Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΥΠΟΓΕΙΟ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΚΥΘΗΡΩΝ


Το πρωί της Τετάρτης 25 Οκτωβρίου 2017 φωτιά εκδηλώθηκε σε αποθηκευτικό υπόγειο χώρο εμπορικού καταστήματος, που λόγω των εύφλεκτων υλικών γρήγορα εξαπλώθηκε στον υπόγειο χώρο.
Στην επιχείρηση κατάσβεσης από τα πρώτα λεπτά πήρε μέρος το σύνολο της δύναμης του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων με άντρες και οχήματα ,καθώς επίσης και οι εθελοντές Πυροσβέστες ,το Πυροσβεστικό όχημα του Δήμου και ιδιώτες με υδροφόρες που τροφοδοτούσαν συνεχώς με νερό τα Πυροσβεστικά οχήματα. Οι συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες λόγω των επικίνδυνων εύφλεκτων υλικών αλλά και λόγω του υπογείου χώρου, χωρίς διέξοδο καπνού με αποτέλεσμα οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν να είναι πάρα πολύ υψηλές. Δεν υπήρξε ευτυχώς κανένας τραυματισμός παρά μόνο μεγάλες υλικές ζημιές. Καταστράφηκε μεγάλος αριθμός ομπρελών θαλάσσης,ξαπλώστρες,ξυλεία και διάφορα άλλα αντικείμενα που ήταν αποθηκευμένα στο υπόγειο. Εικάζετε ότι η φωτιά προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα μετά από πτώση κεραυνού από την κακοκαιρία. Ως προς τα ακριβή αίτια της φωτιάς διενεργείτε προανάκριση από το Π.Κ. Κυθήρων.

ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ
ΦΩΤΟ
Βαλέριος Καλοκαιρινός

















Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

ΕΓΧΩΡΙΟΣ - ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΕΛΑΙΟΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΚΤΗΜΑΤΩΝ


"ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΩΝ 2017 Δ' ΕΣΣΟ"


ΛΑΚΩΝΙΑ.Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου από τον Σύλλογο Εργαζομένων του Νοσοκομείου Μολάων.

Συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου από τον Σύλλογο Εργαζομένων του Νοσοκομείου Μολάων από αρμοδίους και πολίτες για τα καυτά τρέχοντα προβλήματα του Νοσοκομείου Μολάων .
Yποστελέχωση – Αποδυνάμωση Νοσοκομείου Μολάων , καθυστέρηση στην πρόταση και σύνταξη του νέου Οργανισμού.Ανοικτή πρόσκληση πολιτών στην ενημέρωση περί Νοσοκομείου Μολάων.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποίησε την Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017 αποφάσισε ομόφωνα , να προκαλέσει ανοικτή συγκέντρωση αρμοδίων και πολιτών για την έλλειψη Ιατρών & λοιπού προσωπικού καθώς και για το μείζον θέμα του νέου Οργανισμού που πρέπει να διαμορφωθεί έως τέλος του 2017 όπως έχει ορίσει το Υπουργείο Υγείας . Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017 στις 6.30 μ.μ στη δημοτική αίθουσα [ Ξυνού ] πλησίον souper market Καραγιάννη. Είσοδος Ελεύθερη
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΟΛΑΩΝ.

Δελτίο Τύπου - 23/10/2017 - Kατασκευή του νέου εξαθέσιου Δημοτικού Σχολείου Βορείου Τμήματος Κυθήρων.

Το απόγευμα της Δευτέρας 23/10 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της εταιρείας "Κτηριακές Υποδομές Α.Ε." (ΚΤΥΠ) ευρεία σύσκεψη για το ζήτημα της ανέγερσης του νέου εξαθέσιου Δημοτικού Σχολείου Βορείου Τμήματος Κυθήρων, σε συνέχεια σχετικών επιστολών ανάμεσα στο Δήμο, την ΚΤΥΠ και το Τριφύλλειο Ίδρυμα. 



Στη σύσκεψη παρευρέθη ο Δήμαρχος κ. Στράτος Χαρχαλάκης, η Πρόεδρος της ΚΤΥΠ κα. Ιωάννα Κοντούλη, ο Πρόεδρος του Τριφυλλείου Ιδρύματος Δρ. Εμμανουήλ Καλοκαιρινός, ο Ταμίας του Ιδρύματος και εκδότης κ. Εμμανουήλ Καλλίγερος και οι νομικοί σύμβουλοι της ΚΤΥΠ κ. Καραγκούνης, του Δήμου κ. Σεμιτέκολος και του Τριφυλλείου κ. Πέτρος Κασιμάτης.

