Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019

Πρώτα ο άνθρωπος.Eίναι αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη να γνωστοποιεί και να καυτηριάζει κάθε τι αρνητικό που πέφτει στην αντίληψη του.

Ανακοίνωση του συνδυασμού «πρώτα ο άνθρωπος’
Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε μάρτυρες μιας αντιδικίας μεταξύ ενός πολίτη των Κυθήρων και του Δημάρχου μας επειδή ο πολίτης «τόλμησε» να αναδείξει τα κακώς κείμενα των Κυθήρων .
Αντί να κρατήσει το επίπεδο των αναρτήσεων σε υψηλό επίπεδο όπως αρμόζει σε ένα θεσμικό παράγοντα απειλεί τον πολίτη με μήνυση γιατί «τόλμησε» και μπήκε σε απαγορευμένο χώρο ”ξέφραγο αμπέλι θα λέγαμε καλύτερα”!!!!!

Στο πλαίσιο της ισονομίας και ίσης μεταχείρισης των πολιτών πιστεύουμε ότι το ίδιο θα έπρεπε να είχε γίνει και με την τότε υποψήφια Δημοτική Σύμβουλο της παράταξης του η οποία τον Μάιο του 2014 «εισέβαλε» σε χώρο κλειστό και απαγορευμένο(Βλέπε επισυναπτόμενες φωτογραφίες) ενώ δεν είχε αυτό το δικαίωμα (κατά τα λεγόμενα του Δημάρχου).
Όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε γιατί είναι αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη να γνωστοποιεί και να καυτηριάζει κάθε τι αρνητικό που πέφτει στην αντίληψη του.Και αυτό ο Δήμαρχος το γνωρίζει πολύ καλά.
Πρώτα ο άνθρωπος




Εύχονται τα καλύτερα στον Αστυνομικό Διοικητή Νεάπολης Βοιών!


ΝΕΑΠΟΛΗ. O Aστυνομικός Διοικητής του Τμήματος Βοιών που υπηρέτησε στα Βάτικα από το έτος 2011 έως το 2019 και είναι σίγουρα ο μακροβιότερος αστυνομικός διοικητής που υπηρέτησε στα σύγχρονα Βάτικα μετατέθηκε στο Τμήμα Μολάων.
Κάτοικοι και πολίτες της περιοχής αναφέρουν δημόσια μεταξύ άλλων ότι «με την δική του διοίκηση το αστυνομικό τμήμα Βοιών έφτασε και ξεπέρασε αυτά των μεγάλων πόλεων που ο έλεγχος και η κριτική από τα ΜΜΕ είναι συνεχής και αμείλικτος. Βελτίωσε τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες με την γρήγορη αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και της πληροφορικής σε εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Ο Ευάγγελος Δρίβας γεννήθηκε το 1989 στη Σπάρτη. Η οικογένειά του διέμενε στους Μολάους και έχει ρίζες στη Ρειχιά Λακωνίας. Έχει τελειώσει το Πάντειο Πανεπιστήμιο και τη Σχολή Κοινωνικής Πολιτικής που εκπαιδεύει στην μελέτη κι έρευνα της κοινωνίας, των προβλημάτων της την ανάλυση των θεσμών, των κοινωνικών διαχρονικών δομών σε τοπικό κι εθνικό επίπεδο
Ο αστυνομικός διοικητής και ιδιαίτερα της Περιφέρειας καλείται να ενδυναμώσει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών και την εδραίωση της πίστης ότι όπου υπάρχει Ελληνική Αστυνομία επικρατεί δικαιοσύνη και ισότητα χωρίς εξαιρέσεις. Αυτό πέτυχε και άλλαξε σε μεγάλο βαθμό ο αστυνόμος Ευάγγελος Δρίβας.  Χωρίς αυταρχική συμπεριφορά κακομεταχείριση κρατουμένου  η παραβίαση ανθρώπινου δικαιώματος».

Από καρδιάς του εύχονται να έχει την ίδια επαγγελματική επιτυχία  και στους Μολάους ευχόμενοι παράλληλα να επισκέπτεται τα Βάτικα στα οποία πέρασε μέρος της ζωής του.
notospress.gr

ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑ.ΤΟ 9/ΜΗΝΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ


 
 
Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019 το πρωί τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίας Πελαγίας το 9/μηνο μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του πολυαγαπημένου μας πατέρα,συζύγου,παππού ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΥΠΡΙΩΤΗ ΠΟΛΙΤΗ.



ΤΟ ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ ΒΡΟΝΤΑΜΑ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

Πρόταση προς την Δημοτική Αρχή & το Δημοτικό Συμβούλιο Ευρώτα.

