωράφι παράλληλα με την εργασία τους.

Την ίδια ώρα, δεν έχει διευκρινιστεί -κάτι σύνηθες εξαιτίας των ακροβατισμών και της προχειρότητας των εγκυκλίων- αν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εισφορά και οι χιλιάδες συνταξιούχοι μισθωτοί ή ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι έχουν ένα μικρό εισόδημα από αγροτική εκμετάλλευση. Γιατί αν πρέπει να καταβάλλουν εισφορά (που πιθανολογείται έντονα, θα πρέπει να υποστούν και μείωση της σύνταξής τους κατά 60% βάσει του νόμου Κατρούγκαλου.

Οι ειδικοί στην ασφάλιση υποστηρίζουν ότι το χαράτσι για το εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα βρίσκεται στα όρια της νομιμότητας και σίγουρα δεν συνάδει με τους ενιαίους κανόνες που διατείνεται η κυβέρνηση ότι επιβάλλει με τον νόμο Κατρούγκαλου. Για παράδειγμα, μέτοχος με ποσοστό άνω του 3% που έχει εισόδημα από Α.Ε. χωρίς να συμμετέχει στο Δ.Σ. της απαλλάσσεται από την εισφορά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον μέτοχο ΙΚΕ που δεν είναι διαχειριστής. 

Αντίθετα όσοι δηλώνουν εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα έχουν υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικής εισφοράς στον ΕΦΚΑ. Για παράδειγμα, μισθωτός με μηνιαίο μισθό 1.500 ευρώ εισπράττει 3.000 ευρώ ετησίως (250 ευρώ τον μήνα) από καλλιέργεια αγρού και διάθεση των προϊόντων. Στον ΕΦΚΑ θα κληθεί να πληρώσει εισφορά 628 ευρώ ετησίως.
Ελεύθερος επαγγελματίας που δηλώνει εισόδημα 4.000 ευρώ τον μήνα (48.000 ετησίως) εισπράττει 10.000 ευρώ ετησίως από την εκμετάλλευση αγροτικής καλλιέργειας. Ο συγκεκριμένος θα πληρώσει διπλό χαράτσι, 12.936 ευρώ ετησίως για την επαγγελματική του δραστηριότητα και 2.095 ευρώ ετησίως για το αγροτικό εισόδημα.

Πολλοί ετεροεπαγγελματίες είναι έτοιμοι να διακόψουν την αγροτική τους δραστηριότητα αφού το χαράτσι του ΕΦΚΑ απορροφά το μικρό κέρδος που έχουν.
«Καλλιεργώ λεβάντα που μου αποφέρει κέρδος 2.000 ευρώ τον χρόνο», εξομολογείται ο Γ.Κ., ελεύθερος επαγγελματίας. «Αν πρέπει να πληρώσω χαράτσι στον ΕΦΚΑ 500 ευρώ ετησίως και προσθέσω και τα έξοδα για τους εργάτες, όχι μόνο δεν κερδίζω, αλλά μπαίνω και μέσα. Οσοι στράφηκαν τα τελευταία χρόνια στις εναλλακτικές καλλιέργειες δίνοντας ένα κίνητρο και στα παιδιά τους για διέξοδο μέσα στην κρίση, δυστυχώς, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την ελληνική γη». 

Στη μόνη περίπτωση που ο ετεροεπαγγελματίας απαλλάσσεται από το διπλό χαράτσι είναι όταν πιάνει το ανώτατο μηνιαίο πλαφόν από τη μισθωτή απασχόληση ή την επιχειρηματική δραστηριότητα. Δηλαδή αν για τη μισθωτή απασχόληση οι μηνιαίες αποδοχές ανέρχονται σε 6.000 ευρώ και το μηνιαίο εισόδημα από την αγροτική δραστηριότητα σε 3.000, τότε ο ασφαλισμένος καταβάλλει μηνιαία εισφορά επί του ανώτατου ορίου μηνιαίων αποδοχών (5.860,80 ευρώ) βάσει του άρθρου 38 του Ν.4387/2016, ενώ δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικής εισφοράς για το μηνιαίο εισόδημα από την αγροτική δραστηριότητα.

ΠΗΓΗ http://www.protothema.gr