Σκοπός της σύσκεψης ήταν η εξέταση όλων των νομικών και λοιπών ζητημάτων που άπτονται της πρότασης παραχώρησης χρήσης του χώρου και του οικοπέδου του πρώην Νοσοκομείου στον Ποταμό για την 

Όπως είναι γνωστό αρχικώς είχε επιλεγεί οικόπεδο στη θέση "Ξυλοκερατέα" για το οποίο μάλιστα εκδόθηκε και τοπικό ρυμοτομικό το έτος 2011 με Προεδρικό Διάταγμα. Ωστόσο, κατά τον ενδελεχή έλεγχο τίτλων του εν λόγω οικοπέδου που διενήργησε η νέα Δημοτική Αρχή το έτος 2015 προκειμένου να προβεί στην αγορά του οικοπέδου και την ανέγερση του νέου σχολείου, προέκυψαν σοβαρά νομικά και ιδιοκτησιακά θέματα, που μέχρι σήμερα δεν έχουν επιλυθεί από τους φερόμενους ως ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα η υπόθεση να χρονίζει χωρίς να υπάρχει ουσιαστική πρόοδος. 

Το Μάιο του 2016, το Τριφύλλειο Ίδρυμα, ενημέρωσε το Δήμο και την ΚΤΥΠ ότι προτίθεται να παραχωρήσει κατά χρήση το ακίνητο (κτήρια και οικόπεδο) όπου μέχρι το 2014 στεγαζόταν το Νοσοκομείο Κυθήρων, στην είσοδο του Ποταμού και σε άμεση οικιστική και ρυμοτομική συνάφεια με τον οικισμό, προκειμένου να ανεγερθεί εκεί το νέο σχολείο. 

Η Δημοτική Αρχή, συναισθανόμενη ότι το συγκεκριμένο ζήτημα δεν μπορεί να χρονίζει περαιτέρω και καθώς τα νομικά ζητήματα για το αρχικώς επιλεγέν οικόπεδο δείχνουν επί του παρόντος άλυτα, ζήτησε από τη διοίκηση της ΚΤΥΠ την εξάντληση κάθε περιθωρίου και δυνατότητας προκειμένου να γίνει αποδεκτή η πρόταση του Ιδρύματος, ενός Ιδρύματος με τεράστια κοινωνική προσφορά στο νησί και τους κατοίκους του.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αναλύθηκαν όλες οι προτάσεις και τα ζητήματα, με την ΚΤΥΠ να καταλήγει στην ανάγκη Κοινής Υπουργικής Απόφασης των αρμοδίων Υπουργών (Υποδομών, Οικονομικών και Παιδείας), αφού όπως είναι γνωστό η ακίνητη περιουσία των Κοινωφελών Ιδρυμάτων δεν μπορεί να παραχωρηθεί κατά κυριότητα, η δε ΚΤΥΠ δεν αναλαμβάνει ανέγερση σχολικών μονάδων αν τα οικόπεδα δεν ανήκουν κατά κυριότητα στους Δήμους. 

Το ζήτημα βρίσκεται σε διαδικασία νομικής διερεύνησης και υπάρχει η πολιτική δέσμευση της διοίκησης της ΚΤΥΠ προκειμένου ένα χρονίζον επί πολλά χρόνια θέμα να τεθεί στη σωστή του βάση.
----------------------
Πηγή: kythira.gr
----------------------

ΓΙΟΡΤΗ ΕΛΙΑΣ&ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟ  ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΘΗΡΑ ΤΚ. 80200
ΤΗΛ. 27360 33476
FAX. 2736033404
agrosynpotamou@yahoo.gr
FB @synetairismos.potamou

FOR AGRICULTURAL OLIVE FACTORY CO-OPERATIVE OF POTAMOS KYTHIRON
POTAMOS KYTHIRA 80200
THL.27360 33476
FAX 2736033404
agrosynpotamou@yahoo.gr 
FB @synetairismos.potamou

Πρόσκληση για την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 24-10-2017


ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ


ΛΑΚΩΝΙΑ.Εγκαινιάστηκε το ανακαινισμένο δημοτικό γήπεδο Ασωπού


Εγκαινιάστηκε την Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017, από τον Δήμαρχο κ. Ηρακλή Τριχείλη, το ανακαινισμένο δημοτικό γήπεδο Ασωπού, στην Τοπική Κοινότητα Ασωπού του Δήμου Μονεμβασίας.Τα εγκαίνια τελέστηκαν από τους εφημέριους Ασωπού και Παπαδιανίκων π. Γεώργιο Κότσαλη και π. Νικόλαο Δελακοβία.
Με νέο συνθετικό χλοοτάπητα και άλλες μικρές αλλά λειτουργικές επεμβάσεις, το νέο γήπεδο έρχεται να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες του τόπου για ασφαλή και αποδοτική άθληση.Ένα πάγιο αίτημα του αθλητικού κόσμου γίνεται πραγματικότητα και ένα ακόμα οργανωμένο κέντρο άθλησης, έρχεται να προστεθεί στις αθλητικές εγκαταστάσεις που ο Δήμος Μονεμβασίας υλοποιεί σε κάθε Δημοτική Ενότητα. Με προϋπολογισμό έργων ανακαίνισης που αγγίζει τις 90.000 ευρώ, το νέο γήπεδο Ασωπού, καλεί όχι μόνο τα αθλητικά σωματεία της περιοχής αλλά και κάθε πολίτη του τόπου, να αφιερώσει χρόνο για σωματική και ψυχική άσκηση.

Ο π. Γεώργιος Κότσαλης, εφημέριος ενορίας Ασωπού, απευθυνόμενος στους παρευρισκομένους ανέφερε ότι παραδίδεται σήμερα στη κοινωνία το ανακαινισμένο γήπεδο Ασωπού, με την τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα, το οποίο όπως επισήμανε «ήταν ένα αίτημα και μια ευχή που είχα κάνει στα πρώτα εγκαίνια του γηπέδου». Ευχήθηκε να είναι καλορίζικο και να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο προς όφελος της κοινωνίας, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Το γήπεδο είναι ένα κόσμημα για τον Ασωπό αλλά και την ευρύτερη περιοχή, δίνοντας τη δυνατότητα άθλησης στους νέους αλλά και σε μεγαλύτερους».

Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων (ΕΠΣ) Λακωνίας κ. Ιωάννης Μπόκος, συνεγχάρη τη Δημοτική Αρχή και τον κ. Δήμαρχο, γιατί όπως ανέφερε «στις δύσκολες εποχές που διανύουμε υλοποιούνται έργα σημαντικά για τον αθλητισμό», ενώ παράλληλα ευχήθηκε καλούς αγώνες και να χρησιμοποιηθεί το γήπεδο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Μονεμβασίας κ. Ηρακλής Τριχείλης, ανέφερε ένα σύντομο ιστορικό του έργου, παρουσιάζοντας με αυτό τον τρόπο τη δυσκολία υλοποίησης ενός τόσο σημαντικού για την περιοχή έργου. Μετά την ολοκλήρωση του γηπέδου, η οποία όπως επισήμανε «ήταν πολύ δύσκολη και πέρασε από πολλά και ποικίλα στάδια», ετίθετο από τους εκπροσώπους του αθλητικού χώρου, η τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες.Ο Δήμος Μονεμβασίας, βλέποντας την ανάγκη και την επιθυμία των παιδιών της ομάδας αποφάσισε όπως ανέφερε, να επενδύσει ένα μεγάλο ποσό πάρα τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, το οποίο μαζί τα συνοδά έργα έφτασε τις 90.000,00€, επισημαίνοντας: «Είναι ένα έργο που δικαιώνει αυτούς που το ξεκίνησαν, αλλά και αυτούς που το ζητούσαν. Η χαρά λοιπόν αυτών των ανθρώπων είναι για εμάς η μεγαλύτερη ικανοποίηση».
Ευχαρίστησε το τωρινό αλλά και τα προηγούμενα δημοτικά συμβούλια, για την σύμπνοια αλλά και την βοήθεια όλων των μελών στην υλοποίηση των έργων. Έκανε μια σύντομη αναφορά στα προσεχή έργα που θα υλοποιηθούν στο γήπεδο το φετινό αλλά και το επόμενο έτος και τα οποία έχουν να κάνουν τόσο με τον ηλεκτροφωτισμό του γηπέδου, χρησιμοποιώντας δύο πυλώνες του, όσο και με την τοποθέτηση κερκίδων.«Έτσι θα έχουμε ένα πλήρες σχεδόν στάδιο, το οποίο αποτελεί κόσμημα για την περιοχή και το οποίο ελπίζω να το χρησιμοποιείτε συχνά και πολύ» ανέφερε ο κ. Τριχείλης, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Να ξέρετε ότι ο Δήμος Μονεμβασίας, στις προκλήσεις και στα δίκαια αιτήματα των πολιτών θα είναι παρόν και θα τα ικανοποιεί».