Πολλές φορές τις τελευταίες δεκαετίες επιχειρήθηκε η ανάδειξη της θυσίας των Βρονταμιτών,από τους δημάρχους ,τα δημοτικά συμβούλια προεξάρχουσας της αείμνηστης Ελένης Στρατήγη (1).
Παρά την αναγνώριση με Π.Δ ως επίσημη τοπική εορτή του πρώην Δήμου,Σκάλας από τον αείμνηστο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο,ακόμα αναμένεται ως επίσημης γιορτής του Δήμου Ευρώτα.
1)Με την ευκαιρία των εκδηλώσεων της 200ης επετείου της Εθνικής Παλιγγενεσίας του 1821 ο Δήμος Ευρώτα πρέπει να ετοιμάσει φάκελο συμμετοχής στις επίσημες εκδηλώσεις,
Πολλά χωριά συμμετείχαν στον Εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της Πατρίδας μας. Η Πολιτεία οφείλει ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ.
Έτσι Επιτροπή Επιστημόνων να προετοιμάσει τον φάκελο και σε συνεργασία με τους Βουλευτές και την Περιφέρεια να διεκδικηθεί η επίσημη συμμετοχή του Δήμου στις εκδηλώσεις.
Έτσι θα αναδειχθούν και θα προβληθούν άγνωστες πτυχές της τοπικής μας αυτής της λαμπρής περιόδου !
2) Ο Δήμος Ευρώτα σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια για Εκπαίδευση να:διοργανώσει:
-Μελετητικές ομάδες εργασιών ανάδειξης της τοπικής ιστορίας της περιόδου της Εθνικής Ανεξαρτησίας.
-Δημιουργία ντοκυματέρ π.χ για το ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ.
-Εκθέσεις φωτογραφίας και ζωγραφικής κατά περίπτωση.
-Οργανωμένες εκδηλώσεις.
3)Ανάθεση σε ομάδα ιστορικών καταγραφής της ιστορικής περιόδου του 1821.
Φυσικά υπάρχουν και άλλες ιδέες αρκεί να γίνει το ξεκίνημα..
Για το ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ.
- Ίδρυση Μουσείου Τοπικής Ιστορίας με έδρα τον Πνευματικό Κέντρο του Βρονταμά με την αναζήτηση αρχείων και κειμηλίων (ψηφισμένη πρόταση από το Δημοτικό Συμβούλιο,αρκεί η πολιτική βούληση για την υλοποίηση).
-Διεκδίκηση καταγραφής της λαμπρής ιστορίας του ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟΥ στα επίσημα βιβλία της ιστορίας των σχολείων.
Η Θυσία των Βρονταμιτών στον σπηλαιώδη ναό του ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟΥ (2),είναι ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ και έτσι πρέπει να προσδιοριστεί....Σίγουρα είναι εφάμιλλη με το Κούγκι και το Αρκάδι!!!
(1)Η Ελένη Στρατήγη ανέδειξε και προέβαλε το ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ στα ανώτατα επίπεδα και δικαίως μνημονεύεται κατ' έτος την ίδια ημέρα με την ''ΘΥΣΙΑ ΤΩΝ ΒΡΟΝΤΑΜΙΤΩΝ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ''.
(2)Βρισκόµαστε στο 1825. Η επανάσταση των Ελλήνων ενάντια στον τουρκικό ζυγό συνεχίζεται. Μετά τις αποτυχηµένες προσπάθειες των Τούρκων να καταπνίξουν την επανάσταση, ο σουλτάνος ζητά βοήθεια από τον πασά της Αιγύπτου Μωχάµετ Αλή.
Το Φεβρουάριο του 1825 ο Ιµπραήµ κάνει απόβαση στην Πελοπόννησο µε πολύ ισχυρή στρατιωτική δύναµη. Μετά από σκληρές και αιµατηρές µάχες καταφέρνει να την καταλάβει. Ο δρόµος για τη Τριπολιτσά γίνεται ευκολότερος. Σε όλη την Πελοπόννησο επικρατεί αναστάτωση. Ο Ελληνικός στρατός είναι σχεδόν διαλυμένος. Οι αντιστάσεις τους µηδενικές.
-------
Στις αρχές του Σεπτέµβρη, ο Ιµπραήµ ξεκινά από την Τρίπολη για την Λακωνία. Η κάθοδός του σπέρνει τον τρόµο και τον πανικό σε όλους. Η ίδια τροµάρα κυριεύει και τους Βρονταµίτες όταν µαθαίνουν τον ερχοµό στο χωριό τους. Επικρατεί πανικός. Επιχειρούν να φύγουν, να σωθούν.
Όµως, µη θέλοντας να αποµακρυνθούν από τα όρια του χωριού τους βρίσκουν καταφύγιο στο Παλαιοµονάστηρο, ένα ναό αφιερωµένο στη θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στο µεγαλοµάρτυρα Νικήτα, που από τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201.
--------
Σε αυτή τη δύσκολη στιγµή, ηγετικό ρόλο αναλαµβάνει ο παπα-∆ηµήτρης Παπαδηµητρίου, ο οποίος µαζί µε τον Βρονταµίτη οπλαρχηγό Γιάννη Καραµπά εµψυχώνουν και δίνουν θάρρος στους κατοίκους. Μαζί τους έχουν πάρει τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους καθώς και όπλα της εποχής.
Φτάνοντας ο Ιµπραήµ στο Βρονταµά αντικρίζει ένα έρηµο χωριό. Λίγοι γέροι, ανήµποροι να µετακινηθούν αρνούνται να αποκαλύψουν το καταφύγιο. Ο θυµός του µεγάλος. Έφιπποι ανιχνευτές χτενίζουν όλη την περιοχή. Καταφέρνουν να εντοπίσουν κάποιους έγκλειστους που είχαν κατέβει στον κάµπο να µαζέψουν σταφύλια. Τους ακολουθούν και εντοπίζουν το οχυρό που είχαν καταφύγει περίπου 300 µε 400 Βρονταµίτες. Τα στρατεύµατα του Ιµπραήµ καταφθάνουν µπροστά σε ένα πραγµατικά δύσκολο οχυρό. Η κατάληψή του δεν φαίνεται εύκολη υπόθεση καθώς πρόκειται για ένα µοναστήρι αετοφωλιά, χωρίς καµία πρόσβαση.
---------------
Ο Ιµπραήµ τους ζητά να παραδοθούν και να υπογράψουν προσκυνοχάρτια σε αντάλλαγµα της ελευθερίας τους. Οι Βρονταµίτες δια στόµατος παπα-∆ηµήτρη απαντούν:
«Αίστε και σεις κι η πίστη σας παλιότουρκοι χαθείται.
Οι Βρονταµίτες ζωντανοί, Τούρκους δε προσκυνάνε».
--------
Η πολιορκία ξεκινά µε αλλεπάλληλες επιθέσεις. Οι Βρονταµίτες έχοντας πίστη στο Θεό και αγάπη για την πατρίδα αντιστέκονται σθεναρά. Μέσα στο µοναστήρι ακούγονται ύµνοι και ψαλµωδίες και αυτό µανιώνει περισσότερο τον Ιµπραήµ. Ένας στρατηγός του παρατηρεί πως ο βράχος που σκέπαζε το µοναστήρι, σε ένα του σηµείο, δεν είναι τόσο παχύς. Αµέσως δίνεται η εντολή να ανατιναχθεί το σηµείο αυτό µε φουρνέλα