Ακολούθησε φιλικός αγώνας ανάμεσα στη Αθλητική Ένωση Δήμου Ασωπού με τον Αθλητικό Όμιλο Δαφνίου.Τα εγκαίνια του ανακαινισμένου γηπέδου Ασωπού, τίμησαν με την παρουσία τους μεταξύ των άλλων, οι Αντιδήμαρχοι Δ.Ε. Ασωπού, Μολάων και Βοιών κ.κ.  Ιωάννης Σουρλάς, Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης και Ηλίας Καλογερίνης, ο  Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Σπύρος Αβδούλος, η Πρόεδρος του Νομικού Προσώπου κα Παναγιώτα Αλειφέρη και οι εντεταλμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Ιωάννης Κολλιάκος και Γιώργος Βουνελάκης.
Επίσης παρέστησαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, Θεοδούλη Σπυριδάκου, Ευστάθιος Βελιώτης και Παναγιώτης Κόκκορης, οι Πρόεδροι των Τ.Κ. Ασωπού, Παπαδιανίκων και Δαιμονιάς κ.κ. Μαριάννα Σταθάκη, Παντελής Αρρώνης και Λάμπρος Σαρμπάνης και πλήθος κόσμου.
ΦΩΤΟ: Γιώργος Μακρής, Αντώνης Αρρώνης
ΠΗΓΗ http://www.monemvasianews.gr/



Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 14.00 ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ "ΙΟΝΙΣ"


ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ "ΙΟΝΙΣ"ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017 ΜΕ ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 14.00

ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ !!!!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017


ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟ 27/10/17 ΕΩΣ 28/10/17


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00-21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ       10.00-13.00&17.30-21.00

ΤΗΛΕΦΩΝΑ 6972 921099    210 2633228

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Διπλή συνεδρίαση του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού

Τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 συνεδριάζουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού Δήμου Μονεμβασίας σε διπλή συνεδρίαση.
Η πρώτη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 14.00 και αφορά τη συζήτηση ενός (1) θέματος της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑ ΜΟΝΟ: «Περί καθορισμού εκτέλεσης αιτημάτων προμηθειών, εργασιών οφειλών».

Η δεύτερη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 14.30 και αφορά τη συζήτηση δύο (2) θεμάτων της ημερήσιας διάταξης:
  1. « Περί  Ψήφισης πιστώσεων οικονομικού έτους 2017».
  2.  «Περί αναμόρφωσης προϋπολογισμού οικ. έτους 2017»
  3. « Περί ορισμού δικηγόρου για εκπροσώπηση του Νομικού Προσώπου (Αφορά την συζήτηση  αγωγής  που αφορά μισθολογικές διαφορές ) ».

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017 συνεδριάζει η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μονεμβασίας σε διπλή συνεδρίαση.

Η πρώτη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 10.30 π.μ. και αφορά τη συζήτηση ενός (1) θέματος της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑ ΜΟΝΟ: Περί καθορισμού αιτημάτων εκτέλεσης έργων – προμηθειών – εργασιών προϋπολογισμού οικ. έτους 2017

Η δεύτερη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 11.00 π.μ. και αφορά τη συζήτηση οκτώ (8) θεμάτων της ημερήσιας διάταξης:
  1. Περί διάθεσης πιστώσεων εργασιών- προμηθειών του Δήμου οικ. έτους 2017.
  2. Περί κατακύρωσης 1ου σταδίου διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών 2018, του Δήμου Μονεμβασίας.
  3. Καθορισμός όρων συνοπτικού διαγωνισμού- ψήφιση πίστωσης για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως της προμήθειας με τίτλο {Προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού 2017-2018}.
  4. Περί έκδοσης εντάλματος προπληρωμής και ορισμός υπολόγου.
  5. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Ηλεκτροφωτισμός γηπέδων }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  6. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Οδοποιία στην επέκταση σχεδίου πόλεως Μολάων }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  7. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Βελτίωση δρόμου Αγίου Φωκά-Μονεμβασίας ΔΕ Μονεμβασίας }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  8. Απευθείας ανάθεση του έργου με τίτλο {Κατασκευή φρεατίων όμβριων υδάτων στην ΤΚ Ελαίας & ΔΚ Μολάων } του Δήμου Μονεμβασίας.
  9. Περί αποδοχής ή μη παραχώρησης ρυμοτομούμενου τμήματος γης στην ΔΚ Νεάπολης θέση «Αυλόσπηλος» της ΔΕ Βοιών του Δήμου Μονεμβασίας , ιδιοκτησίας του κ. Μηνόγιαννη Θεοδώρου του Γρηγορίου.

ΠΑΛΙΑ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΣΑΛΩΤΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

ΠΑΛΙΑ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΣΑΛΩΤΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
Η τέχνη του λιθόστρωτου είναι πανάρχαια. Οι Ρωμαίοι ήταν οι μεγάλοι τεχνίτες του λιθόστρωτου και ανάδειξαν την τέχνη με εκείνα τα αθάνατα έργα οδοποιίας που έμειναν στην ιστορία σαν υποδείγματα κατασκευών. Από αισθητική άποψη τα λιθόστρωτα είναι κατασκευές με μεγάλη καλλιτεχνική αξία και άλλοτε έχουν δημόσιο χαρακτήρα (δρόμοι, πλατείες κ.α.) και άλλοτε ιδιωτικό (αυλές, προαύλια κ.α.) Τα βοτσαλωτά επίσης είναι μια παμπάλαια τεχνική από τα αρχαία χρόνια (ξακουστά είναι τα βοτσαλωτά δάπεδα στην Πέλλα) Στα Κύθηρα διατηρούνται ακόμη μερικά πανέμορφα δείγματα λιθόστρωτου και βοτσαλωτού μεγάλης αντοχής, με ντόπιες πέτρες φυτεμένες χωρίς τσιμέντο. Αυτές οι κατασκευές είναι αξιολογότατα δείγματα καλλιτεχνικής ευαισθησίας και η γοητεία τους μας μεταφέρει στο Μεσαίωνα. Το πιο φημισμένο και το μεγαλύτερο λιθόστρωτο στα Κύθηρα ήταν στον Ποταμό, το οποίο διατηρήθηκε μέχρι και τη δεκαετία του 50. Ωραίες, κατασκευές που απορροφούσαν τα όμβρια, αντίθετα με τις σημερινές αντιαισθητικές κατασκευές με τις αδιάβροχες επιφάνειες, με μια ραχοκοκκαλιά από πλάκες με κλίση στο εσωτερικό για τη ροή των υδάτων, κατασκευές με απλότητα, καλαισθησία, μεράκι και πρακτικό νου. Τον 20ό αι. ιδιαίτερη ζημιά έπαθαν οι επαρχιακοί λιθόστρωτοι δρόμοι στα Κύθηρα με τα βαριά τροχοφόρα, με τα δημόσια έργα, με την εισβολή του τσιμέντου και της ασφάλτου. Τέτοια στοιχεία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς μας, όσα απέμειναν, έχομε χρέος να τα προφυλάξομε, να τα αναδείξομε και γιατί όχι, να τα μιμηθούμε.
(Φωτο Ειρηνη Βενέρη Τραβασαρου, Ελενη Κορωναίου. Οι παλιες φωτο με το λιθόστρωτο του Ποταμού ειναι απο το προσωπικό αρχειο του γιατρού Κοςμα Μεγαλοκονομου, τον οποίο ευχαριστω θερμα)
Eleni Harou







ΛΑΚΩΝΙΑ.Ημερίδα στο Γύθειο για την οδική ασφάλεια

Ύστερα από πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λακωνίας και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Τροχαίας Σπάρτης, το Αστυνομικό Τμήμα Γυθείου και τον Δήμο Ανατολικής Μάνης έκθεση – ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Οδική ασφάλεια και τροχαία ατυχήματα». Συμμετέχουν το Γενικό Νοσοκομείο Λακωνίας και η Λέσχη Αυτοκινήτου Σπάρτης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου και ώρα 18.30′ στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Ανατολικής Μάνης στο Γύθειο, ενώ η έκθεση θα διαρκέσει από τις 9.00′ έως τις 21.00′.