Ηλιας Παναγιωτακακος

ΛΑΚΩΝΙΑ.15 Σεπτεμβρίου: Το ολοκαύτωμα του Βρονταμά



15 Σεπτεμβρίου: Οι Τούρκοι βρίσκουν τους κατοίκους του Βρονταμά σε ένα σπήλαιο το οποίο είναι Ιερός Ναός από το 1100 μ.Χ. Τους σκοτώνουν χωρίς δεύτερη σκέψη.
Στην μνήμη των περίπου 400 Ελληνίδων και Ελλήνων που βρήκαν φρικιαστικό θάνατο κάθε χρόνο γίνονται εορταστικές εκδηλώσεις.
Οι Τούρκοι το 1825 τους εντόπισαν στο «Παλιομονάστηρο», έναν σπηλαιώδη Ιερό Ναό του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες σε κοντινή απόσταση από τον Βρονταμά.
Ο Βρονταμάς είναι πεδινός οικισμός σε απόσταση 38 χιλ. από την Σπάρτη, της επαρχίας Λακεδαίμονος, Ν. Λακωνίας.
Οι δυστυχείς κάτοικοι είχαν καταφύγει εκει προκειμένου να αποφύγουν την επιδρομή και τις σφαγές του Ιμπραήμ, όμως γνώρισαν την βαρβαρότητα αφού κάηκαν ζωντανοί.
Όπως κάθε χρόνο και φέτος η μνήμη τους τιμάται στις 15 Σεπτεμβρίου με όλες τις απαραίτητες τιμές.
 .armynow.net
ΦΩΤΟ Παλαιομονάστηρο Βρονταμά facebook.com