38ο ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ (ΕΚΕ)- 70 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ


Σχετικά με τη διασυνδετική γραμμή μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης



Ερώτηση με θέμα σχετικά με την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για τη Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης (Υ/Σ ΜΟΛΑΩΝ - Υ/Σ ΧΑΝΙΩΝ) κατέθεσαν προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου και Νίκος Καραθανασόπουλος.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:  
«Στα τέλη Σεπτέμβρη, το ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τη μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων για τη "Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης (Υ/Σ ΜΟΛΑΩΝ - Υ/Σ ΧΑΝΙΩΝ)" που περιλαμβάνει προσαιγιάλωση του καλωδίου διασύνδεσης στα Βάτικα σε περιοχή ενταγμένη στο Δίκτυο Νatura 2000, διέλευση του εντός του Όρμου Βατίκων, μια περιοχή προτεινόμενη ως θαλάσσια ζώνη NATURA 2000, εναέριο δίκτυο με πυλώνες συνολικού μήκους 27,5 χιλιομέτρων έως τους Μολάους, απαρτιζόμενο από 16 ιστούς και 65 πυλώνες υψηλής τάσης, οι οποίοι θα εγκατασταθούν ΚΑΙ σε ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ εκτάσεις και τη διάνοιξη 59 δρόμων (!) συνολικού μήκους 18,8 χιλιομέτρων στη χερσόνησο του Μαλέα, για να υπηρετηθεί η κατασκευή του δικτύου υψηλής τάσης.
Το εναέριο δίκτυο με τους 16 ιστούς και τους 65 πυλώνες διέρχεται από ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Πάρκο Αγίου Νικολάου Μονεμβασίας, παραδοσιακός οικισμός Κουλεντίων κ.α.) ενώ διέρχεται από περιοχές κατοικίας, οδηγώντας σε έντονες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων της περιοχής.
Η συγκεκριμένη απόφαση οδηγεί, όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι της περιοχής, σε δραματική υποβάθμιση της περιοχής των Βατίκων και ολόκληρου του Δήμου Μονεμβασίας, σε υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων.
Η απόφαση έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με το κοινό αίσθημα των κατοίκων της περιοχής, που έχουν με πάνω από 3.000 υπογραφές τοποθετηθεί αρνητικά στο έργο, και προωθείται πριν ακόμα συζητηθεί στο ΣτΕ σχετική προσφυγή φορέων των κατοίκων της περιοχής.
Οι πραγματικοί λόγοι για την προώθηση του εν λόγω έργου γίνονται ακόμα πιο ασαφείς αν συνδυαστεί το έργο αυτό με την ταυτόχρονη προώθηση της άλλης, μεγαλύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής - Κρήτης, που επίσης θα ολοκληρωθεί με μικρή χρονική διαφοροποίηση, καθιστώντας την ηλεκτρική διασύνδεση μέσω Λακωνίας τουλάχιστον πλεονάζουσα.
Δημιουργούνται βάσιμες υποψίες ότι πραγματικός στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι να αξιοποιήσει τη κατασκευή του ηλεκτρικού δικτύου διασύνδεσης με την Κρήτη προκειμένου να προωθήσει την εγκατάσταση εκατοντάδων ανεμογεννητριών στη χερσόνησο του Μαλέα, μετατρέποντας μια περιοχή ειδικού φυσικού κάλλους, στην οποία ζουν χιλιάδες κάτοικοι, σε βιομηχανική ζώνη, με τεράστια επίπεδα θορύβου, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, οπτική όχληση. Σημειώνουμε πως η κορυφογραμμή απέχει λιγότερο από 300 μέτρα από τους ορεινούς οικισμούς του βουνού και λιγότερο από 2.000 από την πόλη της Νεάπολης, που θα επιβαρυνθούν υπέρμετρα από τις ανεμογεννήτριες.
Το είδος του ηλεκτρικού δικτύου που προτείνεται, η όδευσή του, που διατρέχει μεγάλο τμήμα του ορεινού όγκου της χερσονήσου του Μαλέα, και τα συνοδά οδικά έργα μαρτυρούν αυτήν την πραγματική στόχευση. Ο σχεδιασμός του δεν σχετίζεται με τη σύνδεση με την Κρήτη, αλλά με την προώθηση των ανεμογεννητριών.
Τα εκτεταμένα οδικά έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί μέχρι την κορυφογραμμή, όπως και η μεγάλη φωτιά που κατέκαψε την περιοχή δύο χρόνια νωρίτερα, έρχονται να διευκολύνουν αυτήν την εξέλιξη.
Δεν πρόκειται για τυχαία εξέλιξη. Η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της Ενέργειας συνίσταται στη διαμόρφωση κατάλληλων όρων για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου που δραστηριοποιείται στον κλάδο, με την προώθηση της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης της Ενέργειας, την προώθηση ιδιωτικοποίησης ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, την αμέριστη στήριξη των λεγόμενων ΑΠΕ.
Η πολιτική αυτή επιδεινώνει την κατάσταση για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού. Οι λεγόμενες ΑΠΕ, η απελευθέρωση και εμπορευματοποίηση της Ενέργειας μεταφράζονται στη δραστική αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για τη λαϊκή οικογένεια, στην καταστροφή τοπικών οικονομιών και του τοπικού περιβάλλοντος από τα λεγόμενα φιλοπεριβαλλοντικά έργα με μοναδικό ωφελημένο τους μεγάλους ομίλους που κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, πατώντας πάνω στην ενεργειακή φτώχεια των κατοίκων, στο κατεστραμμένο φυσικό περιβάλλον.
Αποδεικνύεται πως ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης δεν οδηγεί στη βελτίωση της ζωής του λαού. Η ικανοποίηση των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών στην Ενέργεια απαιτεί το ριζικά διαφορετικό δρόμο της εργατικής - λαϊκής εξουσίας, της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, του επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
  1. Τι οικονομικό νόημα έχει η ταυτόχρονη διασύνδεση της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα με δύο διαφορετικά καλώδια. Ποιο το κόστος αυτής της λύσης που θα επιβαρύνει δυσβάστακτα τον ελληνικό λαό.
  2. Τι απαντά στο ερώτημα των κατοίκων πως ο σχεδιασμός του έργου στο Μαλέα γίνεται για την εξυπηρέτηση των αιολικών πάρκων που σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στην περιοχή.
  3. Τι μέτρα θα λάβει για την ακύρωση της υλοποίησης του έργου στο Μαλέα και τον επανασχεδιασμό του στη βάση κριτηρίων που λαμβάνουν υπόψη τους κατοίκους και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, τις πραγματικές ανάγκες διασύνδεσης με την Κρήτη.
  4. Τι μέτρα θα λάβει για την απαγόρευση τοποθέτησης ανεμογεννητριών στην περιοχή, στη βάση του φυσικού περιβάλλοντος και της σημαντικής πυκνότητας πληθυσμού.
  5. Τι μέτρα θα λάβει για τη διασφάλιση των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών, εξασφαλίζοντας φθηνή ηλεκτρική Ενέργεια, προστασία της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, ενεργειακό μείγμα και σχεδιασμό του στη βάση αυτών των αναγκών, διασφάλιση των σύγχρονων δικαιωμάτων των εργαζομένων».    https://www.902.gr

Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Κίνδυνος εκτροχιασμού για τη "μικρή διασύνδεση" της Κρήτης λόγω αντιδράσεων και προσφυγών από τους κατοίκους της Λακωνίας

Σε ευαίσθητη φάση βρίσκεται σήμερα το έργο της μικρής διασύνδεσης της Κρήτης, που προβλέπει ένωσή της με την Πελοπόννησο ώστε το νησί να καλύπτει στο μέλλον τις ενεργειακές του ανάγκες και να μειωθεί το κόστος των ΥΚΩ.

Πλέον το έργο έχει λάβει (από τις 29 Σεπτεμβρίου) έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων από το ΥΠΕΝ, αλλά οι κάτοικοι στη χερσόνησο του Μαλέα όπου προβλέπεται να καταλήγει το καλώδιο αντιδρούν και ζητούν αλλαγές στο σχεδιασμό. Από την πλευρά του, ο ΑΔΜΗΕ εκτιμά ότι μια τέτοια κίνηση θα επέφερε καθυστέρηση δύο ετών στο έργο, με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τον εφοδιασμό της Κρήτης. 


Παρόλα αυτά ο Διαχειριστής δρομολογεί την υπογειοποίηση ενός ακόμη τμήματος καλωδίου στην Πελοπόννησο και προγραμματίζει συμπληρωματικά έργα ώστε να ικανοποιήσει τους κατοίκους. Μελετάται συγκεκριμένα η βέλτιστη τοποθέτηση των πυλώνων σε σχέση με την απόσταση τους από μικρές ορεινές κοινότητες και οικισμούς, και δρομολογείται η αντικατάσταση όσων από αυτούς είναι τεχνικά εφικτό με ειδικούς μικρότερους στύλους, ώστε να περιοριστεί η όχληση των κατοίκων στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Το αν θα ικανοποιηθούν, ωστόσο οι κάτοικοι και οι φορείς τους οποίους έχουν δημιουργήσει, παραμένει προς το παρόν άγνωστο.