Το Παλαιομονάστηρο απέχει περίπου 6 χιλιόμετρα από την Τοπική Κοινότητα Βρονταμά του Δήμου Ευρώτα. Είναι σπηλαιώδης ναός του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες. Είναι ναός αφιερωμένος  στην θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στον μεγαλομάρτηρα Νικήτα που απο τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χαράδρας , στο μέσο της οποίας  ρέει ο ποταμός Ευρώτας. Το 1958 χαρακτηρίστηκε από την Ελληνική πολιτεία ως Ιστορικό Μνημείο. Ενώ το 1961 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα όπου ορίζει την 15η Σεπτεμβρίου ώς τοπική Εθνική Εορτή.

Διαβάστε περισσότερα: https://syllogos-neon-vrontama-lakonias.webnode.gr/palaiomonastiro-vrontama/

Το Παλαιομονάστηρο απέχει περίπου 6 χιλιόμετρα από την Τοπική Κοινότητα Βρονταμά του Δήμου Ευρώτα. Είναι σπηλαιώδης ναός του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες. Είναι ναός αφιερωμένος  στην θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στον μεγαλομάρτηρα Νικήτα που απο τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χαράδρας , στο μέσο της οποίας  ρέει ο ποταμός Ευρώτας. Το 1958 χαρακτηρίστηκε από την Ελληνική πολιτεία ως Ιστορικό Μνημείο. Ενώ το 1961 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα όπου ορίζει την 15η Σεπτεμβρίου ώς τοπική Εθνική Εορτή.

Διαβάστε περισσότερα: https://syllogos-neon-vrontama-lakonias.webnode.gr/palaiomonastiro-vrontama/
Το Παλαιομονάστηρο απέχει περίπου 6 χιλιόμετρα από την Τοπική Κοινότητα Βρονταμά του Δήμου Ευρώτα. Είναι σπηλαιώδης ναός του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες. Είναι ναός αφιερωμένος  στην θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στον μεγαλομάρτηρα Νικήτα που απο τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χαράδρας , στο μέσο της οποίας  ρέει ο ποταμός Ευρώτας. Το 1958 χαρακτηρίστηκε από την Ελληνική πολιτεία ως Ιστορικό Μνημείο. Ενώ το 1961 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα όπου ορίζει την 15η Σεπτεμβρίου ώς τοπική Εθνική Εορτή.

Ολοκαύτωμα

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου εν έτη 1825, ο Ιμπραήμ με ισχυρή στρατιωτική δύναμη κατευθύνεται προς την Λακωνία.Ο ελληνικός στρατός είναι σχεδόν διαλυμένος και οι αντιστάσεις τους μηδενικές.Η κάθοδος του Ιμπραήμ σπέρνει τον τρόμο και τον πανικό. Οι κάτοικοι του Βρονταμά, με το άκουσμα της είδησης επιχειρούν  να φύγουν για να σωθούν. Μοναδικό καταφύγιο το Παλαιομονάστηρο. Η κοινητοποίηση είναι άμεση ,οι (300 περίπου) κάτοικοι παίρνουν την σκληρή απόφαση να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.Έχοντας μαζί τους τα απαραίτητα για την επιβίωση τους και την ασφάλειά τους ξεκινούν έναν δύσκολο για αυτούς  αγώνα. Ηγετικό ρόλο αναλαμβάνει ο παπά-Δημήτρης Παπαδημητρίου μαζί με τον βρονταμίτη οπλαρχηγό Γιάννη Καραμπά, οι οποίοι εμψυχώνουν και δίνουν θάρρος στους κάτοικους.
 Ο Ιμπραήμ φτάνει στον Βρονταμά.Η εικόνα που αντικρίζει είναι άκρως αντίθετη με αυτό που περίμενε. Ένα χωριό έρημο. Αμέσως αναλαμβάνει να μάθει από κάποιους ανύμπορους γέρους για το τι είχε συμβεί. Η σιωπή όμως είναι μεγάλη. Δίχως να χάσει χρόνο, δίνει εντολή να χτενίσουν την περιοχή. Δυστυχώς όμως ο στρατός εντοπίζει στον κάμπο κατοίκους να μαζεύουν σταφύλλια, έχοντας μοναδική κατεύθυνση το Παλαιομονάστηρο. Ο στρατός τους εντοπίζει. Η ικανοποίηση μεγάλη. Δεν γνωρίζουν όμως ότι το πίσμα και η πίστη των Βρονταμιτών ξεπερνά κάθε φόβο. Τα στρατεύματα του Ιμπραήμ καταφθάνουν σε ένα πραγματικά δύσκολο οχειρό. Η κατάληψη του μοναστηριού ήταν σχεδόν ακατόρθωτη. Ο Ιμπραήμ βλέποντας ότι δεν μπορεί να εισβάλει μέσα, ζητά απο τους Βρονταμίτες να υπογράψουν προσκυνήματα σε αντάλαγμα την ελευθερίας τους. Η απάντηση τους αποφασιστική και ομόφωνη, αυτό το έργο αναλαμβάνει να μεταφέρει ο παπά-Δημήτρης στον Ιμπραήμ:
                          <<Άϊστε και σεις  και η πίστη σας παλιότουρκοι χαθείται.
                              οι Βρονταμίτες ζωντανοί, Τούρκους δεν προσκυνάνε.>> 