Η αναγκαιότητα της μικρής διασύνδεσης
Θυμίζουμε ότι μέσω απόφασης της Ε.Ε., από το 2020 και μετά θα επιβληθούν νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών για τις συμβατικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, γεγονός που σημαίνει ότι οι μονάδες της Κρήτης θα πρέπει να πατήσουν «φρένο» με ότι συνεπάγεται αυτό για την ομαλή τροφοδοσία της τοπικής κοινωνίας με ηλεκτρικό ρεύμα. Για το λόγο αυτό, το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ είναι να λειτουργήσει η μικρή διασύνδεση από το 2020 ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού στο νησί. Κατ’ επέκταση, η ταχύτητα είναι κρίσιμη στην περίπτωση του συγκεκριμένου έργου, σε αντίθεση ίσως με άλλα αντίστοιχα όπου υπάρχει μια έστω και μικρή άνεση χρόνου.

Κάτοικοι: Να γίνει υποθαλάσσιο το καλώδιο στην περιοχή μας
Οι κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν στο έργο με την παρούσα μορφή του έχουν οργανωθεί σε σύλλογο και προσέφυγαν στο ΣτΕ με αίτημα την αλλαγή χάραξης. Επιθυμούν να γίνει το καλώδιο υποθαλάσσιο σε εκείνο το τμήμα του, να καταλήγει στα βόρεια του Δήμου Μονεμβασιάς και στη συνέχεια υπογειοποιημένα να φτάνει στη Μεγαλόπολη μέσω του σταθμού των Μολάων. Τονίζουν, μάλιστα, ότι στην περίπτωση της Κρήτης το καλώδιο είναι υπόγειο εξ ολοκλήρου. Παράλληλα, σημειώνουν ότι το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ στην αρχική μορφή του, προέβλεπε πως το καλώδιο θα παρέκαμπτε υποθαλάσσια τη χερσόνησο του Μαλέα.

ΑΔΜΗΕ: Πλήρης υπογειοποίηση θα καθυστερούσε το έργο κατά δύο χρόνια
Από την πλευρά του, ο ΑΔΜΗΕ μέσω του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου, Μάνου Μανουσάκη, τόνισε ότι παρά τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου, δέχτηκε να προχωρήσει σε νέα διαβούλευση με εκπροσώπους των κατοίκων και ξεκίνησε τη διερεύνηση άλλων εναλλακτικών λύσεων που θα ελαχιστοποιούσαν το μήκος του εναερίου τμήματος επί της χερσονήσου Μαλέα.

Το πόρισμα που έβγαλε ο ΑΔΜΗΕ είναι ότι τυχόν υιοθέτηση μιας λύσης με αμιγώς υπόγειες καλωδιακές γραμμές θα επέφερε καθυστέρηση δύο ετών στην υλοποίηση του έργου, η οποία χαρακτηρίζεται ως απαράδεκτη δεδομένης της αναγκαιότητας της διασύνδεσης για την Κρήτη.

Παράλληλα, ο κ. Μανουσάκης υποστήριξε ότι η όδευση του έργου έχει ήδη τροποποιηθεί μία φορά στο παρελθόν λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις της τοπικής κοινωνίας, με υπογειοποίηση περίπου του 30% του καλωδίου, γεγονός που αύξησε σημαντικά το κόστος.

Παρά τα παραπάνω, ο ΑΔΜΗΕ υπογραμμίζει ότι δρομολογεί την υπογειοποίηση ενός ακόμη τμήματος καλωδίου στην Πελοπόννησο, καθώς και σε συμπληρωματικά έργα ώστε να ικανοποιήσει τους κατοίκους.

Πλέον, απομένει να φανεί το πως θα εξελιχθεί η προσφυγή των τοπικών φορέων και κατοίκων στο ΣτΕ, η οποία απειλεί να καθυστερήσει το έργο με ότι συνεπάγεται αυτό.
-----------------------------------------
Πηγή: energypress.gr
-----------------------------------------