Διαβάστε περισσότερα: https://syllogos-neon-vrontama-lakonias.webnode.gr/palaiomonastiro-vrontama/
Το Παλαιομονάστηρο απέχει περίπου 6 χιλιόμετρα από την Τοπική Κοινότητα Βρονταμά του Δήμου Ευρώτα. Είναι σπηλαιώδης ναός του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες. Είναι ναός αφιερωμένος  στην θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στον μεγαλομάρτηρα Νικήτα που απο τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χαράδρας , στο μέσο της οποίας  ρέει ο ποταμός Ευρώτας. Το 1958 χαρακτηρίστηκε από την Ελληνική πολιτεία ως Ιστορικό Μνημείο. Ενώ το 1961 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα όπου ορίζει την 15η Σεπτεμβρίου ώς τοπική Εθνική Εορτή.

Ολοκαύτωμα

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου εν έτη 1825, ο Ιμπραήμ με ισχυρή στρατιωτική δύναμη κατευθύνεται προς την Λακωνία.Ο ελληνικός στρατός είναι σχεδόν διαλυμένος και οι αντιστάσεις τους μηδενικές.Η κάθοδος του Ιμπραήμ σπέρνει τον τρόμο και τον πανικό. Οι κάτοικοι του Βρονταμά, με το άκουσμα της είδησης επιχειρούν  να φύγουν για να σωθούν. Μοναδικό καταφύγιο το Παλαιομονάστηρο. Η κοινητοποίηση είναι άμεση ,οι (300 περίπου) κάτοικοι παίρνουν την σκληρή απόφαση να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.Έχοντας μαζί τους τα απαραίτητα για την επιβίωση τους και την ασφάλειά τους ξεκινούν έναν δύσκολο για αυτούς  αγώνα. Ηγετικό ρόλο αναλαμβάνει ο παπά-Δημήτρης Παπαδημητρίου μαζί με τον βρονταμίτη οπλαρχηγό Γιάννη Καραμπά, οι οποίοι εμψυχώνουν και δίνουν θάρρος στους κάτοικους.
 Ο Ιμπραήμ φτάνει στον Βρονταμά.Η εικόνα που αντικρίζει είναι άκρως αντίθετη με αυτό που περίμενε. Ένα χωριό έρημο. Αμέσως αναλαμβάνει να μάθει από κάποιους ανύμπορους γέρους για το τι είχε συμβεί. Η σιωπή όμως είναι μεγάλη. Δίχως να χάσει χρόνο, δίνει εντολή να χτενίσουν την περιοχή. Δυστυχώς όμως ο στρατός εντοπίζει στον κάμπο κατοίκους να μαζεύουν σταφύλλια, έχοντας μοναδική κατεύθυνση το Παλαιομονάστηρο. Ο στρατός τους εντοπίζει. Η ικανοποίηση μεγάλη. Δεν γνωρίζουν όμως ότι το πίσμα και η πίστη των Βρονταμιτών ξεπερνά κάθε φόβο. Τα στρατεύματα του Ιμπραήμ καταφθάνουν σε ένα πραγματικά δύσκολο οχειρό. Η κατάληψη του μοναστηριού ήταν σχεδόν ακατόρθωτη. Ο Ιμπραήμ βλέποντας ότι δεν μπορεί να εισβάλει μέσα, ζητά απο τους Βρονταμίτες να υπογράψουν προσκυνήματα σε αντάλαγμα την ελευθερίας τους. Η απάντηση τους αποφασιστική και ομόφωνη, αυτό το έργο αναλαμβάνει να μεταφέρει ο παπά-Δημήτρης στον Ιμπραήμ:
                          <<Άϊστε και σεις  και η πίστη σας παλιότουρκοι χαθείται.
                              οι Βρονταμίτες ζωντανοί, Τούρκους δεν προσκυνάνε.>> 


Διαβάστε περισσότερα: https://syllogos-neon-vrontama-lakonias.webnode.gr/palaiomonastiro-vrontama/
Το Παλαιομονάστηρο απέχει περίπου 6 χιλιόμετρα από την Τοπική Κοινότητα Βρονταμά του Δήμου Ευρώτα. Είναι σπηλαιώδης ναός του 1.100 μ.Χ. με βυζαντινές τοιχογραφίες. Είναι ναός αφιερωμένος  στην θεοτόκο, στον Άγιο Νικόλαο και στον μεγαλομάρτηρα Νικήτα που απο τις σπάνιες τοιχογραφίες του χρονολογείται στο 1201. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά της χαράδρας , στο μέσο της οποίας  ρέει ο ποταμός Ευρώτας. Το 1958 χαρακτηρίστηκε από την Ελληνική πολιτεία ως Ιστορικό Μνημείο. Ενώ το 1961 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα όπου ορίζει την 15η Σεπτεμβρίου ώς τοπική Εθνική Εορτή.

Ολοκαύτωμα

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου εν έτη 1825, ο Ιμπραήμ με ισχυρή στρατιωτική δύναμη κατευθύνεται προς την Λακωνία.Ο ελληνικός στρατός είναι σχεδόν διαλυμένος και οι αντιστάσεις τους μηδενικές.Η κάθοδος του Ιμπραήμ σπέρνει τον τρόμο και τον πανικό. Οι κάτοικοι του Βρονταμά, με το άκουσμα της είδησης επιχειρούν  να φύγουν για να σωθούν. Μοναδικό καταφύγιο το Παλαιομονάστηρο. Η κοινητοποίηση είναι άμεση ,οι (300 περίπου) κάτοικοι παίρνουν την σκληρή απόφαση να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.Έχοντας μαζί τους τα απαραίτητα για την επιβίωση τους και την ασφάλειά τους ξεκινούν έναν δύσκολο για αυτούς  αγώνα. Ηγετικό ρόλο αναλαμβάνει ο παπά-Δημήτρης Παπαδημητρίου μαζί με τον βρονταμίτη οπλαρχηγό Γιάννη Καραμπά, οι οποίοι εμψυχώνουν και δίνουν θάρρος στους κάτοικους.
 Ο Ιμπραήμ φτάνει στον Βρονταμά.Η εικόνα που αντικρίζει είναι άκρως αντίθετη με αυτό που περίμενε. Ένα χωριό έρημο. Αμέσως αναλαμβάνει να μάθει από κάποιους ανύμπορους γέρους για το τι είχε συμβεί. Η σιωπή όμως είναι μεγάλη. Δίχως να χάσει χρόνο, δίνει εντολή να χτενίσουν την περιοχή. Δυστυχώς όμως ο στρατός εντοπίζει στον κάμπο κατοίκους να μαζεύουν σταφύλλια, έχοντας μοναδική κατεύθυνση το Παλαιομονάστηρο. Ο στρατός τους εντοπίζει. Η ικανοποίηση μεγάλη. Δεν γνωρίζουν όμως ότι το πίσμα και η πίστη των Βρονταμιτών ξεπερνά κάθε φόβο. Τα στρατεύματα του Ιμπραήμ καταφθάνουν σε ένα πραγματικά δύσκολο οχειρό. Η κατάληψη του μοναστηριού ήταν σχεδόν ακατόρθωτη. Ο Ιμπραήμ βλέποντας ότι δεν μπορεί να εισβάλει μέσα, ζητά απο τους Βρονταμίτες να υπογράψουν προσκυνήματα σε αντάλαγμα την ελευθερίας τους. Η απάντηση τους αποφασιστική και ομόφωνη, αυτό το έργο αναλαμβάνει να μεταφέρει ο παπά-Δημήτρης στον Ιμπραήμ:
                          <<Άϊστε και σεις  και η πίστη σας παλιότουρκοι χαθείται.
                              οι Βρονταμίτες ζωντανοί, Τούρκους δεν προσκυνάνε.>> 


Διαβάστε περισσότερα: https://syllogos-neon-vrontama-lakonias.webnode.gr/palaiomonastiro-vrontama/

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ


ΚΑΨΑΛΙ.Σαν σήμερα, 75 χρόνια πριν, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συμμαχική προσέγγιση σε ελληνικό έδαφος.


Από τα τέλη Αυγούστου 1944 είχε αποφασιστεί η αποχώρηση των Ναζί από την Ελλάδα.
Σαν σήμερα, 75 χρόνια πριν, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συμμαχική προσέγγιση σε ελληνικό έδαφος. Αγγλικά αντιτορπιλικά αγκυροβολούν στον κόλπο του Καψαλιού. Αποβιβάζουν και μια μονάδα του Ιερού Λόχου.
Ο σπουδαίος Κυθήριος φωτογράφος, Μανώλης Σοφίος, απαθανατίζει τη βρετανική απόβαση στη γνωστή, μοναδικής ιστορικής σημασίας, φωτογραφία του (η πρώτη φωτογραφία αυτής της ανάρτησης).
Ο Μιχάλης Πετροπουλέας, υπολοχαγός τότε, είχε συλληφθεί από τους Ιταλούς και εκτοπιστεί σε φασιστικά στρατόπεδα της Ιταλίας. Μετά την ιταλική συνθηκολόγηση, στις 8 Σεπτεμβρίου 1943, κατάφερε να φτάσει στη Ρώμη, όπου παρέμεινε κρυπτόμενος, ώς την είσοδο των Συμμάχων στην πόλη, στις 5 Ιουνίου του 1944. Προωθήθηκε με αγγλικό αντιτορπιλικό στην Αίγυπτο και κατετάγη εθελοντικά στον Ιερό Λόχο. Ύστερα από εντατική εκπαίδευση, η μονάδα ειδοποιείται να ετοιμαστεί για αναχώρηση. Επιβιβάζονται σε αγγλικό αντιτορπιλικό.
Τη συνέχεια μπορείτε να τη διαβάσετε όπως την αφηγείται ο ίδιος, στη δεύτερη φωτογραφία αυτής της ανάρτησης.
Το ενάμισυ πρώτο λεπτό από το συνημμένο video της British Pathe αφορά στη βρετανική απόβαση της 15ης Σεπτεμβρίου.
Φωτογραφικά στιγμιότυπα εκείνης της ημέρας μπορείτε να δείτε στο ηλεκτρονικό δημοσίευμα:
"The liberation of Greece in 1944: 70 years after the first Allies
landing on Kythera"
https://www.youtube.com/watch?v=6Z541dU1O78&feature=youtu.be
ΠΗΓΗ 
Annita Panaretou
 

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ_ΚΥΡΙΑΚΗ META THN ΥΨΩΣIN (2019)





ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Κάποτε, σ’ ἕνα Λύκειο ὁ καθηγητής τῆς Θεολογίας ζήτησε ἀπό τούς μαθητές νά ἀναπτύξουν γραπτά τό θέμα «Τί θά ἀποφάσιζα ἄν – εὑρισκόμενος σέ ἐποχή διωγμῶν - μοῦ ζητοῦσαν νά ἀρνηθῶ τήν Πίστη μου στόν Χριστό;». Οἱ περισσότεροι μαθητές ἔγραψαν ἐνθουσιώδεις ἐκθέσεις ὅτι θά ὑπεράσπιζαν τήν Πίστη τους μέχρι θανάτου, ὑπομένοντας ἐν ἀνάγκῃ καί τό μαρτύριο ! Μόνο ἕνας μαθητής ἔγραψε πώς θά τρόμαζε μπροστά στά μαρτύρια καί τά θηρία. Εἶχε, ὅμως, τήν ἐλπίδα πώς ὁ Θεός θά τόν ἐνίσχυε... Ὁ μαθητής ἐκεῖνος ἦταν ὁ μόνος πού πῆρε “ἄριστα” !

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, στήν σημερινή Εὐαγγελική περικοπή ὁ Κύριος μας καλεῖ νά σηκώσει ὁ καθένας μας τόν σταυρό του καί νά τόν ἀκολουθήσει, ἐάν βεβαίως θέλει νά βαδίσει στά ἴχνη Του. Οἱ ἄνθρωποι ἀκούγοντας “σταυρό” τόν ταυτίζουν μέ θάνατο. Περίπου τό ἴδιο λίγο ἐνωρίτερα εἶχε καταλάβει καί ὁ Πέτρος, βλέποντας νά διαψεύδονται οἱ προσδοκίες του (προσδοκίες ἄλλωστε διάχυτες στόν Ἰσραήλ ) γιά τήν ἔλευση ἑνός ἰσχυροῦ, κοσμικοῦ Μεσσία. Ὁ Χριστός προέλεγε τό δικό Του πάθος καί τόν Σταυρικό Του θάνατο, ἐμφανιζόμενος στά μάτια τῶν Μαθητῶν κοσμικά ἀδύναμος.
Μήπως κι' ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, τρέμουμε μπροστά στόν ὅποιον προσωπικό μας σταυρό, βολεμένοι στήν καλοζωία μας καί ἀπορρίπτουμε τόν “ἐπικίνδυνο Χριστό”; Μήπως δέν ἔχουμε καταλάβει ὅτι ὁ Σταυρός, ἀκόμη κι' ἄν συνεπάγεται σωματικό θάνατο, εἶναι ζωή;... “Ὅς δ’ ἄν ἀπολέση τήν ἑαυτοῦ ψυχήν ἕνεκεν ἐμοῦ καί τοῦ Εὐαγγελίου μου, οὗτος σώσει αὐτήν”. Ἐννοώντας ὁ Εὐαγγελιστής μέ τήν λέξη “ψυχή” τήν ζωή μας, τήν ἴδια τήν παντοτεινή ύπαρξή μας, μεταφέρει τά λόγια τοῦ Σωτῆρα μας.
Ἄν λοιπόν πιστέψαμε σ’ Αὐτόν, ἄν τό πανηγύρι τῆς Ἀναστάσιμης νύχτας εἶναι γιά μᾶς ὑπόσχεση ζωῆς καί χαρᾶς κοντά Του, τότε ἄς Τοῦ ποῦμε μέ τήν καρδιά μας: “Ὁ Σταυρός Σου, Κύριε, ζωή καί ἀνάστασις ὑπάρχει τῷ Λαῷ Σου !”
Πρωτ. π.Π.Μαριᾶτος

Διαμόρφωση δρομολογίων του Ε/Γ - Ο/Γ #ΙΟΝΙΣ μετά τη λήξη του απαγορευτικού απόπλου.


Λόγω συνεχιζόμενου απαγορευτικού στη θάλασσα των Κυθήρων, το σημερινό δρομολόγιο του Ε/Γ - Ο/Γ #ΙΟΝΙΣ από Πειραιά δεν θα εκτελεστεί.

Λόγω συνεχιζόμενου απαγορευτικού στη θάλασσα των Κυθήρων, το σημερινό δρομολόγιο του Ε/Γ - Ο/Γ #ΙΟΝΙΣ από Πειραιά δεν θα εκτελεστεί.
____________________
Due to prevailing weather conditions near Kithira today's itinerary of F/B IONIS from Piraeus will be cancelled.

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΕΓ/ΟΓ ΙΟΝΙΣ


Πάγια προκαταβολή στις κοινότητες έως 8.000 ευρώ -Ποιοι θα διαχειρίζονται τα χρήματα


Απόφαση του υφυπουργού Εσωτερικών Θ. Λιβάνου που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, καθορίζει το ύψος της πάγιας προκαταβολής για κάθε κοινότητα, που ανάλογα με τον πληθυσμό της, ανέρχεται στο ποσό των:
α) Χιλίων (1.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους. β) Δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από τριακόσιους έναν έως και δυο χιλιάδες (301-2.000) κατοίκους.
γ) Τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από δυο χιλιάδες έναν έως και δέκα χιλιάδες (2.001-10.000) κατοίκους.
δ) Έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως και πενήντα χιλιάδες (10.001-50.000) κατοίκους.
ε) Οκτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό άνω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων.
Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα και ο οποίος θα ενεργεί τις πληρωμές σε βάρος αυτής, είναι ο πρόεδρος της κοινότητας (αρθ. 82 παρ. 2 περ. ια΄ ν. 3852/2010), όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους και ο πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό από τριακόσιους έναν (301) κατοίκους και άνω (αρθ. 81 περ. δ΄ ν. 3852/2010). Ο υπόλογος διενεργεί τις πληρωμές, χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές του δημάρχου.
Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε πιστωτικά ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο δήμο για κάθε κοινότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος πρόεδρος της κοινότητας ή ο πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος στις κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το δημοτικό συμβούλιο, όπως: α) Η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης (ν. 3852/2010, άρθρο 82 περίπτ. γ΄). β) Η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού (ως άνω περίπτ. δ΄). γ) Η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών (ως άνω περίπτ. ε΄). δ) Η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων (ν. 3852/2010, άρθρο 83 παρ. 2 περίπτ. δ΄).
Κατά τα λοιπά, για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, τη διαδικασία αποκατάστασης και απόδοσης (επιστροφής) του ποσού, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των υπολόγων, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 173 του ν. 3463/2006, 35 του β.δ. της 17.5 – 15.6.1959, 152 του ν. 4270/2014, καθώς και αυτές του ν. 4129/2013.
 .aftodioikisi.gr